JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161206/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161206/359900-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.pukzawiercie.pl/' target='_blank'>http://www.pukzawiercie.pl/</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 359900 - 2016
              z dnia 2016-12-06 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Zawiercie: Zapobieganie bezdomności zwierząt z terenu Gminy Zawiercie.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, krajowy numer identyfikacyjny
              36464857800000, ul.
              ul. Krzywa 
              3,
              42400  
              Zawiercie, woj.
              śląskie, państwo
              Polska, tel.
              32 494 14 00, e-mail
              sekretariat@pukzawiercie.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://www.pukzawiercie.pl/) <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.pukzawiercie.pl/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego osobiście lub przesyłką pocztową<br />
                Adres:
                <br />Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Krzywa 3  42-400 Zawiercie</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Zapobieganie bezdomności zwierząt z terenu Gminy Zawiercie.<br /><b>Numer referencyjny: </b>PUK 1/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest: 
Zapobieganie bezdomności zwierząt z terenu Gminy Zawiercie.

I.	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

1.	Wymagania dotyczące wyłapywania bezdomnych zwierząt polegające na:

1)	Prowadzeniu bieżącego monitorowania terenu miasta Zawiercie (lustracja) w zakresie występowania bezdomnych zwierząt (pozostających bez opieki). 
2)	Podejmowaniu działań zmierzających do wyłapania bezdomnego zwierzęcia niezwłocznie, jednak nie później niż 2 godziny od momentu powzięcia wiadomości o zaistniałym zdarzeniu z prowadzonego monitorowania miasta (lustracji terenu miasta) lub uzyskaniu informacji: od Zamawiającego, Policji, Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego, innych podmiotów lub mieszkańców. 
3)	Sfotografowaniu każdego wyłapanego zwierzęcia.
4)	Posiadaniu czytnika mikroczipów do elektronicznej identyfikacji zwierząt.
5)	Po wyłapaniu każdego zwierzęcia sprawdzenie czy zwierzę nie posiada tzw. mikroczipu dającego możliwość odszukania właściciela zwierzęcia w bazie danych. Po sprawdzeniu danych właściciela należy bezzwłocznie zwrócić zwierzę właścicielowi.   
6)	W przypadkach szczególnych tj.: gdy zwierzę jest ranne lub agresywne  przeprowadzenie interwencji polegającej na wyłapaniu bezdomnego zwierzęcia należy wykonać natychmiast od momentu powzięcia wiadomości o zaistniałym zdarzeniu z prowadzonego monitorowania miasta (lustracji terenu miasta) lub uzyskaniu informacji: od Zamawiającego, Policji, Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego, innych podmiotów lub mieszkańców.
7)	Wykonywaniu usługi przy użyciu urządzeń i środków nienarażających zwierzęcia na urazy i cierpienia.
8)	W przypadku zwierząt martwych - uprzątnięcia padliny zwierzęcia z terenu gminy Zawiercie przy użyciu odpowiedniego sprzętu umożliwiającego ich zebranie oraz posprzątanie resztek (oderwane części zwierzyny, krwi) nie później niż 2 godziny od momentu powzięcia wiadomości o zaistniałym zdarzeniu z prowadzonego monitorowania miasta (lustracji terenu miasta) lub uzyskaniu informacji: od Zamawiającego, Policji, Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego, innych podmiotów lub mieszkańców. 
9)	Odprowadzaniu z terenu gminy Zawiercie bezdomnych zwierząt do schroniska przystosowanym samochodem umożliwiającym prawidłowe ulokowanie zwierzęcia w czasie transportu.
10)	Zapewnieniu całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt bezdomnych. 
11)	Wykonaniu obowiązków, o których mowa w pkt 9 i 10 niezwłocznie jednak nie później niż w czasie 1 godziny od przeprowadzenia interwencji wyłapania bezdomnego zwierzęcia.

