JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/317516-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 317516 - 2016
              z dnia 2016-10-04 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Popielów: Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 na odcinku łączącym miejscowości Popielów i Chróścice wraz z budową parkingów Bike&amp;Ride w Popielowie i Dobrzeniu Wielkim<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014  2020, oś priorytetowa III, działanie 3.1 Strategie niskoemisyjne, poddziałanie 3.1.2 Strategie niskoemisyjne w Aglomeracji Opolskiej</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /> Gmina Popielów, ul.  Opolska 13, 46-090 Popielów, REGON 531413225, os. do kontaktów: Beata Kupczyk (mł. ref. ds. budownictwa), tel. 774275822,
                <br />Gmina Dobrzeń Wielki, ul. Namysłowska 44, 46-081 Dobrzeń Wielki, REGON 531413060, os. do kontaktów: Piotr Jonek (Kierownik Referatu Zamówień Publicznych), tel. 774695525<br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Wójt Gminy, krajowy numer identyfikacyjny
              , ul.
              ul. Opolska 
              13,
              46090  
              Popielów, woj.
              opolskie, państwo
              , tel.
              , e-mail
              ug@popielow.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.popielow.pl, www.popielow.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.popielow.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.popielow.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego, za pośrednictwem posłańca<br />
                Adres:
                <br />Gmina Popielów,  ul. Opolska 13 46-090 Popielów</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 na odcinku łączącym miejscowości Popielów i Chróścice wraz z budową parkingów Bike&amp;Ride w Popielowie i Dobrzeniu Wielkim<br /><b>Numer referencyjny: </b>ITR.271.05.2016.BK<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA OBEJMUJE ODPOWIEDNIO ETAPY REALIZACJI (Z PODZIAŁEM NA GMINY):

3.1.1. Etap I - Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 na odcinku łączącym miejscowości Stare Siołkowice i Popielów wraz z budową parkingu Ride&amp;Bike w Popielowie (etap realizowany przez Gminę Popielów)
1.	Budowa ścieżki rowerowej na odcinku drogi wojewódzkiej nr 457 km 20 + 960,00 ÷ 22+ 600,00 obejmuje w szczególności:
1)	stabilizację granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (znak sprawy IN.V.7820.1.11.2013.WP)
2)	budowę ścieżki pieszo-rowerowej o szer. 3,00 m (konstrukcja nawierzchni zgodnie z przedmiarem stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ)
3)	budowę kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Brynica wraz z odwodnieniem i balustradą
4)	budowę i przebudowę chodników o szer. 1,50 ÷ 2,00 m
5)	przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych
6)	budowę przepustów pod zjazdami,
7)	budowę oświetlenia ścieżki,
8)	oznakowanie poziome ścieżki  malowanie grubowarstwowe strukturalne chemoutwardzalne linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych oraz strzałek i innych symboli na jezdni;
9)	wycinkę istniejących drzew i krzewów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę pielęgnacyjno-porządkową w obrębie realizacji inwestycji - drewno z pasa drogowego drogi nr 457 jest własnością ZDW w Opolu; na pozyskane drewno Wykonawca wykona szacunek brakarski określający ilość i jakość drewna; należność za pozyskane drewno należy wpłacić na konto ZDW Bank MILLENNIUM 04 1160 2202 0000 0000 4154 0012; pozostałe pozyskane z wycinki drewno Wykonawca przekaże Zamawiającemu; Szacunek brakarski należy przedłożyć Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu;
10)	wykonanie nasadzeń w ilości 65 szt.  drzewami liściastymi  np. klon zwyczajny (Acer pseudoplatanus), kasztanowiec czerwony (Aesculus x carnea), dąb czerwony (Quercus rubra),platan klonolistny (Platanus acerifolia ).
a)	ostateczny gatunek do nasadzeń zostanie uzgodniony z Zamawiającym po zakończeniu robót zasadniczych, umożliwiających należyte zaplanowanie miejsca i rodzaju nasadzeń;
b)	materiał do nasadzeń powinien być dostosowany do lokalnych warunków klimatycznych; wysokość sadzonek powinna wynosić minimum 1,80 m przy obwodzie pnia 6 - 8 cm; rośliny muszą być zdrowe oraz prawidłowo uformowane z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, średnicy i długości pędów; system korzeniowy musi być dobrze wykształcony, zwarty, odpowiedni do wieku rośliny i sposobu upraw;
c)	materiał roślinny powinien pochodzić ze szkółki, w której był regularnie szkółkowany; do każdego planowanego nasadzenia należy wykonać elementy mocujące pień z 3 szt. pali okrągłych, impregnowanych;
d)	nasadzenia podlegają gwarancji  analogicznie do gwarancji na roboty budowlane;
e)	w okresie gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do wymiany obumarłych drzew;

