JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161208/362668-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://' target='_blank'>http://</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 362668 - 2016
              z dnia 2016-12-08 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Lisia Góra: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych                                  gminie Lisia Góra w roku 2017 <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Lisia Góra, krajowy numer identyfikacyjny
              , ul.
              ul. 1-go Maja 
              7,
              33140  
              Lisia Góra, woj.
              małopolskie, państwo
              Polska, tel.
              , e-mail
              zampub@lisiagora.tarnow.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.lisiagora.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych                                  gminie Lisia Góra w roku 2017 <br /><b>Numer referencyjny: </b>B.271.1.18.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Opis przedmiotu zamówienia


1. CHARAKTERYSTYKA GMINY LISIA GÓRA

1) Powierzchnia
Powierzchnia Gminy Lisia Góra wynosi  105 km2                    


 2) Liczba mieszkańców    
         W Gminie Lisia Góra podzielonej na 11 sołectw na dzień 30.09.2016 r zameldowanych jest na pobyt stały i czasowy   15.266 mieszkańców, z tego wg złożonych deklaracji 12.534 osób.


 2.  SZCZEGÓŁOWY  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
                                                                                                                               
      Przedmiotem zamówienia  jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk i unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Lisia Góra, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (instytucje publiczne, zakłady pracy, punkty handlowe i usługowe itp.), w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami  oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r poz.250 z późn. zm.).
      Miejscem przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych , wytworzonych na terenie Gminy Lisia Góra są instalacje regionalne dla Regionu Tarnowskiego wymienione w Uchwale Nr LIII/832/14 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 1 lipca 2014 r w sprawie zmiany Uchwały nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 02 lipca 2012 r w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego.  
       Wykonawca w składanej ofercie zobowiązany jest do wskazania instalacji, w której zagospodarowane będą  odbierane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.          

      Urządzenia do gromadzenia odpadów:  pojemniki  i worki, dla  nieruchomości zamieszkałych 
      i nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zapewnia Wykonawca.  Koszty udostępnienia pojemników i worków winny być wliczone w cenę zamówienia. Gospodarstwa domowe  liczące  od 1do 5 osób winni otrzymać pojemniki 120 L, natomiast gospodarstwa domowe liczące 6 i więcej osób winni  otrzymać pojemniki  240 L. 
      Szczegółowe dane dotyczące ilości domów jednorodzinnych  i budynków, w których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, ilości i rodzaju niezbędnych pojemników, 
worków do selektywnej zbiórki odpadów przedstawiono w pkt. 3 .
Liczba nieruchomości wg stanu na 30.09.2016 r, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 3.543 w tym:
Breń  189,  Kobierzyn  126,  Lisia Góra 771,  Łukowa  253,  Nowa Jastrząbka -  268
Nowe Żukowice  208,  Pawęzów  245, Stare Żukowice  440,  Śmigno  216, Zaczarnie  464,
Brzozówka  363.
Ilości nieruchomości są orientacyjne.  Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których odbierane będą odpady w okresie realizacji zamówienia w granicach 3 %.  
Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Lisia Góra  na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców  posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych  za 2015 za rok wynosiła 2.083,70 Mg, w tym : zmieszane odpady komunalne 1.748,80 Mg, odpady komunalne zebrane selektywnie -331,10 Mg,  zmieszane odpady z betonu i gruzu ceglanego 3,80 Mg. W/w ilości odpadów komunalnych zebrane zostały od  3.474 punktów odbioru odpadów.
Uwaga!  Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za  osiągnięcie innych wielkości.      

  
1. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

a) niesegregowane (zmieszane odpady komunalne)

Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości, nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę  1 raz na dwa tygodnie.
Pojemniki do załadunku i odbioru odpadów zmieszanych wystawione będą poza teren nieruchomości  - do drogi publicznej, drogi wewnętrznej, której właścicielem lub posiadaczem jest Gmina Lisia Góra, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd specjalistycznym pojazdom (tzw. śmieciarkom). 

b) selektywnie zbierane odpady komunalne   
        
Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości ,nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę  1 raz na dwa tygodnie 
Pojemniki do załadunku i odbioru tych odpadów wystawione będą poza teren nieruchomości  - do drogi publicznej, drogi wewnętrznej, której właścicielem lub posiadaczem jest Gmina Lisia Góra, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd specjalistycznym pojazdom (tzw. śmieciarkom). 