2.	Wymagania dotyczące sprawowania opieki nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Zawiercie:

1)	Prowadzenie 14 - dniowej kwarantanny zwierząt nowo przybyłych, 
2)	Karmienie i pojenie zwierząt, w tym mi.in.:
a)	podawanie zbilansowanej karmy dla zwierząt o min. zawartości mięsa 50% w ciągu dnia każdemu zwierzęciu,
b)	wyeliminowanie chleba i produktów pochodnych z diety zwierząt,
c)	zapewnienie w przypadku spadku temperatury powietrza w ciągu dnia do 0°C lub poniżej ciepłego posiłku w ciągu dnia dla każdego zwierzęcia,
d)	zapewnienie stałego dostępu do wody zdatnej do picia dla każdego zwierzęcia.
3)	Zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej, w tym m.in.:
a)	leczenie zwierząt,
b)	prowadzenie szczepień przeciw wściekliźnie i chorobom wirusowym,
c)	badanie zwierząt przez lekarza weterynarii,
d)	zwalczanie pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych,
e)	obligatoryjna sterylizacja albo kastracja dla zmniejszenia populacji zwierząt w schronisku,
f)	humanitarne uśmiercanie zwierząt w sposób polegający na zadaniu przy tym minimum cierpienia fizycznego i psychicznego w uzasadnionych przypadkach wynikających z przepisów prawa, w tym usypianie ślepych miotów,
g)	prowadzenie obserwacji zwierząt bezdomnych, które pogryzły człowieka.
4)	Zapewnienie warunków bytowych zwierząt odpowiednich do potrzeb biologicznych, w tym mi.in.:
a)	zapewnienie pomieszczenia chroniącego je przed zimnem, upałami i opadami atmosferycznymi z dostępem do światła dziennego, umożliwiającego zmianę pozycji ciała,
b)	systematyczne oczyszczanie klatek, boksów i wybiegów dla zwierząt w schronisku,
c)	w przypadku spadku temperatury powietrza w ciągu dnia do 0° C lub poniżej zaopatrzenie budy dla tych zwierząt w słomę lub w inny sposób zapewniający docieplenie budy,
d)	zapewnienie psom wybiegu na terenie schroniska o powierzchni min. 700 m2.
5)	Zapewnienie psom spaceru w ramach prowadzonego wolontariatu: 
a)	wolontariat odbywać się będzie na podstawie umowy wolontariatu przygotowanej przez Wykonawcę,
b)	wolontariusze będą wyprowadzać psy na spacer w soboty i niedziele, w godzinach: od 1000 do 1400, 
c)	w wolontariacie mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie, niepełnoletnie wyłącznie w towarzystwie pełnoletniego opiekuna.
d)	każdy wolontariusz musi przed wyprowadzeniem psów z kojców oraz po wprowadzeniu psów do kojca zgłosić się do odpowiedniego pracownika schroniska. 
Wyjątek od wymagań określonych w pkt 5 stanowią psy chore, dla których zalecane jest ograniczenie ruchu wskazane przez lekarza weterynarii w karcie choroby psa.
6)	Utrzymywanie w schronisku dożywotnio zwierzęcia, co do którego brak jest możliwości ustalenia właściciela po upływie terminu 14 dni  lub przekazanie osobom chętnym do zaopiekowania się nim.
7)	Posiadanie przez schronisko własnej, aktualniej strony internetowej.
8)	Prowadzeniu działań związanych z poszukiwaniem nowych właścicieli dla wyłapanych zwierząt, w tym:
a)	zamieszczenie przez  schronisko (do którego trafiać będą zwierzęta) na swojej stronie internetowej fotografii wyłapanego zwierzęcia oraz informacji o miejscu jego znalezienia w terminie do 3 dni od wyłapania zwierzęcia  oraz przekazanie jego fotografii i w/w informacji na adres poczty elektronicznej Zamawiającego: zwierzeta@pukzawiercie.pl
b)	zamieszczenie przez Wykonawcę najpóźniej następnego dnia po wyłapaniu bezdomnego zwierzęcia jego danych w Międzynarodowej Bazie Danych, nadzorującej w Polsce elektroniczny system znakowania zwierząt na jej stronie internetowej: www.safe-animal.eu
c)	oddawanie zwierząt do adopcji na podstawie zawartej umowy adopcyjnej sporządzonej przez Wykonawcę wg wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do umowy w wyodrębnionym pomieszczeniu przeznaczonym na ten cel,
d)	przeprowadzenie kontroli przez pracowników Wykonawcy wraz z pracownikami Zamawiającego losowo wybranych zaadoptowanych zwierząt w ich nowych domach na koszt Wykonawcy (maksymalnie do dwóch adopcji w miesiącu).
e)	Zwierzęta nie będą oddawane do adopcji  osobom:
-	nieletnim,  
-	nietrzeźwym bądź pod wpływem narkotyków,
-	którym wcześniej zostało zabrane zwierzę z powodu znęcania się nad nim, lub z braku należytej opieki, 
-	do przetrzymywania na działkach rekreacyjnych lub na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych.  
9)	Znakowanie zwierząt bezdomnych przyjmowanych do schroniska za pomocą mikroczipów zakupionych przez Wykonawcę.
10)	Zapewnienie całodobowej dyspozycyjności i łączności z Zamawiającym, telefonicznej i/lub za pośrednictwem faxu w celu realizacji  przedmiotu niniejszego zamówienia.		
11)	Opieka nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmianie. Zakup karmy dla wolno żyjących kotów i dokarmianie kotów w miejscach ich bytowania. Prowadzenie wykazu miejsc, gdzie będą dokarmiane wolno żyjące koty. Częstotliwość dokarmiania wolno żyjących kotów oraz ilość wykładanej karmy uzależniona będzie od ilości bytujących w danym miejscu wolno żyjących kotów. 
12)	Prowadzeniu sterylizacji i kastracji wolno żyjących kotów. Wykonanie przez okres trwania umowy do 120 zabiegów sterylizacji kotek i do 30 zabiegów kastracji kocurów. Wyłapanie kotów przy udziale osób dokarmiających zwierzęta, pracowników administracji mieszkaniowych oraz dostarczenie do punktu weterynaryjnego, gdzie będą poddane zabiegom sterylizacji i kastracji, a po zabiegach izolowane przez okres niezbędny do rehabilitacji zwierząt. Po okresie rehabilitacji wypuszczenie zwierząt w miejscach, z których zostały zabrane. Sporządzenie wykazu miejsc z których zabrano wolno żyjące koty oraz  zbiorczego wykazu wykonanych usług: sterylizacji i kastracji z podaniem ilości i terminów wykonanych zabiegów, podpisanego przez lekarza weterynarii przeprowadzającego zabiegi.          
13)	Postępowanie  z  martwymi  zwierzętami ich  częściami  zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (np. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późniejszymi zmianami), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 250  z późniejszymi zmianami), ustawą  z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób  zakaźnych zwierząt (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 1539 z późniejszymi zmianami)).   

