JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/7467-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.ostrowwielkopolski.pl zakładka przetargi, ogłoszenia o przetargach' target='_blank'>http://www.ostrowwielkopolski.pl zakładka przetargi, ogłoszenia o przetargach</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 7467 - 2017
              z dnia 2017-01-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Ostrów Wielkopolski: Budowa Remizy OSP Wysocko Wielkie, Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Ostrów Wielkopolski, krajowy numer identyfikacyjny
              , ul.
              Aleje Powstańców Wielkopolskich 
              12,
              63400  
              Ostrów Wielkopolski, woj.
              wielkopolskie, państwo
              Polska, tel.
              062/7351190, e-mail
              kancelaria@ostrowwielkopolski.pl, faks
              .
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.ostrowwielkopolski<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.ostrowwielkopolski.pl zakładka przetargi, ogłoszenia o przetargach</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.ostrowwielkopolski.pl zakładka przetargi, ogłoszenia o przetargach</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa Remizy OSP Wysocko Wielkie, Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie<br /><b>Numer referencyjny: </b>DZP-ZP.271.2.2017.1<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b><br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest budowa nowego budynku remizy ochotniczej straży pożarnej, w miejscu istniejącego dotychczas budynku.

Charakterystyka budynku:

-budynek 1 i 2 kondygnacyjny w technologii tradycyjnej murowanej udoskonalonej z pustaków ceramicznych
-kubatura budynku  1370,0 m3
-powierzchnia zabudowy  224,33 m2
-całkowita wysokość budynku 8,03 m &lt; 9,0 m dach dwuspadowy.



1.1.	Zamówienie podzielone zostało na 3 części:

Część I	Roboty budowlane:

-Roboty budowlane
-Roboty ziemne
-Roboty fundamentowe
-Roboty izolacyjne
-Roboty murowe
-Roboty żelbetowe
-Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych
-Roboty w zakresie stolarki budowlanej
-Tynkowanie
-Wykonywanie posadzek
-Okładziny i wykładziny z płytek ceramicznych
-Roboty malarskie
-Izolacje termiczne i akustyczne
-Roboty elewacyjne
-Roboty przy wznoszeniu rusztowań
-Roboty ciesielskie
-Roboty rozbiórkowe polegające na wyburzaniu i rozbiórce istniejącego obiektu /Remizy OSP/
-Usuwanie azbestu i jego utylizacja.

Część II Instalacje wodno-kanalizacyjne i c.o., wentylacji, gazu ziemnego: 

-Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
-Roboty instalacyjne kanalizacyjne
-Roboty instalacyjne hydrauliczne
-Instalowanie wentylacji
-Izolacja cieplna
-Roboty instalacyjne gazowe.                                                                                                                                                                                    

Część III Instalacje elektryczne:

-Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
-Instalacje niskiego napięcia
-Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
-Montaż instalacji piorunochronowej
-Roboty na placu budowy.










	.


1.2.	  Szczegółowy zakres robót określony jest w załącznikach do SIWZ obejmujących:
1)	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
2)	przedmiary robót,
3)	projekt budowlany.

1.3.	  Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie 
 			  wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 
 			  7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz.1409 z późn. 
 			  zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 
        z 2004r. Nr 92, poz.881 z późn. zm.) oraz innych przepisów, o ile mają 
 	       zastosowanie. 

1.4.	Wszystkie nazwy własne materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji przetargowej 
 		są podane przykładowo i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry 
 		jakościowe oraz wymagany standard. Jeśli w opisie przedmiotu zamówienia lub 
 		dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz 
    	pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować jako propozycje projektanta. 
 		Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń 
 		w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych 
 		standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne 
 		materiały lub urządzenia przyjęte do wyceny winny   spełniać funkcję, jakiej mają 
 		służyć; winny być kompatybilne na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. 
 		Zgodnie z art.30 ust.5 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania 
 		równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że 
 		oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez 
 		Zamawiającego.
 		W przypadku zastosowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga od
 		Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych do 
 		dokumentacji technicznej (opracowanie własne zawierające co najmniej: katalog
 		producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość do wbudowania) niezłożenie 
 		takiego zestawienia oznacza, że Wykonawca zastosuje materiały i rozwiązania
 		przyjęte w dokumentacji technicznej. 

