JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160908/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160908/306421-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 306421 - 2016
              z dnia 2016-09-08 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Sokółka: Przebudowa drogi powiatowej nr 2310B  ul. Południowa w Dąbrowie Białostockiej wraz z przebudową linii wodociągowej i kanalizacji sanitarnej<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, krajowy numer identyfikacyjny
              5066730800000, ul.
              ul. Torowa 12 
              ,
              16100  
              Sokółka, woj.
              podlaskie, państwo
              , tel.
              857 118 909, e-mail
              dzial.techniczny@pzdsokolka.internetdsl.pl, faks
              857 112 229.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.pzd.sokolka.com<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.pzd.sokolka.com</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.pzd.sokolka.com</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br /><br />
                Adres:
                <br />Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16 -100 Sokółka, pokój nr 22</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa drogi powiatowej nr 2310B  ul. Południowa w Dąbrowie Białostockiej wraz z przebudową linii wodociągowej i kanalizacji sanitarnej<br /><b>Numer referencyjny: </b>PZD/DR-Bi/4112/5/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przebudowa drogi powiatowej nr 2310B  ul. Południowa w Dąbrowie Białostockiej wraz z przebudową linii wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.

	Zamówienie obejmuje:
1.1.	Przebudowa drogi powiatowej nr 2310B  ul. Południowa w Dąbrowie Białostockiej wraz z przebudową linii wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.
1.1.1.	Branża drogowa
1.	Roboty pomiarowe przy liniowych robotach (drogi). Trasa dróg w terenie równinnym - 0,2499km.
2.	Rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych - rozbiórka mechaniczna wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki. Grubość nawierzchni do 9cm - 1 850,00m.
3.	Rozebranie nawierzchni z betonu wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki. Grubość nawierzchni 15cm - 32,00m.
4.	Rozebranie nawierzchni i chodników z płyt betonowych  trylinki wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki. Nawierzchnia - wypełnienie spoin piaskiem. Grubość płyt 15cm - 16,00m.
5.	Rozebranie nawierzchni i chodników z płyt betonowych wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki. Chodniki - podsypka piaskowa. Wymiary płyt 35x35x5cm - 554,00m.
6.	Rozebranie nawierzchni z kostki polbruk gr. 8 cm - podsypka piaskowa wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki - 640,50m.
7.	Rozebranie krawężników betonowych typu lekkiego 15x30 cm - podsypka cementowo-piaskowa wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki - 409,00m.
8.	Rozebranie obrzeży betonowych 8x30 cm na podsypce piaskowej wraz z wywiezieniem gruzu z terenu rozbiórki - 372m.
9.	Rozebranie słupków do znaków. zgodnie z projektem org. ruchu  20 szt. - 20szt..
10.	Zdjęcie znaków lub drogowskazów zgodnie z projektem org. ruchu  29 szt. w tym 4 szt. do przestawienia - 29szt..
11.	Wykonanie wykopów na odkład - 1876,26m.
12.	Roboty ziemne poprzeczne (bez transportu) wykonywane mechanicznie w gruntach kat. I-V - 11,17m.
13.	Wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. I-VI uzyskanego z wykopu - 11,17m.
14.	Wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat.I-VI z pozyskaniem i transportem gruntu - 777,87m.
15.	Regulacja pion.studzienek telekomunikacyjnych  5 szt. - 5szt..
16.	Założenie rur osłonowych typu  A110PS mm na istn. przewodach telekomunikacyjnych.  179,00 m - 179,00m.
17.	Założenie rur osłonowych typu A110PS na kablach energetycznych A110PS kolor niebieski - 111,00m.
18.	Regulacja wysokościowa kabli telekomunikacyjnych i energetycznych - 151,00m.
19.	Oczyszczenie warstw konstrukcyjnych mechanicznie - 1 626,00m.
20.	Skropienie warstw konstrukcyjnych emulsją asfaltową - 1 626,00m.
21.	Podbudowy z kruszyw naturalnych. Warstwa o grubości 20cm  pod nawierzchnię z brukowej kostki betonowej na zjazdach - 255,00m.
22.	Podbudowy z kruszyw naturalnych. Warstwa o grubości 25cm pod nawierzchnię parkingu i pod jezdnię - 1 715,00m.
23.	Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W 50/70 KR- 1 według WT-2 z 2014 r. Grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm - 1 626,00m.
