JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161003/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161003/316668-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 316668 - 2016
              z dnia 2016-10-03 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Warszawa: wykonanie dokumentacji projektowo  kosztorysowej w zakresie wykonania zabezpieczeń przeciwpożarowych dla składnicy akt w piwnicy budynku przy ul.Smoluchowskiego 2 w Warszawie <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, krajowy numer identyfikacyjny
              1085840700000, ul.
              ul. Irysowa 
              19,
              02660  
              Warszawa, woj.
              mazowieckie, państwo
              , tel.
              022 5493727, 5493737, e-mail
              zamowienia@zgnmokotow.waw.pl, faks
              225 493 737.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.zgnmokotow.waw.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zgnmokotow.waw.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br /></div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />w formie pisemnej<br />
                Adres:
                <br />Zakład Gospodaroania Nieruchomosciami w Dzielnicy Mokotów m.st.Warszawy.</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>wykonanie dokumentacji projektowo  kosztorysowej w zakresie wykonania zabezpieczeń przeciwpożarowych dla składnicy akt w piwnicy budynku przy ul.Smoluchowskiego 2 w Warszawie <br /><b>Numer referencyjny: </b>TZ/III/82/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.1.Przedmiotem zamówienia jest na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie wykonania zabezpieczeń przeciwpożarowych dla składnicy akt w piwnicy budyn-ku przy ul. Smoluchowskiego 2 w Warszawie zgodnie z założeniami projektowymi i kosz-torysowymi,  stanowiącymi również załącznik do Rozdziału III SIWZ istotnych postano-wień umowy. Podstawowe dane budynku : Rok budowy  1973 r., kubatura - 2916 m3 , powierzchnia użytkowa - 966 m2, liczba kondygnacji  2 nadziemne i 1 podziemna (Nr działki 3/1, obręb 1-04-04).
Zakres dokumentacji projektowo- kosztorysowej obejmuje: 
       1.Projekt wykonawczy: 
       Projekt wykonawczy powinien zawierać: 
     -  inwentaryzację niezbędną do  wykonania dokumentacji  projektowej
     -  opis stanu technicznego   istniejących urządzeń ochrony ppoż.,
     - opis techniczny projektowanych rozwiązań w zakresie doboru odpowiednich urządzeń  i sprzętu p.poż w rozumieniu rozporządzenia MSWiA z dnia 07.06.2011 r.   z charakterystyką ogólną, 
    -  wymagane i niezbędne dla realizacji robót uzgodnienia, w tym  z rzeczoznawcą ds. 
       zabezpieczeń ppoż.,  
    -  pełne obliczenia i rysunki  wykonane z dokładnością przewidzianą dla projektów 
       wykonawczych. 
2. Kosztorys inwestorski i przedmiary  robót, 
3.Specyfikację  techniczną wykonania i odbioru robót  zw. dalej STWiOR na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie wykonania zabezpieczeń
           przeciwpożarowych dla składnicy akt w piwnicy budynku przy ul. Smoluchowskiego 2 w
       	Warszawie należy wykonać zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Mini-stra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy 
       	dokumentacji   projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), w 2 egz. oraz w wersji  elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), zapisanie w formacie doc lub docx. 
4. Informację BIOZ dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 
5.Oświadczenie projektanta potwierdzający że, projekt zawiera wszystkie elementy nie-zbędne do realizacji, został wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicz-nej, aktualnymi normami i przepisami oraz posiada wszystkie uzgodnienia. 

6. Szczegółowe założenia do wykonania dokumentacji projektowo kosztorysowej  na wyko-nanie zabezpieczeń przeciwpożarowych dla składnicy akt w piwnicy budynku przy                        ul.  Smoluchowskiego 2  w Warszawie.

