JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161128/352869-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.rachanie.e-bip.eu' target='_blank'>http://www.rachanie.e-bip.eu</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 352869 - 2016
              z dnia 2016-11-28 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Rachanie: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 1 stycznia 2017r. do dnia 31 grudnia 2018r.  <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Wójt Gminy Rachanie, krajowy numer identyfikacyjny
              54582800000, ul.
              ul. Dolna 
              1,
              22640  
              Rachanie, woj.
              lubelskie, państwo
              Polska, tel.
              846 471 103, e-mail
              , faks
              846 471 103.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://www.rachanie.gmina.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.rachanie.e-bip.eu</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego, za pośrednictwem posłańca<br />
                Adres:
                <br />Gmina Rachanie, ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 1 stycznia 2017r. do dnia 31 grudnia 2018r.  <br /><b>Numer referencyjny: </b>GKB.271.4.2016.RK<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.  Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i    
     zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i 
     niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie liczącej 19 miejscowości: Falków,  
     Grodysławice, Grodysławice-Kolonia, Józefówka, Kociuba, Kozia Wola, Michalów, 
     Michalów-Kolonia, Pawłówka, Rachanie, Rachanie - Kolonia, Siemierz, Siemnice, 
     Werechanie, Werechanie-Kolonia, Wożuczyn, Wożuczyn-Cukrownia, Zwiartówek, 
     Zwiartówek-Kolonia gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany.
     Przedmiotem zamówienia jest również odbiór odpadów  z Punktu Selektywnej Zbiórki 
     Odpadów Komunalnych w Rachaniach oraz zagospodarowanie wszystkich odpadów w 
     sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do
     ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów 
     komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z 
     zasadami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
     ( Dz. U. z 2016r., poz. 250 ).
2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia 
     przepisów prawa, w szczególności takich jak:	
     - ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.  U. 
      z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.),
    - ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz.672
      z późn. zm.), 
     - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów 
       dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), 
     - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu 
        odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), 
     - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie  
        bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 
        z 2009 r., Nr 104, poz. 868),
    - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów
         recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami
         niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), 
    - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów
        sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych 
        nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami
        komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934),
    - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
        ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych 
        do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. 
       U. z 2012 r., poz. 676),	
    - Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie 
       odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122 ),
    - ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.)
    - Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rachanie  Uchwała 
        Nr XVI-104-2016  Rady Gminy Rachanie z dnia 22 sierpnia 2016r.  ( Dz. Urz. Woj. 
        Lubelskiego z 2016r. , poz. 3707)	
    - uchwała nr XVI-105-2016 Rady Gminy Rachanie z dnia 22 sierpnia 2016r. w sprawie
      określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbioru
      odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 
      ( Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2016r. , poz. 3719)	
    - uchwała Nr XXIV-396-2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z 30 lipca 2012 r. w 
      sprawie wykonania -Planu gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017- (Dz.
      Urz. Woj. Lubelskiego z 2012 r. poz. 2590 z późn. zm.), 

2.  Wykonawca zobowiązany jest do:
2.1 Zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ustalenia
      zgodnie z nim i z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi 
      (według pkt. 8 niniejszego rozdziału  SIWZ) na cały czas trwania usługi. 
      Harmonogramy należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy.
      Harmonogram powinien odpowiadać następującym wymaganiom:
      a) powinien być sformułowany  w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie 
          zorientowanie się co do konkretnych dat odbioru odpadów, jak też regularności i
          powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów. 
      b) zawierać krótką i przejrzystą informację o sposobie segregacji poszczególnych frakcji
          odpadów oraz kontakt do koordynatora wyznaczonego przez Wykonawcę z którym 
          mieszkańcy nieruchomości będą mogli się bezpośrednio skontaktować w dni robocze 
         ( od poniedziałku do soboty ) w godzinach od 8:00 do 16:00, w przypadku 
          jakichkolwiek niejasności, co do wykonywanej usługi.
      c) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z 
          nieruchomości.
      d) nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z 
          wykonywanym zamówieniem, w szczególności reklam, informacji propagandowych 
          itp.