24.	Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 KR-1 wg WT-2 z 2014 r. Grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm - 1 626,00m.
25.	Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubości 80mm na zjazdach i nawierzchnia parkingu na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 5 cm - 398,50m.
26.	Umocnienie skarp elementami prefabrykowanymi - 150szt..
27.	Oznakowanie poziome jezdni materiałami cieknowarstwowymi - linie ciągłe - 7,68m.
28.	Oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi - linie przerywane - 0,36m.
29.	Oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi - linie na skrzyżowaniach i przejściach - 144,98m.
30.	Ustawienie słupków z rur stalowych fi 70 mm dla znaków drogowych  22szt..
31.	Znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o pow. ponad 0,3 m - 29szt..
32.	Znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o pow. do 0,3 m  tabliczki - 4szt..
33.	Znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne. Ustawienie znaków uprzednio rozebranych - 4szt..
34.	Ustawienie krawężników betonowych 15x30 cm na ławie betonowej z oporem. Beton C 12/15 - 396,00m.
35.	Ustawienie krawężników betonowych najazdowych 15x22 cm na ławie betonowej z oporem. Beton C 12/15 - 44,50m.
36.	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grub. 6cm, układana na podsypce piaskowej gr. 5cm  chodniki - 793,80m.
37.	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grub. 6cm, układana na podsypce piaskowej gr. 5cm  chodniki. Uwaga! brukowa kostka betonowa z odzysku - 200,00m.
38.	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 20x6 cm z wykonaniem ławy z piasku. Wypełnienie spoin piaskiem - 307,10m.
39.	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 cm z wykonaniem ławy z piasku. Wypełnienie spoin piaskiem - 191,00m.
40.	Humusowanie i obsianie skarp. Humusowanie skarp z obsianiem przy grubości warstwy humusu 10 cm  - 320,00m.
41.	Wykonanie schodów betonowych prefabrykowanych z poręczami - 21,00m.
1.1.2.	Branża sanitarna
1.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczymi. na odległość do 1 km.. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III. samochód samowyładowczy do 5 t -188,3900m.
2.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund .ruroc. i kolektory w grunt. suchych, z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5 m. kategoria gruntu III - 20,9300m.
3.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 20,9300m.
4.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1 km kat.gr. I-II - 207,9000m.
5.	Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich i stabilizowanych cementem. Podłoże z materiałów sypkich o gr. 10 cm - 4,9900m.
6.	Zabezpieczenie ścian wykopów.
7.	Kanały z rur typu PVC łączone na wcisk - rury kanalizacyjne PVC SN8 o średn. 250 mm - 90,8000m.
8.	Przejścia przez ściany komór tulejami stalowymi PS przy grubości ściany 20 cm. Średnica nominalna otworu 260 mm /analogia - tuleje ochronne Dn 250/ - 10,0000szt..
9.	Kształtki PVC kanalizacji zewnętrznej jednokielichowe łączone na wcisk. Kształtki kanalizacyjne PVC o średn. zewn. 250 mm - 4,0000szt..
10.	Próba wodna szczelności kanałów rurowych. Kanały rurowe o średnicy nominalnej 250 mm - 6,0000próba
11.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 26,0500m.
12.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m - 176,8600m.
13.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 176,8600m.
14.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczym i. na odległość do 1 km.. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III. - 77,1900m.
15.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund. ruroc. i kolektory w grunt. suchych, z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5m kategoria gruntu III - 8,5700m.
16.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport  ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 8,5700m.
17.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1 km kat.gr. I-II - 85,3200m.
18.	Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich i stabilizowanych cementem. Podłoże z materiałów sypkich o gr. 10 cm - 2,2900m.
19.	Zabezpieczenie ścian wykopów.
20.	Kanały z rur typu PVC łączone na wcisk. - rury kanalizacyjne PVC SN8 o średn. 200mm - 45,8000m.
21.	Przejścia przez ściany komór tulejami stalowymi PS przy grubości ściany 20 cm. Średnica nominalna otworu 210 mm /analogia - tuleje ochronne Dn 200/ - 5,0000szt..
22.	Kształtki PVC kanalizacji zewnętrznej jednokielichowe łączone na wcisk. Kształtki kanalizacyjne PVC o średn. zewn. 200 mm - 4,0000szt..