Zamawiający informuje, że na przedmiotowym odcinku drogi równocześnie będą prowadzone roboty budowlane związane z realizacją przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 457 na odcinku Stare Siołkowice-Hospicjum-Popielów od km 20+960 do km 22+600. Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Wykonawcą wybranym przez ZDW w Opolu w trakcie realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. Zakres dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ obejmuje zarówno rozbudowę drogi jak i budowę ścieżki rowerowej. Szczegółowy zakres dotyczący wyłącznie ścieżki rowerowej zawiera przedmiar robót stanowiący załącznik do SIWZ.

2.	Budowa parkingu Bike&amp;Ride na  działce nr 1086/311 obręb Popielów dla 10 miejsc postojowych rowerowych oraz miejsce dla ok. 10 osób oczekujących na środki komunikacji:
1)	Parking powinien składać się ze stojaków ze stali nierdzewnej, w kształcie odwróconej litery U, wbetonowanych w plac utwardzony kostką brukową (plac z kostki brukowej należy wykonać pod całością wiaty parkingowej). Każdy tego rodzaju stojaki powinien umożliwiać bezpieczny postój 2 rowerów.
2)	Całość parkingu ma zostać  zadaszona i osłonięta od tyłu i po bokach. Wiatę wykonać w konstrukcji stalowej, ocynkowanej ogniowo zgodnie z ISO EN 1461 docelowo malowanej proszkowo. Elementy wypełniające powinny stanowić ażurowe przesłony drewniane w układzie poziomym w kolorze brązowym (uzgodnionym z Zamawiającym). Przekrycie dachowe stanowić powinna płyta  z poliwęglanu dwukomorowego transparentnego, mocowana do konstrukcji stalowej wiaty.
3)	Odwodnienie wiaty  rynny i rury spustowe w kolorze wiaty stalowej.
4)	Konstrukcyjnie wiata oraz stojaki powinny być montowane do podłoża w gniazda betonowe o wymiarach 40 x 40 x 60 cm w betonie C15. Poziom betonowania powinien być oznaczony poniżej nawierzchni z koski brukowej, tak aby stopy fundamentowe od góry zostały przysłonięte kostką brukową, która stanowić będzie nawierzchnie pod wiatami.

