JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160913/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160913/308152-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 308152 - 2016
              z dnia 2016-09-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Wrocław: Część 1: 03960 -  Budowa dróg publicznych w rejonie nowobudowanej szkoły przy ul. Kłodzkiej we Wrocławiu  
oraz
Część  2: 03960 - Zaprojektowanie i wybudowanie połączenia ul. W. Rutkiewicz na odcinku od ul. Pirenejskiej do ul. Niemczańskiej we Wrocławiu
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b>Zamawiającym jest Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, w imieniu i na rzecz której działają Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław na podstawie pełnomocnictwa nr 26/III/Z/11 Prezydenta Wrocławia z dnia 1 września 2011<br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
              2056852900000, ul.
              ul. Ofiar Oświęcimskich 
              36,
              50059  
              Wrocław, woj.
              dolnośląskie, państwo
              , tel.
              71 77 10 905, e-mail
              magdalena.swiatek@wi.wroc.pl, faks
              71 77 10 904.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://www.wi.wroc.pl/<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Podmiot prawa publicznego
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi.html</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi.html</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br />
                Adres:
                <br />Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław, sekretariat (pokój nr 3, V piętro)</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Część 1: 03960 -  Budowa dróg publicznych w rejonie nowobudowanej szkoły przy ul. Kłodzkiej we Wrocławiu  
oraz
Część  2: 03960 - Zaprojektowanie i wybudowanie połączenia ul. W. Rutkiewicz na odcinku od ul. Pirenejskiej do ul. Niemczańskiej we Wrocławiu
<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP/42/PN/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b><br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b><br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jak w zamówieniu podstawowym i zgodnych z jego przedmiotem, a całkowita wartość tych zamówień została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
2. Ewentualny zakres powyższych zamówień będzie obejmował prace w następującym zakresie:
- Część nr 1: wszystkich branż zamówienia podstawowego
- Część nr 2: wszystkich branż zamówienia podstawowego oraz w zakresie projektowania.
3. Zamówienia, o których mowa w pkt. 6.1. zostaną udzielone na warunkach podobnych do udzielenia zamówienia podstawowego. Wykonawca, przed zawarciem umowy zobowiązany będzie złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, a na żądanie Zamawiającego, również dokumentów potwierdzających złożone oświadczenia, w zakresie nie szerszym niż w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca powinien posiadać kompetencje i uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej w przypadku ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, każdy z nich musi posiadać kompetencje i uprawnienia, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający wymaga wpisania Wykonawcy mającego siedzibą w UE do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w państwie członkowskim UE, w którym posiadają siedzibę, określonych w załączniku nr XI do Dyrektywy 2014/24/UE, oraz posiadania przez Wykonawcę określonego zezwolenia lub statusu członka w określonej organizacji, jeśli jest to wymagane, aby móc świadczyć w swoim kraju pochodzenia określone roboty budowlane lub usługi.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca powinien Spełniać niżej określone warunki, dotyczące sytuacji finansowej (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu składane dokumenty mają dotyczyć tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku), to jest:
Dla Części nr 1:
1. Wykonawca posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 250 000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 250 000,00 PLN, oraz
2. Wykonawca posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN

Dla Części nr 2:
1. Wykonawca posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 150 000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 150 000,00 PLN, oraz
2. Wykonawca posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN.

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej 400 000,00 PLN lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 400 000,00 PLN oraz aby Wykonawca posiadał opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1.Wykonawca powinien dysponować zdolnością techniczną i zawodową; aby Zamawiający uznał Wykonawcę za spełniającego warunek dysponowania zdolnością techniczną i zawodową, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i zawodowy):

Dla Części nr 1:
1.1. wykonać nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa lub przebudowa co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 100 m wraz z budową lub przebudową odwodnienia i budową lub przebudową co najmniej jednej z następujących sieci: wodno-kanalizacyjnej, gazowej teletechnicznej, elektroenergetycznej.

