JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161205/358905-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://rogowo.bip.net.pl' target='_blank'>http://rogowo.bip.net.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 358905 - 2016
              z dnia 2016-12-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Rogowo: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z Oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo, Gmina Rogowo<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              nieobowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Rogowo, krajowy numer identyfikacyjny
              9235121600000, ul.
              ul. Kościelna 
              8,
              88420  
              Rogowo, woj.
              kujawsko-pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              523 024 053, e-mail
              gmina@rogowo.paluki.pl, faks
              523 024 275.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://rogowo.bip.net.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://rogowo.bip.net.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://rogowo.bip.net.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />w formie pisanej<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy Rogowo ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z Oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo, Gmina Rogowo<br /><b>Numer referencyjny: </b>OŚ.271.1.17.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów 
z Oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo, Gmina Rogowo, które podzielone jest na 2 (dwa) ZADANIA i wykonywane będzie sprzętem Wykonawcy:
1)	ZADANIE I - Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie)  ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 pochodzących z mechaniczno-biologicznej Oczyszczalni ścieków 
w miejscowości Rogowo ul. Jeziorna 1a. 
a)	Przewidywana, najwyższa szacunkowa ilość ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 wynosi do 450,00 ton na rok,
b)	Powstające w Oczyszczalni ścieków w Rogowie osady ściekowe poddawane są procesowi stabilizacji tlenowej, a następnie odwadniane na prasie filtracyjnej
i higienizowane,
c)	Przedmiotowe osady posiadają wymagane przepisami prawa badania fizyko -chemiczne, bakteriologiczne i parazytologiczne, które stanowią  Załączniki nr  8 i 9   do SIWZ.
2)	ZADANIE II - Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) skratek o kodzie 19 08 01 oraz zawartości piaskowników 
o kodzie 19 08 02 pochodzących z mechaniczno-biologicznej Oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo ul. Jeziorna 1a. 
a)	Przewidywana, najwyższa szacunkowa ilość skratek o kodzie 19 08 01 wynosi do 4,00 ton na rok oraz zawartości piaskowników o kodzie 19 08 02 wynosi do 25,00 ton na rok,
b)	Zamawiający nie wykonuje badań skratek i zawartości piaskowników. Ewentualny obowiązek badania w celu sporządzenia podstawowej charakterystyki lub testów zgodności przejmuje na siebie Wykonawca, a cenę badań wlicza w koszt odbioru ww. odpadów. 
3)	Zakres zamówienia został określony szacunkowo na podstawie ilości ww. odpadów wytworzonych w poprzednim roku, rzeczywisty zakres zamówienia może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznej ilości wywiezionych i zagospodarowanych (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów;
4)	Realizacja przedmiotu zamówienia (ZADANIE I i II) powinna odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami tj.:
a)	ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.);
b)	rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015r. poz. 257),
c)	rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r. poz. 1973),
d)	ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016r. poz.  672 z późn. zm.)
oraz  odbiór wymienionych powyżej odpadów winien odbywać się z Oczyszczalni ścieków w Rogowie od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 do 14:00 po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym;
5)	Wykonawca powinien zapewnić zbiorniki (kontenery) urządzenia i środki transportu, które umożliwią bezpośredni sukcesywny odbiór i transport osadów spod wylotu przenośnika prasy znajdującego się pod wiatą przy budynku stacji odwadniania i wapnowania osadu (zbiorniki, kontenery, urządzenia, środki transportu powinny być szczelne wykluczające możliwość zanieczyszczenia środowiska, dróg i terenów użyteczności publicznej).  Zamawiający dopuszcza możliwość załadunku składowanego osadu ze składowiska znajdującego się na terenie oczyszczalni ścieków. W tym przypadku załadunek osadu obciąża Zamawiającego;
6)	Wykonawca zastosuje takie rozwiązania techniczne i logistyczne, które zapewnią równomierne wypełnienie zbiornika (kontenera) osadem oraz zapewnia wymianę pełnego zbiornika (kontenera) na pusty natychmiast po jego zapełnieniu; 
7)	Wykonawca powinien zapewnić zbiorniki (kontenery itp.) na gromadzenie odpadów tj. zawartości piaskowników oraz skratek. Zamawiający dopuszcza możliwość załadunku odpadów tj. składowanych skratek i zawartości piaskowników ze składowiska znajdującego się na terenie oczyszczalni ścieków. W tym przypadku załadunek ww. odpadów  obciąża Zamawiającego;
8)	Wykonawca w swojej ofercie wskaże jakie zbiorniki (kontenery), urządzenia oraz środki transportu zostaną użyte do realizacji przedmiotu zamówienia 
z wyszczególnieniem dla ZADANIA I i II;
9)	Puste zbiorniki (kontenery) powinny być przygotowane do przyjęcia odpadów tj. powinny mieć zdjęte zamknięcia oraz być ustawione w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. Dostarczone zbiorniki (kontenery) przeznaczone do przyjęcia odpadów powinny być dokładnie opróżniane;
10)Środki transportu użyte przez Wykonawcę do wykonania usługi winny być przystosowane do przewodu odpadów stanowiących przedmiot zamówienia z uwzględnieniem podziału na ZADANIA. 
