JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161004/317616-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 317616 - 2016
              z dnia 2016-10-04 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Poznań: Rozbudowa budynku Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej: roboty ziemne, stan surowy otwarty, stan surowy zamknięty, instalacje wewnętrzne sanitarne, mechaniczne, elektryczne, niskoprądowe, sieci zewnętrzne, roboty drogowe, roboty związane z zagospodarowaniem terenu, roboty wykończeniowe zewnętrzne i wewnętrzne w ramach formuły zaprojektuj i wybuduj wraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Politechnika  Poznańska, krajowy numer identyfikacyjny
              , ul.
              Pl. M. Skłodowskiej-Curie 
              5,
              60965  
              Poznań, woj.
              wielkopolskie, państwo
              , tel.
              616 653 538, e-mail
              zamowienia.publiczne@put.poznan.pl, faks
              616 653 738.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.put.poznan.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Podmiot prawa publicznego
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.put.poznan.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.put.poznan.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br />Politechnika Poznańska, pl. Marii Skłodowskiej  Curie 5, 60-965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205 </div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Rozbudowa budynku Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej: roboty ziemne, stan surowy otwarty, stan surowy zamknięty, instalacje wewnętrzne sanitarne, mechaniczne, elektryczne, niskoprądowe, sieci zewnętrzne, roboty drogowe, roboty związane z zagospodarowaniem terenu, roboty wykończeniowe zewnętrzne i wewnętrzne w ramach formuły zaprojektuj i wybuduj wraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.<br /><b>Numer referencyjny: </b>AD/ZP/53/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace projektowe, roboty budowlane oraz dostawy, określone następująco we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV):

