JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170113/7627-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.trzemeszno.pl' target='_blank'>http://www.bip.trzemeszno.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 7627 - 2017
              z dnia 2017-01-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Trzemeszno: Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Trzemeszno<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Trzemeszno, krajowy numer identyfikacyjny
              9235128000000, ul.
              ul. gen. H. Dąbrowskiego 
              2,
              62240  
              Trzemeszno, woj.
              wielkopolskie, państwo
              Polska, tel.
              61 415-43-06, e-mail
              inwestycje@trzemeszno.pl, faks
              61 415-43-06.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.trzemeszno.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.bip.trzemeszno.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.bip.trzemeszno.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie <br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski Trzemeszna 62-240 Trzemeszno ul. 1 Maja 1, Biuro Podawcze- pokój nr 2</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Trzemeszno<br /><b>Numer referencyjny: </b>271.1.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b><br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na cyklicznym odbiorze stałych odpadów komunalnych (w tym również segregowanych) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w których znajduje się co najmniej jeden lokal i zamieszkuje co najmniej jeden mieszkaniec oraz niezamieszkałych wskazane w SIWZ w  których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - na terenie Gminy Trzemeszno, 
Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów komunalnych powstających w wyniku:
-  prowadzenia działalności gospodarczej, 
- z nieruchomości niezamieszkałych,
- lokali niezamieszkałych w budynkach wielolokalowych, w których znajdują się lokale zamieszkałe oprócz lokali niezamieszkałych wymienionych w niniejszym SIWZ.

Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych  nie jest zależna od Zamawiającego. W trakcie realizacji umowy możliwe są zmiany danych w zakresie zmiany adresów oraz liczby mieszkańców i nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych.
Pojemniki do gromadzenia odpadów (w tym także kontenery), które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewniają właściciele nieruchomości. Zamawiający wskazuje jedynie orientacyjną ilość pojemników usytuowanych na terenie gminy.
Wykonawca realizując usługę stanowiącą przedmiot zamówienia zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów z tytułu:
-	odpłatnego udostępnienia przez Zamawiającego pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (tzw. dzwonów, przeznaczonych na plastik/metal, szkło i makulaturę), stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Trzemeszna w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, stawka za dzierżawę 1 szt. pojemnika wynosi 3.00 zł netto + 23 % VAT/ miesiąc.
Ilość pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 243.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie (Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 5 % ilości wszystkich pojemników).
Wykaz liczby, rodzajów i usytuowania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stanowi doku-ment pomocniczy nr 1. do SIWZ.
-	odpłatnego udostępnienia przez Zamawiającego tablic informacyjnych, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno, celem przekazania mieszkańcom wszelkich informacji, związanych z przedmiotem zamówienia, w tym również wywieszenia harmonogramu odbioru odpadów. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Trzemeszna w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę części powierzchni tablic informacyjnych w celu realizacji zadania w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, stawka za wydzierżawienie 1 szt. tablicy wynosi 1,00 zł netto + 23 % VAT/ miesiąc.
Ilość tablic informacyjnych, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 50.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie (Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 10% ilości tablic).
Wykaz usytuowania i liczby tablic informacyjnych stanowiących własność Gminy Trzemeszno stanowi dokument pomocniczy nr 2 do SIWZ.
2. Ogólna charakterystyka Gminy Trzemeszno w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów.
2.1 Powierzchnia Gminy Trzemeszno
Powierzchnia Gminy Trzemeszno wynosi 175 km2.
2.2 Liczba posesji zamieszkałych na terenie Gminy Trzemeszno.
Wykaz posesji zamieszkałych z których odbierane będą stałe odpady komunalne na terenie Gminy Trzemeszno zostanie przekazany po podpisaniu umowy. Wykaz liczby nieruchomości niezamieszkałych z których odbierane będą stałe odpady komunalne na terenie Gminy Trzemeszno przedstawiony został w pkt.2.9 niniejszej SIWZ.
Liczba posesji oraz mieszkańców na danych posesjach została opracowana na podstawie złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (stan na 31 grudnia) i ma charakter wyłącznie informacyjny.

2.3 Szacunkowa liczba osób zamieszkujących w budynkach jedno i wielorodzinnych.
Szacowana  liczba osób zamieszkujących w budynkach:
-	jednorodzinnych:
3400 na terenie miejskim
4050 terenie wiejskim
-	wielorodzinnych:
3600 na terenie miejskim 1550 na terenie wiejskim
2.4 Szacunkowa ilość budynków jedno i wielorodzinnych.
Szacowana ilość budynków zamieszkałych na terenie Gminy Trzemeszno:
-	jednorodzinnych:
820 na terenie miejskim 
1100 na terenie wiejskim
-	wielorodzinnych:
94 na terenie miejskim (w tym 24 budynki na terenie osiedla wysokiego - bloki) 
85 na terenie wiejskim

2.5 Ilość zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w latach poprzednich.
W okresie 01.2016-31.12.2016 odebrano z terenu Gminy Trzemeszno następujące ilości zmieszanych odpadów komunalnych pochodzących wyłącznie z terenu nieruchomości zamieszkałych objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi (kod 20 03 01):
-	01.2016-12.2016	 -  3396,07 Mg
2.6 Ilość segregowanych odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości.
W okresie 01.12.2015r. - 31.12.2016 r. (13 miesięcy ) z nieruchomości zamieszkałych w istniejącym systemie segregacji odebrano przedstawione w poniższe tabeli rodzaje i ilości odpadów segregowanych.