11)Zamawiający wymaga odbioru osadu ściekowego również w okresie zimowym w temperaturach ujemnych, przy czym Zamawiający nie przewiduje podgrzewania osadu lub miejsca załadunku;
12)Ważenie ilości załadowanych ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników odbywać się będzie za pomocą wagi samochodowej. Czynność ważenia osadu odbywać się będzie w obecności upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. Koszt ważenia odpadów ponosi Wykonawca i winień go uwzględnić w złożonej ofercie. W nawiązaniu do powyższego Zamawiający informuje, że koszt jednokrotnego przeważania (netto, tara), który poniesie Wykonawca wynosi netto 15,00 zł netto + podatek VAT 23% na podstawie wystawionej faktury VAT przez firmę, która jest właścicielem wagi samochodowej na terenie miejscowości Rogowo. Każdorazowy odbiór ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników wymaga dokonania czynności dwukrotnego przeważenia tj. pojazdu netto przed jego załadowaniem  oraz pojazdu z ładunkiem (tara) po jego dokonaniu. 
13)Każdorazowo po załadunku Wykonawca przekaże Zamawiającemu kwity wagowe potwierdzające ilość wywiezionych odpadów (ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników) wraz z kartą przekazania odpadu.
14)Potwierdzeniem przyjęcia osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników będą Karty przekazania odpadu (KPO) zatwierdzone pod względem ilościowym przez Zamawiającego.
15)Z chwilą odbioru ww. odpadów Wykonawca przejmuje całkowitą odpowiedzialność za gospodarowanie przedmiotowymi odpadami zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.)
16)Zamawiający dopuszcza wszystkie metody odzysku przewidziane w załączniku 
nr 1 i nr 2 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 
z późn. zm.) z zastrzeżeniem art. 96  tj. za wyjątkiem stosowania do celów rolniczych.
17)Wykonawca powinien posiadać aktualne decyzje/zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem (zbieranie, transport, zagospodarowanie).W przypadku osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 Wykonawca winien dołączyć jako załącznik do oferty deklarację, że w ramach limitów określonych 
w decyzji na odzysk osadów ściekowych Wykonawca może przyjąć ilość osadów określoną w przedmiotowej specyfikacji w ciągu roku obowiązywania umowy.                         W przypadku różnych procesów odzysku Wykonawca złoży oświadczenie dla każdego oferowanego procesu odzysku.
18)Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości przekazywanych Wykonawcy komunalnych osadów ściekowych, skratek i zawartości piaskowników w okresie realizacji zamówienia. Niezależnie od powyższego Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie odebraną ilość komunalnych osadów ściekowych przeznaczonych do zagospodarowania. Zamawiający dopuszcza przekazywanie osadu we własnym zakresie celem ich rolniczego wykorzystania  przy zachowaniu wymogów ustawowych.