Główny przedmiot zamówienia:
45000000-8	 Roboty budowlane

Dodatkowe przedmioty zamówienia:
31524120-2  Oświetlenie sufitowe
31524210-0  Oświetlenie ścienne
38424000-3  Urządzenia pomiarowe i sterujące
44000000-0  Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa
44100000-1  Materiały konstrukcyjne i elementy podobne
44110000-4  Materiały konstrukcyjne
44111000-1  Materiały budowlane
44111100-2  Cegły
44111200-3  Cement
44111300-4  Ceramika
44111800-9  Zaprawa (murarska)
44112000-8  Różne konstrukcje budowlane
44112400-2  Dach
44112410-5  Konstrukcje dachowe
44114000-2  Beton
44114100-3  Gotowa mieszanka betonu
44114200-4  Produkty betonowe
44200000-2  Wyroby konstrukcyjne
45100000-8  Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1  Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych :roboty ziemne
45111200-0  Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6  Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111230-9 -  Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów
                        budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej  
45111250-5  Badanie gruntu
45112700-2  Roboty w zakresie kształtowania terenu
45113000-2  Roboty na placu budowy
45210000-2  Roboty budowlane w zakresie budynków
45214000-0-   roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z
                       edukacja i badaniami
45214400-4  Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze
                       szkolnictwem wyższym
45214410-7  Roboty budowlane w zakresie politechnik
45223000-6  Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223100-7  Montaż konstrukcji metalowych
45223110-0  Instalowanie konstrukcji metalowych
45223200-8  Roboty konstrukcyjne
45223300-9  Roboty budowlane w zakresie parkingów
45223500-1  Konstrukcje z betonu zbrojonego
45231000-5  Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów
45231300-8  Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do
                       odprowadzania ścieków
45233120-6  Roboty w zakresie dróg
45233226-9  Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45260000-7  Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne
                          podobne roboty specjalistyczne
45261000-4  Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5  Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9  Wykonywanie pokryć dachowych
45262000-1  specjalne roboty budowlane inne, niż dachowe
45262100-2  Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45262210-6  Fundamentowanie
45262300-4  Betonowanie
45262310-7  Zbrojenie
45262311-4  Betonowanie konstrukcji
45262410-8  Wznoszenie konstrukcji budynków
45262500-6  Roboty murarskie i murowe
45262620-3  Ściany nośne
45300000-0  Roboty instalacyjne w budynkach
45300000-0  Roboty instalacyjne
45310000-3  Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0  Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2  Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3  Ochrona odgromowa
45314200-3  Instalowanie linii telefonicznych
45314300-4  Instalowanie infrastruktury okablowania
45314310-7  Układanie kabli
45314320-0  Instalowanie okablowania komputerowego
32412000-4  Sieci komunikacyjne
32412100-5  Sieć telekomunikacyjna
32412110-8  Sieć internetowa
32421000-0  Okablowanie sieciowe
45314320-0  Instalowanie okablowania komputerowego
45315100-9  Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315600-4  Instalacje niskiego napięcia
45316000-5  Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45320000-6  Roboty izolacyjne
45324000-4  Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6  Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7  Instalowanie centralnego ogrzewania
45331200-8  Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1  Instalowanie wentylacji
45332000-3  Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45343200-5  Instalowanie sprzętu gaśniczego
45400000-1  Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45420000-7  Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie
45421100-5  Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów
45421130-4  Instalowanie drzwi i okien
45421131-1  Instalowanie drzwi 
45421140-7  Instalowanie stolarki metalowej z wyjątkiem drzwi i okien
45421146-9  Instalowanie sufitów podwieszanych
45422000-1  Roboty ciesielskie
45421150-0  Instalowanie stolarki niemetalowej
45430000-0  Pokrywanie podłóg i ścian
45431000-7  Kładzenie płytek
45431100-8  Kładzenie terakoty
45432000-4  Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45432100-5  Kładzenie i wykładanie podłóg
45432110-8  Kładzenie podłóg
45432112-2  Kładzenie nawierzchni
45432200-6  Wykładanie i tapetowanie ścian
45432210-9  Wykładanie ścian
45440000-3  Roboty malarskie i szklarskie
45441000-0  Roboty szklarskie
45442000-7  Nakładanie powierzchni kryjących
45442100-8  Roboty malarskie
45442120-4  Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych
45442121-1  Malowanie budowli
45443000-4  Roboty elewacyjne
45450000-6  Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45451000-3  Dekorowanie
45451200-5  Zakładanie paneli
48421000-5  Pakiety oprogramowania do zarządzania urządzeniami
51700000-9  Usługi instalowania sprzętu przeciwpożarowego
71000000-8  Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71000000-9  Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii
71220000-6  Usługi projektowe
71220000-6  Usługi projektowania architektonicznego
71247000-1  Nadzór nad robotami budowlanymi  
71320000-7  Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71325000-2  Usługi projektowania fundamentów
71327000-6  Usługi projektowania konstrukcji nośnych
71332000-4  Geotechniczne usługi inżynieryjne
45212422-0  Roboty budowlane w zakresie kantyn

2.	Przedmiot zamówienia obejmuje:
kompleksową realizację zadania pn.  Rozbudowa budynku Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej : roboty ziemne, stan surowy otwarty, stan surowy zamknięty, instalacje wewnętrzne sanitarne, mechaniczne, elektryczne, niskoprądowe, sieci zewnętrzne, roboty drogowe, roboty związane z zagospodarowaniem terenu, roboty wykończeniowe zewnętrzne i wewnętrzne w ramach formuły zaprojektuj i wybuduj wraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.

2.1.	Przedmiot zamówienia składa się z części:
2.1.1.	Część projektowa  polegająca na sporządzeniu pełnobranżowego projektu wykonawczego  Rozbudowy Budynku Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej  . Wykonywane prace projektowe obejmować mają:
2.1.1.1.	Projekt wykonawczy rozbudowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U z 2004 roku nr 202 poz. 2072 z późniejszymi zmianami), zestawień materiałów, rysunków warsztatowych oraz Szczegółowych Specyfikacji Technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z niezbędnymi uzgodnieniami formalno-prawnymi z nich wynikającymi: 4 egzemplarze w formie papierowej i 4 egzemplarze w formie elektronicznej zawierający:
2.1.1.1.1.	Projekt architektoniczny i zagospodarowania terenu
2.1.1.1.2.	Projekt kolorystyki elewacji i wizualizacji budynku
2.1.1.1.3.	Projekt aranżacji i kolorystyki wnętrz
2.1.1.1.4.	Projekt dróg
2.1.1.1.5.	Projekt konstrukcji
2.1.1.1.6.	Projekt instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC)
2.1.1.1.7.	Projekt sieci wodno-kanalizacyjnych
2.1.1.1.8.	Projekt instalacji elektrycznych wewnętrznych, instalacji oświetlenia zewnętrznego
2.1.1.1.9.	Projekt okablowania strukturalnego zawierający projekt kanalizacji teletechnicznej
2.1.1.1.10.	Projekt systemów audio-wizualnych i wizualizacji wyników
2.1.1.1.11.	Projekt aparatury kontrolno-pomiarowej (AKPiA) oraz systemów sterowania dla źródeł ciepła, chłodu i wentylacji
2.1.1.1.12.	Projekt Zintegrowanego Systemu Zarządzania Budynkiem BMS
2.1.1.1.13.	Projekt systemów sterowania oświetleniem