3.	Wymagania dotyczące schroniska dla bezdomnych zwierząt:
1)	Wykonawca winien dysponować schroniskiem dla bezdomnych zwierząt.
2)	Schronisko dla bezdomnych zwierząt winno być zlokalizowane w miejscu umożliwiającym spełnienie wymogu określonego w ust. 1 pkt 11. 
3)	Schronisko dla bezdomnych zwierząt winno być prowadzone przez Wykonawcę własnym kosztem i staraniem (prace inwestycyjne, modernizacyjne i remontowe), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności: 
a)	ustawą o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 856 z późniejszymi zmianami),
b)	rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 158, poz. 1657),
c)	ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późniejszymi zmianami) i innymi  właściwymi  przepisami w tym zakresie. 
4)	Schronisko winno być prowadzone całodobowo (obsługa przez odpowiednio wymaganą ilość  wykwalifikowanych osób oraz odpowiednio wymaganą ilość sprzętu i środków technicznych).
5)	Schronisko winno być dostępne  dla mieszkańców codziennie w godzinach: latem  od 800 do 1600, zimą od 900  do 1500, w soboty i niedziele w godzinach od 900 do 1400.  
6)	Schronisko winno być wyposażone w środki przystosowane do odprowadzenia bezdomnych  zwierząt m.in. kagańce, obroże, smycze, chwytaki itp. Urządzenia i środki, które będą używane do odprowadzania bezdomnych zwierząt nie mogą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt oraz zadawać im cierpienia.     
7)	W schronisku winna być prowadzona  dezynfekcja, dezynsekcja i deratyzacja klatek, boksów i wybiegów dla zwierząt.
a)	dezynfekcja  wyjaławianie (odkażanie) klatek, boksów, wybiegów dla zwierząt
b)	dezynsekcja  tępienie insektów gryzących, mrówek faraona, karaluchów, pluskwiaków itp.     
c)	deratyzacja  tępienie gryzoni oraz innych szkodników gryzących. 
8)	Schronisko winno być utrzymane we właściwym  stanie  technicznym, sanitarnym i porządkowym. 

Zamawiający przed podpisaniem umowy sprawdzi, jakie warunki panują w schronisku. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania w schronisku kontroli z wykonywanych zapisów umowy przez pracowników Zamawiającego bez zawiadomienia Wykonawcy o terminie kontroli. 