3.1.2. Etap II - Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 na odcinku łączącym miejscowości Stare Siołkowice i Chróścice wraz z budową parkingu Ride&amp;Bike w Dobrzeniu Wielkim (etap realizowany w części przez Gminę Popielów oraz w części przez Gminę Dobrzeń Wielki)
1.	Zakres zamówienia realizowany przez Gminę Popielów:
1)	Budowa ścieżki rowerowej na odcinku drogi wojewódzkiej nr 457  km 24 + 756,00  
a)	stabilizację granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (znak sprawy IN.V.7820.1.13.2016.EA)
b)	wycinkę istniejących drzew i krzewów kolidujących z inwestycją  drewno pozyskane z wycinki jest własnością ZDW w Opolu; na pozyskane drewno Wykonawca wykona szacunek brakarski określający ilość i jakość drewna; należność za pozyskane drewno należy wpłacić na konto ZDW Bank MILLENNIUM 04 1160 2202 0000 0000 4154 0012; szacunek brakarski należy przedłożyć Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu;
c)	demontaż istniejącego oznakowania drogowego (znaki i słupki nie podlegające ponownemu montażowi należy przekazać Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu);
d)	wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej o szer. 2,50 ÷ 3,00 m z betonu asfaltowego,
e)	budowę zjazdów na posesje, pola i drogi gminne,
f)	odmulenie istniejącego rowu,
g)	budowę przepustów pod zjazdami,
h)	budowę kanałów deszczowych, studzienek, osadników i wylotów do rowu,
i)	budowę wypustów ulicznych z przykanalikami,
j)	budowę oświetlenia ścieżki,
k)	oznakowanie poziome ścieżki  malowanie grubowarstwowe strukturalne chemoutwardzalne linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych oraz strzałek i innych symboli na jezdni;
l)	wykonanie nasadzeń w ilości 30 szt. drzewami liściastymi  np. klon zwyczajny (Acer pseudoplatanus), kasztanowiec czerwony (Aesculus x carnea), dąb czerwony (Quercus rubra),platan klonolistny (Platanus acerifolia ).
	ostateczny gatunek do nasadzeń zostanie uzgodniony z Zamawiającym po zakończeniu robót zasadniczych, umożliwiających należyte zaplanowanie miejsca i rodzaju nasadzeń;
	materiał do nasadzeń powinien być dostosowany do lokalnych warunków klimatycznych; wysokość sadzonek powinna wynosić minimum 1,80 m przy obwodzie pnia 6 - 8 cm; rośliny muszą być zdrowe oraz prawidłowo uformowane z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, średnicy i długości pędów; system korzeniowy musi być dobrze wykształcony, zwarty, odpowiedni do wieku rośliny i sposobu upraw;
	materiał roślinny powinien pochodzić ze szkółki, w której był regularnie szkółkowany; do każdego planowanego nasadzenia należy wykonać elementy mocujące pień z 3 szt. pali okrągłych, impregnowanych;
	nasadzenia podlegają gwarancji  analogicznie do gwarancji na roboty budowlane;
	w okresie gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do wymiany obumarłych drzew;
m)	wykonanie odcinka  sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej PE  63 oraz sieci wodociągowej PE  110 długości 700,00 mb na odcinku od działki nr 883 km 11 do działki 870 km 11 w miejscowości Stare Siołkowice (nr działki przed podziałem) wraz z dostawą i montażem 5 hydrantów ppoż na sieci wodociągowej i podłączeniem sieci projektowanych do istniejących oraz wykonaniem geodezyjnego pomiaru powykonawczego; lokalizacja hydrantów zostanie wskazana przez zamawiającego przed rozpoczęciem robót.
2.	Zakres zamówienia realizowany przez Gminę Dobrzeń Wielki 
1)	Budowa ścieżki rowerowej na odcinku drogi wojewódzkiej nr 457 km 25 + 479,45 ÷ km 26 + 527,40 obejmuje w szczególności:
a)	stabilizację granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (znak sprawy IN.V.7820.1.13.2016.EA)
