JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161208/362590-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.cewice.pl/zamowienia' target='_blank'>http://www.bip.cewice.pl/zamowienia</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 362590 - 2016
              z dnia 2016-12-08 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Cewice: Dowóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Cewice w roku szkolnym 2016/2017 w okresie od 2 stycznia do 23 czerwca 2017r.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy, krajowy numer identyfikacyjny
              77097975000000, ul.
              ul. W. Witosa 
              16,
              84312  
              Cewice, woj.
              pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              598 613 460, e-mail
              sekretariat@cewice.pl, faks
              598 613 462.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.cewice.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.cewice.pl/zamowienia</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie listem pzesłanym na adres Zamawiajacego lub osobiście<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy ul. W. Witosa 16, 84-312 Cewice</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Dowóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Cewice w roku szkolnym 2016/2017 w okresie od 2 stycznia do 23 czerwca 2017r.<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.SM.271.30.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b><br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczenia usług transportowych  w zakresie kompleksowego dowozu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Cewice w roku szkolnym 2016/2017 tj. od 2 stycznia 2017r. do 23 czerwca 2017r. 
2.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym z Zamawiającym. 
3.	Usługa stanowiąca przedmiot zamówienia ma być realizowana w szkołach: Zespole Szkół w Cewicach, Szkole Podstawowej w Łebuni, Szkole Podstawowej w Maszewie Lęborskim, Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Siemirowicach, Niepublicznej Szkole Podstawowej w Popowie, Niepublicznym Przedszkolu w Popowie. 
4.	Przewozy obejmują wyjazd ze wskazanego przez Zamawiającego miejsca, przybycie do wyznaczonej szkoły w odpowiednim czasie przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych, oraz odwiezienie uczniów po zajęciach do miejscowości, w których mieszkają lub, z których dojeżdżają do szkół, zgodnie z posiadanym biletem. Wyszczególnienie tras i miejscowości, liczby dzieci, godzin dowozu do i odwozu ze szkół przedstawia Tabela dowóz dzieci 2016-2017. 
5.	Wykonawca świadczyć będzie usługi sprawnymi technicznie autobusami, oznakowanymi odpowiednimi tablicami świadczącymi o przewozie uczniów, które spełniają wszelkie wymogi do przewozu dzieci, w szczególności określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich wyposażenia. 
6.	W okresie zimy oraz w chłodne dni wiosny i jesieni autobusy dowożące dzieci muszą być ogrzewane.
7.	Codzienny dowóz i odwóz uczniów powinien być realizowany przez co najmniej 
6 autobusów. Wykonawca zapewni min. 6 kierowców posiadających stosowne uprawnienia tj. ważne prawo jazdy kat. D oraz ważne świadectwa kwalifikacji. Wykonawca zapewni miejsca siedzące oraz odpowiednie warunki przewożonym dzieciom zgodnie z obowiązującym prawem w zakresie transportu drogowego przewożonych osób. 
8.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczby dowożonych dzieci. Jednakże zmiana ta nie powinna przekroczyć 20% ogólnej liczby dowożonych uczniów, Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. 
W przypadku zwiększenia liczby dzieci  powyżej 20% zastosowanie znajdą zamówienia uzupełniające i zostanie zawarta odrębna umowa. Z tytułu zmniejszenia liczby dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu.  
9.	Dowóz uczniów do szkół nie może zaczynać się w miejscowości początkowej na danej trasie (pierwsza miejscowość trasy) wcześniej niż o godz. 7.00. 
10.	W wyjątkowo uzasadnionych okolicznościach ewentualne zmiany godziny dowozu i odwozu można wprowadzić wyłącznie za zgodą Zamawiającego, w porozumieniu z dyrektorem danej szkoły. Tolerancja przywozu uczniów do szkół nie powinna przekroczyć 30 minut. 
11.	Wykonawca nie może wozić uczniów z przesiadkami  bez względu na długość trasy oraz dłużej niż  30 minut na trasie, która liczy do 10 km i nie dłużej jak 40 minut na trasie liczącej powyżej 10 km. Zamawiający dopuszcza odstępstwa od tej zasady tylko w przypadku złych warunków atmosferycznych, wypadku lub innych losowych zdarzeń uniemożliwiających punktualny przewóz dzieci. 
12.	Opiekunów dowozu zapewni Zamawiający. Wykonawca powinien zapewnić im bezpłatny przejazd na danej trasie. Miejsce wsiadania/wysiadania opiekunów dowozu wskaże Zamawiający. 
13.	Wykonawca zobowiązany jest do zatrzymywania się i zabierania dzieci (lub wysadzania) w miejscach do tego wyznaczonych, jak również w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. 
14.	Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli stanu technicznego pojazdu i warunków wykonania przedmiotu umowy.
15.	Przewozy będą się odbywały na podstawie harmonogramu przewozów sporządzonego w uzgodnieniu z dyrektorami szkół, z dostosowaniem do obowiązujących planów lekcji w poszczególnych szkołach. Wykonawca w uzgodnieniu z dyrektorami szkół sporządzi harmonogram  przewozów określający:
1) trasy przejazdu poszczególnych autobusów,
2) godziny przyjazdu i wyjazdu z poszczególnych miejscowości,
3) miejsca przystanków w poszczególnych miejscowościach, który przedłoży Zamawiającemu i dyrektorom szkół do zatwierdzenia.
16.	W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo żądać zmian harmonogramu przewozów. 
17.	Harmonogram przewozów podlega zmianom wynikającym z planu organizacyjnego roku szkolnego, które będą ustalane pomiędzy Wykonawcą i dyrektorami szkół. 
18.	Zamawiający zastrzega sobie prawo w przypadku uzasadnionych okoliczności, do dostosowania tras dowozów do potrzeb dowożonych uczniów.
19.	W przypadku wystąpienia awarii pojazdu przewoźnik jest zobowiązany do uruchomienia zastępczego autobusu, który dowiezie uczniów do szkół lub miejsca zamieszkania, w okresie nie dłuższym niż  30 minut i niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie.
20.	Dojazd do miejsca rozpoczęcia przewozów i zjazd po zakończeniu dowozów do miejsca garażowania/parkowania nie podlega obciążeniu finansowemu dla Zamawiającego. 
21.	 W części  przedmiotu zamówienia obejmującej usługę kompleksowego dowożenia uczniów do Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Popowie, Niepublicznego Przedszkola w Popowie oraz odwozu ich do miejscowości zamieszkania, umowa podpisana będzie ze Stowarzyszeniem Rozwój Sołectwa Popowo, które będzie także płatnikiem za zrealizowaną usługę w zakresie ujętym w  Tabeli  dowóz dzieci 2016-2017.
22.	W przypadku zagubienia lub zniszczenia biletu miesięcznego przez ucznia do czasu wydania duplikatu biletu przez Wykonawcę, Dyrektor szkoły wydaje uczniowi zaświadczenie potwierdzające jego prawo do dowozu i odwozu na danej trasie. 
W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek traktować zaświadczenie na równi 
z biletem miesięcznym.
23.	Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy lub przepisów równoważnych, obowiązujących w innych krajach z wyjątkiem przypadków prawem wyłączonych, osób wykonujących czynności  w zakresie kierowania pojazdami przeznaczonymi do realizacji zamówienia.
24.	W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 
a)	żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b)	żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c)	przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

