JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161206/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161206/360006-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.wiazowica.com' target='_blank'>http://www.bip.wiazowica.com</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 360006 - 2016
              z dnia 2016-12-06 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Wiązownica: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz  nieruchomości  mienia komunalnego 
z terenu Gminy Wiązownica 
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Wójt Gminy Wiązownica, krajowy numer identyfikacyjny
              55167400000, ul.
              Wiązownica 
              208,
              37522  
              Wiązownica, woj.
              podkarpackie, państwo
              Polska, tel.
              016 622-36-31, e-mail
              ugwiazownica@o2.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.wiazownica.cm<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.wiazownica.com</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.wiazowica.com</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofety należyzłożyć osobiście,  przez opertatowa pocztowego lub przesyłką kurierską<br />
                Adres:
                <br />Gmina Wiązownica ul. Warszawska 15, 37-522 Wiązownica</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz  nieruchomości  mienia komunalnego 
z terenu Gminy Wiązownica 
<br /><b>Numer referencyjny: </b>IZ.271.24.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b><br />Nie dotyczy<br /><b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b><br />2<br /><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest systematyczny odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie  Gminy Wiązownica oraz  nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
Przedmiot zamówienia należy realizować z uwzględnieniem uregulowań prawnych zawartych w następujących aktach:
	Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.             z 2016 r. poz. 250 ze zm.),
	Uchwała Nr XXVIII/413/16 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 30 maja 2016 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego  z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego.
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016r. poz. 934),
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645),
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz.676),
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122),
	Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016r. poz. 672 ze zm.), 
	Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.), 
	Uchwała Nr XXIII/158/2016 Rady Gminy Wiązownica z dnia  2 sierpnia 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wiązownica, 
	Uchwała Nr XXIII/157/2016 Rady Gminy Wiązownica z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Wiązownica i zagospodarowania tych odpadów.
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości               (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 

PODZIAŁ ZAMÓWIENIA NA CZĘŚCI
Zgodnie z art. 36aa ustawy Pzp. zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został podzielony na 2 odrębne części, z których każda będzie stanowić przedmiot odrębnej oceny.
Zamawiający nie ogranicza maksymalnej liczby części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy, co oznacza, że Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub tylko na wybrane części zamówienia.  

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ZOSTAŁ PODZIELONY NA 2 ODRĘBNE CZĘŚCI.
ZAKRES USŁUG OBEJMUJE :
Część Nr 1 
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy  Gminy Wiązownica obejmuje:
1.	Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z gospodarstw domowych. 
2.	Odbiór odpadów segregowanych w tym odpadów ulegających biodegradacji. 
3.	Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 
4.	Dostarczanie do gospodarstw domowych worków do selektywnej zbiórki odpadów:
- koloru białego na szkło 120 l,
	- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe - 120 l, 
	- koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale  120 l, 
	- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpadów zielonych - 120 l, 
5.  Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia,    
        lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory.
6.  Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów nie będą objęte nieruchomości niezamieszkałe tj. 
     zakłady usługowo  produkcyjne i domki letniskowe.
7. Wykonawca   będzie zobowiązany do odbioru odpadów z PSZOK na zgłoszenie telefoniczne. 
Wyposażenie PSZOK w odpowiednie pojemniki  leży po stronie wykonawcy. Punkt ma umożliwić odbiór odpadów  zbieranych selektywnie, w szczególności odpadów niebezpiecznych, np.  przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie, akumulatory, świetlówki, opakowania po farbach, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, opony. 
     PSZOK winien zostać wyposażony w odpowiednie kontenery i pojemniki umożliwiające selektywną zbiórkę wszystkich frakcji, powinny być odpowiednio oznakowane dla odpowiednich      
     frakcji. PSZOK jest zlokalizowany na terenie oczyszczalni ścieków w miejscowości Wiązownica.
     Wykonawca wyposaży PSZOK w następujące  kontenery i pojemniki:
Kp 7 -  zużyte  opony,
Kp 7 -  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki, zużyte baterie i akumulatory,
Poj. 1200 l -  przeterminowane leki i chemikalia,
Poj. 1200 l -  opakowania po środkach ochrony roślin,
Kp 7 -  zimny popiół, żużel,
Poj. 1200 l -  papier, tektura, tworzywa sztuczne, metale. 
Odpady budowlane i wielkogabarytowe będą składowane luzem.
    Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych z PSZOK w Wiązownicy 
    odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia.
    UWAGA: Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych nie będzie można  oddawać  
    odpadów  zmieszanych.
    Częstotliwość odbioru odpadów z  PSZOK  -  wg. potrzeb na telefoniczne zgłoszenie, nie częściej 
    jednak niż 1 raz na kwartał.

ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY
1. Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system mieszany (pojemnikowy i workowy) 
    zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych oraz system workowy na odpady segregowane.
2. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła" w pojemnikach lub workach foliowych  do tego celu przeznaczonych  o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport.	Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach.
3. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy  prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego  przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu  i uzgodnionego z  Zamawiającym z częstotliwością jeden raz w miesiącu.  Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania Umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z  przyjętego  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów segregowanych. 
5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może  polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie  odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru.

ODPADY  ODBIERANE BEZPOŚREDNIO Z NIERUCHOMOŚCI  NA INDYWIDUALNE   ZGŁOSZENIE I ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ 
Zamawiający  informuje, że dodatkowo  wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia  odbioru  odpadów segregowanych i zmieszanych,  zbieranych w systemie   indywidualnym   u    źródła w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych wszystkim, którzy zgłoszą taką  konieczność.
Dodatkową usługą odbioru odpadów komunalnych segregowanych i zmieszanych na indywidualne zgłoszenie, objęty zostanie teren  wyłącznie miejscowości Szówsko  Krzyżówka,   dla niżej wymienionych  ulic:
    - Szówsko ul. A. Chmielowskiego
    - Szówsko oś. Milenijne
    - Szówsko ul. Kwiatowa
    - Szówsko ul. Ogrodowa
    - Szówsko ul. Sadowa
    - Szówsko ul. Zamojska
    Odbiorem odpadów z  tego terenu objętych zostanie ok. 50 indywidualnych gospodarstw domowych. 
    Szczegółowy wykaz  nieruchomości  objętych dodatkowym odbiorem odpadów zostanie   sporządzony przez Wykonawcę na podstawie  indywidualnych zgłoszeń  właścicieli nieruchomości.  Podstawą do wykonania dodatkowej usługi stanowić będzie umowa  zawarta pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą świadczącym usługi  odbioru odpadów. Odpłatność za dodatkową indywidualną usługę  odbioru odpadów, ponosił będzie właściciel nieruchomości.  Wysokość opłaty nie może przekraczać stawek jednostkowych, stanowiących podstawę wyceny oferty.

ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW NIESEGREGOWANYCH POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW    DOMOWYCH 
1. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV o poj. 110 
    - 120 l, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym  o  poj.  również 120 l.  Dopuszcza się 
    zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, w sytuacji  gdy ilość wytworzonych w 
    danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika   przeznaczonego 
    na ten rodzaj odpadów lub gdy nieruchomość zamieszkuje jedna osoba.
2. Jeżeli  w  toku  realizacji  zamówienia  nastąpi  uszkodzenie  lub  zniszczenie  pojemnika wynikłe             
    z   winy  Wykonawcy,  jego  naprawienie  i  doprowadzenie  do  stanu  poprzedniego  należy  do 
         Wykonawcy. 
3. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny  w godzinach 730  1530 celem nadzorowania     
         przez Zamawiającego odbierania odpadów. 
4. Częstotliwość odbioru  odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu,  

ODBIERANIE ODPADÓW SEGREGOWANYCH W TYM ODPADÓW ULEGAJĄCYCH BIODEGRADACJI 
a) Selektywnie zbierane odpady komunalne, 
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Wiązownica będzie się odbywa  w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 
Wprowadza się następujące rodzaje worków:
- koloru białego na szkło 
- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe, 
- koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale, 
- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone,
- koloru czarnego na odpady niesegregowane (zmieszane).
Wykonawca zobowiązany jest przekazać komplet worków do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych dla każdego właściciela nieruchomości. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Wykonawca  zobowiązany jest w cenie oferty uwzględnić również cenę  worków do selektywnej zbiórki odpadów.
Częstotliwość odbioru  odpadów segregowanych - 1 raz w miesiącu

b) Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone 
Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym (worek w kolorze brązowym 120 l)  
Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji : 1 raz  w miesiącu, 

ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW WIELKOGABARYTOWYCH, SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO,      
ZUŻYTYCH OPONY
a) Odpady wielkogabarytowe,  opony,  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 
Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio u źródła sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 
Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużyte  opony i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego  2 raz w ciągu obowiązywania umowy. 