Dla Części nr 2:
1.2. wykonać nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa lub przebudowa co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 50 m wraz z budową lub przebudową odwodnienia,
oraz
1.3. wykonać nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było wykonanie co najmniej jednego opracowania zawierającego projekt budowlany i wykonawczy wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych budowy lub przebudowy co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 50 m wraz z budową lub przebudową odwodnienia.

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający uzna warunki, o których mowa w pkt. 1.- 3. powyżej za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 1 oraz 3. powyżej.

2. Wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby odpowiedzialne za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: 

Dla Części nr 1:

2.1. Kierownik budowy/ Kierownik robót w specjalności inżynieryjnej drogowej - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający doświadczenie na stanowisku kierownika robót drogowych podczas realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 100 m wraz z budową lub przebudową odwodnienia i budową lub przebudową co najmniej jednej z następujących sieci: wodno-kanalizacyjnej, gazowej, teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.2. Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.3. Kierownik robót teletechnicznych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.4. Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji. 

Dla Części nr 2:
2.5. Projektant w specjalności inżynieryjnej drogowej - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający doświadczenie polegające na opracowaniu jako projektant wiodący co najmniej jednej dokumentacji projektowej tj. projekt budowlany i projekt wykonawczy w zakresie budowy lub przebudowy co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 50m oraz posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.6. Projektant w specjalności elektrycznej i elektroenergetycznej - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, elektrycznych i elektroenergetycznych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.7. Projektant w specjalności teletechnicznej - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.8. Projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.9.Kierownik budowy/Kierownik robót w specjalności inżynieryjnej drogowej - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający doświadczenie na stanowisku kierownika robót drogowych podczas realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie co najmniej jednej drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 50 m wraz z budową lub przebudową odwodnienia i budową lub przebudową co najmniej jednej z następujących sieci: wodno-kanalizacyjnej, gazowej, teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.10.Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.11. Kierownik robót teletechnicznych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji, oraz
2.12.Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - (1 osoba o minimalnych poziomach zdolności określonych poniżej): posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania kwalifikacji.

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający uzna warunki, o których mowa w pkt. 2.1. - 2.12 powyżej za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 2.1 - 2.8. powyżej.

Zamawiający wyjaśnia, że:
a)	 osoby posiadające uprawnienia budowlane wydane na terenie UE mogą uzyskać decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych oraz wpis do stosownej izby na zasadach określonych w Ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) oraz w Regulaminie postępowania w sprawie uznawania kwalifikacji do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli w tych państwach, kwalifikacje odpowiadające uprawnieniom budowlanym w Polsce. (Załącznik do uchwały Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Uchwała nr 7/R/16 Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa z dnia 18 maja 2016 r.) W razie uzyskania uznania kwalifikacji w zakresie wymaganym zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu oraz wpisu do Izby Inżynierów Budownictwa uznaje się, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków określonych w tym zakresie.

b)	pojęcia: budowa, przebudowa, o którym mowa w powyżej jest rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt. 6, 7a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.). 

c)	pojęcie droga, którym mowa w powyżej jest rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 4 pkt 2) ustawy o drogach publicznych (Dz.U. 2016, poz. 1140)

d) funkcje w zakresie Części 1, o których mowa w pkt 2.1.  2.4. mogą być łączone, jednak jedna osoba nie może pełnić więcej niż dwóch z ww. funkcji.