7. Podstawowe dane istniejących urządzeń ochrony przeciwpożarowej:  
Budynek użytkowy przy ul Smoluchowskiego 2 posiada piwnice przeznaczone na składni-cę akt i 2 kondygnacje nadziemne z pomieszczeniami biurowymi. Instalacja wodna zasila-na z sieci miejskiej  przyłącze z wodomierzem jest w piwnicy. Poziomy instalacji wody zimnej  50 prowadzone w piwnicy wykonane są częściowo z rur stalowych ocynkowa-nych i częściowo z rur z tworzyw sztucznych ( PP PN20). Podejścia dopływowe pod urzą-dzenia sanitarne w piwnicy są z rur stalowych ocynkowanych i z rur z tworzyw sztucz-nych. ( PP PN20). Pomieszczenia składnicy akt wyposażone jest w podstawowe urządzenia przeciwpożarowe w postaci gaśnic przenośnych. Drzwi w pomieszczeniach składnicy akt płycinowe, wejście do składnicy od strony ul. Smoluchowskiego - drzwi wejściowe drewniane, drugie wejście z parteru budynku  drzwi płycinowe, okna w pomieszczeniach składnicy z profili PCV.
8. Założenia dla dokumentacji projektowej:
- określić klasę odporności ogniowej  dla poszczególnych elementów budynku znajdujących się w piwnicy, wyznaczyć strefy pożarowe
 - zaprojektować  niezbędne rozwiązania w zakresie doboru odpowiednich urządzeń
   przeciwpożarowych i sprzętu  p.poż mające na celu zapewnienie  bezpieczeństwa pożarowego w 
   składnicy,  w tym: 
-  dostosować  istniejącą instalację wodną dla celów przeciwpożarowych,
-  zaprojektować oznakowania dróg ewakuacyjnych i sprzętu p.poż
-  uzyskać wymagane i niezbędne dla realizacji robót uzgodnienia, w tym z rzeczoznawcą ds. 
   zabezpieczeń   ppoż.,
Projekt należy sporządzić zgodnie z aktualnymi przepisami, w tym:
 Ustawa ,,Prawo budowlane" z dnia 7 lipca 1994 z późniejszymi zmianami  	    	
    (t.j. Dz.U.2016 poz.690),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2011 r. w 
  sprawie ochrony przeciwpożarowej budynku i innych obiektów budowlanych i technicz-nych (Dz.U. nr 109 poz. 719),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. 
   w sprawie uzgodnienia projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej
  (Dz.U. nr 121 poz. 1137),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 . w sprawie szczegółowego 
   zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. nr 120 poz. 1133). 
9. Projekt wykonawczy: 
9.1.Projekt należy opracować w 5 egz. wersji drukowanej i  w wersji elektronicznej, z pełnymi obliczeniami i uzgodnieniami. Rysunki wykonać w skali 1:50 z dokładnością przewidzia-ną dla projektów wykonawczych, detale wykonać w czytelnej skali. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (CD, DVD), w formacie z rozszerze-niem DWG i /lub PDF.
9.2. Projekt musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniach : Ministra Infrastruktu-ry z dnia03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu bu-dowlanego 
(Dz. U. Nr 120 z 2003r. poz. 1133 ) oraz Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego ( Dz. U. Nr 202 z 2004r z późn. zm. ).
 9.3. W projekcie należy umieścić informację odnośnie Planu Bezpieczeństwa i 	Ochrony Zdrowia.  Projekt powinien być opatrzony adnotacją projektanta o spełnieniu wymogów projektu wykonawczego. Każdy egzemplarz projektu powinien być podpisany i trwale oprawiony. 
9.4. Dokumentacja kosztorysowa
Kosztorys inwestorski  należy wykonać 2 egz. w wersji drukowanej oraz w wersji elektronicznej za pomocą programu kosztorysowego NORMA 4.xx. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym ( płyta CD , DVD), zapisane w formacie z rozszerzeniem KST lub ATH (NORMA). Kosztorys inwestorski musi być wykonany, zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004 r. poz. 1389). Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego powinien być podpisany i trwale oprawiony.  Kosztorys inwestorski wykonać metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych, określone w ka-talogach KNR wydanych przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa,  a w przypadku braku w nich odpowiednich nakładów  rzeczowych, należy zastosować katalogi KNR-W, wydane przez WACETOB. W przypadku braku odpowiednich pozycji również w tych katalogach (lub możliwości zastosowania analogii do nich)  można wykorzystać inne dostępne na rynku katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną, po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Zamawiającego tj. inspektora nadzoru    i Kierownika DOM. 