ZAKRES USŁUG OBEJMUJE:
Część Nr 2
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica w szczególności:
1.	Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z nieruchomości  mienia komunalnego. 
2.	Odbiór odpadów ulegających biodegradacji. 
3.	Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 
4.	Wyposażenie  poszczególnych nieruchomości tj. Urząd Gminy,  cmentarze, kompleksy sportowe ORLIK, boiska sportowe, gminne punkty zbiórki odpadów komunalnych w Radawie, GOWIR w Radawie  w następujące pojemniki:
4.1 UG  2 pojemniki 1100 l.
4.2 GOWIR  5 pojemników 1100 l.
4.3 cmentarze 3x po 2 pojemniki 1100 l
4.4 ORLIK  3 pojemników po 240 l
4.5 boiska sportowe 7 pojemników po 110 l 
4.6 punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l.
5.  Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia,    
        lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory.

ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI MIENIA KOMUNALNEGO GMINY WIĄZOWNICA
1. Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system  pojemnikowy zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych.
2. Odpady komunalne niesegregowane powinny być zbierane w pojemnikach  do tego celu  przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego  i sanitarnego transport. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich wyznaczonych miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach.
3. Odbiór odpadów zmieszanych prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego  przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu  i uzgodnionego z Zamawiającym z następującą  częstotliwością: 
    - UG  2 pojemniki 1100 l. 	- 2 razy w miesiącu
    - GOWIR  5 pojemników 1100 l.  -  1 raz w tygodniu poza sezonem a w sezonie (maj-wrzesień) 2 
      razy w tygodniu. 
    - cmentarze 3x po 2 pojemniki 1100 l  1 raz w miesiącu,
    - ORLIK  3 pojemników po 240 l  1 raz w miesiącu,
    - boiska sportowe 7 pojemników po 110 l  - 1 raz w miesiącu,
    - punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l. - 1 raz w tygodniu poza sezonem a w 
      sezonie (maj-wrzesień) 2 razy w tygodniu. 
    Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania     
    umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z  przyjętego  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów. 
5.	W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest  możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może  polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów, oraz innych terminów ich odbioru. 
W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
6.  Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie 
     odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów 
    z pojemników podczas dokonywania odbioru.

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TRANSPORTU ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Wykonawca zobowiązany jest  przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w niezbędnej ilości do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, przystosowanymi do odbioru poszczególnych typów odpadów, w sposób wykluczający mieszania się odpadów, w szczególności winien dysponować pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zebranych selektywnie oraz pozostałych odpadów określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
 Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbioru odpadów komunalnych wspólnie z innymi  odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania transportowanych odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych przewidzianej do obsługi Gminy Wiązownica zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.  Przekazanie odpadów należy udokumentować zamawiającemu w okresach miesięcznych. Kartę przekazania odpadów  należy przedłożyć zamawiającemu w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.

SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA I EWIDENCJI ODPADÓW
Wykonawca odbierający odpady komunalne  zobowiązany jest do:
a)	przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych  oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych  do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych  przewidzianych do obsługi Gminy Wiązownica w Wojewódzkim Planie Gospodarowania Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, 
b)	przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami  - ustawa  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 r. poz.21 ), 
c)	prowadzenia ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz  przedkładania ich Zamawiającemu, 
d)	Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia                   i  odzysku  innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych  (Dz.U. z 2012 r., poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania  do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, 
e)	W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia                      i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali  powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 
f)	Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie  z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych związanych   z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 
g)	Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań                                  i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) oraz wykonywanie  innych obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami.

POZOSTAŁE WYMAGANIA FORMALNE ORAZ  INNE WYMAGANIA:
Wykonawca zobowiązany jest  w dniu podpisania umowy oraz przez cały okres, tj. do dnia 31.12.2017 r. spełniać następujące wymagania:
a) posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13   września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem zamówienia,
c) posiadać zawartą umowę z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych  bądź zastępczymi instalacjami przewidzianymi do obsługi Gminy Wiązownica zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
d) wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy polisy  ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. 
e) wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłową realizację usługi,
f) wykonawca wyznaczy koordynatora, z którym Zamawiający będzie  się kontaktował bezpośrednio w sprawach dotyczących realizacji przedmiotu umowy  w dni powszednie  w godz. 7.30  15.30.
g) wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku realizacji umowy na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
h) bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Wiązownica lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy gminy Wiązownica na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; 
i) teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim; 
j) miejsce do parkowania pojazdów winno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 
k) baza ta musi być wyposażona w urządzenia do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania,