e) funkcje w zakresie Części 2, o których mowa w pkt 2.5.  2.12. mogą być łączone, jednak jedna osoba nie może pełnić więcej niż dwóch z ww. funkcji.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy pzp przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów  potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt. 9 IDW tj: Dotyczące kompetencji lub  uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: 1)Dokumentu  potwierdzającego status członkowski Wykonawcy w określonej organizacji, od którego  uzależnione jest prawo do świadczenia nabywanej przez Zamawiającego usługi w kraju, w  którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, 2)Odpis właściwego rejestru lub z  centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy  wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw do  wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy pzp. a)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o  których mowa w pkt III.4)2)niniejszego ogłoszenia składa dokument lub dokumenty  wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie  otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b)Dokumenty, o których mowa w pkt.  II.4)2 )a) niniejszego ogłoszenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed  upływem terminu składania ofert. Stosownie do treści § 7 ust. 3 rozporządzenia w sprawie  dokumentów, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkani a lub  kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dokument dotyczy nie wydaje się  dokumentów, o których mowa w pkt III.4)2)a)niniejszego ogłoszenia zastępuje się je  dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie, Wykonawcy, ze wskazaniem oso by  albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem osoby, której dokument  miał dotyczyć złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym  albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na  siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.  Postanowienia pkt III.4)2)b) niniejszego ogłoszenia znajdują odpowiednie zastosowanie. </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy pzp przed udzieleniem zamówienia, może  wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym,  nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów  potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt. 9 IDW tj: Dotyczące zdolności  technicznej lub zawodowej: 1)Dowodów określających czy zawarte w złożonym  oświadczeniu, o którym mowa w pkt. III.3) niniejszego ogłoszenia usługi zostały wykonane należycie oraz roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy. Dotyczące sytuacji finansowej: 2) Informację  banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość  posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie  wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 3) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający oceni, czy  udostępniane Wykonawcy przez  inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe  pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu  oraz zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu przesłanki wykluczenia, o których mowa  w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 oraz ust. 5  pkt 1) ustawy pzp. Zamawiający działając na podstawie  art. 26 ust. 2 ustawy pzp w związku z § 9 ust. 2 rozporządzenia w sprawie dokumentów  wezwie Wykonawcę, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na  zasadach określonych w art. 22a ustaw y pzp do przedstawienia w odniesieniu do tych  podmiotów dokumentów, o których mowa w pkt. III.4)niniejszego ogłoszenia. W odniesieniu  do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeżeli podmioty te zrealizują  usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku złożenia przez  Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach, niż określono w pkt  III.1.2) niniejszego ogłoszenia, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie  średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu publikacji ogłoszenia  o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie  przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Ocena spełniania przedstawionych  powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów załączonych do  oferty wg formuły: spełnia   nie spełnia<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
Część 	Kwota wadium [PLN]	Słownie
1	10 000,00	Dziesięć tysięcy złotych 00/100
2	5 000,00	Pięć tysięcy złotych 00/100

W przypadku złożenia oferty ba obie części zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości wynikającej z sumy kwot wadium na poszczególne części.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin pośredni</td><td>25</td></tr><tr><td>Termin gwarancji jakości</td><td>15</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />I dotyczy Części 1:
1.	Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonane za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, wyłącznie na zasadach określonych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany do Kontraktu w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, które nie zostały lub nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania:
1)	  Zmian ogólnie obowiązujących przepisów, prawa miejscowego oraz wymogów dotyczących  Zamawiającego bezpośrednio odnoszących się do praw i obowiązków stron umowy; zmiany umowy dokonane mogą być tylko w zakresie niezbędnym do dostosowania zapisów umowy do wprowadzonych przepisów. 
2)	Zmian w zakresie terminów realizacji inwestycji spowodowanych przyczynami niezależnymi od Wykonawcy, skutkującymi niemożliwością lub utrudnieniami w terminowym prowadzeniu prac, w szczególności: wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będących przedmiotem umowy; 

W przypadku wystąpienia takich okoliczności termin może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W sytuacji wprowadzenia zmian w zakresie terminu realizacji oraz jako konsekwencja ich wprowadzenia Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian dotyczących sposobu rozliczenia niniejszej umowy, o ile taka zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego.

