JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161209/363378-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.zdw.olsztyn.pl' target='_blank'>http://www.zdw.olsztyn.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 363378 - 2016
              z dnia 2016-12-09 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Olsztyn: Usługa ubezpieczenia ZDW w Olsztynie z podziałem na 2 części:
Część	1: Usługa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ZDW w Olsztynie z tytułu administrowania drogami wojewódzkimi na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz posiadania mienia, a także ubezpieczenia mienia ZDW od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku, szyb i elementów szklanych od stłuczenia oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk;
Część	2: Usługa ubezpieczenia komunikacyjnego floty pojazdów ZDW w Olsztynie.

<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zarząd Dróg Wojewódzkich, krajowy numer identyfikacyjny
              51075125000000, ul.
              ul. Pstrowskiego 
              ,
              10602  
              Olsztyn, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              089 5346265 w. 22, e-mail
              przetargi@zdw.olsztyn.pl, faks
              895 399 876.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zdw.olszyn.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zdw.olsztyn.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />FORMA PISEMNA<br />
                Adres:
                <br />UL. PSTROWSKIEGO 28b, 10-602 OLSZTYN, POKÓJ NR 18 (KANCELARIA)</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Usługa ubezpieczenia ZDW w Olsztynie z podziałem na 2 części:
Część	1: Usługa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ZDW w Olsztynie z tytułu administrowania drogami wojewódzkimi na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz posiadania mienia, a także ubezpieczenia mienia ZDW od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku, szyb i elementów szklanych od stłuczenia oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk;
Część	2: Usługa ubezpieczenia komunikacyjnego floty pojazdów ZDW w Olsztynie.

<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZDW/NZP.TDEA-2/PN/3220/134/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1. Przedmiotem zamówienia jest: Usługa ubezpieczenia ZDW w Olsztynie z podziałem na      2 części.
Część	1: Usługa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ZDW w Olsztynie z tytułu administrowania drogami wojewódzkimi na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz posiadania mienia, a także ubezpieczenia mienia ZDW od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku, szyb i elementów szklanych od stłuczenia oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk;
Część	2: Usługa ubezpieczenia komunikacyjnego floty pojazdów ZDW w Olsztynie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i 2 zawarty jest w załączniku nr 1 i 2 do SIWZ.
3. Pełna dokumentacja przetargowa znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego, pod adresem: www.zdw.olsztyn.pl/zamówienia publiczne/aktualne do progów UE/ usługi.
4. Prawo opcji:
Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji.
 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>66510000-8<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>1. Termin wykonania zamówienia:
1.1 Dla Części nr 1 - od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r.
Polisy ubezpieczeniowe będą wystawiane indywidualnie dla każdej jednostki Zamawiającego. Wyjątkiem będzie polisa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, wystawiana wspólnie dla wszystkich jednostek Zamawiającego. Polisy będą wystawiane na okresy roczne:
od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r.
od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.
1.2 Dla Części nr 2  od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. z zastrzeżeniem, że okresy ochrony ubezpieczeniowej będą obejmowały 12 miesięczne okresy ubezpieczenia określone indywidualnie dla każdego pojazdu i wskazane w załącznikach nr 2a  2e do SIWZ stanowiącym wykazy pojazdów, których data początkowa okresu ubezpieczenia przypada 
w okresie obowiązywania umowy.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Dla części 1 i 2: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże i udokumentuje, iż posiada zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. 2015, poz. 1844), w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia lub, w przypadku prowadzenia działalności na innej podstawie niż zezwolenie, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca uprawniony jest do wykonywania działalności w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji  
ekonomicznej i finansowej. 
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności  
technicznej i zawodowej.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Dla Części nr 1 i 2: Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku przesłanek do wykluczenia z postępowania określonych w punkcie 6.2 SIWZ na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp  należy złożyć na żądanie Zamawiającego;</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br /><br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Dla części nr 1 i 2:
1. Zamawiający wymaga, w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w sekcji III.1.1 ogłoszenia oraz pkt. 5.1.1. SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedłożenia w szczególności: 
a) zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wzór załącznik Nr 9 do SIWZ - należy złożyć do oferty.  