Selektywna zbiórka odpadów komunalnych tj.  tworzyw sztucznych , szkła, papieru, metalu i opakowań wielomateriałowych będzie się odbywać w systemie workowym.
Wprowadza się trzy rodzaje worków :
- żółty do gromadzenia odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych,
- zielony na odpady ze szkła,
- niebieski na odpady z papieru i tektury  
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę jeden raz w miesiącu - dotyczy odbioru szkła, tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych, natomiast odbiór papieru i tektury -  jeden raz na kwartał. Wykonawca ma  obowiązek, nie później niż przed  pierwszym dniem obowiązywania umowy dostarczyć  właścicielowi każdej  nieruchomości, który zadeklarował  selektywną zbiórkę odpadów  po dwa worki koloru żółtego i zielonego oraz jeden koloru niebieskiego (tzw. pakiet startowy). Kolejne worki mają być dostarczane właścicielom nieruchomości w ten sposób, że za każdy odebrany z odpadami selektywnymi worek, Wykonawca pozostawi na posesji worek pusty.

Odpady  zielone z przeznaczeniem do kompostowania (skoszona trawa, suche liście), właściciele nieruchomości zagospodarowują w przydomowych kompostownikach, bądź własnym transportem mogą dowieźć i oddać nieodpłatnie  do  Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  (PSZOK) .    

Popiół z palenisk domowych  właściciele nieruchomości własnym transportem oddają nieodpłatnie do  Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  (PSZOK) .    


Odpady budowlane 
Odbiór odpadów budowlanych pochodzących z remontu należy do Wykonawcy, odbywa się na indywidualne zgłoszenie przez właściciela nieruchomości, z zastrzeżeniem, że za dostarczenie kontenera i transport tych odpadów, właściciel nieruchomości płaci  Wykonawcy za usługę we własnym zakresie.
Odbiór odpadów  budowlanych  z remontów i budów wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne  umowy zawierane  pomiędzy podmiotem  wykonującym te prace i właścicielem  nieruchomości lub między właścicielem posesji a uprawnionym do odbioru odpadów przedsiębiorstwem. 

2.	Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne  firmy i instytucje:
Na terenie nieruchomości niezamieszkałych , a więc instytucji publicznych, zakładów pracy, punktów handlowych i usługowych itp.  obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.

a) niesegregowane (zmieszane odpady komunalne)

Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę  1 raz w tygodniu , 1 raz na dwa tygodnie, jeden raz w miesiącu w zależności od zapisu w złożonej deklaracji.

b) selektywnie zbierane odpady komunalne  
         
Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę  1 raz w tygodniu , 1 raz na dwa tygodnie, jeden raz w miesiącu w zależności od zapisu w złożonej deklaracji.

Selektywna zbiórka odpadów komunalnych tj.  tworzyw sztucznych , szkła, papieru, metalu i opakowań wielomateriałowych będzie się odbywać w systemie workowym. 
Wprowadza się trzy rodzaje worków :
- żółty do gromadzenia odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych,
- zielony na odpady ze szkła,
- niebieski na odpady z papieru  
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę jeden raz w miesiącu - dotyczy odbioru szkła, tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych, natomiast odbiór papieru i tektury -  jeden raz na kwartał.
Wykonawca ma obowiązek przed pierwszym dniem obowiązywania umowy, dostarczyć  właścicielowi każdej  nieruchomości, który zadeklarował  selektywną zbiórkę odpadów  po dwa worki koloru żółtego i zielonego oraz jeden worek koloru niebieskiego. Kolejne worki mają być dostarczane właścicielom nieruchomości w ten sposób, że za każdy odebrany z odpadami selektywnymi worek, Wykonawca pozostawi na posesji worek pusty.

Wg złożonych deklaracji na dzień 30.09.2016 r częstotliwość odbioru  zmieszanych odpadów komunalnych /pojemniki/ dla firm i instytucji przedstawia się następująco:
1 x w tygodniu  -49
2 x w tygodniu  - 76
1 x w miesiącu  - 23 

Uwaga: Wszelkie urządzenia do gromadzenia odpadów z nieruchomości  na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady  firmy, instytucje itp.: tj. pojemniki i  worki zapewnia Wykonawca i winny być wliczone w cenę zamówienia. 
Wszelkie urządzenia do gromadzenia odpadów należy dostarczyć przed dniem 31grudnia 2016 r.
Wykonawca ma obowiązek zabierania od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wszystkie wystawione odpady komunalne, także te pozostawione obok pojemnika 

Powyższa zasada nie dotyczy właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy , a powstają odpady komunalne. Właściciele  tych nieruchomości winni  zamówić pojemniki dostosowane do ilości  wytwarzanych odpadów  w skali miesiąca lub zadeklarować zwiększenie częstotliwości opróżniania posiadanych pojemników. 