23.	Próba wodna szczelności kanałów rurowych. Kanały rurowe o średnicy nominalnej 200 mm - 3,0000próba
24.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 10,9200m.
25.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m - 72,1100m.
26.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 72,1100m.
27.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczymi. na odległość do 1 km. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III samochód samowyładowczy do 5 t - 87,9300m.
28.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund. ruroc. i kolektory w grunt. suchych, z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5m. kategoria gruntu III - 9,7700m.
29.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 9,7700m.
30.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1 km kat.gr. I-II - 97,3600m.
31.	Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich i stabilizowanych cementem. Podłoże z materiałów sypkich o gr. 10 cm - 2,6800m.
32.	Zabezpieczenie ścian wykopów.
33.	Kanały z rur typu PVC łączone na wcisk- rury kanalizacyjne PVC SN8 o średn. 160 mm - 53,4000m.
34.	Przejścia przez ściany komór tulejami stalowymi PS przy grubości ściany 20 cm. Średnica nominalna otworu 210 mm /analogia - tuleje ochronne Dn 160/ - 6,0000 szt..
35.	Kształtki PVC kanalizacji zewnętrznej jednokielichowe łączone na wcisk. Kształtki kanalizacyjne PVC o średn. zewn. 160 mm - 4,0000szt..
36.	Próba wodna szczelności kanałów rurowych. Kanały rurowe o średnicy nominalnej do 150 mm - 5,0000próba
37.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 11,7300m.
38.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m - 82,9500m.
39.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 82,9500m.
40.	Geodezyjne wytyczenie trasy i inwentaryzacja powykonawcza.
41.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczymi. na odległość do 1 km. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III. samochód samowyładowczy do 5 t  - 26,4780m .
42.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund. ruroc. i kolektory w grunt suchych z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5m. kategoria gruntu III  - 2,9480m.
43.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 2,9480m.
44.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1 km kat.gr. I-II - 2,8000m.
45.	Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200mm w gotowym wykopie głębokości 3m, wykonywane przy pomocy żurawia samochodowego (studnie z pokrywą odciążającą) S1, S4, S5, S6, S9 - 5,0000studnia.
46.	Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200mm w gotowym wykopie wykonywane przy pomocy żurawia samochodowego nakłady za każde 0,5m różnicy głębokości (studnie z pokrywą odciążającą) - -4,0000  0.5 m różnic.
47.	Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200mm w gotowym wykopie głębokości 3m, wykonywane przy pomocy żurawia samochodowego (studnie ze stożkiem wieńczącym) S2, S3, S7, S8 - 4,0000studnia.
48.	Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200mm w gotowym wykopie wykonywane przy pomocy żurawia samochodowego nakłady za każde 0,5m różnicy głębokości (studnie z pokrywą odciążającą)  - -7,0000  0.5 m różnic.
49.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 0,2800m.
50.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m - 2,5200m.
51.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 2,5200m.
52.	Demontaż studni rewizyjnych z kręgów betonowych w gotowym wykopie o średnicy 1200 mm i głębokości 3 m - 5,0000kpl.
53.	Demontaż rurociągu kamionkowego kielich. uszczeln. zaprawą cementową o średnicy nominalnej 200 mm - 10,0000m.
54.	Demontaż rurociągu kamionkowego kielich. uszczeln. zaprawą cementową o średnicy nominalnej 250 mm - 30,0000m.
55.	Wywóz gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu. Transport gruzu samochodem samowyładowczym na odległość 1km  - 10,8638m.
56.	Zamulenie mieszanką pianobetonową istniejących rur kanalizacji sanitarnej niepodlegających rozbiórce  - 4,7885m.
57.	Geodezyjne wytyczenie trasy i inwentaryzacja powykonawcza.
58.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczymi. na odległość do 1 km. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III. samochód samowyładowczy do 5 t - 208,1600m.
59.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund. ruroc. i kolektory w grunt suchych z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5m. kategoria gruntu III - 23,1300m.
60.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 23,1300m.
61.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1 km kat.gr. I-II - 223,6100m.
62.	Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich i stabilizowanych cementem. Podłoże z materiałów sypkich o gr. 10 cm - 7,6400m.