2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa  w  art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielnie zamówienia (należy złożyć w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.zdw.olsztyn.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, tj. informacji z otwarcia ofert).
Podstawa wykluczenia wykonawcy z postępowania, określona w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp:
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy  z  dnia 16 lutego  2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 184  z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III. 4) ogłoszenia oraz punkcie 7.2.2. SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

4. Dokumenty, o których mowa w sekcji III.7) pkt 3 ogłoszenia oraz punkcie 7.2.4. SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa sekcji III.7) pkt 3 ogłoszenia oraz w punkcie 7.2.4. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis sekcji III.7) pkt 4 ogłoszenia oraz punktu 7.2.5. SIWZ stosuje się odpowiednio.

6. Dokumenty składane w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Pozostałe dokumenty jakie ma dostarczyć Wykonawca:
Dla Części nr 1 i 2:

7.1	Formularz ofertowy należy złożyć do oferty - ODRĘBNIE DLA KAŻDEJ CZĘŚCI - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5a lub 5b do SIWZ (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną).

7.2	Zastrzeżenie nieudostępniania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie ze wzorem załącznika nr 8 do SIWZ, jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty, na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy Pzp  należy złożyć do oferty.

7.3	Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z pkt. 7.4.1 SIWZ)   w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie  należy złożyć do oferty;

7.4	Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nie uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)  w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie  należy złożyć do oferty;

8. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia: 
8.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w rozumieniu art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych) muszą spełniać następujące wymogi:

8.1.1.	wykonawcy występujący wspólnie są obowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;

8.1.2.	pełnomocnictwo  w postaci oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza  powinno być złożone wraz z ofertą i zawierać także wskazania: przedmiotu zamówienia, którego dotyczy oraz wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymienionych z nazwy wraz z określeniem adresu i siedziby. 

8.1.3.	pełnomocnictwo musi być udzielone przez każdego z wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia i podpisane przez osoby uprawnione.

8.2	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia złożą: 

8.2.1.	oświadczenia wymienione w sekcji III.3 ogłoszenia oraz punkcie 7.1.1. i 7.2.1. SIWZ - składa każdy  z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;

8.2.2.	dokument wymieniony w sekcji III.4) ogłoszenia oraz  punkcie 7.2.2. SIWZ  składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie  na żądanie Zamawiającego;

8.2.3.	oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w sekji III.7) pkt 2 oraz pkt. 7.2.3. SIWZ - musi być złożona przez każdego Wykonawcę, (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ).