W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć następujące ceny czynników
 produkcji oraz wskaźniki narzutów: 
 stawkę robocizny kosztorysowej R  jako średnią dla miasta Warszawy stawkę za jedną ro-boczogodzinę w danej branży publikowaną w wydawnictwach  SEKOCENBUD BCR  wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. 
 ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie  wraz z kosztami zakupu ceny materiałów, publikowane w wydawnictwach  SEKOCENBUD Informacjach o cenach czynników produkcji RMS ( IMB,IME,IMS)  wydane aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej , oraz ceny materiałów budowlanych opracowane przez wydawnictwo  SEKOCENBUD. 
 ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny pracy sprzętu, publikowane w wydawnictwach  SEKOCENBUD - Informacjach o cenach czynników pro-dukcji RMS lub IRS - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej, 
 wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp  jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży publikowany w wydawnictwach  SEKOCENBUD BCR 
- wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. 
Koszty pośrednie Kp należy liczyć od (R + S), 
 wskaźnik narzutu zysku Wz  jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach  SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporzą-dzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. 
 Zysk Z należy liczyć od (R+S+Kp).
      Do każdego kosztorysu inwestorskiego powinny być dołączone : zbiorcze zestawienie wartości 
cen materiałów wraz z cenami zakupów, zestawienie wartości cen pracy sprzętu, bez narzutów i zestawienie wartości robocizny, bez narzutów.
9.4.1.  Przedmiary robót - wykonać dwie wersje: 
     - przedmiar robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego opisany jak wyżej ,
     - przedmiar robót dla wyceny ofertowej w postępowaniu  przetargowym przeprowadzanym
       zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych. 
9.4.2. Przedmiar robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego wykonany zgodnie 
           rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia 
           metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych 
           kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w  programie funkcjonalno  użytkowym (Dz. U. Nr 130 z 2004r. poz. 1389), w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), zapisanie w formacie z rozszerzeniem KST, ATH (NORMA).
9.4.3. Przedmiar robót dla wyceny ofertowej w postępowaniu  przetargowym przeprowadzanym zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych wykonany zgodnie z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wy-konania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno  użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z poźn. zm.), w 2 egz. w wersji drukowanej i wersji elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), 
9.4.5.	Wykonawca  projektant  zobowiązany będzie do: uzyskania własnym kosztem i stara-niem wszelkich niezbędnych dla prawidłowej realizacji zamówienia  materiałów i uzgodnień do wykonania projektu z jednostkami zewnętrznymi,    oraz. pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wy-konywania robót na podstawie jego dokumentacji. 