3.	Ogólny opis przedmiotu zamówienia:
3.1.	Opis stanu istniejącego
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w Poznaniu na działce całkowicie zainwestowanej , użytkowanej dotychczas przez Politechnikę Poznańską na cele dydaktyczne. Teren w pełni zagospodarowany i uzbrojony , zabudowany z możliwością wprowadzenia budowy i rozbudowy, zgodnie z wytycznymi  Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w Poznaniu zatwierdzonego Uchwałą nr LVIII/757/V/2009 Rady Miasta Poznania z dnia 07 lipca 2009 roku. 
Na przedmiotowej działce zlokalizowane są;
- budynek Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej , zlokalizowany wzdłuż granicy południowej (ul. Polanka) oraz granicy wschodniej
- kontenerowa stacja transformatorowa zlokalizowana w części północnej,
- murowany śmietnik na odpady zlokalizowany w części północnej
- miejsca postojowe z układem drogowym i wjazdami na działkę z ulicy Polanka oraz ulicy Kaliskiej. 
Na terenie działki nr 32/2 pod projektowana rozbudowę nie występuje zjawisko szkód górniczych .
Teren nie jest wpisany do rejestru zabytków.
Teren nie jest położony na obszarze ochrony stanowisk archeologicznych .
Teren nie jest położony w obszarze Natura 2000.
Projektowana rozbudowa budynku wymaga przebudowy  zieleni niskiej , wewnętrznego układu drogowego w strefie tzw. dziedzińca oraz zmian ( demontaż okien , zamurowanie otworów , demontaż fasady zlokalizowanej w istniejącej klatce schodowej , demontaż żelbetowych elementów ) zlokalizowanych w istniejącym budynku w miejscu rozbudowy.
Dodatkowo przed rozpoczęciem inwestycji należy usunąć kolizje instalacyjne zewnętrzne : oświetlenie zewnętrzne , instalacje deszczową , instalację sanitarną.

3.2.	Opis projektowanego zagospodarowania terenu
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie oznaczonym w miejscowym  planie zagospodarowania przestrzennego ,,Rataje-Łacina cześć B w Poznaniu jako  2U .Miejscowy Plan określa nieprzekraczalne i obowiązujące linie zabudowy wyznaczone przez istniejące budynki  zlokalizowane w obrębie zakresu opracowania. 
Na projektowane zagospodarowanie składa się :
		rozbudowa istniejącego budynku
		dojścia  do obiektu i miejsca postojowe
		układ zieleni 
		instalacje zewnętrzne z usunięciem kolizji 
Inwestycja będzie poprzedzona usunięciem kolizji instalacyjnych.
Wszystkie instalacje wewnętrzne prowadzić jako rozwinięcie istniejących.
Zgodnie z wytycznymi miejscowego planu zagospodarowania terenu  wysokość budynku powinna się mieścić od 2-5 kondygnacji nadziemnych tj. 11-17 m z dopuszczeniem 6 kondygnacji pod warunkiem jej wycofania w stosunku do linii elewacji frontowej o 2,0 m.
Powierzchnia zabudowy nie powinna przekraczać 60%.
Powierzchnia biologicznie czynna powinna wynosić min.20 % powierzchni działki.
Nie mniej niż 40% miejsc postojowych planowanych na terenie należy urządzić w ramach parkingów w zieleni.
Na każde 1000m2 powierzchni użytkowej  należy przewidzieć 30 stanowisk postojowych, w tym 3 dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
Nakaz zapewnienia stanowisk postojowych dla rowerów , w łącznej ilości nie mniejszej niż 15 stanowisk postojowych na każde 1000 m2 powierzchni użytkowej obiektu.
W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać powiązanie funkcjonalne i architektoniczne z istniejącym obiektem.
Skrzydło projektowanej rozbudowy zlokalizowane równolegle do ulicy Kaliskiej, trzykondygnacyjne , niepodpiwniczone o rozczłonkowanych poziomo i pionowo płaszczyznach ścian zewnętrznych. 
Na podstawie miejscowych odkrywek terenu oraz charakterystyki konstrukcji obiektu , ustala się dla przedmiotowej inwestycji II kategorię geotechniczną.