1.5.	Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz 
 		za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 
 		14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz.21 z późn. zm.) 
 		oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
 		(tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.). 
	        Wywóz odpadów budowlanych odbywa się na koszt Wykonawcy.

1.6.	Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rozszerzonej rękojmi 
  	na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy: niż 5 lat, 
 	licząc od terminu odbioru końcowego.
	
Rękojmia za wady i gwarancja jakości

a)	Wykonawca jest odpowiedzialny względem zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wykonanego Przedmiotu zamówienia.
b)	Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wygasają po upływie 60 miesięcy, licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego bez uwag.
c)	Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady Przedmiotu Zamówienia jest rozszerzona do zasad określonych w art.556 i następnych Kodeksu cywilnego. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady dotyczy wad Przedmiotu Zamówienia istniejących w chwili dokonywania czynności odbioru oraz wad powstałych po odbiorze, z przyczyn tkwiących w przedmiocie Zamówienia w chwili odbioru.
d)	Zamawiający, zgodnie z treścią art.579 Kodeksu cywilnego może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady, niezależnie od uprawnień wynikających z tytułu udzielonej przez wykonawcę gwarancji jakości.
e)	Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wynagrodzenie z tytułu udzielenia rękojmi za wady wykonywania obowiązków wynikających z rozszerzonej rękojmi.
f)	 	Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z tytułu udzielonej gwarancji jakości na wykonane roboty stanowiące Przedmiot Umowy 
za wbudowane lub / dostarczone materiały lub / i urządzenia oraz elementy wyposażenia. W przypadku gdy okres gwarancji udzielony przez producenta materiałów, urządzeń i elementów wyposażenia jest dłuższy od okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę, wówczas obowiązuje gwarancja producenta i w takim wypadku Wykonawca niezwłocznie po upływie okresu gwarancji udzielonej Wykonawcy, przeniesie na Zamawiającego przysługujące mu na podstawie tej gwarancji prawa, w tym poprzez wydanie Zamawiającemu stosownych dokumentów gwarancyjnych. 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45200000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45112000-5,
                45262210-6,
                45320000-6,
                45260000-1,
                45223500-1,
                45260000-7,
                45421000-4,
                45231113-0,
                45432000-4,
                45400000-1,
                45442100-8,
                45321000-3,
                45443000-4,
                45262100-2,
                45422000-1,
                45110000-0,
                45332400-7,
                45332300-6,
                45332200-5,
                45331211-8,
                45321000-3,
                45333000-0,
                45311200-2,
                45315600-4,
                45317300-5,
                45312311-8,
                45113000-2,
                45111300-1,
                45262660-8,
                90650000-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                3.	Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art.67 ust.2 pkt.6 ustawy Pzp. o wartości 200.000.00 PLN dla części I i po 20.000,00 PLN dla części II 
i III. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych jak to określono w zamówieniu podstawowym. Udzielenie zamówień zależne będzie od decyzji Zamawiającego, jego potrzeb w tym zakresie, możliwości finansowych.
<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/07/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Wykonawca przystąpi do realizacji zamówienia po zawarciu umowy z Zamawiającym, wykonanie zamówienia zakończy nie później niż: do dnia 31 lipca 2018r.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                -O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a)	nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp (pkt 5.4. SIWZ);
b)	spełniają warunki udziału w postępowaniu. 

-O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a)	kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, 
b)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej, 
c)	zdolności technicznej lub zawodowej
	określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.