3)	 Zmian w zakresie realizacji inwestycji z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane 
w czasie prowadzenia postępowania, w tym przede wszystkim w zakresie niezinwentaryzowanego mienia, odkryć archeologicznych i podobnych przeszkód, które zostały ujawnione podczas wykonywania prac. Zmiana zakresu zamówienia określonego w SIWZ, jest możliwa tylko z zakresie niezbędnym, aby wykonawca po ustaniu lub usunięciu przeszkód mógł wykonać przedmiot umowy w sposób zgodny z SIWZ.
4)	 Zmian w zakresie realizacji inwestycji, które nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania z przyczyn technicznych, a polegających na obiektywnej konieczności zmiany technologii wykonania przedmiotu zamówienia, zastosowania rozwiązań zamiennych, zastępczych lub równoważnych. Zmiana zakresu prac określonego w SIWZ, jest możliwa tylko w zakresie niezbędnym do zgodnego z obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy w sposób zgodny z SIWZ.
5)	 Zmiana może nastąpić również wtedy, gdy Zamawiający z przyczyn ekonomicznych, technicznych lub prawnych zmieni sposób wykonania przedmiotu zamówienia wprowadzając inne rozwiązania techniczne lub projektowe z korzyścią dla interesu publicznego.
6)	Zmiana może nastąpić również wtedy kiedy zaistnieje konieczność zrealizowania Kontraktu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentach Kontraktu, m.in. w sytuacji stwierdzenia wad/usterek lub niekompletności tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Kontraktu,
7)	Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, poprzez zmianę sposobu jej wykonania lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, opierając się na zasadach współżycia społecznego, interesów Zamawiającego i Wykonawcy. Przy czym zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w zakresie usunięcia rażącej straty jaką poniósłby Wykonawca w związku z wykonaniem zamówienia,
8)	Zmiany w zakresie zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia. W przypadku zmniejszenia zakresu robót wynagrodzenie Wykonawcy zostanie stosownie obniżone.
9)	W przypadku, gdy w umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, a także zapisy, których wykonanie jest niemożliwe z uwagi na obowiązujące przepisy prawa  w zakresie, który jest niezbędny dla usunięcia tych błędów,
10)	Strony dopuszczają zmianę sposobu wykonania umowy ze względu na zaistnienie siły wyższej. Zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w takim zakresie, aby po ustaniu działania siły wyższej, Wykonawca mógł wykonać przedmiot zamówienia w sposób zgodny z SIWZ. Pod pojęciem "siły wyższej" rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez strony(ę) umowy, a zaistniałe po podpisaniu umowy, w szczególności takie jak:
a)	wojny, działania wojenne, inwazje, działania wrogów zagranicznych,
b)	terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe,
c)	rozruchy z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiającego,
d)	zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyjątkiem tych, które mogą być przypisane użyciu przez Wykonawcę takich substancji,
e)	działania sił przyrody, huragany, powodzie,
f)	ogólnokrajowe bądź regionalne spory w przemyśle lub też spory, które są częścią ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona nie mogła zapobiec.
11)	Zmiany ustawowej zmiany opodatkowania podatkiem VAT, przy czym zmiana ta być powiązania 
z obniżeniem lub podwyższeniem wynagrodzenia, odpowiednio do jego procentowego podwyższenia lub jego procentowego obniżenia. Zmiany mogą zostać dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów, z których wynikają w/w zmiany.
12)    W przypadku zmiany: 
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy 
z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 
b)  zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne 
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiany mogą zostać dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów, z których wynikają w/w zmiany. 
Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu na piśmie szczegółową analizę porównawczą kosztów  stanowiącą wykaz poniesionych wydatków w związku ze zmianą ww. przepisów z powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany, a także przedłożyć konieczne dokumenty (w tym oświadczenia dla celów podatkowych i ZUS) Wykonawcy. 