8.3	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>część 1: cena </td><td>60</td></tr><tr><td>część 1: warunki ubezpieczenia  klauzule </td><td>15</td></tr><tr><td>część 1: warunki ubezpieczenia  limity i sumy </td><td>25</td></tr><tr><td>część 2: cena </td><td>60</td></tr><tr><td>część 2: warunki ubezpieczenia</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Dopuszczalne zmiany umowy wskazane zostały we wzorach umowy - załącznik nr 7a i 7b do SIWZ.
Część 1:
1.	Zmiana postanowień Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie (aneks), pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 
1)	zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki  taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwyżki składki, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony przed upływem terminu płatności składki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy;
2)	zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia  w przypadku zmiany wartości majątku w okresie ubezpieczenia. Składka będzie rozliczana zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ;
3)	zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej i zmiany limitów odpowiedzialności. Składka będzie rozliczana zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ;
4)	zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego podlegających ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku:
a)	powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, połączenia lub wyodrębniania) - składka będzie rozliczana bądź naliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacjami, zapisami klauzuli warunków i taryf;
b)	przekształcenia jednostki  warunki ubezpieczenia będą nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej;
c)	likwidacji jednostki  jednostka zostanie wyłączona z ochrony ubezpieczeniowej, a jeżeli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiającego, to zostanie ono objęte ochroną przez Wykonawcę na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej.
d)	włączenia dodatkowych jednostek do ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia, na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy  dotyczy to jednostek, które nie były wykazane do ubezpieczenia w chwili udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy;
5)	korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikającej ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki;
6)	zmiany zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.
7)	Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy:
a)	w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 - 6;
b)	w przypadku objęcia Wykonawcy przez ustawodawcę podatkiem od towarów i usług VAT lub zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, w taki sposób, że do wynagrodzenia netto wskazanego w ust. 1, pozostałego do zapłaty, zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującą stawką tego podatku; 
c)	w przypadku niezastosowania prawa opcji, o którym mowa w § 5, z zastrzeżeniem § 4 ust. 2.
3.	Zmiany umowy, poza przypadkami wskazanymi w ust. 2, mogą być dokonywane w trybie i na zasadach przewidzianych w art. 144 ust.1 pkt.2)-6) ustawy Prawo zamówień publicznych.
część 2:
1.	Zmiana postanowień Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie (aneks), pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 
1)	zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki  taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwyżki składki, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony przed upływem terminu płatności składki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy;
2)	zmiany wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia  w przypadku zmiany wartości majątku w okresie ubezpieczenia. Składka będzie rozliczana zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ;
3)	zmiany wysokości składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu autocasco oraz w przypadku ubezpieczenia pojazdów nabywanych przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz sprzedaży lub likwidacji pojazdów przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) i zmiany posiadacza pojazdów w tym okresie. Ostatnim dniem umożliwiającym ubezpieczenie pojazdu na warunkach umowy o udzielenie zamówienia publicznego jest ostatni dzień obowiązywania umowy to jest 31.12.2018r. Maksymalnie okres ubezpieczenia pojazdów zakończy się dnia 30.12.2019r. Składka będzie rozliczana zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ.
4)	rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy; w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego wcześniej w SIWZ,
5)	zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego podlegających ubezpieczeniu i ich formy prawnej - w przypadku:
a)	powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, połączenia lub wyodrębniania) - składka będzie rozliczana bądź naliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacjami, zapisami klauzuli warunków i taryf;
b)	przekształcenia jednostki  warunki ubezpieczenia będą nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej;