<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ, jeżeli wykaże, że:
a)	posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości: 600.000,00 PLN w przypadku składania oferty na część I, 
70.000,00 PLN w przypadku składania oferty na część II, 
w przy przypadku oferty na część III 50.000,00 PLN;
b)	jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia: w przypadku części I 
 600.000,00 PLN, dla części II  70.000,00 PLN, dla części III
  50.000,00 PLN.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                -Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, jeżeli wykaże, że:
A)	W przypadki części I 
a)	wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 1 robotę polegającą 
na budowie obiektów budowlanych (budynków) o kubaturze nie mniejszej niż 1370 m3  i wartości brutto nie mniejszej niż 600.000,00 PLN w zakresie i złożoności określonej w opisie przedmiotu zamówienia dla części I, która została wykonana w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona,
B)  	W przypadku części II 
a) 	wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 1 robotę polegającą 
na montażu instalacji wodno-kanalizacyjnej i c.o., wentylacji, instalacji gazu ziemnego w obiekcie budowlanym (budynku) 
o wartości brutto nie mniejszej niż 70.000,00 zł w zakresie 
i złożoności określonej w opisie przedmiotu zamówienia dla części II, która została wykonana w sposób należyty w tym zgodnie 
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
W przypadku części III 
a) 	wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 1 robotę polegającą 
na montażu instalacji elektrycznych w obiekcie budowlanym (budynku) o wartości brutto nie mniejszej niż 50.000,00 zł w zakresie i złożoności określonej w opisie przedmiotu zamówienia dla części III, która została wykonana w sposób należyty w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
Zamawiający uznaje za wystarczające wskazanie w wykazie, o którym mowa w pkt.5.3.3a) SIWZ tylko takich robót budowlanych, które potwierdzą spełnienie warunku postawionego przez Zamawiającego.
 
b)	dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi:
	Osoba posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń kierownik budowy  w przypadku części I;
	Osoba posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności  w przypadku części II;    
	Osoba posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności 
 w przypadku części III.

Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawa z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane
 (Dz. U. z 2016r., poz.290) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury 
i rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza zgodnie z art.12a ustawy Prawo budowlane, odpowiadające im uprawnienia osób, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. ustawa z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich unii Europejskiej 9dz. U. z 2016r., poz.65).
  
-Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

-Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

-Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne 
podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja 
finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez 
wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, 
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.                                                    

-Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej 
innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który 
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną 
przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych 
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

-Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a)	zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b)	zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt pkt 5.3.2. oraz 5.3.3. SIWZ.

-W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:
1)	zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2)	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3)	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4)	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega 
w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

-Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach 
lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. oświadczenie ppkt 1-7 SIWZ.

-Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-7 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, dalszego podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art.22a Pzp.

-Zgodnie z art. 24 ust. 1 Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1)	wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
2)	wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a)	o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. 
- Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176),
b)	o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy 
z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
c)	skarbowe,
d)	o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. 
o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3)	wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 5.4. ppkt 2 SIWZ; 
4)	wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5)	wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6)	wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7)	wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8)	wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
9)	wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10)	wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
11)	wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
12)	wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

-Dodatkowo na podstawie art.24 ust.5 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczony zostanie wykonawca:
1)	w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd 
 		układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie 
 		wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego 
		majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r.  Prawo 
 		restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz 
 		z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, 
		który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym 
 		postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli 
 		przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego 
 		majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r.  Prawo 
		upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. 
 		poz. 615);
2)	który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co 
		podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku 
		zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie 
		wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą 
 	stosownych środków dowodowych;
3)	który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie 
	wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia 
	publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa 
w art. 3 ust. 1 pkt 14, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
4) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie 
 	przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli
 	za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę 
 	grzywny nie niższą niż 3000 złotych;
5) 	jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, 
 	wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza 
 	w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta
       prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 4);
6) 	wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu 
 	obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony 
 	środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono 
 	tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;
7)	który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na 
 	ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać 
	za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, 
 	o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności 
 	należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub 
	zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie 
	w sprawie spłaty tych należności.

-Wykluczenie, o którym mowa w pkt 5.4 i 5.5 następuje z uwzględnieniem brzmienia art.24 ust.7 i innych przepisów ustawy.

-W zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt.6.6 SIWZ, w terminie tam określonym.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                -W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy : 
-a)	wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 
5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie 
do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, 
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, 
z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
Załącznik nr 4 do SIWZ|
-Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Załącznik nr 5 do SIWZ.
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym 
w art.24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 ust.5 Pzp., wystawionej nie wcześniej 
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

2)	zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, 
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego 
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie 
z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz 
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3)	zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej 
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca 
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu 
składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca 
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4)	oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego 
wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne 
albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji 
- dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności 
wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie 
wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;

5)	oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;

6)	oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków 
i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. 
o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).