19)Zamawiający wymaga od Wykonawcy podjęcie działań związanych 
z przedmiotem zamówienia tj. wywozem zapełnionego zbiornika (kontenera) maksymalnie  w ciągu 48 godzin od momentu powiadomienia telefonicznego (kryterium poza cenowe.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90513800-4<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90513700-3,
                90512000-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w miesiącach: 12
                    data rozpoczęcia: 01/01/2017
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Opis spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące: 
1)	kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów tj. przedłoży:
a)	aktualne decyzje/zezwolenia na transport odpadów (o kodzie 19 08 05, 19 08 01, 19 08 02) potwierdzone za zgodność przez osobę uprawnioną;
b)	aktualne decyzje/zezwolenia zezwalające na zagospodarowanie odpadów (zbieranie i/lub odzysk i/lub unieszkodliwianie) odpadów o kodach: 19 08 05, 
19 08 01, 19 08 02 potwierdzone za zgodność przez osobę uprawnioną. Jako załącznik do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć deklarację, że w ramach limitów określonych w decyzji na odzysk osadów ściekowych Wykonawca może przyjąć ilość osadów określoną w przedmiotowej specyfikacji w ciągu roku obowiązywania umowy. W przypadku różnych procesów odzysku Wykonawca złoży oświadczenie dla każdego oferowanego procesu odzysku.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, 
że:
a) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. co najmniej 
1 (jedną) usługą polegającą na:
-	odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w postaci ustabilizowanego osadu ściekowego (kod 19 08 05) o łącznej masie co najmniej 450,00 Mg/rok wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których  zostały usługi wykonane oraz dołączeniem dowodów (np. referencji bądź innego dokumentu wystawionego przez podmiot na rzecz którego była wykonywana usługa), czy zostały wykonane należycie. W przypadku uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy. Dokument winien być wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
- odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w postaci zawartości piaskowników (kod 19 08 02) o łącznej masie  co najmniej 25,00 Mg/rok wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których  zostały usługi wykonane oraz dołączeniem dowodów (np. referencji bądź innego dokumentu wystawionego przez podmiot na rzecz którego była wykonywana usługa), czy zostały wykonane należycie. W przypadku uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy. Dokument winien być wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
- odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w postaci skratek (kod 19 08 012) o łącznej masie  co najmniej 4,00 Mg/rok wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których  zostały usługi wykonane oraz dołączeniem dowodów (np. referencji bądź innego dokumentu wystawionego przez podmiot na rzecz którego była wykonywana usługa), czy zostały wykonane należycie. W przypadku uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy. Dokument winien być wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
oraz dołączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane, lub wykonywane są należycie  Załącznik nr 5 do SIWZ; 
b)	dysponuje lub będzie dysponował niezbędnym do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj. będzie posiadał co najmniej:
-	 1  pojazd przystosowany do od odbioru kontenerów, wanien lub zawartości z pojemników, zbiorników lub innych urządzeń,
-	pojemniki lub kontenery lub wanny 24 tony na odpady z Oczyszczalni ścieków w Rogowie, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SIWZ,
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Zamawiający po dokonaniu czynności badania i oceny ofert przewiduje, iż przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa 
w art. 25 ust. 1 ustawy tj. na okoliczność spełnienia warunków udziału 
w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania:
1) na okoliczność wykazania braku podstaw wykluczenia;
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży:
a)	aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym 
w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału 
w postępowaniu;
b)	aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków 
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 13 ustawy;
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży ww. dokument.
Zamawiający w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów określonych w art. 22 ustawy żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych powyżej.
e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.
7.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 niniejszej specyfikacji składa dokumenty wymienione w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r. poz. 1126) potwierdzające, że:
1)	informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, 
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby wystawione nie wystawione nie wcześniej niż w terminach określonych  w ust. 7 niniejszego rozdziału SIWZ.
9.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
10.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 7 pkt 1, składa dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
11.Oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale specyfikacji, należy przedstawić      w formie oryginału natomiast dokumenty inne niż oświadczenia mogą być składane 
w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku, gdy dokumenty dotyczy innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, to potwierdzenie za zgodność 
z oryginałem dokonują osoby upoważnione do reprezentowania tego podmiotu. Podobna zależność dotyczy podwykonawcy.
12.W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby każdy z jego członków wykazał brak podstaw do wykluczenia z postępowania, a członkowie łącznie spełniali warunki udziału                     w postępowaniu. Natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-2 i ust. 1b pkt 1-3 mogą być złożone przez Wykonawców razem lub osobno.
13.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum) do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.Przed podpisaniem umowy (w przypadku wybrania oferty jako najkorzystniejszej dla Zamawiającego) Wykonawcy składający wspólną ofertę są zobowiązani przedstawić umowę regulującą współpracę, zawierającą co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia;
b)	określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy;
c)	czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia. 