25.	W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
	oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy lub przepisów równoważnych, obowiązujących w innych krajach z wyjątkiem przypadków prawem wyłączonych osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
	zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
26.	Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy lub przepisów równoważnych, obowiązujących w innych krajach z wyjątkiem przypadków prawem wyłączonych osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie  umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności. 
27.	W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
28.	Zamawiający wymaga, aby pojazdy przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia posiadały wydzielone i oznakowane miejsca dla osób niepełnosprawnych.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>60112000-6<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 23/06/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał posiadanie uprawnień do przewozu osób i wykonywania krajowego transportu drogowego osób, o którym mowa w ustawie o transporcie  drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 ze zm)<br />
                Informacje dodatkowe
                W celu potwierdzenia spełniania tak określonego warunku Zamawiający wymaga złożenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w ustawie o transporcie drogowym lub szczególnie w przypadku Wykonawców zagranicznych innych dokumentów równoważnie potwierdzających posiadanie uprawnień do przewozu osób i wykonywania krajowego transportu osób.<br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiajacy nie okrśla szczegółowych wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania warunku na podstawie oświadczenia art 25a ust 1 ustawy.<br />
                Informacje dodatkowe
                -<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiajacy wymaga, aby Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej wykazał, iż:
1. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usłjgi dowożenia dzieci w wieku szkolnym i gimnazjalnym, odpowiadających liczebnie i wartościowo przedmiotowemu zamówieniu - liczba dzieci co najmniej 200, wartość usługi co najmniej 100 000,00 zł brutto. 2 Skierował do realizacji przedmiotu zamówienia co najmniej 6 kierowców minimum 3-letnie doświadczenie w przewożeniu osób, ważne prawe ważne świadectwo kwalifikacji lub inne równoważne pod względem
b)posiadających jazdy kategorii D oraz znaczenia, uprawnień i
kwalifikacji dokumenty potwierdzające spełnianie warunku określonego przez Zamawiającego Dysponował potencjałem technicznym niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia udowadniając dysponowanie co najmniej 6 autobusami posiadającymi aktualne przeglądy techniczne i łączną liczbę miejsc co najmniej 285 <br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                -</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w wyniku zaistnienia którejkolwiek sytuacji, o której mowa w art. 24 ust 1 ustawy, Zamawiający będzie wzywał do złożenia następujących dokumentów lub oświadczeń:
a)podpisane oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania
b) oświadczenie w sprawie grupy kapitałowej 
b) Oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem poda na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydć decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności
c) Oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne
W stosunku do Wykonawców zagranicznych wymaga się złożenia powyższych oświadczeń w języku polskim</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie
Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamopv szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z info kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do jak też zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją dysponowania tymi osobami;
c) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych - \i/ tym przypadku wykaz autobusów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania przedmioty zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami


<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">-</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">-</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>wiek taboru autobusowego</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px">1.  Zamawiający  zleca,  a  Wykonawca  zobowiązuje  się  świadczyć:
usługę świadczenia usług transportowych  w zakresie kompleksowego dowozu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Cewice w roku szkolnym 2016/2017 tj. od 2 stycznia 2017 do 23 czerwca  2017r. zgodnie z  opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 2 do umowy oraz tabelą dowozu stanowiącą załącznik nr 3 do niniejszej umowy. 
Usługa stanowiąca przedmiot zamówienia dotyczy dowozu i odowzu dzieci i młodzieży uczęszczającej do ..................
Poza wypadkami wyraźnie przewidzianymi w niniejszej umowie, strony nie przewidują możliwości jednostronnego jej rozwiązania przed upływem okresu, na jaki została ona zawarta.
2. Wykonawca wykonuje dowóz i odwożenie uczniów na podstawie wydanego na każdy miesiąc biletu miesięcznego uprawniającego do przejazdu.
§ 2.
Szacunkowa liczba uczniów do przewiezienia dziennie na poszczególnych trasach wynosi 10, natomiast szczegółowa liczba dowożonych dzieci uzgodniona zostanie przez Wykonawcę 
w porozumieniu z dyrektorami odpowiednich placówek oświatowych.
§ 3.
W przypadku wyznaczenia przez Zamawiającego opiekunów dowozu Wykonawca zabezpieczy im bezpłatny przejazd.
§ 4.
Wykonawca zobowiązuje się do:
a)	wykonania usług przewozowych autobusami posiadającymi aktualne dokumenty potwierdzające ich sprawność techniczną, opłacone OC i NNW,
b)	przestrzegania przepisów w zakresie przewozu osób,
c)	terminowego przewożenia uczniów, posiadających uprawniający do przejazdu bilet miesięczny na dany miesiąc,
d)	w razie awarii autobusu Wykonawca dowiezie uczniów zastępczym autobusem na własny koszt,
e)	przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w rozkładzie jazdy z przyczyn losowych (kolizje drogowe, ograniczenia widoczności na drodze itp.) oraz z powodu klęsk żywiołowych,
f)	posiadania aktualnego zezwolenia przewidzianego przepisami o warunkach wykonania krajowego, drogowego przewozu osób,
g)	zapewnienia do obsługi kursów kierowców posiadających ważne prawa jazdy kat. D oraz ważne świadectwa kwalifikacji.
§ 5.
Wykonawca stworzy możliwość dodatkowych kursów w razie konieczności ich wystąpienia po uzgodnieniu z dyrektorami danej szkoły. Sytuacja ta nie wymaga podpisania aneksu do umowy.
§ 6.
1.	Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych dzieci na zasadach ogólnych dotyczących przewozu osób,
2.	Zamawiający nie ponosi względem Wykonawcy odpowiedzialności za szkody spowodowane przez uczniów w czasie przewozu.
§ 7.
W przypadku wynikającej po stronie Zamawiającego konieczności zawieszenia kursów w dni nauki szkolnej z powodu klęsk żywiołowych lub innych okolicznościach losowych powodujących odwołanie planowanych zajęć szkolnych na czas dłuższy niż jeden dzień Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zapewni dowóz w inne zastępcze dni pierwotnie planowane jako wolne od nauki szkolnej bez dodatkowego wynagrodzenia.
§ 8.
Za kursy nie zrealizowane w dni nauki szkolnej z winy Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie liczone  proporcjonalnie do zrealizowanych kursów w danym miesiącu.
§ 9.
1. W przypadku  powtarzających się  odstępstw od warunków świadczenia usługi, rażącego naruszania  zobowiązań  umownych,  a w szczególności w przypadku nie wykonania lub powtarzających  się  nieterminowości w przewozach, poza okolicznościami określonymi w § 4 lit. e,  jak również podstawiania autobusów nie spełniających warunków technicznych określonych   obowiązującymi   przepisami   Zamawiający   może wypowiedzieć  umowę ze skutkiem natychmiastowym.
2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży 
w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