Podstawowe dane liczbowe i zestawienie powierzchni terenu
		 teren opracowania w granicach własności		   4780,00 m2
		 pow. zabudowy istniejąca:				   1510,40 m2(31,60%)
		 pow. zabudowy projektowana:			     146,92 m2(3,07%)
	 	 łączna pow. zabudowy :				   1657,32 m2(34,67%)
		 teren utwardzony					   1825,26 m2(38,19%)
		 teren biologicznie czynny				    1297.42m2(27,14%)    
		 ilość miejsc postojowych:	  zgodnie z pozwoleniem na budowę
		 ilość miejsc dla rowerów	  zgodnie z pozwoleniem na budowę

3.3.	Opis projektowanego budynku
Zamierzeniem inwestycyjnym jest budowa skrzydła trzykondygnacyjnego, funkcjonalnie połączonego z istniejącym budynkiem .Główną funkcję obiektu stanowią pomieszczenia dydaktyczne ( jedna sala dydaktyczna na każdym piętrze ) i administracyjne ( dwa pomieszczenia na każdym piętrze). Obiekt należy przystosować dla osób niepełnosprawnych.
Projektowana rozbudowa   powinna być obsługiwana istniejącym wejściem do budynku oraz dodatkową projektowaną zewnętrzną klatką schodową pełniącą funkcje ewakuacyjną.
Przedmiotową rozbudowę należy zaprojektować jako bryłę zwartą, trzykondygnacyjną z funkcja powtarzalną na każdej kondygnacji zgodnie z projektem budowlanym.
Dla trzech centrali wentylacyjnych należy przewidzieć miejsca w przestrzeni sufitów podwieszanych nad komunikacja ogólną  wys. w świetle ok.70 cm. zalecane jest zastosowanie sufitu akustycznego. 
Ze względu na zmianę układu wentylacyjnego w etapie drugim modernizowania istniejącego obiektu , należy przewidzieć możliwość zlokalizowania centrali wentylacyjnej na dachu budynku w wyizolowanym cieplnie pomieszczeniu.
Należy przewidzieć odpowiednią lokalizację oraz rozwiązanie architektoniczne czerpni i wyrzutni powietrza wentylacyjnego na dachu. podczas planowanej modernizacji istniejącego budynku kanały czerpne i wyrzutowe zostaną wykorzystane jako nawiewne i wywiewne  podłączenie do planowanej docelowo centrali wentylacyjnej w maszynowni na poziomie dachu.
W celu dostosowania projektu budowlanego  do zainstalowania wentylacji mechanicznej, należy wprowadzić na wszystkich kondygnacjach dwa szachty wentylacyjne o wymiarach ok.1600/800 cm oraz szacht na dwie rury spustowe ok.  160.
Należy przewidzieć miejsce na zlokalizowanie agregatu wody lodowej  na poziomie terenu ( rejon klatki schodowej) lub na poziomie dachu w przestrzeni nadbudowanej ( lokalizacja preferowana).
Na etapie projektu wykonawczego należy przewidzieć otworowanie ścian i ew. stropów dla instalacji wentylacyjnej .
Zasilanie instalacji CO i CT  z istniejącej kotłowni . Prowadzenie rur w przestrzeni sufitu podwieszanego.
W projekcie wykonawczym należy przewidzieć szacht teleinformatyczny o wymiarach 20/10 cm, odsunięty min.20 cm od szachtu elektrycznego.
Funkcja projektowanego skrzydła:
Poziom 0,00 :
0/0 1  komunikacja o pow.15,39 m2
0/0 2  pom. biurowe o pow.17,54 m2
0/0 3  pom. biurowe o pow.15,91 m2
0/0 4 - sala dydaktyczna o pow.70,65 m2
Poziom 4,00 :
1/0 1  komunikacja o pow.15,60 m2
1/0 2  pom. biurowe o pow.17,54 m2
1/0 3  pom. biurowe o pow.15,91 m2
1/0 4 - sala dydaktyczna o pow.70,65 m2
zewnętrzna klatka schodowa
Poziom 0,00 :
2/0 1  komunikacja o pow.17,87 m2
2/0 2  pom.biurowe o pow.20,29 m2
2/0 3  pom.biurowe o pow.15,91 m2
2/0 4 - sala dydaktyczna o pow.70,65 m2
Zewnętrzna klatka schodowa