4.	Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy prowadzenie dokumentacji, w tym m.in.:

a)	Zakładanie Kart Informacyjnych dot. przewiezienia i umieszczenia w schronisku bezdomnego zwierzęcia wyłapanego na terenie Gminy Zawiercie - zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy. 
b)	Zakładanie Protokołu  oddania zwierzęcia, które zgubiło się lub uciekło właścicielowi  -  zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy.
c)	Prowadzenie wykazu zwierząt (osobno psów i kotów) przebywających w schronisku  Karta Ewidencyjna dla każdego zwierzęcia, która uwidacznia historię zwierzęcia w schronisku - zgodnie z wymogami określonymi w §6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23.06.2004r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz.U. Nr 158,poz. 1657). Kartę ewidencyjną zwierzęcia należy  założyć najpóźniej w dniu następnym po dniu przyjęcia zwierzęcia do schroniska. Obowiązek zakładania kart ewidencyjnych dla nowo przybyłych zwierząt Wykonawca winien rozpocząć od dnia zawarcia umowy. Wzór karty ewidencyjnej stanowi załącznik nr 3 do umowy. Wykonawca winien również każdorazowo do karty ewidencyjnej założyć książeczkę zdrowia psa i kota.
d)	Prowadzenie Miesięcznej ewidencji interwencji dotyczących zapobiegania bezdomności zwierząt z terenu gminy Zawiercie  zgodnie z załącznikiem nr 4 do umowy oraz Miesięcznej ewidencji usług dot. wolnożyjących kotów na terenie gminy Zawiercie    zgodnie z załącznikiem nr 5 do umowy.
e)	Przeprowadzanie adopcji zwierząt ze schroniska na podstawie umowy adopcyjnej  zgodnie z załącznikiem nr 6 do umowy.
f)	Prowadzenie książki  kontroli  weterynaryjnej, w której będą dokonywane  wpisy lekarza  weterynarii dotyczące wydanych zaleceń.
Wykonawca zobowiązany jest przekazywać Zamawiającemu miesięczne ewidencje, o których mowa w ust. 4 pkt 4 na zasadach zawartych we wzorze umowy.

II.	W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w odpowiednim punkcie Formularza oferty przeprowadzenia działań edukacyjnych (kryterium, którym Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty), polegających na przeprowadzeniu przez Wykonawcę pogadanek edukacyjnych (prelekcji) trwających od 35 do 45 min., w zakresie opieki nad zwierzętami, humanitarnego traktowania zwierząt oraz działań zmierzających do zmniejszenia liczby bezdomnych zwierząt z uczniami zawierciańskich szkół podstawowych oraz z dziećmi uczęszczającymi do zawierciańskich przedszkoli.

1)	Ilość Szkół Podstawowych na terenie Gminy Zawiercie  8: 
	Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Zawierciu ul. Powstańców Śląskich 18,
	Szkoła Podstawowa nr 5 im. Adama Mickiewicza w Zawierciu ul. Paderewskiego 49,
	Szkoła Podstawowa nr 6 im. Janusza Korczaka w Zawierciu ul. Wierzbowa 4,
	Szkoła Podstawowa nr 7 im. Marii Konopnickiej w Zawierciu ul. Oświatowa 55,
	Szkoła Podstawowa nr 8 w Zawierciu ul. Wojska Polskiego 55,
	Szkoła Podstawowa nr 9 im. Marii Dąbrowskiej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 117
	Szkoła Podstawowa nr 11 w Zawierciu ul. Zarzecze 2,
	Szkoła Podstawowa nr 13 w Zawierciu ul. Filaretów 9.

Wykonawca przeprowadzi 8 prelekcji w Szkołach Podstawowych -  po jednej prelekcji dla wszystkich klas trzecich razem w każdej Szkole Podstawowej, które należy przeprowadzić w  terminie do dnia 31 maja 2017 r. 

2)	Ilość Przedszkoli na terenie Gminy Zawiercie  9:
	Przedszkole nr 1 w Zawierciu ul. Paderewskiego 57,
	Przedszkole nr 2 w Zawierciu ul. Marszałkowska 28,
	Przedszkole nr 3 w Zawierciu ul. Wyszyńskiego 5A,
	Przedszkole nr 4 w Zawierciu ul. Gałczyńskiego 5,
	Przedszkole nr 5 w Zawierciu ul. Moniuszki 9,
	Przedszkole nr 6 w Zawierciu ul. Sienkiewicza 32,
	Przedszkole nr 7 w Zawierciu ul. Sienkiewicza 60,
	Przedszkole nr 8 w Zawierciu ul. Wierzbowa 8,
	Przedszkole nr 15 w Zawierciu ul. Wierzbowa 27.