2.2 Powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o ww harmonogramach, co 
      najmniej tydzień przed pierwszą zbiórką odpadów w następujących formach:
      a) dla zabudowy jednorodzinnej  1 egzemplarz w formie papierowej dla każdego 
          właściciela , może być odebrany przez mieszkańca lub wrzucony do skrzynki, jeżeli
          jest taka możliwość.
      b) dla zabudowy wielolokalowej i jednostek organizacyjnych  1 egzemplarz w formie 
          papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością.
      c)  dla Urzędu Gminy w formie elektronicznej.
2.3 Terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według 
      ustalony harmonogramów.
2.4 Niezwłocznego informowania Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o zmianach 
      harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania.
2.5 Odbioru odpadów wystawionych w pojemnikach przed nieruchomości, wywozu i ich 
      zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - które to czynności 
      należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy 
      Wykonawcy z zastrzeżeniami;
      a )	nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów
           zmieszanych lub pozostałych z segregacji i surowców wtórnych,
      b)	jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie
           Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w 
           tym napisy -odpady komunalne- i  -surowce wtórne- .
2.6 Po opróżnieniu pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać sprzątnięcia w
      przypadku rozsypania odpadów.
2.7 Zawarcia umów i okazania ich Zamawiającemu w zakresie przekazywania wszystkich 
      odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
      zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania
      odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji 
      przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) wskazanej w uchwale w sprawie 
      wykonania -Planu gospodarki odpadami dla województwa Lubelskiego- jako instalacji 
      regionalnej dla Gminy Rachanie oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania 
      surowców wtórnych.
2.8 Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem
      zamówienia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji 
      odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z
      Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów 
      recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych 
      frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r., poz. 645).
2.9 W przypadku nie osiągnięcia przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do
      ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra 
     Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. ( Dz. U. z   2012 r., poz. 645) Zamawiający obciąży 
     Wykonawcę karą umowną, a Wykonawca zobowiązuje się naliczoną karę bezspornie
     zapłacić Zamawiającemu.
2.10 Terminowego i właściwego przygotowywania sprawozdań wymaganych przepisami  
         prawa i przekazywania ich Zamawiającemu.
2.11  Naprawienia lub ponoszenia wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód
         wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie 
         Gminy Rachanie ( uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, 
          pojemników itp.).
2.12  Ponoszenia odpowiedzialności za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub 
         osób trzecich w trakcie odbioru odpadów.
3.  Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed pierwszym odbiorem odpadów oraz przez
     cały okres wykonywania zamówienia winien na własny koszt dostarczać właścicielom 
     nieruchomości worki na odpady o kolorystyce opisanej w pkt 3.3 w ilości nie mniejszej niż 
     określono w załączniku nr 9. 
     a) ilość worków dostarczonych właścicielom na odpady musi zagwarantować 
         ich nieprzepełnienie pomiędzy poszczególnymi odbiorami odpadów.
     b) ilość dostarczonych właścicielom nieruchomości worków na odpady powinna być nie 
         mniejsza jak ilość worków wystawionych do odbioru.
     c) Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego dostarczenia raz w miesiącu ( w 
         terminie wywozu odpadów dla miejscowości Rachanie ) do Urzędu Gminy Rachanie po
         100 szt. worków na każdy rodzaj odpadów.
     d) worki muszą być wykonane z materiału  folii polietylenowej LDPE o grubości 
         zapewniającej jej wytrzymałość w stosunku do zbieranej frakcji odpadów. 
3.1 Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi w przypadku gdy właściciel nieruchomości
      będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie 
      pojemniki do zbierania odpadów komunalnych na zasadzie odrębnie i wzajemnie 
      ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą (umowa 
      sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu  
      żadnych należności. Ponadto dezynfekcja pojemników należy do właściciela 
      nieruchomości.
3.2  Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach 
       pojemników:
       a) worki o pojemności od 60 litrów do 120 litrów,
       b) pojemniki o pojemności 120 litrów do 240 1itrów, 
       c) pojemniki o pojemności 1 100 litrów,
       d) kosze uliczne 30 litrów - 60 litrów.