3.2.Teren jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na  terenie DOM Służewiec,            ul. Smoluchowskiego 2, 02-679 Warszawa.

3.3. Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót wykonanych na podstawie projektu.    

3.4. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania robót na podstawie tej dokumentacji. 

3.5.Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.
3.5.1. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
       3.5.3. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i Prawa Budowlanego, 
       3.5.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
       3.5.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
       3.5.4.założeniami projektowo - kosztorysowymi stanowiącymi załącznik do III Rozdziału specy-fikacji istotnych warunków zamówienia  istotnych postanowień umowy,
       3.5.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
       3.5.6.  postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 
       
3.6.	Kosztorys oraz przedmiar robót powinien obejmować pełen zakres robót 
             niezbędny do realizacji zamówienia. 

3.7.	W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono 
             w  czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie 
             do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty 
             zawiadomienia.
                                                                                                
3.8. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 690 z późn. zm.).

3.9. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do  specyfikacji.

3.9.1. Zamawiający  dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian Istotnych postanowień umo-wy stanowiących Rozdział III  SIWZ, w stosunku do treści oferty, na podstawie której  dokona-no wyboru Wykonawcy w razie:
a)	dokonywania zmian przewidzianych w  specyfikacji w postaci jednoznacznych po-stanowień umownych, określających zakres zmian, w szczególności możliwość zmia-ny terminu wykonania, wynagrodzenia wykonawcy i charakteru oraz warunków ich wprowadzenia i tak w przypadku:
aa) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy i ma-jących wpływ na treść umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych,
bb) powierzenia Podwykonawcy wykonania całości bądź części Przedmiotu zamówienia w zakresie i na warunkach wynikających z umowy między Wykonawcą a Podwyko-nawcą zaakceptowanej przez Zamawiającego lub zmiany Podwykonawcy w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia z nim umowy dotyczącej wykonywania Przedmiotu zamówienia, koniecznym będzie dla prawidło-wego jego wykonania  posłużenie się przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub cały zakres prac powierzony uprzednio innemu Podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 a ust. 4 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiające-mu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamó-wienia i nie podlega wykluczeniu z postępowania;
cc) zmiany zakresu części Przedmiotu zamówienia powierzonego Podwykonawcom wy-nikającej z aneksów do umów zawartych przez Wykonawcę z Podwykonawcami i za-akceptowanych przez Zamawiającego w przypadku wykonywania Przedmiotu za-mówienia z udziałem Podwykonawców.
dd) W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków  polegających na  wydłużeniu się terminu uzgodnień, które zgodnie z umową należą do Wykonawcy uniemożliwia-jących prowadzenie prac projektowych, termin realizacji prac, określony w umowie może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony maksymalnie o okres, w którym prowa-dzenie prac z przyczyn wskazanych w zd. 1. nie jest możliwe. Zmiana terminu wyko-nania Przedmiotu zamówienia z przyczyn i na okres wskazany w niniejszym ustępie wymaga zawarcia aneksu  do  umowy. Dokonanie powyższej zmiany wymaga złoże-nia przez Wykonawcę na piśmie wniosku wskazującego z jakich powodów nastąpić ma wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia i o jaki czas. Wy-konawca złoży wniosek najpóźniej w ciągu 3 dni od zaistnienia okoliczności, o któ-rych mowa w zd. 1. Wniosek złożony po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający pozostawi bez rozpoznania.
ee) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie wydłużają-cych/wykraczających poza ustawowe terminy procedur administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy. Dokonanie powyższej zmiany wymaga złożenia przez Wykonawcę na piśmie wnio-sku wskazującego z jakich powodów nastąpić ma wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia i o jaki czas. Wykonawca złoży wniosek najpóźniej w ciągu 3 dni od zaistnienia okoliczności, o których mowa w zd. 1. Wniosek złożony po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający pozostawi bez roz-poznania.
ff) zmiany osób uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym warun-kiem dokonania takiej zamiany  jest posiadanie przez nowo wskazane osoby wyma-ganych uprawnień, kwalifikacji i doświadczenia zgodnego z warunkami określonymi w tym zakresie w SIWZ;
b)	zaistnienia konieczności wykonania przez Wykonawcę usług dodatkowych, nieobję-tych zamówieniem podstawowym (przedmiotem zamówienia), o ile stały się nie-zbędne, a ponadto spełnione są łącznie następujące warunki:
aa)	zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub tech-nicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego (przedmiotu zamówienia);
bb)	zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego;
cc)	wartość każdej kolejnej zmiany umowy nie przekroczy 50% wartości  umowy,
c)	gdy zmiana umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć i jednocześnie ich wartość nie przekracza 50% wartości przedmiotu zamówienia. 
d)	gdy Wykonawcę ma zastąpić inny podmiot:
aa) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt. a);  
bb) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy podmiot spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
cc)	w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, o ile Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców
e)	zmian  niezależnie od ich wartości, jeżeli nie są one istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Prawo zamówień publicznych;
f)	łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza niż 10 % wartości przedmiotu zamówienia
3.9.1.1. Z wyjątkiem zamian określonych w  § 6, Istotnych postanowień umowy, sta-nowiących Rozdział III  SIWZ wszelkie inne zmiany  umowy wymagają spo-rządzenia aneksu do umowy  w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3.9.1.2. W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.9.1. lit. a) ppk. gg) i ii)  lit b) i c) oraz lit. d) ppkt bb) Zamawiający nie wprowadzi kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
3.9.1.3.	W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.9.1. lit. a) ppk aa) do ii), c) i f) zmiany postanowień umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
3.9.1.4.	Wynagrodzenie dla Wykonawcy za wykonanie usług mieszczących się w zakresie, o którym mowa w pkt. 3.9.1. b, c) f) ) obliczone będzie wg zasad przyjętych w ofercie.     