§ 10.
1. Strony postanawiają, że obowiązującą formą odszkodowania są kary umowne.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1)	w razie odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z powodu okoliczności leżących po stronie Wykonawcy w szczególności nienależytego wykonania usługi stanowiącej przedmiot zamówienia  Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 2.000 PLN  (słownie zł: dwa tysiące 00/100) i pokryje udokumentowaną szkodę w pełnej wysokości wyrządzoną Zamawiającemu. 
2)	w razie zaniechania przez Wykonawcę wykonywania niniejszej umowy, zapłaci on Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,5 % ceny ryczałtowej brutto (ogólnej wartości zamówienia)  za każdy dzień trwania tego stanu rzeczy, do dnia 23.06.2017 roku,
3)	w przypadku realizowania usługi umownej autobusami starszymi niż  zaproponowane w ofercie Wykonawcy Zamawiający naliczy karę umowną w wysokości 1% ceny ryczałtowej brutto (ogólnej wartości zamówienia) za każdy dzień przewożenia uczniów tymi pojazdami,
4)	za każde 10 minut opóźnienia  kara umowna w wysokości 5% dziennej stawki bieżącego miesiąca,
5)	za brak dowozu  kara umowna w wysokości 50% dziennej stawki bieżącego miesiąca.
6)	za brak udokumentowania w sposób określony w §17 przez Wykonawcę, podwykonawcę zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zamówieniu 10% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 7 niniejszej umowy
Kary te nie będą dotyczyć opóźnień lub braku dowozu spowodowanych klęskami żywiołowymi.
3. Zamawiający może potrącić należne kary umowne, określone w ust. 2 z wynagrodzenia należnego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość kar umownych do wysokości poniesionej szkody.
5.  Zamawiającemu przysługuje prawo do  sumowania kar umownych, uregulowanych w ust. 2 pkt 1-5 i obciążenia Wykonawcę ich łącznym wymiarem.
6. W ustalaniu zasad odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, strony opierać się będą o przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 11.
1.	Stosowne zamówienia na bilety miesięczne na dany miesiąc składać będą indywidualnie dyrektorzy placówek oświatowych. 
2.	Wykonawca zastrzega sobie prawo do nie zabierania z przystanków uczniów nie posiadających w dniu przejazdu ważnego biletu miesięcznego.
3.	W przypadku zagubienia lub zniszczenia biletu miesięcznego przez ucznia do czasu wydania duplikatu biletu przez Wykonawcę, Dyrektor szkoły wydaje uczniowi zaświadczenie potwierdzające jego prawo do dowozu i odwozu na danej trasie. W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek traktować zaświadczenie na równi z biletem miesięcznym.