3.3  Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki (worków i pojemników) będzie 
       następująca:
       a) kolor niebieski - papier i tektura
       b) kolor biały - szkło bezbarwne 
       c) kolor zielony  szkło kolorowe
       d) kolor żółty - tworzywa sztuczne,
       e) kolor brązowy - ulegające biodegradacji i zielone
       f ) kolor czarny - pozostałe w tym niesegregowane.
4.    Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia ( pozwalające ocenić wartość 
       oferty):
        a)	liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wykazane są
           w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 8 do SIWZ ),
        b) liczba pojemników, w które powinny być wyposażone nieruchomości, wykazane są
           w zestawieniu załączonym do SIWZ  ( załącznik Nr 9 do SIWZ ), (w przeliczeniu na 
           jeden rodzaj odpadu komunalnego),
        c) Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu 
           Gminy Rachanie w okresie 2014r., 2015r. i I półrocze 2016r.określona jest w 
           zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 10 do SIWZ ),
        d)	inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie załączone 
           do SIWZ ( załącznik Nr 11 do SIWZ ).
5.   Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja
      według zestawień roz. II pkt. 4 ( Załączniki nr 8 i 9 do SIWZ), którą należy uznać za
      dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie 
      realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę
      właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych 
       obiektów na  nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji.
6.   Ilość wytworzonych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 4 nie są
      zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości będą ulegały zmianom stosownie do
      rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów 
      wytworzonych przez właścicieli nieruchomości.
7.    Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów 
       komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób 
       selektywny oraz odpadów zmieszanych.
8.    Wykonawca   jest   zobowiązany   realizować   usługę   odbioru   i zagospodarowania 
       odpadów komunalnych według niżej określonych warunków:
8.1  Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości odbywać się 
       będzie, zależnie od rodzaju zabudowy i rodzaju odpadu oraz zgodnie z regulaminem 
       utrzymania czystości i porządku w gminie.
8.1.1  zabudowa jednorodzinna
          na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w 
          systemie pojemnikowo - workowym:
         a)  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pozostałości  sortowania,
              przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 
              litrów lub 240 litrów lub w workach o pojemności 60 litrów lub 120   litrów.
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz w miesiącu.
           b)  segregowane - papier, tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metal, tworzywa 
              sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne i zielone 
              gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w 
              workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości: - co najmniej raz na kwartał, a w okresie 
             od maja do września  co najmniej raz w miesiącu.
               
8.1.2  zabudowa wielorodzinna
          na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w 
          systemie mieszanym workowo - pojemnikowym:
          a) niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności
              1 100 litrów, 
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości - co najmniej 1 raz w miesiącu, 
          b) segregowane - papier, tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metal, tworzywa 
              sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne i zielone 
              gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w 
              workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości: - co najmniej raz na kwartał, a w okresie 
             od maja do września  co najmniej raz w miesiącu.

8.1.3  nieruchomości niezamieszkałe:
            a) na terenie nieruchomości niezamieszkałych ( działalność produkcyjna, usługowa, 
             handlowa i obiekty użyteczności publicznej ) obowiązywać będzie system mieszany 
             workowo - pojemnikowym: 
             niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności
            120 litrów, 240 litrów i  1100 litrów.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych - 1 raz w miesiącu.
          b) segregowane - papier, tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metal, tworzywa 
              sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne i zielone 
              gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w 
              workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości: - co najmniej raz na kwartał, a w okresie 
             od maja do września  co najmniej raz w miesiącu.

8.1.4   warunki wspólne:
              a) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających
              zgłoszenia lub pozwolenia na budowę
              - bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z nieruchomości, zgromadzonych w
                kontenerze dostarczonym przez Wykonawcę na żądanie,
            b) detergenty odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez 
               przed swoimi nieruchomościami.
                - Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 2 raz w roku( II i III kwartał) .
           c) meble i odpady wielkogabarytowe odbierane będą poprzez wystawianie tych 
               odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami.
               - Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 2 raz w roku( II i III kwartał) .
              d) odpady z koszy ulicznych o poj. 30 litrów lub 60 litrów
               Wykazy  ilości   i  rozmieszczenia koszy   i  pojemników   zostaną  przekazane
               Wykonawcy  w  dniu podpisania umowy. 