      3.10. Wynagrodzenie ostateczne - ryczałt  za wykonany pełen zakres prac  będzie obejmować łącznie wynagrodzenie podstawowe, podatek VAT oraz uzyskane przez Wykonawcę wła-snym kosztem i staraniem wszelkie niezbędne materiały, uzgodnienia.
3.11. Wymagania dotyczące gwarancji : 
      Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonaną dokumentację projektową i kosztorysową do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Wykonawcy robót z tytułu gwarancji i rękojmi na roboty wykonane na podstawie opracowanej dokumentacji. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy  stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.    
 
3.12. Wykonawca zobowiązany będzie do:
        3.12.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany będzie załączyć do umowy kserokopie potwierdzone przez siebie za zgodność z oryginałem upraw-nień budowlanych do projektowania w zakresie ogólnobudowlanym, sanitarnym, elektrycznym i instalacji p.poż., oraz  kserokopię aktualnego zaświadczenia o wpisie na listę, właściwej izby samorządu zawodowego osób, które będą wykonywały zamówienie.  
12.2. posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę nie  niższą  niż 30.000 złotych polskich lub równowartość tej kwoty,  potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej dzia-łalności gospodarczej, w  tym w zakresie przedmiotu zamówienia .
13. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 


<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45322100-8<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45330000-3,
                45316000-5<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              11414.30<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">PLN<br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 10/12/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                 W celu wykazania spełnienia warunku posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca winien wykazać się  posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zwią-zanej z przedmiotem zamówienia w wysokość sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 30.000,00 zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 8.1.1.  SIWZ zostaną spełnione wyłącznie wtedy gdy jeden z Wykonawców będzie  posiadał  polisę w pełnej wysokości sumy gwarancyjnej  wymaganej przez Zamawiającego w pkt. 8.1.1.  SIWZ<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu wykazania spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca winien wykazać, że:  
8.1.2.A.   wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również  wykonuje, 2 usługi odpowiadające swoim przedmiotem przedmiotowi zamówienia tj. wykonał co najmniej 2 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi za-mówienia przy czym w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonawca musi wykazać, że wykazane, z wykonywanych przez niego usług, 2 dokumentacje projektowe zo-stały już odebrane . 
                 