Dla wyceny robót zamiennych wprowadzonych zgodnie z zapisami powyżej przyjmuje się następujące zasady:

Odpowiednia stawka lub cena dla każdej pozycji robót winna być taka, jaka została zatwierdzona w umowie 
dla tej pozycji lub, jeśli takiej nie ma, to ustalona dla podobnej roboty. Dla pozycji robót będzie jednak ustalana nowa stawka lub cena, jeśli łącznie są spełnione:
a)	dla danej pozycji nie jest w umowie przewidziana żadna stawka ani cena, oraz
b)	żadna stawka ani cena nie są odpowiednie, gdyż dana praca nie ma podobnego charakteru, albo nie jest wykonywana w warunkach podobnych do żadnej innej w umowie.
Jeżeli dla wyprowadzenia nowej stawki lub ceny brak jest podstaw w umowie, to należy ją wyliczyć na mocy uzasadnionego kosztu wykonania takiej roboty wraz z rozsądnym zyskiem, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności towarzyszące.
W takim przypadku koszt zostanie ustalony na podstawie normatywów określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR) przy użyciu średnich, dla rejonu Dolnego Śląska cen materiałów, urządzeń, pracy sprzętu budowlanego, stawek robocizny kosztorysowej oraz innych wskaźników cenotwórczych, określonych w informacjach  SEKOCENBUD, wydawanych przez Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno  Organizacyjnych Budownictwa Promocja Sp. z o.o. 
W celu ustalenia kosztu Wykonawca przedłoży Inżynierowi kosztorys takich robót sporządzony z uwzględnieniem powyższych zasad.
Przewidziane zmiany do umowy mogą być powiązane z podwyższeniem lub obniżeniem wynagrodzenia umownego. Zmiany do umowy nie mogą w żadnym przypadku prowadzić do ominięcia przepisów Prawa zamówień publicznych, w szczególności dotyczących zamówień dodatkowych.

II. dotyczy Części 2:
1.	Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonane za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie 
pod rygorem nieważności.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany do Umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, które nie zostały lub nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania:
1)	Zmian ogólnie obowiązujących przepisów, prawa miejscowego oraz wymogów dotyczących  Zamawiającego bezpośrednio odnoszących się do praw i obowiązków stron umowy; zmiany umowy dokonane mogą być tylko w zakresie niezbędnym do dostosowania zapisów umowy do wprowadzonych przepisów. 
2)	Zmian w zakresie terminów realizacji inwestycji spowodowanych przyczynami niezależnymi od Wykonawcy, skutkującymi niemożliwością lub utrudnieniami w terminowym prowadzeniu prac, w szczególności: wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będących przedmiotem umowy; 

W przypadku wystąpienia takich okoliczności termin może ulec odpowiedniemu przedłużeniu 
o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż 
o okres trwania tych okoliczności. W sytuacji wprowadzenia zmian w zakresie terminu realizacji oraz jako konsekwencja ich wprowadzenia Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian dotyczących sposobu rozliczenia niniejszej umowy, o ile taka zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego.