4.	BILANS POWIERZCHNI PROJEKTOWANEGO OBIEKTU
symbol 	nazwa pomieszczenia	powierzchnia	ilość osób
POZIOM  0,00		
0/0.1	KOMUNIKACJA	15,39	
0/0.2	POM.BIUROWE	17,54	3
0/0.3	POM.BIUROWE	15,91	3
0/0.4	SALA DYDATKTYCZNA	70.65	60 
	PRZYZIEMIE -POWIERZCHNIA UŻYTKOWA	119.49	
			
POZIOM +4,00		
1/0.1	KOMUNIKACJA	15,60	
1/0.2	POM.BIUROWE	17,54	3
1/0.3	POM.BIUROWE	15,91	3
1/0.4	SALA DYDAKTYCZNA	70,65	60
	PIĘTRO I  -POWIERZCHNIA UŻYTKOWA	119,70	
			
POZIOM +8,00		
2/0.1	KOMUNIKACJA	17,87	
2/0.2	POM.BIUROWE	20,29	3
2/0.3	POM.BIUROWE	15,91	3
2/0.4	SALA DYDAKTYCZNA	70,65	60
	PIĘTRO II- POWIERZCHNIA UŻYTKOWA	124,72	
			
			
5.	SIWZ oraz wszystkie załączniki do SIWZ należy czytać łącznie, a w przypadku pytań lub wątpliwości zwrócić się o wyjaśnienia do Zamawiającego.
W przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz pozostałymi załącznikami technicznymi, wiążące są zapisy zamieszczone w Programie funkcjonalno-użytkowym. 

6.	Wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.
Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. 
Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

Kryteria równoważności ustalone zostaną w razie konieczności przez Zamawiającego i wymagają weryfikacji oraz akceptacji ze strony Zamawiającego przed przystąpieniem Wykonawcy do realizacji zadania. W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi załączyć do oferty specyfikację oferowanych robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu do oferty, z wyszczególnieniem elementów (robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu) innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego w SIWZ i jego załącznikach, wyraźnie wskazując różnice, które powinny być jednoznacznie zaznaczone na egzemplarzu specyfikacji technicznej (np. przez pogrubienie lub podkreślenie propozycji równoważnych). 