8.1.2. B.  dysponuje osobami, które będą wykonywać dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje  zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnie-nia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności budowlanej, sanitarnej, elek-trycznej i instalacji p.poż., właściwej do wykonania przedmiotu  zamówienia lub odpowiada-jące ww. w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz aktualne za-świadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 
  2.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 8.1.2.A,  SIWZ zostaną spełnione wyłącznie wtedy gdy jeden z Wykonawców wykaże się wykonaniem usług wymaganych zgodnie z postanowieniem pkt. 8.1.2.A,  SIWZ  samodzielnie. Za spełnienie warunku nie będzie uznane wykazanie, że np.  Wykonawca A i Wykonawca B wykonali po jednej robocie  z pkt. 8.1.2.A  SIWZ.   
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                8.2.	 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
8.2.1.	Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wy-konawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega wy-kluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1322 i ust. 5 ustawy, a taka oferta spełniać bę-dzie następujące wymagania: 
8.2.1.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy ustanawiają peł-nomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo repre-zentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Kon-sorcjum jest zobowiązane do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w  po-stępowaniu o udzielenie zamówienia, jak wykonawcy występujący samodzielnie tj.: przy ocenie spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy pzp, zama-wiający będzie brał pod uwagę: łączny potencjał techniczny i kadrowy wykonawców ich łączne kwalifikacje oraz łączną sytuację ekonomiczną i finansową przy czym:
1.	 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 8.1.1.  SIWZ zostaną spełnione wyłącznie wtedy gdy jeden z Wykonawców będzie  posiadał  polisę w pełnej wysokości sumy gwarancyjnej  wymaganej przez Zamawiającego w pkt. 8.1.1.  SIWZ
2.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 8.1.2.A,  SIWZ zostaną spełnione wyłącznie wtedy gdy jeden z Wykonawców wykaże się wykonaniem usług wymaganych zgodnie z postanowieniem pkt. 8.1.2.A,  SIWZ  samodzielnie. Za spełnienie warunku nie będzie uznane wykazanie, że np.  Wykonawca A i Wykonawca B wykonali po jednej robocie  z pkt. 8.1.2.A  SIWZ.
8.2.2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej), o którym mowa w zdaniu pierwszym pkt. 8.2.1.  SIWZ  powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wy-mienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiega-jących się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewi-dencji Wykonawców. 
8.2.3. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę wspólną musi wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu i że nie podlega wykluczeniu na podstawie przepisów, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1322 i ust. 5. ustawy. W tym celu każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)   składa oświadczenie, na załączniku nr 1 i załączniku nr 2 do wzoru Formularza oferty, który stanowi Rozdział II SIWZ.
8.2.4. Każdy z uczestników oferty wspólnej indywidualnie przekazuje zamawiają-cemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24  ust. 1 pkt 23 ustawy  pzp zgodnie z wymogiem, o którym mowa w pkt. 9.12. SIWZ. 
8.2.5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia zostanie wybra-na, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publiczne-go umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Zamawiający wymaga aby Konsor-cjant, na podstawie zdolności którego Konsorcjum spełna warunek posiadania zdolności , wykonywał roboty objęte przedmiotem zamówienia.
8.2.6. W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać będą za wykonanie zamówienia.
8.2.7. Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą. 
8.2.8. Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt 14.6.4. SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
8.2.9. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie 
z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

8.3.	Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 8.1.  SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finanso-wej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, 
8.4.	 Zamawiający jednocześnie informuje, iż stosowna sytuacja o której mowa w pkt. . 8.3.  SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1)	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do od-dania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2)	Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności tech-niczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wyka-zanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1322 i ust. 5 ustawy.
3)	W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za
szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych za-sobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5) Jeżeli zdolność techniczna lub zawodowa lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 8.3.  SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wyko-nawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podsta-wy wykluczania, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Za-mawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami;
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wy-każe zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną.

</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Dokument ten ma być złożony dla Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podwykonawców i innych podmiotów na zdolnościach których lub ich sytuacji polega Wykonawca.2.Tłumaczeń na język polski dokumentów znajdujących się w zagranicznych bezpłatnych bazach danych wskazanych przez Wykonawcę.</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />wykazu usług, o których mowa w pkt. 8.1.2.A.  specyfikacji, wykonanych, a w przypad-ku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okreso-wych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 
Do wykazu usług Wykonawca powinien dołączyć informację, czy  usługi wymienione w wyka-zie usług wykonał sam czy potwierdzają wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, którego zobowiązanie do udostępnienia wiedzy i doświadczenia winien załączyć wraz ze zobowiązaniem do jego udziału w wykonaniu części zamówienia.
2.2.Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną  przez  zamawiającego w pkt. 8.1.1. SIWZ.

3.odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Dokument ten ma być złożony dla Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podwykonawców i innych podmiotów na zdolnościach których lub ich sytuacji polega Wykonawca.
UWAGA:W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 9.13.3.  w formie elektronicznej pod określonymi adresami interneto-wymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
4. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w pkt. 8.1.2. B SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji za-wodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz infor-macją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
W przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków, do wykazu załącza pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
    
5. Tłumaczeń na język polski dokumentów znajdujących się w zagranicznych bezpłat-nych bazach danych wskazanych przez Wykonawcę.