b)	wycinkę istniejących drzew i krzewów kolidujących z inwestycją - drewno pozyskane z wycinki jest własnością ZDW w Opolu; na pozyskane drewno Wykonawca wykona szacunek brakarski określający ilość i jakość drewna; należność za pozyskane drewno należy wpłacić na konto ZDW Bank MILLENNIUM 04 1160 2202 0000 0000 4154 0012; szacunek brakarski należy przedłożyć Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu; 
c)	demontaż istniejącego oznakowania drogowego (znaki i słupki nie podlegające ponownemu montażowi należy przekazać Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu);
d)	wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej o szer. 2,50 ÷ 3,00 m z betonu asfaltowego,
e)	budowę zjazdów na posesje, pola i drogi gminne,
f)	odmulenie istniejącego rowu,
g)	budowę przepustów pod zjazdami,
h)	budowę kanałów deszczowych, studzienek, osadników i wylotów do rowu,
i)	budowę wypustów ulicznych z przykanalikami,
j)	budowę oświetlenia ścieżki,
k)	rozbiórkę bariery energochłonnej SP-06 w rejonie istniejącego przepustu  bariery stalowe Wykonawca przekaże Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Opolu (pozycje przedmiaru robót dot. transportu ww. barier na składowisko Wykonawcy są niewiążące);
l)	budowę balustrady U-11a w rejonie istniejącego przepustu,
m)	oznakowanie poziome ścieżki  malowanie grubowarstwowe strukturalne chemoutwardzalne linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych oraz strzałek i innych symboli na jezdni;
n)	wykonanie nasadzeń w ilości 45 szt. drzewami liściastymi np. klon zwyczajny(Acer pseudoplatanus), kasztanowiec czerwony (Aesculus x carnea), dąb czerwony (Quercus rubra), platan klonolistny (Platanus acerifolia )
	ostateczny gatunek do nasadzeń zostanie uzgodniony z Zamawiającym po zakończeniu robót zasadniczych, umożliwiających należyte zaplanowanie miejsca i rodzaju nasadzeń;
	materiał do nasadzeń powinien być dostosowany do lokalnych warunków klimatycznych; wysokość sadzonek powinna wynosić minimum 1,80 m przy obwodzie pnia 6 - 8 cm; rośliny muszą być zdrowe oraz prawidłowo uformowane z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, średnicy i długości pędów; system korzeniowy musi być dobrze wykształcony, zwarty, odpowiedni do wieku rośliny i sposobu upraw;
	materiał roślinny powinien pochodzić ze szkółki, w której był regularnie szkółkowany; do każdego planowanego nasadzenia należy wykonać elementy mocujące pień z 3 szt. pali okrągłych, impregnowanych;
	nasadzenia podlegają gwarancji  analogicznie do gwarancji na roboty budowlane;
	w okresie gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do wymiany obumarłych drzew.
2)	budowa parkingu Bike&amp;Ride na działce nr 1368/55 k.m. 4 obręb Dobrzeń Wielki dla 20 miejsc postojowych:
a)	Parking powinien składać się ze stojaków ze stali nierdzewnej, w kształcie odwróconej litery U wbetonowanych w plac utwardzony kostką brukową (plac z kostki brukowej należy wykonać pod całością wiaty parkingowej). Każdy tego rodzaju stojaki powinien umożliwiać bezpieczny postój 2 rowerów.
b)	Całość parkingu ma zostać  zadaszona i osłonięta od tyłu i po bokach. Wiatę wykonać w konstrukcji stalowej, ocynkowanej ogniowo zgodnie z ISO EN 1461 docelowo malowanej proszkowo. Elementy wypełniające powinny stanowić ażurowe przesłony drewniane w układzie poziomym w kolorze brązowym (uzgodnionym z Zamawiającym). Przekrycie dachowe stanowić powinna płyta  z poliwęglanu dwukomorowego transparentnego, mocowana do konstrukcji stalowej wiaty.
c)	Odwodnienie wiaty  rynny i rury spustowe w kolorze wiaty stalowej.
d)	Konstrukcyjnie wiata oraz  stojaki powinny być montowane do podłoża w gniazda betonowe o wymiarach 40 x 40 x 60 cm w betonie C15. Poziom betonowania powinien być oznaczony poniżej nawierzchni z koski brukowej, tak aby stopy fundamentowe od góry zostały przysłonięte kostką brukową, która stanowić będzie nawierzchnie pod wiatami.