3)	 Zmian w zakresie realizacji inwestycji z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania, w tym przede wszystkim w zakresie niezinwentaryzowanego mienia, odkryć archeologicznych i podobnych przeszkód, które zostały ujawnione podczas wykonywania prac. Zmiana zakresu zamówienia określonego w SIWZ, jest możliwa tylko z zakresie niezbędnym, aby wykonawca po ustaniu lub usunięciu przeszkód mógł wykonać przedmiot umowy w sposób zgodny z SIWZ.
4)	 Zmian w zakresie realizacji inwestycji, które nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania z przyczyn technicznych, a polegających na obiektywnej konieczności zmiany technologii wykonania przedmiotu zamówienia, zastosowania rozwiązań zamiennych, zastępczych lub równoważnych. Zmiana zakresu prac określonego w SIWZ, jest możliwa tylko w zakresie niezbędnym do zgodnego z obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy w sposób zgodny z SIWZ.
5)	 Zmiana może nastąpić również wtedy, gdy Zamawiający z przyczyn ekonomicznych, technicznych lub prawnych zmieni sposób wykonania przedmiotu zamówienia wprowadzając inne rozwiązania techniczne lub projektowe z korzyścią dla interesu publicznego.
6)	Zmiana może nastąpić również wtedy kiedy zaistnieje konieczność zrealizowania Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentach Umowy, m.in. w sytuacji stwierdzenia wad/usterek lub niekompletności tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Umowy,
7)	Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, poprzez zmianę sposobu jej wykonania, opierając się na zasadach współżycia społecznego, interesów Zamawiającego i Wykonawcy. Przy czym zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w zakresie usunięcia rażącej straty jaką poniósłby Wykonawca w związku z wykonaniem zamówienia,
8)	Zmiany w zakresie zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia. W przypadku zmniejszenia zakresu robót wynagrodzenie Wykonawcy zostanie stosownie obniżone, z zastrzeżeniem robót zaniechanych, o którym mowa w § 1 ust. 7 i § 8 ust. 8 niniejszej umowy.
9)	W przypadku, gdy w umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, a także zapisy, których wykonanie jest niemożliwe z uwagi na obowiązujące przepisy prawa  w zakresie, który jest niezbędny dla usunięcia tych błędów,
10)	 Strony dopuszczają zmianę sposobu wykonania umowy ze względu na zaistnienie siły wyższej. Zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w takim zakresie, aby po ustaniu działania siły wyższej, Wykonawca mógł wykonać przedmiot zamówienia w sposób zgodny z SIWZ. Pod pojęciem "siły wyższej" rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez strony(ę) umowy, a zaistniałe po podpisaniu umowy, w szczególności takie jak:
g)	wojny, działania wojenne, inwazje, działania wrogów zagranicznych,
h)	terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe,
i)	rozruchy z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiającego,
j)	zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyjątkiem tych, które mogą być przypisane użyciu przez Wykonawcę takich substancji,
k)	działania sił przyrody, huragany, powodzie,
l)	ogólnokrajowe bądź regionalne spory w przemyśle lub też spory, które są częścią ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona nie mogła zapobiec.
11)	Zmiany ustawowej zmiany opodatkowania podatkiem VAT, przy czym zmiana ta być powiązania 
z obniżeniem lub podwyższeniem wynagrodzenia, odpowiednio do jego procentowego podwyższenia lub jego procentowego obniżenia. Zmiany mogą zostać dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów, z których wynikają w/w zmiany.
12)	 W przypadku zmiany: 
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy 
z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 
b)  zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne 
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiany mogą zostać dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów, z których wynikają w/w zmiany. 
Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu na piśmie szczegółową analizę porównawczą kosztów  stanowiącą wykaz poniesionych wydatków w związku ze zmianą ww. przepisów z powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany, a także przedłożyć konieczne dokumenty (w tym oświadczenia dla celów podatkowych i ZUS) Wykonawcy. 


Dla wyceny robót zamiennych wprowadzonych zgodnie z zapisami powyżej przyjmuje się następujące zasady:

Odpowiednia stawka lub cena dla każdej pozycji robót winna być taka, jaka została zatwierdzona w umowie dla tej pozycji lub, jeśli takiej nie ma, to ustalona dla podobnej roboty. Dla pozycji robót będzie jednak ustalana nowa stawka lub cena, jeśli łącznie są spełnione:
c)	dla danej pozycji nie jest w umowie przewidziana żadna stawka ani cena, oraz
d)	żadna stawka ani cena nie są odpowiednie, gdyż dana praca nie ma podobnego charakteru, albo nie jest wykonywana w warunkach podobnych do żadnej innej w umowie.
Jeżeli dla wyprowadzenia nowej stawki lub ceny brak jest podstaw w umowie, to należy ją wyliczyć na mocy uzasadnionego kosztu wykonania takiej roboty wraz z rozsądnym zyskiem, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności towarzyszące.
W takim przypadku koszt zostanie ustalony na podstawie normatywów określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR) przy użyciu co najwyżej średnich, dla rejonu Dolnego Śląska cen materiałów, urządzeń, pracy sprzętu budowlanego, stawek robocizny kosztorysowej oraz innych wskaźników cenotwórczych, określonych w informacjach  SEKOCENBUD, wydawanych przez Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno  Organizacyjnych Budownictwa Promocja Sp. z o.o. 
W celu ustalenia kosztu Wykonawca przedłoży Inżynierowi kosztorys takich robót sporządzony z uwzględnieniem powyższych zasad.