§ 12.
1.	Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy lub przepisów równoważnych, obowiązujących w innych krajach z wyjątkiem przypadków prawem wyłączonych, osób wykonujących czynności  kierowania pojazdami skierowanymi do realizacji przedmiotu zamówienia
2.	W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 
1.	żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2.	żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3.	przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

3.	W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ustępie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
	oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
	zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
4.	Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w §10 niniejszej umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 1 czynności. 
5.	W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
§ 13.
Wykonawca zobowiązuje się, że nie będzie naliczał Zleceniodawcy kosztów dodatkowych związanych z:
a)	dojazdem do miejsca początkowego etapu trasy
b)	powrotem z końcowej trasy do miejsca parkowania pojazdu
c)	wystąpieniem godzin postojowych pomiędzy godzinami dowozu, a godzinami odwozu.

§ 14.
Wariant bez udziału podwykonawców
1. Wykonawca oświadcza, iż wykona całość przedmiotu zamówienia samodzielnie.
2. Odpłatność za wydane bilety miesięczne następować będzie na podstawie faktur lub innych dokumentów księgowych wystawionych zgodnie z cenami zawartymi w złożonej ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do umowy w terminie do 14 dni od dnia wpływu prawidłowo wystawionej faktury VAT lub innego dokumentu księgowego do siedziby Stowarzyszenia Rozwój Sołectwa Popowo. Płatnikiem będzie ww. stowarzyszenie.

Wariant z udziałem  podwykonawców
1. Wykonawca powierzy podwykonawcy wykonanie następujących części zamówienia ..
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w zawartej umowie z podwykonawcą nie zawierał postanowień sprzecznych z zapisami  niniejszej umowy, w szczególności dotyczących warunków płatności i prawnych uwarunkowań przewozu osób.
3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za usługę zrealizowaną przez podwykonawcę, jak za swoją własną.
4. Wykonawca i podwykonawca ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację przedmiotu zamówienia.
5. Odpłatność za wydane bilety miesięczne następować będzie na podstawie faktur lub innych dokumentów księgowych wystawionych zgodnie z cenami zawartymi w złożonej ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do umowy w terminie do 14 dni od dnia wpływu prawidłowo wystawionej faktury VAT lub innego dokumentu księgowego do siedziby Zamawiającego. Płatnikiem będzie Stowarzyszenie Rozwój Sołectwa Popowo, pod warunkiem przedstawienia dowodu zapłaty za wykonaną część usługi podwykonawcy. Dowodami, o których mowa powyżej mogą być dokumenty księgowe poniesionych kosztów (przelewy, wyciągi bankowe dokonanych zapłat, itp.) oświadczenie podwykonawcy o otrzymaniu zapłaty i braku roszczeń w stosunku do Zamawiającego, itp.