INFORMACJE  PRZEKAZANA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DO SPORZĄDZANIU OFERTY PRZETARGOWEJ:
1. W celu sporządzenia oferty zamawiający  podaje szacunkową ilość odpadów wytworzonych na terenie gminy Wiązownica przez mieszkańców, wynikającą z  przekazanych sprawozdań za rok 2015 r.   1 129,2 Mg. , I półrocze 2016 r. 598,38 Mg
2. Ilość gospodarstw domowych i osób zamieszkujących w gospodarstwach domowych

l.p.	miejscowość
	Ilość gospodarstw powyżej  6 osób	Liczba osób zamieszkałych	 liczba gospodarstw	liczba gospodarstw  i osób oddających odpady zmieszane	liczba gospodarstw  i osób oddających odpady segregow.
					liczba gospodarstw	liczba osób	liczba gospod.	liczba osób
1.	Cetula	18 (138)	420	    102	0	0	102	 420
2.	Manasterz	30 (158)	585	147	4	6	143	 579
3.	Mołodycz	13 (101)	502	123	2	2	121	 500
4.	Nielepkowice	5 (38)	324	85	1	5	84	 319
5.	Piwoda	54 (266)	992	242	15	33	227	 959
6.	Radawa	2 (10)	314	98	5	6	93	 308
7.	Ryszkowa W.	43 (171)	598	169	2	2	167	 596
8.	Surmaczówka	6 (44)	147	      35	0	0	  35	 147
9.	Szówsko	53 (170)	2634	745	63	160	682	2474
10.	Wiązownica	27 (209)	1671	452	14	27	438	1644
11.	Wólka Zapał.	0	      74	      18	2	7	  16	   67
12.	Zapałów	79 (236)	983	269	7	11	262	 972
         RAZEM	330 (1541)	9244	2485	115	 259	 2370	  8985
							
1.	Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów:  
Część Nr 1  - 920 Mg dot. nieruchomości zamieszkałych w okresie obowiązywania umowy.
Część nr 2  250 Mg  dot.  nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica.
w tym odbiór odpadów z terenu:
      - GOWIR w Radawie w ilości  75 Mg.
      - UG Wiązownica w ilości 20 Mg
      - komunalnych punktów odbioru odpadów w Radawie, cmentarzy w Ryszkowej Woli,  
        Wiązownicy i Piwodzie, Obiektów Orlik w miejscowościach Radawa, Zapałów, Wiązownica 
        i Piwoda, boisk sportowych w miejscowościach Wiązownica, Manasterz, Szówsko, Piwoda, 
        Ryszkowa Wola i Mołodycz w  ilości 155 Mg.

Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną, ilości te zostały podane w celu   
sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą się różnić z podanymi przez Zamawiającego.             
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90500000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90511000-2,
                90513100-7,
                90514000-3,
                90533000-2,
                90512000-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                1) 	posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od   właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku z gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), 
2)	 posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie    elektrycznym  i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r . poz. 1688), 
3)	 posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.).
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1)	Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, a w    przypadku świadczeń okresowych i ciągłych również  wykonuje należycie, wykonali co najmniej 1 usługę odpowiadającą  swoim rodzajem  przedmiotowi zamówienia, tj. odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez okres min. 1 roku o łącznej masie min. 1300 Mg lub wartości co  najmniej 700 000 zł brutto. (łącznie dla obu części), lub:
Dla części Nr 1 
	1 usługę odpowiadającą  swoim rodzajem  przedmiotowi zamówienia, tj. odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez okres min. 1 roku o łącznej masie min. 1000 Mg lub wartości co  najmniej 500 000 zł brutto. 
Dla części Nr 2
	1 usługę odpowiadającą  swoim rodzajem  przedmiotowi zamówienia, tj. odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez okres min. 1 roku o łącznej masie min. 300 Mg lub wartości co  najmniej 200 000 zł brutto. 