3.1.3. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie robót związanych z realizacją Etapu II przed zakończeniem robót dotyczących Etapu I. 

3.2. Szczegółowy zakres robót, wymogi dotyczące prac oraz parametry techniczne przedmiotu zamówienia określono w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (nazywanych dalej STWiORB), projekcie stałej organizacji ruchu oraz w przedmiarach robót stanowiących załączniki do SIWZ. 

3.3. Wymogi dot. parkingów Bike&amp;Ride przedstawia opis zamieszczony w SIWZ oraz Załącznik nr 10 do SIWZ.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45111000-8,
                45230000-8,
                45221000-2,
                45255600-5,
                45231300-8,
                45316100-6,
                45100000-8,
                45231000-5,
                45310000-3,
                45316000-5,
                45316110-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 28/04/2017<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/06/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie:
1) Etap I: do 28.04.2017 r.
2) Etap II: do 30.06.2017 r.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (słownie: milion złotych)<br />
                Informacje dodatkowe
                W przypadku wspólnego ubiegania Wykonawców w ramach Konsorcjum o udzielenie niniejszego zamówienia, przynajmniej jeden z Wykonawców musi wykazać spełnienie powyższego warunku samodzielnie.<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1)	Wykonawca musi wykazać udokumentowane należyte wykonanie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zrealizował (zakończył) zadania polegające na:
a)	budowie/przebudowie ścieżki (ciągu) rowerowego/pieszo-rowerowego długości minimum 1 km o nawierzchni asfaltowej wraz z oświetleniem lub budowie/przebudowie drogi wraz ze ścieżką (ciągiem) rowerowym/pieszo-rowerowym długości minimum 1 km o nawierzchni asfaltowej wraz z oświetleniem; oraz
b)	budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości zamówienia minimum 2 000 000,00 PLN (dwa miliony złotych);
2)	Wykonawca wykaże się że, dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia, na stanowiskach wymienionych poniżej:
a)	kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy  1 osoba,
b)	kierownik robót elektrycznych (sieci i oświetlenie uliczne) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych lub inspektora nadzoru robót elektrycznych  1 osoba,
c)	kierownik robót kanalizacyjnych i wodociągowych (sieci kanalizacyjne i wodociągowe) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych i wodociągowych lub inspektora nadzoru robót kanalizacyjnych i wodociągowych  1 osoba
Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe dla powyższych stanowisk rozumie się lata przepracowane na odpowiednich stanowiskach kierowniczych. Wykonawca przedstawi doświadczenie w latach wraz z podaniem stanowisk danej osoby. Kierownik robót branżowych wymieniony w podpunkcie b) i c) musi posiadać uprawnienia budowlane stosowne do rodzaju robót i pełnionej funkcji.
Uwaga! Dopuszcza się, aby jedna osoba obejmowała dwa stanowiska wymienione powyżej, pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień. 
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                W przypadku wspólnego ubiegania Wykonawców w ramach Konsorcjum o udzielenie niniejszego zamówienia, Wykonawcy mogą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">6.5.1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

6.5.2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

6.5.3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;

6.5.4. oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716)  Załącznik nr 8 do SIWZ;

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt od 6.5.1. do 6.5.4.  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1)	nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu  dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
2)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości  dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

6.7.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 

6.7.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.7.4. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />6.3.1. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 1 000 000,00 zł (milion złotych).

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć ww. dokumentu, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.

6.3.2. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone  Załącznik nr 6 do SIWZ
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 
Wykaz robót oraz dowody, o których mowa powyżej, mają dotyczyć robót budowlanych określonych rozdziale 5 pkt 5.3.3. ppkt 1) SIWZ.

6.3.3. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  Załącznik nr 7do SIWZ.  
Wykaz osób, o których mowa powyżej, ma dotyczyć osób określonych rozdziale 5 pkt 5.3.3. ppkt 2) oraz rozdział 20 pkt 20.5. ppkt 3) SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1) pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
2) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału)  Załącznik nr 4 do SIWZ (jeżeli dotyczy)
3) dokument potwierdzający wniesienie wadium, zgodnie z rozdziałem 15 SIWZ,
4) kosztorys ofertowy,
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />W przedmiotowym postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). Warunki na jakich wadium ma zostać wniesione, zawarte są w rozdziale 15 SIWZ (Wymagania dotyczące wadium)</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji</td><td>30</td></tr><tr><td>3)	Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />24.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy. Strony dopuszczają dokonywanie zmian treści umowy, w następujących okolicznościach: 
1)	Dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Stron umowy, 
2)	Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę,
3)	Zmiany umowy, o których mowa w pkt 1 i 2 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Pzp, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ z uwzględnieniem art. 144 ustawy Pzp.