6. Oświadczenia, dokumenty  lub zobowiązania niezbędne dla prawidłowej oceny złożo-nej oferty wynikające  z jej treści i z treści SIWZ
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">9.1. Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Roz-dział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia .
9.2. Pełnomocnictwa  jeżeli oferta nie jest podpisania przez osobę upoważnioną i wykazaną w KRS.
9.3. Pełnomocnictwa  jeżeli oferta jest złożona przez Wykonawców występujących wspólnie.
9.4. Informację określoną w pkt. 16.1.1.  specyfikacji w przypadku zastosowania  przez wykonawcę innej niż 23 % stawki  podatku od towarów i usług,
9.5.Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświad-czenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 i 2 do wzoru Formularza oferty , Rozdział II SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
9.6.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o których mowa w pkt. 9.5.  SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępo-waniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 
9.7. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępo-waniu składa oświadczenie o którym mowa w 9.5.   SIWZ / zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. 9.5.   SIWZ.
9.8.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w pkt. 9.5.  SIWZ dotyczące tych podmiotów / zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 9.5  SIWZ.
9.9. Inne oświadczenia niezbędne dla prawidłowej oceny złożonej oferty wynikające  z SIWZ.
UWAGA:
9.10.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1, ustawy pzp albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, ustawy pzp przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24  ust. 1 pkt 23 ustwy pzp . Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

9.11.Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przed udziele-niem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż  5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
9.11.1.wykazu usług, o których mowa w pkt. 8.1.2.A.  specyfikacji, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 
Do wykazu usług Wykonawca powinien dołączyć informację, czy  usługi wymienione w wyka-zie usług wykonał sam czy potwierdzają wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, którego zobowiązanie do udostępnienia wiedzy i doświadczenia winien załączyć wraz ze zobowiąza-niem do jego udziału w wykonaniu części zamówienia.

 9.11.2.Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno-ści cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówie-nia na sumę gwarancyjną określoną  przez  zamawiającego w pkt. 8.1.1. SIWZ.

9.11.3. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Dokument ten ma być złożony dla Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podwykonawców i innych podmiotów na zdolnościach których lub ich sytuacji polega Wykonawca.

UWAGA:W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 9.13.3.  w formie elektronicznej pod określonymi adresami interneto-wymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.

9.11.4. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w pkt. 8.1.2. B SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji za-wodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania za-mówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz infor-macją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
W przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków, do wykazu załącza pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
    
9.11.5. Tłumaczeń na język polski dokumentów znajdujących się w zagranicznych bezpłat-nych bazach danych wskazanych przez Wykonawcę.

9.11.6. Oświadczenia, dokumenty  lub zobowiązania niezbędne dla prawidłowej oceny złożo-nej oferty wynikające  z jej treści i z treści SIWZ

9.12. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231).

9.13. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w pkt. 9.  SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowa-nia.

9.14. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza teryto-rium Rzeczypospolitej Polskiej.
         9.14.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczy-pospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.11.3.  specyfikacji -  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
Dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem ter-minu składania ofert. 
          9.14.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mo-wa w pkt. 9.14.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się  także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapisy pkt. 9.16.1 odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się odpowiednio. 
         9.14.3. W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez nich 
w załącznikach do oferty i dokumentach wartości i kwoty w EURO będą przelicza-ne przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.