2)	Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie       dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj;co najmniej 5 pojazdami, w tym: 
a)	co najmniej 2 samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
b)	co najmniej 2 samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3  przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 
c)	co najmniej jednym samochodem skrzyniowym o ładowności minimalnej 3,5 Mg                  do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 
     Warunek  dotyczy  obu części zamówienia.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica,
2) wpis (zezwolenie, licencja) na transport odpadów stanowiących przedmiot zamówienia. 
3) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny 
 	i elektroniczny
4) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert ,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
5)	aktualne zaświadczenie  właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że 
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu  składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności 
        	lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - 
       	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa 
        	każdy z Wykonawców oddzielnie.
6)	aktualne zaświadczenie  właściwego oddziału terenowego  ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu  składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami że uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania  decyzji właściwego organu, 
        	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa 
         	każdy z Wykonawców oddzielnie.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1) wykaz głównych usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również    wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed  upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych usług, określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.     
     	Dowodami są  referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego    
usługi zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie jest w stanie uzyskać   tych dokumentów  inne dokumenty.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedłożyć wymaganych   dokumentów, Zamawiający dopuszcza złożenia innych dokumentów, w celu potwierdzenia  spełniania  opisanego warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej  lub zawodowej.
           	W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wykonano usługi  wskazane w wykazie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania  tych dowodów.
           	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden  z Wykonawców.
    	2)   	wykaz  potencjału technicznego którym dysponuje lub będzie dysponował wykonawca    niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia. 
       	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden  z Wykonawców
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">	formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr 1; 
	parafowany projekt umowy  - zał. nr 2,
	pełnomocnictwo w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art., 23 ust. 2 ustawy Pzp., w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, 
	pełnomocnictwo do podpisania dokumentów oferty, o ile prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych w ofercie (KRS, Informacja z CEIDG) w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, 
	pisemne zobowiązanie podmiotów oddających do  dyspozycji wykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).
	wadium przetargowe (jeżeli dotyczy)
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br /></div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br />1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest  wnieść 
    wadium   w następującej wysokości:
    Dla części Nr 1  w kwocie   10 000 zł.   (słownie: dziesięć tysięcy zł).
    Dla części Nr 2  w kwocie   4 000 zł.    (słownie. cztery tysiące zł).
2. Wykonawca może wnieść wadium  w jednej lub kilku  formach w art. 45 ust. 2 ustawy Pzp, tj.:      1) w pieniądzu;      2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  
         kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;       3) w gwarancjach bankowych;
     4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
     5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy    
         z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 
         Nr 42, poz. 275 oraz z 2007 r. z e zmianami).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść  przelewem na konto Zamawiającego w BS Jarosław    
    o/Wiązownica, numer konta 56 9096 1014 2002 1400 0202 0001    
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje 
    termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. 
6. W przypadku wniesienia wadium  formie innej niż w pieniądzu  oryginał dokumentu   
    potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert 
    w  siedzibie Zamawiającego  Urząd Gminy Wiązownica, w kasie Urzędu pok. nr 44 II p. 
    a  kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
7. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa 
    się za wniesione prawidłowo.
8. Brak wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie  
    Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2
9. Zwrotu  i zatrzymania złożonego wadium przetargowego  zamawiający dokona zgodnie 
    z przepisami art. 46 ust. 1-5  ustawy Prawo zamówień publicznych.
</div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena ofertowa</td><td>98</td></tr><tr><td>Termin płatności za faktury</td><td>2</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności  muszą być dokonane w formie pisemnej.
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności:
1)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ o charakterze niezależnym od stron,
2)	zmiany obowiązujących przepisów regulujących zasady odbioru i zagospodarowania odpadów,
3)	zmiana obowiązującej stawki VAT,
4)	zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 14/12/2016, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język poski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy  Gminy Wiązownica <br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy  Gminy Wiązownica obejmuje:
1.	Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z gospodarstw domowych. 
2.	Odbiór odpadów segregowanych w tym odpadów ulegających biodegradacji. 
3.	Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 
4.	Dostarczanie do gospodarstw domowych worków do selektywnej zbiórki odpadów:
- koloru białego na szkło 120 l,
	- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe - 120 l, 
	- koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale  120 l, 
	- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpadów zielonych - 120 l, 
5.  Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia,    
        lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory.
6.  Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów nie będą objęte nieruchomości niezamieszkałe tj. 
     zakłady usługowo  produkcyjne i domki letniskowe.
7. Wykonawca   będzie zobowiązany do odbioru odpadów z PSZOK na zgłoszenie telefoniczne. 
Wyposażenie PSZOK w odpowiednie pojemniki  leży po stronie wykonawcy. Punkt ma umożliwić odbiór odpadów  zbieranych selektywnie, w szczególności odpadów niebezpiecznych, np.  przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie, akumulatory, świetlówki, opakowania po farbach, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, opony. 
     PSZOK winien zostać wyposażony w odpowiednie kontenery i pojemniki umożliwiające selektywną zbiórkę wszystkich frakcji, powinny być odpowiednio oznakowane dla odpowiednich      
     frakcji. PSZOK jest zlokalizowany na terenie oczyszczalni ścieków w miejscowości Wiązownica.
     Wykonawca wyposaży PSZOK w następujące  kontenery i pojemniki:
Kp 7 -  zużyte  opony,
Kp 7 -  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki, zużyte baterie i akumulatory,
Poj. 1200 l -  przeterminowane leki i chemikalia,
Poj. 1200 l -  opakowania po środkach ochrony roślin,
Kp 7 -  zimny popiół, żużel,
Poj. 1200 l -  papier, tektura, tworzywa sztuczne, metale. 
Odpady budowlane i wielkogabarytowe będą składowane luzem.
    Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych z PSZOK w Wiązownicy 
    odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia.
    UWAGA: Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych nie będzie można  oddawać  
    odpadów  zmieszanych.
    Częstotliwość odbioru odpadów z  PSZOK  -  wg. potrzeb na telefoniczne zgłoszenie, nie częściej 
    jednak niż 1 raz na kwartał.

ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY
1. Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system mieszany (pojemnikowy i workowy) 
    zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych oraz system workowy na odpady segregowane.
2. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła" w pojemnikach lub workach foliowych  do tego celu przeznaczonych  o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport.	Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach.
3. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy  prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego  przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu  i uzgodnionego z  Zamawiającym z częstotliwością jeden raz w miesiącu.  Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania Umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z  przyjętego  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów segregowanych. 
5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może  polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie  odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru.

ODPADY  ODBIERANE BEZPOŚREDNIO Z NIERUCHOMOŚCI  NA INDYWIDUALNE   ZGŁOSZENIE I ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ 
Zamawiający  informuje, że dodatkowo  wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia  odbioru  odpadów segregowanych i zmieszanych,  zbieranych w systemie   indywidualnym   u    źródła w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych wszystkim, którzy zgłoszą taką  konieczność.
Dodatkową usługą odbioru odpadów komunalnych segregowanych i zmieszanych na indywidualne zgłoszenie, objęty zostanie teren  wyłącznie miejscowości Szówsko  Krzyżówka,   dla niżej wymienionych  ulic:
    - Szówsko ul. A. Chmielowskiego
    - Szówsko oś. Milenijne
    - Szówsko ul. Kwiatowa
    - Szówsko ul. Ogrodowa
    - Szówsko ul. Sadowa
    - Szówsko ul. Zamojska
    Odbiorem odpadów z  tego terenu objętych zostanie ok. 50 indywidualnych gospodarstw domowych. 
    Szczegółowy wykaz  nieruchomości  objętych dodatkowym odbiorem odpadów zostanie   sporządzony przez Wykonawcę na podstawie  indywidualnych zgłoszeń  właścicieli nieruchomości.  Podstawą do wykonania dodatkowej usługi stanowić będzie umowa  zawarta pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą świadczącym usługi  odbioru odpadów. Odpłatność za dodatkową indywidualną usługę  odbioru odpadów, ponosił będzie właściciel nieruchomości.  Wysokość opłaty nie może przekraczać stawek jednostkowych, stanowiących podstawę wyceny oferty.

ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW NIESEGREGOWANYCH POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW    DOMOWYCH 
1. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV o poj. 110 
    - 120 l, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym  o  poj.  również 120 l.  Dopuszcza się 
    zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, w sytuacji  gdy ilość wytworzonych w 
    danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika   przeznaczonego 
    na ten rodzaj odpadów lub gdy nieruchomość zamieszkuje jedna osoba.
2. Jeżeli  w  toku  realizacji  zamówienia  nastąpi  uszkodzenie  lub  zniszczenie  pojemnika wynikłe             
    z   winy  Wykonawcy,  jego  naprawienie  i  doprowadzenie  do  stanu  poprzedniego  należy  do 
         Wykonawcy. 
3. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny  w godzinach 730  1530 celem nadzorowania     
         przez Zamawiającego odbierania odpadów. 
4. Częstotliwość odbioru  odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu,  

