JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160906/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160906/305568-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 305568 - 2016
              z dnia 2016-09-06 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Nowy Sącz: Profesjonalny sprzedawca z modułem języka angielskiego.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II);Europejskiego Funduszu Społecznego  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, Działanie 8.1. Aktywizacja zawodowa  projekty powiatowych urzędów pracy, Projekt: Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II) </div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego, krajowy numer identyfikacyjny
              12024173600000, ul.
              ul. Nawojowska 
              118,
              33300  
              Nowy Sącz, woj.
              małopolskie, państwo
              , tel.
              184 400 808, e-mail
              zp@pup.powiat-ns.pl, faks
              184 400 808.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.pup.powiat-ns.pl<br />
                Adres profilu nabywcy:

                nie dotyczy<br />
                Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
                nie dotyczy</div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />nie dotyczy</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.pup.powiat-ns.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />nie dotyczy</div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br />nie</div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />tak. Oferta wraz z wymienionym w art. 25a ust. 1 oświadczeniem oraz pełnomocnictwami wnoszone są do zamawiającego wyłącznie w formie pisemnej.<br />
                Adres:
                <br />Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego, ul. Nawojowska 118, 33-300 Nowy Sącz, dziennik podawczy</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br />nie dotyczy</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Profesjonalny sprzedawca z modułem języka angielskiego.<br /><b>Numer referencyjny: </b>DOR.2710.11.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>I. Cel i termin realizacji szkolenia. 

1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 20 osób. 
2. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie sprzedawcy z odpowiednimi kwalifikacjami językowymi. 
3. Czas trwania szkolenia wynosi  nie więcej niż 48 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia szkolenia. Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na zakończenie szkolenia. 
4. Miesięczny wymiar  godzin szkolenia  nie może przekroczyć  150 godzin  zegarowych. 
5. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: do 7 dni od podpisania umowy.
6. Szkolenie może być finansowane z poniższych źródeł: 
6.1. ze środków Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej z przeznaczeniem na realizację projektów współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II), realizowany w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych.
6.2. ze środków Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej  z przeznaczeniem na realizację projektów współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, Działanie 8.1. Aktywizacja zawodowa  projekty powiatowych urzędów pracy, Projekt: Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II).
6.3. z pozaprojektowych środków (limitów) Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej.
7. Wykonawca zobowiązuje się do promowania: Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego i właściwego Programu Operacyjnego.
7.1. W przypadku uczestników szkolenia finansowanych ze środków EFS w ramach PO WER: Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój poprzez umieszczenie w miejscu realizacji szkolenia w widocznym miejscu przynajmniej jednego plakatu formatu minimum A3, a także umieszczenie na wszystkich dokumentach i materiałach związanych z realizacją szkolenia,  w szczególności na: programie szkolenia, dzienniku zajęć, harmonogramie zajęć, listach obecności, materiałach informacyjnych, materiałach szkoleniowych; wydawanych dyplomach /certyfikatach lub innych zaświadczeniach/ znaku Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej  i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz informacji: Projekt realizowany w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych.
7.2. W przypadku uczestników szkolenia finansowanego ze środków EFS w ramach RPO WM: Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego oraz Projektu o którym mowa w ust. 6.2. co najmniej poprzez: umieszczenie w swojej siedzibie plakatu Projektu (format A3) oraz stosowanie odpowiednio oznakowanych dokumentów w szczególności na: programie szkolenia, dzienniku zajęć, harmonogramie zajęć, listach obecności, materiałach informacyjnych, materiałach szkoleniowych; wydawanych dyplomach/certyfikatach lub innych zaświadczeniach (znaku Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i EFS, znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu, logotypu Województwa Małopolskiego) oraz informacji: Szkolenie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020.
8. Szczegółowe informacje i przykłady dotyczące zastosowania powyższych wymagań zostały określone w:
-Strategii komunikacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 dostępnych na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl,
-Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji.  Podręcznik oraz wzory materiałów w formie elektronicznej są dostępne w serwisie internetowym IZ RPO WM www.rpo.maloplska.pl.
9. Sposób oznaczania działań informacyjnych i promocyjnych przez instytucje zaangażowane w realizację tych działań określa Księga identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020.