63.	Zabezpieczenie ścian wykopów.
64.	Montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE 100 PN 10) o średnicy zewnętrznej 160 mm - 190,9000m
65.	Łączenie rur polietylenowych, ciśnieniowych PE metodą zgrzewania czołowego o średnicy zewnętrznej 90 mm + agregat prądotw. - 1,0000złącze.
66.	Łączenie rur polietylenowych, ciśnieniowych PE metodą zgrzewania czołowego o średnicy zewnętrznej 110 mm + agregat prądotw. - 2,0000złącze.
67.	Łączenie rur polietylenowych, ciśnieniowych PE metodą zgrzewania czołowego o średnicy zewnętrznej 160 mm + agregat prądotw. - 27,0000złącze.
68.	Łączenie rur polietylenowych, ciśnieniowych PE metodą zgrzewania czołowego o średnicy zewnętrznej 200 mm + agregat prądotw. - 2,0000złącze.
69.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE do zgrzewania o średnicy zewnętrznej 90 mm - 1,0000szt..
70.	Kształtki żeliwne ciśnieniowe kołnierzowe o średnicy nominalnej 80 mm - 2,0000szt..
71.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE do zgrzewania o średnicy zewnętrznej 110 mm - 2,0000szt..
72.	Kształtki żeliwne ciśnieniowe kołnierzowe o średnicy nominalnej 100 mm  - 4,0000szt..
73.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE do zgrzewania o średnicy zewnętrznej 160 mm - 19,0000szt..
74.	Kształtki żeliwne ciśnieniowe kołnierzowe o średnicy nominalnej 150 mm - 6,0000szt..
75.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE do zgrzewania o średnicy zewnętrznej 200 mm - 3,0000szt..
76.	Kształtki żeliwne ciśnieniowe kołnierzowe o średnicy nominalnej 200 mm - 4,0000szt..
77.	Zasuwa kołnierzowa z obudową montowana na rurociągach  PE. Zasuwy o średnicy 80 mm - 1,0000kpl.
78.	Hydranty pożarowe i zdroje uliczne. Hydranty nadziemne o średnicy 80 mm - 1,0000kpl.
79.	Zasuwa kołnierzowa z obudową montowana na rurociągach PE. Zasuwy o średnicy 100 mm - 2,0000kpl.
80.	Zasuwa kołnierzowa z obudową montowana na rurociągach PE. Zasuwy o średnicy 150 mm - 3,0000kpl.
81.	Analogia - oznakowanie trasy taśma z tworzywa sztucznego. Taśma z tworzywa sztucznego - 190,9000m.
82.	Oznakowanie węzła wodociągu na słupku betonowym - 4,0000kpl.
83.	Próba wodna szczelności sieci wodociągowych z rur typu PE. Próba rurociągu o średnicy nominalnej 160 mm - 1,0000próba.
84.	Jednokrotne płukanie sieci wodociągowej. Rurociąg o średnicy nominalnej do 150 mm - 190,9000m.
85.	Dezynfekcja rurociągów sieci wodociągowych. Rurociąg o średnicy nominalnej do 150 mm - 190,9000m.
86.	Wykonanie przepustów pod drogami, innymi przeszkodami wykopem otwartym. Przepust rura dwudzielna. Kategoria gruntu III  - 4,8000m.
87.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 32,0300m.
88.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m   - 183,9400m.
89.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 183,9400m.
90.	Demontaż rurociągu żeliwnego ciśnieniowego o średnicy 100mm w wykopie uszczelnienie folią aluminiową - 15,0000m.
91.	Demontaż zasuwy żeliwnej kołnierzowej o śr. nom. 100 mm z obudową - 5,0000kpl..
92.	Demontaż zasuwy żeliwnej kołnierzowej o śr. nom. 80 mm z obudową - 1,0000kpl..
93.	Demontaż hydrantu nadziemnego o śr. nom. 80 mm - 1,0000kpl..
94.	Zamulenie mieszanką pianobetonową istniejącej sieci wodociągowej niepodlegającej rozbiórce - 1,4130m.
95.	Geodezyjne wytyczenie trasy i inwentaryzacja powykonawcza.
96.	Roboty ziemne wyk. kop. podsiębiernymi z transp. urobku sam. samowyładowczymi. na odległość do 1 km. Koparki podsiębierne o poj. łyżki 0,40 m3 grunt kat. III. samochód samowyładowczy do 5 t - 70,6400m.