Rodzaj odpadu	Teren miasta i teren wiejski [Mg]

Papier	32.02
Tworzywa sztuczne	79.42
Szkło 	166,04
Odpady ulegające biodegradacji	194,46

2.7 Szacunkowa ilość aktualnie użytkowanej infrastruktury w zakresie zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Trzemeszno ( nieruchomości zamieszkałe):

Szacunkową ilość używanej infrastruktury w zakresie zbierania odpadów komunalnych przedstawia poniższa tabela.
Rodzaj pojemnika	Ilość pojemników dotyczących opróżnianych na terenie miasta oraz gminy Trzemeszno*
	Teren miasta	Teren wiejski
V-110	1040	1310
V-120	-	2
V-240	115	85
V-1100	50	15
KP  6,7	7	8
* podane dane są orientacyjne na podstawie list wywozu pojemników z odpadami dostarczanych przez obecnego wykonawcę
2.8 Sołectwa na terenie Gminy Trzemeszno.
Na terenie Gminy Trzemeszno wyodrębnionych jest 21 sołectw: Cytynowo, Duszno, Gołąbki, Grabowo, Jastrzębowo, Kamieniec, Kruchowo, Kozłowo, Lubiń, Ławki, Miaty, Mijanowo, Miława, Niewolno, Ostrowite, Popielewo, Szydłowo, Trzemżal, Wydartowo, Wymysłowo, Zieleń.
2.9 Wykaz nieruchomości niezamieszkałych przeznaczonych do odbioru odpadów komunalnych (nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne)
a)	Urząd Miejski Trzemeszna,  ul. Gen. Henryka Dąbrowskiego 2, ul. 1 Maja 1
b)	Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Kilińskiego, ul. Śniadeckich 18, 62-240 Trzemeszno,
c)	Szkoła Podstawowa nr 2 im Polskich Olimpijczyków, ul. 1 Maja 11, 62240 Trzemeszno,
d)	Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Bohaterów Września 1939 roku, Trzemżal 56, 62-235 Trzemżal,
e)	Zespół Szkół w Kruchowie  Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Powstania Wielkopolskiego, Kruchowo 1, 62-240 Trzemeszno,
f)	Gimnazjum w Trzemesznie, Pl. Kosmowskiego 5, 62-240 Trzemeszno,
g)	Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Trzemesznie, Pl. Kosmowskiego 5,  ul. Kardynała Wyszyńskiego 6, 62-240 Trzemeszno,
h)	Przedszkole nr 1 im Chatka Puchatka w Trzemesznie, pl. Św. Wojciecha 15, 62-240 Trzemeszno,
i)	Przedszkole nr 2 im Misia Uszatka w Trzemesznie, ul. Chrobrego 8, 62 - 240 Trzemeszno,
j)	Zespół Placówek Wsparcia Rodziny Droga do Domu, ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 3, 62-240 Trzemeszno,
k)	Ośrodek Sportu i Rekreacji, Hala Widowiskowo-Sportowa, ul. Piastowska 11, 62-240 Trzemeszno,
l)	Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościuszki 35, 62-240 Trzemeszno,
m)	Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami i Chorych Psychicznie, ul. A. Mickiewicza 28, 62-240 Trzemeszno,
n)	Dom Kultury w Trzemesznie, ul. Św. Jana 11, 62-240 Trzemeszno,
o)	Biblioteka Publiczna w Trzemesznie, ul. Św. Jana 11, 62-240 Trzemeszno,
p)	Placówka Wsparcia Dziennego w Trzemesznie, ul. Piastowska 11, 62-240 Trzemeszno,
q)	Świetlice wiejskie w : Dusznie, Gołąbkach, Grabowie, Jastrzębowie, Kamieńcu, Kruchowie, Kozłowie, Ławkach, Lubiniu, Miatach, Mijanowie, Miławie, Niewolnie, Ostrowitym, Popielewie, Szydłowie, Trzemżalu, Wydartowie, Wymysłowie, Zieleniu 






2.10 Szacunkowa ilość aktualnie użytkowanej infrastruktury w zakresie zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Trzemeszno ( z terenów wymienionych w pkt.2.9- nieruchomości niezamieszkałe):
Rodzaj pojemnika	Ilość pojemników dotyczących opróżnianych na terenie miasta oraz gminy Trzemeszno w skali miesiąca*
V-120	44
V-240	6
V-1100	20
KP  6,7	3
*podane dane są orientacyjne na podstawie danych dostarczanych przez obecnego Wykonawcę.
 Szacowane ilości nieruchomości niezamieszkałych (domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno - wypoczynkowe) objęta planem gospodarowania odpadami komunalnymi :
a)	domki letniskowe wykorzystywane jedynie przez część roku lub od inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno  wypoczynkowe szacunkowa ilość domków 150 (w szczególności w m. Wymysłowo, Ostrowite, Jerzykowo, Zieleń Bieślin, Gołąbki, Popielewo) 
b)	Rodzinnych Ogrodów Działkowych w rozumieniu ustawy z dnia 13 sierpnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 40 z późn. zm.) Rodzinne Ogródki Działkowe Zielone Wzgórze przedłużenie ul Szkolnej w Trzemesznie , Rodzinne Ogródki Działkowe im Jana Kilińskiego na ul. Działkowej w Trzemesznie.
Ponadto Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia zastrzega sobie prawo do zwiększenia bądź zmniejszenia ilości nieruchomości podlegających gospodarowaniu odpadami komunalnymi w nieruchomościach niezamieszkałych w zależności od złożonych deklaracji.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

3.1. Informacje ogólne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia.

Przed złożeniem oferty zaleca się Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej w celu zapoznania się z charakterystyką zabudowy poszczególnych nieruchomości, infrastrukturą istniejącą na danych nieruchomościach oraz pozyskania innych przydatnych wg uznania i potrzeb Wykonawcy informacji, które mogą ułatwić dokonanie wyceny wartości przedmiotu zamówienia, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do wykonania umowy.

Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wskazanych w SIWZ każdej ilości zmieszanych oraz segregowanych odpadów komunalnych (system workowy i system gniazd"), wskazanych w opisie zamówienia, zgodnie z ustaleniami obowiązującego w czasie realizacji zamówienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Trzemeszno (stanowiącego dokument pomocniczy nr 5 do SIWZ) w zakresie opisanym w niniejszej SIWZ.

3.2.	Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji zamówienia.
3.2.1. Niesegregowane (zmieszane odpady komunalne).
a)	uwarunkowania stawiane Wykonawcy:
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych wymienionych w SIWZ zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o następujących pojemnościach:
-	pojemniki na odpady o pojemności 110l, 1201,2401, 11001;
-	kontenery KP-6,7;
Potencjał techniczny Wykonawcy musi być dostosowany do odbioru odpadów z wszystkich ww. rodzajów pojemników. Szacowane ilości aktualnie używanej infrastruktury przedstawione zostały w rozdziale 2.7 niniejszej specyfikacji.
Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach związanych z odbiorem odpadów, a także do niezwłocznego zgłaszania (jednak nie później niż w ciągu 24 h) sytuacji, w których odbiór odpadów jest utrudniony lub niemożliwy ze względu na brak współpracy z właścicielem nieruchomości (np. odpady w pojemnikach o nietypowych parametrach niezgodnych z zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie).
Wykonawca jest zobowiązany do kontrolowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Kontroli tej podlegać będzie miesięcznie 3% nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane są odpady komunalne (wśród tych, których właściciele zadeklarowali selek-tywną zbiórkę odpadów). Wykonawca każdorazowo będzie kontrolował inne nieruchomości (w systemie cyklicz-nym).
Kontrola polegać będzie na sprawdzeniu zawartości pojemnika na kontrolowanej nieruchomości przez pracowników obsługujących odbiór pod względem obecności w nim podstawowych odpadów podlegających se-gregacji (butelki PET, butelki szklane, czysty papier makulaturowy, puszki aluminiowe, odpady niebezpieczne itp.). W przypadku stwierdzenia, że w pojemniku na pozostałe odpady zmieszane znajdują się podstawowe odpady podlegające segregacji, Wykonawca odbiera odpady i niezwłocznie (jednak nie później niż w terminie dwóch dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji) informuje Zamawiającego na piśmie (może być drogą elektroniczną) o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji przez właściciela nieruchomości. Do takiej informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie wykonane urządzeniem rejestrującym z uwidocznioną, wygenerowaną automatycznie przez urządzenie rejestrujące datą wykonania zdjęcia lub filmu oraz protokół z zaistniałej sytuacji. Z dostarczonej dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej nieruchomości dotyczy, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia.
Na wniosek Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek udostępnić plan kontroli na nadchodzący miesiąc w celu umożliwienia udziału w kontroli przedstawiciela Zamawiającego.
b)	częstotliwość odbioru:
Zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie ustala się następujące  częstotliwości odbioru odpadów:
Miasto Trzemeszno:
	zabudowa jednorodzinna: co dwa tygodnie,
	zabudowa wielorodzinna: raz w tygodniu,
	teren osiedla wysokiego (budownictwo wielorodzinne - bloki w Trzemesznie), dwa razy w tygodniu,
Teren wiejski Gminy Trzemeszno:
	zabudowa jednorodzinna: co dwa tygodnie,
	zabudowa wielorodzinna: co dwa tygodnie

 Nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne:
	nieruchomości niezamieszkałe wymienione w SIWZ w pkt a-p co 2 tygodnie,
	nieruchomości niezamieszkałe wymienione w SIWZ w pkt q raz w miesiącu( możliwe zwiększenie odbiorów  na 	zamówienie-szacowana liczba - 50 odbiorów) ,
	domki letniskowe w terminie od 1 kwietnia do 30 września co cztery tygodnie
	Rodzinne Ogrody Działkowe w terminie od 1 maja do 30 września raz w tygodniu