II. Warunki realizacji szkolenia:

A. W zakresie merytorycznym:
1. Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia wynosi: 330 godzin zegarowych,  w tym:
1.1. Moduł I  Zadania zawodowe sprzedawcy  obejmujący 70 godzin zegarowych zajęć teoretyczno-zawodowych związanych z wykonywaniem  prac sprzedawcy; 
1.2. Moduł II  Obsługa kasy fiskalnej  obejmujący 14 godzin zegarowych zajęć warsztatowych z zakresu obsługi kasy fiskalnej;
1.3. Moduł III  Warsztaty komputerowe  obejmujący 46 godzin zajęć zegarowych z zakresu obsługi licencjonowanego programu fakturowo  magazynowego; 
1.4. Moduł IV  Lektorat języka angielskiego  obejmujący 60 godzin zajęć zegarowych, mających na celu przygotowanie kursantów do posługiwania się językiem angielskim w pracy sprzedawcy.
Zamawiający wymaga, aby zajęcia z lektoratu języka angielskiego były zajęciami rozpoczynającymi każdy dzień zajęć (3 godziny zegarowe lektorat z języka angielskiego,  a kolejne 4 godziny zegarowe to zajęcia z Modułu I oraz Modułu II).
1.5. Moduł V  Praktyka zawodowa  obejmujący 140 godzin zegarowych zajęć praktycznych w placówkach handlowych,  które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia. 
2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego na trzy dni robocze przed podpisaniem umowy, następujące dokumenty  i oświadczenia:
2.1. Program zajęć szkoleniowych, zawierający co najmniej następujące zagadnienia:
a) nazwę szkolenia,
b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
d) cele  szkolenia, ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy i umiejętności  i kompetencji społecznych,
e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej,
f) opis treści  kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
h) przewidziane sprawdziany i egzaminy.
2.2. Harmonogram  zajęć teoretyczno  zawodowych ( obejmujący Moduły I, II, III, IV ), który powinien zawierać: 
a) datę (poszczególne dni szkolenia),
b) godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia,
c) liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia,
d) tematykę zajęć,
e) miejsce realizacji szkolenia (dokładny adres),
f) imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia,
g) ilość godzin w danym miesiącu,
2.3. Kserokopię Akredytacji Kuratorium Oświaty zgodnej z przedmiotem zamówienia w przypadku posiadania stosownego dokumentu.
2.4. Kserokopię Certyfikatu Jakości Usług ISO w przypadku posiadania stosownego dokumentu.
2.5. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kadry dydaktycznej (świadectwa/dyplomy ukończenia szkoły), która będzie uczestniczyć w prowadzeniu zajęć szkoleniowych w poszczególnych modułach, potwierdzone za zgodność  z oryginałem.
2.6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu przez osoby wskazane do realizacji szkolenia doświadczenia w realizacji określonej liczby szkoleń  zgodnie  z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2.7. Wykaz osób/osoby odpowiedzialnych/odpowiedzialnej za nadzór wewnętrzny nad szkoleniem.
Osoba/y ta/te będzie/będą odpowiedzialne za opiekę i kontakt z uczestnikami szkolenia oraz za prawidłową realizację zawartej umowy i bezpośredni kontakt z Zamawiającym.

3. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram zajęć przewidzianych w Module V Praktyka zawodowa najpóźniej na pięć dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć praktycznych. 
Harmonogram zajęć praktycznych powinien zawierać: 
3.1. wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu,
3.2. tematykę zajęć, 
3.3. liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia, 
3.4. godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia,
3.5. miejsce realizacji zajęć praktycznych (dokładny adres),
3.6.imiona i nazwiska opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach praktyk oraz numer telefonu do opiekuna stanowiskowego.
4. Program szkolenia powinien:
4.1. gwarantować uczestnikom szkolenia profesjonalne przygotowanie do wykonywania pracy  w zawodzie sprzedawcy z kwalifikacjami językowymi,
4.2. uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia, 
4.3. być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl  oraz zgodnie  z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( tekst jednolity Dz. U. 2014, poz. 622) 
5. Program szkolenia powinien obejmować nie mniej niż poniżej wymienione zagadnienia:
5.1. MODUŁ I - Zadania zawodowe sprzedawcy - 70 godzin zajęć zegarowych teoretyczno-zawodowych związanych z wykonywaniem prac sprzedawcy, w tym:
5.1.1. 56 godzin zajęć obejmujących co najmniej:
1) przepisy prawne związane z zawodem sprzedawcy;
2) organizowanie własnego stanowiska pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
3) zapewnienie i przestrzeganie warunków sanitarnych sprzedaży;
4) zawieranie transakcji sprzedaży oraz przyjmowanie i wypełnianie dokumentów z nią związanych, dokumentowanie obrotu towarowego, wykonywanie operacji rachunkowo-kasowych, rozliczanie i zabezpieczanie utargu;
5) organizacja gospodarki magazynowej;
6) elementy towaroznawstwa handlowego: istota kodowania towarów, kodowanie towarów w Polsce i na świecie;
7) rozmieszczanie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu detalicznego;
8) obsługa klienta z wykorzystaniem form i technik sprzedaży;
9) realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych;
10) zasady udzielania gwarancji na towary ( karta gwarancyjna);
11) przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji zakupionych towarów;
12) marketing i reklama w handlu detalicznym, stosowanie zasady merchandisingu (opieka nad towarem i jego korzystne wyeksponowanie);
13) dbanie o wizerunek punktu sprzedaży oraz jakość obsługi klienta;
14) dekorowanie wnętrza sklepu i okna wystawowego;
15) współpraca w przygotowaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.); 
16) sposoby przeprowadzania wyprzedaży;
17) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej (inwentaryzacja, remanent) punktu sprzedaży lub uczestniczenie w niej;
18) korzystanie z wyposażenia i urządzeń magazynowych, sklepowych, biurowych zgodnie z przepisami bhp;
5.1.2. 14 godzin zajęć warsztatowych z autoprezentacji obejmujących co najmniej:
    1) zapoznanie z elementami składającymi się na wizerunek, w tym:
    a) właściwa autoprezentacja w kontakcie z klientem;
    b) zasady doboru właściwego ubioru, dodatków, biżuterii w pracy sprzedawcy;
    c) zasady stosowania odpowiedniego makijażu oraz fryzur;
    2) stosowanie zasad savoir  vivru, kultura osobista;
    3) komunikacja werbalna i niewerbalna:
    a) znaczenie mowy ciała;
    b) modulacja głosem; 
    4) etyka zawodowa na stanowisku sprzedawcy;