Wykonawca przeprowadzi 9 prelekcji w Przedszkolach -  po jednej prelekcji dla wszystkich grup przedszkolaków w każdym Przedszkolu, które należy przeprowadzić w  terminie do dnia 31 maja 2017 r.

3)	Razem w Szkołach Podstawowych i Przedszkolach w Zawierciu Wykonawca przeprowadzi 17 prelekcji.

4)	Prelekcja musi być oparta o konspekt stanowiący Załącznik nr 7 do umowy.
Wykonawca skonsultuje przygotowaną prezentację z Zamawiającym. Zobowiązany również będzie do samodzielnego ustalenia z placówką oświatową terminu prelekcji.  Zamawiający wymaga aby prelekcja trwała minimum 35 minut, jednakże długość prelekcji nie może przekroczyć 45 minut. Podczas prelekcji Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania prezentacji, którą przedstawi za pomocą rzutnika multimedialnego. 
Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie przeprowadzenia prelekcji, przynajmniej na trzy dni przed tym terminem. 

5)	Na potwierdzenie przeprowadzenia pogadanek Wykonawca zobowiązany będzie posiadać protokoły ze zorganizowanych wizyt, potwierdzone przez placówki oświatowe i przedłożyć je Zamawiającemu najpóźniej do dnia 15 czerwca 2017r.

Zamawiający zastrzega sobie prawo obecności na losowo wybranych pogadankach (prelekcjach).

III.	Charakterystyka ilościowa wyłapanych zwierząt z terenu gminy Zawiercie w roku 2016r. od stycznia do listopada:
	Ilość zwierząt umieszczonych w schronisku wynosiła: 175 psy i 90 kotów.
	Ilość psów i kotów oddanych do adopcji wynosiła: 19
	Ilość psów oddanych właścicielowi wynosiła: 40.

IV.	Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 166 z późn. zm.). wszystkich osób, które będą wykonywać następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia polegające na wykonaniu:
	wyłapywaniu bezdomnych zwierząt,
	przyjmowaniu zwierząt do schroniska,
	znakowaniu przyjętych zwierząt do schroniska, 
	całodobowego nadzoru i pełnienie opieki nad zwierzętami w schronisku,
	przeprowadzaniu działań dot. adopcji zwierząt w schronisku,
	prowadzeniu dokumentacji.

V.	Wykonawca winien zapewnić, aby schronisko było dostosowane dla potrzeb wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych. Na terenie schroniska nie mogą znajdować się bariery architektoniczne, które mogłyby utrudniać poruszanie się osób niepełnosprawnych, np. na wózkach inwalidzkich.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>98380000-0<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>85200000-1,
                98000000-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2017r., jednakże nie wcześniej niż od 1 stycznia 2017r.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt lub posiadać porozumienie z właściwym organem samorządu terytorialnego.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a)	Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi polegające na:
	prowadzeniu ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i/lub
	prowadzeniu schroniska dla bezdomnych zwierząt i/lub
	realizowaniu programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
	na kwotę co najmniej 200 000,00 zł brutto każda (słownie: dwieście tysięcy zł). 

W przypadku wykonywania i niezakończenia jeszcze usługi Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny spełniania warunku.

b)	Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem następującymi osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje lekarza weterynarii.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">nie dotyczy
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	w celu wykazania spełniania warunku z SEKCJI III pkt 1.1):

	Zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt wydane na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 250  z późniejszymi zmianami)

lub 

	Porozumienie zawarte z właściwym organem samorządu terytorialnego dot. zapewnienia bezdomnym zwierzętom opieki i prowadzenia w tym celu schroniska dla zwierząt zawarte na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 856 z późniejszymi zmianami).

Powyższe dokumenty muszą być aktualne w trakcie trwania umowy. W przypadku ich braku Zamawiający odstąpi od umowy.  

2)	w celu wykazania spełniania warunków z SEKCJI III pkt 1.3):

	wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

	wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia                                                                              publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Jeśli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, wówczas zobowiązany jest złożyć dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji na zasadach określonych w art. 22a. Dokument ten np. zobowiązanie (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby).