9.15. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.  SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena z VAT za wykonanie całościzamówienia </td><td>100</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zamawiający  dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III  SIWZ, w stosunku do treści oferty, na podstawie której  dokonano wyboru Wykonawcy w razie:
a)	dokonywania zmian przewidzianych w  specyfikacji w postaci jednoznacznych po-stanowień umownych, określających zakres zmian, w szczególności możliwość zmia-ny terminu wykonania, wynagrodzenia wykonawcy i charakteru oraz warunków ich wprowadzenia i tak w przypadku:
aa) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy i ma-jących wpływ na treść umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych,
bb) powierzenia Podwykonawcy wykonania całości bądź części Przedmiotu zamówienia w zakresie i na warunkach wynikających z umowy między Wykonawcą a Podwyko-nawcą zaakceptowanej przez Zamawiającego lub zmiany Podwykonawcy w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia z nim umowy dotyczącej wykonywania Przedmiotu zamówienia, koniecznym będzie dla prawidło-wego jego wykonania  posłużenie się przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub cały zakres prac powierzony uprzednio innemu Podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 a ust. 4 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiające-mu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamó-wienia i nie podlega wykluczeniu z postępowania;
cc) zmiany zakresu części Przedmiotu zamówienia powierzonego Podwykonawcom wy-nikającej z aneksów do umów zawartych przez Wykonawcę z Podwykonawcami i za-akceptowanych przez Zamawiającego w przypadku wykonywania Przedmiotu za-mówienia z udziałem Podwykonawców.
dd) W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków  polegających na  wydłużeniu się terminu uzgodnień, które zgodnie z umową należą do Wykonawcy uniemożliwia-jących prowadzenie prac projektowych, termin realizacji prac, określony w umowie może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony maksymalnie o okres, w którym prowa-dzenie prac z przyczyn wskazanych w zd. 1. nie jest możliwe. Zmiana terminu wyko-nania Przedmiotu zamówienia z przyczyn i na okres wskazany w niniejszym ustępie wymaga zawarcia aneksu  do  umowy. Dokonanie powyższej zmiany wymaga złoże-nia przez Wykonawcę na piśmie wniosku wskazującego z jakich powodów nastąpić ma wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia i o jaki czas. Wy-konawca złoży wniosek najpóźniej w ciągu 3 dni od zaistnienia okoliczności, o któ-rych mowa w zd. 1. Wniosek złożony po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający pozostawi bez rozpoznania.
ee) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie wydłużają-cych/wykraczających poza ustawowe terminy procedur administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy. Dokonanie powyższej zmiany wymaga złożenia przez Wykonawcę na piśmie wnio-sku wskazującego z jakich powodów nastąpić ma wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia i o jaki czas. Wykonawca złoży wniosek najpóźniej w ciągu 3 dni od zaistnienia okoliczności, o których mowa w zd. 1. Wniosek złożony po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający pozostawi bez roz-poznania.
ff) zmiany osób uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym warun-kiem dokonania takiej zamiany  jest posiadanie przez nowo wskazane osoby wyma-ganych uprawnień, kwalifikacji i doświadczenia zgodnego z warunkami określonymi w tym zakresie w SIWZ;
b)	zaistnienia konieczności wykonania przez Wykonawcę usług dodatkowych, nieobję-tych zamówieniem podstawowym (przedmiotem zamówienia), o ile stały się nie-zbędne, a ponadto spełnione są łącznie następujące warunki:
aa)	zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub tech-nicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego (przedmiotu zamówienia);
bb)	zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego;
cc)	wartość każdej kolejnej zmiany umowy nie przekroczy 50% wartości  umowy,
c)	gdy zmiana umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć i jednocześnie ich wartość nie przekracza 50% wartości przedmiotu zamówienia. 
d)	gdy Wykonawcę ma zastąpić inny podmiot:
aa) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt. a);  
bb) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy podmiot spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
cc)	w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, o ile Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców
e)	zmian  niezależnie od ich wartości, jeżeli nie są one istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Prawo zamówień publicznych;
f)	łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza niż 10 % wartości przedmiotu zamówienia
3.9.1.1. Z wyjątkiem zamian określonych w  § 6, Istotnych postanowień umowy, sta-nowiących Rozdział III  SIWZ wszelkie inne zmiany  umowy wymagają spo-rządzenia aneksu do umowy  w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3.9.1.2. W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.9.1. lit. a) ppk. gg) i ii)  lit b) i c) oraz lit. d) ppkt bb) Zamawiający nie wprowadzi kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
3.9.1.3.	W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.9.1. lit. a) ppk aa) do ii), c) i f) zmiany postanowień umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
3.9.1.4.	Wynagrodzenie dla Wykonawcy za wykonanie usług mieszczących się w zakresie, o którym mowa w pkt. 3.9.1. b, c) f) ) obliczone będzie wg zasad przyjętych w ofercie.     

<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 18/10/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com