 W uzasadnionych przypadkach na podstawie złożonych deklaracji (np. ze względu na ilość wytwarzanych odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości), w miejscowościach wiejskich lub na terenie miasta Trzemeszno, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dalszej weryfikacji częstotliwości odbioru jak również rodzajów pojemników. Weryfikacja ta może dotyczyć również zwiększenia jak i zmniejszenia liczby odbiorów w ciągu miesiąca, biorąc pod uwagę odchylenia w granicach 5 % liczby wszystkich nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia. Z tego tytułu Wykonawca nie będzie dochodzić żadnych roszczeń. 
Wykaz budynków wielorodzinnych zlokalizowanych na terenie Gminy Trzemeszno stanowi materiał pomocniczy do SIWZ. Przy szacunkach należy uwzględnić podane powyżej zwiększenia częstotliwości.
3.2.2. Segregowane odpady komunalne.
SYSTEM WORKOWY
a) uwarunkowania stawiane Wykonawcy:
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych objętych systemem workowym  (plan terenu objętego systemem workowym stanowi dokument pomocniczy nr 1.4 do SIWZ) oraz nieruchomości niezamieszkałych wymienionych w SIWZ segregowanych odpadów komunalnych w workach do tego przeznaczonych.
Systemem workowym został objęty przede wszystkim teren skoncentrowanego budownictwa jednorodzinnego na terenie miasta Trzemeszno, w szczególności ulice: Stefana Żeromskiego, Długa, Jeziorna, Rybacka, Jasna, Kwiatowa, Stanisława Staszica, Jana Kochanowskiego, Sportowa, Osiedlowa, Słoneczna, Parkowa - (XX lecia PRL), Stefana Czarnieckiego, Orchowska, Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wrzosowa, Brzoskwiniowa, Sosnowa, Wiśniowa, Jaśminowa, Zielona, Modrzewiowa, Klonowa, Mogileńska, Kasztanowa, Kalinowa, Różana, Krańcowa, Działkowa, Mieszka I, Aleja Szymańskiego, Al. Odzyskania Niepodległości, Dworcowa, Jesionowa, Przemysłowa, Folu- ska, Mikołaja Kopernika, Szkolna, Jana i Jędrzeja Śniadeckich, Marchlewicza, Lipowa, Polna, Modrakowa, Mikołaja Reja, Bolesława Prusa, Władysława Reymonta, Sienna, Borowskiego, św. Jana, Adama Mickiewicza, gen. Henryka Dąbrowskiego, PI. św. Wojciecha, Tadeusza Kościuszki, 1 Maja, Toruńska, Jana Kilińskiego, Marii Konopnickiej, Wodna, Św. Ducha, Górna, Tumska, Żółwia, Ogrodowa, Wiosny Ludów, Plac Kosmowskiego.
Ponadto do systemu workowego włączone zostają posesje położone wzdłuż ulicy Wyszyńskiego, stanowiące teren miejscowości Brzozowiec oraz Rudki, część miejscowości Zieleń bezpośrednio granicząca z miastem Trzemeszno (zgodnie z mapą terenu objętego systemem workowym stanowiącą dokument pomocniczy nr 1.4. do SIWZ) oraz wymienione w SIWZ nieruchomości niezamieszkałe na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.
 Dodatkowo systemem workowym objęta jest miejscowość Szydłowo Drugie z częstotliwością odbioru co dwa miesiące zgodnie z harmonogramem
W trakcie realizacji zadania Zamawiający nie wyklucza objęcia systemem workowym dodatkowych ulic lub pojedynczych posesji na terenie miasta Trzemeszno lub części miejscowości usytuowanych na terenie wiejskim Gminy Trzemeszno. Wzrost ilości nieruchomości zamieszkałych objętych systemem workowym może wynieść max 10% liczby posesji dotychczas objętych tym systemem.
Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wymienionych w SIWZ odpadów komunalnych zebranych selektywnie z worków o pojemnościach od 60l do 120l. Ponadto do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować worki o następujących ujednoliconych kolorach: 
 	NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę;
	ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale;
	ZIELONY lub BIAŁY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane;
	BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji (głównie odpady zielone).
Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przekazuje Wykonawcy worki na odpady selektywnie zbierane, a Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania worków właścicielom nieruchomości objętych systemem workowym. Odbywać się to będzie na zasadzie:
-	jeżeli właściciel nieruchomości wystawi przed posesję worek np. z tworzywami sztucznymi, to Wykonawca po odbiorze tego worka niezwłocznie zostawia nowy worek, przeznaczony do tego samego rodzaju od-padów w miejscu dostępnym, uniemożliwiającym przemieszczanie lub utratę worka, 
-	jeżeli ilość pozostawionych worków nie jest wystarczająca dla właściciela nieruchomości, może on odebrać dodatkowe worki w siedzibie Wykonawcy, co zostaje przez niego odnotowane.

Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego monitorowania ilości worków do selektywnej zbiórki odpadów oraz składania co miesięcznie informacji Zamawiającemu o rodzajach i ilościach posiadanych worków.
Zabrania się wykorzystywania przekazanych przez Zamawiającego worków do segregacji do jakichkolwiek innych celów (np. jako worki wykorzystywane przy sprzątaniu ulic, worki do koszy na odpady zmieszane lub innej działalności prowadzonej przez Wykonawcę).
W uzasadnionych przypadkach odpady selektywnie zebrane mogą być umieszczone przez mieszkańców również w innych rodzajach worków niż te przekazywane przez Wykonawcę, pod warunkiem, że spełniają one wymagania pojemnościowe, oraz jakościowe, umożliwiają weryfikację zawartości i są opisane w sposób czytelny, informujący o ich zawartości. Po pozytywnej weryfikacji zawartości takiego worka Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady jako segregowane.
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywał w zależności od zade-klarowanego przez właściciela nieruchomości sposobu gromadzenia odpadów: w sposób selektywny lub zmieszany (nieselektywny). Zamawiający, przed rozpoczęciem realizacji zadania udostępni Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości z określeniem, na których z nich odpady będą gromadzone w sposób selektywny, a na których w sposób nieselektywny.
b) częstotliwość odbioru:
-	worki z odpadami zbieranymi selektywnie z terenów objętych systemem workowym odbierane będą z częstotliwością co 4 tygodnie (nie dotyczy worków brązowych przeznaczonych na odpady ulegające bio-degradacji);
-	w terminach od 1 kwietnia do 30 listopada 2016 worki brązowe przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji odbierane będą z częstotliwością co 2 tygodnie, natomiast w pozostałym okresie co 4 tygodnie (razem z pozostałymi odpadami zbieranymi selektywnie).

 Nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne:
-	nieruchomości niezamieszkałe wymienione w SIWZ w pkt a-p  co dwa tygodnie, 
-	nieruchomości niezamieszkałe wymienione w SIWZ w pkt q - na zamówienie(szacowana liczba - 100 odbiorów)
-	ROD w terminie od 1 maja do 30 września raz w tygodniu
Ponadto zobowiązuje się Wykonawcę do przekazywania odpadów selektywnych w formie wskazanej i wymaganej przez RIPOK(np. rozrywanie worków).
Powyższe należy uwzględnić przy kalkulowaniu ceny oferty.
SYSTEM POJEMNIKOWY 
a) uwarunkowania stawiane Wykonawcy: 
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do cyklicznego mechanicznego opróżniania pojemników na segregowane odpady komunalne, usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno. Wykaz liczby, rodzajów i usytuowania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz dotychczasowej częstotliwości ich opróżniania stanowi dokument pomocniczy nr 1 do SIWZ. Informacje w nim zawarte mają na celu ułatwienie Wykonawcy właściwego skalkulowania wartości przedmiotu zamówienia.
Należy mieć na uwadze, że w związku z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odpłatnego użytkowania pojemników na segregowane odpady komunalne, stanowiących własność Zamawiającego. Zamawiający odpłatnie udostępni Wykonawcy pojemniki- tzw. dzwony, przeznaczone do selektywnej zbiórki plastiku, szkła i makulatury, usytuowane na terenie gminy Trzemeszno. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Trzemeszna w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, stawka za dzierżawę 1 szt. pojemnika wynosi 3.00 zł netto+ 23% VAT/ miesiąc.
Ilość pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 242.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie (Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 5 % ilości wszystkich pojemników).
Wykaz usytuowania pojemników podlegających odpłatnemu wydzierżawieniu przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów wraz z mapą poglądową stanowi dokument pomocniczy nr 1 do SIWZ. Odpłatnemu wy-dzierżawianiu podlegają pojemniki stanowiące własność gminy.
Wykonawca jest zobowiązany do monitorowania stanu technicznego wydzierżawianych pojemników i każdorazowego natychmiastowego zgłaszania nowo powstałych uszkodzeń. Aktualny stan techniczny pojemników widoczny jest w dokumencie pomocniczym nr 1.3 do SIWZ.

	Wykonawca będzie zobowiązany utrzymywania dzierżawionych pojemników w czystości oraz utrzymywania  jego otoczenia w czystości i porządku w tym również po każdorazowym odbiorze. Ponadto przewiduje się 2- krotne, kompleksowe czyszczenie, których termin będzie wskazany p konsultacji Zamawiającego z Wykonawcą. Przewiduje się również 3 krotne koszenie trawy (trzy razy w 2017r. w obrębie do 1m od miejsca usytuowania pojemników). 

Potencjał techniczny Wykonawcy musi być dostosowany do odbioru odpadów z pojemników typu dzwon oraz siatkowych (konieczne dysponowanie pojazdem wyposażonym w tzw. HDS).
Do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości objętych systemem pojemnikowym wykorzystywane są następujące rodzaje pojemników
-	NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę;
-	ŻÓŁTY (lub siatkowy) z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania, wielomateriałowe i metale;
-	ZIELONY i BIAŁY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane;
b) częstotliwość odbioru:
Wykaz usytuowania pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, które będą podlegać opróżnianiu wraz z podaniem ich pojemności oraz częstotliwości opróżniania w okresie od 1 stycznia 2017r.- 31 grudnia 2017 r. stanowi dokument pomocniczy nr 1.2 do SIWZ.
Należy mieć na uwadze, że dotychczasowa częstotliwość opróżniania pojemników może ulec zmianie.  Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego monitorowania stanu zapełnienia poszczególnych pojemników, ze szczególnym uwzględnieniem sezonowości ich zapełniania (zwłaszcza okres letni), celem nie doprowadzania do ich przepełnienia. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany do odebrania odpadów pozostawionych przy pojemnikach, oraz znajdujących się wewnątrz oraz do utrzymania czystości pojemników.
Ponadto Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji pojemników w obrębie gminy Trzemeszno, a także zwiększenia ilości pojemników podlegających opróżnieniu (wzrost o max 5%).
Zabrania się przestawiania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów przez Wykonawcę bez uzgodnienia z Zamawiającym.
3.2.3. Mobilny punkt zbierania odpadów.
a) uwarunkowania stawiane Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzania zbiórki segregowanych odpadów komunalnych poprzez zorganizowanie mobilnego punktu zbierania odpadów. Usługa ta polegać będzie na odbiorze niżej wymienionych rodzajów segregowanych odpadów komunalnych z miejsc ogólnodostępnych, wyznaczonych przez Zamawiającego. Pojazd lub pojazdy używane do przeprowadzenie zbiórki powinny być oznakowane nazwą firmy prowadzącej zbiórkę z wyraźną informacją, że mobilna zbiórka organizowana jest przez Gminę Trzemeszno. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru wszystkich odpadów dostarczonych przez mieszkańców i ich właściwego zakwalifikowania. Odpady należy dostarczyć do wyznaczonego przez Zamawiającego punktu usytuowanego przy składowisku w miejscowości Miaty.
Na terenie miasta Trzemeszno przewiduje się objazd mobilnego punktu zbierania odpadów ulicami objętymi workowym systemem segregacji (wg dokumentu pomocniczego nr 1.4 do SIWZ) w wyznaczonym przez Zama-wiającego dniu. Wykonawca odbiera odpady wystawione przez mieszkańców w widocznym miejscu przed nieru-chomością o wyznaczonej dla danej ulicy godzinie.
Na terenie wiejskim Gminy Trzemeszno przewiduje się objazd mobilnego punktu zbierania odpadów w wyznaczonym przez Zamawiającego dniu i odbiór odpadów z wyznaczonych na terenie sołectw punktów (30 punktów). Właściciele nieruchomości zobowiązani będą do dostarczenia odpadów odbieranych w ramach funkcjo-nowania mobilnego punktu do miejsca wyznaczonego na terenie danego sołectwa.
Należy mieć na uwadze, że przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów komunalnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej i rolniczej.