ODBIERANIE ODPADÓW SEGREGOWANYCH W TYM ODPADÓW ULEGAJĄCYCH BIODEGRADACJI 
a) Selektywnie zbierane odpady komunalne, 
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Wiązownica będzie się odbywa  w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 
Wprowadza się następujące rodzaje worków:
- koloru białego na szkło 
- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe, 
- koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale, 
- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone,
- koloru czarnego na odpady niesegregowane (zmieszane).
Wykonawca zobowiązany jest przekazać komplet worków do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych dla każdego właściciela nieruchomości. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Wykonawca  zobowiązany jest w cenie oferty uwzględnić również cenę  worków do selektywnej zbiórki odpadów.
Częstotliwość odbioru  odpadów segregowanych - 1 raz w miesiącu

b) Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone 
Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym (worek w kolorze brązowym 120 l)  
Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji : 1 raz  w miesiącu, 

ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW WIELKOGABARYTOWYCH, SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO,      
ZUŻYTYCH OPONY
a) Odpady wielkogabarytowe,  opony,  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 
Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio u źródła sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 
Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużyte  opony i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego  2 raz w ciągu obowiązywania umowy. 
1.	Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów:  
Część Nr 1  - 920 Mg dot. nieruchomości zamieszkałych w okresie obowiązywania umowy.

<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>90500000-2, 90511000-2,
                    90513100-7,
                    90514000-3,
                    90533000-2,
                    90512000-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/12/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena oferty</td><td>98</td></tr><tr><td>Termin płatności za faktury</td><td>2</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica <br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica w szczególności:
1.	Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z nieruchomości  mienia komunalnego. 
2.	Odbiór odpadów ulegających biodegradacji. 
3.	Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 
4.	Wyposażenie  poszczególnych nieruchomości tj. Urząd Gminy,  cmentarze, kompleksy sportowe ORLIK, boiska sportowe, gminne punkty zbiórki odpadów komunalnych w Radawie, GOWIR w Radawie  w następujące pojemniki:
4.1 UG  2 pojemniki 1100 l.
4.2 GOWIR  5 pojemników 1100 l.
4.3 cmentarze 3x po 2 pojemniki 1100 l
4.4 ORLIK  3 pojemników po 240 l
4.5 boiska sportowe 7 pojemników po 110 l 
4.6 punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l.
5.  Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia,    
        lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory.

ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI MIENIA KOMUNALNEGO GMINY WIĄZOWNICA
1. Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system  pojemnikowy zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych.
2. Odpady komunalne niesegregowane powinny być zbierane w pojemnikach  do tego celu  przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego  i sanitarnego transport. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich wyznaczonych miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach.
3. Odbiór odpadów zmieszanych prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego  przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu  i uzgodnionego z Zamawiającym z następującą  częstotliwością: 
    - UG  2 pojemniki 1100 l. 	- 2 razy w miesiącu
    - GOWIR  5 pojemników 1100 l.  -  1 raz w tygodniu poza sezonem a w sezonie (maj-wrzesień) 2 
      razy w tygodniu. 
    - cmentarze 3x po 2 pojemniki 1100 l  1 raz w miesiącu,
    - ORLIK  3 pojemników po 240 l  1 raz w miesiącu,
    - boiska sportowe 7 pojemników po 110 l  - 1 raz w miesiącu,
    - punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l. - 1 raz w tygodniu poza sezonem a w 
      sezonie (maj-wrzesień) 2 razy w tygodniu. 
    Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania     
    umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z  przyjętego  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów. 
5.	W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest  możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może  polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów, oraz innych terminów ich odbioru. 
W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
6.  Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników podczas dokonywania odbioru.
1.	Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów:  

Część nr 2  250 Mg  dot.  nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica.
w tym odbiór odpadów z terenu:
      - GOWIR w Radawie w ilości  75 Mg.
      - UG Wiązownica w ilości 20 Mg
      - komunalnych punktów odbioru odpadów w Radawie, cmentarzy w Ryszkowej Woli,  
        Wiązownicy i Piwodzie, Obiektów Orlik w miejscowościach Radawa, Zapałów, Wiązownica 
        i Piwoda, boisk sportowych w miejscowościach Wiązownica, Manasterz, Szówsko, Piwoda, 
        Ryszkowa Wola i Mołodycz w  ilości 155 Mg.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>90500000-2, 90511000-2,
                    90513100-7,
                    90514000-3,
                    90533000-2,
                    90512000-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/12/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena ofertowa</td><td>98</td></tr><tr><td>Termin płatności za faktury</td><td>2</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com