6.7.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.5. SIWZ: 
1)	ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku 
braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez 
właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym 
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce 
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, 
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp;

2)	ppkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub 
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

b)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6.8.	Dokumenty, o których mowa w pkt 6.7. ppkt 1 i ppkt 2 lit. b SIWZ, powinny 
być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania 
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 
Dokument, o którym mowa w pkt 6.7. ppkt 2 lit. a SIWZ, powinien być 
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

6.9.	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.7. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.8. SIWZ stosuje się.

6.10.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez 
wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów 
odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument 
dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.11.	Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 
w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 6.5. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 6.7. ppkt 1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.8. SIWZ zdanie pierwsze stosuje się.

6.12.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez 
wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, 
w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, 
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.13.	Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 
6.14.	Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając 
wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające 
dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.

6.15.	Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-7 SIWZ.

6.16.	Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-7 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.

6.17.	Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę odpowiada zakresowi informacji, których zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów, 
w szczególności o których mowa w pkt 6.3., zamawiający może odstąpić 
od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku 
dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 
oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane 
przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />-W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy:
a)	wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 
5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie 
do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, 
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, 
z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
Załącznik nr 4 do SIWZ.

-W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej określonego w pkt 5.3.2. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy:
a)	informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub 
zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym 
niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;

b)	dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.

<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">-Zgodnie z art.24 ust.11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia 
na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć 
na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie 
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, 
o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą 
nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności 
do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 
pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.

5.3.4.	Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

5.3.5.	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

5.3.6.	Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne 
podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja 
finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez 
wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, 
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.                                                    

5.3.7.	Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej 
innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który 
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną 
przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych 
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

5.3.8.	Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a)	zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b)	zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt pkt 5.3.2. oraz 5.3.3. SIWZ.
5.3.9.	W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:
1)	zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2)	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3)	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4)	czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega 
w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5.3.10.	Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach 
lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. oświadczenie ppkt 1-7 SIWZ.

5.3.11.	Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-7 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, dalszego podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art.22a Pzp.