97.	Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fund. ruroc. i kolektory w grunt. suchych z wydobyciem urobku łopatą. Głębokość wykopu do 3,0 m,  szerokość  wykopu 0,8 - 1,5m. kategoria gruntu III - 7,8500m.
98.	Wywóz ziemi z terenu rozbiórki przy mech. załadowaniu i wyładowaniu. Transport ziemi samochodem samowyładowczym na odległość 1km - 7,8500m.
99.	Dowóz ziemi samochodami samowyładowczymi. na odl. do 1km kat.gr. I-II - 78,2700m.
100.	Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich i stabilizowanych cementem. Podłoże z materiałów sypkich o gr. 10 cm - 2,4900m.
101.	Zabezpieczenie ścian wykopów.
102.	Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania. /analogia - rurociągi o średnicy zewnętrznej 32mm/ - 34,8000m
103.	Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania. /analogia - rurociągi o średnicy zewnętrznej 63mm/  - 27,5000m.
104.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE o średnicy zewnętrznej do 90 mm /analogia - montaż kształtek ciśnieniowych PE o średnicy zewnętrznej 32 mm/ - 5,0000szt..
105.	Montaż kształtek ciśnieniowych PE o średnicy zewnętrznej do 90 mm /analogia - montaż kształtek ciśnieniowych PE o średnicy zewnętrznej 63 mm/ - 4,0000szt..
106.	Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania czołowego. /analogia - obejma do nawiercania Dn 160/1,1/4 - (do rur PE) - 5,0000przyłącze.
107.	Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania czołowego. /analogia - obejma do nawiercania Dn 160/2 - (do rur PE) - 2,0000przyłącze.
108.	Zasuwy kielichowe z obudową montowane na rurociągach PE. /analogia - zasuwa z gwintem zewnętrznym i łącznikiem o  średnicy 1,1/4 - PE 32 mm - 5,0000kpl.
109.	Zasuwy kielichowe z obudową montowane na rurociągach PE. /analogia - zasuwa z gwintem zewnętrznym i łącznikiem o  średnicy 2 - PE 63 mm - 2,0000kpl.
110.	Analogia - oznakowanie trasy taśma z tworzywa sztucznego. Taśma z tworzywa sztucznego - 62,3000m.
111.	Oznakowanie trasy przyłącza wodociągowego na ogrodzeniu - 7,0000kpl.
112.	Próba wodna szczelności sieci wodociągowych z rur typu PE. Próba rurociągu o średnicy nominalnej 90-110 mm - 7,0000próba.
113.	Jednokrotne płukanie sieci wodociągowej. Rurociąg o średnicy nominalnej do 150 mm - 7,0000m.
114.	Dezynfekcja rurociągów sieci wodociągowych. Rurociąg o średnicy nominalnej do 150 mm -7,0000m.
115.	Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych. Wykopów w gruncie kat. III-IV głębokości do 3,0m i szerokości 0,8-1,5m - 7,0200m.
116.	Zasypanie wykopów spycharkami. Przemieszczenie gruntu kat. I-III, spycharką gąsienicową 74kW, na odległość do 10m - 68,7600m.
117.	Zagęszczanie nasypów ubijakami i zagęszczarkami. Ubijakami mechanicznymi, grunt spoisty kat. III-IV - 68,7600m.
118.	Demontaż rurociągu stalowego ocynkowanego o średnicy 40-50mm - 29,0000m.
119.	Demontaż zasuwy żeliwnej do przyłacza domowego Dn 1,1/4 - 5,0000kpl..
1.2.	Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją przetargową oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót.
1.3.	Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do:
1)	urządzenia terenu budowy,
2)	poniesienia kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej,
3)	zapewnienia dostępu do posesji w sąsiedztwie placu budowy,
4)	wykonanie kopi mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
5)	wykonania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem na czas prowadzenia robót (konserwacja oznakowania),
6)	zapewnienia obsługi komunikacyjnej, usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,
7)	w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji  naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego,
8)	demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz uszkodzonych obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu,
9)	dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku,
10)	odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy,
11)	umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego,
12)	wykonania badań, prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
13)	wykonania badań laboratoryjnych (wskazanych przez Zamawiającego) przy współudziale niezależnego laboratorium drogowego zaakceptowanego przez Zamawiającego,
14)	zapewnienia nadzoru ze strony Wykonawcy przez uprawnione osoby w zakresie robót branżowych: sanitarnych,
15)	dokonania odbiorów robót w zakresie branży telekomunikacyjnej i elektrycznej zgodnie z wymogami gestorów sieci, 
16)	uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego.