               - Częstotliwość odbioru z nieruchomości w terenach wiejskich (przystanki
                 autobusowe, parkingi, w świetlicach i remizach,, placach zabaw i inne) - według 
                 potrzeb nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. 
            e) leki z aptek na terenie gminy w których znajdują się ustanowione punkty zbiórki
                - Częstotliwość odbioru - 2 razy w roku w miesiącach marzec i październik.
                  Wykaz aptek Zamawiający przekaże w formie wykazu.
             f) sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie , zużyte opony i zużyty olej 
                odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez właścicieli przed swoimi 
                nieruchomościami
                 -  Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 2 raz w roku( II i III kwartał) .
8.1.5    Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów
              Komunalnych (PSZOK) w uzgodnieniu z zamawiającym ,w którym mieszkańcy
              Gminy Rachanie w ramach opłaty za  gospodarowanie odpadami komunalnymi 
              mogą składować wytwarzane przez siebie, selektywnie zebrane odpady komunalne. 
              W PSZOK mieszkańcy Gminy Rachanie  będą mogli bezpłatnie zostawić zebrane 
              odpady tj: 
                  a) meble i odpady wielkogabarytowe;
                  b) odpady zielone (w szczególności gałęzie, liście, skoszona trawa);
                  c) chemikalia;
                  d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
                  e) odpady remontowe;
                  f) zużyte baterie i akumulatory;
                  g) przeterminowane leki;
                  h) zużyte opony;
                  i) gruz, odpady budowlane i rozbiórkowe;
                  j) przeterminowane środki ochrony roślin lub opakowania po środkach ochrony
                      roślin;
                 k) popiół
            Wykonawca zapewni obsługę PSZOK który będzie funkcjonował przynajmniej jeden 
            raz w miesiącu w godzinach od 800 do 1700 w dniu uzgodnionym z zamawiającym.
            Dodatkowe dni obsługi PSZOK w miesiącu wynikać będą ze złożonej oferty.
            Funkcjonowanie polegać będzie na zapewnieniu obsługi przez pracownika
            zatrudnionego u Wykonawcy.  

8.2      Wymogi SIWZ wynikające z art. 6d ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o
           utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250).
8.2.1   Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, 
           odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych 
           przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów
           komunalnych - art. 6d ust. 4 pkt.l.
           a) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych 
                zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z 
                sortowania przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do
                przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale w sprawie wykonania
                -Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego - jako instalacji 
                regionalnej dla Gminy Rachanie.
           b) Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować wszystkie odebrane odpady zebrane
                selektywnie według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
           c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania selektywnie zebranych odpadów 
                komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią 
                powstępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w 
                szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. art. 17, z 
                zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do
                instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot 
                odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania
                - odpady o kodzie 19 12 12 , przeznaczone do składowania, muszą zostać 
                 przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub 
                 instalacji zastępczych, o których mowa w pkt a.
8.2.2	Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli 
            nieruchomości - art. 6d ust.4 pkt. 2.
            a) W sposób selektywny na nieruchomościach gromadzone będą i odbierane
                następujące odpady komunalne:
                1. papier, tektura (kod odpadu 20 01 01)
                2. szkło (kod odpadu 20 01 02)
                3. tworzywa sztuczne (kod odpadu 20 01 39)
                   4.  metal (kod odpadu 20 01 40)
                  5.  inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 
                    (kod odpadu 20 01 99)
                6. odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 01 08)
                7.  detergenty (kod odpadu 20 01 29, 20 01 30) 
                8.  akumulatory (kod odpadu 20 01 34) 
                9.  odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07)
                10. odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu 20 03 99) 
                11. odpady komunalne, niewymienione w innych podgrupach 
                     (kod odpadu 20 03 99)
                12.  leki (kod odpadu 20 01 31, 20 01 32) 
           b) Odpady komunalne niesegregowane powstałe na nieruchomościach oznacza się;
                (kod odpadu 20 03 01).