c)	likwidacji jednostki  jednostka zostanie wyłączona z ochrony ubezpieczeniowej, a jeżeli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiającego, to zostanie ono objęte ochroną przez Wykonawcę na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej.
d)	włączenia dodatkowych jednostek do ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia, na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy  dotyczy to jednostek, które nie były wykazane do ubezpieczenia w chwili udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy;
6)	korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikającej ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki;
7)	zmiany zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.
8)	Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy:
a)	w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 - 7;
b)	w przypadku objęcia Wykonawcy przez ustawodawcę podatkiem od towarów i usług VAT lub zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, w taki sposób, że do wynagrodzenia netto wskazanego w ust. 1, pozostałego do zapłaty, zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującą stawką tego podatku; 
c)	w przypadku niezastosowania prawa opcji, o którym mowa w § 5, z zastrzeżeniem § 4 ust. 2.
3.	Zmiany umowy, poza przypadkami wskazanymi w ust. 2, mogą być dokonywane w trybie i na zasadach przewidzianych w art. 144 ust.1 pkt.2)-4) ustawy Prawo zamówień publicznych.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 19/12/2016, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Usługa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ZDW w Olsztynie z tytułu administrowania drogami wojewódzkimi na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz posiadania mienia, a także ubezpieczenia mienia ZDW od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku, szyb i elementów szklanych od stłuczenia oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>I. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem.
Przedmiot i Zakres ubezpieczenia: odpowiedzialność cywilna Zamawiającego za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością - administrowaniem drogami wojewódzkimi województwa warmińsko-mazurskiego i posiadanym mieniem, z rozszerzeniami wynikającymi z warunków szczególnych i klauzul. Ochroną ubezpieczeniową objęte są również utracone korzyści i inne straty wynikające z wypadku. Zakresem ubezpieczenia objęte są szkody wyrządzone nieumyślnie, będące następstwem czynu niedozwolonego w granicach odpowiedzialności ustawowej (OC deliktowa).
Miejsce realizacji zamówienia:	miejsca prowadzonej działalności (w tym siedziby Zarządu Dróg, Rejonów Dróg i Obwodów Drogowych) oraz sieć dróg wojewódzkich o łącznej długości 1872,41 km na obszarze woj. warmińsko-mazurskiego (obowiązujące standardy i zakresy zimowego utrzymania oraz wykazy dróg zostaną udostępnione wykonawcy na jego prośbę, a wykonawcy, który zostanie wybrany do realizacji zamówienia zostaną dostarczone przy zawieraniu umowy ubezpieczenia.
II.Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych:
Zakres ubezpieczenia:	pełny, obejmujący co najmniej: pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego, huragan*, deszcz nawalny, powódź, grad, lawina, napór śniegu lub lodu**, trzęsienie ziemi, osuwanie i zapadanie się ziemi, uderzenie pojazdu, huk ponaddźwiękowy, dym i sadza***, upadek drzew i konarów, budynków lub budowli, zalanie****.
Miejsca ubezpieczenia: siedziby Zarządu Dróg, Rejonów Dróg i Obwodów Drogowych.
III. Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku:
Zakres ubezpieczenia:
- dokonana lub usiłowana kradzież z włamaniem z lokalu,
- dokonany lub usiłowany rabunek w lokalu,
- dokonany lub usiłowany rabunek podczas przenoszenia lub przewożenia gotówki.
Miejsca ubezpieczenia:
- siedziby Zarządu Dróg, Rejonów Dróg i Obwodów Drogowych.
IV. Ubezpieczenie szyb, elementów szklanych oraz wykładzin szklanych, ceramicznych lub kamiennych od pęknięcia i stłuczenia:
Przedmiot i zakres ubezpieczenia:
a) stałe oszklenie zewnętrzne i wewnętrzne budynków, lokali i pomieszczeń użytkowych, zainstalowane zgodnie z przeznaczeniem
b)elementy szklane stanowiące składowe części mebli, stołów, gablot, boksów i kabin,
c)lustra wiszące, stojące i wmontowane w ścianach,
d)wykładziny szklane, ceramiczne lub kamienne (z wyłączeniem wykładzin znajdujących się na podłodze)od szkód powstałych wskutek ich pęknięcia i stłuczenia (rozbicia).
Ubezpieczyciel pokrywa koszty obejmujące wartość ubezpieczonych przedmiotów łącznie z kosztami ich zamontowania bądź zainstalowania.
Ponadto Ubezpieczyciel pokrywa również koszty związane z: 
1) wykonaniem naprawy w trybie pilnym (ekspresowym);
3) ustawieniem rusztowań lub użyciem dźwigu;
4) pokryciem oszkleń folią;
5) transportem (dojazdem) związanym z naprawą szkody.
Miejsca ubezpieczenia:
- siedziby Zarządu Dróg, Rejonów Dróg i Obwodów Drogowych.
V.Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk:
Zakres ubezpieczenia: pełny  od wszystkich ryzyk; ubezpieczenie obejmuje utratę przedmiotu ubezpieczenia, jego uszkodzenie lub zniszczenie wskutek nieprzewidzianej i niezależnej od Ubezpieczającego/Ubezpieczonego przyczyny.
Miejsca ubezpieczenia:
- siedziby Zarządu Dróg, Rejonów Dróg i Obwodów Drogowych oraz teren RP.