b)	rodzaje odpadów odbieranych przez mobilny punkt zbierania odpadów.
Wykonawca zobowiązany jest do odbioru następujących rodzajów odpadów dostarczanych przez mieszkańców w ramach mobilnego punktu zbierania odpadów komunalnych: 
-	przeterminowane leki,
-	chemikalia i opakowania po chemikaliach (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, itp.),
-	zużyte baterie i akumulatory,
-	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (niesprawne lodówki, suszarki, telefony, świetlówki itp), 
-	meble i inne odpady wielkogabarytowe,
-	odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów, 
-	zużyte opony,
-	odpady zielone i inne odpady ulegające biodegradacji, 
-	tekstylia,
-	odpady segregowane u źródła" na terenie nieruchomości zamieszkałych, w tym: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji, jeżeli ich ilość lub wielkość uniemożliwia ich umieszczenie w pojemnikach przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów.

Wykonawca zobowiązany jest zbierać dostarczane odpady w sposób selektywny oraz odpowiednio zabezpieczyć odpady odbierane w ramach funkcjonowania mobilnego punktu zbierania odpadów podczas transportu, celem uniknięcia przedostania się substancji niebezpiecznych do środowiska.
Wykonawca ma obowiązek odebrać wszystkie odpady dostarczone do miejsca odbioru i ich właściwego zakwalifikowania.
c)	częstotliwość odbioru:
Mobilny punkt zbierania odpadów świadczy swoje usługi dwa razy do roku (wiosną i jesienią), zgodnie ze sporządzonym przez Zamawiającego harmonogramem.
3.2.4.	Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe.
Są to odpady pochodzące z remontów przeprowadzanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych we własnym zakresie (w szczególności naprawy w zakresie: wymiany drzwi, okien, podłóg, remont pomieszczeń w lokalu mieszkalnym, malowanie ścian, drobne naprawy instalacji i urządzeń technicznych itp.).
W ramach realizacji tego zadania Wykonawca zobowiązany będzie do sukcesywnego wykonywania usługi polegającej na odbiorze ww. odpadów zebranych w sposób selektywny, poprzez podstawienie na teren nieruchomości na okres 2 dni kontenera (ok 6,7 m3) lub pojemnika o pojemności ok. 2 m3 przystosowanego do odbioru i transportu tego rodzaju odpadu, a następnie odbiorze ww. kontenera/pojemnika z odpadami i transporcie do ZZO w Lulkowie. Dopuszcza się możliwość zmiany miejsca docelowego transportu odpadów, w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
Wykonawca w ciągu 2 dni od zgłoszenia Zamawiającego zobowiązany będzie podstawić na teren nieruchomości zamieszkałej pojemnik przeznaczony na odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe.
Szacowana liczba odbiorów wynosi ok. 220 odbiorów / rok.
Należy mieć na uwadze, że podana ilość odbiorów odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych jest szacunkowa i może ona ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Ponadto należy wziąć pod uwagę sezonowy charakter prac remontowych oraz konieczność dysponowania większą ilością pojemników/kontenerów w okresie zwiększonego zapotrzebowania.
3.2.5.	Przeterminowane leki.
a) uwarunkowania stawiane Wykonawcy.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru przeterminowanych leków stanowiących odpady komunalne, zbieranych selektywnie w pojemnikach typu FOKA, o pojemności 50l każdy, usytuowanych na terenie miasta w następujących lokalizacjach:
-	apteka ul. Piastowska,
-	apteka ul. Kilińskiego,
-	apteka ul. Mickiewicza,
-	sklep medyczno-zielarski PI. Św. Wojciecha,
-	NZOZ ZDROWIE, ul. Langiewicza,
-	NZOZ LUXMED ul. Langiewicza,

b) częstotliwość odbioru.
Ustala się odbiór przeterminowanych leków z częstotliwością nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Odbiór polega na każdorazowym opróżnieniu wszystkich pojemników na tego typu odpady, znajdujących się na terenie miasta Trzemeszno z umieszczonych tam leków oraz transporcie odpadów na wyznaczone miejsce wskazane przez Zamawiającego, zlokalizowane na składowisku odpadów w m. Miaty. Dopuszcza się możliwość zmiany miejsca docelowego transportu odpadów, w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