Zamawiający wymaga, aby osoba/osoby prowadząca/prowadzące Moduł I spełniała/spełniały następujące warunki:
	posiadała/posiadały: wykształcenie ekonomiczne lub handlowe  wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe,
	prowadziła/prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. 

5.2. MODUŁ II  Obsługa kasy fiskalnej  14 godzin zegarowych zajęć warsztatowych, obejmujący co najmniej następujące zagadnienia z zakresu:
1) kasa fiskalna jako szczególna forma dokumentacji sprzedaży  omówienie stosownej ustawy;
2) budowa oraz rodzaje i zastosowanie kas fiskalnych;
3) programowanie kas fiskalnych;
4) praktyczna obsługa kas fiskalnych różnych typów i urządzeń peryferyjnych - symulacja obsługi klienta, 
5) dokumenty kasowe (paragon, raport dobowy i raport okresowy);
6) transmisja danych z kas fiskalnych do programów magazynowych i księgowych;
7) rozpoznawanie i kontrola znaków pieniężnych;
8) błędy obsługi i sposoby ich rozwiązywania.
Ponadto Wykonawca  zapewni podczas zajęć z obsługi  kasy fiskalnej możliwość nabycia praktycznych umiejętności z obsługi: metkownicy, wagi elektronicznej, czytników  kodów kreskowych, czytników kart płatniczych (opis rynku kart płatniczych i zasady działania kart płatniczych, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne,  wykonywanie transakcji kartami płatniczymi, budowa terminala/PINpada,  doładowania telefonów komórkowych).

Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące Moduł II /spełniały następujące warunki:
	posiadały: wykształcenie nie niższe jak średnie,
	ukończyły szkolenie z zakresu obsługi i programowania kas fiskalnych potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem,
	prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. 

Zamawiający wymaga co najmniej 2 prowadzących zajęcia z obsługi kasy fiskalnej z uwagi na podział kursantów na dwie grupy. Zajęcia winny być prowadzone równocześnie w dwóch oddzielnych grupach. Podział na grupy przeprowadzi Wykonawca.

5.3. MODUŁ III  Warsztaty komputerowe  obejmujący 46 godzin zegarowych zajęć  z obsługi licencjonowanego programu fakturowo  magazynowego z zakresu: 
1) ewidencja kontrahentów;
2) ewidencja towarów, cen i marż;
3) rejestr sprzedaży i zakupów;
4) kontrola stanów magazynowych;
5) wystawianie dokumentów sprzedaży: faktur VAT, pro-forma, faktur wewnętrznych, rachunków, wz-faktury;
6) korekta zamówienia, faktury zakupu, faktury sprzedaży.

Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące Moduł III  spełniały następujące warunki:
	posiadały: wykształcenie informatyczne  wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe,
	prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. 

Zamawiający wymaga co najmniej 2 prowadzących warsztaty komputerowe z obsługi licencjonowanego programu fakturowo-magazynowego z uwagi na podział kursantów na dwie grupy. Zajęcia winny być prowadzone równocześnie w dwóch oddzielnych grupach.

5.4. MODUŁ IV  Lektorat języka angielskiego   obejmujący 60 godzin zajęć zegarowych, mających na celu przygotowanie kursantów do posługiwania się językiem angielskim w pracy sprzedawcy.
Zamawiający wymaga, aby zajęcia z lektoratu języka angielskiego były zajęciami rozpoczynającymi każdy dzień zajęć (3 godziny zegarowe lektorat z języka angielskiego,  a kolejne 4 godziny zegarowe to zajęcia z Modułu I oraz Modułu II).

Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące lektorat języka angielskiego  posiadały wykształcenie: co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe, związane z tematyką zawartą  w module oraz prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce. 
Zamawiający wymaga, aby zajęcia z lektoratu języka angielskiego prowadzone były równolegle  w dwóch oddzielnych grupach ze względu na stopień znajomości języka angielskiego. W związku  z powyższym Zamawiający wymaga minimum dwóch lektorów języka angielskiego.

5.5. MODUŁ V  Praktyka zawodowa  obejmujący 140 godzin zajęć praktycznych  w placówkach handlowych, które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia.  
Program zajęć praktycznych powinien zawierać zagadnienia omawiane podczas zajęć teoretyczno-zawodowych i warsztatowych (od Modułu I do IV) ze szczególnym  naciskiem na samodzielną obsługę kasy fiskalnej (przy opiekunie stanowiskowym). 

	Zamawiający wymaga, aby opiekunowie w poszczególnych miejscach praktyk - posiadali wykształcenie: zasadnicze zawodowe i co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego związanego  z tematyką szkolenia lub średnie i 4 lata doświadczenia zawodowego związanego  z tematyką szkolenia albo wyższe zawodowe, podyplomowe, magisterskie i 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia.
Zamawiający wymaga co najmniej 10 opiekunów stanowiskowych podczas odbywania zajęć praktycznych w placówkach handlowych.
Zamawiający wymaga wyznaczenia w każdej placówce handlowej, w której kursanci będą odbywać zajęcia praktyczne opiekuna stanowiskowego. Liczba kursantów w jednej placówce handlowej nie może być większa niż 2 osoby.
Zajęcia praktyczne mają zakończyć się pisemną opinią o praktykancie wystawioną przez opiekuna  stanowiskowego w danej placówce handlowej, uwzględniającą poziom umiejętności i wiedzy z zakresu tematyki zajęć, motywację, zdyscyplinowanie i zaangażowanie.
6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić następujące testy: 
6.1.sprawdzający wiedzę kursantów związaną z tematyką sprzedawcy, który ma być przeprowadzony bezpośrednio po zajęciach teoretyczno  zawodowych;
6.2.sprawdzający posługiwanie się językiem angielskim w pracy sprzedawcy, który ma być przeprowadzony bezpośrednio po lektoracie z języka angielskiego.

7. Szkolenie winno zakończyć się wydaniem przez Wykonawcę:
7.1. zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tekst jednolity Dz. U. 2014, poz. 622)  wzór zaświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do w/w rozporządzenia;
7.2. zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji wydanych na podstawie § 71 ust.4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów  prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. 2014, poz. 667);
W/w zaświadczenie powinno zawierać:
1) numer z rejestru,
2) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
3) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
4) formę i nazwę szkolenia,
5) okres trwania szkolenia,
6) miejsce i datę wydania zaświadczenia,
7) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
8) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
7.3. certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia ze znakiem Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znakiem Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz informacją: Projekt realizowany w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych  dotyczy osób, których szkolenie finansowane jest ze środków PO WER. 
7.4. certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia ze znakiem Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Program Regionalny oraz oficjalne logo promocyjne Województwa Małopolskiego oraz  informacją: Szkolenie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020  dotyczy osób, których szkolenie finansowane jest z RPO WM.
Certyfikaty powinny zawierać informacje z pkt. 7.2. /Dotyczy osób, których szkolenie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego/.

8. Zaświadczenia oraz certyfikaty powinny być wydane w ofertówce sztywnej otwieranej od góry  i z prawej strony lub w teczce firmowej ośrodka szkoleniowego.
9. Odbiór w/w zaświadczeń musi być potwierdzony podpisem oraz datą odbioru przez każdego absolwenta szkolenia.