7.	Dokumentacje w wersji elektronicznej należy sporządzić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego określającymi wymagania dla podmiotów uczestniczących w postępowaniach udzielenia zamówienia publicznego w zakresie formatów dokumentacji elektronicznej.
7.1	Podstawowe obowiązujące formaty plików:
	Dokumenty tekstowe  docx,
	Tabele, zestawienia  xlsx
	Fotografie, grafiki- jpg
	Rysunki  dwg v 2010
Każdorazowo przy przekazywaniu wszelkich dokumentów w wersji papierowej lub elektronicznej należy dołączyć plik  pdf
Zamawiający dopuszcza przekazywanie plików w innych formatach, niż wyżej określone w pod warunkiem, ich kompatybilności z oprogramowaniem będącym w posiadaniu Zamawiającego
7.2	Przekazywane pliki oznaczone muszą być wg wzoru:
WEiT-A-Nazwa dokumentu -XXX-R YY-RRRRMMDD
gdzie:
A  litera przydzielona branży
XXX- nr rysunku
R-rewizja
YY- nr. Rewizji
RRRRMMDD  rok, miesiąc, dzień
8.	Prawa autorskie.
Zamawiający w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy określa konieczność przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>31524120-2,
                31524210-0,
                38424000-3,
                44000000-0,
                44100000-1,
                44110000-4,
                44111000-1,
                44111100-2,
                44111200-3,
                44111300-4,
                44111800-9,
                44112000-8,
                44112400-2,
                44112410-5,
                44114000-2,
                44114100-3,
                44114200-4,
                44200000-2,
                45100000-8,
                45110000-1,
                45111200-0,
                45111220-6,
                45111230-9,
                45214410-7,
                45214400-4,
                45223000-6,
                45223100-7,
                45223300-9,
                45223500-1,
                45231000-5<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 280<br /></div><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że:posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną co najmniej 1.000.000 PLN (jeden milion PLN).
<br />
                Informacje dodatkowe
                1.	Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2.	Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, wykonawca składa w formie określonej przez Zamawiającego:
2.1.	Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo zamówień publicznych dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2.2.	Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
3.	Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów.
4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o daną część zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
5.	Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1
6.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
7.	W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
8.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 7, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy.
9. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu stosuje się postanowienia określone w SIWZ.
<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1.	Warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy: 
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie:
1.1.	wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, przy czym wartość każdej z tych robót wynosiła, co najmniej 1 500 000,00 PLN (jeden milion pięćset tysięcy PLN) brutto, obejmujące wykonanie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2 wraz z robotami instalacyjnymi: instalacji elektrycznych, instalacji wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania, instalacji automatyki budynkowej, instalacji wodnych i kanalizacyjnych, instalacji telekomunikacyjnej.

2.	Warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: Projektanta w specjalności: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, telekomunikacyjnej, Kierownika Budowy oraz Kierownika robót w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, telekomunikacyjnej.
Osoby te muszą:
2.1.	W przypadku Projektanta:
2.1.1.	Posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach: 
-	architektonicznej, 
-	konstrukcyjno-budowlanej,
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 
-	telekomunikacyjnej,

W przypadku dysponowania jednym Projektantem lub przedstawienia zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia jednego Projektanta, musi on posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń we wszystkich wymienionych powyżej specjalnościach.