Przewidziane zmiany do umowy mogą być powiązane z obniżeniem wynagrodzenia umownego. 
3.	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednak nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej jest podpisanie aneksu do umowy i zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmian.
4.	Nie wymagają zmiany umowy zmiany dotyczące m. in.: adresu siedziby, imion i nazwisk osób uprawnionych do reprezentacji oraz odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy, zmian stawki podatku od towarów i usług VAT lub innych określonych w ust. 2 pkt 1
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 28/09/2016, godzina: 11:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 9 IDW  w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji  finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim  stosunków prawnych. Zamawiający informuje, iż stosowna sytuacja, o której mowa  powyżej wystąpi w przypadku  kiedy zajdą w szczególności nw. okoliczności: Wykonawca,  który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że  realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w  szczególności przedstawiając wraz z  ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Jeżeli Wykonawca,  wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2) ustawy pzp, polega  na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania  zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.  22 a ust. 1 ustawy, Zamawiający, w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował  niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia  publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje  rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedłożenia wraz z ofertą dokumentów, które  określają w szczególności: a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,  b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu  zamówienia publicznego, c)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu  zamówienia publicznego d)czy podmioty na zdolności których  Wykonawca polega w  odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji  zawodowych lub doświadczenia zrealizują usługi, których wskazane zdolności dotyczą.  Zamawiający publikuje pomocniczo wzór zobowiązania podmiotu trzeci ego do oddania do  dyspozycji zasobów w trakcie realizacji zamówienia (załącznik nr 4 do IDW). Oświadczenie  stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu,  o których mowa w pkt. III.3) oraz oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że  Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, którym mowa w pkt. III.3),  zwane dalej Oświadczeniami. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w  Oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2.1 lub 2.2 do IDW) wszystkie  informacje niezbędne w celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których  mowa w pkt. III.3 niniejszego ogłoszenia. W związku z tym, że Zamawiający zgodnie z art.  22a ust. 3 ustawy PZP ocenia, czy udostępniane Wykonawcy na podstawie art. 22a ust. 1 i 2  ustawy PZP przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na  wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy  nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1  pkt 13 - 22 i ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, Wykonawca, który bierze udział w postępowaniu i  polega na zdolności innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw  wykluczenia oraz spełniania w zakresie w jakim powołuje się na  ich zasoby warunków  udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniach  sporządzonych zgodnie z załącznikami nr 2.1., 2.2. i 3.1. 3.2 do IDW. Zamawiający nie wymaga  wypełniania przez Wykonawców Oświadczeń w odniesieniu do podwykonawców, na których  zdolnościach Wykonawca NIE polega. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie  przez Wykonawców Oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o  zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków  udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w odniesieniu do każdego z  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia  braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1  pkt. 23) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej  Zamawiającego (www.wi.wroc.pl) informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp,  przekaże Zamawiając emu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej  samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy pzp; w przypadku  przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z  oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym  Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu  </div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>03960 -  Budowa dróg publicznych w rejonie nowobudowanej szkoły przy ul. Kłodzkiej we Wrocławiu  <br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>4.1.1.	Przedmiotem zamówienia w zakresie Części nr 1 jest:
a)	Wykonanie robót budowlanych, związanych z budową dróg wraz z budową infrastruktury podziemnej i naziemnej, na podstawie dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego.
b)	Sprawowanie stałego nadzoru archeologicznego oraz przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych,
c)	Sprawowanie nadzoru saperskiego o ile zajdzie taka konieczność.