B. W zakresie organizacyjnym:
1. Miejsce realizacji szkolenia:  
1.1.W przypadku realizacji zajęć na terenie Powiatu Nowosądeckiego Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników szkolenia z Nowego Sącza do Ośrodka Szkoleniowego oraz powrót do Nowego Sącza w każdym dniu szkolenia. 
1.2. W przypadku realizacji zajęć szkoleniowych poza Nowym Sączem lub Powiatem Nowosądeckim Wykonawca we własnym zakresie zapewni:
1) Dojazd wszystkim uczestnikom szkolenia z Nowego Sącza do Ośrodka Szkoleniowego i z Ośrodka Szkoleniowego do Nowego Sącza. Przewidywany transport powinien obejmować dojazd  w poniedziałek rano i powrót w piątek po zajęciach w każdym tygodniu zajęć. Maksymalny czas dojazdu na szkolenie z Nowego Sącza do miejsca odbywania zajęć oraz powrót z miejsca odbywania zajęć do Nowego Sącza  nie powinien przekraczać 3 godzin zegarowych.
2) Codzienny dojazd uczestników szkolenia z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania zajęć w sytuacji, gdy miejsce zakwaterowania uczestników będzie inne niż miejsce odbywania zajęć.
3) Pełne wyżywienie oraz zakwaterowanie wszystkim uczestnikom szkolenia.
2. Intensywność zajęć: codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. 
3. Zajęcia stacjonarne z Modułów  I, II, III i IV powinny odbywać się nie później niż do godziny 1600, natomiast  zajęcia praktyczne w placówkach handlowych nie dłużej niż do godziny 1800.
4. Miesięczny wymiar godzin szkolenia nie może przekroczyć 150 godzin zegarowych.
5. Zamawiający wymaga, aby zajęcia szkoleniowe były realizowane w następującej kolejności: zajęcia z lektoratu języka angielskiego mają być zajęciami rozpoczynającymi każdy dzień zajęć szkoleniowych ( 3 godziny zegarowe lektorat z języka angielskiego, a kolejne 4 godziny zegarowe to zajęcia z Modułu I oraz Modułu II), kolejno Moduł III  Warsztaty komputerowe, a następnie Moduł V  Praktyka zawodowa. 
6. Zamawiający wymaga, aby zajęcia praktyczne zostały przeprowadzone jako ostatnie.
7. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia warunki  pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa  i higieny pracy oraz odpowiednie zaplecze sanitarne i socjalne.
8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubezpieczył  od następstw nieszczęśliwych wypadków  powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia  i z powrotem osoby, które:
8.1. w okresie trwania szkolenia podlegają ubezpieczeniu.
Wykaz osób, które należy objąć  w/w ubezpieczeniem na czas trwania całego szkolenia, Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy najpóźniej do dnia rozpoczęcia szkolenia;
8.2. w trakcie szkolenia podejmą zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą, a będą kontynuować w dalszym ciągu szkolenie.
Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o podjęciu zatrudnienia przez uczestników szkolenia, których należy objąć w/w ubezpieczeniem od daty zgłoszenia podjęcia pracy do zakończenia szkolenia. Nie dotyczy osób wymienionych w pkt. 8.1.
8.3. w razie zaistnienia wypadku Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wystąpienia wypadku związanego ze szkoleniem oraz w drodze do   i z miejsca szkolenia powstałego z udziałem osoby skierowanej na szkolenie.
Koszt ewentualnego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków należy uwzględnić przy obliczaniu kosztu szkolenia.
9. Zamawiający wymaga, aby pomieszczenia w których realizowany będzie przedmiot zamówienia spełniały wymogi:  Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r.  w sprawie ogólnych przepisów BHP/ tekst jednolity Dz. U.2003, Nr 169, poz. 1650 z późn. zm./ oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania / Dz. U.2002, Nr 75, poz. 690 z późn. zm./ w szczególności:
	na każdego uczestnika winno przypadać nie mniej niż 2 m2 wolnej powierzchni 
	oświetlenie pomieszczeń zgodnie z polską normą PN-EN 12464-1:2012 Światło i oświetlenie  oświetlenie miejsc pracy,
	temperatura minimum + 18 C o maximum  +26 C o
	wyposażenie ppoż. (gaśnice, hydranty, oznakowanie rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego, drogi ewakuacyjne, wyjścia ewakuacyjne),
	aktualne badania instalacji elektrycznej, odgromowej, przewodów wentylacyjno  spalinowych, instalacji gazowej,
	przegląd roczny / pięcioletni stanu technicznego budynku,
	odpowiednie (ergonomiczne) wyposażenie (biurka, stoliki, krzesła, szafy, regały),
	toalety z bieżącą wodą (ciepła, zimna), środki czystości,
	wieszaki na odzież (płaszcze, kurtki itp.)
Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli wskazanych pomieszczeń przeznaczonych do realizacji usługi szkoleniowej i w związku z tym wymaga podania miejsca (dokładny adres) realizacji zajęć z Modułu I, II, III oraz IV nie później niż na 5 dni roboczych przed podpisaniem umowy. 
10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił:
10.1. odpowiednią spełniającą warunki bhp i ppoż., salę szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretyczno  zawodowych z Modułu I, wyposażoną w liczbę miejsc i stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym;
10.2. odpowiednie wyposażenie sali: flipchart lub tablica klasyczna czy magnetyczna, sprzęt audiowizualny;
10.3. dwie sale w przypadku zajęć z Modułu II, wyposażone w niezbędne urządzenia fiskalne w ilości odpowiadającej liczbie uczestników, w bardzo dobrym stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom i jakość szkolenia; 
10.4. dwie sale w przypadku realizacji warsztatów komputerowych wyposażone w jednorodne komputery (tylko laptopy lub tylko komputery stacjonarne), w bardzo dobrym stanie technicznym umożliwiającym stabilną pracę, wysoki poziom szkolenia  nie starsze niż 5 lat, wyposażone  w licencjonowany program fakturowo-magazynowy;
Każdy uczestnik winien mieć zapewniony indywidualny dostęp do komputera, kasy fiskalnej  na zasadzie: 1 osoba  1 stanowisko;
10.5. dwie sale w przypadku realizacji zajęć z lektoratu języka angielskiego biorąc pod uwagę stopień znajomości języka angielskiego. Podział na grupy dokona Wykonawca przed rozpoczęciem lektoratu językowego.
10.6. realizację zajęć z Modułu II oraz Modułu IV równocześnie  w dwóch oddzielnych grupach. Podział na grupy dokona Wykonawca;
10.7. licencjonowany program fakturowo-magazynowy na bieżąco aktualizowany i zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi;
10.8. podczas zajęć z obsługi  kasy fiskalnej  dostęp do czytników  kodów kreskowych, czytników kart płatniczych, metkownicy, wagi elektronicznej;
10.9. dla każdego uczestnika szkolenia podczas odbywania zajęć praktycznych w placówkach handlowych odzież ochronną dostosowaną kolorystycznie do rodzaju placówki handlowej składającą się z:
10.9.1. fartucha
10.9.2. czapeczki z daszkiem.