Prawo opcji:
Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia (Część 1), przewiduje możliwość zastosowania poniższych praw opcji:
- Prawo opcji nr 1  przedmiotem prawa opcji będzie ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych  ubezpieczenie mienia określonego w załączniku nr 1 do SIWZ  szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, rozdział X. ust. 3) pkt 2 do wysokości 3 202 176,00 zł, w przypadku zakupu wskazanych nieruchomości.

- Prawo opcji nr 2 - przedmiotem prawa opcji będzie ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych o wartości do 5 mln zł  ubezpieczenie mienia ponad limit określony w klauzuli automatycznego pokrycia, w przypadku zwiększenia się wartości ubezpieczonego majątku na skutek poniesienia nakładów adaptacyjnych, wydatków na remonty i modernizacje ubezpieczonego mienia oraz nowe inwestycje tj. rzeczy nabywane przez Zamawiającego podczas trwania umowy ubezpieczenia, na podstawie umów sprzedaży bądź innych umów, na mocy których powstaje po stronie Zamawiającego prawo do używania rzeczy (leasing, okresowe przekazanie do testów, najem, użytkowanie itp.

Zamawiający zastrzega, że będzie mógł skorzystać z prawa opcji, w zależności od decyzji Zamawiającego, w sytuacjach i na zasadach określonych w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ  szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i 2.
Faktyczne potrzeby Zamawiającego realizowane w ramach prawa opcji będą zgłaszane 
w trakcie obowiązywania umowy ubezpieczenia do wysokości określonej w poszczególnych rodzajach ubezpieczenia w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ  szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i 2 w następujących wysokościach i okolicznościach:

<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>66510000-8<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/12/2018<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>wrunki ubezpieczenia - klauzule</td><td>15</td></tr><tr><td>warunki ubezpiezenia limity i sumy</td><td>25</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Usługa ubezpieczenia komunikacyjnego floty pojazdów ZDW w Olsztynie<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>I.Obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
Przedmiot ubezpieczenia: pojazdy wg załączników nr 2a  2e do SIWZ - wykazy pojazdów,
Zakres ubezpieczenia i Suma gwarancyjna:
zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. 2013 poz. 392 z późn. zm.).
II. Ubezpieczenie autocasco:
Przedmiot ubezpieczenia: pojazdy wraz z wyposażeniem dodatkowym wg załączników nr 2a  2e do SIWZ - wykazy pojazdów.
Zakres ubezpieczenia: pełny - autocasco z ruchu i postoju + kradzież (AC+KR).
III. Ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażerów:
Przedmiot i zakres ubezpieczenia - przedmiotem ubezpieczenia jest trwałe uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć ubezpieczonego powstałe w związku z ruchem pojazdów lub podczas jego używania (również podczas zatrzymania i postoju), w tym podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, załadunku i rozładunku, naprawy pojazdu oraz upadku, pożaru lub wybuchu pojazdu.
IV. Ubezpieczenie Assistance:
Przedmiot ubezpieczenia: pojazdy wraz z wyposażeniem dodatkowym wg załączników nr 2a  2e do SIWZ - wykazy pojazdów.
Zakres ubezpieczenia: obejmuje co najmniej zdarzenia polegające na:
1) wystąpieniu w pojeździe zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od utraty, zniszczenia lub uszkodzenia (Autocasco), uniemożliwiającego kontynuowanie podróży lub powrót do siedziby Ubezpieczonego,
2) wystąpieniu w pojeździe awarii uniemożliwiającej kontynuowanie podróży lub powrót do siedziby Ubezpieczonego,
3) unieruchomieniu pojazdu na skutek rozładowania akumulatora, utraty lub uszkodzenia kluczy (fabrycznych urządzeń) służących do otwarcia i uruchomienia pojazdu, przebicia opony, jak również braku lub niewłaściwego paliwa w zbiorniku pojazdu.
W przypadku wystąpienia któregoś z powyższych zdarzeń, Ubezpieczyciel co najmniej:
W Wariancie Podstawowym - bez względu na odległość miejsca zdarzenia od siedziby firmy ubezpieczonego pojazdu:
a) organizuje i pokrywa koszty naprawy pojazdu w miejscu wystąpienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową przez specjalistę uprawnionego do tego przez Ubezpieczyciela (z wyłączeniem kosztów paliwa i części zamiennych użytych do naprawy). Gdy dokonanie naprawy pojazdu nie jest możliwe w miejscu wystąpienia zdarzenia, Ubezpieczyciel organizuje holowanie pojazdu zgodnie z wyborem Ubezpieczonego do najbliższego punktu obsługi lub miejsca zamieszkania, lub siedziby firmy Ubezpieczonego. 
W Wariancie Rozszerzonym  obejmuje wariant podstawowy oraz dodatkowo w przypadku, gdy punkt naprawy lub miejsca zdarzenia jest położony w odległości nie mniejszej niż 50 km w linii prostej od siedziby firmy ubezpieczonego pojazdu:
a) organizuje zakwaterowanie i pokrywa koszty zakwaterowania Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu (w liczbie ograniczonej do liczby miejsc wpisanej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu) w najbliższym hotelu średniej kategorii (dwu- lub trzygwiazdkowym) na okres naprawy pojazdu, jednak nie dłuższy niż 3 doby hotelowe,
b) organizuje przejazd i pokrywa (w formie dokonania zakupu i dostarczenia Ubezpieczonemu biletu kolejowego pierwszej klasy lub biletu autobusowego) koszty przejazdu Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu (w liczbie ograniczonej do liczby miejsc wpisanej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu) do miejsca docelowego podroży lub siedziby firmy Ubezpieczonego, z zastrzeżeniem postanowień ppkt. c,
c)zapewnia Ubezpieczonemu samochód zastępczy. Ubezpieczyciel pokrywa koszty wynajęcia pojazdu zastępczego (w przypadku wystąpienia zdarzeń z ust. 3 pkt 1 i 2),
d)organizuje i pokrywa koszty parkingu strzeżonego (w przypadku wystąpienia zdarzeń z ust. 3 pkt 1 i 2),
e)organizuje i pokrywa koszty odbioru naprawionego pojazdu i dostarczenia go do miejsca docelowego podroży lub miejsca zamieszkania lub siedziby firmy Ubezpieczonego,
f)w razie wystąpienia szkody całkowitej, Ubezpieczyciel na wniosek Ubezpieczonego organizuje i pokrywa koszty legalnego złomowania pojazdu o ile pozostałości nie przedstawiają wartości rynkowej.