§ 15.
Ogólną wartość zamówienia określa się na kwotę:  zł.
słownie zł : .   ../100, VAT .%

§ 16.
1. Zmiany treści zawartej umowy wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadkach opisanych poniżej z zastrzeżeniem, że strony umowy wyrażają zgodę na wprowadzenie zmian tj.:
a) zmian dotyczących podwykonawcy, przy czym jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy przedmiotu, na zasoby którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzieleniu zamówienia,
b) zmiana liczby uczniów, przy czym zmiana ta nie powinna przekroczyć 20% ogólnej liczby uczniów,
c) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w związku ze zmianą opisaną w ust. 2 lit. b 
z zastrzeżeniem, iż ceny biletów określone w ofercie nie ulegną zmianie
d) zmiana autobusów, którymi realizowany będzie dowóz możliwa jest pod warunkiem, iż inny pojazd będzie spełniał co najmniej warunki techniczne i inne określone w złożonej ofercie w stosunku do pojazdów w niej zaproponowanej
e) zmiana osób uczestniczących  w wykonaniu zamówienia pod warunkiem, że inne osoby będą posiadać co najmniej kwalifikacje równe wskazanym w ofercie osobom,
f) zmiany zaistniałe z przyczyn organizacyjnych np.: zmiana danych teleadresowych lub innych danych podmiotowych, itp.
3. Zmiany dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formie pisemnej przez jedną ze stron z określeniem zmiany i uzasadnieniem zmiany.
4. Strony zawierają stosowny aneks w celu dokonania zmian w niniejszej umowie, uwzględniający zmiany umowy określone w SIWZ.

§ 17.
1.	W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
2.	Wszelkie spory związane z niniejszą umową strony oddają pod rozstrzygnięcie Sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Zamawiającego.
3.	Umowa została sporządzona w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, po 2 dla każdej ze stron.
4.	Załącznikami do niniejszej umowy stanowiącymi jej integralną część, są:
	oferta Wykonawcy - załącznik nr 1,
	 opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 2,
	 tabela Dowóz dzieci 2016-2017 - załącznik nr 3.
   


  ZAMAWIAJĄCY                                                                  WYKONAWCA	
			
1                                               1. ...




2. .                                                
</div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px">Zamawiający nie wymaga wniesienia należytego wykonania umowy.</div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadku opisanym popiżej iż strony umowy wyrażają zgodę na wprowadzenie zmian, tj.:
a) zmian dotyczących podwykonawcy, przy czym jeżeli zmian|a albo rezygnacja zpodwykonawcy dotyczy przedmiotu, na zasoby którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu np zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, Wykonawca jest zobowiązany w iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzie nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzieleń
b) zmiana liczby uczniów, przy czym zmiana ta nie powinna przekropzyć 20% ogólnej liczby
uczniów,
c) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w związku ze zmianą opisaną w ust. ',
z zastrzeżeniem, iż ceny biletów określone w ofercie nie ulegną
d) zmiana autobusów, którymi realizowany będzie dowóz możliwa
inny pojazd będzie spełniał co najmniej warunki techniczne i inrjie określone w złożonej ofercie w stosunku do pojazdów w niej zaproponowanej
e) zmiana osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia pod warunkiem, że inne osoby
będą posiadać co najmniej kwalifikacje równe wskazanym w ofercie osobom f) zmiany zaistniałe z przyczyn organizacyjnych np.: zmiana danych teleadresowych lub
innych danych podmiotowych, itp Zmiany dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formi^ pisemnej przez jedną ze stron z określeniem zmiany i uzasadnieniem zmiany. Strony zawierają stosowny aneks w celu dokonania zmian uwzględniający zmiany umowy <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br />-<br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br />-<br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 16/12/2016, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com