Koszt zakupu odzieży ochronnej dla kursantów zostanie ujęty w koszcie szkolenia.
10.10. za pisemnym  potwierdzeniem odbioru  przekazanie uczestnikom szkolenia kompletu odzieży ochronnej w ostatnim dniu zajęć teoretyczno-zawodowych.
10.11. dwie przerwy kawowe;
10.12. podczas realizacji zajęć szkoleniowych obejmujących Moduły od I do IV dla wszystkich uczestników szkolenia Wykonawca zabezpieczy poczęstunek w czasie przerw składający się z:
10.12.1. serwisu kawowego obejmującego: kawę (parzoną, rozpuszczalną), herbatę, dodatki: cukier, śmietankę do kawy, cytrynę, ( w ilości proporcjonalnej do liczby uczestników) oraz drobne ciasteczka różnego rodzaju (ciastka kruche lub ciasto świeże krojone  niepaczkowane );
10.12.2. stały dostęp do napoi zimnych obejmujący: soki owocowe, wodę mineralną  (w ilości proporcjonalnej do liczby uczestników);
10.12.3. dla każdego uczestnika szkolenia, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem, talerzyki, kubeczki, łyżeczki oraz serwetki.
10.12.4. uczestnikom szkolenia bezpieczne i czyste miejsce do spożycia posiłków. 
Koszt poczęstunku należy uwzględnić przy obliczaniu kosztu szkolenia.
10.13. możliwość kontroli oraz wglądu do dokumentacji przebiegu szkolenia upoważnionym pracownikom Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego.
11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca za pisemnym potwierdzeniem odbioru przekazał w dniu rozpoczęcia szkolenia na własność każdemu uczestnikowi:
11.1. następujące materiały biurowe:
11.1.1. teczkę szkoleniową z plastikową rączką;
11.1.2. teczkę kartonową na dokumenty jednostronnie powlekaną z zamknięciem na gumkę  format A4;
11.1.3. zeszyt w kratkę lub notatnik   format A4, 80-100 kartek, oprawa twarda;
11.1.4. długopis w kolorze niebieskim lub czarnym;
11.1.5. kolorowy zakreślacz.
11.2. harmonogram zajęć szkoleniowych oraz  zapozna uczestników szkolenia z programem szkolenia.
11.3.w dniu rozpoczęcia szkolenia lub na bieżąco zgodnie z realizowanymi Modułami  tematycznymi  komplet materiałów szkoleniowych niezbędnych do utrwalenia wiadomości w celu uzyskania pozytywnego wyniku z ewentualnego testu tj.:
11.3.1.podręcznik adekwatny do treści zajęć,
11.3.2.podręcznik/skrypt do języka angielskiego wraz z ćwiczeniami,
11.3.3.skrypty z opracowaną tematyką szkolenia, 
11.3.4.opracowania tematyczne,
Jeden komplet materiałów zostanie przekazany Zamawiającemu po zakończonym szkoleniu.
11.4 Materiały szkoleniowe przekazane nieodpłatnie uczestnikom szkolenia finansowanego  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER powinny zawierać znak 
Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do  Europejskiego 
Funduszu Społecznego oraz znak Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz powinny zawierać informację: Projekt realizowany w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych. 
11. Materiały szkoleniowe przekazane nieodpłatnie uczestnikom szkolenia finansowanego  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WM powinny zawierać znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Regionalnego oraz oficjalne logo promocyjne Województwa Małopolskiego zgodnie ze wzorem wskazanym na stronie internetowej Programu Regionalnego Województwa Małopolskiego www.rpo.malopolska.pl oraz powinny zawierać informację: Szkolenie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020. 
12. Zajęcia praktyczne obejmujące Moduł V powinny być realizowane w placówkach handlowych. W przypadku realizacji zajęć praktycznych na terenie Powiatu Nowosądeckiego Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników szkolenia  z Nowego Sącza do miejsca odbywania zajęć praktycznych oraz powrót do Nowego Sącza w każdym dniu szkolenia.
12.1. Liczba osób odbywających praktykę w jednej placówce handlowej nie powinna być większa niż 2 osoby. 
12.2. Program zajęć praktycznych powinien zawierać zagadnienia omawiane podczas zajęć z Modułów I - IV. 
12.3. Przed rozpoczęciem realizacji zajęć praktycznych w placówkach handlowych, Wykonawca zobowiązany jest przygotować imienny wykaz opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach realizowanych praktyk oraz uwzględnić ich wynagrodzenie w kosztach szkolenia.  
12.4. Wykonawca zapozna i przekaże program zajęć praktycznych wyznaczonym opiekunom  stanowiskowym  w poszczególnych miejscach praktyk. 
12.5. Wykonawca, co najmniej raz w tygodniu, osobiście przeprowadzi bezpośrednią rozmowę z opiekunami stanowiskowymi i praktykantami na temat przebiegu praktyki i potwierdzi to pisemnie na wykazie przeprowadzonych rozmów, który stanowi załącznik do indywidualnej karty praktyki zawodowej kursanta.
12.6. Zajęcia praktyczne mają zakończyć się wystawieniem pisemnej opinii o praktykancie sporządzonej przez opiekuna stanowiskowego w danej placówce handlowej, uwzględniającej poziom umiejętności i wiedzy  z zakresu tematyki zajęć, motywację, zdyscyplinowanie i zaangażowanie. Wystawione opinie Wykonawca przekaże Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.
13. Zamawiający wymaga, potwierdzenia przeprowadzenia poszczególnych zajęć z:  
13.1. Modułu I, Modułu II, Modułu III oraz Modułu IV w dzienniku zajęć edukacyjnych każdorazowo po ich zakończeniu przez osobę prowadzącą zajęcia szkoleniowe;
13.2. Modułu V - praktycznego, w indywidualnej karcie praktyki zawodowej w każdym dniu praktyki uzupełnianej przez praktykantów oraz opiekunów stanowiskowych.
14. Opis przedmiotu zamówienia zawiera wymogi zapewniające standardy jakościowe.
15. Wykonawca zobowiązuje się do:
prowadzenia odrębnych dokumentacji przebiegu szkolenia dla:
a) osób, których szkolenie finansowane jest w ramach  środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER. Dokumentacja powinna zawierać znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znak Fundusze Europejskie wraz z nazwą Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz informacji: Projekt realizowany w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych;
b) osób, których szkolenie finansowane jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego z projektu: Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II). Dokumentacja powinna zawierać znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej i do Europejskiego Funduszu Społecznego oraz znaku Fundusze Europejskie wraz z nazwą Program Regionalny oraz oficjalne logo promocyjne Województwa Małopolskiego zgodnie ze wzorem wskazanym na stronie internetowej Programu  Regionalnego Województwa Małopolskiego www.rpo.malopolska.pl oraz informacji: Szkolenie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020;
c) osób, których szkolenie finansowane jest z pozaprojektowych środków Funduszu Pracy; 