</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />-Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie:
Część I  6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy zł 00/100)
Część II  1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł 00/100)
Część III  1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł 00/100).
-Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego
 	z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach:
a) Gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze 
 	zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości 
 	stawki podatku	VAT);
b) Konieczności zmiany terminu realizacji w związku z:
-	koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających 
    z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie 
    obowiązujących przepisów prawa lub
- 	z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub 
-	działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub
- 	nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez Zamawiającego 
    terenu budowy Wykonawcy lub
-	wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez 
    Wykonawcę lub
-	opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo 
 	budowlane dokumentów lub
-   innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy lub. 
3.	Zamawiający, niezależnie od wystąpienia okoliczności, o których mowa w ustawie Pzp, 
 	przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie 
 	której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 
1) zmiany terminu realizacji umowy: 
a) gdy wykonanie zamówienia dodatkowego, robót dodatkowych lub robót zamiennych 
    wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego - przedłużony termin realizacji 
    uwzględniać będzie czas niezbędny na wykonanie wyżej wymienionych prac (robót), jak 
    i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych 
    warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności 
    z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
b) gdy prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn 
 	niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji 
  	przedmiotu umowy - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który 
	niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja 
	robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie 
	realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami 
	technicznymi itp., 
c) w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej
    (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze, itp.) oraz w przypadku napotkania na 
 	niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym uniemożliwiających 
 	realizację robót, potwierdzonych wpisami do dziennika budowy przez kierownika  
 	budowy lub właściwego kierownika robót i właściwego inspektora nadzoru
 	inwestorskiego - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który 
 	niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja 
 	robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie 
		realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami 
 	technicznymi itp., 
d) w sytuacji, jeżeli z powodu warunków atmosferycznych wykonanie robót mogłoby grozić 
    powstaniem szkody - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który
    niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja 
    robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie
    realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami
    technicznymi itp., 
e) w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających
 	prowadzenie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub normami technicznymi,
 	potwierdzonych wpisami do dziennika budowy przez kierownika budowy lub właściwego 
	kierownika robót i właściwego inspektora nadzoru inwestorskiego - przedłużony termin 
	realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak 
 	i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych 
	warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności 
	z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
f) w przypadku wydłużenia terminu realizacji robót, w wyniku wstrzymania przez 
	Zamawiającego robót (co nie jest następstwem nienależytego wykonania robót przez 
	Wykonawcę) - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas wstrzymania 
	robót, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem 
	aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy 
	w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
g) wystąpienia w trakcie realizacji robót związanych z koniecznością usunięcia lub
 	   przełożenia jakichkolwiek mediów, przez właścicieli tych mediów lub Zamawiającego, co 
 	   nie wynikać będzie z zaniechania ani winy Wykonawcy - przedłużony termin realizacji 
 	   uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac z wyżej 
  	   wymienionych przyczyn, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót 
 	   z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji 
 	   przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi 
 	   itp., 
h) w przypadku zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych 
 	   bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania 
 	   uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy - przedłużony 
 	   termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, 
 	   jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych 
 	   warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności 
 	   z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
i) w przypadku wystąpienia powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy 
    opóźnień w przyłączeniu do sieci zewnętrznych przez gestorów mediów - przedłużony 
    termin realizacji uwzględniać będzie czas niezbędny na wykonanie przyłączy, jak i okres 
    w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków 
    pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami 
    sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
j) w przypadku wystąpienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy opóźnień 
 	  w uzyskaniu pozwoleń, zezwoleń, opinii lub innych tego rodzaju dokumentów 
    niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy - przedłużony termin realizacji 
    uwzględniać będzie czas niezbędny na uzyskanie wyżej wymienionych dokumentów, jak
    i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych 
    warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności 
    z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
k) wystąpienia okoliczności zmiany umowy, o których mowa w ust. 2 - przedłużony termin 
    realizacji uwzględniać będzie czas niezbędny na realizację zmian umowy, o których mowa 
    w pkt. 2, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem 
    aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy 
    w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
l) gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy 
    wykonawca - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas niezbędny na 
    prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy z uwzględnieniem aktualnych warunków 
    pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami 
    sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., 
2) zmiany w zakresie sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących 
    sytuacjach: 
a) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań 
     technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub 
     wytyczne wydane przez uprawniony organ, 
b) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi 
    przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia 
    tych kolizji, 
c) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa na zakres 
    lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy, a zmiana ta 
    polega na dostosowaniu jej postanowień do zmienionych przepisów i realizacji celu 
    umowy, 
3) zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia w przypadku, gdy 
     zachodzą przesłanki rozwiązania umowy z obecnym Wykonawca, o których mowa 
     w art. 145a ustawy Pzp. Podstawą wprowadzenia zmian postanowień umowy jest
     pisemny wniosek strony umowy, z zastrzeżeniem ust. 6.
4. Wniosek ten musi zawierać w szczególności: 
1) opis wnioskowanej zmiany 
2) cel zmiany wraz z uzasadnieniem,
3) wskazanie konkretnych zapisów umowy lub ustawy Pzp pozwalających na wprowadzenie 
    zmiany, 
4) podpis osób uprawnionych do reprezentacji strony. 
5.	Zaakceptowany przez drugą stronę wniosek, o którym mowa w ust. 2 stanowi podstawę 
    do sporządzenie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony umowy pod rygorem 
    nieważności.
6.	Zmiana Wykonawcy, o której mowa w ust. 1 pkt 3 następuje na podstawie pisemnego 
 	oświadczenia Zamawiającego złożonego Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił 
	zamówienia i powinno zawierać uzasadnienie. Do rozliczenia robót wykonanych przez 
	Wykonawcę stosuje się odpowiednio zapisy wynikające z § 9 umowy. 
7.	W sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt 3 Zamawiający może powierzyć dalsze wykonanie 
przedmiotu umowy: 
1) podwykonawcy, za jego zgodą, za kwotę wynagrodzenia zgodnego z kwotą umowy 
	z Wykonawcą pomniejszoną o koszt robót już wykonanych, pod warunkiem, że 
	podwykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia i spełnienie warunków udziału 
 	w postępowaniu w zakresie określonym przez SIWZ, 
2) wykonawcy, którego oferta w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w wyniku 
    którego zawarto niniejszą umowę uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów, za jego 
	zgodą. Wykonawcy, którego oferta została sklasyfikowana na 3 lub kolejnym miejscu może 
	zostać powierzone dalsze wykonywanie przedmiotu umowy w przypadku, gdy wykonawca 
	sklasyfikowany na miejscu wyższym od niego nie wyraził zgody na przystąpienie do 
	realizacji umowy lub taki wykonawca nie wykazał braku podstaw do wykluczenia i spełnienia 
	warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym przez SIWZ. 
8.	W przypadku, o którym mowa w ust. 7 pkt 2 kwota wynagrodzenia za dalsze wykonanie 
 	przedmiotu umowy zostanie ustalona jako różnica cen brutto ofert Wykonawcy, któremu 
	Zamawiający udzielił zamówienia oraz wykonawcy, któremu Zamawiający ma zamiar 
 	powierzyć dalsze wykonanie przedmiotu umowy pomniejszona o wartość brutto za roboty już 
 	wykonane i powiększona o dodatek za przejęcie przedmiotu umowy wraz z udzieleniem 
 	gwarancji i rękojmi na cały przedmiot umowy na zasadach, o których mowa w § 11, w tym 
	na roboty, materiały i urządzenia wykonane lub dostarczone przez poprzedniego wykonawcę. 
	Kwota brutto dodatku zostanie ustalona w drodze negocjacji i nie może przekroczyć 50% 
	różnicy ceny brutto wykonawcy, któremu Zamawiający ma zamiar powierzyć dalsze wykonanie 
	przedmiotu umowy i ceny oferty brutto sklasyfikowanej na kolejnym miejscu.
9.	Dopuszczalne zmiany określone w art.144 ust.1 pkt.1-6 ustawy Pzp.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 25/01/2017, godzina: 08:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>I
                  