<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">nie dotyczy</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 


</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy          złotych).
1)	Wadium może być wniesione w:
-	pieniądzu,
-	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	gwarancjach bankowych,
-	gwarancjach ubezpieczeniowych,
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).

2)	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

2.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski nr: 08 1050 1142 1000 0090 3096 5843
z dopiskiem: Zapobieganie bezdomności zwierząt z terenu Gminy Zawiercie.

Uwaga: 
Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.

1)	Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów).
2)	Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2 ppkt 7. lit. a).
3)	Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4)	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
5)	Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt. 2 ppkt 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
6)	Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7)	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami:
a)	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
b)	jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-	odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
-	nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ,
-	zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika lub jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
3.	Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena ofertowa </td><td>50</td></tr><tr><td>czas reakcji na zgłoszenie </td><td>10</td></tr><tr><td>aspekt społeczny - aktywny wolontariat </td><td>25</td></tr><tr><td>działania edukacyjne w zakresie opieki nad zwierzętami, humanitarnego traktowania zwierząt oraz działań zmierzających do zmniejszenia liczby bezdomnych zwierząt </td><td>5</td></tr><tr><td>śmiertelność zwierząt w schronisku </td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, zawiera załączony do SIWZ wzór umowy (załącznik nr 4).
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Warunki określono również poniżej:
1)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy jedynie w przypadku normatywnej zmiany stawki podatku VAT - stosownie do tej zmiany oraz od miesiąca następującego po miesiącu, w którym weszły w życie przepisy prawa dotyczące  zmiany stawki podatku.    
2)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany osoby przy pomocy której Wykonawca realizuje przedmiot umowy. W przypadku braku możliwości wykonywania przedmiotu umowy przez wskazaną osobę, (rozwiązanie umowy, śmierć, długotrwała choroba, utrata uprawnień, inne uzasadnione okoliczności niepozwalające wykonywać wskazanym osobom powierzone czynności) wówczas Wykonawca może powierzyć te czynności innym osobom o kwalifikacjach spełniających co najmniej takie warunki jakie podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dla przeprowadzonego postępowania. 
3)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji umowy w zakresie nie przewidzianym w ofercie. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca  powoływał  się,  na  zasadach  określonych  w  art.  22a  ust.1 Prawo zamówień publicznych,  w  celu  wykazania spełniania  warunków  udziału  w  postępowaniu  lub  kryteriów  selekcji,  Wykonawca  jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie  spełnia  je  w  stopniu  nie  mniejszym  niż  podwykonawca,  na  którego  zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ.
5)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treść złożonej oferty w takim zakresie w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego,
6)	Zamawiający przewiduje możliwość zastąpienia Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą w wyniku połączenia, podziału, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia na podstawie art.24 ust.1. ustawy Pzp oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian u mowy, lub przekształcenie Wykonawcy będącego następstwem sukcesji uniwersalnej, w związku z sukcesją generalną, dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przekształcony Wykonawca musi nadal spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz nie mogą zachodzić wobec niego podstawy wykluczenia na podstawie art. 24 ust. ustawy Pzp.
3.	Zmianie podlegają także inne postanowienia w stosunku do treści oferty jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności:
1)	Zmiana danych związana z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiana danych teleadresowych Wykonawcy lub Zamawiającego - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Zmiana nazwy Wykonawcy - winno nastąpić w formie aneksu do umowy.
2)	Zmiany postanowień umowy następują zgodnie z zasadami określonymi w umowie oraz przy zastosowaniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych i nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
3)	W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmiany umowy, każda ze Stron może wystąpić z wnioskiem na piśmie w sprawie możliwości dokonania takiej zmiany. We wniosku należy opisać, uzasadnić zmianę oraz dołączyć stosowne dokumenty  dotyczy to przypadków kiedy dla potwierdzenia dokonania zmiany zasadnym jest przedłożenie odpowiednich dokumentów.
4)	Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych w niniejszym ustępie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 
5)	Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.
4.	Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 14/12/2016, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. Do oferty należy dołączyć:
1)	Oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia  załącznik nr 2 do SIWZ, które należy złożyć w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej.
2)	Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu  załącznik nr 3 do SIWZ, które należy złożyć w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej.
3)	Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie   jeśli dotyczy.
4)	Dowód wniesienia wadium:
-	w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium;
-	w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu.
UWAGA:
1)	Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352);
2)	W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty;
3)	W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów;
4)	W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 06.12.2016r.</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com