24.3. Zmiany, o których mowa mogą dotyczyć:
1)	wprowadzenia zmian, które nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Pzp,
2)	wystąpienia siły wyższej;
3)	zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy dla poszczególnych etapów (terminy te mogą ulec zmianie na okres nie dłuższy jednak niż o czas trwania nw. okoliczności) w przypadku:
a)	wystąpienie wyjątkowych okoliczności niezależnych od Stron umowy, których nie mogły one przewidzieć w chwili zawierania umowy, skutkujących możliwością niedotrzymania terminów zakończenia robót,
b)	wystąpienia uzasadnionych okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy, np. konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, konieczność zmiany tymczasowej organizacji ruchu;
c)	konieczności przebudowy uzbrojenia podziemnego nieujawnionego w dokumentacji projektowej lub w związku z uzyskanymi warunkami technicznymi od gestorów sieci lub nieotrzymaniem tych warunków w stosownym czasie, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
d)	konieczności prowadzenia prac archeologicznych uniemożliwiających wykonywanie robót lub wstrzymania prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
e)	gdy którykolwiek z Członków Konsorcjum złożył wniosek o ogłoszenie upadłości i z tej przyczyny zajdzie konieczność wstrzymania realizacji przedmiotu zamówienia, wówczas termin realizacji może zostać przedłużony o czas trwania przerwy w robotach, przy czym czas ten nie będzie dłuższy niż czas niezbędny do załatwienia wszelkich spraw związanych z przejęciem robót przez pozostałych Partnerów Konsorcjum;
4)	zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający; jeżeli zmiana podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
5)	zmiany kierownika budowy lub kierownika robót; nowe osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ dla danej funkcji; dokonanie zmiany tych osób powinno być potwierdzone wpisem do dziennika budowy;
6)	zmiany osób, które Wykonawca wyznaczył w celu uzyskania punktów oceny oferty w kryterium Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, a ujętych w wykazie osób stanowiącym załącznik do umowy; nowe osoby muszą spełniać wymagane doświadczenie, o którym mowa w rozdziale 20 pkt 20.5. ppkt 3) SIWZ;
7)	zmiany podatku VAT w wyniku zmiany przepisów prawa, w takiej sytuacji do rozliczenia przyjęta zostanie kwota netto i naliczony podatek VAT wg obowiązujących przepisów. Jeżeli wzrost stawki VAT nastąpi po wymaganym terminie realizacji, a wykonawca w wyniku zawinionego opóźnienia zobowiązany będzie naliczyć wyższą stawkę VAT koszty wzrostu wartości umowy obciążają Wykonawcę; 
8)	zmian przepisów prawa lub norm obowiązujących w budownictwie;
9)	zmiany technologii oraz materiałów wykonania elementów robót, w szczególności konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót; w takim przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamiany zawierający opis proponowanych zmian i rysunki; projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego; zmiany, te nie mogą powodować zwiększenia całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy;
10)	wystąpienia robót zamiennych lub zaniechanych; 
11)	obniżenia wynagrodzenia umownego, pod warunkiem że zmiany te będą spowodowane zmniejszeniem zakresu przedmiotu zamówienia (roboty zaniechane);