Prawo opcji:
Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia (Część 2), przewiduje możliwość zastosowania poniższych praw opcji:
- Prawo opcji nr 1 - przedmiotem prawa opcji będą ubezpieczenia komunikacyjne - ubezpieczenie pojazdów określonych w załączniku nr  2f do SIWZ - wykaz pojazdów 
z prawem opcji w przypadku ich zakupu;

- Prawo opcji nr 2 - przedmiotem prawa opcji będą ubezpieczenia komunikacyjne do wysokości 30% zamówienia podstawowego - ubezpieczenie pojazdów ponad liczbę wskazaną w SIWZ w przypadku nabycia nowych pojazdów podczas trwania umowy ubezpieczenia, na podstawie umów sprzedaży bądź innych umów, na mocy których powstaje po stronie Zamawiającego prawo do używania rzeczy (leasing, okresowe przekazanie do testów, najem, użytkowanie itp.).

Zamawiający zastrzega, że będzie mógł skorzystać z prawa opcji, w zależności od decyzji Zamawiającego, w sytuacjach i na zasadach określonych w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ  szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i 2.
Faktyczne potrzeby Zamawiającego realizowane w ramach prawa opcji będą zgłaszane w trakcie obowiązywania umowy ubezpieczenia do wysokości określonej w poszczególnych rodzajach ubezpieczenia w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ  szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia dla części nr 1 i 2 w następujących wysokościach i okolicznościach:
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>66510000-8<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/12/2018<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>warunki ubezpieczenia - klauzule</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com