4.1.2. W ramach Części nr 1 należy wykonać budowę dróg wraz z infrastrukturą zgodnie z projektem autorstwa Biura Projektów Dróg i Mostów BBKS-Projekt Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Ojca Beyzyma 10/1 we Wrocławiu dla etapu I, podetap IA, wraz z odtworzeniem nawierzchni po robotach rozkopowych w miejscach istniejących, nie podlegających przebudowie nawierzchni, w tym przede wszystkim:
a)	Budowę dróg na odcinkach: 
	Odcinek nr 1 ulicy dojazdowej przy szkole (2KDD/1)
	Odcinek nr 2 ulicy dojazdowej przy szkole (2KDD/1) 
	Odcinek ul. Kłodzkiej 
	Obszar skrzyżowania ul. Kukuczki z ul. Strońską dla zapewnienia dojazdu do budowanej obecnie szkoły.
b)	Budowę odwodnienia drogowego. 
c)	Budowę oświetlenia drogowego.
d)	Przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu.
e)	Budowę kanalizacji kablowej MTK.
f)	Wykonanie wycinki zieleni i zabezpieczenie zieleni przeznaczonej do pozostawienia.
g)	Wykonanie nasadzeń zieleni i trawników oraz pielęgnacja w okresie gwarancyjnym.
h)	Wyniesienie, wdrożenie i utrzymanie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych.
i)	Organizację, utrzymanie oraz likwidację zaplecza budowy.
j)	Rekultywację terenu po zakończonych robotach wszystkich branż.
k)	Wdrożenie docelowej organizacji ruchu.
l)	Wykonanie innych robót określonych w załączonej dokumentacji projektowej, jak również wypełnienie wszelkich wymogów i zobowiązań z niej wynikających.
m)	Sporządzenie operatu kolaudacyjnego.
n)	Uzyskanie decyzji Pozwolenia na użytkowanie, dokonanie wszelkich czynności niezbędnych do jego uzyskania, o ile będzie wymagane. 
o)	Sprawowanie stałego nadzoru archeologicznego oraz przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych 
p)	Sprawowanie nadzoru saperskiego o ile zajdzie taka konieczność.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr 1 został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45000000-7, 45100000-8,
                    45112710-5,
                    45200000-9,
                    45231000-5,
                    45232451-8,
                    45233261-5,
                    45233252-0,
                    45233290-8,
                    45316110-9,
                    45316213-1<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/04/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin pośredni</td><td>25</td></tr><tr><td>Termin gwarancjhi jakości</td><td>15</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>03960 - Zaprojektowanie i wybudowanie połączenia ul. W. Rutkiewicz na odcinku od ul. Pirenejskiej  do ul. Niemczańskiej we Wrocławiu<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiot zamówienia w zakresie Części nr 2 obejmuje:
1. wykonanie kompletnej pod każdym względem dokumentacji projektowej (projekt budowlany oraz projekty wykonawcze wszystkich branż) oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zwanych dalej łącznie opracowaniem zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i wszystkimi dokumentami składającymi się na specyfikację istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca musi sporządzić opracowanie w  taki sposób, aby zrealizował całość przedmiotu umowy bez konieczności wykonania dodatkowych projektów, pomiarów, map, badań, ekspertyz, itp. powodujących poniesienie dodatkowych kosztów przez Zamawiającego, wykraczających poza cenę oferty,
2. uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę, i uzyskanie i dostarczenie do Zamawiającego ostatecznego pozwolenia na budowę,
3. przeniesienie praw autorskich do dokumentacji na wskazanych w umowie polach eksploatacji,
4. kompletnych pod każdym względem robót budowlanych zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego opracowaniem.
5. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr 2 został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45000000-7, 45100000-8,
                    45112710-5,
                    45200000-9,
                    45231000-5,
                    45232451-8,
                    45233161-5,
                    45233252-0,
                    45233290-8,
                    45316110-9,
                    45316213-1,
                    71248000-8,
                    71320000-7,
                    71322000-1<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/05/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin pośredni</td><td>25</td></tr><tr><td>Termin gwarancji jakości</td><td>15</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com