24.4. Za okoliczności niezależne od stron umowy, o których mowa w pkt 24.3.3) ppkt a), rozumie się zdarzenia, których strony nie mogły przewidzieć, którym nie mogły zapobiec, ani którym nie mogą przeciwdziałać, w tym:
1)	długotrwałe opady deszczu, śniegu, długotrwałe niskie temperatury, trąba powietrzna, huragan, powódź, trzęsienie ziemi oraz inne anormalne warunki atmosferyczne uniemożliwiające przez okres co najmniej 14-u dni kalendarzowych prawidłową realizację robót określonych w umowie, w szczególności ze względu na technologię ich wykonania przy zapewnieniu odpowiednich warunków atmosferycznych zgodnie z przyjętymi normami lub przepisami prawnymi, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
2)	wystąpienie realnych utrudnień nie wynikających z winy Wykonawcy, a powodujących brak możliwości realizacji robót budowlanych, w wyniku których zachodzi konieczność zmiany systemu pracy Wykonawcy, bądź konieczność odejścia od standardowo przyjętej technologii realizacji obiektu;
3)	działania osób trzecich lub instytucji uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;

24.5. Zmiany, o których  mowa w pkt 24.3. ppkt 5) i ppkt 6) mogą nastąpić w przypadku:
1)	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
2)	gdy zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
3)	na żądanie Zamawiającego jeżeli uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków.

24.6. Zmiany, o których  mowa w pkt 24.3. ppkt 9) i ppkt 10) muszą być nieistotne w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane oraz zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego; podstawę wprowadzenia zmian, będą stanowiły protokoły konieczności. 

24.7. Zmiany mogą być zainicjowane tylko poprzez złożenie pisemnego wniosku. Wniosek powinien zawierać: 
1)	opis zmiany,
2)	uzasadnienie zamiany*,  
3)	czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy;
*uzasadnienie zmiany powinno zawierać opis korzyści z tytułu dokonania zmiany dla zamawiającego np. w zakresie terminu i/lub kosztów (budowy lub eksploatacji) i/lub poprawy parametrów technicznych sprawnościowych oraz opis skutków zmian. 

24.8.	Dokonanie zmian, wymaga podpisania aneksu do umowy.

24.9.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy;
2)	zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia stron umowy  wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego;
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/10/2016, godzina: 09:45,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              28.1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert tylko w języku polskim.

28.2. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />26.1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
29.1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
30.1. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
31.1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
32.1. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
33.1. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty.
34.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 3a
35.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 4 
36.1. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7.

5.4. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.

5.5. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia  Załącznik nr 4 do SIWZ - dokument winien być złożony w oryginale.

5.6. Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów dot. wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, jeśli podmioty te będą uczestniczyć w realizacji robót budowlanych lub usług, do realizacji których te zdolności są wymagane. 

5.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z tym podmiotem za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

5.8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ.

5.9. Jeżeli zdolności podmiotu, na który powołał się Wykonawca nie potwierdzają spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, wówczas Zamawiający będzie żądał, aby Wykonawca:
1)	zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2)	 zobowiązał się do osobistego wykonania tej części zamówienia, jeżeli wykaże stosowne zdolności;

WSPÓŁNE UBIEGANIE SIĘ WYKONAWCÓW O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

5.10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1)	żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w art. 24  ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8.
2)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 
4)	zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia,
5)	pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów,
6)	pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopi poświadczonej notarialnie,
7)	pełnomocnictwo winno być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie i udzielających pełnomocnictwa, natomiast w przypadku spółki cywilnej przez każdego z jej wspólników, 
8)	wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem, 
9)	Zamawiający w okresie realizacji zamówienia nie dopuszcza możliwości zmiany Pełnomocnika poza zdarzeniami losowymi niewynikającymi z działań Wykonawcy,
10)	jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wymaga przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawienia w określonym terminie umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
11)	w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 6 pkt 6.1. 
3)	dot. potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy mogą składać wspólnie w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
4)	dot. braku podstaw do wykluczenia każdy wykonawca składa osobno oraz brak podstaw wykluczenia.

Wykonawca, terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (Załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

22.4. Po wyborze najkorzystniejszej oferty w przeprowadzonym wspólnie postępowaniu, każdy Zamawiający zawrze odrębną umowę z wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą w zakresie zgodnym z opisem przedmiotu zamówienia </div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com