3.3.	Harmonogram odbioru.
Ostateczny harmonogram odbioru odpadów opisanych w przedmiocie zamówienia niniejszej SIWZ sporządza Zamawiający, po uzyskaniu niezbędnych informacji od Wykonawcy. 
Harmonogram na okres od 1 stycznia 2017 do 30 czerwca 2017  jest dokumentem obowiązującym i stanowi dokument pomocniczy nr 6 do SIWZ.
Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wszelkie informacje i dokumenty niezbędne w opinii Zamawiającego do sporządzenia kolejnego harmonogramu (tzn. na okres od 1lipca 2017 do 31 grudnia 2017). 
W propozycji harmonogramu Wykonawcy muszą być określone orientacyjne godziny, w jakich odbywać się będzie odbiór odpadów, z założeniem, że odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie w systemie workowym musi się odbywać w godz. od 07.00 do 16.00. Ponadto odbiór odpadów nie może odbywać się w niedziele oraz w dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień wywozu przypada w dzień wolny od pracy, Wykonawca odbierze odpady jeden dzień roboczy przed terminem lub w ciągu kolejnych dwóch dni robo-czych po tym terminie, stosując harmonogram i częstotliwość wywozu bez zmian.
Odbiór odpadów przez mobilny punkt zbierania odpadów odbywać się będzie w piątek i sobotę.
Za rozdysponowanie harmonogramu bezpośrednio na teren nieruchomości zamieszkałych odpowiadają Zamawiający i Wykonawca wspólnie, w następujących zakresach:
-	właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Trzemeszno oraz nieruchomości należących do miejscowości Rudki i Brzozowiec położonych wzdłuż ul. Wyszyńskiego (od miasta do stacji paliw) harmonogram w formie kolorowego wydruku dostarcza Wykonawca w sposób uniemożliwiający przemieszczanie lub utratę harmonogramu (należy dostarczyć kolorowy wydruk harmonogramu każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej poprzez jego umieszczenie np. w skrzynce pocztowej, drzwiach domu itp.),
-	właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie wiejskim kolorowy wydruk harmonogramu dostar-cza Zamawiający.
-	Dla nieruchomości niezamieszkałych objętych przedmiotem zamówienia hat\rmonogramy dostyarcza Zamawiający 
Wydruk harmonogramu przekazywany mieszkańcom obejmuje okres 6 miesięcy. W trakcie realizacji umowy przewiduje się dwukrotne rozdysponowanie harmonogramu (do 30 czerwca 2017 do 31 grudnia 2017, )
Wykonawca jest zobowiązany do umieszczenia harmonogramu w formie ogłoszenia na swojej stronie internetowej, słupach ogłoszeniowych oraz wydzierżawianych tablicach informacyjnych usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno. Zamawiający odpłatnie udostępni Wykonawcy część powierzchni tablic informacyjnych, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno w celu ułatwienia przekazywania mieszkańcom wszelkich informacji związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Trzemeszna w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę powierzchni tablic informacyjnych w celu realizacji zadania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie miasta i gminy Trzemeszno (część każdej z nich), stawka za wydzierżawienie 1 szt. tablicy wynosi 1,00 zł netto + 23 % VAT/ miesiąc.
Ilość tablic informacyjnych, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 50.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie (Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 10 % ilości tablic).
Wykaz usytuowania i liczby tablic informacyjnych stanowiących własność Gminy Trzemeszno stanowi dokument pomocniczy nr 2 do SIWZ.
3.4.	Instalacja docelowa, do której mają trafić odpady.
Odpady komunalne, odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wskazanych w SIWZ 
z terenu Gminy Trzemeszno Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w m. Lulkowo 
II.	Wymogi Zamawiającego odnoszące się do wykonania przedmiotu zamówienia:
Wszelkich dodatkowych informacji można uzyskać w siedzibie zamawiającego - budynek Urzędu Miejskiego Trzemeszna ul. Dąbrowskiego 2 pok. nr 4 codziennie w godzinach urzędowania.
Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z realizacją przedmiotu zamówienia i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas realizacji zamówienia.
III.	Opis sposobu obliczania ceny oferty.
1 .Cena przedstawiona w ofercie jest łączną ceną ryczałtową brutto. 

Wykonawca dokonując wyceny przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do zsumowania wszelkich kosztów składających się na jego wykonanie, w tym również z tytułu:
1.	odpłatnego udostępnienia przez Zamawiającego pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (tzw. dzwonów, przeznaczonych na plastik, szkło i makulaturę),stanowiących własność Gminy Trze-meszno, usytuowanych na terenie miasta i gminy Trzemeszno. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmi-strza Trzemeszna w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, stawka za dzierżawę 1 szt. pojemnika wynosi 3.00 zł netto+ 23 % VAT/ miesiąc.

Ilość pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 243.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie (Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 5 % ilości pojemników).
2.	odpłatnego udostępnienia przez Zamawiającego część powierzchni tablic informacyjnych, stanowiących wła-sność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie gminy Trzemeszno w celu ułatwienia przekazywania mieszkańcom wszelkich informacji związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Trzemeszno w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę powierzchni tablic informacyjnych w celu realizacji zadania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzemeszno (część każdej z nich), stawka za wydzierżawienie 1 szt. tablicy wynosi 1,00 zł netto + 23 % VAT/ miesiąc.

Ilość tablic informacyjnych, stanowiących własność Gminy Trzemeszno, usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno wynosi aktualnie 50. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ilość ta może ulec zmianie ( Zamawiający zakłada tolerancję wynoszącą 10 % ilości tablic).
Wykaz usytuowania i liczby tablic informacyjnych stanowiących własność Gminy Trzemeszno stanowi dokument pomocniczy nr 2 do SIWZ.
d)	Wycena wykonania przedmiotu zamówienia powinna uwzględniać wszelkie niezbędne nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie, zgodnie z SIWZ. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z reali-zacją przedmiotowego zadania.
e)	Wykonawca nie jest zobowiązany do ponoszenia kosztów za dostarczone do instalacji zastępczej odpady komu-nalne, zebrane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia (z terenu nieruchomości zamieszkałych miasta i gminy Trzemeszno). Koszty te ponosi Miasto i Gmina Trzemeszno.
Zabrania się odbioru odpadów nie objętych przedmiotem zamówienia przy wykorzystaniu środków transportu, które Wykonawca wskaże do realizacji umowy w czasie wykonywania usługi stanowiącej przedmiot zamówienia zgodnie ze sporządzonym harmonogramem odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Trzemeszno (np. nie-dozwolone jest odbieranie odpadów z posesji nie objętych przedmiotowym zamówieniem w czasie odbioru odpadów objętych przedmiotem zamówienia w godzinach odbioru podanych w harmonogramie.)
V.	Wykaz dokumentów pomocniczych:
1.	Wykazy dotyczące pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych:
1.1.	Wykaz liczby, rodzajów, pojemności i usytuowania wszystkich pojemników do selektywnej zbiórki odpadów usytuowanych na terenie Gminy Trzemeszno.
1.2.	Wykaz częstotliwości opróżniania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w okresie od 1 lipca 2013 r. do 31 grudnia 2016 r.
1.3.	Rozmieszczenie i wizualizacja stanu technicznego wszystkich pojemników do selektywnej zbiórki odpadów.
1.4.	Plan rozmieszczenia gniazd segregacji" na terenie Gminy Trzemeszno, wraz z zasięgiem workowego systemu segregacji.
2.	Wykaz usytuowania i liczby tablic informacyjnych stanowiących własność Gminy Trzemeszno.
3.	Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie,
4.	Wykaz budynków wielorodzinnych zlokalizowanych na terenie Gminy Trzemeszno.
5.	Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 r.

2. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę  osób wykonujących bezpośrednie czynności w realizacji zamówienia z wyjątkiem osób sprawujących samodzielne funkcje. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy. (Załącznik nr 7 do SIWZ).
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90500000-2,
                90511000-2,
                90512000-9,
                90513100-7,
                90513200-8<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                - wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Trzemeszna w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9 b ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. 2016r. Poz. 250, ze zmian.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach:15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06 15 01 07, 15 01 09, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02 , 17 01 03 , 17 01 07, 17 09 04 , 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01
10, 20 01 11, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 28, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 02 02, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.2014r. poz. 1923 ze zmian.).
	- zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwego starostę, które zachowało ważność na podstawie art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. 2013. Poz. 21), co najmniej w zakresie odpadów o kodach: 15 01 01 ,15 01 02 ,15 01 03 , 15 01 04 ,15 01 05 ,15 01 06 ,15 01 07 ,15 01 09 ,16 01 03 ,17 01 01 ,17 01 02,17 01 03 ,17 01 07, 17 09 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 2001 21*, 20 01 23* ,20 01 28, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35* , 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 02 02, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.2014r. poz. 1923 ze zmian.). lub posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. l ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. 2016. Poz. 1987).
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Finansowej:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Ekonomicznej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli:
a)	Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 800.000,00 zł,
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału, jeżeli będzie dysponował:
a) Bazą magazynowo-transportową spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122) oraz wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób spełniające wymagania rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 16 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.).
b)  będzie posiadał:
-	co najmniej jeden z pojazdów wchodzących w skład potencjału technicznego Wykonawcy musi być wyposażony w tzw. HDS przeznaczony do mechanicznego opróżniania pojemników typu siatka  oraz dzwon" o ładowności co najmniej 5,5 Mg,
-	posiada co najmniej dwa samochody specjalne do odbioru odpadów typu śmieciarka bezpylna,
-	pojazdy muszą być przystosowane do odbioru odpadów z typów pojemników wymienionych w niniejszej SIWZ oraz Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Trzemeszno wraz ze zmianami, stanowiącym dokument pomocniczy do SIWZ.
-	pojazdy muszą umożliwiać odbiór odpadów z terenów trudnodostępnych,
Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

B). Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału, jeżeli wykaże, że w okresie  ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  wykonał w tym okresie ( w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) minimum jedna usługę polegającą na: 
a) odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej 3.000 Mg/rok wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których została usługa wykonana, wraz z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie 

Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa była wykonywana, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy. 

Poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania. 

<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu..
2)	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)	Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie  uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wg załącznika nr 4 do SIWZ.
2)	Wykaz narzędzi wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.  wg załącznika nr 5 do SIWZ.
1.	Opłacona polisa potwierdzająca, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia . 
1.	wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Trzemeszna w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9 b ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
2.	- zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwego starostę, które zachowało ważność na podstawie art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. 2013. Poz. 21)
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20.000,00zł. 

Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości  przed upływem terminu składania ofert. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego do zapłaty wadium zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp.
Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert: W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej o uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Zamawiającego.

PBS o/Trzemeszno, nr konta:
86 8185 0006 2004 0300 4402 0016
   W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna dokument gwarancyjny lub poręczenie należy dołączyć  do oferty w oryginale.

Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, gdy:
1)	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
1a) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 
2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego
4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
4a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art 25a ust. 1, pełnomocnictw lub, nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena </td><td>60</td></tr><tr><td>czas reakcji na zgłoszoną reklamacje </td><td>15</td></tr><tr><td>przeprowadzenie akcji akcja segregacja </td><td>15</td></tr><tr><td>termin płatności faktury </td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2.	Zmiany treści umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: w przypadku zaistnienia po zawarciu umowy siły wyższej, np. powódź, pożar i inne klęski żywiołowe.
a)	gdy zaistnieje inna - niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
b)	gdy zmiany postanowień umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany te wynikły w trakcie realizacji umowy,
c)	w uzasadnionych przypadkach może nastąpić zmiana warunków płatności, fakturowania  rozliczeń,
d)	zmiany danych Wykonawcy, takich jak zmiana adresu, konta bankowego, osób reprezentujących.
3.	Zmiana postanowień umowy może dla swojej ważności nastąpić jedynie w formie pisemnej.
4.	Zmiany wynagrodzenia z powodu zmian urzędowo obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT)   

<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 23/01/2017, godzina: 12:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              1.	Ofertę należy złożyć w formie pisemnej. Winna ona być spięta w sposób uniemożliwiający jej rozdzielenie, sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym, drukiem komputerowym lub nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela Wykonawcy<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com