8.3    Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 
         - art. 6 d ust. 4 pkt.4
         a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej 
             dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, 
             odzwierciedleniem której będą kwartalne sprawozdania.
         b) Sprawozdanie należy przekazać w ustawowym terminie na obowiązującym druku w
             formie elektronicznej na uzgodniony adres poczty elektronicznej i w wersji 
             papierowej na adres Urząd Gminy w Rachaniach.
         c) Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go
             sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptacje osoby reprezentującej
             Wykonawcę.
         d) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt
             Gminy Rachanie może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od
             właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby
             ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych
             poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi 
             metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji 
             przekazywanych do składowania.
        e)  W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy
              Rachanie wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia 
              lub poprawienia w terminie 14 dni.
8.4   Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od 
        właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 5.
        A) Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany:
             1)   posiadać bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny
                   usytuowaną w gminie Rachanie lub w odległości nie większej niż 60 km od jej 
                   granic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia
                   2013r., która powinna być wyposażona w:
                    a) miejsca do parkowania pojazdów
                    b) pomieszczenia socjalne dla pracowników
                    c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów
                    d) legalizowaną samochodową wagę najazdową
                    e) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów
                    f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów
                    g)	zamawiający dopuszcza zlecenia usług mycia i dezynfekcji pojazdów przez
                       uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo -
                       transportowej
              2)   zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób
                    nieupoważnionych;
              3)   zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do 
                    gruntu;
              4)   zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów
                    komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed 
                    działaniem czynników atmosferycznych - a także utrzymywać we właściwym 
                    stanie sanitarno - technicznym;
              5)   wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki
                    przemysłowe w/g ustawy prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145);
              6)   posiadać co najmniej 1 pojazd przystosowany do odbierania selektywnie 
                    zebranych odpadów, a także co najmniej 1 pojazd do odbierania zmieszanych
                    odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez
                    funkcji kompaktującej, które to wszystkie pojazdy są oznakowane w widocznym
                    miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu Wykonawcy
                    zamówienia;
              7)   po zakończonej pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy;
              8)   zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań:
                     a) pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem
                         przewożonych odpadów,
                     b) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania
                         satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i 
                         odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju,
                     c) pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach
                        wyładunku odpadów,
                     d) pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po
                         opróżnieniu pojemników,
                     e) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów.
              9)  zarejestrować   i   zapewnić   dopuszczenie   do  ruchu   pojazdów  oraz
                   posiadanie  aktualnych   badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu
                   zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym. 
         B)  Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów,
               nazwą firmy i danymi do kontaktu a ponadto umieszczenia napisów adekwatnych do
               przeznaczenia -odpady komunalne- dla odpadów zmieszanych lub pozostałych z 
               segregacji i -surowce wtórne- dla odbioru odpadów segregowanych.

9.  Wykonawca w celu realizacji zamówienia jest zobowiązany stworzyć i przedstawić do 
     akceptacji szczegółowe harmonogramy odbioru odpadów według wymogów roz. II pkt 
     pkt. 2.1.  2.2., najpóźniej do dnia podpisania umowy. Będą one stanowić załącznik do
     umowy. Zamawiający dopuszcza w trakcie, trwania zamówienia zmiany w 
     harmonogramach z przyczyn uzasadnionych, ale tak aby zachować terminy w rozdz. II
     pkt.2 ppkt. 2.
10. Gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi w sytuacjach, gdzie jest wymagane
      pozwolenie na budowę lub zgłoszenie, nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i 
      odbywać się będą w oparciu o odrębne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy
      właścicielami nieruchomości, a podmiotami uprawnionymi do odbioru i 
      zagospodarowania odpadów.
11.  Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy 
        o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
       Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Prawa zamówień publicznych.
1) Zamawiający wymaga, aby czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu 
     zamówienia w szczególności wykonywane przez: kierowców pojazdów, osób 
     zajmujących się załadunkiem-rozładunkiem odpadów komunalnych, wykonywane 
     były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie 
     umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r - Kodeks 
     pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.). Zatrudnienie na podstawie umowy 
     o pracę wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwalnie przez cały okres 
     trwania umowy.
2)Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się przedstawić bieżące
    dokumenty potwierdzające, że przedmiot umowy jest wykonywany przez osoby
    będące pracownikami, o których mowa w pkt.l.