Wyżej wymienione dokumentacje przebiegu szkolenia powinny składać się z: 
15.1. dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy i wymiar zajęć edukacyjnych,
15.2. indywidualnych kart praktyki zawodowej kursanta,
15.3. wykazu osobiście przeprowadzonych rozmów przez opiekuna z ramienia Ośrodka Szkoleniowego z opiekunami stanowiskowymi w poszczególnych miejscach praktyk oraz uczestnikami szkolenia  odbywającymi zajęcia praktyczne u pracodawców,
15.4. listy obecności (opracowanej na każdy miesiąc) zawierającej: imię i nazwisko, podpis uczestnika szkolenia,
15.5. protokołów egzaminów  i kart ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, 
15.6. rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, zawierającego: numer, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia.
16.Ze względu na różne źródła finansowania szkolenia Wykonawca realizujący szkolenie wystawi odrębne faktury bezpośrednio po zakończeniu  szkolenia, tj:
16.1. faktury dla osób finansowanych ze środków Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej z przeznaczeniem na realizację projektów współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II).
16.2. faktury dla osób finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, Projekt: Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w Powiecie Nowosądeckim (II);
16.3. faktury dla osób finansowanych z pozaprojektowych środków (limitów) Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia  i aktywizacji zawodowej. 
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>80500000-9<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 48<br /></div><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                W tym zakresie zamawiający wymaga w szczególności aby zamówienie było realizowane przez Wykonawcę, który posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - Tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 645 z póź. zm.)<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                W tym zakresie zamawiający wymaga w szczególności że Wykonawca wykaże minimum 1 szkolenie zgodne z przedmiotem zamówienia wykonane w okresie ostatnich 3 lat. Załączony wykaz szkoleń indywidualnych lub grupowych zgodnych z przedmiotem zamówienia powinien zawierać m.in.: przedmiot szkolenia; wartość szkolenia; termin realizacji szkolenia; nazwę i adres zleceniodawcy; liczba godzin zajęć szkoleniowych tożsamych z przedmiotem szkolenia. Do każdego z zamieszczonych w wykazie szkoleń należy dołączyć dowody czy szkolenia zostały wykonane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli 
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">4) Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp tj.:

a) oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem odpisu z właściwego rejestru lub 
z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.

b) oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnymi, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
c) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których Usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami 
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy.
5) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o których mowa w ppkt 4) lit. a) i lit. b) składa dokument lub dokumenty wystawione 
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
-  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 
(dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 4), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty potwierdzające, iż wykonawcy nie podlegają wykluczeniu, określone w ppkt 4) lit. a) i lit. b) SIWZ, składa każdy z wykonawców oddzielnie.
W przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w ppkt 4) lit. a) i lit. b) SIWZ.

W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy a nie jest on podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w ppkt 4) lit. a) i lit. b) SIWZ.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />W tym zakresie zamawiający wymaga w szczególności aby zamówienie było realizowane przez Wykonawcę, który posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - Tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 645 z póź. zm.).
W tym zakresie zamawiający wymaga w szczególności że Wykonawca wykaże minimum 1 szkolenie zgodne z przedmiotem zamówienia wykonane w okresie ostatnich 3 lat. Załączony wykaz szkoleń indywidualnych lub grupowych zgodnych z przedmiotem zamówienia powinien zawierać m.in.: przedmiot szkolenia; wartość szkolenia; termin realizacji szkolenia; nazwę i adres zleceniodawcy; liczba godzin zajęć szkoleniowych tożsamych z przedmiotem szkolenia. Do każdego z zamieszczonych w wykazie szkoleń należy dołączyć dowody czy szkolenia zostały wykonane należycie. Dowodam o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli 
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy.

W przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w ppkt 4) lit. a) i lit. b) SIWZ.

W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy a nie jest on podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w ppkt 4) lit. a) i lit. b) SIWZ.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Kryteria kwalifikacji  treść oświadczenia została zawarta w Załączniku nr 7 do niniejszej specyfikacji.

Dokument uprawniający do reprezentowania Wykonawcy(np.pełnomocnictwo).</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>50</td></tr><tr><td>doświadczenie wykonawcy w realizacji szkoleń indywidualnych lub grupowych zgodnych z przedmiotem zamówienia</td><td>30</td></tr><tr><td>certyfikat jakości usług ISO</td><td>10</td></tr><tr><td>akredytacja kuratorium oświaty zgodna z przedmiotem zamówienia</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />26.1. Umowa może ulec zmianie w przypadku zmniejszenia liczby uczestników szkolenia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem:
1) niepodjęcia szkolenia pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie,
2) przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy przez bezrobotnego, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia), którego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
26.2. Umowa może ulec zmianie w wyniku wystąpienia następujących okoliczności ze strony Wykonawcy:
1) zmiany kadry realizującej szkolenie w wyniku nieprzewidywalnych zdarzeń losowych (np. choroba, śmierć, rozwiązanie stosunku pracy), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
26.3. Zamawiający wyliczy do umowy koszt szkolenia jednej osoby brutto, jako iloraz całkowitej ceny brutto za szkolenie przez ilość uczestników szkolenia podanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
26.4. W sytuacji, gdy liczba osób szkolonych ulegnie zmniejszeniu stosownie do postanowień 
pkt. 26.1. 2) wynagrodzenie za szkolenie tych osób stanowi sumę kosztów zrealizowanych osobogodzin przez każdą z tych osób.
26.5. Strony dopuszczają zmianę terminu realizacji szkolenia w wyniku wystąpienia następujących okoliczności ze strony Wykonawcy:
1)	sytuacje losowe np. awaria sieci energetycznej, wodno - kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania uniemożliwiające należyte przeprowadzenie usługi szkoleniowej;
2)	zmiany kadry realizującej szkolenie w wyniku nieprzewidywalnych  zdarzeń losowych (np. choroba, śmierć, rozwiązanie stosunku pracy), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
26.6. Zmiana terminu realizacji szkolenia nie może być dłuższa niż 5 dni roboczych.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 14/09/2016, godzina: 07:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferta powinna być sporządzona w języku polskim<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com