1.4.	Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015  poz. 2164 z późn. zm.)wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.  Kodeks pracy:
1)	rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi operatorów sprzętu Wykonawcy lub podwykonawcy, a także kierownika budowy lub kierownika budowy i kierownika robót.
2)	sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015  poz. 2164 z późn. zm.):
- dane osób (imię i nazwisko, stanowisko pracy oraz data zawarcia umowy o pracę) wykonujących czynności wskazane w pkt 1) zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. 
Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obowiązuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45200000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45100000-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 15/12/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Nie dotyczy<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie):
- Wykonawca posiada w okresie ostatnich 3 lat, w obszarze objętym zamówieniem - w pracach budowlanych (drogowych), minimalny roczny obrót równy co najmniej kwocie 684 000,00PLN (słownie: sześćset osiemdziesiąt cztery tysiące, 00/100PLN;
- posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 136 800,00PLN (słownie: sto trzydzieści sześć tysięcy osiemset, 00/100PLN); 
- posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 20 000,00PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy, 00/100PLN).

<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny lub zawodowy):
1)	wskazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 684 000,00PLN (słownie: sześćset osiemdziesiąt cztery tysiące, 00/100PLN),
2)	dysponować w trakcie realizacji zadania następującymi narzędziami i urządzeniami: 
- wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym, z automatycznym sterowaniem produkcji, do wytwarzania mieszanek mineralno - asfaltowych,
- układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy,
- walec lekki, średni, ciężki,
- walec ogumiony,
- samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy,
2)	wskazać do [wykonania / uczestniczenia w wykonaniu] niniejszego zamówienia następujące [osoby / podmioty], właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia 
- dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy z nie mniej niż rocznym doświadczeniem na tym stanowisku, posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej i sanitarnej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia  wymagane przepisami prawa oraz należącym do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa 
albo
dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy i kierownikiem robót z nie mniej niż rocznym doświadczeniem na tych stanowiskach, posiadającymi uprawnienia w specjalności odpowiednio drogowej lub sanitarnej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia  wymagane przepisami prawa oraz należącymi do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa;
- dysponować w trakcie realizacji zadania obsługą geodezyjną  geodeta z uprawnieniami zgodnie z obowiązującym prawem
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
2)zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3)zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
5)oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo  w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji  dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
6)oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
7)oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;
8)oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy;
9)oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />W zakresie spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

1)oświadczenia wykonawcy o rocznym obrocie wykonawcy lub o obrocie wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem, za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  za ten okres
2)informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
3)potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.

W zakresie spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów
1)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
2)wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ;
3)wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)	Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  przekazywane Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych;
2)	Pełnomocnictwo  (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu)  do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza;
3)	Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy)  (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu)  oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza zgodnie; 
4)	Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie  (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu)  oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza;
5)	Kosztorysy ofertowe  składane w postępowaniu przez Wykonawcę wraz z oświadczeniami i dokumentami na wezwanie Zamawiającego
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 11 000,00PLN (słownie PLN: jedenaście tysięcy, 00/100PLN)</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji jakości </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy mogą nastąpić, gdy:
1)	zaistnieją warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
2)	zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależnie od stron, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, niezawinione przez żadną ze Stron, których skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak: wojna, zamieszki, skażenia radioaktywne itp..
3)	zaistnieją zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
4)	zaistnieją zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń;
5)	zaistnieją zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.. Odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy, konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich  w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy;
6)	zaistnieją inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których wcześniej nie można było przewidzieć, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy.
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1., termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.
3. Zmiany osób funkcyjnych odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy mogą nastąpić w przypadku: 
1)	zmiany osób realizujących przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, Prawo geologiczne i górnicze lub w innych ustawach, spełniające warunki udziału w postępowaniu;
2)	zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym warunki udziału w postępowaniu.
4. Pozostałe okoliczności mogące skutkować możliwością zmiany umowy: 
1)	zmiana prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT;
2)	zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
3)	zastąpienie Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia nowym Wykonawcą gdy:
- w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
- w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 26/09/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com