3)	W przypadku ustania zatrudnienia w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej 
     umowy Wykonawca zobowiązuje się zatrudnić na pozostały okres realizacji 
      zamówienia licząc od dnia ustania zatrudnienia, inne osoby, na warunkach, o których
     mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
             4)  W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób na umowę o pracę lub 
                 nie przedstawieni Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę dokumentujących
                 świadczenie pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 
                 1.000,00 zł. (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) za każdy ujawniony przypadek 
                niewywiązania się z warunków dotyczących zatrudnienia.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90500000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90513100-7,
                90533000-2,
                90411000-2,
                90512000-9,
                90514000-3,
                <br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data rozpoczęcia: 01/01/2017
                    data zakończenia: 31/12/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca w tym zakresie powinien posiadać:
  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Rachanie, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j Dz. U z 2016 r poz. 250 ze zm.).
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                nie dotyczy<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a) Wykonawcy:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia w/w warunek, jeżeli wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonywał co najmniej jedną usługę przez okres 12 miesięcy, polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w ilości min. 500 Mg. 

            b) Sprzętu
Zamawiający wymaga dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wyposażeniem i urządzeniami technicznymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami w szczególności:
a) jednym pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych o 
    ładowności minimum 10 Mg;
b) jednym pojazdem do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych o 
    ładowności minimum 3,5 Mg;
c) jednym pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej;
d) posiadania bazy magazynowo- transportowej usytuowanej na terenie gminy Rachanie lub 
    w odległości nie większej niż 60 km, zlokalizowanej na terenie do którego Wykonawca 
    posiada tytuł prawny.
Teren bazy magazynowotransportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym.
Miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. 
Miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych;
Teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015r. Poz. 469).
Baza magazynowotransportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową  w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.
Na terenie bazy magazynowotransportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo  transportowej.
Posiadać na terenie bazy magazynowo  transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem; urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">- odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności 
    gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru ewidencji, w celu 
    potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a)   wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; - ( załącznik nr 5  do SIWZ ).
b)  wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - ( załącznik nr 6  do SIWZ )
c)   koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 
(wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Rachanie, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j Dz. U z 2016 r poz. 250 ze zm.).
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"> Formularz ofertowy - ( załącznik Nr 1 do SIWZ ) </div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości:
10 000,00 PLN ( słownie: dziesięć tys. PLN ).
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>86</td></tr><tr><td>Częsttliwość obsługi PSZOK</td><td>6</td></tr><tr><td>Zatrudnienie</td><td>8</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy PZP zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 
1)  zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych 
     warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które 
     określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia 
     wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
     Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy w 
     stosunku do treści oferty w zakresie:
  a)  Zmian osobowych w przypadku:
-	zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ;
-	zmianie osób reprezentujących Zamawiającego lub Wykonawcę,
-	zmiany Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia, a także jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca,
      b)  Pozostałych zmian:
-	zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia;
-	w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług, zmiany te nie będą miały jednak wpływu na wartość brutto wynagrodzenia,
-	powierzenia części zamówienia Podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy Podwykonawcy (ców) w trakcie składania oferty;
-	przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez Wykonawców 
               środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień 
               publicznych; za przedłużające się procedury Zamawiający rozumie podpisanie umowy na 
              realizację przedmiotu zamówienia po dniu 01.01.2017 r. 
          -  zmiany danych adresowych , numerów konta, danych związanych z obsługą 
                administracyjno-organizacyjną umowy,
    2)  zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a)	konieczność zmiany umowy  spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b)	wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie 
              w umowie;
3)  wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
a)	na podstawie postanowień umownych, o których mowa w art. 144 pkt 1,
b)	w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
c)	w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców;
 4)  zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy 
       PZP.
5)  łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na
     podstawie art. 11 ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 10% 
     wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na 
     usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane -jest mniejsza 
     od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.        
6)  Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
          a)   zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu
                stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,
          b)   strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do 
                udokumentowania zaistnienia okoliczności powodujących zmianę umowy,
          c)  wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
          d)  Zamawiający nie ma obowiązku zmiany postanowień umowy, jeżeli Wykonawca 
               w terminie 30 dni od wystąpienia okoliczności powodujących dokonanie zmiany,
               nie złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego i udokumentowanego 
               wniosku o dokonanie zmiany.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 06/12/2016, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com