15.W przypadku, kiedy Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcom, którzy zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy będą podmiotami udostępniającymi zasoby niezbędne do realizacji zamówienia, winien załączyć do oferty dokumenty tych podmiotów, wymienione w ust. 2 niniejszego rozdziału. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Zamawiający po dokonaniu czynności badania i oceny ofert przewiduje, iż przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa 
w art. 25 ust. 1 ustawy tj. na okoliczność spełnienia warunków udziału 
w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania:
1)	na okoliczność spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 
a) Warunki dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności;
    Warunek będzie spełniony jeśli Wykonawca przedłoży:
- aktualne decyzje/zezwolenia na transport odpadów (o kodzie 19 08 05, 19 08 01, 19 08 02) potwierdzone za zgodność przez osobę uprawnioną;
-	aktualne decyzje/zezwolenia zezwalające na zagospodarowanie odpadów (zbieranie i/lub odzysk i/lub unieszkodliwianie) odpadów o kodach: 19 08 05, 19 08 01, 19 08 02 potwierdzone za zgodność przez osobę uprawnioną. Jako załącznik do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć deklarację, że w ramach limitów określonych w decyzji na odzysk osadów ściekowych Wykonawca może przyjąć ilość osadów określoną w przedmiotowej specyfikacji w ciągu roku obowiązywania umowy. W przypadku różnych procesów odzysku Wykonawca złoży oświadczenie dla każdego oferowanego procesu odzysku.
b) Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
     Warunek będzie spełniony jeśli Wykonawca przedłoży:
 -	 wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych     również wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających  czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert  Załącznik nr 5 do SIWZ, 
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wskazane usługi
w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów o których mowa powyżej.
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami  Załącznik nr 6 do SIWZ,
7.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 niniejszej specyfikacji składa dokumenty wymienione w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r. poz. 1126) potwierdzające, że:
1)	informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, 
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby wystawione nie wystawione nie wcześniej niż w terminach określonych  w ust. 7 niniejszego rozdziału SIWZ.
9.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
10.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 7 pkt 1, składa dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
11.Oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale specyfikacji, należy przedstawić      w formie oryginału natomiast dokumenty inne niż oświadczenia mogą być składane 
w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku, gdy dokumenty dotyczy innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, to potwierdzenie za zgodność 
z oryginałem dokonują osoby upoważnione do reprezentowania tego podmiotu. Podobna zależność dotyczy podwykonawcy.
12.W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby każdy z jego członków wykazał brak podstaw do wykluczenia z postępowania, a członkowie łącznie spełniali warunki udziału                     w postępowaniu. Natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-2 i ust. 1b pkt 1-3 mogą być złożone przez Wykonawców razem lub osobno.
13.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum) do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.Przed podpisaniem umowy (w przypadku wybrania oferty jako najkorzystniejszej dla Zamawiającego) Wykonawcy składający wspólną ofertę są zobowiązani przedstawić umowę regulującą współpracę, zawierającą co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia;
b)	określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy;
c)	czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia. 
15.W przypadku, kiedy Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcom, którzy zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy będą podmiotami udostępniającymi zasoby niezbędne do realizacji zamówienia, winien załączyć do oferty dokumenty tych podmiotów, wymienione w ust. 2 niniejszego rozdziału. 
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami  Załącznik nr 6 do SIWZ,</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-15 niniejszego rozdziału SIWZ:
a)	wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty Załącznik nr 1 
do SIWZ;
b)	Wykonawca załączy do oferty Pełnomocnictwo tj. dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, o ile sposób reprezentacji nie wynika z innych dokumentów np. odpisu z właściwego rejestru, załączonych do oferty oraz powinno odpowiadać w zakresie formy przepisom Kodeksu cywilnego (oryginał lub uwierzytelniony podpis).
Wykonawca, w terminie 3 dni  od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczącej:
1) kwoty, jako zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) form oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3)	ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach;
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23   Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca  może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA</td><td>60</td></tr><tr><td>TERMIN PODJĘCIA DZIAŁAŃ </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
1)	zmiany wynagrodzenia, jeżeli nastąpi zmiana kosztów zewnętrznych, będących podstawą kalkulacji ceny ofertowej, tj.: 
a)	nastąpi zmiana wysokości podatku VAT;
2)  zmiany podwykonawców, pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego;
3) zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na sposób realizacji umowy;
4)  zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy;
5)  wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 14/12/2016, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferta oraz załączniki do oferty winny być  sporządzone w języku polskim na piśmie, pismem maszynowym lub inną trwałą, czytelną techniką. Dokumenty sporządzone 
w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ.
<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com