2.1.2.	Wykazać się:
2.1.2.1.	w przypadku projektanta w specjalności architektonicznej - wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, dwóch projektów wykonawczych w specjalności architektonicznej budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2.
2.1.2.2.	w przypadku projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  wykonaniem, wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej obiektów budowlanych o o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2
2.1.2.3.	w przypadku projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych  wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w budynkach użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2;
2.1.2.4.	w przypadku projektanta w zakresie specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  wykonaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednego projektu wykonawczego instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w obiekcie budowlanym, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2
2.1.2.5.	w przypadku projektanta w zakresie specjalności telekomunikacyjnej  wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych kanalizacji telekomunikacyjnej. 
2.2.	W przypadku Kierownika budowy:
2.2.1.	Posiadać min. 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, w tym kierowanie budową co najmniej dwóch budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2
2.2.2.	Posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń
2.3.	W przypadku Kierownika robót:
2.3.1.	posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie specjalności: 
-	konstrukcyjno  budowlanej, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 
-	telekomunikacyjnej,
W przypadku dysponowania jednym Kierownikiem robót lub przedstawienia zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia jednego Kierownika robót, musi on posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie wszystkich wymienionych powyżej specjalności.
2.3.2.	posiadać:
2.3.3.	przypadku kierownika robót w zakresie specjalności konstrukcyjnobudowlanej  min. 3  letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym kierowanie robotami budowlanymi podczas budowy co najmniej dwóch obiektów budowlanych o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2
2.3.4.	w przypadku kierownika robót w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności, w tym kierowanie robotami instalacyjnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w co najmniej dwóch obiektach budowlanych o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2
2.3.5.	w przypadku kierownika robót w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności, w tym kierowanie robotami instalacyjnymi w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w co najmniej dwóch obiektach budowlanych o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300,00 m2.
2.3.6.	w przypadku kierownika robót w zakresie specjalności telekomunikacyjnej - min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym kierowanie robotami telekomunikacyjnymi, obejmującymi budowę kanalizacji telekomunikacyjnej.<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                1.	Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2.	Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, wykonawca składa w formie określonej przez Zamawiającego:
2.1.	Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo zamówień publicznych dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2.2.	Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
3.	Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów.
4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o daną część zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
5.	Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1
6.	W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
2)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
7. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu stosuje się postanowienia określone w SIWZ.</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1.	W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2)	zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3)	zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo -w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
5)	oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
6)	oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716);
7)	oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1:
1)	Pkt. 1 -składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21;
2)	pkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3.	Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
4.	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 3 stosuje się.
5.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
6.	Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 1 pkt 1, składa dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 3 zdanie pierwsze stosuje się.
7.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1.	W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
2)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">nie dotyczy</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)	pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
2)	pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów;
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP):
Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
2. Forma wadium
2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
3.	Miejsce i sposób wniesienia wadium
a)	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Politechniki Poznańskiej do Banku Zachodniego WBK VI Oddział w Poznaniu na  nr konta:
02 1090 1362 0000 0000 3601 7895
z dopiskiem:
Wadium w przetargu na:
Rozbudowa budynku Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej : roboty ziemne, stan surowy otwarty, stan surowy zamknięty, instalacje wewnętrzne sanitarne, mechaniczne, elektryczne, niskoprądowe, sieci zewnętrzne, roboty drogowe, roboty związane z zagospodarowaniem terenu, roboty wykończeniowe zewnętrzne i wewnętrzne w ramach formuły zaprojektuj i wybuduj wraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.

b)	Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego, tj. Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej  Curie 5, 60 - 965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny.
c)	Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego.
Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny.
4.	Termin wniesienia wadium
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
5.	Zwrot wadium
1)	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
2)	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
5)	W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.
6.	Utrata wadium
1)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Zobowiązanie się do wykonania określonych robót budowlanych oraz prac projektowych w tygodniach od dnia zawarcia umowy</td><td>16</td></tr><tr><td>Wybrane parametry energetyczne obudowy budynku</td><td>12</td></tr><tr><td>Termin realizacji</td><td>6</td></tr><tr><td>Rękojmia i gwarancja</td><td>6</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach:
1)	dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy),
2)	dopuszczalne jest zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług na przedmiot świadczenia,
3)	dopuszczalne są zmiany postanowień umowy, które wynikają ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie postanowień umowy do nowego stanu prawnego,
4)	dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego np. konieczność przesunięcia terminu przekazania miejsca realizacji zamówienia, udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. np. kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy, przedłużający się czas trwania procedur administracyjnych, tymczasowy brak środków finansowych na realizację przedmiotu umowy itp. pod warunkiem, że nie zależą od Wykonawcy,
5)	dopuszczalna jest zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposób wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zmiana dokumentacji projektowej, zaistnienie warunków faktycznych w miejscu realizacji zamówienia, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy tj. np. kolizje z sieciami infrastruktury itp.
6)	dopuszczalna jest zmiana zarządzającego lub personelu Wykonawcy wskazanego w umowie jeżeli wystąpiła konieczność zmiany personelu Zamawiającego lub Wykonawcy, wymienionego w umowie (choroba, śmierć, inny wypadek losowy) pod warunkiem, że nowy personel posiadał będzie co najmniej równorzędne doświadczenie i kwalifikacje, co personel zastępowany.
7)	dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany w przypadku, jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, a okoliczności te uniemożliwią wykonanie przedmiotu umowy na warunkach określonych w dokumentacji przetargowej,
8)	dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
9)	dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy doszło do kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty lub Zamawiającego inwestycjami, przy czym zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/10/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com