                <b>Nazwa: </b>Roboty budowlane<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>-Roboty budowlane
-Roboty ziemne
-Roboty fundamentowe
-Roboty izolacyjne
-Roboty murowe
-Roboty żelbetowe
-Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych
-Roboty w zakresie stolarki budowlanej
-Tynkowanie
-Wykonywanie posadzek
-Okładziny i wykładziny z płytek ceramicznych
-Roboty malarskie
-Izolacje termiczne i akustyczne
-Roboty elewacyjne
-Roboty przy wznoszeniu rusztowań
-Roboty ciesielskie
-Roboty rozbiórkowe polegające na wyburzaniu i rozbiórce istniejącego obiektu /Remizy OSP/
-Usuwanie azbestu i jego utylizacja.

<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45200000-9, 45112000-5,
                    45262210-6,
                    45320000-6,
                    45260000-1,
                    45223500-1,
                    45260000-7,
                    45421000-4,
                    45231113-0,
                    45432000-4,
                    45400000-1,
                    45321000-3,
                    45443000-4,
                    45262100-2,
                    45422000-1,
                    45110000-0,
                    45262660-8,
                    90650000-8,
                    <br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/07/2018<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>II
                  
                <b>Nazwa: </b>Instalacje wodno-kanalizacyjne i c.o., wentylacji, gazu ziemnego<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>
-Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
-Roboty instalacyjne kanalizacyjne
-Roboty instalacyjne hydrauliczne
-Instalowanie wentylacji
-Izolacja cieplna
-Roboty instalacyjne gazowe.                                                                                                                                                                                    
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45332400-7, 45332300-6,
                    45332200-5,
                    45331211-8,
                    45321000-3,
                    45333000-0<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/07/2018<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b>Część nr: III    Nazwa: Instalacje elektryczne

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311200-2, 45315600-4, 45317300-5, 45312311-8, 45113000-2, 45111300-1

Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2018

Kryteria oceny ofert:
Kryteria	Znaczenie
Cena	60
Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi	40
<br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com