     3. Dane wg złożonych deklaracji na dzień 30.09.2016 r
     1. Liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne
Breń   189
      Kobierzyn  126
      Lisia Góra  771
      Łukowa  253
      Nowa Jastrząbka  268
      Nowe Żukowice  208
      Pawęzów  245
      Stare Żukowice  440
      Śmigno  216
      Zaczarnie  464
      Brzozówka - 363
  
  2. Liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) wg złożonych deklaracji  3.395
      w tym selektywną zbiórkę odpadów komunalnych zadeklarowało 3151 gospodarstw domowych.
  3. Liczba nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne wg złożonych deklaracji  148 w tym selektywna zbiórkę odpadów zadeklarowało 71 podmiotów.
  4. Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o poszczególnych pojemnościach: 
            a)  120 l  -    2976  szt.
            b)  240 l  -      544  szt.
            c)  360 l  -        10  szt.
            d) 1.100 l -        30 szt.
            e) kontener 7 m3 -   1 szt
    5. Szacunkowa liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów w okresie objętym umową:
         
            żółte  -          78.000  szt.
            zielone  -      30.000  szt.
            niebieskie -   15.000  szt.

6. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów :

4.	materiał - folia polietylenowa LDPE
5.	pojemność  120 dm3
6.	kolor /intensywność zabarwienia- przezroczystość worka powinna pozwalać na ocenę jego zawartości :
7.	grubość  co najmniej 60 mikronów, 
8.	nadruk  worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone i tak  na worku niebieskim napis papier i tektura, na worku żółtym napis metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, na worku zielonym napis szkło.

Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zamówienia dostarczy na każdą nieruchomość instrukcję ( ulotkę) uzgodnioną z zamawiającym dotyczącą prawidłowego segregowania.

Podane w pkt 3 ppkt 1-5 dane liczbowe są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ich zmiany.  Ich ilość  w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec niewielkiej zmianie spowodowanej między innymi migracją ludności. 

  
3. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE
    REALIZACJI ZAMÓWIENIA

1.	    Wykonawca ma obowiązek opracować i przedstawić do akceptacji Zamawiającego szczegółowy roczny harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie  w poszczególnych miejscowościach  gminy w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania przez 
Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których mają być odbierane odpady komunalne. 
2).       Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia, Wykonawca dostarczy na każdą nieruchomość instrukcję ( ulotkę) uzgodnioną z Zamawiającym dotyczącą prawidłowego segregowania oraz harmonogram odbioru odpadów obowiązującym w czasie realizacji zamówienia
oraz przekaże Zamawiającemu harmonogram w wersji elektronicznej w celu jego zamieszczenia na stronie internetowej  Gminy Lisia Góra. 
3)       Wykonawca ma obowiązek wyposażenia nieruchomości w niezbędne pojemniki i worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zawartej 
z Zamawiającym. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu wykaz  nieruchomości, do których dostarczył pojemniki. 
Właściciele nieruchomości, którzy nie zadeklarowali selektywnej zbiórki odpadów ( 7,2 % populacji) winni otrzymać pojemniki trwale oznaczone na pokrywie np. w formie samoprzylepnej naklejki, co powinno  ułatwić kontrolowanie pozostałych właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, czy wywiązują się z tej powinności.   
4)	W  trakcie wykonywania umowy wyposażenie nowo zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki i worki następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania od Zamawiającego wykazu tych miejsc na zasadach j/w. 
5)	Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości  obowiązku segregowania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie segreguje śmieci, Wykonawca odbiera je jako odpady zmieszane, zaś na pokrywie pojemnika umieszcza samoprzylepną kartkę koloru żółtego, informującą właściciela  nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego, o nie wywiązywaniu się z obowiązków  segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca obowiązany jest załączyć dokumentację określającą dzień odbioru odpadów, miejscowość i nr posesji wraz z krótkim opisem przyczyny udzielenia właścicielowi nieruchomości ostrzeżenia , w tym dokumentację fotograficzną.   
6)       Wykonawca odpowiada za stan techniczny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów i jest zobowiązany do ich napraw,  systematycznych konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników z wyłączeniem sytuacji, gdy uszkodzenie bądź utrata nastąpiło z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
7)      Wykonawca jest zobowiązany do  uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników  przy posesji podczas odbioru odpadów, jeżeli zaśmiecenie  jest  wynikiem jego działalności.
8)     Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu  półroczne sprawozdania z wykonywanych usług w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.        
9)     Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich powstałe podczas i w związku 
z realizacją  przedmiotu umowy ponosi pełną odpowiedzialność Wykonawca.   
10)     Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności:
  a)  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r  poz.21 z późn. zm.),
b)  ustawy z dnia 13 września1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.
Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.),
c)  uchwały nr XVII/187/2016 Rady Gminy Lisia Góra z dnia 8 lipca 2016 r w sprawie       Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lisia Góra z  późn. zm.,
d) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 11)    Odebrane od właścicieli nieruchomości odpady zmieszane  z terenu Gminy Lisia Góra Wykonawca  zobowiązany jest przekazać bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w złożonej przez Wykonawcę ofercie i przedstawić  Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 
12)     Odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lisia Góra  selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca zobowiązany jest przekazać bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie 
z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach  oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden  raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.
13)    Odpady zmieszane odebrane od właścicieli nieruchomości w danym dniu, jeszcze tego samego dnia powinny zostać dostarczone do RIPOK.
14)    Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami  komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 
15)    Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych 
z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz.250 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r poz.645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska  z dnia 25 maja 2012 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji   
przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r poz.676). 
Masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji  wytworzonych w Gminie Lisia Góra 
w 1995 r wyniosła 573,96 Mg.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90500000-2,
                90533000-2,
                90514000-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data rozpoczęcia: 02/01/2017
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                W celu wykazania spełnienia warunku, Wykonawca musi posiadać :
-  aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Lisia Góra 
- zezwolenie na zbieranie lub zbieranie i przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r, poz. 21.z póżń.zm.) w przypadku gdy wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym odpowiednie zezwolenie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeśli jest wymagane,
- zezwolenie na transport odpadów zgodne z przepisami prawa.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony jeśli :
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna min. 100 000 zł. 
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu wykazania spełnienia warunku , Wykonawca wykaże że:
1)	Posiada doświadczenie w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie , usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości co najmniej 500Mg odpadów w ciągu roku.
2)	Dysponuje lub będzie dysponował:  
-  sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów tj. co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;
- odpowiednią do przedmiotu zamówienia bazą transportową z zapleczem techniczno-biurowym spełniającym wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska. Baza transportowa ma zapewnić postój taboru samochodowego na jej terenie a zaplecze techniczno biurowe ma umożliwić codzienny kontakt wykonawcy z przedstawicielem zamawiającego. Wykonawca spełnia warunki określone w Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">a)	Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków , wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami  w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
b)	Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. 1.2 a i b SIWZ.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa pkt 1.2 a-b  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że :

a)	nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo , że zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami  w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, które dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ppkt a) zastępuje się dokumentem reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby .
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a)	aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Lisia Góra 
b)	zezwolenie na zbieranie lub zbieranie i przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r, poz. 21.z póżń.zm.) w przypadku gdy wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym odpowiednie zezwolenie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeśli jest wymagane,
c)	zezwolenie na transport odpadów zgodne z przepisami prawa.

d)	dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna min.                           100 000 zł. 
e)	wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości co najmniej 500Mg odpadów w ciągu roku wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane , oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. zał nr 3  do SIWZ - doświadczenie zawodowe.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)	Wypełniona przez Wykonawcę strona tytułowa  zał nr 1 do SIWZ - oryginał
2)	Wypełniony przez Wykonawcę formularz ofertowy  zał nr 2 do SIWZ  oryginał 
3)	Potwierdzenie wniesienia wadium.
4)	Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie /jeśli dotyczy/.
5)	Pisemne zobowiązania innych podmiotów od oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia /jeśli dotyczy/ 
6)	Zgodnie z art 6d ust 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach należy wskazać w ofercie regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych do których będą przekazywane zmieszane odpady komunalne oraz należy wskazać podmiot zbierający odpady selektywne.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:  10 000 zł
2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
-  pieniądzu
-	poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-	gwarancje bankowe;
-  gwarancje ubezpieczeniowe;
-  poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz.275 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Krakowski Bank Spółdzielczy O/Lisia Góra  nr  89859100070110000003290013

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena </td><td>60</td></tr><tr><td>Termin płatności faktur</td><td>20</td></tr><tr><td>Czas realizacji reklamacji</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />
1.	Zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem pkt. 2 i 3. 
2.	Zmiany postanowień umowy, możliwe są w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 144 ust. 1 PZP.
3.	Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1) PZP, przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy tj.:
a)	zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
b)	zmiany sposobu świadczenia usług, wynikającej z przepisów prawa, 
c)	wprowadzenie zmian w stosunku do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonywania usług nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji możliwości usprawnienia realizacji przedmiotu umowy,
d)	 w uzasadnionych przypadkach zmiany częstotliwości wywozu odpadów komunalnych, za zgodą Wykonawcy bez zmiany wynagrodzenia,
e)	wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy,
f)	niezależnych od stron umowy zmian organizacyjnych dotyczących osób kluczowych dla realizacji umowy (w szczególności wypadku losowego, nieprzewidzianej zmiany organizacyjnej),
g)	zaistnienia wypadków siły wyższej.
4.	Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod:



a)	Wykonawca może zaproponować zmianę przez złożenie pisemnej propozycji zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b)	Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
5.	W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich, pod rygorem nieważności, pisemnym aneksem.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 16/12/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com